Snälltåget spustí noční vlak mezi Stockholmem a Berlínem, povede přes Dánsko
Vlak švédského dopravce Snälltåget. Foto: Snälltåget
V evropské síti nočních vlaků vznikne poprvé přímé spojení švédské a německé metropole.
V evropské síti nočních vlaků vznikne poprvé přímé spojení švédské a německé metropole.
Tak to jsou dobré zprávy. Pro mne dobrá alternativa na cestách do Švédska i Dánska. Ještě by to chtělo nějaký noční spoj do Amsterdamu, kde je již dnes dobrá návaznost na Eurostar do Británie. Před lety takhle perfektně fungovala noční spojení z Prahy do Amsterdamu/Kodaně skrze nabídku CNL od DB.
Ještě přidat vagón pro auta a jako alternativa pro cestu dál po Skandinávii ideál.
Jsem rád za další nový noční vlak v Evropě, je to dobře že se síť noční vlaků v Evropě opět rozvíjí, akorát je škoda že ta jízdní doba je tak natažená, a to hlavně mezi Berlinem a Malmö, myslím si že tady by se klidně dala jízdní doba zkrátit klidně i o 3 hodiny, protože příjezd do Stockholmu až ve 14:19 je na noční vlak doopravdy pozdě. No a co se ceny týká tak zhruba 1300 Kč za vůz k sezení je dobrá cena, ale za lehátko skoro 8000 Kč tak to je přehnaná cena, to je fakt jen pro… Číst vice »
Tak hlavně cena za lehátko je úměrná nákladům… Letadlo cestu typu Berlín – Stockholm holt zvládne čtyřikrát za den.
Pozor, už jsem to psal níže. Ta cena 7500 za lehátko je za celý oddíl!!! Bez ohledu na počet lidí. čili 4 členná rodina = cca 1800 kč na osobu….
No dobře ale proč bych si já jako jeden člověk mněl kupovat celé kupé
To teda je úplně na nic, nechápu proč není možnost si koupit normálně jen jednou lehátko.
OK, není to pro každého. Nic není pro každého, a pokud někdo nabízí nějaký produkt a tvrdí, že je pro každého, zpravidla to stojí za prd. Koupit celé kupé mi třeba přišlo zajímavé, když jsme jeli celá rodina ve čtyřech, letecké společnosti na dětské ceny moc nehrajou, low-costy jsou zase spíš pro baťůžkáře.
Příjezd do Stockholmu je 14:19 a odjezd ze Stockholmu je 16:22
Lehátko za skoro 8000 kč 😩
znovu: Ta cena 7500 za lehátko je za celý oddíl!!! Bez ohledu na počet lidí. čili 4 členná rodina = cca 1800 kč na osobu…. To že nemůžou být cizí pohromadě je nějaké covid opatření (jako i jinde)
Ani to nemusí být Covid, ale jen ochrana soukromí… Chvilku to tak bylo i v Německu… Jeden jen single, dva jen double…
Smerom do Berlína by to znieslo posun o hodinu neskôr. Ten odchod zo Stockholmu je po práci dosť na tesno a na druhej strane príchod do Berlína o kúsok neskôr by rozhodne neublížil. Navyše v tejto časovej polohe to bude zas nepoužiteľné pre Hamburg kde bude extrémne skoro.
Na tak dlouhou cestu jen sedačky a lehátka… trochu divné.
Co je na tom divného?
Nebo na vrakovišti nic jiného nebylo.
Opravdu byl ukončen provoz trajektu Trelleborg – Sassnitz?
Kdy? Nějak jsem to nezaregistroval.
Ukonceno k 14. 3. 2020 kvuli Covidu, v dubnu vydala StenaLine prohlaseni, ze spojeni uz neobnovi. Preprava aut nadale pokracuje z Rostocku do Trelleborgu (Stena a TT Line), nove je zrizena linka rychlym katamaranem ze Sassnitz do Ystadu. Covid byl v tomto pripade spis asi zaminkou nez pravym duvodem…
Je fakt, že Rostock-Trelleborg mi dává větší smysl. Sassnitz-Trelelborg byla sice kratší cesta, ale vykoupená tím, že do Sassnitz se muselo přes Rujánu po menších silnicích, do Rostocku je dálnice až k terminálu. Cenově to bývalo zhruba nastejno. A jestli je člověk na lodi 4 hodiny nebo šest už není zásadní rozdíl (pokud jede noční a chce si aspoň trochu zdřímnout, je těch šest spíš lepších)
Vidíte, me to přijde dost velký rozdíl, a radši bych jel ze Sassnitz, ale asi jsem sám. Nebo spíš pro takové jako já zavedli katamaran co jede 2,5 hodiny.
Tak mě třeba mrzí, že jsem nestihl ten vlakový trajekt, přece jen na Evropu to byla trochu exotika, ale to je holt vývoj. Je někde do Švédska nákladní vlakový trajekt, víte někdo?
sch: Tak, tak, kdo chce být na lodi krátce, má k dispozici ten katamarán, komu delší plavba nevadí a ocení dálnici až k terminálu, má ten Rostock. Ve chvíli, kdy je ten katamarán, by mi to fakt pomalej trajekt ze Sassnitz fakt moc smysl nedával.
Lech Malý: Nevím, ale je fakt, že jsem to nikdy nezjišťoval. Koleje jsou i do toho terminálu v Rostocku, tak třeba aspoň občas něco pluje odtamtud.
Kolej je i na druhé straně v Ystad nebo ve Svinoústí. Je otázka, kolik toho je provozního.
V Sassnitz byly dokonce i koleje s ruským rozchodem, za socíku tam byl provozován trajekt do Sajůzu. Přeprava už dávno skončila, o osudu širokorozchodného kolejiště nevím, možná někdo doplní.
Funguje linka Svinoústi – Trelleborg pro nakladni vlaky. Přepravuje se zde taky Flirty z zavodu Stadler Siedlce pro VY (dřivej NSB).
Jako výlet zajímavé, ale jinak je ta jízdní doba hrozně dlouhá.
Kolik klometrů ten vlak ujede?
Jaký je nejrychlejší čas jízdy Stockholmem – Berlínem či zpět, třeba s přestupy?
Stockholm-København ____ čas 5:00 cca 599km
København-Hamburg ______ čas 4:40 cca 548km
Hamburg-Berlin ___________ čas 1:40 cca 287km
Těch přestupů je docela dost, navíc v Německu nelze přespat v hotelu. Zatím noční vlak vypadá jako dobrá alternativa bez nervů o to, jaký přípoj kde ujede. Samozřejmě komu to připadá na sezení dlouhé, může letět.
To snad dělají pro klientelu, která má víru nelétat.Jak to nařizuji na sluzebky pokud jim firma zařídí vlak v rámci ekologie, to vůbec netuším. Jen jakási nicneříkající prohlášení.
Haha, vskutku ideální časy příjezdu a odjezdu
Téměř ideální. Žádné vyhazování rozespalých lidí v 6 ráno.
Akorát o nedělích je příjezd do Berlína dost pozdě – 12:24.
Konečně zajímavý tip na kratší výlet. Ještě přemýšlím o Berlín – Moskva a zpět. Případně Kdysi z Bohumína ruské železnice jezdily na Rivieru, to bych bral s dcerkou takový výlet
Tak Moskva – Nice jezdilo ještě před koronou, problém byl v globální ceně, tzn. že i pro cestu z Česka bylo nutné koupit jízdenku pro celou trasu. Mmch kdyby Rakušáci ve Vídni přivěsili jeden dva svoje vozy do Nice, věřím, že by se to v sezoně uživilo.
Díky, to jsem netušil. No co tak zkusím najít něco zajímavého z Berlína kde trávím hodně času, snad se zadaří
Nevim proc v Nice,ale je Tam velka ruska komunita,byl jsem tam letadlem vloni a hodne Rusaku tam lita,prime lety Moskva-Nice. Ten vlak z Mosky do Nice, to nechapu…
Existuje v Rusku dost bohaté klientely, která nemá na vlastní tryskáč a část se bojí létat.
Vlak jezdí jedině z politických důvodu, aby narušovali embarga a izolaci. A také proto že ve vlaku odvezete věci, které nikdo vidět nemusí.
Vůbec, byla sice komerční cena RŽD, ale v kategorii T4 byla přijatelná, asi 3-4 litry za jízdenku. Žádný nákup na celou trasu nebo něco takového, prostý kilometrický tarif…
Oukej, a kde se dala koupit jízdenka na část trasy? Když to začalo jezdit, tak jsem se o to celkem zajímal, a tehdy jsem našel akorát na stránkách RŽD možnost koupit celou trasu.
Aplikace nebo web RŽD… Vypsat ručně, neklikat na vlak…
Kupovat přes e-shop rzd není fakticky možné, neboť vydává jen voucher na jízdní doklad, který je nutno vyzvednout pouze a jen na území Ruské federace. Lze zakoupit u ČD, ale je nutno pokladní poučit, že je třeba zadat číslo vlaku z ruske strany (nikoli to naše) a typ oddílu smíšený (jediný vlak na nasem území)
To už dávno není pravda, už hodně dlouho prodává klasickou jízdenku, která se jen vytiskne na A4… Voucher RŽD na našem území byl naposledy používán u těch výletu na Balkán na Morávií…
To taky, ale tam to bylo dražší… Asi nějaká provize.
Globální cena neznamená, že se musí koupit jízdenka na celou trasu, ale že vlak má cenu vždy jízdenka a lůžko, lehátko, mistenka společnou cenu. Třeba do Moskvy byl levnější než přímé vozy z Prahy i když do nich člověk nastoupil v Bohumíně.
Já se o tom vlaku dozvěděl loni, když jsem na něj docela náhodou narazil na nádraží v Bologni. Akorát vyráží nahoru na Brenner:
https://www.youtube.com/watch?v=wDU5KPobSWw
takže chápu, že pěkně po suchu přes Odense a Hamburk? Jsem to tam měl v plá jet ale jen denními vlaky.
Nějaké detaily k ukončení provozu trajektu Trelleborg – Sassnitz?
Mmch kolejový trajekt tedy v Evropě zbyl jenom na Sicílii?
Možná ještě Rødby – Puttgarden přežívá… Myslím, že byl plán, že bude v provozu do 2022, ale jak je to doopravdy nevím. Jinak pak už bohužel jen ta Sicílie.
Vlaky na trajektu Rødby – Puttgarden jezdí pravidelně a asi i budou, než se postaví tunel pod Fehmarnskou úžinou, což by mělo být někdy 2028/2029. https://cs.wikipedia.org/wiki/Tunel_pod_Fehmarnskou_%C3%BA%C5%BEinou Dánové průběžně modernizují trať z Kodaně k Rødby
Obávám se, že vlaky už nejezdí. https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Puttgarden
Žádné vlaky tam od prosince 2019 nejezdí, z Hamburku do Kodaně se jede pres Odense.
Je to presne tak, jak pise nize Kubrt a Lech Maly, nechapu, za co ty minusy… Mezinarodni vlaky Hamburg-Kodan jezdi od 12/2019 pres Odense a Flensburg po pevnine, trajekt Rodby-Puttgarden vlaky neprevazi. Osobak z Lubecku konci v Puttgardenu, z Rodby jezdi osobak do Nykobingu a odtud dal do Kodane, prime spojeni neni. Od 2022 se na pet let kvuli modernizaci trate z Lubecku na ostrov Fehmarn nadrazi v Puttgardenu zcela uzavre a vlaky budou po tu dobu nahrazeny velkkapacitnimi busy, po otevreni tunelu do Danska se pravdepodobne zrusi stavajici stanice uplne, resp. se presune.
Díky za opravu, jel jsem tím naposled loni v létě (to jsme jeli náhradním spojem – autobus z Kodaně až k trajektu a vlak byl až těsně před trajektem) a neověřil nové skutečnosti.
Rødby – Puttgarden? Měl jsem za to, že tam byla dlouhodobá výluka hraničící s ukončením, je to fakt v provozu?
Kolik vyjde jízdenka jedním směrem?
49€+, je to v článku…
Druhý odstavec článku 🙁
Ještě se zeptej kolik vyjde jízdenka druhým směrem.
Sedadlo 499 SEK cca 1249 Kč
Sklopné sedadlo 749 SEK cca 1872,5 Kč
Lehátko v oddíle po šesti 2999 SEK cca 7497,5 Kč
Platí pro spoj dne 7. dubna 2021
Cena s Interrail:
Sedadlo 199 SEK cca 498 Kč
Sklopné sedadlo 399 SEK cca 998 Kč
Lehátko v oddíle po šesti 2,299 SEK cca 5747,5 Kč
Pro přepočet jsem použil kurz 2,5, ve skutečnosti je momentálně trochu vyšší (kolem 2,65)
Jinak Snälltåget je navzdory svému velmi švédskému jménu ve skutečnosti jednou z mnoha dceřinek Veolie.
Ještě je možno doplnit, že je možno si zaplatit celý oddíl pro skupinu, i s procentuálním uznáním slev .čili např 4/6 apod
Lehátko s až pěti cizími lidmi za 7500. Bezkonkurenční:))
flygskam? tågskryt!
Pozor, Jan v to má špatně prelozene!!! Ta cena za lehátko je za celý oddíl! Bez ohledu na počet lidi. Tedy jede-li skupina, je ta cena stále stejná. A to pak třeba v rodině / přáteli dát za 5 lidí 7500 je naopak velmi konkurenční bych řekl….. (My jsme to využili…. A ještě byli tak slušní, že když vlak nebyl tolik obsazen, dostali jsme nakonec oddíly dva (2+2) ….takže velmi dobrá cena!!!!