Nevím, zda 2 letý týdně nějakou neznámou charterovou aerolinkou mohou být pro cizince zajímavé.
Pro cizince by byla důvěryhodnější značka Czech Airlines. Taky pro ně asi bude zajímavější letět třeba s Lufthansou, která létá několikrát denně, navíc má mnoho code-sharových spoluprací.
v čem se pro cizince liší „známost“ čsa a smart wings? cizincum je oboje dvoje uplne ukradene.
a ad ta lufthansa – no to jo, na druhou stranu, pokud bude nekdo nekde v Bilbau, a bude chtit do Prahy, a bude mit moznost letet smartwingsem, nebo s prestupem lufthansou (cili o cca hodinu, dve delsi kombinace), je celkem sance, ze si vybere i ten primy let s QS.
Většina dnešních cestovatelů v zahraničí o ČSA v životě neslyšela. Takže je to jedno jestli Smartwings nebo ČSA. Lokální iluze všesvětové známosti je opravdu fascinující.
David
11 dny
Vcera letim z turecka do ceska se smartwings a chci zaplatit v eurech a letuska mi na to rika – eura neberem. Tak jsem ji opacil ze ale v ceniku maji i eura a ona na to ze to je jen pro mezinarodni lety. Jestli chce nekdo pritahnout zahranicni klientelu a nema vyresene ani zakladni veci, tak at sni svuj sen klidne dal.
Mně přijde, že diskuze tady má jasná pravidla:
Kladné slovo na Smartwings -> automaticky minus
Kladné slovo na Škodu -> výkřik „To kupují jen firmy“ -> automaticky minus
Kdyby byli Smartwings tak strašní, jak se tady tvrdí, tak by nejspíš neprovozovali přes 50 letadel, neměli rekordní roky, nepřidávali další nová letadla a podobně.
byl to pred casem treba londyn (to bylo tak nejak cca 2018/ 2019?), v podstate do toho spadá i dubaj (tam sice klientů cestovek bylo hodne, ale i tak zrovna dubaj umi QS velmi levně) ..
troufam si rict, ze z tech novych linek to budou asi vsechny .)
AAAA
12 dny
Tak to se možná v budoucnu dočkáme nějakých A321xlr. Když je měli před časem objednaný ČSA a chtěli s nimi létat do New Yorku, Bostnu a Montrealu. Když teď Smartwings cílí na zahraniční cestující a budou létal linky po ČSA.
Výsledky z reálného provozu A321XLR zatím nenasvědčují tomu, že by se daly nasadit na linky mezi PRG a východním pobřežím Severní Ameriky s plným payloadem. A s omezeným payloadem by zase musely být drahé letenky.
Jak jste na to přišel? Jednak na takovou trasu nemůžete nasadit verzi s 244 sedačkami, to by vás lidi sežrali, takže bych to tak viděl někde kolem 190 pax tedy vč. business třídy a k tomu nevím o tom, že by se nějak SW profilovali v cargu, takže pro A321XLR PRG-JFK by mělo vyjít.
Přišel jsem na to několikerou komunikací s dopravci, kteří chtěli podobné linky provozovat a museli se těch plánů vzdát. Někdy to může vyjít, ale když máte riziko neplánovaného mezipřístání na dočerpání paliva každý desátý let kvůli protivětru, tak tu linku ani neotevřete. Vy jste se nemrknul na LinkedIn na můj profil, než jste mi položil otázku „Jak jste na to přišel,“ že ne?
Nevím, co myslíte tím profilovali v cargu. Ale jako člověk pracující ve spedici vím, že cargo vozí.
Kuba
12 dny
Dalo se to čekat aby toho nevyužili po úplném konci ČSA. Na jednu stranu doufám že se jim bude dařit zkvalitňovat služby a stát se v budoucnu i klasickou síťovou aerolinií.
Nedá se očekávat že by sem třeba LOT umístil 5 letadel.
Podle Pose je to velmi realne, ale jeho slova jsou vetsinou naprosta utopie.
Vilém Bacsko
12 dny
Zkusím si zapredikovat jednotlivě po destinaci: 1) Bilbao: – španělská konkurence Vueling 2x týdně – poptávka obousměrně – pravděpodobnost dlouhodobého fungování linky QS: 70% 2) Toulouse: – zatím bez konkurence, lítala to dříve Volotea – pro Čechy trochu neznámá destinace (ve Francii až po Paříži a Provence/Azurovém pobřeží); tady musí zafungovat ten incoming do PRG – pravděpodobnost dlouhodobého fungování linky QS: 60% 3) Brusel – konkurence Brussels Airlines 3x denně, ale momentálně dosti vysoké ceny letenek; letový řád QS 2x denně v dobré časy – linka QS bude spíš konkurovat Brussels Airlines a odebírat jim české cestující, než vozit Bruselany… Číst vice »
Vedle úspěchu Bruselu věřím v úspěch Porta a snad i Bilbaa. Co se týká dalších městských destinací úplně neznám trh a přepravní proudy. Proto nevím zda by dával smysl Lisabon nebo Madrid. Jestli má smysl další linka do Dublinu nebo do Stockholmu.
Madrid začínal 2x týdně ještě v dobách formálního fungování ČSA pod jejich hlavičkou. Dnes tam létá TVS každý den.
Zbytek nedokážu říct, ale takový Dublin spíš ne.
Bukurešť je opravdu otazník, ČSA tam pokud si vzpomínám létaly denně (i když ke konci s ATR, to byl trochu očistec) a pak tam snad byl i Ryan. Viděl bych to spíš na pracovní cesty a trochu ten incoming, Rumunů je tam hodně a rádi letí „na západ“ kam to jde. Dokud jsem tam před covidem jezdil, vracel jsem se většinou s Austrianem přes Vídeň, už nevím jaké byly ceny, ale z Prahy na Balkán přes Vídeň to drahé nemívají a u pracovních cest to stejně moc nevadí.
Ještě jednou: Mezi Prahou a Bukureští je současná kapacita cca 1200 sedaček týdně. QS k tomu chtělí přidat dalších 2000 a zvýšit ji na 3200+. Kým je naplní?
Já si taky myslím, že zrovna tady se TVS pouští na tenký led, ale předtím tam nejakou dobu letály Bees (než zkrachovaly) a ještě před nimi Wizzair (než omezily lety kvůli problémům s motory).
Do Bukurešti létal Wizz a Blue Air, v covidové době (dodnes si vybavuji let v A321 Wizz obsazený jen asi 40 lidmi).
To spojení má potenciál i pro obchodní cestující, jsou to dvě hlavní města s mizerným spojením. Nedaleko Bukurešti (hodina vlakem) jsou taky krásné hory, kam se Pražák kombinací letadlo+vlak dostane rychleji než do Tater. Slabinou SW je, že ten let neobsadí žádnými transferovými cestujícími. Tak uvidíme.
A to ještě za situace, že jim ty linky začnou vydělávat okamžitě. Nebo jsou majitelé ochotni přijmout skutečnost, že do „rozlítání“ je nutná prvotní investice v podobě ročního nebo dvouletého ztrátového provozu ?
Roman by jen bral, nerad dava cokoliv… spise ubira, kde to jde, takze asi tak.
Zbyněk
12 dny
S rozvojem městských destinací a spoluprací s EW se začíná nabízet úvaha o znovuzavedení přestupních vazeb v Praze na trasách, kde to dává trochu smysl, např. Brusel/Stockholm > jižní Evropa/blízký východ
Tak třeba Lufthansa nabízí z FRA 158 destinací a 134 z MUC. K tomu ještě spousta dalších s partnery v režimu codeshare. Všechno denně, něco i častěji. Ano, takto to může fungovat a funguje. Srovnejte s počtem destinací a možných přestupů mezi linkami QS v PRG, když většinu z toho budou provozovat 2x týdně.
TVS už dávno letenky s přestupem prodává. A to nejen přes Prahu, ale jak mě nedávno informoval kolega, co pracuje na letišti v Mošnově, i přes Ostravu (a tipuju, že to půjde i přes jiná letiště). Hlavní byznys to asi fakt není, ale ta možnost tu už pár let je a využívá se.
Kvůli cenám. Lety s přestupem většinou vychází levněji než přímé a co volí spotřebitel? Jinak snaha rozlétávat z Prahy linky na regionální letiště mě osobně smysl dává. Přece jen ta konkurence tam nebude tak velká jako do hubových letišť a i ty regionální letiště mají nějakou oblast odkud berou cestující, kterým se nevyplatí cestovat často přes celou zemi na letiště v hlavním/největším městě. Jinak rozhodně takhle fungují i velké aerolinky. Podívejte se např. jakou nabídku mají KLM na nejrůznější regionální letiště po celé Velké Británii, včetně odlehlých destinací typu Aberdeen. Jasně řeknete si velký síťový dopravce, ale když si vezmete… Číst vice »
Spojení mezi Evropou a Severní amerikou s přestupem na Islandu nefungovalo, myslet si, že bude něco takového fungovat v rámci Evropy, je naprosto naivní, zejména když není problém najít přímou linku, často i nízkonákladového dopravce, který přímé spoje nabízí. Mimochodem, zatím se mi nikdy, když jsem hledal letecké spojení v rámci evropy, nestalo, že by spoj s přestupem vyšel levněj než přímý let a stále by byl takový spoj smysluplný.
Do přímořských destinací dokáže např. zmíněná Lufthansa často za určitých podmínek nabídnout rozhodně zajímavější cenu než na přímých letech konkurentů
Záleží na tom jaké letecké spojení hledáte. Jestli hledáte spojení Praha – Londýn, tak máte určitě pravdu. Jestli hledáte např. spojení Antverpy-Cagliari, tak si troufám říct, že pravdu nemáte.
Tak ono když přímý let funguje jen párkrát týdně (typicky třeba Praha-Porto), tak let s přestupem samozřejmě smysl dává. Zrovna takových případů je po Evropě hromada a aerolinky typu Lufthansa, SAS, KLM a mraky dalších i takové lety samozřejmě nabízí.
Přesně tak. Navíc jsou různé druhy spotřebitelů, včetně těch jako jsem např. já, který žiji cca 3 hodiny cesty od nejbližšího velkého letiště. Takže abych se i v rámci Evropy dostal z bodu A do bodu B v potřebném čase je potřeba využívat i trasy s přestupem.
To jaksi nevim kde létáte. Zpravidla to vyjde levněji, na tom je to postavené. A často letím s přestupem proto že přímý let je v jiný den nebo v kokotský čas. Takový ty lety v 12:15, za to bych střílel… Obecně LOT má ve střední Evropě super síť, LH Group a KLM. Většina lidí potřebuje letět např. v úterý ráno, tj. to že na daném trhu je spojení pondělí a pátek uprostřed dne je jim jaksi k prdu…
Letos v létě letíme s LH místo SW o polovinu levněji, krátký přestup v MUC čas strávený na cestě moc neprodlouží. A jako bonus mnohem lepší časové polohy.
Jenom dodám, že v dnešní době lety s přestupem vycházejí NĚKDY levněji než přímé a že NĚKDY to NĚKTERÝM cestujícím stojí za to. Udržitelný byznys model v PRG se na tom postavit nedá, obzvláště ne s frekvencí 2x týdně.
Udržitelný byznys to v PRG není, ale cestující, co takto v Praze přistupují, existujou. I síťové aerolinky typu Lufthansy míří jak na cestující, kteří na jejich hubu přistupují, tak na ty, kteří letí jen ten jeden let (třeba Mnichov – Bilbao). Vzájemně se to nevylučuje, naopak se to může velice dobře doplňovat.
Souhlas. Akorát že v MUC se to doplňuje v poměru 60% point-to-point a 40% přestupy, zatímco v PRG se to doplňuje v poměru 99.99% point-to-point a 0.01% přestupy.
Přístupní lety přes Prahu s Eurowings už nějakou dobu koupit jdou. Absolutně netuším, o jak velké počty se jedná, ale s lidmi, co takhle letěli, jsem se už mnohokrát setkal.
Tomáš H.
12 dny
“zaměříme se na incomingové cestující” = vydáme tiskovou zprávu že máme webovky i v angličtině a na zmíněnejch letištích vyvěsíme někde jedno CLVčko kde bude “Fly to Prague from 40 €*” a fotka našeho letadla.
Nevím, zda 2 letý týdně nějakou neznámou charterovou aerolinkou mohou být pro cizince zajímavé.
Pro cizince by byla důvěryhodnější značka Czech Airlines. Taky pro ně asi bude zajímavější letět třeba s Lufthansou, která létá několikrát denně, navíc má mnoho code-sharových spoluprací.
v čem se pro cizince liší „známost“ čsa a smart wings? cizincum je oboje dvoje uplne ukradene.
a ad ta lufthansa – no to jo, na druhou stranu, pokud bude nekdo nekde v Bilbau, a bude chtit do Prahy, a bude mit moznost letet smartwingsem, nebo s prestupem lufthansou (cili o cca hodinu, dve delsi kombinace), je celkem sance, ze si vybere i ten primy let s QS.
Pochybuji, že většina zahraničních cestujících kdy o ČSA slyšela.
Většina dnešních cestovatelů v zahraničí o ČSA v životě neslyšela. Takže je to jedno jestli Smartwings nebo ČSA. Lokální iluze všesvětové známosti je opravdu fascinující.
Vcera letim z turecka do ceska se smartwings a chci zaplatit v eurech a letuska mi na to rika – eura neberem. Tak jsem ji opacil ze ale v ceniku maji i eura a ona na to ze to je jen pro mezinarodni lety. Jestli chce nekdo pritahnout zahranicni klientelu a nema vyresene ani zakladni veci, tak at sni svuj sen klidne dal.
Nicméně to byl zájezd, ne? Tam tedy nejspíše incomming cestujcí opravdu nebudou.
Zahraniční turisté nebudou ochotni platit vlasteneckou přirážku za česky mluvící personál. Můžeme tedy očekávat výrazně nižší ceny?
na beznych linkach (cili ne na tech, kde doprodavaj par mist na jinak cestovkou vybookovanem letadle) umi mit smartwings velmi nizke ceny.
zajimalo by mě co mají lidi s těmi mínusy. Závidí snad, že jsou QS úspěšní a umí pěkné ceny? Jako CDG mají za super ceny. Jen nesmí zrušit lety. 😀
asi jako v kazdy diskusi pod clankem , kde se resi skodovka 🙂 spousta zakomplexovanych jedinců uspech neodpoustí.
Mně přijde, že diskuze tady má jasná pravidla:
Kladné slovo na Smartwings -> automaticky minus
Kladné slovo na Škodu -> výkřik „To kupují jen firmy“ -> automaticky minus
Kdyby byli Smartwings tak strašní, jak se tady tvrdí, tak by nejspíš neprovozovali přes 50 letadel, neměli rekordní roky, nepřidávali další nová letadla a podobně.
Jenže úspěch se v Česku neodpouští.
Take velmi nizky servis included 🙀
Vy si stěžujete na chybějící servis v nízkonákladovce? 😀 😀 😀
Jen takových linek moc nemají. Kromě Malagy mě vlastně žádná nenapadá.
byl to pred casem treba londyn (to bylo tak nejak cca 2018/ 2019?), v podstate do toho spadá i dubaj (tam sice klientů cestovek bylo hodne, ale i tak zrovna dubaj umi QS velmi levně) ..
troufam si rict, ze z tech novych linek to budou asi vsechny .)
Tak to se možná v budoucnu dočkáme nějakých A321xlr. Když je měli před časem objednaný ČSA a chtěli s nimi létat do New Yorku, Bostnu a Montrealu. Když teď Smartwings cílí na zahraniční cestující a budou létal linky po ČSA.
4 kusy 737 MAX10 jsou přes Irskou leasingovku již objednány, právě na zaoceánské destinace v konfiguraci full premium economy.
Je to vidět i někde ve veřejných databázích? Případně, kdy by měli dorazit?
Jinak mi to přijde trochu jako JPP…
Nemůžu si pomoct, ale ještě jsem nikdy u nikoho neviděl takovou konfiguraci, takže bych to spíše považoval za nesmysl.
Výsledky z reálného provozu A321XLR zatím nenasvědčují tomu, že by se daly nasadit na linky mezi PRG a východním pobřežím Severní Ameriky s plným payloadem. A s omezeným payloadem by zase musely být drahé letenky.
Jak jste na to přišel? Jednak na takovou trasu nemůžete nasadit verzi s 244 sedačkami, to by vás lidi sežrali, takže bych to tak viděl někde kolem 190 pax tedy vč. business třídy a k tomu nevím o tom, že by se nějak SW profilovali v cargu, takže pro A321XLR PRG-JFK by mělo vyjít.
Přišel jsem na to několikerou komunikací s dopravci, kteří chtěli podobné linky provozovat a museli se těch plánů vzdát. Někdy to může vyjít, ale když máte riziko neplánovaného mezipřístání na dočerpání paliva každý desátý let kvůli protivětru, tak tu linku ani neotevřete. Vy jste se nemrknul na LinkedIn na můj profil, než jste mi položil otázku „Jak jste na to přišel,“ že ne?
Nevím, co myslíte tím profilovali v cargu. Ale jako člověk pracující ve spedici vím, že cargo vozí.
Dalo se to čekat aby toho nevyužili po úplném konci ČSA. Na jednu stranu doufám že se jim bude dařit zkvalitňovat služby a stát se v budoucnu i klasickou síťovou aerolinií.
Nedá se očekávat že by sem třeba LOT umístil 5 letadel.
Podle Pose je to velmi realne, ale jeho slova jsou vetsinou naprosta utopie.
Zkusím si zapredikovat jednotlivě po destinaci: 1) Bilbao: – španělská konkurence Vueling 2x týdně – poptávka obousměrně – pravděpodobnost dlouhodobého fungování linky QS: 70% 2) Toulouse: – zatím bez konkurence, lítala to dříve Volotea – pro Čechy trochu neznámá destinace (ve Francii až po Paříži a Provence/Azurovém pobřeží); tady musí zafungovat ten incoming do PRG – pravděpodobnost dlouhodobého fungování linky QS: 60% 3) Brusel – konkurence Brussels Airlines 3x denně, ale momentálně dosti vysoké ceny letenek; letový řád QS 2x denně v dobré časy – linka QS bude spíš konkurovat Brussels Airlines a odebírat jim české cestující, než vozit Bruselany… Číst vice »
Vedle úspěchu Bruselu věřím v úspěch Porta a snad i Bilbaa. Co se týká dalších městských destinací úplně neznám trh a přepravní proudy. Proto nevím zda by dával smysl Lisabon nebo Madrid. Jestli má smysl další linka do Dublinu nebo do Stockholmu.
Madrid začínal 2x týdně ještě v dobách formálního fungování ČSA pod jejich hlavičkou. Dnes tam létá TVS každý den.
Zbytek nedokážu říct, ale takový Dublin spíš ne.
Souhlas, Porto a Bilbao si také myslím, že půjde, ostatní spíše ne. Dublin nevím, Stockholm by se mohl chytit.
Bukurešť je opravdu otazník, ČSA tam pokud si vzpomínám létaly denně (i když ke konci s ATR, to byl trochu očistec) a pak tam snad byl i Ryan. Viděl bych to spíš na pracovní cesty a trochu ten incoming, Rumunů je tam hodně a rádi letí „na západ“ kam to jde. Dokud jsem tam před covidem jezdil, vracel jsem se většinou s Austrianem přes Vídeň, už nevím jaké byly ceny, ale z Prahy na Balkán přes Vídeň to drahé nemívají a u pracovních cest to stejně moc nevadí.
Ještě jednou: Mezi Prahou a Bukureští je současná kapacita cca 1200 sedaček týdně. QS k tomu chtělí přidat dalších 2000 a zvýšit ji na 3200+. Kým je naplní?
Já si taky myslím, že zrovna tady se TVS pouští na tenký led, ale předtím tam nejakou dobu letály Bees (než zkrachovaly) a ještě před nimi Wizzair (než omezily lety kvůli problémům s motory).
Do Bukurešti létal Wizz a Blue Air, v covidové době (dodnes si vybavuji let v A321 Wizz obsazený jen asi 40 lidmi).
To spojení má potenciál i pro obchodní cestující, jsou to dvě hlavní města s mizerným spojením. Nedaleko Bukurešti (hodina vlakem) jsou taky krásné hory, kam se Pražák kombinací letadlo+vlak dostane rychleji než do Tater. Slabinou SW je, že ten let neobsadí žádnými transferovými cestujícími. Tak uvidíme.
Souhlas s Barcelonou, když koukám před odlety, tak obsazení Eurowings nic moc, takže tam potenciál opravdu nevidím.
A to ještě za situace, že jim ty linky začnou vydělávat okamžitě. Nebo jsou majitelé ochotni přijmout skutečnost, že do „rozlítání“ je nutná prvotní investice v podobě ročního nebo dvouletého ztrátového provozu ?
Roman by jen bral, nerad dava cokoliv… spise ubira, kde to jde, takze asi tak.
S rozvojem městských destinací a spoluprací s EW se začíná nabízet úvaha o znovuzavedení přestupních vazeb v Praze na trasách, kde to dává trochu smysl, např. Brusel/Stockholm > jižní Evropa/blízký východ
Proč by to kdo dělal, když tam dneska jsou všude přímá spojení?
Tak třeba Lufthansa group takto funguje i na evropských linkách, kde jsou přímé lety, a využívané je to hodně i tak
Tak třeba Lufthansa nabízí z FRA 158 destinací a 134 z MUC. K tomu ještě spousta dalších s partnery v režimu codeshare. Všechno denně, něco i častěji. Ano, takto to může fungovat a funguje. Srovnejte s počtem destinací a možných přestupů mezi linkami QS v PRG, když většinu z toho budou provozovat 2x týdně.
Však taky nikdo netvrdí, že si z toho má QS udělat hlavní byznys. Jen to, že se ta možnost otevírá.
TVS už dávno letenky s přestupem prodává. A to nejen přes Prahu, ale jak mě nedávno informoval kolega, co pracuje na letišti v Mošnově, i přes Ostravu (a tipuju, že to půjde i přes jiná letiště). Hlavní byznys to asi fakt není, ale ta možnost tu už pár let je a využívá se.
JJ onehdá jsem viděl QS s přestupem v PMI, HER, BOJ
Kvůli cenám. Lety s přestupem většinou vychází levněji než přímé a co volí spotřebitel? Jinak snaha rozlétávat z Prahy linky na regionální letiště mě osobně smysl dává. Přece jen ta konkurence tam nebude tak velká jako do hubových letišť a i ty regionální letiště mají nějakou oblast odkud berou cestující, kterým se nevyplatí cestovat často přes celou zemi na letiště v hlavním/největším městě. Jinak rozhodně takhle fungují i velké aerolinky. Podívejte se např. jakou nabídku mají KLM na nejrůznější regionální letiště po celé Velké Británii, včetně odlehlých destinací typu Aberdeen. Jasně řeknete si velký síťový dopravce, ale když si vezmete… Číst vice »
Spojení mezi Evropou a Severní amerikou s přestupem na Islandu nefungovalo, myslet si, že bude něco takového fungovat v rámci Evropy, je naprosto naivní, zejména když není problém najít přímou linku, často i nízkonákladového dopravce, který přímé spoje nabízí. Mimochodem, zatím se mi nikdy, když jsem hledal letecké spojení v rámci evropy, nestalo, že by spoj s přestupem vyšel levněj než přímý let a stále by byl takový spoj smysluplný.
Do přímořských destinací dokáže např. zmíněná Lufthansa často za určitých podmínek nabídnout rozhodně zajímavější cenu než na přímých letech konkurentů
Záleží na tom jaké letecké spojení hledáte. Jestli hledáte spojení Praha – Londýn, tak máte určitě pravdu. Jestli hledáte např. spojení Antverpy-Cagliari, tak si troufám říct, že pravdu nemáte.
Tak ono když přímý let funguje jen párkrát týdně (typicky třeba Praha-Porto), tak let s přestupem samozřejmě smysl dává. Zrovna takových případů je po Evropě hromada a aerolinky typu Lufthansa, SAS, KLM a mraky dalších i takové lety samozřejmě nabízí.
Přesně tak. Navíc jsou různé druhy spotřebitelů, včetně těch jako jsem např. já, který žiji cca 3 hodiny cesty od nejbližšího velkého letiště. Takže abych se i v rámci Evropy dostal z bodu A do bodu B v potřebném čase je potřeba využívat i trasy s přestupem.
To jaksi nevim kde létáte. Zpravidla to vyjde levněji, na tom je to postavené. A často letím s přestupem proto že přímý let je v jiný den nebo v kokotský čas. Takový ty lety v 12:15, za to bych střílel… Obecně LOT má ve střední Evropě super síť, LH Group a KLM. Většina lidí potřebuje letět např. v úterý ráno, tj. to že na daném trhu je spojení pondělí a pátek uprostřed dne je jim jaksi k prdu…
A přesně proto příliš dobře nefunguje linka OSR-WAW. I když LF má stoupající trend (ale stále dost pomalý)
Letos v létě letíme s LH místo SW o polovinu levněji, krátký přestup v MUC čas strávený na cestě moc neprodlouží. A jako bonus mnohem lepší časové polohy.
Jinými slovy se hodně létá s přestupy.
Jenom dodám, že v dnešní době lety s přestupem vycházejí NĚKDY levněji než přímé a že NĚKDY to NĚKTERÝM cestujícím stojí za to. Udržitelný byznys model v PRG se na tom postavit nedá, obzvláště ne s frekvencí 2x týdně.
Udržitelný byznys to v PRG není, ale cestující, co takto v Praze přistupují, existujou. I síťové aerolinky typu Lufthansy míří jak na cestující, kteří na jejich hubu přistupují, tak na ty, kteří letí jen ten jeden let (třeba Mnichov – Bilbao). Vzájemně se to nevylučuje, naopak se to může velice dobře doplňovat.
Souhlas. Akorát že v MUC se to doplňuje v poměru 60% point-to-point a 40% přestupy, zatímco v PRG se to doplňuje v poměru 99.99% point-to-point a 0.01% přestupy.
Přístupní lety přes Prahu s Eurowings už nějakou dobu koupit jdou. Absolutně netuším, o jak velké počty se jedná, ale s lidmi, co takhle letěli, jsem se už mnohokrát setkal.
“zaměříme se na incomingové cestující” = vydáme tiskovou zprávu že máme webovky i v angličtině a na zmíněnejch letištích vyvěsíme někde jedno CLVčko kde bude “Fly to Prague from 40 €*” a fotka našeho letadla.
*subject of availability
subject TO availability
Aby tato strategie fungovala, potřebovali by více A220.
Vzhledem ke konci Sunwing bude potřeba uplatnit přes zimu 737 v Praze…
To mne taky hned napadlo!