Smartwings začaly nabírat piloty pro nová letadla ČSA, první Airbus A220 má dorazit v říjnu

A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: AirbusA220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus

Dopravce hledá první důstojníky s i bez typové kvalifikace, a to na letouny Airbus A220 a Airbus A320.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PeDazOl

Psát v souvislosti s Aeroklubem ČSA o flotile 2 letadel a síti destinací je trochu úsměvné… 🙂

Viki

Takže základnu budou mít piloti v Praze, ale budou v zámoří. No tak to můžou jít dělat rovnou do zámoří za úplně jiné peníze a slušné chování.

Y.K.

Já bych to nechal na kandidátech na místo, kde se jim pozdává pracovat.

Viki

Já si myslím, že ty nemají ani šajn. Ví jen to co jim vedení podsunulo.

Air Traveller

Zas bych inteligenci pilotů nepodcenoval 🙂

Oni to tak úplní blbci nebudou.

Johnny Cash

Pro začínající piloty je taková nabídka darem z nebes.

Joachimstahl

Dva pronajaté stroje a už flotila? A není to moc Antone Pavloviči?

Dominic

Pronajaté stroje jsou zcela běžné mezi většinou aerolinek na světě. I ty předchozí A319/A320 u ČSA byly pronajaté od leasingových společností (až na OK-REQ).

Yellowhammer

Dva pronajaté stroje jsou flotila a dvě destinace je síť destinací.

Jája

Amen

Michal

ČSA? A to je jako co? Ten menší aeroklub? Pche…

VíKo

Dobře Míšo! Neboj se toho. Odkopej se ještě víc. 😁

Otakar

Který aeroklub má Airbusy? Mohl bych ho vidět?

Frantisek

Miso neboj se toho, ktery mensi aeroklub na A220tky?

Domini

Otázkou je, zda ta letadla v Praze vůbec uvidíme. Dle plánu to má jít hned na ACMI. Značku ČSA už drží jen skupina z bývalého vedení SW na tahání peněz. Je to smutné, ale je to tak.

Michal82

Jak se z ČSA dají jeste tahat peníze? Jen me to zajímá. díky

Air Traveller

S otazkou, jak se z CSA tahaji penize …. a vlastne i kde se tam ty penize vzaly, se pridavam.

vitapb

Taky by mě zajímalo, ale mylsím, že ČSA vydělávala/vydělává na emisních povolenkách, kdy díky redukci flotily jich měla fůru volných k prodeji. Jestli Domini nenaráží na to.

Air Traveller

Jo, povolenky.. to je pravda. To už zaznělo ..

Nicméně … byl z toho takovej vejvar , aby se vyplatilo kvůli tomu ČSA kupovat a pak 4 roky tahat z průšvihů?

Netuším … ale tak nějak mi teorie o „tahání penez z čsa“ přijdou malinko přitažené za vlasy…

Rn42

Kupovat kvuli tomu asi ne, spis takove „kdyz uz to mame tak to nezrusime“. Kupovano to IMHO bylo s cilem normalne letat. Ono pred temi peti lety meli jeste celkem normalni rozsah destinaci

David

Spise se divim, ze nebudou rovnou v barvach SW, kdyz CSA konci …

Dominic

Zdroj? Jinak jsou to spekulace.

H.O.

Csa ma v procesu vraceni AOC na urad.. nicmene letoun muze byt pod AOC SW a klidne na nem muzou byt barvy csa 🙂

Dominic

A nějaký relevantní a dohledatelný zdroj?

H.O.

Tak uz z povahy veci bych necekal ze neco takoveho bude nyni na internetu k dohledani 🙂

Dominic

Jo aha, jestli to je ve formátu „povídá se ve spotterské komunitě/povídá se mezi zaměstnanci“ tak to má nulovou vypovídající hodnotu. Už takových drbů tady bylo.

H.O.

Vsak si tomu zatim neverte a pockejte si na oficialni vyjadreni.

dawer

Mno, tak z těch řečí je to už oficiální 😀

Peeetr

Logicky uvažujícím je jasné, že majitel ČSA nemá zájem zničit cennou značku, protože vždy mu primárně šlo o zničení odborových organizací v ČSA a vypovězení starých pro zaměstnance výhodnějších smluv, než jaké mají pracovníci v SW.

Po víc jak 95% vyprázdnění ČSA je velice pravděpodobné že, noví lidé na pro firmu ještě výhodnější smlouvy budou nabírání přednostně tam, a naopak počet zaměstnanců SW se začne škrtat.

PeDazOl

Ekonomicky uvažujícím je jasné, že cenná značka je ve skutečnosti bezcenná. To je realita….

Otakar

Bezcenná určitě ne, ale zázračnou hodnotu taky nemá. Bohužel.

lvy

Tak třeba zase po dlouhé době půjde s nimi někam letět, uvidíme.

Jenda

Taky bych v to rád doufal, ale spíš si myslím, že ta letadla a posádky v Praze moc dlouho nezůstanou. Ok-IOO se taky po návratu z Kanady v Praze ani neohřál. Teď už zase létá v Izraeli a do Madridu létá Smartwings.

Kuneš

A to je špatně, že pro to letadlo najdou kšeft a zbůhdarma nestojí?

Jenda

O tom, jestli je to špatně nebo ne, nemluví komentář můj, ani Ivyho. Já mluvím o tom, že když je ACMI pronájem nejlepší kšeft pro druhé letadlo ve flotile, tak to bude pravděpodobně nejlepší kšeft i pro ta další.

SYN

To asi jo, pokud tolik šancí ovšem budou mít…

Šimon

Nevíte někdo, na jak dlouho bude mít ČSA ty letadla pronajatá?

Rn42

Dokud se nerozhodnou je vratit.

Honza

A proc je nabiraji smartwings a ne CSA?

Ondra

Protože jim ČSA patří

Kuba

No to není důvod, v roce 2022 kdy se nabírali palubní průvodčí u ČSA, tak nábor taky dělaly ČSA. Důvod je takový že ČSA na podzim skončí a bude to pouze obchodní značka pod AOC Smartwings.

Dominic

To jsou jen a pouze spekulace, však se ani neví jestli se bude QS prodávat a případně jestli se prodají jako skupina (i s ČSA) nebo samostatně.

Air Traveller

Víš co se říká .. na každém šprochu .. pravdy trochu.

noerf

ČSA je obchodni značka, zaměstnanci budou všichni pod SW. I když si pamatuji, že před covidem měli někteří zaměstnanci historicky smlouvu s travel service.

JackBrno

Protože ČSA jako firma neexistuje. Je to jen obchodní značka patřící Smartwings.

Air Traveller

tak urcite 🙂 vy obchodni znacko 🙂

spolecnost ceske aerolinie, ico 45795908, ktera ma vlastni AOC apod, je tedy jen … takovy hromadny prelud?

Rampakk

Je spíše otázka, jestli ČSA na podzim ještě nějaké své AOC mit bude.

TSTT

Může to někdo osvětlit? V čem má spočívat výhoda zbavení se existujícího AOC? To má snad na ČSA tu největší hodnotu…

Kwak

To jen pán Rampakk tomu nerozumí. Jasně je to o tom AOC. A hlavně ČSA jsou pořád národní dopravce a člen Sky Team.

Tuaer

No, tak to, že je to národní dopravce mi přijde tak trochu irelevantní. To moc velkou hodnotu mít nebude.
Co je potenciálně zajímavější, je to členství ve SkyTeamu. Osobně nevím, na co je to vázané. Ví někdo, zda pokud by se vše sloučilo pod AOC SmartWings, tak by toto členství zaniklo?

Air Traveller

No, ta otazka spis stoji tak, kdy skyteam skonci s csa. a ne se strachovat, ze skonci csa ve skyteamu. v tuhle chvili jediny smysl clenstvi csa ve skyteamu je ten, ze si lidi, co maj v OK Plusu míle, mohou koupit sky teamovy award letenky. Coz je pro CSA navic dost nevyhodny, protoze je to pro ně další náklad a záporné cash flow. Jinak – je prinos CSA pro skyteam nulová , a naopak je to uplne stejne – prinos sky teamu pro CSA je uplne nulovy. Kam ted lita CSA? Litaj do Madridu, coz je z pohledu skyteamu… Číst vice »

Babička

ČSA opouští alianci s koncem letního letového řádu ať už bude po nebo před prodejem.

Air Traveller

No, dalo se to čekat…

Rn42

V Madridu je UX. Proc spolupracuji s Iberii, nevim, treba si mysleli ze ta fuze pude rychleji 🙂

Air Traveller

Prosim vas, co si predstavujete pod tom narodnim dopravcem?

To je jen marketingove oznaceni pro neznale. Nic neznamena

Rn42

Kdysi davno z toho vyplyvaly vyhody pri dohadovani mezinardnich smluv. Dneska to uz je jedno.

Air Traveller

mě to vysvětlovat nemusíte 🙂

Rampakk

Máte pravdu ja tomu vlastně vůbec nerozumím. Až na to, že přesně tohle se na konci října stane.

Air Traveller

Na CSA nema hodnotu ani to AOC.

Ciste technicky – smartwingsum je jejich AOC k nicemu. Maji svoje. Proc zivit dve AOC?

Rn42

Na to zcela urcite bude mit odpoved LH Consulting, vzdyt LH jich ma jen v Nemecku 6 nebo kolik 😀

Tomáš

Pokud zaměstnance nabírá Smartwings, budou to zaměstnanci Smartwings. ČSA bude jen obchodní značka. Nikdo nekoupí SW, pokud majitele vlastní další aerolinku (ČSA).

Jirka

K té 3. větě, proč?

-mm

ČSA už dnes patří Smartwings jen ze 30%. Zbytek vlastní Šimáně a Vik přímo přes Prague City Air.

Air Traveller

Zajímalo by mě, co jste v životě dokázal vy ….Podle těch „vyjádření“ bych tipoval minimálně založení Turkish Airlines … možná ještě Emirates.

Nebo se mýlím?