Smartwings zavádí business class, nabídnou ji na letech na Kanárské ostrovy

Boeing 737 MAX 8. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8. Foto: Smartwings

Nová cestovní třída bude dostupná od 6. listopadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

To jsou tragedi. S LH, Swiss jsem letěl v business tam i zpět za 16k. A úroveň cestování u Swissu je úplně o něčem jiném než u těchto zoufalců

Air Traveller

myslite ten fake business v economy s vyblokovanou sedackou?

David

Celé mi to přijde jako nesmysl z mnoha důvodů 1) „cena od“: tady není vůbec zřejmé, zda to bude ještě navíc vlastně příplatek ke klasické dovolenkové letence (kdy potom by ta cena byla už úplný nesmysl), nebo zda je to plná cena. Pak by ale reálně musel být doplatek nižší, protože by se musela odečítat cena economy letenky. A nepředpokládám, že SW budou chtít vyložit na stůl svoji cenovou politiku, tedy cenu Y letenky. 2) Lidí, kteří si mohou dovolit dát příplatek 70k za letenky pro dva nebo 140k pro čtyřčlennou rodinu za dovolenou v téhle republice pár bude. Ale… Číst vice »

Air Traveller

K bodu (2b) – to se v Praze týká jen majitelů účtů RB, kteří mají přístup do Fast Track launge. Ostatní se tam nedostanou. K salonkům, ať už na PP nebo na LK, či k prémiovému bankovnictví opravdu fast track nedostavate.

Takže jste nám řekl, že ten produkt není pro vás. A z nějakého nepochopitelného důvodu jste došel k závěru, že když není pro vás, tak ani žádní další zájemci být nemůžou 😀 Poněkud egocentrické.

Jarda

Mám Erste a do Erste Premier Lounge chodím pravidelně … včetně odbavení před salonkem … stačí vyjít schody vpravo na T2 …

Air Traveller

super 🙂 dobry vedet, ze i na erste se da projit ho.rejskem.

David

Fast track na kanárech stojí 4€. Pořád si myslím, že se těch 35000 za letenku nevyplatí.

A v Praze (MasterCard lounge, T1) skutečně lepí fasttrack na boarding pass. Ale to je jiný příběh.

Air Traveller

tak ono ten fasttrack bude asi to posledni, kvuli cemu by si to nekdo kupoval.

vic mista na nohy a pohodlnejsi posez bude preci jen ten hlavni duvod, ze.

lvy

Proč je ta cena tak silně přestřelená? Za stejnou cenu se dá letět dálkovku to Severní Ameriky či Asie, když se zadaří, tak i do Jižní Ameriky. Snad jen do Austrálie se pod tuto cenu letenka v obchodní třídě asi jen tak koupit nedá.

HonzaZOpavy

A kolik stojí letenka do zmíněných destinací v Business class?

Menzies

Do New Yorku, se dala na letošní léto během května koupit letenka v byznysu u Aer Lingus za 37 000 zpáteční.

Air Traveller

že se musí pokaždý najít někdo, kdo „normální“ nabídku začne srovnávat s nějakou akcí 😀

Menzies

Já jen říkám co bylo k mání. A pokud se za takovou cenu dá dostat do Severní Ameriky i kdyby to byla nějaká akce tak co. Jde to koupit za takovou cenu jde…

Samo

1500 eur za spiatočku je cena na ktorú sa pri USA dá dostať pomerne bežne. Áno treba to bookovať dlho vopred, ale to platí aj pre tú štartovaciu cenu Smartwings.

Na druhej strane, až tak nerozumiem prečo tu niekto čaká že QS na Kanáre budú lacnejšie ako Ňú Jork, napr. PRG-LPA je cez 5 hodín.

Air Traveller

Zas tak úplně běžné to není 🙂 spíš skoro vůbec.

Pokud se podívám na příštích deset měsíců na JFK/EWR (což je většinou i ta nejlevnější destinace), tak kromě nyní omezených letů s icelandairem (kterých není zas tak moc) a stojí kolem 44 tisíc a končí s platností letního řádu, je tam pak celou zimu minimální cena 50tisíc +

a opět až od května jsou tam lety s icelandairem opět od 44 tisíc nahoru.

Za 1500 € je nabídka na příštích 10 měsíců nulová.

Air Traveller

Máte hodně zkreslené představy o cenách businessových letenek do USA či Asie 🙂

USA se běžně pohybuje od 50K peněz a výš (většinou ale kolem 70 tisíc, ale občas se dá najít za 40 – jako třeba kombinace Austrianu a SAS s 14 hodinovým layoverem v Kodani)

Dubaj (což je docela blízká Asie) se (s vyjímkou Egyptairu přes Káhiru) pohybuje kolem 48 tisíc a výš.

O vzdálenější Asii raději ani nemluvím 🙂

Na té ceně není nic přestřeleného.

Air Traveller

(ale jinak ano, pokud zazní argument, že nejde srovnávat business na dálkovkách s tímhle polobusinessem, tak se to může za určitých okolností obhajovat blbě … a jestli polobusiness u letu na kanáry, nebo business v long haulu, který je při troše snahy dražší o 10-20 tisíc) 🙂

Jarda

Tak za cenu jednosmerne letenky u SW mam z Vidne se Swiss nebo Lufthansou zpatecni letenku v bussines…koupenou cca 6 mesicu pred letem.S mezipristanim v ZRH prip. MUC.

Pýtý

asi tak, podobně nás „Bussines saver“ stál předloni i letos ve 4 na island a zpět Swiss/Austrian

Samo

Tak ale LHG tam nemá „skutočný“ biznis, len blokovanú strednú sedačku (a nekonzumovateľné mystery food). Osobne mi tá cena tiež príde prestrelená, ale porovnanie s LHG nie je úplne fér keďže je to podstatne iný produkt.

Průvodce původní Aleš

Tohle ale také není plnohodnotný business, ale sedačka premium economy (resp.US domestic first) + výhody business.

Air Traveller

To sice není, ale pořád je to „víc“, než „business“ evropských aerolinek v narrow body 🙂

Průvodce původní Aleš

Tak to samozřejmě.

Viktor Nárožný

Tohle zavádí na všech charterech do vzdálenějších destinací, nikoliv pouze na Tenerife

AAAA

Tak u ČSA Business class zruší a na 3 linky na svých letech ji zavedou tak tohle fakt nechápu co to má za smysl. Buď všude nebo nikde. Zajímavé myšlení SW. Hlavně kde alespoň trochu je potencionál a to do Paříže a Madridu tam se to mělo zachovat – do hlavních měst vždy létají obchodní cestující.

Tuaer

Jo jo, tohle jsem taky vůbec nepochopil. Ještě jsem to chápal (byť nesl nelibě), když to vypadalo, že to zruší úplně. Chápal jsem to tak, že se jim nechce držet speciální produkt a upravovat rezervační systém, kvůli dvou linkám. Ale teď vymysleli toto a tomu už fakt nerozumím. Ale tak je to jejich aerolinka a jejich historické výsledky ukazují, že to asi umí. Ale stejně mi to přijde zvláštní.

Air Traveller

Vy toho bohuzel asi nechápete víc.

On ten potencial je i na dovolenkovych letech. Cestovky si prodej businessu (tam kde byl) dost pochvalovaly (myslim ze to zminovala i katerina z cedoku tad v diskusich). A kanáry jsou jedny z nejdelsich charteru, kam smartwings létá.

A business na lince do Parize? asi zijete v nejake alternativni realite, ale … ani firmy svym
lidem jen tak nekoupi business na hodinovym letu za 15 zpatecni 🙂

Jana

Letecká společnost na houby,nás odlet zpožděn o 3 hod a v noci nad ještě drželi 40 min v letadle,než nás pustili ven,na kompenzaci údajně nemáme

Viki

Kompenzaci máš. Dej to firmě co se tím zabývá, ty stahují data z ŘLP neboť piloti do “knihy” lžou víme že tužka snese všechno a úmyslné zkrácení letu napomůže sw na neplacení kompenzací a ještě ušetří za dobu letu letadla.

Petr

Pokud je to pravda, mělo by to zajímat ÚCL !

Viki

ÚCL zavírá oči nad daleko horšími průsery.

Air Traveller

Budete to sem tapetovat ještě dlouho? 🙂

Někdy mám pocit, že jste nastrčený „bílý kuń“ od konkurence.

David

Business class v letadlech, kde je bezpečnostní školení z kazety a ulička není tak široká, aby se tam dalo jet s kabiňakem, to půjde na dračku!

Air Traveller

Asi se vas zapomeli zeptat u Turkish, Unitedu, Delty a dalsich, ktere taky pousti skoleni z videa a v narrow body maji business 🙂

Blzx

Předpokládám, že oddělení tříd bude nepropustnou záclonkou. Příjemný bude i určitě boarding, když budou všichni 1. třídou procházet.
Zajímalo by mě, jak budou rozděleny toalety a jaký bude „prémiový catering“

Air Traveller

Nic ve zlým, ale boarding economy probíhající přes Business utrpíte prakticky u jakékoli jiné společnosti.

Zrovna za tohle kritizovat Smartwings nelze.

Michal M

A čím se třídy oddělují, aby to splnilo vaše náročné požadavky? Poctivou deskou a dvířkama ze siporexu?

Zbyněk

Budou i byznys sedadla, nebo jen vyblokované prostřední?

Ondra

Umíte číst ?

Zbyněk

Dvě sedadla na každé straně uličky může být jak velké byznys sedadlo, tak vyblokované prostřední. Nepřijde mi to úplně jasné.

Zbyněk

Místo mínusů mi tu prosím napište, kde se to v tom textu píše, protože asi fakt číst neumím. Díky

Michal M

Čoveče v textu se píše:
široká sedadla na palubě letadla
Tak možná zajdi na oční, no.

Pýtý

Systémově vyblokovaný volný je ještě fajn, naposledy sme tam měli natvrdo mezi područkama stolek takže z víc místa bylo prd…

Jiří

Pokud instaluje skutečný business class, tak to bude pro evropské lety naprosto ojedinělé proti těm pseudobusinessům s prostředním volným sedadlem. Na stránkách cestovek už je na ten nový business i vidět reklama a jsou to opravdu dvě regulérní short-haul business sedadla. Považuju to za takový malý zázrak.

Davo

Tak snad to nebude nejaka pseudo-fraska za ty prachy…

Petr

Bude ….