Sněmovna schválila přeměnu ŘSD na státní podnik. Má lépe zaplatit odborníky a plánovat opravy
Oprava silnice I/13 u Mostu. Pramen: ŘSD
ŘSD si má po transformaci a změně odměňování dělat více činností vlastními silami a nezadávat je externím firmám.
Proč to není státní organizace, ale státní podnik?
aspoň by to bylo shodné jako se SŽ. Nebo je tam legislativní rozdíl mezi pojmy? Díky za info od znalejších
Protoze SZDC jsou takovi exoti ze maji vlastni pravni formu. s.p. je ten bezny format.
V určité fázi připomínkového řízení Legislativní rada vlády zákonem neupravenou právní formu nedoporučila, a podle důvodové zprávy se i právní forma Správy železnic má časem sjednotit na nějakou normální. Ale třeba se od té doby ten záměr ještě změnil.
Nic se nezmění, lidi i myšlení zůstane i po 1.1.2024 stejné. Zaplatit odborníky šlo i dnes, není to jen o penězích ale i podmínkách pro práci, ty by šly taky zlepšit již nyní . Jen by se muselo chtít …
Vize zajišťovat si alespoň TDI a HIP vlastními kapacitami je rozhodně správná. Jen jsem dost zvědav kde na to chtějí sehnat lidi, protože těch, kteří jsou schopni a ochotni tuhle práci dělat je těžce málo.
Super,
doufám, že vědí kde pokračovat.
Na podruhe by to mohlo vyjit, ale obavam se, ze zaba na prameni by urcite zustala.
Jako, že do toho nebude tolik vidět a veřejné peníze protečou na financování patřičných chamtivých vyvolených? Hezky je to vidět třeba na našich lesích pod správou státního podniku.
Protože mají problém za tabulkové platy udržet natož získat odborně způsobilé pracovníky.
A takový „chamtivý vyvolený“ fakt za peníze prodavačky v Lidlu dělat nechce. A ne, udělat státnice, disertaci a získat autorizaci není „podrž mi pivo“.
Je škoda, že neprošla i změna názvu na Správu dálnic a silnic. I když to samozřejmě není to nejpodstatnější.
Já jsem za to naopak rád. Byly by to vyhozené peníze za rebrand značky, která je již několik desítek let zavedená. A renomé též špatné nemá.
Takže Správa železniční dopravní cesty je lepší než Správa železnic?
„Přerod“ SŽDC na SŽ přesně ukázal, jak vyhodit miliardy z okna. Vůbec nic se nezměnilo. Vše špatné zůstalo, nic dobrého nepřibylo.
Přejmenování pochopitelně nemohlo mít žádné jiné dopady, než aby ta organizace neměla nesmyslný název. A to se u Správy železnic v zásadě povedlo. Teď už mají nesmyslný a zavádějící název jenom České dráhy.
CD by se klidne mohly inspirovat DB a neuvadet cely ten nazev, ale nechat jen zkratku.
Správa železniční dopravní cesty je stejný nesmysl, jako by byla Správa silniční dopravní cesty. Železnice je dopravní cestou ze své podstaty, stejně jako silnice.
Jezis, jeste ze ne, znacka je take dulezita.
U monopolní státní organizace na značce až tak nesejde.