Snížení rychlosti na 20 km/h, více pěších zón. Znojmo řeší, jak zvýšit bezpečnost v historickém centru
Historické centrum Znojma. Foto: CDV

Data z analýzy ukázala, že většina aut v centru nezůstává déle než 15 minut.

Data z analýzy ukázala, že většina aut v centru nezůstává déle než 15 minut.
Znojemská městská rezervace se mimo hlavní rekreační sezonu mění v „město duchů“. Nepotkáte zde člověka během dne, netuším jak je tomu večer. Vedení města Znojma si neuvědomuje že mladí lidé nechodí nikam pěšky a staří tam nedošmajdají.
To se teda fakt nemění v město duchu, to jste dost mimo. Večer samozřejmé ano, jako v každém maloměstě, ale přes den nikoliv. S turisty to nemá co dělat.
Zde pomůže dlouho očekávaný obchvat. Tranzit je přes širší centrum, řidiči hledají všechny cesty i přes úplné centrum.
Silně pochybuji, že by někdo hledal náhradní trasu okolo kostela svatého Mikuláše.
Pamatuji si zpoplatněný vjezd do centra. Třeba by to pomohlo tomu, aby tam tolik aut nebylo.
„..aby se historické centrum stalo přívětivějším místem pro život, podnikání i návštěvy.“
Toto se přece léta podporovalo mj. cenou parkovného, kdy třeba 30 min bylo zdarma nebo za symbolickou cenu. Aby se provozovny v centru nestaly nekonkurenceschopnými kvůli nedostupnosti/ceně parkování.
Teď už ale asi zákazníci a návštěvníci nejsou potřeba a centra měst budou už jen skanzeny…
Za 30 minut tam toho života a ruchu moc nepřinesete. Kdo chce mít skutečně živé centrum, musí tam dostat lidi na dlouho dobu a do několika různých podniků.
Hm ve Znojmu na náměstí 10 Kč za hodinu v běžnou prodejní dobu, to je doslova “ likvidační „, což?
Pro návštěvníka určitě ne. Ale pro bydlícího na celé dny, týdny a měsíce ano. Ačkoliv máme předplacené parkovací karty, návštěvnící centra nerespektují RESERVE s parkovací kartou a běžně tam svými auty zajíždí. Dokonce jsou agresivní a vulgární, když si je vyhazujeme nebo nám blokují výjezd, že stojí v parkovišti před autem, odejdou si do obchodu, do směnárny, atd… Mnozí z nás pak rychle jezdí napříč celým centrem (věřte mi, že jsem jezdil i 3/4 hodiny i mimo centrum) a nenacházel místo. Často mi nezbyde nic jiného, když přijedu z práce než zajet na placené stání a zaplatit si to na… Číst vice »
Zde se efektivně nabízí zavedení systému sdílených zón, hodně by šlo upravit i v rámci stávajících ploch a materiálů (odstranění zvýšení chodníků a zavedení jedné výškové úrovně, plochy s citem definovat pomocí sloupků, jinak společný provoz). Inspiraci nabízí např. nedaleké město Melk, kde je systém městských ulic a uliček podobný. Výhodou Znojma je, že většina ploch je dlážděných a nebylo by proto nutné nejdříve vybourávat asfalt, lze stavět na tom stávajícím.
A s dotcenymi organy to mate sjednane? Jinde jsou zmeny obrub problem pro pamatkare a sloupky a mnoho dalsiho problem pro PČR.
Přinejmenším u kapitalistů na Západě to žádný problém není, stačí se projít jeden den ve Vídni, Tullnu, Melku, Wolkersdorfu a dalších sousedních městečkách. Obruby by se ani moc měnit nemusely, primárně jde o jejich zapuštění, aby plocha zóny byla v jedné výškové úrovni. Na tom to fungování sdílené zóny celé stojí.