Zajímaly by mne dva údaje. To komfortní sedadlo je standardní trijsedačka B737MAX s rozděleným prostředním sedadlem?
Bude vyměněný celý blok sedadel, aby se zvětšila vzdálenost mezi řadami, nebo zůstane standardní rozteč dobytčáků Smartwings?
Helena
3 měsíců
Konečně….
Lubox
3 měsíců
Informace o rozteči, šířce a polohovatelnosti sedadla již někde jsou?
Ota Zima
3 měsíců
od prvního mailingu co jsem dostal od QS jsem čekal, kdy se to tady objeví a kolik hloupých komentářů se tu napíše. Je to běžný koncept, na GC i TF létá movitější klientela, která tuto možnost ocení. Je to pohodlnější sezení, s lepším servisem. Ano, se Swissem se dá do 12 tis taky, ale je to s přestupem a tzv. pseudo business (létám to pravidelně tak vím) navíc s rezervací poměrně dlouho dopředu. Tohle jsou fajn pohodlné sedačky a na 5h přímý let ideál. 34 tis není nic strašného. Kdyby o to nebyla poptávka, tak to QS nebude nabízet. za… Číst vice »
Myslím, že tady SW prostě a jednoduše vyslyšel volání trhu. Kanárské ostrovy nejsou jen standardní destinací pro koupáky, ale často tam létá i movitější klientela, která tam dlouhodobě vlastní / pronajímá nemovitost. A tato skupina lidí, která je i při letání zvyklá na určitý standard, se musela spokojit s economy třídou SmartWings, pokud chtěli přímý let z Prahy. U SW tedy pochopili poptávku a jestli bude Business dobře fungovat, tak je to super krok, ať už si o SW myslíme cokoliv.
Dominikk
3 měsíců
DER Touristik bude mít to stejné na svých charterech do RKT, BAH, SLL, HRG, PMI, RMF, SID
Kazdy si muze cestovat s cim chce, ale rozhodne nebudu davat svoje penize aerolince, kde nemam zadne benefity v podobe vernostniho programu napr a jinych benefitu, ktere se daji vyuzit napric alianci a na jinych letech nez na hrstce destinaci
a co se stane, kdyz si koupim letenku na ten Vas skutecny business a QS zmeni letadlo a poleti stroj, jako u ostatnich aerolinek s vyblokovanou prostredni sedackou. Vrati mi penize za sluzbu kterou jsem nedostal? Odpoved asi zname oba dva.
Vzhledem k tomu, že tato letadla budou létat na všechny dálkové chartery, kterých mají spousty tak předpokládám, že se nějaké náhradní letadlo v této úpravě někde najde.
Děsně se mi líbí, jak tu někdo šetří celej rok aby se proletěl narrowbody businessem aby tu potom na ostatní mohl flexit že ochutnal šunku z opravdového masa 10 km nad zemí …
No, ale ta taky neříká business vyblokovaný prostřední sedačce.
David
3 měsíců
Celé mi to přijde jako nesmysl z mnoha důvodů 1) „cena od“: tady není vůbec zřejmé, zda to bude ještě navíc vlastně příplatek ke klasické dovolenkové letence (kdy potom by ta cena byla už úplný nesmysl), nebo zda je to plná cena. Pak by ale reálně musel být doplatek nižší, protože by se musela odečítat cena economy letenky. A nepředpokládám, že SW budou chtít vyložit na stůl svoji cenovou politiku, tedy cenu Y letenky. 2) Lidí, kteří si mohou dovolit dát příplatek 70k za letenky pro dva nebo 140k pro čtyřčlennou rodinu za dovolenou v téhle republice pár bude. Ale… Číst vice »
K bodu (2b) – to se v Praze týká jen majitelů účtů RB, kteří mají přístup do Fast Track launge. Ostatní se tam nedostanou. K salonkům, ať už na PP nebo na LK, či k prémiovému bankovnictví opravdu fast track nedostavate.
Takže jste nám řekl, že ten produkt není pro vás. A z nějakého nepochopitelného důvodu jste došel k závěru, že když není pro vás, tak ani žádní další zájemci být nemůžou 😀 Poněkud egocentrické.
To jste těch salónků ještě moc neviděl. Zkuste z hlediska sardinkárny třeba Luxx ve Frankfurtu a z hlediska sortimentu většinu amerických salónků. Pak Vám Erste bude připadat jako luxus. Mám na mysli samozřejmě salónky pro držitele prémiových kreditek apod., tedy Priority Pass, Lounge Key, … , ne salónky aerolinek pro cestující v C/F.
jako já to zase tolik nevyhledávám, využiji je, když mám čas a potřebuji si něco udělat do práce. Jako salonky LH ve FRA ve špičce jsou otřesný, narvaný kde kým, jídlo nic moc. Večer před zavíračkou před posledním večerním letem do PRG taky bída. Jasně, salonků mraky, za mě fajn je Brusel a jejich Lexus Salonek, dá se i pár hezkých najít v MAD. V USA je to taky kus od kusu, líbí se mi v LAX, ale na INT terminálu, pro Star Aliance karty. Asie je jiný level, zkusil jsem i nějaký v Africe, ale tomu bych moc salonek… Číst vice »
Někde jsem už viděl ceny pro DER TOURISTIK, bohužel je už i zase zapomněl.
lvy
3 měsíců
Proč je ta cena tak silně přestřelená? Za stejnou cenu se dá letět dálkovku to Severní Ameriky či Asie, když se zadaří, tak i do Jižní Ameriky. Snad jen do Austrálie se pod tuto cenu letenka v obchodní třídě asi jen tak koupit nedá.
Já jen říkám co bylo k mání. A pokud se za takovou cenu dá dostat do Severní Ameriky i kdyby to byla nějaká akce tak co. Jde to koupit za takovou cenu jde…
1500 eur za spiatočku je cena na ktorú sa pri USA dá dostať pomerne bežne. Áno treba to bookovať dlho vopred, ale to platí aj pre tú štartovaciu cenu Smartwings.
Na druhej strane, až tak nerozumiem prečo tu niekto čaká že QS na Kanáre budú lacnejšie ako Ňú Jork, napr. PRG-LPA je cez 5 hodín.
Pokud se podívám na příštích deset měsíců na JFK/EWR (což je většinou i ta nejlevnější destinace), tak kromě nyní omezených letů s icelandairem (kterých není zas tak moc) a stojí kolem 44 tisíc a končí s platností letního řádu, je tam pak celou zimu minimální cena 50tisíc +
a opět až od května jsou tam lety s icelandairem opět od 44 tisíc nahoru.
Za 1500 € je nabídka na příštích 10 měsíců nulová.
Samozřejmě myslím standardní long haul Business class Lie-Flat vč. plného servisu, spousty kilogramů zavazadel, salónků atd. Evidentně mínusáři nepochopili.
Máte hodně zkreslené představy o cenách businessových letenek do USA či Asie 🙂
USA se běžně pohybuje od 50K peněz a výš (většinou ale kolem 70 tisíc, ale občas se dá najít za 40 – jako třeba kombinace Austrianu a SAS s 14 hodinovým layoverem v Kodani)
Dubaj (což je docela blízká Asie) se (s vyjímkou Egyptairu přes Káhiru) pohybuje kolem 48 tisíc a výš.
(ale jinak ano, pokud zazní argument, že nejde srovnávat business na dálkovkách s tímhle polobusinessem, tak se to může za určitých okolností obhajovat blbě … a jestli polobusiness u letu na kanáry, nebo business v long haulu, který je při troše snahy dražší o 10-20 tisíc) 🙂
Tak ano, já netvrdím, že se dá koupit draze, to jde vcelku vždy, já píšu, že se dá vcelku snadno dostat na stejnou cenu. Nebudu tady psát o akčních cenách a error tarifem, které se občas zadaří, to bych pak mohl argumentovat právě jsem se vrátil z Jižní Ameriky a stálo mě to jen 900€.
Což pro ně může znamenat, že dají raději stejné peníze za mnohem lepší servis a podívají se dál do světa.
Jarda
3 měsíců
Tak za cenu jednosmerne letenky u SW mam z Vidne se Swiss nebo Lufthansou zpatecni letenku v bussines…koupenou cca 6 mesicu pred letem.S mezipristanim v ZRH prip. MUC.
Tak ale LHG tam nemá „skutočný“ biznis, len blokovanú strednú sedačku (a nekonzumovateľné mystery food). Osobne mi tá cena tiež príde prestrelená, ale porovnanie s LHG nie je úplne fér keďže je to podstatne iný produkt.
Tohle zavádí na všech charterech do vzdálenějších destinací, nikoliv pouze na Tenerife
AAAA
3 měsíců
Tak u ČSA Business class zruší a na 3 linky na svých letech ji zavedou tak tohle fakt nechápu co to má za smysl. Buď všude nebo nikde. Zajímavé myšlení SW. Hlavně kde alespoň trochu je potencionál a to do Paříže a Madridu tam se to mělo zachovat – do hlavních měst vždy létají obchodní cestující.
Jo jo, tohle jsem taky vůbec nepochopil. Ještě jsem to chápal (byť nesl nelibě), když to vypadalo, že to zruší úplně. Chápal jsem to tak, že se jim nechce držet speciální produkt a upravovat rezervační systém, kvůli dvou linkám. Ale teď vymysleli toto a tomu už fakt nerozumím. Ale tak je to jejich aerolinka a jejich historické výsledky ukazují, že to asi umí. Ale stejně mi to přijde zvláštní.
On ten potencial je i na dovolenkovych letech. Cestovky si prodej businessu (tam kde byl) dost pochvalovaly (myslim ze to zminovala i katerina z cedoku tad v diskusich). A kanáry jsou jedny z nejdelsich charteru, kam smartwings létá.
A business na lince do Parize? asi zijete v nejake alternativni realite, ale … ani firmy svym
lidem jen tak nekoupi business na hodinovym letu za 15 zpatecni 🙂
jsme v roce 2024, vzpomínky hezký, ale člověk žije realitou. Platit svým běžným zaměstnancům na 1,5 h letu více než economy je nesmysl. Případně ať si tem business dokoupí sám na check inu, když chce, ale za vlastní…
Jana
3 měsíců
Letecká společnost na houby,nás odlet zpožděn o 3 hod a v noci nad ještě drželi 40 min v letadle,než nás pustili ven,na kompenzaci údajně nemáme
Kompenzaci máš. Dej to firmě co se tím zabývá, ty stahují data z ŘLP neboť piloti do “knihy” lžou víme že tužka snese všechno a úmyslné zkrácení letu napomůže sw na neplacení kompenzací a ještě ušetří za dobu letu letadla.
Zas na druhou stranu trosku soudnosti, ta zpozdeni se stale deji. Po osobni zkusenosti s letem na Corfu obcas na ty lety kouknu a vcerejsi QS1116 planovany odlet 18:30 z Prahy, ve skutecnosti ve 21:06. Duvod je stale stejny, staci si projit kde C-GOWG letalo. Jak to nizkonakladovy EasyJet dela, ze tam takova zpozdeni nema?
Z ty Kefalónie zrovna v era easyjet dvakrat skoro hodinova sekera. easyjet vcera na heraklionu sazen easJet jednu 1h+ sekeru za druhou. a samozrejme nejenom on.
Uzbekistan Airlines má dokonce školení jako pohádku s koníky a rytíři !!!
Blzx
3 měsíců
Předpokládám, že oddělení tříd bude nepropustnou záclonkou. Příjemný bude i určitě boarding, když budou všichni 1. třídou procházet.
Zajímalo by mě, jak budou rozděleny toalety a jaký bude „prémiový catering“
hele, to si nejsem jistý, že v PRG lze z bezpečnostních důvodů. Jako asi by se tam dal udělat koridor z kuželů, ale to je zase práce navíc a pochybuji, že by se do toho někomu chtělo jen kvůli neboardingu přes C class… :-DDD
Spletl jste si dopravní prostředek. První třída je ve vlaku. Letadla mají economy, premium economy (trošku pohodlnější sedačky a lepší servis), business (na dálkových letech paráda, v úzkých letadlech oceníte leda servis a někde lepší sedačky) a pak je teprve první třída, což u SmartWings fakt nehrozí.
zbytečně chytáte za slovo, ale jinak doporučuji proletět se na evropské trase s ITA a jejich novou A321 v C class. Na úzkotrupé letadlo parádní sezení na „full flat bed“ sedačkách 🙂
Zbyněk
3 měsíců
Budou i byznys sedadla, nebo jen vyblokované prostřední?
Zbyňku, nic ve zlém, ale v článku to máte dost jasně napsané a když si otevřete stránky QS, máte tam i fotky. stačí hledat nebo spíš chtít hledat než se hloupě ptát…
Systémově vyblokovaný volný je ještě fajn, naposledy sme tam měli natvrdo mezi područkama stolek takže z víc místa bylo prd…
Jiří
3 měsíců
Pokud instaluje skutečný business class, tak to bude pro evropské lety naprosto ojedinělé proti těm pseudobusinessům s prostředním volným sedadlem. Na stránkách cestovek už je na ten nový business i vidět reklama a jsou to opravdu dvě regulérní short-haul business sedadla. Považuju to za takový malý zázrak.
Davo
3 měsíců
Tak snad to nebude nejaka pseudo-fraska za ty prachy…
Zajímaly by mne dva údaje. To komfortní sedadlo je standardní trijsedačka B737MAX s rozděleným prostředním sedadlem?
Bude vyměněný celý blok sedadel, aby se zvětšila vzdálenost mezi řadami, nebo zůstane standardní rozteč dobytčáků Smartwings?
Konečně….
Informace o rozteči, šířce a polohovatelnosti sedadla již někde jsou?
od prvního mailingu co jsem dostal od QS jsem čekal, kdy se to tady objeví a kolik hloupých komentářů se tu napíše. Je to běžný koncept, na GC i TF létá movitější klientela, která tuto možnost ocení. Je to pohodlnější sezení, s lepším servisem. Ano, se Swissem se dá do 12 tis taky, ale je to s přestupem a tzv. pseudo business (létám to pravidelně tak vím) navíc s rezervací poměrně dlouho dopředu. Tohle jsou fajn pohodlné sedačky a na 5h přímý let ideál. 34 tis není nic strašného. Kdyby o to nebyla poptávka, tak to QS nebude nabízet. za… Číst vice »
Do Dubaje sice ne v business ale na dvojsedadle s Emirates zpáteční 15000Kč a servis byl stejný
a tím bylo myšleno co? 🙂
To je rozumný názor využiji na podzim na GC:-)
Myslím, že tady SW prostě a jednoduše vyslyšel volání trhu. Kanárské ostrovy nejsou jen standardní destinací pro koupáky, ale často tam létá i movitější klientela, která tam dlouhodobě vlastní / pronajímá nemovitost. A tato skupina lidí, která je i při letání zvyklá na určitý standard, se musela spokojit s economy třídou SmartWings, pokud chtěli přímý let z Prahy. U SW tedy pochopili poptávku a jestli bude Business dobře fungovat, tak je to super krok, ať už si o SW myslíme cokoliv.
DER Touristik bude mít to stejné na svých charterech do RKT, BAH, SLL, HRG, PMI, RMF, SID
Jsem na to hodně zvědavej, těch 5 hodin do RMF už je pro mě v tom dobytčáku trochu (dost) na hraně, tak to minimálně jednou zkusím.
To jsou tragedi. S LH, Swiss jsem letěl v business tam i zpět za 16k. A úroveň cestování u Swissu je úplně o něčem jiném než u těchto zoufalců
myslite ten fake business v economy s vyblokovanou sedackou?
Kazdy si muze cestovat s cim chce, ale rozhodne nebudu davat svoje penize aerolince, kde nemam zadne benefity v podobe vernostniho programu napr a jinych benefitu, ktere se daji vyuzit napric alianci a na jinych letech nez na hrstce destinaci
cestovat si sice muzete s iym chcete, to je tady vsem ukradene.
ale pokid neco srovnavate s necim, je vhodne srovnavat aspon neco.
troufam si tvrdit, ze servis v tom QS bude o dost vyssi, nez v tom swissu a LH na shorthaul C.
a co se stane, kdyz si koupim letenku na ten Vas skutecny business a QS zmeni letadlo a poleti stroj, jako u ostatnich aerolinek s vyblokovanou prostredni sedackou. Vrati mi penize za sluzbu kterou jsem nedostal? Odpoved asi zname oba dva.
Vzhledem k tomu, že tato letadla budou létat na všechny dálkové chartery, kterých mají spousty tak předpokládám, že se nějaké náhradní letadlo v této úpravě někde najde.
Děsně se mi líbí, jak tu někdo šetří celej rok aby se proletěl narrowbody businessem aby tu potom na ostatní mohl flexit že ochutnal šunku z opravdového masa 10 km nad zemí …
Existuje klientela ktorá na to nemusí šetriť celý rok.
Presne
No, ale ta taky neříká business vyblokovaný prostřední sedačce.
Celé mi to přijde jako nesmysl z mnoha důvodů 1) „cena od“: tady není vůbec zřejmé, zda to bude ještě navíc vlastně příplatek ke klasické dovolenkové letence (kdy potom by ta cena byla už úplný nesmysl), nebo zda je to plná cena. Pak by ale reálně musel být doplatek nižší, protože by se musela odečítat cena economy letenky. A nepředpokládám, že SW budou chtít vyložit na stůl svoji cenovou politiku, tedy cenu Y letenky. 2) Lidí, kteří si mohou dovolit dát příplatek 70k za letenky pro dva nebo 140k pro čtyřčlennou rodinu za dovolenou v téhle republice pár bude. Ale… Číst vice »
K bodu (2b) – to se v Praze týká jen majitelů účtů RB, kteří mají přístup do Fast Track launge. Ostatní se tam nedostanou. K salonkům, ať už na PP nebo na LK, či k prémiovému bankovnictví opravdu fast track nedostavate.
Takže jste nám řekl, že ten produkt není pro vás. A z nějakého nepochopitelného důvodu jste došel k závěru, že když není pro vás, tak ani žádní další zájemci být nemůžou 😀 Poněkud egocentrické.
Mám Erste a do Erste Premier Lounge chodím pravidelně … včetně odbavení před salonkem … stačí vyjít schody vpravo na T2 …
super 🙂 dobry vedet, ze i na erste se da projit ho.rejskem.
tak to gratuluji. Je to ten nejhorší salonek, který sand existuje. Ještě by ho mohl trumfnout ten v Ostravě nebo Moskvě…
To jste těch salónků ještě moc neviděl. Zkuste z hlediska sardinkárny třeba Luxx ve Frankfurtu a z hlediska sortimentu většinu amerických salónků. Pak Vám Erste bude připadat jako luxus. Mám na mysli samozřejmě salónky pro držitele prémiových kreditek apod., tedy Priority Pass, Lounge Key, … , ne salónky aerolinek pro cestující v C/F.
jako já to zase tolik nevyhledávám, využiji je, když mám čas a potřebuji si něco udělat do práce. Jako salonky LH ve FRA ve špičce jsou otřesný, narvaný kde kým, jídlo nic moc. Večer před zavíračkou před posledním večerním letem do PRG taky bída. Jasně, salonků mraky, za mě fajn je Brusel a jejich Lexus Salonek, dá se i pár hezkých najít v MAD. V USA je to taky kus od kusu, líbí se mi v LAX, ale na INT terminálu, pro Star Aliance karty. Asie je jiný level, zkusil jsem i nějaký v Africe, ale tomu bych moc salonek… Číst vice »
Každý máme asi jiné chutě, mně ty pomazánky a víceméně i nářez (salámy, sýry) chutnají 🙂
Fast track na kanárech stojí 4€. Pořád si myslím, že se těch 35000 za letenku nevyplatí.
A v Praze (MasterCard lounge, T1) skutečně lepí fasttrack na boarding pass. Ale to je jiný příběh.
tak ono ten fasttrack bude asi to posledni, kvuli cemu by si to nekdo kupoval.
vic mista na nohy a pohodlnejsi posez bude preci jen ten hlavni duvod, ze.
Někde jsem už viděl ceny pro DER TOURISTIK, bohužel je už i zase zapomněl.
Proč je ta cena tak silně přestřelená? Za stejnou cenu se dá letět dálkovku to Severní Ameriky či Asie, když se zadaří, tak i do Jižní Ameriky. Snad jen do Austrálie se pod tuto cenu letenka v obchodní třídě asi jen tak koupit nedá.
A kolik stojí letenka do zmíněných destinací v Business class?
Do New Yorku, se dala na letošní léto během května koupit letenka v byznysu u Aer Lingus za 37 000 zpáteční.
že se musí pokaždý najít někdo, kdo „normální“ nabídku začne srovnávat s nějakou akcí 😀
Já jen říkám co bylo k mání. A pokud se za takovou cenu dá dostat do Severní Ameriky i kdyby to byla nějaká akce tak co. Jde to koupit za takovou cenu jde…
1500 eur za spiatočku je cena na ktorú sa pri USA dá dostať pomerne bežne. Áno treba to bookovať dlho vopred, ale to platí aj pre tú štartovaciu cenu Smartwings.
Na druhej strane, až tak nerozumiem prečo tu niekto čaká že QS na Kanáre budú lacnejšie ako Ňú Jork, napr. PRG-LPA je cez 5 hodín.
Zas tak úplně běžné to není 🙂 spíš skoro vůbec.
Pokud se podívám na příštích deset měsíců na JFK/EWR (což je většinou i ta nejlevnější destinace), tak kromě nyní omezených letů s icelandairem (kterých není zas tak moc) a stojí kolem 44 tisíc a končí s platností letního řádu, je tam pak celou zimu minimální cena 50tisíc +
a opět až od května jsou tam lety s icelandairem opět od 44 tisíc nahoru.
Za 1500 € je nabídka na příštích 10 měsíců nulová.
Skoro každý den mi přistane nějaká nabídka na NYC za ceny kolem 1500€. Jenže co tam, u vody je líp.
tak urcite.
No dobře, dneska to byl first class za 2400€, ale jak píšu NYC je tak jednou a dost.
hele, takových exotů je tady čím dál tím více 🙂
jasně, a jakou to má souvislost s přímým letem na GC nebo TF? 😀
Samozřejmě myslím standardní long haul Business class Lie-Flat vč. plného servisu, spousty kilogramů zavazadel, salónků atd. Evidentně mínusáři nepochopili.
Letěli jsme v červenci z Frankfurtu do Anchorage Air Condor a zpáteční letenka v business 80.000,-.
Letěli jsme v červnu z Berlína do Limy v business za 22.000,-, Iberia.
Máte hodně zkreslené představy o cenách businessových letenek do USA či Asie 🙂
USA se běžně pohybuje od 50K peněz a výš (většinou ale kolem 70 tisíc, ale občas se dá najít za 40 – jako třeba kombinace Austrianu a SAS s 14 hodinovým layoverem v Kodani)
Dubaj (což je docela blízká Asie) se (s vyjímkou Egyptairu přes Káhiru) pohybuje kolem 48 tisíc a výš.
O vzdálenější Asii raději ani nemluvím 🙂
Na té ceně není nic přestřeleného.
(ale jinak ano, pokud zazní argument, že nejde srovnávat business na dálkovkách s tímhle polobusinessem, tak se to může za určitých okolností obhajovat blbě … a jestli polobusiness u letu na kanáry, nebo business v long haulu, který je při troše snahy dražší o 10-20 tisíc) 🙂
Ano, to je přesně ten důvod, proč jsem ty ceny srovnával.
Přesně tak. Loni jsem se pro zajímavost koukal na FlyDubai. Byznys letenka zpáteční byla za 50.
Tak ano, já netvrdím, že se dá koupit draze, to jde vcelku vždy, já píšu, že se dá vcelku snadno dostat na stejnou cenu. Nebudu tady psát o akčních cenách a error tarifem, které se občas zadaří, to bych pak mohl argumentovat právě jsem se vrátil z Jižní Ameriky a stálo mě to jen 900€.
Ne, opravdu nemám zkreslené představy. Vím kolik stojí, ale taky vím za kolik se dají vcelku snadno pořídit a teď nemyslím chybné tarify.
Což pro ty co na to maj a boud si tp chtít dopřát bude strašně zajímavý, když chtějí ba Kanáry.
Což pro ně může znamenat, že dají raději stejné peníze za mnohem lepší servis a podívají se dál do světa.
Tak za cenu jednosmerne letenky u SW mam z Vidne se Swiss nebo Lufthansou zpatecni letenku v bussines…koupenou cca 6 mesicu pred letem.S mezipristanim v ZRH prip. MUC.
asi tak, podobně nás „Bussines saver“ stál předloni i letos ve 4 na island a zpět Swiss/Austrian
Tak ale LHG tam nemá „skutočný“ biznis, len blokovanú strednú sedačku (a nekonzumovateľné mystery food). Osobne mi tá cena tiež príde prestrelená, ale porovnanie s LHG nie je úplne fér keďže je to podstatne iný produkt.
Tohle ale také není plnohodnotný business, ale sedačka premium economy (resp.US domestic first) + výhody business.
To sice není, ale pořád je to „víc“, než „business“ evropských aerolinek v narrow body 🙂
Tak to samozřejmě.
Tohle zavádí na všech charterech do vzdálenějších destinací, nikoliv pouze na Tenerife
Tak u ČSA Business class zruší a na 3 linky na svých letech ji zavedou tak tohle fakt nechápu co to má za smysl. Buď všude nebo nikde. Zajímavé myšlení SW. Hlavně kde alespoň trochu je potencionál a to do Paříže a Madridu tam se to mělo zachovat – do hlavních měst vždy létají obchodní cestující.
Jo jo, tohle jsem taky vůbec nepochopil. Ještě jsem to chápal (byť nesl nelibě), když to vypadalo, že to zruší úplně. Chápal jsem to tak, že se jim nechce držet speciální produkt a upravovat rezervační systém, kvůli dvou linkám. Ale teď vymysleli toto a tomu už fakt nerozumím. Ale tak je to jejich aerolinka a jejich historické výsledky ukazují, že to asi umí. Ale stejně mi to přijde zvláštní.
Vy toho bohuzel asi nechápete víc.
On ten potencial je i na dovolenkovych letech. Cestovky si prodej businessu (tam kde byl) dost pochvalovaly (myslim ze to zminovala i katerina z cedoku tad v diskusich). A kanáry jsou jedny z nejdelsich charteru, kam smartwings létá.
A business na lince do Parize? asi zijete v nejake alternativni realite, ale … ani firmy svym
lidem jen tak nekoupi business na hodinovym letu za 15 zpatecni 🙂
Před krizí 2008 klidně. Ale to byly zlaté časy. Dnes max premium economy.
Ano, kdysi létali i kolegové do železáren do Košic v byznysu. A vždy vyrazili na letiště dříve, aby se mohli v salonku ještě před odletem řádně ožrat.
jsme v roce 2024, vzpomínky hezký, ale člověk žije realitou. Platit svým běžným zaměstnancům na 1,5 h letu více než economy je nesmysl. Případně ať si tem business dokoupí sám na check inu, když chce, ale za vlastní…
Letecká společnost na houby,nás odlet zpožděn o 3 hod a v noci nad ještě drželi 40 min v letadle,než nás pustili ven,na kompenzaci údajně nemáme
Kompenzaci máš. Dej to firmě co se tím zabývá, ty stahují data z ŘLP neboť piloti do “knihy” lžou víme že tužka snese všechno a úmyslné zkrácení letu napomůže sw na neplacení kompenzací a ještě ušetří za dobu letu letadla.
Pokud je to pravda, mělo by to zajímat ÚCL !
ÚCL zavírá oči nad daleko horšími průsery.
Budete to sem tapetovat ještě dlouho? 🙂
Někdy mám pocit, že jste nastrčený „bílý kuń“ od konkurence.
Zas na druhou stranu trosku soudnosti, ta zpozdeni se stale deji. Po osobni zkusenosti s letem na Corfu obcas na ty lety kouknu a vcerejsi QS1116 planovany odlet 18:30 z Prahy, ve skutecnosti ve 21:06. Duvod je stale stejny, staci si projit kde C-GOWG letalo. Jak to nizkonakladovy EasyJet dela, ze tam takova zpozdeni nema?
Nema?
Z ty Kefalónie zrovna v era easyjet dvakrat skoro hodinova sekera. easyjet vcera na heraklionu sazen easJet jednu 1h+ sekeru za druhou. a samozrejme nejenom on.
..bože.. jak vy jste už trapnej..
Zrovna včera známí 4 hod zpoždění a odpověď ze není nárok. Ne etická společnost. Bohužel to teda jde přes vymáhací společnost co jsi na tom vydělá.
Wizz air za chybu nakonec kompenzovat co měl, i Ryan air naposled. SW pada daleko pod tyhle nejvíc low cost airlines.
Business class v letadlech, kde je bezpečnostní školení z kazety a ulička není tak široká, aby se tam dalo jet s kabiňakem, to půjde na dračku!
Asi se vas zapomeli zeptat u Turkish, Unitedu, Delty a dalsich, ktere taky pousti skoleni z videa a v narrow body maji business 🙂
Uzbekistan Airlines má dokonce školení jako pohádku s koníky a rytíři !!!
Předpokládám, že oddělení tříd bude nepropustnou záclonkou. Příjemný bude i určitě boarding, když budou všichni 1. třídou procházet.
Zajímalo by mě, jak budou rozděleny toalety a jaký bude „prémiový catering“
Nic ve zlým, ale boarding economy probíhající přes Business utrpíte prakticky u jakékoli jiné společnosti.
Zrovna za tohle kritizovat Smartwings nelze.
A čím se třídy oddělují, aby to splnilo vaše náročné požadavky? Poctivou deskou a dvířkama ze siporexu?
a jak jinak by jste to chtěl dělat, když se boarduje z mostu? 😀
Kaštany z ekonomy nahnat na tarmac!
hele, to si nejsem jistý, že v PRG lze z bezpečnostních důvodů. Jako asi by se tam dal udělat koridor z kuželů, ale to je zase práce navíc a pochybuji, že by se do toho někomu chtělo jen kvůli neboardingu přes C class… :-DDD
Spletl jste si dopravní prostředek. První třída je ve vlaku. Letadla mají economy, premium economy (trošku pohodlnější sedačky a lepší servis), business (na dálkových letech paráda, v úzkých letadlech oceníte leda servis a někde lepší sedačky) a pak je teprve první třída, což u SmartWings fakt nehrozí.
zbytečně chytáte za slovo, ale jinak doporučuji proletět se na evropské trase s ITA a jejich novou A321 v C class. Na úzkotrupé letadlo parádní sezení na „full flat bed“ sedačkách 🙂
Budou i byznys sedadla, nebo jen vyblokované prostřední?
Umíte číst ?
Dvě sedadla na každé straně uličky může být jak velké byznys sedadlo, tak vyblokované prostřední. Nepřijde mi to úplně jasné.
Místo mínusů mi tu prosím napište, kde se to v tom textu píše, protože asi fakt číst neumím. Díky
Čoveče v textu se píše:
široká sedadla na palubě letadla
Tak možná zajdi na oční, no.
Už to vidím, dík za odpověď. 100x lepší arogantní odpověď než mínusování a mlčení.
Zbyňku, nic ve zlém, ale v článku to máte dost jasně napsané a když si otevřete stránky QS, máte tam i fotky. stačí hledat nebo spíš chtít hledat než se hloupě ptát…
Systémově vyblokovaný volný je ještě fajn, naposledy sme tam měli natvrdo mezi područkama stolek takže z víc místa bylo prd…
Pokud instaluje skutečný business class, tak to bude pro evropské lety naprosto ojedinělé proti těm pseudobusinessům s prostředním volným sedadlem. Na stránkách cestovek už je na ten nový business i vidět reklama a jsou to opravdu dvě regulérní short-haul business sedadla. Považuju to za takový malý zázrak.
Tak snad to nebude nejaka pseudo-fraska za ty prachy…
Bude ….
Vy jste tím už letět, že máte jasnou představu :-DD