Smartwings začaly létat s business class, zpáteční letenky na Kanáry prodávají za více jak 30 tisíc
Business class ve Smartwings. Zdroj: Smartwings
Nová cestovní třída je k dispozici na pravidelných linkách na Kanárské ostrovy Tenerife a Gran Canaria.
Nazval bych to high cost premium economy.
Mimochodem, k jidlu nabizi bohatou krmi v podobe „snacku“. Na petihodinovy let a za takovy pakatel je to jidla az az.
A jak byste nazval business class třeba Lufthansy nebo Air France na evropských letech?
Za 5 litrů s EW přes DUS
V businessu zpáteční? Fakt nám tu chcete vykládat takové pohádky?
A opravdu chcete srovnávat pseudo business EW s tímto?
a pak jsi se ráno probudil a všechno bylo jinak, že ano? 😀
Kako zásadní nedoastatek vidím absenci IFE.
IFE je drahý špás. Musíte to udržovat a taky platit licenční poplatky za obsah. Pokud máte velkou flotilu dálkových letadel, tak ok, ale pro pár sedaček v pár letadlech se to asi nevyplatí. Nakonec budou stejně všichni remcat, že si tam nic nevyberou. Já osobně bych radši internet v ceně než IFE.
Za ty penize co vybiraji by si to snad dovolit mohli ne?
A proč by to dělali, když to za tu cenu náplní i bez IFE? Počet zákazníků, kteří to nevezmou kvůli chybějícímu IFE bude asi nulový, už jen proto že konkurence to taky nemá.
IFE by vas jen rušilo od toho byznysu… 😉
Za 30 litrů ? To si raději koupím letenku z Vídně s Raynarem a pod. za litr ,dva ,připlatím pětikilo za flek u exitu a za „ušetřené prachy“ vezmu nějakou 5* s AI. Za celkem 10 hodin letu platit 30k+ mi připadá šílenost navrch se Smartwings..
Moc bych se nedivil, kdyby ta částka byla za jeden směr.
to je vyhoda volby svobodnyho trhu.
Tohle udela vetsina dnesnich cestujicich, proto spousta aerolinek krachla. Protoze at uz si tu kazdy honil nostalgicky ego nadtim jak moc mu na CSA zalezelo, ve vysledku radsi letel s ryanem pod cenou.
Jsou lidi ktery, maj tolik penez ze tohle nemusi nebo nechtej resit a radsi si to zaplati „aby meli klid“, jsou i lidi co utrati milion za vikend protoze si nekam chtej zaletet soukromym erem.
At si kazdej lita jak potrebuje.
Do kamene tesati.
Lidi kteří mají tolik peněz a tohle nemusí řešit ,tak ale určitě nezvolí nějaký pseudo business u nízkonákladovky ..
ano, a prave proto, ze nepoleti nejakym pseudobusinessem, poleti smartwingsem.
lepsi business na letech na kanary totiz v soucasnosti asi nenajdete.
Čistě teoreticky na TFN lítá Plus Ultra z Caracase s angle flat business class, ale to by musel být člověk opravdu silný odpůrce SmartWings, aby se táhl na Tenerife přes Caracas.
tohle … a pak teda jeste muzou pres finsko (finnair tam lita s widebody) a obcas air europa…
Air Europa ale v té B787 už nemá Business class, je to full eco. O AY nevím, nebylo by špatné zkusit…
Stejně tak tam lítají americké aerolinky s lie flat business. Asi jen blázen nebo letecký fanoušek apod.by tak letěl, ne běžný cestující.
A vy myslíte, že lidi co tím poletí pak naopak spěj někde v parku na lavičce aby naopak zas ušetřili za nocleh?
Misto extra zavazadla bych ocenil pilota co dodrzuje predpisy. Neda se to nejak dokoupit pripadne?
Jeste bych ocenil moznost upgrade na nezavisly UCL, ktery se neda podmazat.
Dokoupit se to da, u jine spolecnosti. Radeji v bussines s prestupem a bezpecne.
A vykázání nametených cestující, viz ten divert do Atén.
Neměl bych obavy, na tyto prémiové linky třeba společnost nasadí svého šéfpilota
To by k tomu mohli davat jako bonus treba… vzlet bez povoleni, to je na Tenerife takove tematicke.
Letěl jsem už v lepších business class na dlouhých letech i na horších po Evropě. Takže tohle nevypadá špatně, ale lie flat to nejspíše mít nebude.
Cena se blíží dlouhým letům v business class, když chytnete akci.
Podle mě je ta cena nasazená moc vysoko počet business sedaček přepálili. Jsem zvědav, zda dají holandskou aukci, když se jim nebude dařit místa udat. Přeci je, nechat prázdných třeba 15 míst, to už aerolinku zabolí.
Stát to půlku, tak bych ji zkusil.
ta cenovka je takova malinko vyssi. tady ale zasadni bude, za kolik to ma jako priplatek cestovka, coz ssi bude hlavni zdroj cestujicich obecne.
30 klacku je v podstate dvojnasobek toho, co v nejlevnejsich tarifech do eurobusinessu ma konlurence
Cvične jsem koukal a třeba Canaria travel “11 500 Kč/osoba/jeden směr”
teda pokud vím, tak Canaria nabízí letenky zatím jen v Eco, kde jste našel prosím nabídku na Business?
Otázka je jestli to není spíše na přání cestovek, kterým nabídnou většinu kapacity a nějaké zbylé místo zkusí udat ve svých prodejních kanálech za spíše vyšší cenu, jak to ostatně praktikují i v ekonomické třídě a zřejmě jim to tak dlouhodobě funguje.
Nechápu, jak to dělají, ale přijde mi, že Smartwings vyprodají letadlo, ať si cenu nastaví jakkoliv vysoko. Nevím, jestli jim tolik cestujících dodávají cestovky, ale když kolikrát v létě vidím ty hladolety do Splitu a podobně za 16k, zatímco za stejnou cenu v pohodě doletím do Kuala Lumpur, tak v tomhle kontextu mi 30k za business na Tenerife přijde jako ok cena.
tak po milionté a jedné 🙂 smartwings to letadlo vyprodaji tak, ze vetsinu kapacity ma cestovka (za ponekud jiné ceny), a to co zbyde, jde do volného prodeje. a proc nabizet tech „par“ mist pod cenou, kdyz to prodaj i za tyhle ceny.
tyhle „ceny“ nemíří na ty, co si kupují letenky rok dopředu, ale na ty, co se rozuhodnout tejden dva dopředu. a tam pak uz srovnání s konkurencí vychází víceméně tak, že rozdíl je prakticky nulový.
Mimo to, SmartWings cílí na naivní pasažéry cestovek, kteří ani jinou aerolinku neznají a nemají přehled o cenách, nebo se bojí, že nebudou rozumět posádce v cizích jazycích. Prostě takovéto: Česko je specifický trh – za horší službu platíváme vyšší cenu.
QS cena. Ok už je pryč.
Určitě to tak je. Zrovna Split je destinace kam bez cestovky moc lidí létat nebude. Obecně bych řekl, že většina lidí, co jezdí do Chorvatska individuálně jezdí autem.
Nechápu kdo s tím může letět. Za 30k to dám tam i zpět vlakem včetně trajektu (kdyz se to dobře vymyslím tak v erste klasse) Tomuto chabému pokusu dávam tak půl roku
A jak dlouho vám cesta potrvá? Kolik dní?
týdenní dovolená by nemusela stačit :-DD
Za 30k mám 5-8 přímých letů na kanáry
v Bussines? nebo přivázaný pod křídlem?
No, trochu více místa na nohy a na šířku tam je, ale říkat tomu byznys bych se tomu neodvažoval. Je to v jednom prostoru s economy kabinou, nemá to žádný entertainment a i tom občerstvení na fotkách servírovaném na porcelánu bych pochyboval. Taková low cost business class, ale za pořádné prachy, když vezmu v potaz uvažovanou trasu.
Low cost business class o tomhle muze rict jenom nekdo, kdo vubec netusi, jak vypada business class na evropskych narrow body v 21. stoleti 🙂
naopak, tohle patri mezi to nejlepsi, co muzete v evrope v narrowbody najit.
ale tak hlavne, ze vite, ze jidlo na porcelanu nebude… boze, proc by nebylo, kdyz na porcelane je i objednavane jidlo v Y?
Asi tak, naprostý souhlas. Je to tu samý odborník, který má nalétáno v business class tisíce mil, zvláštně v narrow body :-).
..vycházky?
Euro business je obecně na houby (pro neznalé, trochu lepší občerstvení, vlastní záchod a prostřední sedačka je plonk). Toto kvalitou odpovídá FlyDubai směrem na střední východ.
..tak mínusy jsem už od “Vašich” dostal, takže Vám teď pane travelo řeknu to, co nejenom mě napadne jako první, když si to všechno dáte dohromady .. a to je jedno krásné české přísloví .. a to přísloví zní “ na vrchu huj, uvnitř ….”
Minusy jsi nedostal od zadnych nasich (i kdyz teda opravdu netusim, kdo to „vaši/naši“ jsou).
Minusy jsi dostal od lidi, kteri maji mozek v hlave, v zivote, narozdil od tebe, aspon jednou sedeli v letadle, a jejich logika neni omezena na „vsechno je spatne, vsechno je podplacený, vsichni jsou zlodeji, vsechno je potřeba pohejtovat“.
..ja jsem nejen v letadle seděl, ale ja jsem s ním i letěl! .. a co ty?
Přátelé, on letěl letadlem! Kdo z nás na to má?
Uc se vole, budes panem, budes litat eroplanem! jako Vasek!
Ano, kdysi jsem měl tu čest něco podobného vidět v klasické 737. Definice business class by zde byla zhruba následující:
– řady business class jsou od řad economy class odděleny záclonkou,
– sedadla v uspořádání 3+3 jsou stejná, ale prostřední se neobsadí,
– dostanete kávu nebo čaj a obložený rohlík navíc.
To, co je popsané v článku, je úplně jiný level.
Smartwings ma obcerstveni na porcelanu i v economy, kdyz si objednate jidlo, takze bych toto nezpochybnoval…. Nekolikrat odzkouseno…. i za prijatelne penize….
Nepomlouvejte něco, co jste nevyzkousel…letím s tím 4.1.25 do LPA a jsem zvedav:-)
Koupim si letenku abych neprisel o ten zazitek s vami!
kolik že jste to udělal letů v business class v rámci Evropy? 🙂 mám na mysli v posledních cca 5 letech, po Covidu ideál. Protože to co jste napsal je slušná hovadina
Je v té business class i garance letu se dvěma motory? Nebo aspoň garance dodržování předpisů, třeba jak přistávat při oblačnosti?
Ptám se pro kamaráda šéfpilota.
další lopata…. a já myslel, že ty motory už nefrčí… chlape prober se.
Doušek koncentrovaného adrenalinu před přistáním je v ceně.
Mozna uz po boardingu kdyz se ozve jmenuji se Nevole 🧐
Skoda ze tam nemaji obrazovky kdyz to jinak vypada uz docela pekne.
Hlavně aby na Tenerife nebyla nízká oblačnost. S jedním motorem tam snad ještě nějak doletěj, ale narvat to úbočí sopky, to člověku zkazí dovolenou…
Docela by mě zajímalo, jaký rozdíl dělá jen ty zavazadla navíc. Jestli se to skoro nevyplatí .
mate asi dost zkreslene predstavy o cene nadpocetnych zavazadel u smartwings 🙂
jeden kufr navic maj za tisicovku – nevim, jestli je to za rezervaci nebo za smer, ald i kdyby to bylo za smer, tak byste tech kufru musel mit jak arabskej sejk, kdyz jede s haremem na dovolenou, aby se to vyrovnalo 🙂
Vlastně žádný, protože to máte navíc v BC se vyrovná tím, že nenabere těch 21 cestujících o něž se snížil počet, takže se tím sice navýší váha o 18x limit navíc, ale sníží se o 21 cestujících a jejich 21 klasických kufrů = ani na jednu stranu to asi moc velký výkyv nebude.
Normovaná váha pasažéra bývá stanovena na 75–80 kg včetně příručních zavazadel. Takže když ubude něco přes jednu economy sedačku, tak těžší business sedačka + dva těžší kufry jsou furt v pohodě. Plus, kolik procent lidí kufry reálně využije?
Zrovna na charterech bych rekl ze ty kufry lidi maj.
No tak ono naprostá většina lidí ten limit stejně nevyužije.