Sněmovna opět zachovala nulovou toleranci alkoholu u cyklistů
Cyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSK
Pro cyklisty bude i nadále platit nulová tolerance alkoholu. Sněmovna dnes odmítla pozměňovací návrh Senátu, který by jim umožnil jezdit
V Německu je povoleno .3 promile a stejně je tam menší nehodovost.
Správně, buď 0,5‰ pro všechny řidiče, nebo nic. Jedné skupině to povolit a druhou šikanovat na nesmyslu 0,00‰ je pitomost. Kde by byla potom nějaká rovnost před zákonem. Cyklista je z pohledu zákona také řidič. Nic by se tu nestalo ani po schválení oněch 0,5‰, ale jak pro cyklisty, tak i pro řidiče. Stejně se tu tiše toleruje nějakých 0,24‰, pro chybu měření a přirozenou hladinu alkoholu v krvi. Na západě s 0,5-0,80‰ nemají problém a neválí se tam hromady mrtvol po přikopech. To jen v postkomunistických-posttotalitních zemích si policie honí ego na nesmyslné nulové toleranci. Stejně se tiše odečítá… Číst vice »
Na služební cestě v Anglii jsme si kdysi s kolegou museli půjčit auto. Nebyl problém si dát pivo nebo něco podobného ale člověk se nesměl stát účastníkem nehody. Už je to tak 15 let, vraceli jsme se z koncertu, který končil cca ve 23:00. Někdy mezi 19:30 a 21:00 jsem měl 2 10°-stupňová piva. Cestou domů mě zastavila hlídka protože jsem měl prasklou žárovku v potkávacích světlech. Samozřejmě mě nechali nadýchat a já ještě předtím řekl co a kdy jsem ten večer pil. Prý kdybych jim to neřekl tak jsem měl problém – bylo to přesně na hranici zjistitelnosti….. Podle… Číst vice »
Tolerance někde mezi 0,3-0,5‰ dává smysl u všech (1 pivo, trocha vína, nebo metabolická hladina…ale více legalizovat opravdu nemá smysl). Ale zároveň musí být při nehodě i třeba už jen 0,2‰ přitěžující okolnost a stejně tak od 0,51‰ musí být tvrdé a nekompromisní tresty. Jinak se to zvrhne v kolirit ožralých řidičů či cyklistů, kteří budou mít nabumbáno lehce přes 0,5‰ a budou doufat, že to ukecají, či že nadýchají o něco méně.
S tím se dá jen a jen souhlasit. Tady bych byl třeba tolerantnější u hranice oněch 0,500‰ . Tady by stálo při kontrole nechat na zvážení PČR třeba +0,05‰ až třeba +0,1‰ , pro omezení byrokracie. Ať se v těchto případech sami rozhodnou kdo už začíná být nebezpečný. A nad 0,5-0,6‰ být už nekompromisní. To samé u zaviněných nehod nad 0,2-0,3‰. Minimálně by ale již mělo být konečně v zákoně pevně a neoddiskutovatelně stanoveno oěch 0,25-0,3‰ jako běžná hranice alkoholu v krvi.
V Německu třeba mají rozdíl pro motorové a nemotorové vozidlo. Ne elektrokoloběžce je nemalá pokuta při 0,51‰…ale na klasickém šlapacím kole bez motoru není pokuta údajně až do 1,6‰, což mi připadalo trochu extrémní.
nemalá pokuta?
při prvním provinění 500 euro, 2 body (z osmi) a měsíc bez řidičáku
u nás?
pokuta 2.500 – 20.000, zákaz řízení 6 měs. – 1 rok a 7 bodů z 12
jo, a to zlý pan Zlý chce pokutu zvedat až na 75 000
jinak https://www.bussgeldkatalog.org/alkohol-drogen/#alkohol
Takže opět aby to náhodou nefungovalo jednoduše, zakážeme samosprávám regulovat -.-
Tohle mi nevadí. Jedu na tůru, mám si číst všechny vyhlášky všech obcí kolem?
Ve Francii měli jednu dobu povoleno až 0,8 promile. Bylo a je tam zcela normálnívypít ve dvou sedmičku a jet autem zadní silnicí mezi vinohrady. Dnes je tam povoleno jen 0,5 promile. Nespíš proto, že tam statisíce lidí ročně zemřelo na následek srážky školního autbusu s ožralým takrotistou řítícím se mimo všechny limity po polní cestě v 1 v noci.
Pro milovníky (daňové) prohibice pak doporuču nastudovat, k čemu v historii prohibice vedla. Je libo černý trh? Odraženou kulku v pouliční válce gangů? Nebo metanol?
My tady na Moravě jsme si z toho udělali takové manažerské shrnutí toho nejdůležitějšího: „Sněmovna zachovala toleranci alkoholu u cyklistů“
si, si Seňor….
Kolik bude společnost stát sbírání opilých na cestách (nebo v škarpách) a budou si platit ošetření ze svého ? Nebo se to omluví vyšším zájmem předkládajících poslanců? Máš naváto, tak plať !
Pobyt na záchytce se platí i dneska.
V Bavorsku je vzhledem ke mzdám také velice dostupný alkohol, který místní podobně jako u nás hojně konzumují. Hranice u řidičů je zde 0,5 promile, u cyklistů dokonce 1,6 promile.
https://www.bussgeldkatalog.org/promillegrenze/#alkoholgrenze_am_steuer_vom_fahrrad
Po 3-4 pivech asi nikdo nebude jezdit na kole jako na tour de France. Cyklista jedoucí 15-20km/h kilometr z hospody nepředstavuje ani po 3 pivech pro okolí nějaké zásadní nebezpečí. Někdy by to opravdu chtělo používat trochu selského rozumu.
ani po 3 pivech nepředstavuje nebezpečí? Jakože nehrozí že by nezaregistroval dopravní značku, svojí nevyzpytatelnou jízdou způsoboval problém pro ostatní uživatele dopravního prostoru?
Jsem překvapen co se tu člověk nedozví za moudra.
btw: jsem cyklista
Pokud někdo po třech pivech nevidí na dopravní značky a nedokáže udržet rovnováhu, neměl by pít alkohol vůbec.
Pokud po třech pivech nerozeznáte značku a neudržíte se na cestě, tak vás samozřejmě nikdo jezdit z hospody nenutí. Většina běžné populace ale opravdu není po třetím pivu tak namol, aby nebyli schopni jet dvacítkou na kole. V pivařském Bavorsku se pije podobně jako u nás a po městech se jezdí na kole ještě mnohem více, než u nás. V centru Mnichova musí být v pátek večer pod vlivem minimálně polovina cyklistů v ulicích a představte si, že značky v pohodě rozeznají a v provozu se běžně pohybují. To samé v Paříží, Vídni, nebo Amsterdamu. Zase z Čechů nedělejte nedělejte… Číst vice »
Tvrdíte tedy že alkohol nemá vliv na vjemové smysly?
Porovnání ze západních zemí je super, ale jaká je zde segregace dopravy, na stejné úrovni jako u nás kdy cyklista má při nejlepším piktokoridor v hlavním dopravním prostoru? A jaké je v těch zemích dodržování předpisů a chování řidičů?
Porovnávat bez souvislostí je zcela nesměrodatné.
Jak říká kolega, pokud po třech pivech nerozeznáte značku, tak raději zůstaňte u vody ;-). Alkohol smysly ovlivňuje, ale pochopte, že při tak malých rychlostech a na lehkém kole nepředstavuje nepatrné prodloužení reakční doby žádné nebezpečí. Chování řidičů u nás a na západě už se u nás zas tolik neliší. Pouštět se po magistrále na kole je nerozum i za střízliva, natož z hospody, ale to už je na zodpovědnosti jednotlivce. Btw. jet po magistrále za střízliva je ve výsledku mnohem nebezpečnější, než jezdit boční uličkou v Karlíně po třech pivech. Přesto je první případ legální. Nejde prostě všechno řídit… Číst vice »
Kamiony nejsou pokutovány za překračování rychlosti, hmotnosti a nendodržování přestávek, řidiči osobních aut standardně nedávají blinkry, velké části aut nesvítí některé ze světel, emisní předpisy jsou s ohledem na smrad a častý tmavý kouř za auty k smíchu. Nechápu, proč by někdo v takovém absurdistánu řešil, jestli si dá cyklista pivo nebo ne. To by byl asi padlý na hlavu. Nabízí se otázka, proč zrovna toto ustanovení by se mělo dodržovat, když na ostatní se kašle. Další otázkou je, proč se vede velká diskuse o předpisu, který stejně nebude dodržován.
Dovolím si doplnit cyklisty, kteří na kole nemají základní povinnou výbavu a bez zábran jezdí po chodnících a přechodech pro chodce. Ty už policie neřeší vůbec :-(. A co se týče ohrožení – cyklista je nebezpečný zejména sám sobě, protože v případě střetu to odnese zpravidla nejhůř.
Upřímně podle mě, výhoda kola je ta, že na ten chodník najet můžete (teď se nebavím o předpisech), navíc spoustu chodníků je občas cyklostezka, občas ne a pokud se cyklista chce vyhnout nebezpečné křižovatce, tím že ji projede přes chodník a nikoho přitom neohrozí (nepojede jako prase) tak mi to ani nevadí. Podobný případ je v případě nějaké užší silnice, která jede dlouho do kopce, kdy cyklista se rozhodne nebrzdit auta a nebo se prostě bojí, že kolem něj budou předjíždět moc těsně. Ono taky řidiči v ČR se pořád neumí chovat, a teď nemluvím jen vůči cyklistům, ale i… Číst vice »
Jasně, za přejetí po chodníku, nebo přechodu trest smrti ;-).
Chodník je totiž dost obecný pojem. Jedna věc je metrový chodník v blokové zástavbě, něco úplně jiného je třeba široký chodník okolo paralelně s čtyřproudou silnicí, cesta parkem, nebo pěší zóny všeobecně. Pokud někdo jezdí na Vinohradech po úzkém chodníku okolo vchodů, tak ať zaplatí pokutu, ale co s tím zbytkem? Něco je možné přemalovat červenou barvou na cyklostezku, ale přece není možné a ani nutné všechno striktně určovat značením.
Mno jeden takový jel po chodníku, vjel zpoza rohu na přechod přímo pod projíždějící vozidlo. Umřel na následky zranění.
Cykloaktivisté uspořádali protest, kdy zablokovali silnici ai ten přechod pro chodce. Měli jasno. Může za to řidič auta.
Cyklista je podle zákona 361/2000 Sb. řidičem nemotorového vozidla.
Přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci, určené k přecházení chodců. Cyklista není chodec.
§53 (2) jiní účastníci provozu na PK než chodci nesmějí chodníku nebo stezky pro chodce užívat, pokud není v tomto zákoně stanoveno jinak.
Povinnosti cyklistů jsou v § 57 a §58. Doporučuji přečíst.
Tohle říká teorie, teď by to chtělo trochu praxe. Jak se po městě na kole prakticky jezdit, aniž by bylo potřeba přemalovat chodníky na stezky a ke přechodům přidat i přejezdy pro kola. Chodci a cyklisté se mohou vedle sebe bez problémů pohybovat. Chce to jenom trochu tolerance a porozumění.
Pokud považujete obecně závaznou právní normu za pouhou teorii, kterou si v praxi může každý vykládat jak chce, možná byste měl zvolit život v jiném civilizačním okruhu :-). A co se týče bezproblémové koexistence chodců a cyklistů, tak to zkuste vysvětlit těm cyklistům, kteří s oblibou jezdí po chodníku mezi lidmi 20 km/h a soutěží v tom, kdo to vezme s menším odstupem.
Auta a cyklisté se mohou mezi sebou bez problémů pohybovat. Chce to jen trochu tolerance a porozumění :-). A navíc to zákon nařizuje.
Já jsem pro to, aby se zavedla nulová tolerance alkoholu u chodců
Pokud se pohybují na pozemní komunikaci, tak ano.
…takže všude, páč naše správní soudy už dávno judikovali, že pozemní komunikace (pokud je veřejně přístupná), je všechno. Dokonce i autodrom (Středisko bezpečné jízdy) podléhá zákonu o silničním provozu. Tak dobří tam jsou….
To snad ne ????
A jste si jist, že za všech okolnosít máte méně než 0,01 promile? Stači dostatečně citlivý přístroj a něco se naměří. 1ppm není nula.
Pokud bychom měli zavést toleranci půl promile, tak tedy pro všechny řidiče vozidel.
Kriminalizace kohokoliv.. A papežštější než papež. V jiných zemích je tuším 0,5 s autem! A poměrně velice západoevropských zemích!
A) u nas je zase velmi levny a velmi dostupny alkohol
B) vetsina zapadoevropskych zemi ma lepsi infrastrukturu
Hmm ano, třeba Bulharsko nebo Chorvatsko, kde také žádnou nulovou toleranci nemají. Tohle je naprostý výsměch. A nejvíc mě dojímají ty zprávy, jaký armagedon by nastal, kdyby se náhodou těch 0,5 povolilo. Ale budiž, aspoň by to do 0,5 mohlo být jen za pokutu a bez bodů, to by snad mohl být rozumný kompromis.
V Chorvatsku zkusili nulovou toleranci zavést a za dva nebo tři roky to zase zrušili
My taky ne. U nás je tolerance 0,2 na krvi a 0,24 na dechu….
není
jen to nestačí jako důkaz, pokud se člověk sám nepřizná nebo si neopatří jinej
jedná se o zákonný odečet tolerance, aniž by kdokoliv cokoliv tvrdil….
https://autobible.euro.cz/us-potvrdil-pul-roku-bez-ridicaku-za-003-promile-ukazuje-to-absurditu-nulove-tolerance-komentar/
těch 0,03 muselo být po odečtu tolerance 0,24 …
ne.
ok, tak asi bylo…. holt kdyby trval na krvi byl by z obliga….
http://nalus.usoud.cz/Search/GetText.aspx?sz=I5-2609-18
Miroslav Kalousek (TOP 09) řekl, že cyklista s půl promile alkoholu v krvi na rozdíl od řidiče motorového vozidla svému okolí nebezpečný není
Soudruh Kalousek evidentně nikdy na kole nejel, jinak by (nejen) tuhle pitomost z huby nevypustil…
Není nad to, vyrazit na turné vinných sklepů po jižní Moravě na kole. Samozřejmě s degustací. Myslím, že nic lepšího neexistuje 😂
To je jenom dobře, většina z nich je nebezpečná i střízlivá….
No to asi většina lidí v dopravě, bez ohledu na to jak se zrovna dopravují, pokud nejsou dopravováni. Jako chodec se i o chodce zvládnete zmrzačit.
I ti, kteří jsou dopravováni, mohou být nebezpeční. Viz současná panika.
Co se týká cyklistiky, tak tam funguje autoregulus. Pokud ten sport začne někdo brát opravdu seriózně (a nemusí ani závodit), tak brzy pozná, že s alkoholem to není ono. Takže ač vypiju ročně v průměru přes 100 litrů vína, tak před etapou ani po ní si nedám kapku alkoholu, protože to hrozně snižuje výkonnost a zejména zpomaluje regeneraci. A ještě více je to znát ve vysoké nadmořské výšce. A kdo jezdí okolo baráku nebo ujede za den výletním tempem 20 km, tak tam těch 0,5 promile vůbec nevadí. Nicméně s alkoholem na silnici je to v ČR velmi bizardní. Máme… Číst vice »
Čím absurdnější ty zákony jsou nebo čím jsou do většího extrému, tím víc lidé ztrácí autoritu k těmto restrikcím. Mám to to samé. Viz třeba 80km/h v tunelech. Jak je třeba možné, že ve Švýcarsku, kterým jsem akorát projel, tak tam se dá v tunelu 120km/h aniž by tam byl každý den masakr a po každém projetí tunelem touhle rychlostí tam v okolí nevybuchne školka nebo domov důchodců? U nás se pro jistotu dá do tunelu ještě radar.
buďte v klidu. By uns (např. tunel Hřebeč v Pardubickém kraji) jsou schopni inženýři zapnout v tunelu i „40“ v neděli dopoledne…..
Takže zlatých „80“
Opravdu to tam řídí inženýr a ne policajt?
opravdu. Inženýři z ŘSD. Jsem si to schválně zjišťoval. Někde tam budou mít krásný barevný pultík a tam si hrají nejčastěji s 60-tkou, pak i tou 40-tkou a možná někdy i 80-tkou (ale tu jsem tam v životě neviděl).
Počítal bych tam i s faktorem stáří vozového parku (jak to vypadalo 15 let zpět?) a zkusil bych srovnat i úmrtí kde alkohol nehrál roli. Pokud tam budou nějaké korelace, tak problém bude jinde, neříkám že to bude všechno 3x, ale pokud tam bude třeba u střízlivých 1.5 násobek a u vozového parku třeba taky něco navíc, tak máme asi odpověď. Mohla by to být třeba kombinace stavu silnic a vozového parku. Proč asi lidé nerespektují autority? Protože celej svět to ví už nes že řetěz… a to zpíval Werich sto let zpět, pokud se stát chová jak se chová… Číst vice »
Tak strana, kterou volím, už toleranci 0,5 navrhovala, bohužel díky zabedněncům z ostatních stran a přiblblým novinářům, kteří hned spustili o hromadách mrtvých to neprošlo.
Ano, jak řekl pan poslanec Pávek, nulová tolerance je nástrojem totalitních režimů. U nás je bohužel toto myšlení stále pevně zakořeněné. Je to směs sebemrskačství a touhy škodit ostatním, snahy se jim stále plést do života a dělat si dobře tím že se někomu jinému udělá zle. Místo toho abychom zákony upravily tak, aby odpovídaly posunu ve společnosti, aby nekriminalizovali zcela běžné chování, budeme se tvářit jako pokrytci a dále pokračovat v jeho postihování. Budeme nadávat v hospodách na četnictvo, ale zákon nezměníme. Lidi, kteří od ostatních nic nechtějí, jenom si na sebe vydělat má stát apriori za zločince, kterým… Číst vice »
Navíc tohle není žádný posun ve společnosti ale stav co platí na „vyspelém západě“ vlastně odjakživa a nejen pro cyklisty. Ale my se zřejmě rádi odkazujeme na Západ ale chováme podle Ruska.
Doma se kdokoli může zpít třeba do němoty, to je každému fuk, ale že dotyčný notorik nesmí ohrozit ostatní v běžném provozu je zcela v pořádku.
Čechům asi funguje metabolismus jinak než zbytku Evropy.
commons. wikimedia. org/wiki/File:Map_of_European_countries_by_maximum_blood_alcohol_level.svg#/media/File:Map_of_European_countries_by_maximum_blood_alcohol_level. svg
P.S. to že je ta nulová, či téměř nulová tolerance záležitostí posttotalitních zemí je z té mapy patrné snad i slepému.
To i na tom Balkáně mají rozum
Ono postrach silnic asi nebude člověk, co si dá k obědu malý pivo. Pokud se budou postihovat tito lidé, tak se nic nezmění. To je asi stejně jako měření rychlosti na výpadovce z města už mimo zástavbu, ale kde je stále 50ka. Pokud chce někdo něco dělat proti alkoholu, pak nemám problém s tím, když se udělá akce typu v pátek nebo sobotu večer zablokujeme Nuselák nebo nějakou větší tepnu a dáme dýchnout každému. Nebo dáme hlídky kolem nějaké vesnické zábavy nebo diskotéky, tam mi v mládí umřelo pár lidí, které jsem z města znal. A kde byli tehdá policajti?… Číst vice »
jo jenomže lidi, co jedou na kole ze zábavy, mají zpravidla vysoce nad 0,5 promile….
Tak jistě. Neexistuje nic mezi STŘÍZLÍVÝ a NAMOL OŽRALÝ. Černá a bílá, víc nechce znát. Vy jste si dal deci vína? Inkvizitor bere sekeru!
Osobně alkohol moc nemusím. Ale nechápu proč u cyklistů v rozumné míře není oficálně tolerován. Stejně většina lidí si to jedno či dvě piva dá. Takto by mohli jezdil zcela bez stresu. Jinak je dobře, že se legalizují sluzby typu UBER. Snad to bude bič na nepoctivé taxikáře.
Spíš je otázka jestli by nebylo od věci některé regulace vyházet, protože zjevně v moderní době zastaraly. Na problémy se starými zákony a normami narážíme dnes a denně, jen to ukazuje že ekonomika je přeregulovaná. Jestli jste si všiml, tak největší pokrok a rozvoj se pokaždé děje tam kde se něco najde a stát to nestihl ještě zregulovat.
Přidám anekdotický důkaz, občas narazíte dodnes na uzemněné plastové rozvody vody nebo topení, kde elektrické spojení se zemí nemá význam, ale asi kdysi bylo v normě že se vodovody musí uzemnit, tak se uzemnily, byť je plast nevodič.
Právě proto, že jedno, dvě piva si lidi dávají už teď, při toleranci by si jich dávali tři, pět. Váš komentář je podobná demagogie jako těch, kteří tvrdí, že když na dálnici se běžně už jezdí 160km/h, tak se má tento limit zavést do zákona.
Demagogie je spíš váš komentář, nebo minimálně argumentační faul šikmé plochy.
Pokud je nějaké chování společensky nově přijatelné, nebo to umožňují nové technologie, tak se zákon musí změnit. Pak to končí neslavnými 350kN.
Souhlasím. Navrhuji začít zrušení rychlostních limitů pro automobily mimo obec a vybrané nepřehledné úseky. To u nás bylo ještě dloouho po válce. Lidi mají přeci dost rozumu na to, aby dokázali zvolit přiměřenou rychlost.
V době platnosti vyhlášky 80 ( šedesátky, až někdy do poloviny 70-tých) byla i v obci neomezená rychlost mezi 23-5 hod. A žádné hromady mrtvol nebyly. A to tehdejší auta měla jen bubnové brzdy bez posilovačů. Jenže tehdy neměl řidičák každý blb a ti lidi se asi víc řídili rozumem.
Chtělo by to trošku faktu. Je to totiž úplně opačně, než tvrdíte. V 60-70 letech zde byla registrována asi třetina automobilů, se kterými se navíc jezdilo mnohem méně. Zároveň zde bylo na silnicích asi 3x více mrtvých. Na jedno registrované vozidlo / ujetý km tak vychází asi desetina obětí. Až budete mít příště touhu remcat na dnešní dobu, zkuste si nejdříve ověřit fakta ;-).
https://www.bezpecnecesty.cz/cz/bezpecna-jizda-v-aute/statistiky/statistiky-cr
https://www.uamk.cz/aktuality/2186-v-cr-je-5-59-mil-osobnich-aut
A bylo to způsobeno tou neexistencí rychlostních limitů, nebo něčím jiným ?
A to si představte že ve stále větší části Německa že může na dálnici jezdit 160 a k tomu s 0.5 promile v krvi! To musí být strašný masakry co se tam dějou
Jo, každej den tam ráno posbírají z dálnici hromady nebožtíků vidlema.
shrnou to radlicí
Odborných studií zkoumající negativní vliv i malých dávek alkoholu na pozornost, čímž je přímo ovlivněna bezpečnost v silničním provozu, je volně k dispozici dostatek. Jsou to fakta o kterých nemá smysl polemizovat.
Mladí skokané na lyžích z Nového Města na Moravě o víkendu cestou ze závodů havarovali u Jilemnice. Jejich dodávka se čelně střetla se superbem, v němž zemřela jeho řidička. Dalších sedm lidí se zranilo, řidič týmového auta po nehodě nadýchal půl promile. Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/nehoda-policie-vysetrovani-alkohol-skok-oddil-nove-mesto-na-morave-trener-vysocina-jilemnice-liberec.A200304_134937_jihlava-zpravy_mv
Stejně tak máte další stavy, které mají podobný efekt a ty kriminalizované nejsou. A i u těch se dá prohlásit že člověk s nimi nemá lézt za volant, ale trestá se jen velmi snadno dokazatelný alkohol. Podobně působí únava, nemoc, některé léky, ale ty nedokážete jen tak. Víte, ono řízení společnosti, politika, nemůže být o tom že každá studie a zjištění se převede v zákon a pak se to bude lidem vnucovat, tím budete dělat ve společnosti zlou krev a napětí a frustraci, ve snaze ji udělat dokonalou ji zničíte. (Nehledě na to že nasekáte ekonomické problémy protože zákon klesajících… Číst vice »
Nechápu proč máte tolik mínusu, když je to pravda.
Ale asi se to nehodí místním ožralům.
Ano, i malé dávky pozornost ovlivňují, ale uvědomte si, jakých rychlostí můžete na kterém dopravním prostředku dosáhnout. Jasně, že v 1,5t autě při rychlostech nad 100km/h je potřeba jezdit střízlivý. Pohybová energie roste s druhou mocninou rychlosti, takže při 20km/h máte 25x menší kinetickou energii, než při 100km/h. Navíc na lehoučkém kole. Pokud máte po třech pivech o pár desetin delší reakční dobu, tak se těchto rychlostech nic nestane.
Pokud chcete na kole za každou cenu 0,00, tak byste měl rovnou od 1,00 zakázat chodit ven. Co kdyby nějaký „ožrala“ po pěti pivech nerozeznal na semaforu červenou od zelené ;-).
Pro toto velmi rozšířené a oblíbené tvrzení ovšem nemáte žádný důkaz. A pokud jde o tu rychlost, je vám jistě známo, že třeba 140 km/h na rakouských dálnicích vedlo naopak k mírnému snížení nehodovosti?
S tou rychlostí je to ale opravdu něco jiného. Tady je to opravdu na extrémnímu nastavení zákona u cyklistů na 0,00. Asi uznáte, že tvrdě trestat tisícovými pokutami někoho, kdo si dá ve sklípku sklenku vína a pak jede dvacítkou na cyklostezce mezi vinohrady, není úplně přiměřené. Jak pak mají policajti rozlišit, koho ještě nechat, komu vypustit duši a koho opravdu pokutovat?
O toleranci by se dalo uvažovat snad pouze mimo silnice s provozem motorových vozidel a u vodáků.
Co to znamená mimo silnice? To jako po poli? nezlobte se, ale jestli pro vás představuje cyklista po dvou pivech jedoucí dvacítkou po místní komunikace nějaké nebezpečí, tak jste zřejmě lehce paranoidní. Asi byste se měl raději hospodám obloukem vyhnout, protože by vás mohl třeba chodec po pár pivech srazit pod kola 😉
Když odhlédnu od faktu, že jet 160 po dálnici není žádný zločin. Ano u nás je to samozřejmě přestupek, ale na většině německých dálnic je to běžná rychlost nad kterou se nikdo nepozastavuje. Věřte mi, že pro většinu lidí s moderními vozy taková rychlost na většině našich dálnic nepředstavuje žádné nebezpečí pro silniční dopravu. Opravdu nechápu proč předpokládáte, že by si každý dával hned pět piv, když jsou dovolená dvě? Většina lidí co znám, tak si na výletě dá jedno, dvě pivka a zas jedou dál. A věřte mi, že nepředstavují žádné nebezpečí jak pro sebe, tak pro své okolí.… Číst vice »
Problém je, že většina jich je nebezpečná i s nulou. Vyhlášku má znát každý účastník silničního provozu, bohužel cyklisti na to kašlou. Pak to tam hází cesta, chodník, cesta, přechod, červená, nedávají znamení o změně směru, bez osvětlení atd. A do toho jim povolit 0,5, což si v ČR tradičně každej zaokrouhlí na 1? To je prostě realita, tady si málokdo uvědomuje, že svoboda znamená taky zodpovědnost. Sám se jdu rád projet a třeba na Křivoklátsku o víkendech jezdí většinou fajn lidi, ale co se děje po Praze nebo na vesnicích, když jiná projíždím je fakt cokoli jen ne na… Číst vice »
Do jisté míry cyklisty a jejich naštvání chápu (tím neomlouvám případnou agresivitu vůči ostatním), protože in-line bruslaři se kvůli záběru do šířky blbě objíždí. Pokud mají navíc na uších sluchátka, tak zvonek slyší až když je cyklista těsně za nimi.
Ale jsou i tací, kteří nemají sluchátka a při zvonku přestanou zabírat a počkají, než je cyklista předjede. Takže je to o vzájemném respektu, především na smíšené stezce s neoddělenými pruhy. Na dělené stezce nemají v pruhu pro cyklisty in-line bruslaři (obecně chodci) co pohledávat.
A může vůbec teda chodec přes tu cyklostezku alespoň přecházet, nebo i tak platí, že tam nemá co pohldávat?
Podívejte se, na silnicích zemře ročně přes 500 lidí. Kdybychom na všech silnicích bez vyjímky nasadili 30km/h, tak toto číslo zřejmě klesne k nule. Přesto se o takovou věc nikdo nesnaží. Stejně jako jsou rychlostní limity nastaveny na nějakou akceptovatelnou míru rizika a užívání, tak by měly být stejně nastaveny i limity alkoholu. Kolik z těch mrtvých má na svědomí cyklista do 1,5 promile? Jeden, dva? Pokud vůbec někoho. Stejně jako je 50 v obci, nebo 130 na dálnici rozumný kompromis mezi rizikem nehody a mírou regulace, tak je 1,5 promile rozumný kompromis mezi mírou rizika a ohrožením takovým cyklistou.… Číst vice »
Účelem zákona o PPK není jern bezpečnost, ale také plynulost provozu na PK. Omezení rychlosti na 30 km/h by bylo v rozporu s veřejným zájmem na plynulosti dopravy.
Přesně tak, účelem zákona není pouze bezpečnost, ale také zbytečně nebuzerovat lidi. Ponechat 0,00 na kole je proto podobný nesmysl, jako je zavádět paušálně třicítku.
příspěvek smazán pro závadný obsah
On někdy byl? 😀
Videa s nesouvisejícím obsahem prosím sdílejte jinde. děkuji.