Dopravci Mimořádné události Železnice

Smolný pátek na železnici završila stržená trolej, koridor do Berouna stál dvanáct hodin

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

(aktualizováno 13:04) Po pátečních problémech na tuzemské železnici komplikovala provoz další porucha trakčního vedení. Provoz byl přes dvanáct hodin  zastaven na vytíženém koridorovém úseku mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi.

K poruše došlo v Radotíně už včera pozdě večer, kdy strojvedoucí ČD Cargo nerespektoval návěst a strhl vedení, do kterého následně najel CityElefant Českých drah. Na jedné koleji byla plánovaná výluka kvůli modernizaci tratě, provoz je tak zastaven. „Pracuje se na odstranění, věříme, že do poledne by mohla být trať opět průjezdná,“ řekla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová. Kolem poledne došlo k obnovení provozu.

Dálkové vlaky mezi Plzní a Prahou končily ve stanici Beroun, některé expresy začínají v Dobřichovicích nebo jedou odklonem přes Rudnou. Mezi Dobřichovicemi a Radotínem je kyvadlová náhradní autobusová doprava. Některé vlaky jsou zcela odřeknuty.

Česká železnice včera zažila mimořádně smolný den, kdy několik důležitých úseků stálo kvůli poruchám trakčního vedení. V podvečer pak zkolabovala doprava kvůli srážce s osobou a následné srážce vlaků mezi Prahou a Kolínem. Dnes provoz komplikují ještě popadané stromy na některých tratích na Vysočině a v Jihočeském kraji.

Odebírat
Upozornit na
guest
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Také zrovna čtu, jak rychlík jel na zelenou za osobákem. Jestli je vypnuté zab zař a jezdí se na hubu, jistě se to vyšetří. No, jak píši dole ve dvou komentářích, jezdím Beroun – Pha autem a dělám moc dobře.

súdružka Kolesárová

těšíme se na tunel do Berona 🙂

On.

A dnes opět zastavený provo,R767 chtěl za každou cenu stihnout předchozí osobák a málem se mu to povedlo.

MlB

To je dezolát… Už by bylo fakt na místě vyvodit osobní odpovědnost a nějaké systémové kroky.

Vašek

Z Berouna do Prahy dojíždím od roku 1974 až doposud, z toho posledních 5 let jezdím autem. Dojíždění vlakem se stalo neúnosné. Neustálé výluky, zpoždění, odřeknuté vlaky, ukončení jízdy na Smíchově, nebo zpět v Karlštejně, zkrátka tragédie v přímém přenosu. Zafouká vítr, padají stromy. Prší, podmáčí půdu, padají stromy, každou chvíli přejetý, trolej věčně na zemi.
Vím, že dostanu spoustu mínusů, ale jistě od těch, kteří touto tratí nejezdí. Od té doby, co jezdím autem sice trochu narostly náklady, ale mám klid.

Tom

Já jezdím často mezi Plzní a Prahou a souhlasím. Do Zdic to jde, ale pak je to hrůza už v Králově Dvoře jede vlak šíleně pomalu

Zapa

Jenomže také porovnejte kolik toho teď jezdí. Doby, kdy se jezdilo po hodině, nebo po hodině a půl, jsou dávno pryč. Každý, byť menší problém, se pak přenáší na další a další vlaky. Ale chápu Vás.

Vašek

To není omluva. Raději zdvojený panťák každou hodinu a včas, než po půlhodině jeden, stejně je polovina vlaků kvůli výlukám odřeknuta. A časy na obrat jsou v Pha a Ber tak malé, že se strojvedoucí ani nevyčůrá, ale hlavně se zpoždění přenáší na další vlak, což vede k obratu na Smíchově a v Karlštejně, protože by se už nikdy nesrovnaly do času. Takže jedete do práce, sledujete na hodinkách narůstající zpoždění a pak vás vymetou na Smíchově s tím, že máte použít další vlak. Takže + dalších 10-15 min. navíc. Ne, děkuji, do vlaku mne už nikdo nedostane!

Soukromý kůň

Jaký byl na selháních železnice v tomto týdnu a zhoršení její pověstiu veřejnosti podíl zaměstnanců s režijkami a bez nich?

Vašek

Ten bez režijky nerozdýchal, že ji nemá a nechal se proto přejet v Běchovicích a tím všechno odstartoval. Z toho plyne ponaučení- nezáviďte režijky!

ušatá

Běžte se už léčit!!!!

Petr

Cíl 3 z memoranda splněn 😀 https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Ministerstvo,-kraj-a-samosprava-podpori-tichou-zel Tedy jen na sobotní dopoledne. 😀

Vašek

Nojo, lidé si postaví barák u tratě a pak protestují, že po ní jezdí vlaky.

súdružka Kolesárová

tj fakt,tech vlaku tam ale driv jezilo min. Otazka jest, za splnuji hyg,limity pro hluk ci nikoli

TomikV

Ale stále je to o tom, že si tam ten barák pořídil.

Lubosch

Takový bordel nepamatuju. Mladí už neumí pořádně pracovat. Jsou to samé chybky, jak se naučili říkat.

MildaIV

Jako že dřív žádnej fíra neprojel stahovačku?

Spálená tlumivka

OK Boomer.

Los Ogaros

Mladí neumí makat, my jsme jim po válce vybudovali republiku, oni to neumí ani udržovat v provozu… Tuhle větu jsem po nástupu do první práce před 35 lety slyšel od zasloužilých gerontů nejednou. Kupodivu to naše generace dokázala nejen udržovat, ale i rozvíjet. A dnešní mladí to dokážou taky. Takže OK Boomer.

Papaja501

Ta trať už je dlouhá léta prokletá….Pořád něco.Nákou dobu sem tam kdysi měl možnost tý vlaky doprovázet a s trochou nadsázky říkám, že ti dispečeři, strojvedoucí,vlakové čety, co to tam obsluhují, budou jedni z nejzkušenějších a nejodolnějšich u nás.Setkali se snad s každou mimořádkou…Jenom přemýšlím, kde je ta hranice. Ten stres, ta bezmoc, protože tý informace často nejsou, to věčné ponižování od cestujících a chápu….Kdyby to bylo jednou za čas, ale tam to je už skoro na denním pořádku..Kde je ta hranice lidského faktoru, než zas někdo zase díky těmto okolnostem neúmyslně pochybí? Vážená SŽ, zamysli se nad tím a… Číst vice »

Lemmy

Hezkej proslov, ale nepřímou příčinou této nehody je shodou okolností koridorová stavba v Radotíně…

Jiří Kocurek

A příčinou té koridorové stavby v Radotíně je dezolátní stav trati. Ano, trvalé omezení rychlosti je řešení. Dalším stupněm je pak červený terč.

XXXD

To optimalizace by se ale stejně udělat musela někdy udělat.

ušatá

To ano, před těmi 50 lety a do Radotína by měla být čtyřkolejka.

Rado

Jako že když je tam stahovačka několik měsíců na stejném místě, rozkaz je stejný a strojvedoucí stejně nestáhne tak je to vina SŽ? Opravdu je nutné strojvedoucího vodit za ručičku? Pak už jen jediné řešení trať na dva roky zavřít a předělat. A Brna najít dokonalý systém zachraňující každou chybu, ale pak nebude potřeba strojvedoucí vůbec.

ondra

Taky se divím .že v tom Radotíně na zhlaví nestáhl,nicméně rozkaz pro úsek Beroun Smíchov je na 3 A4,jezdí se z Dobřichovic po nesprávné koleji,pak zmatek v platných a neplatných,byt zneplatněných návěstidlech,návěst otevřený přejezd v Chuchli,náklady ted běžně přes Vyšehrad,takže obava,co bude svítit před Vinohradským tunelem….

Oskarák

Myslím, že Správa železnic by dávno s tou tratí něco udělala, kdyby do projektů na modernizaci pořád někdo neházel vidle. Takže problém je asi nejvíce na straně obcí a některých zdejších obyvatel a potažmo na našem právním řádu, který umožňuje tolik obstrukcí, než je povoleno kopnout do země.

XXXD

To jsou typické výmluvy, že do toho hází vidle obce. Realita je úplně jiná. Ta trať měla být už dávno opravená, jenže jak se pořád šavlovalo s novou tratí do Berouna, protože současná by ani po rekonstrukci nemohla v některých parametrech vyhovět, tak se na starou tak nějak zapomnělo a nebo se snad naivně myslelo, že už nebude potřeba. A tak nějak jsme se dostali do současnosti, kdy mezitím nové tratě šly k ledu a teď teprve SŽ obnovila variantu tunelu do Berouna, ale stará trať se už rozpadá na ní žádná opravdu zásadní celková rekonstrukce/modernizace neproběhla od té doby,… Číst vice »

Alois N.

Houby víte a kecáte… Taková paní starostka a přejezd v Chuchli…

XXXD

No mluvil jsem o mimopražském úseku (respektive region Dolní Berounka). To co dělají zastupitelé Chuchle rozhodně dobré pro obyvatelé ani cestující není, nicméně na kritizovanou rychlost výstavby v předchozím komentáři to vliv nemělo, jen se podjezd/nadjezd bude stavět později, což samozřejmě není správně, ale alespoň už se začalo dělat něco s tím zbytkem. To, že k blokaci opravy tratě obcemi nedochází, se můžete přesvědčit třeba na odkazu Petra viz nahoře.

Vašek

Máte naprostou pravdu. Všichni se už viděli, jak jedou 7 minut z Prahy do Berouna tunelem, tak na co udržovat trať klikatící se podél Berounky. Obce hlavně nechtějí ohyzdné protihlukové stěny pomalované grafiti.

On.

Neúmyslně nepochybný jen a pouze systém který vyloučí potřebu strojvedoucího. Systém který může eliminovat část chyb strojvedoucího existuje ale dopravci se mu brání.

Papaja501

K tomu ale potřebujete odpovídající trať, tzn., kde budou veškeré vnější vlivy na provoz vyloučeny…Kdyby taková byla, myslím, že by to dopravci uvítali.

On.

Takže trať kde nebude vůbec nic. Pak nemůže nastat žádný lom kolejnice, nebudeme trolej aby nebylo třeba“stahovaček“, žádné přejezdy, pochody, nadjezdy, žádné zastávky, žádné vlaky aby nemohli zůstat pro neschopnost stát na trati. Pár takových tratí už u nás máme a ano nejsou na nich žádné mimořádné události.

Jiří Kocurek

Němec ráno zvedne sběrač a jezdí. Pak, se zvednutým sběračem, předá mašinu kolegovi a ten jezdí dál. Kolega večer zaveze mašinu do depa a stáhne sběrač.
Stahovačky nejsou nezbytnou vlastností trolejového vedení.

Honza Vrba

No jo, Němec… jenže to je těžký, když se 3kV muselo přitáhnout z miláčka Francie a elektrický zásuvky zrovna tak. Těch 15kV nám bylo na české území podáno hned 2x…

Vašek

Přesně tak. Jezdím do Německa 16 let a za tu dobu byla 1 (jedna) výluka, při které bylo nutno stáhnout sběrač.

ČSD Railwav

Není potřeba. Třeba v Japonsku není jediná stahovačka, i styk napájecích soustav řeší vypínačkou. Takže to jde kdyby se chtělo.

Marťan

Rozkradený stát. Pořád se to točí kolem peněz.

Jiří Kocurek

Přitom stačilo sebrat lidem pole, domy, fabriky a nakonec sebrat i nůžky holičovi. A neničil hospodářský plán. Tehdy údržba nebyla potřeba, tehdy se stavělo navěky.

Železničář

Plný souhlas.Pokud SŽ nepochopí,že žije z peněz dopravců a cestujících a bude se nadále chovat jako s prominutím prase,líp nebude.Co si vyslechnout vlakové čety,bych mnohdy nepřál ani největšímu nepříteli.A he docela jedno,zda jsou modré,žluté nebo černé.Ta bezmoc a ponižování od SŽ je alarmující….

ušatá

Ta trať je v podstatě v naprosto havarijním a nevyhovujícím stavu, odepsaná. A to už bylo i tak před 50 lety. Dávno měla být zrekonstruovaná, zvícekolejněná a také mít objízdnou trasu. Jen se desítky let mluví a kde nic tu nic. Stejně tak je to na Kladno, ale dost i na Kralupy a Most, na Příbram, na Havl. Brod, Liberec atd. A to se ani nesype do vedlejších tratí jako záložních a ty super místní se neudržují vůbec a po desítky let jezdí jen proto, že naši předci něco uměli a mysleli dopředu.To je ta dopravní politika, to je ta… Číst vice »

Jiří Voseček

V pátek ráno ještě skončilo SC 512 v Chocni. Ti co jeli dal než do Prahy taky museli skákat radosti.

Kirak

Táta tam jel s náhradní soupravou

Hodně štěstí

Já bych trať 171 snad ani nenazýval koridor. 😆

XXXD

No to já bych tak nenazýval skoro žádnou trať v ČR.

Lemmy

Tak Ferdinandka by prošla, ne? 🙂 A ČT-Zábřeh.

Alf

Já bych to nazval pakoridor, přičemž první čtyři písmena nejlépe vystihují podstatu.

Radek

Třeba SŽDC má trať Praha Beroun na mapě označenou jako automatické hradlo. On báboblok nějak vymizel? 🙂

ondra

Smíchov-Radotín jsou už zhruba týden zaktivovaná nová návěstidla k těm výměnovým spojkám.Dnes údajně na obou hradlech poslední směna,příští rok by se snad/rovněž to mám neoficiálně/ mezi Karlštejnem a Berounem mělo zaktivovat sedm oddílů z autobloku nebo automatického hradla.

Oldřich Sládek

Karlštejn – Beroun jde teď do EIA, v zásadě vše vyřešeno, stavba by měla začít po Radotínu na jaře 2022. Prosadili jsme trvalou odbočku Lom v Srbsku.

Lemmy

Taky dobrá zpráva. Zrovna včera jsem si říkal, na čem se tenhle „lesní“ úsek zasekl a kdy se odzasekne…

XXXD

No tak je to v CHKO Český kras a budou se tam muset sanovat skály, takže to byla zřejmě ta věc, co se dlouho řešila. Možná byl také problém s hlukovými limity.

Oldřich Sládek

Paradoxně ty tetinské skály nebyly ten největší problém, ale ta výhybna, tedy odbočka.

XXXD

No zajimávé bude sledovat vývoj na tom asi nejdelším a nejdůležitějším úseku, tj. Odbočka Berounka (včetně) – Karlštejn (včetně).