Smartwings začaly nabírat piloty pro nová letadla ČSA, první Airbus A220 má dorazit v říjnu
A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus
Dopravce hledá první důstojníky s i bez typové kvalifikace, a to na letouny Airbus A220 a Airbus A320.
Psát v souvislosti s Aeroklubem ČSA o flotile 2 letadel a síti destinací je trochu úsměvné… 🙂
Takže základnu budou mít piloti v Praze, ale budou v zámoří. No tak to můžou jít dělat rovnou do zámoří za úplně jiné peníze a slušné chování.
Já bych to nechal na kandidátech na místo, kde se jim pozdává pracovat.
Já si myslím, že ty nemají ani šajn. Ví jen to co jim vedení podsunulo.
Zas bych inteligenci pilotů nepodcenoval 🙂
Oni to tak úplní blbci nebudou.
Pro začínající piloty je taková nabídka darem z nebes.
Dva pronajaté stroje a už flotila? A není to moc Antone Pavloviči?
Pronajaté stroje jsou zcela běžné mezi většinou aerolinek na světě. I ty předchozí A319/A320 u ČSA byly pronajaté od leasingových společností (až na OK-REQ).
Dva pronajaté stroje jsou flotila a dvě destinace je síť destinací.
Amen
ČSA? A to je jako co? Ten menší aeroklub? Pche…
Dobře Míšo! Neboj se toho. Odkopej se ještě víc. 😁
Který aeroklub má Airbusy? Mohl bych ho vidět?
Miso neboj se toho, ktery mensi aeroklub na A220tky?
Otázkou je, zda ta letadla v Praze vůbec uvidíme. Dle plánu to má jít hned na ACMI. Značku ČSA už drží jen skupina z bývalého vedení SW na tahání peněz. Je to smutné, ale je to tak.
Jak se z ČSA dají jeste tahat peníze? Jen me to zajímá. díky
S otazkou, jak se z CSA tahaji penize …. a vlastne i kde se tam ty penize vzaly, se pridavam.
Taky by mě zajímalo, ale mylsím, že ČSA vydělávala/vydělává na emisních povolenkách, kdy díky redukci flotily jich měla fůru volných k prodeji. Jestli Domini nenaráží na to.
Jo, povolenky.. to je pravda. To už zaznělo ..
Nicméně … byl z toho takovej vejvar , aby se vyplatilo kvůli tomu ČSA kupovat a pak 4 roky tahat z průšvihů?
Netuším … ale tak nějak mi teorie o „tahání penez z čsa“ přijdou malinko přitažené za vlasy…
Kupovat kvuli tomu asi ne, spis takove „kdyz uz to mame tak to nezrusime“. Kupovano to IMHO bylo s cilem normalne letat. Ono pred temi peti lety meli jeste celkem normalni rozsah destinaci
Spise se divim, ze nebudou rovnou v barvach SW, kdyz CSA konci …
Zdroj? Jinak jsou to spekulace.
Csa ma v procesu vraceni AOC na urad.. nicmene letoun muze byt pod AOC SW a klidne na nem muzou byt barvy csa 🙂
A nějaký relevantní a dohledatelný zdroj?
Tak uz z povahy veci bych necekal ze neco takoveho bude nyni na internetu k dohledani 🙂
Jo aha, jestli to je ve formátu „povídá se ve spotterské komunitě/povídá se mezi zaměstnanci“ tak to má nulovou vypovídající hodnotu. Už takových drbů tady bylo.
Vsak si tomu zatim neverte a pockejte si na oficialni vyjadreni.
Mno, tak z těch řečí je to už oficiální 😀
Logicky uvažujícím je jasné, že majitel ČSA nemá zájem zničit cennou značku, protože vždy mu primárně šlo o zničení odborových organizací v ČSA a vypovězení starých pro zaměstnance výhodnějších smluv, než jaké mají pracovníci v SW.
Po víc jak 95% vyprázdnění ČSA je velice pravděpodobné že, noví lidé na pro firmu ještě výhodnější smlouvy budou nabírání přednostně tam, a naopak počet zaměstnanců SW se začne škrtat.
Ekonomicky uvažujícím je jasné, že cenná značka je ve skutečnosti bezcenná. To je realita….
Bezcenná určitě ne, ale zázračnou hodnotu taky nemá. Bohužel.
Tak třeba zase po dlouhé době půjde s nimi někam letět, uvidíme.
Taky bych v to rád doufal, ale spíš si myslím, že ta letadla a posádky v Praze moc dlouho nezůstanou. Ok-IOO se taky po návratu z Kanady v Praze ani neohřál. Teď už zase létá v Izraeli a do Madridu létá Smartwings.
A to je špatně, že pro to letadlo najdou kšeft a zbůhdarma nestojí?
O tom, jestli je to špatně nebo ne, nemluví komentář můj, ani Ivyho. Já mluvím o tom, že když je ACMI pronájem nejlepší kšeft pro druhé letadlo ve flotile, tak to bude pravděpodobně nejlepší kšeft i pro ta další.
To asi jo, pokud tolik šancí ovšem budou mít…
Nevíte někdo, na jak dlouho bude mít ČSA ty letadla pronajatá?
Dokud se nerozhodnou je vratit.
A proc je nabiraji smartwings a ne CSA?
Protože jim ČSA patří
No to není důvod, v roce 2022 kdy se nabírali palubní průvodčí u ČSA, tak nábor taky dělaly ČSA. Důvod je takový že ČSA na podzim skončí a bude to pouze obchodní značka pod AOC Smartwings.
To jsou jen a pouze spekulace, však se ani neví jestli se bude QS prodávat a případně jestli se prodají jako skupina (i s ČSA) nebo samostatně.
Víš co se říká .. na každém šprochu .. pravdy trochu.
ČSA je obchodni značka, zaměstnanci budou všichni pod SW. I když si pamatuji, že před covidem měli někteří zaměstnanci historicky smlouvu s travel service.
Protože ČSA jako firma neexistuje. Je to jen obchodní značka patřící Smartwings.
tak urcite 🙂 vy obchodni znacko 🙂
spolecnost ceske aerolinie, ico 45795908, ktera ma vlastni AOC apod, je tedy jen … takovy hromadny prelud?
Je spíše otázka, jestli ČSA na podzim ještě nějaké své AOC mit bude.
Může to někdo osvětlit? V čem má spočívat výhoda zbavení se existujícího AOC? To má snad na ČSA tu největší hodnotu…
To jen pán Rampakk tomu nerozumí. Jasně je to o tom AOC. A hlavně ČSA jsou pořád národní dopravce a člen Sky Team.
No, tak to, že je to národní dopravce mi přijde tak trochu irelevantní. To moc velkou hodnotu mít nebude.
Co je potenciálně zajímavější, je to členství ve SkyTeamu. Osobně nevím, na co je to vázané. Ví někdo, zda pokud by se vše sloučilo pod AOC SmartWings, tak by toto členství zaniklo?
No, ta otazka spis stoji tak, kdy skyteam skonci s csa. a ne se strachovat, ze skonci csa ve skyteamu. v tuhle chvili jediny smysl clenstvi csa ve skyteamu je ten, ze si lidi, co maj v OK Plusu míle, mohou koupit sky teamovy award letenky. Coz je pro CSA navic dost nevyhodny, protoze je to pro ně další náklad a záporné cash flow. Jinak – je prinos CSA pro skyteam nulová , a naopak je to uplne stejne – prinos sky teamu pro CSA je uplne nulovy. Kam ted lita CSA? Litaj do Madridu, coz je z pohledu skyteamu… Číst vice »
ČSA opouští alianci s koncem letního letového řádu ať už bude po nebo před prodejem.
No, dalo se to čekat…
V Madridu je UX. Proc spolupracuji s Iberii, nevim, treba si mysleli ze ta fuze pude rychleji 🙂
Prosim vas, co si predstavujete pod tom narodnim dopravcem?
To je jen marketingove oznaceni pro neznale. Nic neznamena
Kdysi davno z toho vyplyvaly vyhody pri dohadovani mezinardnich smluv. Dneska to uz je jedno.
mě to vysvětlovat nemusíte 🙂
Máte pravdu ja tomu vlastně vůbec nerozumím. Až na to, že přesně tohle se na konci října stane.
Na CSA nema hodnotu ani to AOC.
Ciste technicky – smartwingsum je jejich AOC k nicemu. Maji svoje. Proc zivit dve AOC?
Na to zcela urcite bude mit odpoved LH Consulting, vzdyt LH jich ma jen v Nemecku 6 nebo kolik 😀
Pokud zaměstnance nabírá Smartwings, budou to zaměstnanci Smartwings. ČSA bude jen obchodní značka. Nikdo nekoupí SW, pokud majitele vlastní další aerolinku (ČSA).
K té 3. větě, proč?
ČSA už dnes patří Smartwings jen ze 30%. Zbytek vlastní Šimáně a Vik přímo přes Prague City Air.
Zajímalo by mě, co jste v životě dokázal vy ….Podle těch „vyjádření“ bych tipoval minimálně založení Turkish Airlines … možná ještě Emirates.
Nebo se mýlím?