Sněhová kalamita zastavila provoz vlaků na jihu Čech včetně koridoru
Popadané stromy na trati u Českých Budějovic. Foto: Správa železnic
Náhradní autobusy kvůli kalamitě nejezdí.
Náhradní autobusy kvůli kalamitě nejezdí.
Právě sněhové kalamity ukazují nevýhodu neobsazených dopraven. Ne všude jsou výhybky s ohřevem, kolikrát ani to nepomůže. Neříkám, že v každé stanici má být 5 zaměstnanců, ale nejací staniční dozorci by se v důležitých stanicích na údržbu hodili. A to už vůbec nemluvím o tom, když třeba sněží den nepřetržitě.
A v Lounech opět už kolik let 💩💩😠
Auta stojí, vlaky jedou! 🙂
Ale ne, vážně; stojí všechna doprava, jenže auta mají k dispozici více kolejí. Kdyby se při výstavbě nešetřilo a každá železnice se plánovala jako trojkolejka (a ano, ekvivalentem k silnici třetí třídy je železnice bezkolejná, NAD), po odhrnutí by se vlaky rozjely dříve než kolona kamionů.
Jenže to je ta naše česká „flikovací“ mentalita. Vždyť to stačí.
Bohužel, ti co v minulosti navrhovali železnici, by dnes mohli dělat perfektní finanční poradce. Bohužel v tom špatném slova smyslu.
Kdyby v minulosti. Stačí se podívat na současné projekty.
ktere treba? vy jste stavar nebo projektant?
Něco o tom vím, ale drážně jsem laik, spíš na straně uživatelů. Ale poddimenzovanost vidím (a taky se koukám do budoucna). Dokážete si představit, že se půlka tranzitní kamionové dopravy přesune na koleje?
Noó, já myslím, že bychom se na to měli podívat realitou půlky 18. století a stavět plavební kanály. Po vodě toho 1 kůň utáhne 10x víc.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Horse_drawn_cruising_on_the_Montgomery_Canal_-_geograph.org.uk_-_846074.jpg
Jen zařídit, aby tady v létě pršelo stejně často jako na pobřeží Atlantiku, 1,5 m dešťových srážek ročně, tedy dvojnásoběk stoletého průměru ČR. Pak by to ekonomicky mohlo vyjít. A aby moc nemrzlo, ve Walesu ty kanály nezamrzají.
Stavět třetí kolej jen kvůli kalamitě 1x do roka je ekonomická sebevražda.
A když napadne víc jak metr sněhu, tak budou i 4 koleje k ničemu. https://www.youtube.com/watch?v=hqadz4QIMKk&t=140s
Jenže to není jen kvůli kalamitě 1x do roka, ale kvůli dohánění zpoždění, nákladům a rezervě pro event. odklony…
Trojkolejka nestojí 3x tolik co jedna kolej a stejně jako by velmi prospěla stavba silnic první třídy jako 1+2/2+1, prospěla by i trojkolejka.
Kdyby byl Perner Kocourkem, táhneme se do dneška volskými potahy.
Takže navrhovat dráhu podel předpokládaného počtu vlaků je špatně. Co pak asi dělal Perner, většíl z lógru?
Postavil jednu kolej s tělesem na dvě, ta druhá byla doplněna tak o 30 let později.
Přesně tak.
Ale jako jo, když z výpočtu vyjde potrubí DN300 jako zcela dostačující s rezervou na budoucí zástavbu v obci, tak „geniální soumar“ by tam vyžadoval 2x DN500 a vztekal by se na všechny, že se mu nedaří obhájit ekonomické ukazatele a že se ekonomie musí zakázat.
Nakonec by soumar nepostavil nic.
Kouzlo je v tom „s rezervou na budoucí zástavbu“. Jestliže předpokládáme (a chceme) výrazně přesunout náklady na koleje, jsou v hlavních směrech (a to je i Pha – Plzeň – Domažlice nebo Pha – ČB – Summerau) trojkolejky nutnost.
Tak hlavně auta mají výhybky na předjíždění téměř kdekoliv.
Však to byl vtip.
budějky – strakonice už se jezdí..
Zrovna dneska mi od Dobré správy přišel mail, že od zaměstnanců i obchodních partnerů vyžadují dodržování dress-codu a že k tomu patří i „vůně, která je součástí osobnosti“. Podepsán vrchní manekýn Svoboda.
Inu, priority jsou priority.
Že by velmi jemně naznačili, že je nutno se vykoupat alespoň v sobotu, jak se to kdysi dělávalo?
Spíš je smutné, že Spržel musí svým zaměstnancům připomínat zásady hygieny.
Aneb hlavně se při práci nezpotit! A do většiny kanceláří klimu taky nedáme, s pozdravem MBA.
Má na parfém nějaké speciální požadavky? Mohl byste to prosím trochu víc rozvést? Tohle mně fakt zaujalo 😃
Jenom, že „výběr vůně dodá na osobitosti“. „Přes den raději méně výrazná“. „Večer je možné sáhnout po výraznější vůni“
Tak jste mu měl odepsat, že spravný ajznbon se nemyje, spí v botách a pracovních hadrech, smrdí potem, šmírem, mazadlem, železným prachem a když má volno tak i pivem.
Kolik tam napadlo, že hned kolabuje doprava?
Podle Windy to vypadá až 20 cm.
No spadlo pár cm, ale výjimečně se meteorologové trefily a ten sníh padá od noci a je opravdu velmi těžký a mokrý.
no tak to kamarade pridej, v poledne jsem mel na zahrade 15 cm (a to uz trochu slehava). a ma zacit mrznout, takze si snehu trochu uzijeme…
Stromy patří od železniční tratě tak daleko, že ji neohrozí ! Pokud má nějaký úředník nebo zákonodárce „svoji pravdu“, ať zaplatí vzniklou škodu.
👍 čím vyšší tím dál od průjezdného průřezu.
To je tím, že nebyl vydán sněžící rozkaz.
Vedení OŘ Plzeň vrámci šetření zakázalo zapínat automatiku ohřevu výhybek. Porušením zákazu hrozí až vyhozením z práce. Pak se každý bojí zapnout ohřevy a dopadne to rozvratem grafikonu. Je to jen důsledek zavedení KPI pro manažery, aby dostali své odměny.
Tak dneska to opravdu není o zamrzlých výhybkách.
to nevadi, vecni frustrati se potrebujou vyblejt na jakykoliv podnet.
Ohřev výhybek nefunguje jen proti jejich zamrznutí, ale i proti udržení sněhu mezi jejich jazyky a opornicemi, k nimž musí přilehnout, aby byly správně postaveny/uzamčeny a mohly vlaky následně přes ně projet do požadovaného směru!
oř Plzeň je velmi přísné. Ovšem pokud chceme jezdit při sněžení, je potřeba mít aspoň nahozené jističe EOV.
Evidentně i v Kolíně (minuly týden).
Několik manažerů právě odhalilo v excelovych tabulkách několik málo vyjíždějících strojů, u kterých jim nebyl znám důvod tak málo jízd, proto bylo rozhodnuto zlepšit ekonomické rozvahy okamžitou likvidací pluhů a fréz….s tím, že až problém nastane, bude se řešit….
Nebo to bylo jinak ???
Nejspíš to je tak, že na ty spící stroje není koho posadit.
Určitě, je to spiknutí manžerů proti prostému lidu. 😀
…. a pracující inteligenci zároveň.
Strana poručí větru, děšti i sněžení!
Nevím no jestli na těch pár cm sněhu potřebujete pluhy. Spíš by to chtělo řešit praskající stromy kolem tratí.
Asi špatně a málo dopodrobna popsané zimní opatření 😆
Smiřte se s tím, že holt sníh nejdřív musí napadnout a pak teprve může být odklizen. Obráceně to fakt nejde.
Silničáři během letního cvičení to dělají jak?
Nikdy s tím neměli problém. 🙂
Proč ne? 🙂
Jak můžou být spadlé větve na kolejích, když se Skáza železnic neustále chvástá jak je vše v pořádku a stromy kolem kácí 🙂 PS: Na*raný strojvedoucí, který též nedávno utekl před úrazem
Sprava železnic nespravuje tratě v Rakousku, viz článek.
Ale sníh u nás by odcházet mohli.
Popadane stromy a vetve nejsou jen na rakouskem uzemi. 🙂
Skáza železnic je ohledně kácení bohužel ve sporu s ČIŽP, která by nejraději chránila kdejaké hloží. Plus samozřejmě různí Haranti země a podobné Duhy. Fakt se nechci nijak zastávat Spržel, ale tady si to kdekdo představuje jako Hurvínek válku.
V lese na to mají právo a majitel lesa je povinen takový zásah (kácení stromu ohrožujícího dráhu) strpět. Strpět nerovná se zařídit.
Prostě…dobrá správa. 😎
Ale prosimvás, loni byly nesjízdné tratě i v Reichu i jinde. Prostě sníh napadne a pak se odklidí. Otázka je, jak dlouho to trvá. Což je spíš problém „personální síly“ té které organizace, stávající se o infrastrukturu.
Kurz gesagt, gutes Management
Kdo by to čekal v prosinci.
Stromy padají na trať i létě. Dilema- stromy nebo vlaky?
Zabij bobra – zachráníš strom.
Tak oni to čekali všichni, ostatně to bylo i hlášeno. Ale jestli máte zázračný postup jak zlikvidovat sníh ještě než dopadne na zem, měl byste se o něj s námi podělit.
V Brně přší. Ale přesouvat Brno na místo sněžení je nesmysl.
Vidíte? Tak pokroková myšlenka mně nenapadla😃
Dnes jsem cestou z Brna busem našel místo u Holešova. Sněhu dost, asi od Hostýnek to šlo. No a zároveň by přesun nádraží konečně dostal smysl /samozřejmě je to ironie
To je překvapení v prosinci.
Jste překvapen? Včera v rádiu říkali že v noci bude sněžit a bude to mokrý těžký sníh a hrozí riziko praskání stromů.
A v Praze zase akorát prší a sníh nikde.
Buďte rád, to by stála dálková doprava skoro celé republice.
A pořád se to sype 🙂 (06:38)