Smartwings zavádí business class, nabídnou ji na letech na Kanárské ostrovy

Boeing 737 MAX 8. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8. Foto: Smartwings

Nová cestovní třída bude dostupná od 6. listopadu.

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Děda Ušťouraný

Zajímaly by mne dva údaje. To komfortní sedadlo je standardní trijsedačka B737MAX s rozděleným prostředním sedadlem?
Bude vyměněný celý blok sedadel, aby se zvětšila vzdálenost mezi řadami, nebo zůstane standardní rozteč dobytčáků Smartwings?

Helena

Konečně….

Lubox

Informace o rozteči, šířce a polohovatelnosti sedadla již někde jsou?

Ota Zima

od prvního mailingu co jsem dostal od QS jsem čekal, kdy se to tady objeví a kolik hloupých komentářů se tu napíše. Je to běžný koncept, na GC i TF létá movitější klientela, která tuto možnost ocení. Je to pohodlnější sezení, s lepším servisem. Ano, se Swissem se dá do 12 tis taky, ale je to s přestupem a tzv. pseudo business (létám to pravidelně tak vím) navíc s rezervací poměrně dlouho dopředu. Tohle jsou fajn pohodlné sedačky a na 5h přímý let ideál. 34 tis není nic strašného. Kdyby o to nebyla poptávka, tak to QS nebude nabízet. za… Číst vice »

Jiří Kocourek

Do Dubaje sice ne v business ale na dvojsedadle s Emirates zpáteční 15000Kč a servis byl stejný

Ota Zima

a tím bylo myšleno co? 🙂

Zdeněk

To je rozumný názor využiji na podzim na GC:-)

Koub

Myslím, že tady SW prostě a jednoduše vyslyšel volání trhu. Kanárské ostrovy nejsou jen standardní destinací pro koupáky, ale často tam létá i movitější klientela, která tam dlouhodobě vlastní / pronajímá nemovitost. A tato skupina lidí, která je i při letání zvyklá na určitý standard, se musela spokojit s economy třídou SmartWings, pokud chtěli přímý let z Prahy. U SW tedy pochopili poptávku a jestli bude Business dobře fungovat, tak je to super krok, ať už si o SW myslíme cokoliv.

Dominikk

DER Touristik bude mít to stejné na svých charterech do RKT, BAH, SLL, HRG, PMI, RMF, SID

Martin Lér

Jsem na to hodně zvědavej, těch 5 hodin do RMF už je pro mě v tom dobytčáku trochu (dost) na hraně, tak to minimálně jednou zkusím.

Tom

To jsou tragedi. S LH, Swiss jsem letěl v business tam i zpět za 16k. A úroveň cestování u Swissu je úplně o něčem jiném než u těchto zoufalců

Air Traveller

myslite ten fake business v economy s vyblokovanou sedackou?

Tom

Kazdy si muze cestovat s cim chce, ale rozhodne nebudu davat svoje penize aerolince, kde nemam zadne benefity v podobe vernostniho programu napr a jinych benefitu, ktere se daji vyuzit napric alianci a na jinych letech nez na hrstce destinaci

Air Traveller

cestovat si sice muzete s iym chcete, to je tady vsem ukradene.

ale pokid neco srovnavate s necim, je vhodne srovnavat aspon neco.

troufam si tvrdit, ze servis v tom QS bude o dost vyssi, nez v tom swissu a LH na shorthaul C.

Tom

a co se stane, kdyz si koupim letenku na ten Vas skutecny business a QS zmeni letadlo a poleti stroj, jako u ostatnich aerolinek s vyblokovanou prostredni sedackou. Vrati mi penize za sluzbu kterou jsem nedostal? Odpoved asi zname oba dva.

V.N.

Vzhledem k tomu, že tato letadla budou létat na všechny dálkové chartery, kterých mají spousty tak předpokládám, že se nějaké náhradní letadlo v této úpravě někde najde.

Andy

Děsně se mi líbí, jak tu někdo šetří celej rok aby se proletěl narrowbody businessem aby tu potom na ostatní mohl flexit že ochutnal šunku z opravdového masa 10 km nad zemí …

Samo

Existuje klientela ktorá na to nemusí šetriť celý rok.

Tom

Presne

Martin Lér

No, ale ta taky neříká business vyblokovaný prostřední sedačce.

David

Celé mi to přijde jako nesmysl z mnoha důvodů 1) „cena od“: tady není vůbec zřejmé, zda to bude ještě navíc vlastně příplatek ke klasické dovolenkové letence (kdy potom by ta cena byla už úplný nesmysl), nebo zda je to plná cena. Pak by ale reálně musel být doplatek nižší, protože by se musela odečítat cena economy letenky. A nepředpokládám, že SW budou chtít vyložit na stůl svoji cenovou politiku, tedy cenu Y letenky. 2) Lidí, kteří si mohou dovolit dát příplatek 70k za letenky pro dva nebo 140k pro čtyřčlennou rodinu za dovolenou v téhle republice pár bude. Ale… Číst vice »

Air Traveller

K bodu (2b) – to se v Praze týká jen majitelů účtů RB, kteří mají přístup do Fast Track launge. Ostatní se tam nedostanou. K salonkům, ať už na PP nebo na LK, či k prémiovému bankovnictví opravdu fast track nedostavate.

Takže jste nám řekl, že ten produkt není pro vás. A z nějakého nepochopitelného důvodu jste došel k závěru, že když není pro vás, tak ani žádní další zájemci být nemůžou 😀 Poněkud egocentrické.

Jarda

Mám Erste a do Erste Premier Lounge chodím pravidelně … včetně odbavení před salonkem … stačí vyjít schody vpravo na T2 …

Air Traveller

super 🙂 dobry vedet, ze i na erste se da projit ho.rejskem.

Ota Zima

tak to gratuluji. Je to ten nejhorší salonek, který sand existuje. Ještě by ho mohl trumfnout ten v Ostravě nebo Moskvě…

Průvodce původní Aleš

To jste těch salónků ještě moc neviděl. Zkuste z hlediska sardinkárny třeba Luxx ve Frankfurtu a z hlediska sortimentu většinu amerických salónků. Pak Vám Erste bude připadat jako luxus. Mám na mysli samozřejmě salónky pro držitele prémiových kreditek apod., tedy Priority Pass, Lounge Key, … , ne salónky aerolinek pro cestující v C/F.

Ota Zima

jako já to zase tolik nevyhledávám, využiji je, když mám čas a potřebuji si něco udělat do práce. Jako salonky LH ve FRA ve špičce jsou otřesný, narvaný kde kým, jídlo nic moc. Večer před zavíračkou před posledním večerním letem do PRG taky bída. Jasně, salonků mraky, za mě fajn je Brusel a jejich Lexus Salonek, dá se i pár hezkých najít v MAD. V USA je to taky kus od kusu, líbí se mi v LAX, ale na INT terminálu, pro Star Aliance karty. Asie je jiný level, zkusil jsem i nějaký v Africe, ale tomu bych moc salonek… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Každý máme asi jiné chutě, mně ty pomazánky a víceméně i nářez (salámy, sýry) chutnají 🙂

David

Fast track na kanárech stojí 4€. Pořád si myslím, že se těch 35000 za letenku nevyplatí.

A v Praze (MasterCard lounge, T1) skutečně lepí fasttrack na boarding pass. Ale to je jiný příběh.

Air Traveller

tak ono ten fasttrack bude asi to posledni, kvuli cemu by si to nekdo kupoval.

vic mista na nohy a pohodlnejsi posez bude preci jen ten hlavni duvod, ze.

Martin Lér

Někde jsem už viděl ceny pro DER TOURISTIK, bohužel je už i zase zapomněl.

lvy

Proč je ta cena tak silně přestřelená? Za stejnou cenu se dá letět dálkovku to Severní Ameriky či Asie, když se zadaří, tak i do Jižní Ameriky. Snad jen do Austrálie se pod tuto cenu letenka v obchodní třídě asi jen tak koupit nedá.

HonzaZOpavy

A kolik stojí letenka do zmíněných destinací v Business class?

Menzies

Do New Yorku, se dala na letošní léto během května koupit letenka v byznysu u Aer Lingus za 37 000 zpáteční.

Air Traveller

že se musí pokaždý najít někdo, kdo „normální“ nabídku začne srovnávat s nějakou akcí 😀

Menzies

Já jen říkám co bylo k mání. A pokud se za takovou cenu dá dostat do Severní Ameriky i kdyby to byla nějaká akce tak co. Jde to koupit za takovou cenu jde…

Samo

1500 eur za spiatočku je cena na ktorú sa pri USA dá dostať pomerne bežne. Áno treba to bookovať dlho vopred, ale to platí aj pre tú štartovaciu cenu Smartwings.

Na druhej strane, až tak nerozumiem prečo tu niekto čaká že QS na Kanáre budú lacnejšie ako Ňú Jork, napr. PRG-LPA je cez 5 hodín.

Air Traveller

Zas tak úplně běžné to není 🙂 spíš skoro vůbec.

Pokud se podívám na příštích deset měsíců na JFK/EWR (což je většinou i ta nejlevnější destinace), tak kromě nyní omezených letů s icelandairem (kterých není zas tak moc) a stojí kolem 44 tisíc a končí s platností letního řádu, je tam pak celou zimu minimální cena 50tisíc +

a opět až od května jsou tam lety s icelandairem opět od 44 tisíc nahoru.

Za 1500 € je nabídka na příštích 10 měsíců nulová.

lvy

Skoro každý den mi přistane nějaká nabídka na NYC za ceny kolem 1500€. Jenže co tam, u vody je líp.

Air Traveller

tak urcite.

lvy

No dobře, dneska to byl first class za 2400€, ale jak píšu NYC je tak jednou a dost.

Ota Zima

hele, takových exotů je tady čím dál tím více 🙂

Ota Zima

jasně, a jakou to má souvislost s přímým letem na GC nebo TF? 😀

lvy

Samozřejmě myslím standardní long haul Business class Lie-Flat vč. plného servisu, spousty kilogramů zavazadel, salónků atd. Evidentně mínusáři nepochopili.

Milan Švehelka

Letěli jsme v červenci z Frankfurtu do Anchorage Air Condor a zpáteční letenka v business 80.000,-.

lvy

Letěli jsme v červnu z Berlína do Limy v business za 22.000,-, Iberia.

Air Traveller

Máte hodně zkreslené představy o cenách businessových letenek do USA či Asie 🙂

USA se běžně pohybuje od 50K peněz a výš (většinou ale kolem 70 tisíc, ale občas se dá najít za 40 – jako třeba kombinace Austrianu a SAS s 14 hodinovým layoverem v Kodani)

Dubaj (což je docela blízká Asie) se (s vyjímkou Egyptairu přes Káhiru) pohybuje kolem 48 tisíc a výš.

O vzdálenější Asii raději ani nemluvím 🙂

Na té ceně není nic přestřeleného.

Air Traveller

(ale jinak ano, pokud zazní argument, že nejde srovnávat business na dálkovkách s tímhle polobusinessem, tak se to může za určitých okolností obhajovat blbě … a jestli polobusiness u letu na kanáry, nebo business v long haulu, který je při troše snahy dražší o 10-20 tisíc) 🙂

lvy

Ano, to je přesně ten důvod, proč jsem ty ceny srovnával.

V.N.

Přesně tak. Loni jsem se pro zajímavost koukal na FlyDubai. Byznys letenka zpáteční byla za 50.

lvy

Tak ano, já netvrdím, že se dá koupit draze, to jde vcelku vždy, já píšu, že se dá vcelku snadno dostat na stejnou cenu. Nebudu tady psát o akčních cenách a error tarifem, které se občas zadaří, to bych pak mohl argumentovat právě jsem se vrátil z Jižní Ameriky a stálo mě to jen 900€.

lvy

Ne, opravdu nemám zkreslené představy. Vím kolik stojí, ale taky vím za kolik se dají vcelku snadno pořídit a teď nemyslím chybné tarify.

Gajda

Což pro ty co na to maj a boud si tp chtít dopřát bude strašně zajímavý, když chtějí ba Kanáry.

lvy

Což pro ně může znamenat, že dají raději stejné peníze za mnohem lepší servis a podívají se dál do světa.

Jarda

Tak za cenu jednosmerne letenky u SW mam z Vidne se Swiss nebo Lufthansou zpatecni letenku v bussines…koupenou cca 6 mesicu pred letem.S mezipristanim v ZRH prip. MUC.

Pýtý

asi tak, podobně nás „Bussines saver“ stál předloni i letos ve 4 na island a zpět Swiss/Austrian

Samo

Tak ale LHG tam nemá „skutočný“ biznis, len blokovanú strednú sedačku (a nekonzumovateľné mystery food). Osobne mi tá cena tiež príde prestrelená, ale porovnanie s LHG nie je úplne fér keďže je to podstatne iný produkt.

Průvodce původní Aleš

Tohle ale také není plnohodnotný business, ale sedačka premium economy (resp.US domestic first) + výhody business.

Air Traveller

To sice není, ale pořád je to „víc“, než „business“ evropských aerolinek v narrow body 🙂

Průvodce původní Aleš

Tak to samozřejmě.

Viktor Nárožný

Tohle zavádí na všech charterech do vzdálenějších destinací, nikoliv pouze na Tenerife

AAAA

Tak u ČSA Business class zruší a na 3 linky na svých letech ji zavedou tak tohle fakt nechápu co to má za smysl. Buď všude nebo nikde. Zajímavé myšlení SW. Hlavně kde alespoň trochu je potencionál a to do Paříže a Madridu tam se to mělo zachovat – do hlavních měst vždy létají obchodní cestující.

Tuaer

Jo jo, tohle jsem taky vůbec nepochopil. Ještě jsem to chápal (byť nesl nelibě), když to vypadalo, že to zruší úplně. Chápal jsem to tak, že se jim nechce držet speciální produkt a upravovat rezervační systém, kvůli dvou linkám. Ale teď vymysleli toto a tomu už fakt nerozumím. Ale tak je to jejich aerolinka a jejich historické výsledky ukazují, že to asi umí. Ale stejně mi to přijde zvláštní.

Air Traveller

Vy toho bohuzel asi nechápete víc.

On ten potencial je i na dovolenkovych letech. Cestovky si prodej businessu (tam kde byl) dost pochvalovaly (myslim ze to zminovala i katerina z cedoku tad v diskusich). A kanáry jsou jedny z nejdelsich charteru, kam smartwings létá.

A business na lince do Parize? asi zijete v nejake alternativni realite, ale … ani firmy svym
lidem jen tak nekoupi business na hodinovym letu za 15 zpatecni 🙂

V. K.

Před krizí 2008 klidně. Ale to byly zlaté časy. Dnes max premium economy.

V.N.

Ano, kdysi létali i kolegové do železáren do Košic v byznysu. A vždy vyrazili na letiště dříve, aby se mohli v salonku ještě před odletem řádně ožrat.

Ota Zima

jsme v roce 2024, vzpomínky hezký, ale člověk žije realitou. Platit svým běžným zaměstnancům na 1,5 h letu více než economy je nesmysl. Případně ať si tem business dokoupí sám na check inu, když chce, ale za vlastní…

Jana

Letecká společnost na houby,nás odlet zpožděn o 3 hod a v noci nad ještě drželi 40 min v letadle,než nás pustili ven,na kompenzaci údajně nemáme

Viki

Kompenzaci máš. Dej to firmě co se tím zabývá, ty stahují data z ŘLP neboť piloti do “knihy” lžou víme že tužka snese všechno a úmyslné zkrácení letu napomůže sw na neplacení kompenzací a ještě ušetří za dobu letu letadla.

Petr

Pokud je to pravda, mělo by to zajímat ÚCL !

Viki

ÚCL zavírá oči nad daleko horšími průsery.

Air Traveller

Budete to sem tapetovat ještě dlouho? 🙂

Někdy mám pocit, že jste nastrčený „bílý kuń“ od konkurence.

MrMarkus

Zas na druhou stranu trosku soudnosti, ta zpozdeni se stale deji. Po osobni zkusenosti s letem na Corfu obcas na ty lety kouknu a vcerejsi QS1116 planovany odlet 18:30 z Prahy, ve skutecnosti ve 21:06. Duvod je stale stejny, staci si projit kde C-GOWG letalo. Jak to nizkonakladovy EasyJet dela, ze tam takova zpozdeni nema?

Air Traveller

Nema?

Z ty Kefalónie zrovna v era easyjet dvakrat skoro hodinova sekera. easyjet vcera na heraklionu sazen easJet jednu 1h+ sekeru za druhou. a samozrejme nejenom on.

Vašek

..bože.. jak vy jste už trapnej..

Ne etická společnost

Zrovna včera známí 4 hod zpoždění a odpověď ze není nárok. Ne etická společnost. Bohužel to teda jde přes vymáhací společnost co jsi na tom vydělá.

Wizz air za chybu nakonec kompenzovat co měl, i Ryan air naposled. SW pada daleko pod tyhle nejvíc low cost airlines.

David

Business class v letadlech, kde je bezpečnostní školení z kazety a ulička není tak široká, aby se tam dalo jet s kabiňakem, to půjde na dračku!

Air Traveller

Asi se vas zapomeli zeptat u Turkish, Unitedu, Delty a dalsich, ktere taky pousti skoleni z videa a v narrow body maji business 🙂

jiri

Uzbekistan Airlines má dokonce školení jako pohádku s koníky a rytíři !!!

Blzx

Předpokládám, že oddělení tříd bude nepropustnou záclonkou. Příjemný bude i určitě boarding, když budou všichni 1. třídou procházet.
Zajímalo by mě, jak budou rozděleny toalety a jaký bude „prémiový catering“

Air Traveller

Nic ve zlým, ale boarding economy probíhající přes Business utrpíte prakticky u jakékoli jiné společnosti.

Zrovna za tohle kritizovat Smartwings nelze.

Michal M

A čím se třídy oddělují, aby to splnilo vaše náročné požadavky? Poctivou deskou a dvířkama ze siporexu?

Ota Zima

a jak jinak by jste to chtěl dělat, když se boarduje z mostu? 😀

Martin Lér

Kaštany z ekonomy nahnat na tarmac!

Ota Zima

hele, to si nejsem jistý, že v PRG lze z bezpečnostních důvodů. Jako asi by se tam dal udělat koridor z kuželů, ale to je zase práce navíc a pochybuji, že by se do toho někomu chtělo jen kvůli neboardingu přes C class… :-DDD

leos

Spletl jste si dopravní prostředek. První třída je ve vlaku. Letadla mají economy, premium economy (trošku pohodlnější sedačky a lepší servis), business (na dálkových letech paráda, v úzkých letadlech oceníte leda servis a někde lepší sedačky) a pak je teprve první třída, což u SmartWings fakt nehrozí.

Ota Zima

zbytečně chytáte za slovo, ale jinak doporučuji proletět se na evropské trase s ITA a jejich novou A321 v C class. Na úzkotrupé letadlo parádní sezení na „full flat bed“ sedačkách 🙂

Zbyněk

Budou i byznys sedadla, nebo jen vyblokované prostřední?

Ondra

Umíte číst ?

Zbyněk

Dvě sedadla na každé straně uličky může být jak velké byznys sedadlo, tak vyblokované prostřední. Nepřijde mi to úplně jasné.

Zbyněk

Místo mínusů mi tu prosím napište, kde se to v tom textu píše, protože asi fakt číst neumím. Díky

Michal M

Čoveče v textu se píše:
široká sedadla na palubě letadla
Tak možná zajdi na oční, no.

Zbyněk

Už to vidím, dík za odpověď. 100x lepší arogantní odpověď než mínusování a mlčení.

Ota Zima

Zbyňku, nic ve zlém, ale v článku to máte dost jasně napsané a když si otevřete stránky QS, máte tam i fotky. stačí hledat nebo spíš chtít hledat než se hloupě ptát…

Pýtý

Systémově vyblokovaný volný je ještě fajn, naposledy sme tam měli natvrdo mezi područkama stolek takže z víc místa bylo prd…

Jiří

Pokud instaluje skutečný business class, tak to bude pro evropské lety naprosto ojedinělé proti těm pseudobusinessům s prostředním volným sedadlem. Na stránkách cestovek už je na ten nový business i vidět reklama a jsou to opravdu dvě regulérní short-haul business sedadla. Považuju to za takový malý zázrak.

Davo

Tak snad to nebude nejaka pseudo-fraska za ty prachy…

Petr

Bude ….

Ota Zima

Vy jste tím už letět, že máte jasnou představu :-DD