Sněhová kalamita zastavila provoz vlaků na jihu Čech včetně koridoru

Popadané stromy na trati u Českých Budějovic. Foto: Správa železnicPopadané stromy na trati u Českých Budějovic. Foto: Správa železnic

Náhradní autobusy kvůli kalamitě nejezdí.

68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MilanSima

Právě sněhové kalamity ukazují nevýhodu neobsazených dopraven. Ne všude jsou výhybky s ohřevem, kolikrát ani to nepomůže. Neříkám, že v každé stanici má být 5 zaměstnanců, ale nejací staniční dozorci by se v důležitých stanicích na údržbu hodili. A to už vůbec nemluvím o tom, když třeba sněží den nepřetržitě.

Dana Dostálová

A v Lounech opět už kolik let 💩💩😠

soumar

Auta stojí, vlaky jedou! 🙂

Ale ne, vážně; stojí všechna doprava, jenže auta mají k dispozici více kolejí. Kdyby se při výstavbě nešetřilo a každá železnice se plánovala jako trojkolejka (a ano, ekvivalentem k silnici třetí třídy je železnice bezkolejná, NAD), po odhrnutí by se vlaky rozjely dříve než kolona kamionů.
Jenže to je ta naše česká „flikovací“ mentalita. Vždyť to stačí.

Michal

Bohužel, ti co v minulosti navrhovali železnici, by dnes mohli dělat perfektní finanční poradce. Bohužel v tom špatném slova smyslu.

soumar

Kdyby v minulosti. Stačí se podívat na současné projekty.

Georg

ktere treba? vy jste stavar nebo projektant?

soumar

Něco o tom vím, ale drážně jsem laik, spíš na straně uživatelů. Ale poddimenzovanost vidím (a taky se koukám do budoucna). Dokážete si představit, že se půlka tranzitní kamionové dopravy přesune na koleje?

Jiří Kocurek

Noó, já myslím, že bychom se na to měli podívat realitou půlky 18. století a stavět plavební kanály. Po vodě toho 1 kůň utáhne 10x víc.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Horse_drawn_cruising_on_the_Montgomery_Canal_-_geograph.org.uk_-_846074.jpg

Jen zařídit, aby tady v létě pršelo stejně často jako na pobřeží Atlantiku, 1,5 m dešťových srážek ročně, tedy dvojnásoběk stoletého průměru ČR. Pak by to ekonomicky mohlo vyjít. A aby moc nemrzlo, ve Walesu ty kanály nezamrzají.

Jiří Kocurek

Stavět třetí kolej jen kvůli kalamitě 1x do roka je ekonomická sebevražda.
A když napadne víc jak metr sněhu, tak budou i 4 koleje k ničemu. https://www.youtube.com/watch?v=hqadz4QIMKk&t=140s

soumar

Jenže to není jen kvůli kalamitě 1x do roka, ale kvůli dohánění zpoždění, nákladům a rezervě pro event. odklony…
Trojkolejka nestojí 3x tolik co jedna kolej a stejně jako by velmi prospěla stavba silnic první třídy jako 1+2/2+1, prospěla by i trojkolejka.
Kdyby byl Perner Kocourkem, táhneme se do dneška volskými potahy.

Jiří Kocurek

Takže navrhovat dráhu podel předpokládaného počtu vlaků je špatně. Co pak asi dělal Perner, většíl z lógru?

Pavel

Postavil jednu kolej s tělesem na dvě, ta druhá byla doplněna tak o 30 let později.

soumar

Přesně tak.

Jiří Kocurek

Ale jako jo, když z výpočtu vyjde potrubí DN300 jako zcela dostačující s rezervou na budoucí zástavbu v obci, tak „geniální soumar“ by tam vyžadoval 2x DN500 a vztekal by se na všechny, že se mu nedaří obhájit ekonomické ukazatele a že se ekonomie musí zakázat.

Nakonec by soumar nepostavil nic.

soumar

Kouzlo je v tom „s rezervou na budoucí zástavbu“. Jestliže předpokládáme (a chceme) výrazně přesunout náklady na koleje, jsou v hlavních směrech (a to je i Pha – Plzeň – Domažlice nebo Pha – ČB – Summerau) trojkolejky nutnost.

qěcy

Tak hlavně auta mají výhybky na předjíždění téměř kdekoliv.

soumar

Však to byl vtip.

marek hudec

budějky – strakonice už se jezdí..

Jan z Rokycan

Zrovna dneska mi od Dobré správy přišel mail, že od zaměstnanců i obchodních partnerů vyžadují dodržování dress-codu a že k tomu patří i „vůně, která je součástí osobnosti“. Podepsán vrchní manekýn Svoboda.

Inu, priority jsou priority.

Granja

Že by velmi jemně naznačili, že je nutno se vykoupat alespoň v sobotu, jak se to kdysi dělávalo?

Robert Pražák

Spíš je smutné, že Spržel musí svým zaměstnancům připomínat zásady hygieny.

Tomáš Záruba

Aneb hlavně se při práci nezpotit! A do většiny kanceláří klimu taky nedáme, s pozdravem MBA.

Pája

Má na parfém nějaké speciální požadavky? Mohl byste to prosím trochu víc rozvést? Tohle mně fakt zaujalo 😃

Jan z Rokycan

Jenom, že „výběr vůně dodá na osobitosti“. „Přes den raději méně výrazná“. „Večer je možné sáhnout po výraznější vůni“

Martin

Tak jste mu měl odepsat, že spravný ajznbon se nemyje, spí v botách a pracovních hadrech, smrdí potem, šmírem, mazadlem, železným prachem a když má volno tak i pivem.

Tukan

Kolik tam napadlo, že hned kolabuje doprava?

Y.K.

Podle Windy to vypadá až 20 cm.

Paja

No spadlo pár cm, ale výjimečně se meteorologové trefily a ten sníh padá od noci a je opravdu velmi těžký a mokrý.

Georg

no tak to kamarade pridej, v poledne jsem mel na zahrade 15 cm (a to uz trochu slehava). a ma zacit mrznout, takze si snehu trochu uzijeme…

medvěd

Stromy patří od železniční tratě tak daleko, že ji neohrozí ! Pokud má nějaký úředník nebo zákonodárce „svoji pravdu“, ať zaplatí vzniklou škodu.

qěcy

👍 čím vyšší tím dál od průjezdného průřezu.

BND30

To je tím, že nebyl vydán sněžící rozkaz.

Pavel

Vedení OŘ Plzeň vrámci šetření zakázalo zapínat automatiku ohřevu výhybek. Porušením zákazu hrozí až vyhozením z práce. Pak se každý bojí zapnout ohřevy a dopadne to rozvratem grafikonu. Je to jen důsledek zavedení KPI pro manažery, aby dostali své odměny.

Václav

Tak dneska to opravdu není o zamrzlých výhybkách.

Georg

to nevadi, vecni frustrati se potrebujou vyblejt na jakykoliv podnet.

milan

Ohřev výhybek nefunguje jen proti jejich zamrznutí, ale i proti udržení sněhu mezi jejich jazyky a opornicemi, k nimž musí přilehnout, aby byly správně postaveny/uzamčeny a mohly vlaky následně přes ně projet do požadovaného směru!

qěcy

oř Plzeň je velmi přísné. Ovšem pokud chceme jezdit při sněžení, je potřeba mít aspoň nahozené jističe EOV.

Tomáš Záruba

Evidentně i v Kolíně (minuly týden).

Přednosta

Několik manažerů právě odhalilo v excelovych tabulkách několik málo vyjíždějících strojů, u kterých jim nebyl znám důvod tak málo jízd, proto bylo rozhodnuto zlepšit ekonomické rozvahy okamžitou likvidací pluhů a fréz….s tím, že až problém nastane, bude se řešit….

Nebo to bylo jinak ???

Robert Pražák

Nejspíš to je tak, že na ty spící stroje není koho posadit.

nowas

Určitě, je to spiknutí manžerů proti prostému lidu. 😀

Granja

…. a pracující inteligenci zároveň.

Jiří Kocurek

Strana poručí větru, děšti i sněžení!

Paja

Nevím no jestli na těch pár cm sněhu potřebujete pluhy. Spíš by to chtělo řešit praskající stromy kolem tratí.

Jan

Asi špatně a málo dopodrobna popsané zimní opatření 😆

Robert Pražák

Smiřte se s tím, že holt sníh nejdřív musí napadnout a pak teprve může být odklizen. Obráceně to fakt nejde.

Kdo já

Silničáři během letního cvičení to dělají jak?
Nikdy s tím neměli problém. 🙂

Pája

Proč ne? 🙂

Pavel

Jak můžou být spadlé větve na kolejích, když se Skáza železnic neustále chvástá jak je vše v pořádku a stromy kolem kácí 🙂 PS: Na*raný strojvedoucí, který též nedávno utekl před úrazem

Ivan_pha

Sprava železnic nespravuje tratě v Rakousku, viz článek.
Ale sníh u nás by odcházet mohli.

Jirka

Popadane stromy a vetve nejsou jen na rakouskem uzemi. 🙂

Robert Pražák

Skáza železnic je ohledně kácení bohužel ve sporu s ČIŽP, která by nejraději chránila kdejaké hloží. Plus samozřejmě různí Haranti země a podobné Duhy. Fakt se nechci nijak zastávat Spržel, ale tady si to kdekdo představuje jako Hurvínek válku.

Jiří Kocurek

V lese na to mají právo a majitel lesa je povinen takový zásah (kácení stromu ohrožujícího dráhu) strpět. Strpět nerovná se zařídit.

Karl Von Bahnhof

Prostě…dobrá správa. 😎

Robert Pražák

Ale prosimvás, loni byly nesjízdné tratě i v Reichu i jinde. Prostě sníh napadne a pak se odklidí. Otázka je, jak dlouho to trvá. Což je spíš problém „personální síly“ té které organizace, stávající se o infrastrukturu.

Karl Von Bahnhof

Kurz gesagt, gutes Management

Hodně štěstí

Kdo by to čekal v prosinci.

vankr

Stromy padají na trať i létě. Dilema- stromy nebo vlaky?

Karl Von Bahnhof

Zabij bobra – zachráníš strom.

Paja

Tak oni to čekali všichni, ostatně to bylo i hlášeno. Ale jestli máte zázračný postup jak zlikvidovat sníh ještě než dopadne na zem, měl byste se o něj s námi podělit.

Jiří Kocurek

V Brně přší. Ale přesouvat Brno na místo sněžení je nesmysl.

Pája

Vidíte? Tak pokroková myšlenka mně nenapadla😃

Pája

Dnes jsem cestou z Brna busem našel místo u Holešova. Sněhu dost, asi od Hostýnek to šlo. No a zároveň by přesun nádraží konečně dostal smysl /samozřejmě je to ironie

Hodně štěstí

To je překvapení v prosinci.

Paja

Jste překvapen? Včera v rádiu říkali že v noci bude sněžit a bude to mokrý těžký sníh a hrozí riziko praskání stromů.

Kamui

A v Praze zase akorát prší a sníh nikde.

Rejpal

Buďte rád, to by stála dálková doprava skoro celé republice.

Laborec425

A pořád se to sype 🙂 (06:38)