Smlouvy po povodních: Osoblažka vyjde na 11 milionů, největší zakázka je za 144 milionů
Osoblažka po povodni. Foto: David Chovančík
Správa železnic a ministerstvo dopravy slibují, že budou opraveny všechny traťové úseky, které poškodily zářijové povodně.
Nevíte zda se bude opravovat trať do Vrbna p.P.? Děkuji
A vida jde to i s menšími firmami a za sumy, které nevypadají jak z jiného světa.
To nejsou žádné nové firmy, tyto už podnikají desítky let. To že se o opravách nikde nepíše a by je neznáte, je spíš bas problém.
A kde píšu, že jde o nové firmy? A kde píšu, že je neznám? Vy jste asi z jiného světa ne? Další, co nechápe psaný text…
Spíše je uzavřený spolek firem, které nemají konkurenci
Vau. Neupsal se autor o nuly? Takhle levně jsem to nečekal. To by ty povodně mohly odnést více tratí….😁
To jde o to jestli na více tratích by taky nevadila havarijní oprava pár desítek až jednotek stovek, kolikrát i s trvalý m omezením rychlosti.
Nesmíte si plést havarijní práva s investicí. Taky se tady jedná prakticky ve všech případech o tratě neelektrifikovane, bez moderního zabezpečení a s rychlostmi do 60km/h.
Vlastně jediná trochu moderní trať je z Opavy do Krnova a taky ta cena je hned 144 mil.
Bez moderních vlaků
Tratě do Osoblahy a Zlatých Hor měl stát odepsat, protože jejich obnova je ekonomicky nesmyslná. Sorry jako.
Jako dobrý do Osoblahy oprava za 11 milionů – v minulých letech se tam nainvestovalo ještě více, ale 29 milionů na trať do Zlatých Hor?? To je teda hustý.
V celkovém rozpočtu SŽ jsou to fakt drobné, navyšování v investičních stavbách bývá i o řád vyšší. Navíc se asi očekává, že to zatáhne EU z pomocných fondů.
Nejhustší je Lipová Lázně – Vápenná – přes 80 mega…
To se nemůže nikdy vyplatit to tam provozovat…..
Dál to bude asi ještě horší – nejvíc to spláchlo údolí Vidnávky od Vápenné po Vidnavu. Co vím, tak v Žulové na zhlaví visí kolejovej rošt v luftě…
Tesite drobne…
zbytecny vydaj bude porad zbytecny vydaj
Možná to jsou drobné v rozpočtu SŽ, potažmo ČR, ale to neznamená, že by se pro ně nenašlo lepší uplatněné jinde. Můj oblíbený příklad: nevybudované odjezdové návěstidlo v Bubenči/Podbabě na konci perónu směr Kralupy.
Tím neříkám, že se zrovna Osoblaha (turistika, zájem obcí) nemá opravovat, jen tak obecně podotýkám, že na síti SŽ jsou i jiná místa, kde by „drobné“ udělaly velkou službu.
Řekl bych že odjezdove navestidlo v Bubenči bude stát víc než 29 milionů, protože to bude na předělání celé zabezpečovačky ne zrovna malé stanice.
Navíc to srovnání dost pokulhává, je rozdíl někde jezdit hůře nebo vůbec.
Houby předělání, mělo udělat už v době výstavby, ale to se šetřilo.
Ano, to srovnání pokulhává; v Podbabě se za hodinu protočí tolik lidí a zboží, jako ve Zlatých Horách a Starém Městě za rok, možná za dva.
To se tam ale protočí i bez toho návěstidla.
Jinak také souhlasím, že je-li jeho existence vhodná, mělo být zřízeno už tehdy.
Jinak mimochodem jde o docela slušné falešné dilema – o pravé dilema by šlo jedině pokud by ta instalace návěstidla byla plánována, ale najednou by Dobrá správa řekla, že to neudělá, že přesně tu peněžní hromádku určenou pro to návěstidlo nasměruje do opravy trati do Zlatých Hor a do Osoblahy.
Falešné dilema.
Fakt to chcete podávat tak, že nebýt povodní, už jsme mohli mít nové návěstidlo na Podbabě?
Mícháme tady investiční akce a havarijní opravy, které dost možná ani nepůjdou z jedné rozpočtové kapsy.
Různé šuplíčky s penězma, to už tu dlouho nebylo. I kdyby těch šuplíků bylo 100, tak všechny se plní z pouhých dvou zdrojů: daňové výnosy a výběr poplatku za dopravní cestu.
Nepodsouvejte mi souvislost povodní a Podbaby – ta ve věcné rovině samozřejmě není a ani jsem jí nepředložil. Myslím, že ten můj předchozí příspěvek zní jasně. Pokud ho někdo nechápe, už to nevyřeším.
Dva opravdu jsou, ale poplatek za dopravní cestu opravdu ne. Ten ani nezaplatí výplaty (mzdu) zaměstnanců řízení provozu.
Jsou to výnosy z daní a dotace.
Nepůjdou z jedné rozpočtové kapsy ale ve výsledku jsou to pořád stejné veřejné peníze…
A zachování provozu na lokálkách je často omlouváno tím že „údržba trati nic nestojí a 810 jezdí za kýbl nafty“. No tak tady obnova trati stojí balík který prostě nelze obhájit.
to mnoho lidí nechápe, že stát nemá bezednou kasu, že prostě ty peníze musí někde vybrat. Pak se jen poslouchá, že stát nedá tam, nedá tam, tam ubere… A pak chtějí opravovat lokálku do každé díry. A to nemusí být jen po povodních, když třeba vidím jiné lokálky, kde během roku je několik dní až týdnů výluka, tak ta práce tam pořád je a to stojí peníze. a když si pak vezmu kolik lidí týdně tam projede, náklad nula. tak to je fakt efektivita..
bezednou kasu sice nemá ale stále budou někteří ječet že má prostě povinnost bez ptaní opravit cokoli kde si někdo objedná víkendový provoz… nebo že to je prostě kulturní památka a tak se nemá co ptát a sypat…
29 milionů není na železnici žádný balík, na koridoru za to neuděláte skoro nic.
Na železnici asi ne, ale nový nízkopodlažní autobus za to bude a ještě hodně zbyde.
Tady se ale nebavime o dopravních prostředcích ale infrastruktuře.
Ne, tady se bavíme o smyslu opravy poškozené trati. Pokud přínosy té trati nahradím autobusem po existující silnici za zlomek investičních i provozních nákladů tak tu trať nemá smysl opravovat.
Ta silnice je ještě v horším stavu než ta trať, proto ani nejezdí/nejezdila náhradní doprava
Takže spíše tady:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-na-opravy-silnic-po-povodnich-pujdou-az-dve-miliardy-planuje-rsd-40491488?cwtkn=TlxLPlRETFxLPlRETEk-TE5cTl5PQEt-TF1SakxIXWpMTFlER0NcRHpMS0xMXExMfExPZkxITExGTExXTEw9TE5eTEh6TEd6TFp6THt6T2VMSkRMXEhMampOSExIWExEOUxZakxiXE91TEl4TERcTFhqTD05TkJqSD9qRmZMWjlMe0BPZ0RJUkxESWpfYExmPU9obk9ETE5iTERMTFdMTD1MTlRMSkRMXXpMZUxPRUxObkxKbExCOUxlTE9Lakg_akZmTFo5THtATExMI1RMTExMTExMTFpMTG08bWhgfXl0bTw6PzQ1ODg7PzkjNDQ6bWhgfXl0bWthQUxkeXxcdGU5
A to je jen ŘSD, další miliardu dají kraje.
Jenomže silnice je nepostradatelná protože po silnicích jezdí autobusy, zásobování, IAD, IZS… železnice postradatelná je jak dokazují tisíce obcí v ČR kam koleje nevedou.
Spoustu silnic je duplicitních, do každé obce nemusíte jezdit ze čtyř směrů apod.
Jakou „velkou službu“ by jako měla udělat ta návěstidla na Podbabě? Pokud myslíte dřívější začátek zrychlování nákladu při odjezdu z předjízdné v Bubenči, tak to brzy vyřeší ETCS. Hodláte snad zavádět nějaké osobáky, co se v té Podbabě budou obracet od Kralup do Kralup? 😀
Z hlediska sledu následného vlaku od Prahy za Os je to jedno, protože následuje stejně zdržení v Sedlci.
Sled osobáku z Prahy za nějakým rychlejším vlakem – dnes se stává, že Os stojí před perónama a čeká, až předešlý vlak dojede do dalšího oddílu, pak teprve popojede a začne stanicovat. Já vím, v ideálním světě by se to stávat nemělo, ale děje se tak a přijde to mi zbytečné.
No dobře, ale to je hodně okrajový problém (týká se navíc jen R, zde stavících). To už je myslím užitečnější i ta Osoblažka. 🙂
Zdržuje to, i když je osobák předjížděn vlakem v Podbabě nestavícím 🙂
S Osoblahou nemám problém, je to jediné tamní turistické lákadlo a jsou tam lidé, kterým na té trati záleží.
Tady bohužel zdravý rozum ustupuje politickému nátlaku.
Nesmíte si myslet že jen váš zdravý rozum je ten správný, od toho jsou právě politici. Co se vám může zdát jako blbost někomu jinému jako zdravý rozum a zase obráceně
„Ekonomicky nesmyslných“ je spousta věcí, které dělají jednotlivci, firmy i státy. Ale ty věci mohou mít i jiný smysl, než ekonomický.
Ekonomicky nesmyslnych je veci. Jen je lepsi prudit milovniky zeleznice kvuli par drobnymi nez premyslet o tom, kde skutecne tecou penize.
Viz napr oprava budovy v Becove nebo silene draha reko vypravni budovy v Konepulkach
Ekonomicky nesmyslný je celý Jesenicko. Striktně vzato, i většina Čé eR (krom Prahy, Plzně, Brna a dálnic mezi něma…)…
A co navrhujete – vrátíme ho Němcům, bo Sudety, nabídneme Polákům, nebo jenom vydědíme? Možná by to šlo i jinak, stačí se podívat na historické fotky z alpských údolí – to co tam je dnes, vzniklo intenzívní desetiletí trvající prací – a dnes sklízí její plody. Jesenicko má hory, láztně, památky. Co nemá, je dopravní obslužnost hodná 21. století. Čímž narážím na často vysmívaný silniční tunel pod Červenohorským sedlem, ale i kvalitní rychlé železhniční spojení do míst zájmu. Jeden příklad za všechny – dlouhodobě neudržitelná stávající podoba dopravy na Ovčáru.Tam už dávno mohla/měla být zubačka nebo něco podobného. Sjezdovky pod… Číst vice »
Dát to Polákům je jedna možnost. Druhá je, začít se tam o to trochu starat, a ne čekat až to tam úplně zdechne. Žije tam míň lidí, než v 50. letech po odsunu…
Trať do Osoblahy se měla na podzim převést na spolek obcí Osoblažska, jinak tam krom prázdnin, kdy jezdí pára jezdí lidí minimum
A co (jiným subjektem než Dobrou správou provozovaná) trať do Vrbna?
Jsou nejake vyhlidky na to, jestli Polaci zprovozni peazni usek trati Sumperk-Krnov pres Glucholazy? Tam se jezdilo 20 km/h uz pred povodnemi.
Tam by už mělo být hotovo, do Mikulovic jde z polské strany dojet už teď. Jak je na tom úsek z Glucholaz do Jindřichova nevím.
Polaci už mají dávno hotovo.
Kolik hrochů maj Hroší stavby, že zvládnou tři zakázky současně?
To jsou ty privilegované firmy
Některé ty částky, spolu s plánovanými termíny zprovoznění vypadají, jako by tam měl dělat jeden člověk s lopatou a táčkama sám…
Ještě že takhle nefungují třeba energetici a další, to by jim v těch místech zasažených povodněmi nešla dodnes ani elektřina.
Jj, zdá se to dost pomalé. Otázka je, jestli se teda bude něco přeprojektovávat vzhledem ke změně koryta řeky nebo ne…
Řeknu asi jen to, že na horách stačí spadlej přetrženej kabel a klidně 2 dny bez elektřiny. Jste poslední článek, má to také své priority a tady byla opravit koridory a hlavní tratě. Kdyby energetici měli postavit komplet vedení, nedejbože i s trafostanicí, tak je romantika klidně 14 dní. To že ji nemáte tak dlouho je většinou způsobeno zálohou, nebo kompletní „objížďkou“. Ve městech žádný velký problém, čím větší díra, tím se tyto možnosti postupně zmenšují.
Zlaté Hory ano, ale Chotiměř – Radejčín stále nic…
Protoze Chotimer Radejcin je mnohonasobne drazsi…a hlavne tam bude nejaka zaba na prameni. Dost mozna dost podobna zabe na kozine