Smartwings získaly na závěr roku zakázku na přepravu závodníků a doprovodu Rallye Dakar
Boeing 737-800 společnosti Smartwings odlétá z Prahy. Foto: Letiště Praha
Dopravce na lety mezi Evropou a Arabským poloostrovem nasadil čtyři letadla.
Smartwings přežije, ČSA krachne. ČSA nemá žádné obchodní klienty jako Smartwings.
Smartwings mají a vždy měly především vynikající obchodníky, kteří umějí sehnat kšefty.
Smartwings se na tyhle ACMI služby a chartery specializuje. ČSA to v minulosti dělali také. Vždyť jejich pobočka Holidays Czech Airlines (2010-2014) létala to, co v současnosti Smartwings – chartery a ACMI pronájmy. A i před jejich ustanovením, napadá mě přiklad jedné A321, která létala z Irska pro cestovky, nebo jedna B737-500, která létala, myslím z Albánie. Pak další – pronájem jedné B737-400 do Libye (viz. kniha Jan Kopička – Nahoru a dolu). Ale vedení TVS hold využilo své kontakty v politice a Miroslav Kalousek (krycí jméno „Ten, co za všechno může“) jim šel na ruku. Nakonec to dopadlo tak,… Číst vice »
jste si jisty ze za to muze kalousek? je to nejak podlozene?
Ano. Pan Miroslav Kalousek, který byl v roce 2012 ministrem financí a ministerstvo financí bylo jediným akcionářem Českého Aeroholdingu, který sdružoval Letiště Praha, ČSA a Holidays. Ten tak vyšel vstříc společnosti Travel Service, která hrozila soudními žalobami. Více zde:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/o-prevzeti-csa-maji-zajem-qatar-airways-a-korean-air.A121205_114923_eko-doprava_neh
Predpokladam, ze kalousek muze opravdu za vsechno …
– ted muze za to, ze HCA skoncili
– kdyby hca neskoncilo, tak by kalousek v pripade prohraneho soudu mohl za tu prohru …. nebo ne?
je to trapné …
Já bych tedy kapitolu Holidays Czech Airlines, jejich podnákladových cen, trvale ztrátového hospodaření a nákupu Letištěm Praha příliš nevytahoval. Několik stovek milionů korun vyhozených státní firmou. Mít kšefty neznamená vytvářet zisk.
Rozumím. Jen jsem chtěl poukázat na to, že i ČSA měla v minulosti také zakázky typu ACMI a na mysl mi přišli právě Holidays.
Tak nevím, jak vůbec na to co jste napsal reagovat, v kontextu toho významu vašeho příspěvku se asi ani smysluplně reagovat nedá. Prosím, napište, co si představujete pod pojmem „obchodní klient“. Myslel jste tím cestovní kancelář, která si nakupuje blokovou kapacitu u dopravce na charter letech, které SW povýšili do úrovně tzv. pravidelných sezónních linek ? Myslel jste tento obchodní vztah ?
Prosímtě anonymus je děcko co se nudí.
Neluve o tom, ze anonymusovi zjevne za ta leta nedoslo, ze čsa = smart wings 😀
Zaznamenal 🙂
Ano, take. Smartwings prezije diky cestovkam. Jsou to na sobe zavisle dve skupiny. Cestovky bez Smartwings jsou take v pytli. Jen se zkorigujr pocet zamestnancu (uz se deje x mesicu) a CSA do toho konceptu nezapada. Proste CSA krachne.
cestovky se bez smartu v soucasnosti obejdou .
pred covidem by tombylo horsi, ale v soucasne realite – se najde tucet aerolinek, ktere rady odlitaji sezonu pro cestovky misto smartwings
Co zde píší odborníci na letectví, že letěli se starým křápem, tak si nejdříve zjistěte stáří jejich fleetu a porovnejte s jinými společnostmi. Vy troubové TVS jako druhý v Evropě začal používat B 737-800 a nyní i MAX.
Myslím si, že i jako druhá společnost v Evropě svá letadla začala vybavovat winglety.
Tato akce ještě pod hlavičkou Travel Service již proběhla s první B 737- 400 OK-TVR nebo TVS teď už si nepamatuji, cca v roce 1999 – 2000.
Málokdy se ví, že zrovna piloti TVS zabránili jedné letecké nehodě, která mohla skončit dost špatně. V roce 2000 stála jedna B737 TVS před prahem dráhy a čekala až bude moct sednout maďarská Tu-154. Jenže, posádka maďarského letadla zapomněla vysunout podvozek. Ve chvíli, kdy už skoro sedali, tak si toho piloti české B737 všimli a zařvali do rádia: „Tupolev on final, go around! No landing gear!“ Doslova za minutu 12. Tupolev totiž již škrtnul klapkami o RWY, nicméně povedlo se mu znovu vzlétnout. Klapky se sice povedlo zasunout ale již ne znovu vysunout. Tupolevovi se povedlo přistát bezpečně (na podvozek),… Číst vice »
Ano bylo to v Budapešti a zvedl je kpt. Říha.
Dle knihy „Nehody dopravních letadel v Československu – 4. díl – proudová letadla“ od pánů Kellera a Koloucha k této události došlo na letišti Thessaloniki (Soluň) v Řecku. Tak teď nevím.
Bylo to v Soluni
Tak už mi paměť špatně slouží, byly to tedy Thessaloniki.
Hodně špatně!!!
To víš už nejsem nejmladší, ale vím že Milan Říhů tam seděl.
Teda tolik podpory od místních expertu 🙂
Teda po půlroce vás to furt baví si brát smartwings do huby …. to už je v případě některých (ehm RHood a spol) jasná obsese.
Hodně štěstí v novém roce …. snad vám tady to ventilovani nasranosti pomůže k ruzovejsim dnům v této pochmurné době.
Také mě to už nebaví. Osobně se snažím jejich vztek uvádět na pravou míru. ,Bohužel, to je naše národní mentalita a povaha. Rádi nadáváme na cokoliv a obzvláště tady. Osobně se snažím tady ty argumenty lidí vyvracet a uvádět věci na pravou míru, pokud mi tak mé znalosti a dovednosti dovolí. Myslím, že stojí za připomenutí, že značka Smartwings původně vznikla, jako nízkonákladová divize společnosti Travel Service, která měla zajišťovat nízkonákladové pravidelné lety. Tak, ať se diskutéři nediví, že jídlo na palubě je za poplatek. To, co jim cestovka zaplatí, to dostanou. Ale ani ty ceny nejsou, při porovnání cen… Číst vice »
P.S.: Udivuje mě, že se „internetoví odborníci“ rovněž nevyjadřují k záležitostem a problémům jiných leteckých společností, například Lufthansy, Air France, Ryanair a dalších. 🙂
Tak asi čtete jenom články a diskuze o SW a ČSA, jinak by jste zaznamenal, že mnoho diskutujících i z tohoto vlákna se vyskytují v diskusích o LH, AF a FR a nejenom o těchto.
Čtu i jiné diskuze, ale u jiných témat než ČSA/TVS a Letiště Praha diskuze končí maximálně po 30 komentářích.
A co vztah Smartwings a cestujici? Cestujici je pro Smartwings totalni ho… a proto Smartwings i CSA jsou tak hejtovani.
Tak myslím, že my dva jsme již několikrát vedli vzájemně velmi hodně vyhrazenou diskusi. Ale opětovně vám tady píši, že se neskloním na vaši úroveň hrubého vyjadřování. A bohužel ,vy mi nebudete a ani nemůžete rozkazovat, co budu psát a k čemu se budu vyjadřovat. Přeji vám hodně štěstí do nového roku, budete ho určitě potřebovat.
Romane, chapu ze jako odejity letecky mechanik mate potrebu pod kazdy clanek o OK/QS psat naproste vymysly a lzi. Bohuzel ta nenavist vam zatemnuje mysl natolik, ze jste ani nebyl schopen si vymyslet jinou prezdivku (zkratku) nez tu jakou jste v praci pouzival. A proto neni pro Vase byvale kolegy problem poznat ze se jedna prave o Vas.
Martine, dost mozna nekdo zneuziva prezdivky a za toho technika se vydava…
A vy jste kdo Martine ? Technical Records Administrator SW ?
Takova pozice existuje? 🤣😁
A pokud to není Martin Technical Records Administrator, tak se omlouvám. Pak by výše uvedené mohlo být změněno na: „A vy jste kdo Martine ? Process Manager SW ?
Určitě vyhráli na cenu..mohli si dovolit dumpingovou cenu jelikož pro lety budou používat jen jeden motor….
tato teorie ma jeden maly … problem.
letani s jednim motorem je drazsi, neznse dvema
Ja to vim..ona to byla ironie vime? A ti co jste mi dali minusy, vam to opravdu prislo v poradku ze tato spolecnost vedomne letela pres pul evropy s jedním motorem i kdyz mohla pristat na mnoha letisich a pak to jeste tajila??? Vy se s ní cítíte bezpecne??? Mě třeba do jejich letadla nikdo nedostane…Se docela divim že jim nebyla sebrana licence na lety po EU…
Co sebrána licence, během následujících safety auditů byl počet nálezů menší, než u ČSA nebo dokonce Lufhansy. Exces jedince není systémovým selháním společnosti. Proto musel daný jedinec na své vedoucí pozici skončit a následné výše zmíněné audity na celé události nenašli ze strany společnosti žádné závažné pochybení.
Přes půl Evropy neletěla společnost z nějaké vyšší vůle, ale kapitán který porušil SOP TÉ společnosti. Společnost to netajila, to jsou drby z webu, oficiální informace vyšetřovatelů to nepotvrdily.
V pořádku to nebylo, také se vedlo vyšetřování. Závěrečnou zprávu si můžete najít na serveru UZPLN, doporučuji přečíst, je to tam až dost neobvykle vypointované jako absolutní (egoistické) selhání jedince, velitele letu, kapitána.
Netajila??? Ale..a ze o tom napr. Rakouske řízení letového provozu nevědělo….
Máte problém pochopit strukturu odpovědnosti? Kapitán po cestě nehlásil, že letí na jeden motor a tak to místní ATC nevěděli (během letu to nevěděli“). V tu dobu nevěděli ani v SW jak kapitán let vede a co dělá za rozhodnutí. Nevěděl to nikdo kromě těch dvou v kokpitu, dokud nezačali sepisovat protokol. Aerolinka nahlásila incident příslušnému úřadu a úřad rok vyšetřoval.
Za jednu věc odpovídá posádka (bezpečné provedení letu), za jednu aerolinka (hlášení incidentů a administrativa). Chápete?
dost blba ironie. v podstate hloupa a trapna.
a ano, se smartwingsem/csa jsem letal, a zas litat budu celkem bez obav.
Já mám taky adrenalinove konicky, ale je pravda jste lepší,takový adrenalin abych šel do letadla tragedservisu resp.smartwings opravdu fakt riskovat nebudu..jste holt lepší….ja raději poletim se spolecnosti ktere zalezi na cestujících a zejména bezpecnosti…
Tak schválně s kterou? Myslet si, že se jiným aerolinkám nestávají kardinální průšvihy je totiž poněkud mimo. A přestože exces šéfpilota byl mimořádný a vzbudil oprávněně pozornost, nic neukázalo, že by to byla systematická věc (což je to o co v letectví jde).
Jinak samozřejmě vaše volba, nikdo vás s SW létat nutit nebude.
a duvod, proc by smartwingsu mela byt sebrana licence … je jaky?
vy kdyz v praci udelate pruser (diky tomu, ze budete ignorovat firemni predpisy), tak asi take neocekavate, ze se zavre cela firma, ze?
Já když udělám v práci průser tak neohrozim stovky lidí na zivote to za a…a za b když ten pruser bude velký tak i firma může skončit…
No ty zmíněné lety do Egypta naše rodina právě zažila a opět hrůza jako celé roky předtím. Odlet minulý víkend z Prahy z prázdného letiště nějakým starým krámem. Zpoždění odletu o cca 1,5 hodiny. Údajně technická závada. To letadlo teď stojí na letišti v Hurghadě a čeká na cestu zpět po Novém roce. Teď o víkendu jsme se vraceli a světe div se, opět starý krám, který vyložil klienty ze Slovenska. Opět zpoždění cca 45 minut kvůli menší technické závadě. Řečeno že si ještě obletíme Prahu a místo toho jsme se podle radaru točili dokola někde nad Mělníkem. Ta společnost… Číst vice »
A proč jste využila jejich služeb když to byla opět hrůza? Evidentně jste s nimi byla nespokojena již v minulosti. Tak proč jste opakovaně vstoupila do stejné řeky? Jste nepoučitelná
Proč nás všechny občany SW Groupe žádala žádá o pomoc ? Proč se neobrátila o pomoc pouze na spokojené zákazníky. Proč SW Groupe lže při prodeji, kdy člověk kupuje letenku OK na let OK a pak tam stojí starý křáp SW ? Není to na zákaznicích podvod, když si původně v dobré víře kupovali produkt ještě jakž takž akceptovatelné ČSA ?
Tak to netuším proč pomoc nežádali jen od spokojených zákazníků. To se asi musíte zeptat jich, na to Vám tady nikdo fundovaně neodpoví
když si koupíte zájezd, tak obvykle nemáte moc možností vybírat si dopravce charteru
ale samozrejme, ze ti moznost mate – koupit si zajezd u jine cestovky.
Není problém přeci vznést nejdříve dotaz. S když není dopravce po chuti, tak koupit jinde.
Jasně, příště se určité budeme domáhat u Emirates nebo Qataru ať nás tam hodí. A nebo si to zkrátíme třeba na 13 hodin přes Istanbul s Pegasusem. Fakt Ftipný !
To ne, Emirates ani Qatar nemají přímé lety z Prahy do Egypta. Ale mohla jste tedy využít Air Cairo. Ti létají přímé lety a mají lepší servis na palubě
No co máme info, tak s Cairem letí asi větší počet netestovaných, kteří se testují až po příletu do Egypta. Zmenšujeme riziko když je to možné. Kdežto s Troubleservisem zase letí větší procento poctivě testovaných v ČR, netestovaných koviďáků bylo na letu minimum. Tak asi tak. Vaše kritéria nejsou jediná.
Tak to v tomto případě, je od vás pouhopouhá výmluva. Nezlobte se, ale je to tak.
vy delate, jako byste meli narok nekam letet.
proc tam letite? to je, jako bych sel na vejlet do septiku, a pk nadaval, ze to tam pachne.
tak nebrec a ber to jako chlap….jenze nekdo chce za par zlatek do egypta a pak se divi…
v covid dobe letet do egypta a riskovat tam karantenu je opravdu hodno odvahy
Technický problém (přistávací klapky). Divím se že se to nedostalo ven. Po třech kolečkách u Mělníka. S touto společností nikdy nikam.
Jo jo, tak to při návratu bylo. Nevíme tu závadu při odletu do Egypta, vypadalo to, že to snad ani nedají do pořádku. Hlavně že pořád hlásili, že máme dodržovat rozestupy když jsme se dusili 1,5 hod bez vzduchu v letadle, nalepení jeden na druhém.
Jojo, bez vzduchu v letadle. Tak teď už přesně vím jaký typ osobnosti si stěžuje.
Mimochodem, na žádném letišti vás neobsluhují Smartwings, ale místní handlingová společnost a ta uplaňuje politiku letiště (ty rozestupy).
proc by se melo neco “dostavat ven”?
ten technickej problem s klapkama, je ale neco co se muze a naprosto bezne stava vetsine aerolinek na svete. A nepise se o tom hlavne asi proto, protoze tri kolecka nejsou nic co by vas mohlo zabit. Stejne tak jako se spousta letadel vraci kvuli napr. smoke on board, bird strike, engine high vibrations a spoustu jinych naprosto beznych problemu vztahujici se k provozu. To ze se tu pise o kazdym prdu nejaky konkretni spolecnosti, neznamena ze ostatni na svete nemaj naprosto bezny technicky starosti take. To uz je proste spis ten efekt toho ze si potrebujem vsichni na tu… Číst vice »
poletuch15 Odborníkům od covidu na vše, nic nevysvětlíš.
Já teda nevidím na záznamech žádný let z Hurgády, který by musel vyčkávat a dělat kroužky nad Mělníkem. Problém s klapkami jste vytěžil odkud?
Normalni je vyuzit nejakou oficialni cestu pri nespokojensti se sluzbama. Vylevani si srdicka na informacnim webu pusobi dosti neverohodne a muze se jednat pouze o provokaci. Stari letadel u sw nijak nevybocuje z Evropskeho prumeru. Je to velice subjetivni co je “ stary kram”
Ha, ha, ha, bezva vtip s tou oficiální cestou při nespokojenosti. Tady se člověk fakt pobaví. U SW, ha, ha.
Dle stylu komunikace budete budto osoba s nizsim IQ nebo volavka a provokater. Nebo oboji 😀
Těsně vedle, jen dlouholetý nespokojený klient, kterému se dokonce, světe div se, podařilo získat od TVS/SW po dlouhých tahanicích značné odškodnění. A že jsme si vyslechli lží a trvalo to cca 1,5 roku. Napadáním jiných jim PR nevylepšíte. Prostě si ověřte data, nejsou tak stará. Jiní si je na rozdíl od Vás ověřit umí, viz Věžník.
Takze je to to IQ … 😀 mam znamou co dela na oddeleni reklamaci LOT ( casto mi popisuje nektere stiznosti) takze si celkem dovedu predstavit jak asi ta vase stiznost musela vypadat. Presne tak jak to pise Jano. Jen priblble zvasty a sedlacke vykriky. Stejny co predvadite tady.
Podle sebe já soudím Tebe, tohle vždy sedí😁
Vy jste stejný pacient jak jeden ze Skotska, když zapsal, že po cca. půl roce létání TVS ve Skotsku, chytil na palubě českou blechu.
To je dobre 🙂 ceska blecha v skotskom lietadle. Rozpravala snad po cesky alebo male cesky pas?
..mala cesky pas..
Jaija no ty si chytrolín. Točili nad Mělnikom. To bude asi vďaka neschopnosti pilotov/stewardov. Tak si trochu potočili nad Mělníkom…. Bože, bože. To bude asi tým ,že dostali chuť si trochu potočiť. A aké príletove informácie si neobdržal, resp. špecifikuj aké meškanie ste konkrétne mali na prílet. A aké staré bolo to lietadlo? No s Lufthansou by ste zaručene nad Mělníkom netočili. Tomu sa u Vás v Čechách hovorí prilehavým “ čecháček” ako vyšitý. Všetko vie , všade bol a od všetkého ma klúče. Zkús na tomto fóre trochu erudovanejšie pripomienky. Móže mi niekto trochu znalý problematiky vysvetliť kde sa… Číst vice »
To bude asi tou cizí metalitou. Ani “ pan Motýle“ těm čecháčkům nerozumie a tiež ho toĺko rozčulujú svým prístupom. Na to jak nás nemáte rádi je vás v Praze až příliš.
To, že půl roku stojící letadlo bude mít po návratu do provozu tendenci dosahovat větší poruchovosti, je úplně normální. Ukázkou kvality je, že i za cenu zpoždění se k těmto závadám přistupuje seriózně a že při jejich výskytu postupují piloti, mechanici i ostatní složky letecké společnosti podle platných předpisů a příruček. Ukažte na jediného zaměstnance, který během vašeho letu zanedbal svou práci nebo postupoval nepředpisově. Z toho, co jste psal ale není zřejmé, že by kdokoli během vašich letů jakkoli pochybil.
Sedíme u dobrého vína a s kamárátom sme sa stavili čo za blbosť z teba vylezie. ….. no a vyliezla. Predpokladám , že si chcel este niečo doplnit o čoboloch z horných Uhier, Súdim podla úrovne toho ako sa skutočne k veci dokážeš vyjadriť. Ja som v Prahe sto rokov nebol ,ale ty si určite dobrý kámoš k debate pre celé svoje okolie. Síce som sa nedozvedel nič relevantného od teba v rámci tohto leteckého fóra.Velmi sa mýliš-ja Čechov velmi rád- ja len nerád kok..otov. , No aspon som sa pobavil a vyhral tu stávku. Česť Tvojmu intelektu a odbornému… Číst vice »
Myslí jednoho agenta StB (ev. č. 25085), který je momentálně předsedou vlády Čechije.
Kdybyste seděl doma na zadku, jak radí Bureš, tak nemáte problém.
Jáija: rozhodně se SW nezastávám, ale pokud je let od jihovýchodu na RW 24/06, běžně se točí v prostoru
… pokračování, omylem odesláno předčasně….
Kostelec nad Labem / Neratovice a odtud je při pohledu z letadla jen kousek k soutoku Vltavy a Labe.
To nemá cenu. To kyselo je moc kyselý.
Sdělím Vám sladké tajemství. 😉 Představte si, že třeba i taková společnost, jako Lufthansa létá s letadly která jsou třeba i 25 let stará. A úplně bez problémů. To je pro Vás taky „starý křáp“? Jakou registraci měly Boeingy se kterými jste letěla? Na internetu se dá hezky zjistit věk a minulost letadla. A letadlo, které je sice staré 25 let, ale které bylo pravidelně a dle pokynů výrobce servisováno je stejně bezpečné, jako zbrusu nový stroj. Jak psal již někdo v této diskuzi, u většiny leteckých společností jsou letadla průměrně stará třeba 15 let a to nejen v Evropě.… Číst vice »
Skvělé napsané.
Já jen doplním, že společnost CSAT, jsou uznávanou společnosti co se týče servisu letadel. Starají se právě i o letadla sw/ok. A ze své zkušenosti mohu s klidnou hlavou říci, že ty letadla jsou v dobrém stavu ( nepočítám do toho letadla půjčená z Kanady)
PS. To co si cestovka nasmlouva s dopravcem. To dostane!
Nemáte pravdu, Tomáši.
SW má vlastní mechaniky. CSAT servisuje pouze zbyteček OK letadel.
Odlet do HRG minulý týden byl skutečně hodinu a půl opožděn (z dat), jste smolařka, byl to letos teprve druhý zpožděný na této lince v tomto směru, jinak to podle FR24 létá na čas. OK-TSM je 12 let staré letadlo, to fakt není starý krám, to je normální kus rámcově v půlce životnosti. Možná by vás nový potěšil Max, možná ne. Ovšem minulý týden zpožděné letadlo nezůstalo v Hurgadě, vrátilo se ten den do Prahy, pak Moskva atd… Návrat, zpoždění 30 minut, nepřivezl žádné Slováky, ale zase přiletěl z Prahy. Ten samý letoun OK-TSM. Přiblížení naprosto standardní s přiblížením na… Číst vice »
Skvěle napsané. Mám dojem, že „naštvané“ cestující (téměř jistě koupák), již došly argumenty.
Když jste chtěl něco strašně dokazovat, máte se divat pořádně. V sobotu 19.12. letěla cca v našem časovém úseku 3 letadla, 1 do Marsy a 2 do Hurghady. Vracelo se jen 1. To naše problémové ještě stojí v H. a bude se vracet až teď v následujících dnech. Letěl s námi technik a ten to ví lépe než nějaký nepozorný šťoura. Druhý zpožděný let v tomto sméru je na to, že tam minimálně cca 9 měsíců SW nelétalo až příliš a navíc to tvrdíte vy v rámcí svého PR. Převedeno na procenta, nic moc. Manažer hotelu moc dobře věděl jak… Číst vice »
Napište čísla letů / čas / datum a je to ne? Každý se může přesvědčit sám.
Já žádné PR nemám, nejsem agentura ani firma. Ani nemám přístup k interním informacím Smartwings nebo cestovek. Na Flightradar 24 se může podívat každý kdo udrží v ruce myš, celá historie je tam zaznamenaná. Mě zajímají potvrzené informace a ne co kdo kde povídal. Takových už bylo. I vám pěkný rok.
obchod smartu dovede (pozitivne) prekvapit v jakekoli dobe … congrats 🙂
Obchod byl přímím dílem obchodního oddělení SW nebo bylo SW oslovil Broker ? A rozhodně v této době, šlo o výsledek na základě ceny, takže klidně za náklady.
Byl na to vypsán tender, do kterého se Smartwings přihlásili. Žádný broker je neoslovil
ty jsi taky broker …
ale tak chapu, o obsah nejde, hlavne ze kopnes.
a o co jineho by melo jit, nez o cenu, ty edisone?
To víte, Roman je zhrzený letecký mechanik který byl odejit. Tak teď jen kope kolem sebe
vy neznáte přísloví: vyhrává nejnižší cena = kupuju šmejd
A Tomas, můj oblíbenec, jako obvykle. Vaše primitivnost a nízkost v příspěvcích je známá. Ale tak jako zaměstnanci SW Group vám asi nic jiného nezbývá. Víše uvedené prozrazuje, že o portfoliu aktivit Broker-ů v oblasti ACMI a charter-ů nevíte nic. A pro vaší primitivnost a nízkost, to tak vypadá, že si vše kupujete jenom a jenom na základě ceny.
A z Prahy letí a pro Rallye Paříž Dakar zakázku získaly AirExplore.
Tak snad už v AirExplore dávají klapky dříve, než zahájí takeoff roll…
Z PRG i SW
AirExplore letí s Česko-slovenskou výpravou proto, že v době poptávání tohoto letu SW group o tento neměli zájem a vlastně i budoucnost SW se zdála být nejistá. O let aktivně projevily zájem EnterAir a AirExplore. SW organizátor pravděpodobně najal adhoc v reakci na uzávěru Saudské Arábie pro standardní linky minulý týden.
Nemate pravdu a jen si vymyslite lzi
A právě teď odlétá z PRG letadlo SW s českou výpravou
Je mozne ze SW nyni z Prahy veze ty, kteri meli puvodne letet linkovymi lety, nicmene plne obsazeny Air Explore pro hlavni cast vypravy (Buggyra, MP Sport, Macik atd.) je nasmlouvaný od prelomu zari/rijna kdy SW asi mesic nereagovali na poptavku. Kazdopadne to neni zadna pomluva SW. Ja proti SW vubec nic nemam. On mozna jeden let tam a za 3 tydny zpet nebyl v dane dobe ekonomicky zajimavy a mozna samo vedeni SW nevedelo, co za 2 mesice bude. Luftansa na stejnou poptavku rovnou napsala, ze to pro ne neni zajimave a nebudou nabizet zadnou cenu. Ve chvili kdy… Číst vice »
Pletete se a nemate pravdu. Tendr byl vypsan a QS se do nej prihlasil hned od zacatku. Uzávěra KSA pro komercni linky nehrala roli, jelikoz na toto platila od GACA vyjimka. To ze se nejednalo o zadnou hura akci na posledni chvili, ktera dle vas spadla QS do klina poznate treba tehdy, az pan Sura doplni clanek o to, ze Smartwings po dobu zavodu bude bazovat letadlo v KSA a prevazet ucastniky z jednoho mista zavodu na druhe
Nemám co doplňovat. Více k tomu Smartwings neposkytly.
Chápu že neposkytly. Ale řekl bych, že to poznáte z dat Flightradaru
Aby mi tu pak začali vyčítat, že na FR24 není relevantní zdroj informací? Díky, nemusím mít vše. Buď chce firma aktivně komunikovat (to nemyslím tento příklad) nebo ne.
Tak chápu že někdy firma nemůže ze smluvních důvodu komunikovat detaily
Já to chápu také. bavíme se ale obecně o přístupu QS ke komunikaci. Bohužel její nejviditelnější částí je troll jménem Vojtěch Lažanský na Twitteru, který má být jakýmsi ombudsmanem.
Nevím, toho neznám. Ale nebuďte jak Daniel Dočekal a neoznačujte každého s odlišným názorem jako trolla 🙂
🙂 🙂 🙂
Nepletu se, protoze jsme to letadlo pro ceskou vypravu (zavodni tymy) zajistovali. A let byl s velkym predstihem pouze standardne nezavazne poptavan u vice spolecnosti – zadny tendr. Letadlem SW leteli pouze novinari a sponzori, kteri by se komercni linkou nedostali, protoze vyjimka GACA je pouze pro charterove lety smerujici na Dakar. Nicmene netvrdim ze by jinak s SW novinari neleteli – pouze jsem reagoval na to, proc letela ceska vyprava s AirExplore.
To jsou věci, které musí fungovat snad v každé dopravě. Dnes zavolám, zítra odjíždím….
Historie se opakuje!!! Jedině dobře!!!
Luxusni prace. Klobouk dolu. Neznam jinou spolecnost , ktera dovede fungovat vic operativne a byla by schopna vyslat letadlo temer okamzite a kamkoliv.
Janko, to je naprosto normální pro provozovatele ACMI, stejně jako když si škola objedná autobus a on druhý den přijede. Ta zadlužená žumpa nedělá nic co by neuměli jiný dopravci ACMI.
Tak ale zase musite uznat (pravdepodobne se skripenim zubu) ze se jim povedlo sehnat zajimavy kseft. Predpokladam, ze zajemcu o to dopravit zavodniky bylo vic.
jenze tech dopravcu bez prace je ted spousta… takze … to zas tak normalni neni.
Tady je vidět ty školo, že o obchodech v letectví nevíš nic. To není ČSAD Trutnov.
Na tom není nic zvláštniho. Každý dopravce umí vyslat letadlo daleko dříve, než jsou podepsaný smlouvy. Na nich to visí déle.
Nesouhlasim. Sehnat kseft v dnesni dobe je temer nemozne. A pro tak renomovanou akci ( rallye) uz vubec ne. Jenom co vim a pamatuju si acmi pro Omanair, nebo Sunwing treba. To na urcitou flexibilitu a schopnost firmy ukazuje. Tam kde jina firma jenom tyden zkouma jestli muze letet treba pres vodu tak sw uz spousti motory. Pro nas co delame pravidelku je to az nepochopitelne a klukum co litaji pro sw zavidime. Ten zaber poctu letist a kontinentu maji fakt obrovsky. Je rozdil mit v zapisniku 15 ruznych letist rocne , nebo 50 az 80.
no jó nekdo umi litat i na jeden motor co jini neumi
ono mozna to zkoumani souvisi s bezpecnosti….
V dnešní době dost pomůže plánovací software, takže není proč se bát… A na jeden motor umí lítat každý pilot…
Když už používáš „můj“ nick, nepiš prosím blbosti.
U těch Sunwings se vyznamenali…
A co ACMI ve 2006 pro Malaysian airlines? Taky dobrá práce.
Vzhledem k tomu kolik po planetě stojí na zemi letadel a aerolinek nemá do čeho píchnout, bych to považoval za mimořádný obchodní úspěch. Ač je to finančně nespasí, klobouk dolů, každý dolar je dnes dobrý.
I pres to se tady najde spousta skarohlidu kteri jsou skalopevne presvedceni ze na tom sehnat takovy kseft neni vubec nic…bohuzel
Tak to máš Janko hodně omezený obzor .A v neposlední řadě jde o cenu a včasnost úhrady . Toto je do jisté míry prestižní záležitost , nic extrémně vyjímečného , spíš křeč , doufám že ne poslední .
Ano, operativa je jedna věc a následná realizace druhá. Neletěl SW náhodou do Edmontonu s hokejisty do 20 let, reprezentace ČR, SR a A ?
Prosím, vim že to sem nepatří ale chtěl bych se zeptat, zda někdo neví proč má Smartwings v Hurghadě odstavené letadlo. Včera sem ho viděl odstavené se zalepenými motory.
Má stát tam nebo v Praze, tam aspoň tolik neprší.
Proč tedy nechali MAXy v nepříznivém klimatu „hnít“ bezmála dva roky, když do tepla a sucha své MAXy jiné aerolinky s méně problematickou kulturou bezpečnosti přeletěly už na počátku léta 2019?
Tak nevyplatí se aby se prázdné vracelo zpět a pak letělo po týdnu prázdné tam, letadel mají dostatek.
Přivezlo tam turisty na novoroční pobyt, a až si užijí tak je zase vezme zpátky