- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Autobusy •
- Silnice
Kritický den pro dopravu. Autobusy i vlaky nabírají několikahodinová zpoždění
Autobus Iveco Crossway v barvách Pražské integrované dopravy. Foto: PID![Autobus Iveco Crossway v barvách Pražské integrované dopravy. Foto: PID](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/02/pidzimni.jpg)
![Autobus Iveco Crossway v barvách Pražské integrované dopravy. Foto: PID](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/02/pidzimni.jpg)
Lidé musí dnes počítat se zpožděním či rušením spojů.
i v japonsku maji se snehem problemy…
https://www.youtube.com/watch?v=_p1_ui4-LKU
https://www.youtube.com/watch?v=RTcLsxMcFXs
To je ta elektronika v autobusech a vlacích i tramvajích pamatuji si v roce 1993 napadlo v Praze asi 30 cm sněhu a jezdili tramvaje autobusy i vlaky ale to byli ty staré dobré tramvaje T3 su ,autobusy Karosa a Ikarus ,vlaky EM 451,452 tzv pantografy dnes jezdí luxusní autobusy Iveco ,Mercedes,Man zvaný Roman , tramvaje Škoda T15 ,Porsche T14 to jsou tramvaje tak akorát do Afriky ještě že mají njáké ty staré dobré tramvaje T3 ,vlaky City elefanty který nejezdí jak v zimě tak v létě když se přehřejí ,s novýmy auty je to stejný
to neni o elektronice, driv clovek musel rucne prehodit vyhybku a tak ji rovnou procisnul, dnes by meli byt vyhybky vyhrivane, ale i to nekdy nepomuze…
Možná, že si někdo pamatuje zimu 69/70, sněžit začalo koncem listopadu a sníh vydržel do konce března.
cely 80 roky take,… ja sve detstvi stravil v Praze na snehu, casto i hodne snehu…
Železnice otřesné! Jel jsem ráno do Ostravy a na základě tvrzení sotousu, že vlaky jezdí lépe v zimě než auta, jsem nechal auto doma a zvolil vlak. Co vám budu říkat, otresnost, nevytopene vagony, špína, nekonečna zpoždění, informace žádné, nepříjemný průvodčí ČD, který ještě drze urážel cestující do hlupáků, co vůbec dneska leziou do vlaků… Takže zážitek na dlouho. Měl jsem poslechnout kolegyni, která jela autem a dojela sice taky zpožděná, ale jen o hodinu a to stihla i kafe a snídani na benzince. Ale tak hlavně, že se do železnice cpou miliardy a sotousi tvrdí jak je v zimě… Číst vice »
Mam pocit, ze Vam by nepomohl ani sveceny vagon ze zlata s pravym persanem 😀
píše tady jen o sněhu, ale ani zmínka o ledovce na Moravě. Večer nám tu začalo pršet a slušně lilo až do rána, teploměr ukazoval -6°C. Ledová krusta byla na všem, nejen na sběračích, ale i trolejovém vedení, na vlacích přimrzly dveře, na lokomotivách mechanismus pantografů obalený ledem, výhybky se sice daly od ledu osekat, ale dostat se k nim ledem pokrytým kolejištěm bylo o hubu ….
Zapoměl jste na moje auto, to bylo taky obalený ledem 🙂
Mě by zajímalo něco kolem DPP. Od rána je vděčným záběrem ČT kloubák linky 188, který uvázl při snaze vyjet kopec ulicí Na Strži. Tu ulici znám dobře, jezdím tam denně a v zimě tam mám za sebou už několik zimních dobrodružství s linkou 121 a výletů do protisměru (při cestování z kopce). Stav povrchu mě tak nepřekvapuje, byl očekávaný, překvapuje mě hazardér, co tam dočasně přesměroval klouby z linky 188.
Chyba řidiče, měl zamknout kloub.
SORka něco takového opravdu umí nebo to byl jen vtípek? Vím jen, že to umí ASR, tj. řidič dá plyn a elektronika přibržďuje kola, co by se začala protáčet.
Příroda teoretikům ukázala, co je zač. Sníh se sám neodhrne, technika už není za babku, lidi se po reorganizacích propouští. Ale po silnici a železnici chtějí všichni jezdit zadarmo.
Jak zadarmo? Daně z paliva snad nejsou příjem státu ze silniční dopravy?
A už vidím, jak by pomohlo, kdyby v každém okrese bylo 20 lidí s lopamata celoročně zaměstnaných jen kdyby v neděli v noci začalo sněžit.
Daně z paliva neplatí elektrická auta. A je právničina kolem toho jestli ji platí ten, kdo palivem topí.
Zadarmo nebylo nikdy nic. Když platím daně a ráno vyrazim do práce ,očekávám vyhrnute místní komunikace. Jo se šetří ,kdysi to jezdilo JZD s třemi traktory, v rámci šetření ,teď jeden soukromý traktor. Bývalé JZD má pořád traktory není problém je objednat.
Otázka je, jestli bude lidem příjemnější platit vysoké daně, a pak mít hodně věcí „zdarma“, nebo platit daně nizoučké (průměrně 7,69%), a všechno si platit za svoje. Hlavně sport, turismus, pavědy…
Ale predpokladam, ze vite, ze to neni jen o “odrhnout komunikace”. A ze to ani mnohdy neni reseni.
Hm a co se dalo čekat?Při pohledu na Grapp ,či Babitron stojí hlavně koridory ,řízené z CDP ,jak Balabenka ,tak Přerov a kde se ti lidi co půjdou vymetat veksle hned najdou?Tím neříkám ,že se mají lidé platit zbytečně a čekat co když je náhodou budu potřebovat ,ale pak musím počítat s tím ,že nastane tato situace.Jinak jako cestující bych si měl zjistit situaci a pokud musím být někde včas jet dříve a ne myslet plackou v kapse .Prostě to nejde udělat ,že podle mobilu jsem 13.15 v Praze tak to tak bude ani to že v únoru nebude sněžit… Číst vice »
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Chyba v tom, ze nejsou vyhrivane…
V téhle zemi panuje představa, že kdykoliv a kdekoliv během 20 minut musí být vše průjezdné,i kdyby padaly trakaře a mrzlo jak v Jakutsku. V normální zemi se vyhlásí stav nouze/kalamita, všichni zůstanou doma a postupně se v klidu pracuje na odstranění následků a ztráty se doženou za příznivějších okolností. To my pořád žijeme v postkomunistické zemi,kde lidí ráno v pět vytahují auta a autobusy že závějí, protože hrozí, že když ten den nepříjdou do práce načas,tak firmy nesplní pětiletku,ale my poručíme větru,dešti /mrazu,sněhu!
Souhlas a obzvlášť ten místní zvyk začínat práci brzy ráno nejlépe v 6
považuji za naprosto idiotský a životy ničící přežitek z doby rak-uh mocnářství.
tak, ono to má někde nějaký smysl, např. u vícesměnných provozů.¨
úřady už dávno nemusí začínat v 6 či 7, to jen některým to vyhovuje
Tak zrovna já jsem spokojen s tim, že mám pracovní dobu 6:30-14:30. Když vidím ty spokojené, kteří dělají od 9 do 17, den v hajzlu ale hlavně že ráno nemusí vstávat, jen kroutím hlavou
Taky znám pár lidí jako jste vy, ale nikdy jsem to nechápal, proč vám vadí, že někdo jiný má jinou pracovní dobu a že mu dokonce vyhovuje, pokud může vstát za světla a ne první hodinu až dvě pracovat za tmy….
To znám. Nejlepší je, že vám řeknou jak jim to vyhovuje, ale strašně jim vadí že to máte jinak. V daném případě, že nevstáváte před slepicema.
Znám i lidi kteří mají kritérium v kolik kdo vstává jako hlavní pro hodnocení kvality osobnosti 🙂
Já většinou slýchám „uděláš toho víc, když budeš vstávat dřív“. Nějak mi ale nejde do hlavy, jak toho člověk udělá víc, když jde spát v 9 večer a vstává v 5 ráno oproti tomu, kdo jde spát o půlnoci a vstává v 8 – pořád je to stejný počet aktivních hodin přes den. A těch lidí, co musí ráno jít slepicím otevřít kurník, už zas tolik není.
Nedej bože, pokud se u toho navíc nezapotíte ani neušpiníte.
Presne, rano clovek v 6 v praci v kanclu, snidane, nohy na stole, ve 3h domu a je pracant vychvalovanej do nebes, protoze je v praci od rana, a pak ho do tri vidi vsichni pracovat… ale jak prijde clovek v 9h do prace, hned pracuje, max 2-3 kafe pauzy a domu jde v 8 vecer, pricemz az od 3-4 ma nejvetsi klid kdy vsichni vypadnou, tak je lempl, protoze chodi pozde a je tam vecer protoze nestiha,…
nepochopitelny…
Když mám vstávat před pátou, tak je to pro mne automaticky den v hajzlu, protože jsem nevyspalý a celý den stojí za …
A je taky rozdíl, jestli se člověk oblékne, nasnídá, a jde do práce (20-40 minut), nebo jestli musí vstát, přiložit do kotle, nasypat slepicím, uvařit si kafe…(i 105 minut).
Když by byla normální výuka, vstával bych v 6:00, abych mohl v 8:30 sedět na přednášce. Teď můžu vstávat v 8:00, a ničemu to nevadí…
A to samé je homeoffice. I když u některých profesí (hlavně kancelářských) nevím proč mají nějakou pracovní dobu…
HO je fajn, vse si rozvrhne clovek jak potrebuje a je spokojenejsi a klidnejsi…
Vy zase chodíte spát se slepicemi abyste mohl brzo ráno do práce, my co chodíme do práce později můžeme jít spát později. Ve výsledku máme času za den zhruba stejně protože zhruba stejně času musíme prospat.
Den v hajzlu 😀 To je tak strašně krátkozraké vidění světa. Zatímco vy jdete spát, abyste mohl o půl páté vstát do rachoty, tak já normálně dál funguju až do jedné, dvou hodin v noci. Často ještě o půlnoci dělám nějakou tvůrčí práci, protože mi to v noci lépe myslí. No a zatímco vy potom vstáváte, tak já ještě několik hodin spím. Nechápu, jak chcete rozhodovat, co z toho je lepší (myslím objektivně, pro sebe si to samozřejmě rozhodnout můžete) a na základě čeho soudíte, že lidi vstávající později mají den v hajzlu. Skřivani obecně bývají dost militantní v těchto… Číst vice »
Tak to nejsem blázen, když mi to často zapaluje až po 20.hodině…
stejne jako ja, rano jsem uplne v pytli, nez se rozjedu je stejne 9h, zato vecer se mi pracuje nejlip, az do noci… a to kolikrat i kdyz je vecer hluk…
To už jiné nebude, jsme přeci v Česku. 😀 To mi vlastně připomnělo dojíždění na SŠ před cca 10 lety. Tehdy jsem bydlel na kopci na okraji města a pokud napadl čerstvý sníh či byla ledovka, tak se k nám autobus nedostal. Nikdy nezapomenu na tváře některých učitelů, kteří se na mě koukali jak na vraha, že jsem si dovolil přijít o 30 minut později! A dokonce mi někteří tvrdili, že mám vstávat ještě dříve, tj. ve 4:00 namísto 5:00. Navíc nikdo z nich ani nechtěl pochopit situaci, že se musím nejprve dostat pomocí MHD na nádraží a pak vlakem… Číst vice »
To jsem měl kliku…6:43 budíček celý rok, 7:55 začátek výuky, a i přesto pozdní příchod nejvýše 2x za školní rok…
Co je taky těžkého na chůzi ze Soukenické na Revoluční (v Krnově)…
doporučuji v kolbence či škodovce dojít za mistrem nebo rovnou na osobní s tím, že se přece nemusí na začátek směny, když sněží či prší. ukážete nám tím, co jste za hrdinu i ve skutečnosti. neopomeňte sdělit, co Vám řekli.
„Jděte do pr***e s takovýma krávovinama!“
…jezis, je snad jasne, ze jsou i dvou-trismene provozy, kde i stridate jineho cloveka a chodit pozde je prusvih, protoze to za vas musi odmakat nekdo jiny… o tom rec neni, take je rozdil mezi fyzickou a dusevni praci, kazda a sve vyhody a nevyhody a take jiny typ unavy…
Nevím, kde jste před 89 žil, ale že by se tenkrát nic po ránu nefungovalo z důvodu 5 cm sněhu, si nevzpomínám.
Jo, 30 a víc, to už by se dalo uvažovat. Ale nezůstáválo se doma, ale bylo použito i úředníkú, případně i vězňů pro udržení provozu.
Poslední dobou mám spíš pocit, že vyspělost země se pozná od toho, zda zkolabuje při 6 nebo už při 3 cm. Vyspělejší se samozřejmě ta druhá. 🙂
Přesně tak to je čím vyspělejší civilizace tím pravděpodobnější její zánik to bylo je a bude
Kdyby to nějak šlo, mohl bych vložit fotku odjezdové tabule z Prahy hl.n. z dnešního rána. Jo a mnohými nenáviděný nejmenovaný žlutý dopravce vyjel načas.
No a já myslel, že nenáviděný dopravce je modrý. Jak asi dnes dopadly žluté busy na D1 ? Trochu mimo mísu Berťo.
Načas možná vyjel, ale RJ1042 na příjezdu do cajzlova 200 min. sekera. Vectron měl námrazu na smetácích. Ve Svitavách nás předjel i následující RJ,
Žlutohnůj sice možná vyjel přesně, ale rozhodně nedojel včas do cíle…
Jmenovitě rychlík Brno – Bohumín měl sekeru o velikosti 140 minut…v Kojetíně…
Zajímavý pohled na aktuální mapu PID. Skoro všechny spoje v červeném. Dát to během dne dohromady, zejména tramvaje a jejich řidiče, to bude pro dispečery trochu fuška. Nezávidím.
Červená je od 5 minut zpoždění výše. Ne všechno je tak tragické.
Rozklikněte a uvidíte, že je to hodně ale hodně nad 5 min.
Před chvílí jsme se vrátili, dnes se kopce pokoušet zdolávat nebudeme. Ještě horší byla cesta dolů. Dávejte na sebe všichni bacha, dnes to není sranda ani na kolejích, ani na silnici.
A už je EstBabiš někde v terénu a řídí dopravu, nebo snad osobně budil kamioňáky na D1 ?
Kdyby řídil dopravu Babiš, tak je ten dnešní stav ještě slušný nadprůměr…
A kde jste Vy? Asi mimo realitu.
No ja myslim za tato situace a kalamita jenom demonstruje to, co jiz davno vime. Stat se „micha“ do vseho mozneho, resi kraviny jako uchostoury a pak prijde Covid a zjisti se, ze hlavni hyginecka je nejaka stravovaci koucka, strategie a postupy pro pripad epidemie zadne. Totez doprava. Napadne 20 cm snehu, a to jenom nekde, a doprava zkolabuje, krizove postupy zadne a predevsim zeleznice, ktera by ted mela za techto podminek dominovat svoji spolehlivosti, ukazuje, a to zcela pravidelne, ze je to takova princezna na hrasku.
Z principu bude železnice vždy více zranitelná.
Ale každej je tu chytrej jak funguje i když autobusy do zavátých horských vesniček nevyjedou
Sp 1930 zpoždění 276min.
K tomu snad není co dodat.
Jedu v Ex 113 Silesia
+184min.
🙂
Ale jedu.
Z principu současné (nejen) „dopravní politiky“ určitě, jinak vše má své.
Z principu takovém, že vlak ze své dráhy neuhne a trakční vedení jen přidává další faktor zranitelnosti. Proto taky při každém škobrtnutí na železnici musí situaci řešit autobusy/auta a nikoli naopak.
Jestli ona tomu ta železnice nejde trochu naproti.
To že neuhne ze své dráhy bych pořád viděl spíš jako výhodu než naopak.
Ale když zafouká nevšiml jsem si, že by byly zavřené hodiny silnice, ale u vlaků to je naprosto běžné. Třeba lokálně okolí Hluboké Zámostí nebo Střezimíře.
Ve Švýcarsku je to neocenitelná výhoda – člověk vidí kudy ten vlak/tramvaj pojede a má možnost uhnout…
Jak to dělají v St. Antonu am Arlberg, že tam ty vlaky s výjimkou extrémních situací jezdí bez problémů?
„s výjimkou extrémních situací“
Namrzající dešť se počítá mezi extrémy nebo ne?
S tím covidem a totálním selháním v tom, že za rok dosud není žádná strategie ani taktika v ničem, souhlas, s tím sněhem už méně. Ono co třeba dělat s tím, že kamion nevyjede na D1 na Vysočině kope, druhý to zkusí levým pruhem, „překvapivě“ nevyjede taky, tak oba hodí pauzu a jdou spát? Fízlové pak za nima musí pěšky a nutit je se uhnout. Jak tohle ošetřit v nějaké strategii? Já vidím asi jediné řešení jich pár demonstrativně vytáhnout ven a zastřelit před zraky ostatních, natočit to na video a dát všem vědět, že prostě takhle ne. Ale něco… Číst vice »
Pri nastupu takovychto podminek muze byt povine narizeno plosne nebo mistni odstaveni kamionu, na nejblisi parkoviste nebo v odstavnem pruhu do okamziku potrebneho vycisteni povrchu dalnice. To jsou totiz ty strategicke plany. Takto nejedou ani ty kamiony ani nikdo dalsi. Navic kamion kdyz takto zablokuje silnici, tak neni mozne provadet ani udrzbu. Jiz laickym pohledem na vcerejsi meteoradar, mela byt jizda kamionu od vcerejsich minimalne 19-20 hod mistne zakazana, po pulnoci plosne.
To zní v pořádku, ale budou to dodržovat? Vždyť ty točvolanty nezajímá ani značka předjíždění, v kolonách naschvál zablokují levý pruh pro auta atp. Prostě strategie je jedna věc, ale ruku v ruce s tím musí jít ještě legislativa a signifikantní tresty.
Ale to souvisi s tim, ze stat se micha do blbosti a tam kde by mel mit autoritu, tak ji nema.
On ji ovšem (už) nemá ani v těch „blbostech“, do kterých se míchá …
přesně, když kamiony porušují předpisy, tak má bdělá PČR neřešit nesmysly, jako překročení rychlosti o 9km/hod osobní autem mimo obec ale tyto točvolanty chytat a brát jim papíry. k tomu odstavit kamion třeba na 48hodin. dotyčný točvolant se pak může jít pověsit.
ona legislativa by možná i byla. jen e nevynucuje, protože to je práce
Ty jsi mi taky točvolant.
Miluju takové kafraly!
A když je porušují firove, dával bych bez diskuze 50k pokuty. A za námitky druhých 50k, za mimořádnou drzost k úřední osobě.
Na tom přece pohořel Ťok, ale jak je zřejmé, řádné poučení si z toho ti, kdo jsou za nastavení příslušných opatření a předpisů, nevzali ani náhodou?
Odebral snad někdo oprávnění k řízení kamionů těm, kdo tu situaci opětovně dnes zavinili?
tak kamioňák má za toto dostat flastr a třeba na měsíc zadržet papíry. v levém pruhu nemá na zasněžené dálnici co dělat. stačí pár blbů bez papírů, dostatečně zpropagovaných a je pokoj.
Flastra má dostat firma, pro kterou ten řidič dělá. Kamion zadržet do doby jejího zaplacení. Taková náhrada škody zablokování dálnice múže hodit pár mega. Firma se na to múže pojistit a pojišťovna si pak pohlídá, aby řidiči věděli co nemají dělat.
Ten „flastr“ mají dostat oba: řidič přece (spolu)odpovídá za bezpečnost provozu na komunikaci, takže ji nesmí ohrožovat, i kdyby to mělo být v zájmu jeho zaměstnavatele – takže „flastr“ řidiči na místě (včetně odebrání oprávnění k řízení) + odstavení kamionu, a „flastr“ firmě, jímž bude už to, že pro ten odstavený kamion bude muset poslat nějakého náhradního řidiče.
který paragraf to zakazuje?
třeba někde dokonce i značka zákaz předjíždění nákladním vozem (či jak se jmenuje)
a tuším jsou i pravidla o maximální rychlosti určitých druhů vozidel, plynulosti dopravy a přizpůsobení jízdy podmínkám. levý pruh bývá zasněženější než pravý. už to stačí v kombinaci daných ustanovení, že tam nemá co dělat. zvlášť ve stoupání. nemá dostatečnou rychlost k tomu, aby předjel. a levý pruh slouží k předjíždění….
nebo myslíte, že ty dva kamiony vedle sebe, jeden 88km/hod, druhý 89km/hod, respektive nyní klidně 35km/hod a 36km/hod jsou něco normálního?
Někde je a někde třeba není. Spíš bych řekl že je v menšině těch stoupání. Co tam máte dál? Budete u všech zjištovat jakou rychlostí v daném okamžiku jel a jakou jel ten druhý? To by bylo asi zajímavé dokazovaní.
A mimochodem, když už jeden stojí tak to není předjíždění ale objíždění překážky.
Jenže vyhocávači řidičů tohle ignorují – nehodí se jim to do krámu.
A tihle šotouši pak se můžou pominout z návrhu že by fírer mohl dostat za projetí červený nejbože i pokutu!
A může podle vás v tom levém pruhu objíždět překážku nebo ne? On totiž ložený a ložený jenom na předek jsou různé situace. I pneu jsou různé.
Proč by fízlové museli pěšky? V koloně za kamiony přece stojí každej jak má (levej u středových svodidel, ostatní vpravo), takže na maják se dá projet v pohodě. A u toho řidiče sypače, no měl jet dřív, ne čekat až nějaký kamion uvázne, a pak se divit že nejde objet. (Systémová věc, vyjet jakmile je předpověď počasí, ne až když to klouže) A jo, objíždět uvázlého než jistoty že mě to vyjde, je často riziko. A usnout v kabině v levém pruhu bych hodnotil jako zastavení na dálnici se všemi důsledky – řidič uvázlého se má snažit minimálně postavit se… Číst vice »
Ošetřit v nějaké strategii….to je hrůza des a běs znásilnění jazyka….osetruji se leda tak nemocní, dnes jen ti s koronavirem…..
Kámo, přál bych ti vidět kolik lidí dnes v noci uklízelo sníh z výhybek. Makali ve všech stanicích z Ústí nad Labem až do Mostu.
To ze se to dodnes dela kostatky? A neni na to mechanizace, ktere existuje spousta druhu a typu? Je to jenom vyzitka SZ. Verim ze makali, ale jaka je efektivita takova prace s metlickou? Jsme ve 21 stoleti !
A co máte při takovém množství sněhu lepšího než košťata a lopaty, vy „odborníku“? Sloužil jste snad někdy v nějaké stanici, že tomu tak dobře rozumíte?
Navíc je to teď už prašan (protože začalo mrznout), a ten každý rychlejší průjezd hned zase natáhne vírem vzduchu za vlakem zpět do výhybek, takže ani pouhé jedno vymetení či jiné odstranění sněhu stejně dlouho nevydrží, dokud se povrch sněhu v okolí trati trochu „neutemuje“.
My na to mame v praci takove fukary,, ma to motor ze sekacky. To kdyz se zapne, obzvlast v prasanu, tak jeden s tim za par minut udela vice prace nez 4 z metlickou za pul hodiny. Ale ja vim, znam ten dulezity neprekrocitelny argument. TAKHLE SE TO NIKDY NEDELALO !
A roztátý sníh zateče do výhybky, kde následně poté co přestaneš fukar používat zmrzne. A co potom?
No je videt, ze jste to v ruce nikdy nedrzel, fukar fouka studeny vzduch a spaliny jdou vedle vyfukem.
https://www.youtube.com/watch?v=8AgfPXH0I2I
neco podobneho CSD mely
https://www.youtube.com/watch?v=Nq802lnk5-Q
https://www.youtube.com/watch?v=TUZv9gS51yc
https://www.youtube.com/watch?v=v_F1ltSIB2w
https://www.youtube.com/watch?v=sfz0kXHTAyk
Pro odklízení sněhu z tratě v zimním období bylo v 60. letech sestaveno zařízení, sestávající z pojezdu a kabiny německého dvounápravového lokotraktoru Deutz, nádrže na kerosin a tryskového motoru z vojenského letadla MIG 15. Zařízení bylo natolik účinné, že ze zavátých kolejí dokázalo proudem zplodin zlikvidovat nejen všechen sníh, ale i část štěrkového lože. Kromě toho spotřeba pohonných hmot byla obrovská a provoz tím pádem neúměrně drahý. Torzo pozoruhodného vozidla se dochovalo do dnešní doby, bylo však odesláno v roce 1999 do Čierného Balogu. http://jhmd.cz/trains/historical-overview-of-the-vehicles/special-vehicles-historical-overview
Ona „vyzitka“ je také slušná vizitka…
namrzle trakční vedení nevyřešíte. nijak, jen nezávislou trakcí. ale na to už nejsou stroje, po rozsáhlé elektrizaci a útlumu vedlejších tratí.
zafoukané vyhýbky jsou ale bordel. případné zavěje na trati taky. na to má mít dobrá správa sněžné pluhy. jenže by je nesměla poslat do šrotu…
Teď nás minul pluh a před chvilkou fréza (trať z Rumburka směr Jedlová)
tak palec nahoru, že někde ještě jsou. kolem prahy ale nejspíš už moc ne….
Žádný pluh ani fréza na dostatečné odstranění sněhu z prostoru VÝMĚN nestačí, a při takovém množství sněhu nestačí obvykle ani žádný ohřev – ten pak jen dokáže udržovat už předtím mechanicky vyčištěné výhybky (výměny).
Výhybky jsou problém tramvaje ve městě (bláto, sůl od silničářů,…)
Vlakům na čištej sníh stačí vyhřívání výhybky.
Teoretiku …
Ohřev stačí na malé množství sněhu, a to ještě nejlépe mokrého – ne na 15 cm suchého prašanu napadaného za pár desítek minut, navíc ten prašan tam každý jen trochu rychleji jedoucí vlak navane za sebou zpět do kolejí.
No nevim, v Alpach jsou casto vyhybky pouze hluboke cerne diry v hromadach snehu a evidentne to zvladaji. Ono mozna neni ohrev jako ohrev. A zrovna podminkyvcerejsi noci nebyly zase tak extremni, aby to ohrevy nezvladly. Otazka je spise jinde, kolik tech ohrevu bylo realne funkcnich…..
Kvůli množství vlaků, které jezdí v Praze a okolí je mnohdy problém to vyjezdit i za normální situace natož, když nachumelí. Ne všude totiž mají výhybky ohřev a i když ho mají, tak při intenzivním chumelení a mrazu ne vždy spolehlivě funguje. K tomu se přidá i několik technických závad na vozidlech a infrastruktuře a chudáci dispečeři pak neví co řešit dříve.
Jo trochu sněhu a nastal konec světa.
Jaký konec světa? Problémy v dopravě a spoždění nejsou žádná tragédie.
To chce roztopit parní mašiny a hned se jede
Nejlíp tomu vždycky rozumí ti, co sedí v teple u počítače. 🙂
V tom s Vámi souhlasím, ale dnes je opravdu lepší, když zůstanou někteří u pc v teple.
Meteorologové varovali a všichni byli připraveni. Dopadlo to jako obvykle.
Už máte vymetený chodník?
Nikoliv. Je to zákonná povinnost obce..
Tak jistě víte, že na to mají stanovený nějaký čas, a že vymetání chodníku bez sněhu, byť po upozornění meteorologů, je jaksi většinou na nic.
Ale když si ještě obce mysleli, že jim jejich chodníky budou zadarmo uklízet lidé formou jakési nuceně roboty, tak by tam nějaká úřední vyžírka hned ráno za tmy vypisovala pokutu.
no, neviděl jsem pokutu za neuklizený chodník. ale možná málo pamatuju. spíš mohl být problém s polámanýma kostma na skluzavko-chodníku
Mechanicky vymetat se nedá, ale jsou situace kdy lze posolit. (Samozřejmě zejména dálnice, ve městě to má i nevýhody)
Já si chodník před svým domem pravidelně zametám. Je to moje vizitka.
ne není můj………
Což nerozporuji, spíš to byla narážka na to, že tu panuje jakási mylná představa, o schopnosti uklidnit všechno hned.
No SŽ se nepřetrhne, včera jsem projel několik velkých stanic a všude hordy sněhu na peronech a to ještě večer, než začal padat nový. Takže chyba bude asi tam.
A železnice je snad těch jejích zaměstnanců?
Pracovní povinnosti jsou většinou stanoveny ve smlouvě, není-liž pravda?
Zatímco majitel přilehlé nemovistoti většinou nemá pracovní smlouvu s bocí, ve které by se zavázal tuto činnsot vykonávat. A pokud ano, tak většinou za mzdu, stejně jako ti železničáři.
A o vyhlášce č. 104/1997 Sb. a zejména o její osmé části už jsi něco slyšel?
Kupodivu slyšel. A jaký to má význam, smím-li se ptát?
No třeba, že práci silničářů lze začít hodnotit až po třech hodinách. Viz lhůty ve vyhlášce.