Smartwings si na víkend pronajmou Airbus A330 pro 436 cestujících, pomůže s posílením kapacit

Smartwings vypomůže Airbus A330. Zdroj: Facebook.com - SmartLynx AirlinesSmartwings vypomůže Airbus A330. Zdroj: Facebook.com - SmartLynx Airlines

Letadlo obslouží vybrané linky, například z Prahy do Hurghady.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D

Včera (1.7.) letěla pro Smartwings nějaká A330 na Djerbu.

Petr

Koupákům létajícím na dovolenou s cestovkou, neboli se Smrtwings je úplně jedno že je veze dvacet let starý éro, že je veze aerolinka která musí za odbavení vykadit lóóve předem protože je známá tím že neplatí, že na ně bude posádka mluvit např lotyšsky (neuvědomujou si že se v luftě může něco „echt“ pokálet a že to může bejt malér) a že je čas odletu mezi půlnocí a čtvrtou ráno. Zajímá je jediný : kdy už budem mááámo sedět u toho stolu plnýho žrádla, pááč máme přece óóól ynkluzýf !! Řvou až když je sekera větší než X hodin protože… Číst vice »

Jana

Kde prosim plati Smartwing za odbaveni pred odletem? Dekuji

Y.K.

S vámi musí být radost komunikovat.

David

Hlavne, ze zname Vas nazor. Za me je SmartWings celkem slusna charterovka, obcas nejaky problemek, ale kde neni? Mozna je u Vas v hlave?

Pavel Toušovský

OMG WTF . Co to melete proboha.

Amey

Anonyme Petře, jste asi hodně velký mentální chudák, pokud napíšete takový blábol. Asi ani na ten Egypt nemáte, závist je očividná. Proč sem vlastně píšete ???

Kamil Novotný

Docela by mě zajimalo, jak dlouho trvá nástup do takového stroje, pokud poletí plně obsazen za 2 Maxy. To ten hodinový obrat v Marse taky nemůže dát.

BlaSi

Byla jsem u nástupu této linky, samotný nástup nám zabral 30 minut, nastupovalo se dvěma mosty, ale je fakt, že nebyla úplně plná – letělo 350 lidí.

Jiří 24

A co je vlastně příčinou aktuálních problémů Smartwings (zpoždění, poruchy a následný nedostatek záložních letadel)? Je to o kmenových letadlech Smartwings, kde se projevují problémy s údržbou, nebo to je o problémech ACMI letadel, protože není jejich spolehlivost tak vysoká, jak bylo očekáváno a nebo je to o vnějších vlivech (sloty, problémy s řízením letového provozu atd.)?

David

Malo vlastnich letadel, dost jich pronajali jinam jak se zde muzete docist. Spolehlivost vlastnich a pronajatych letadel je uplne stejna.

Dominic

Třeba OK-IOO (sice je to ČSA, ale létá pravidnelně nějaký chartery za Smartwings do Egypta) je už minimálně týden mimo provoz

Dominic

OK-TSM včera asi nějaké vadné čidlo, z letu PRG-SPU se muselo vrátit zpět do PRG

David

Co je ted OK-IOO?

Dominic

15.6 závada na C-GFEH z linky PRG-ZTH divertovalo zpět do PRG. Takže ty problémy jsou na vlastních i ACMI letadlech, není se čemu divit, když jsou teď ve vzduchu pomalu nonstop.

Lukáš

Pronajali spoustu vlastních strojů navzdory tomu že je hlavní sezóna

Lkprak

To ale dělají každé léto, v tom to není. Spíš se jim tu sešlo víc výpadků. Ostatně i ty krátkodobé pronájmy wide-body letadel nejsou nic nového.

Lukáš

Myslel jsem to spíš tak, že by mohli mít nějakou rezervu pro tyto případy

Apex

Je opravdu jen velmi málo leteckých společností, které mají ledadlo v rezervě. Takto to opravdu nefunguje, letadlo je moc drahá hračka, aby stálo na zemi…

Lukáš

Tak stát na zemi nemusí, ale bylo by dostupnější, než když létá v Německu

Tom

Jen bývala ta letadla lepší.

Air Traveller

duvod je celkem nabíledni… – nic jako záložní letadlo neexistuje. nemá je žádná aerolinka. – relativne celkem ostrý leťák a relativně krátké časy na výstup/nástup – těžce přetížená letiste v letních destinacích (ale nejen tam, on je v létě obecne dost přetížený celý vzdušný prostor ve většině evropy) , kde jsou půl hodinová, hodinooová zpoždění běžná – no a při takovýmhle provozu a nějakých 50 letadlech se čas od času nějaká porucha taky objeví. no, a pak stačí málo, a jedno zpoždění se pak nese letákem den , dva .. podívejte se ted na zpozdení třeba na heraklionu, v antályi,… Číst vice »

Ondra

Konkrétně ta HRG je šílená 5 letadel během 1,5h. To už měli dávno udělat. Ideálně pronajmout od Lufthansy A340

David

Stale se urcite objevi nazor co s tim letadlem potom dal, ze se neuzivi jednou denni otockou do HRG.
To bude asi pravda, ale tehle destinaci kam se hodne leta je vic… AYT, BOJ a mozna par dalsich…

David

Mozna by to resilo jejich nedostatek letadel… rikam si platit flight crew 5x misto jednou uz je taky nejaky naklad… a tak dale…

Jiří Kocurek

„platit flight crew 5x “

Není v ceně i to letadlo samotné?

David

Je, ale myslim tim naklady na 5×737 versus jedno vetsi letadlo… a nejen tyto naklady ale i dalsi.

Y.K.

To ovšem platí jen když pro něj máte práci 24x7x365. V opačném případě se to nevyplatí a vyplatí se holt letět s tím co je (či si při nedostatku kapacit půjčit widebody na pár frekvencí).

David

Tak alespon pujcit na par rotaci, neuzivía by se cele leto? Minimalne…

Y.K.

To si musí spočítat aerolinka, nevím. 🙂 Třeba v Polsku některé roky měli A330 na celou sezónu, u nás zatím byly vždy jen ad hoc zápůjčky (ale zase třeba A350 Ethiopinau stála za to).

Jiří Kocurek

5x 737 je 5x 180 sedaček. Jedno větší letadlo s 900 sedačkami?
Ikdyby bylo, tak posádka v něm nebude 2+3, ale 2+10 přinejmenším.

Do toho ještě přijde nutnost dvojích typových zkoušek pro piloty… O’Leary to má určitě spočítané líp než já.

David

To ano, ale beru to tak, ze treba u Jet2 tento model s adhoc 330 funguje jiz leta, tak si jen rikam, proc by nefungoval u nas? I za dve masiny… pri pohledu na tabuli odletu, kde je tolik destinaci nekolikrat denne si proste nemyslim ze by ji cerven-zari neuzivili nonstop.

Apex

Na cabin crew je norma 1 steward/ka na 50 sedaček. V 737-800 jsou proto povinně minimálně 4 členové cabin crew.

Kuneš

Tak to by se Lufthansa na těch dvou komicích fakt nežvejkla 😀

Gajda

Bohužel, pro náš trh je ideál to co se povedlo SW sehnat. Další v řadě by byla A333 od World2fly s 388pax

David

Zajimave zpestreni… snad ty stojici 737 poslouzi k eliminaci castych zpozdeni.

Zdeněk

No to bude supersardinkárna….

J.K.

To jo, namísto 3+3 na všech SW letech to bude 3+3+3, úplně jiná situace, mnohem méně lidí se bude dělit o uličku a seat pitch stejný, no fuj… 🙂

Zdeněk

Když myslíte, a máte pro to svoji argumentaci, patrně spojenou s naklonnosti k SW……

Ivan_pha

stačí se podávat na seating, oproti B737 SW to nebude změna.

František

Co napsal J.K. nemá s náklonností ke SW nic společného.. je to tak, 3-3 nebo 3-3-3 není žádný rozdíl. Menší šance okénka, větší šance uličky maximálně. Nepřicházíte o nic z už tak osekaného produktu SW

Gajda

Jelikož potřebují jedním nahradit 2*189 – tedy potřebují minimálně 378 míst a nejlépe, aby to nebyl finančně velkej provar + začátek plný sezony a sehnat to narychlo, tam asi moc možností nebylo. To si k tomudle i přes to 3-3-3 můžou docela gratulovat. A rekreanti budou mít konečně pořádný velký dálkový letadlo, tak se pro jednou trošku smrsknou.

Gajda

PS: osobně bych bral přímo v tomdle letadle místa 47-53 A,B a H,J radši než klasickou 737 či A320

David

Na 4h do Egypta to staci… Kuba by byla horsi… ale zas lepsi nez IL62

Apex

Náhodou, IL62 byla zážitková záležitost…😂. A po pravdě, i ta Kuby se dala, bylo nám to tehdy jedno. Ale nikdy nezapomenu na příhodu, když jsem nastupoval a v galley byl velký nápis: Pozor, ledadlo je vybaveno skluzy sovětské výroby! A pod tím drobnějším písmem Proto pozor při používání. Myslím, že to bylo na OK-JBI.

David

Haha jste me pobavil…

Jirka Karny

Smart Wings zažívají solidní peklo začátkem sezóny. Velká část letů značné zpoždění, 2 hodiny žádná norma.

Kuneš

U nich celkem standard, ale pro některé je to prostě nejlepší z nejlepšího! 😀

Daniel

Souhlas, tahle sezona je opravdu slušná. Čas odletu je čistě náhodná veličina u Smart Wings. Nechápu, jak to takhle tlačí na doraz. Ale evidentně to nikomu moc nevadí což mě dost zaráží. Já bych už do jejich letadla nesedl ani zadarmo, ale když chce někdo s cetovkou, prakticky nelze se jim vyhnout. A cetovkám to je asi taky jedno.

Air Traveller

Otázka k diskusi je, za kolik těch zpoždění může smartwings a za kolik těch zpoždění můžou externality. koukněte se na aktuální zpoždění na letištích v řecku, turecku .. a nejen tam. hodina zpoždění žádná míra a pak stačí jeden zpožděný odlet třeba z heraklionu, pozdní přílet do práhy, následně ztráta slotu z Prahy někam jinam, a zpoždění nám roste a roste… Např. momentální situace na heraklionu např – v příšžích dvou hodináých je tam plánovaných asi 17 odletů, z toho 11 má zpoždění, většinou kolem 45 – 90 minut. Antálie to samé (a ještě horší) , rhodos dost podobně (jen… Číst vice »

David

Neomlouvej porad SW…

Dominic

Smartwings aktuálně nezažívá úplně nejlepší start vrcholné sezóny… 6x 737-800 u Eurowings v Německu, 2x 737 MAX 8 nedodaný od Boeingu, do toho poruchy a zálohy žádný. Za poslední týden bylo zpožděno 46% letů.

Lkprak

Zjevně tohle je snaha, jak situaci trochu zlepšit. Tipuju, že jeden let s tou A330 obslouží vždy dva lety, pro které se původně plánovali bulíci.
A k těm poruchám. Včera třeba premiérový let z Bratislavy do Marsa Matruh musel kvůli počasí divertovat do Káhiry, bylo z toho ve finále dvě hodiny zpoždění, jež se pak přenášelo na další lety, jež to letadlo mělo v plánu,

Dominic

Snaha se cení, A330 cestující určitě potěší (jen ta konfigurace po Cebu Pacific 3-3-3 asi až tak moc ne). Jen si myslím že poslat 6x 737 na sezónu do Německa nebyl úplně nejlepší nápad.

Lkprak

Tipuji, že jejich finanční oddělení bude asi jiného názoru.

Kamil Novotný

No pokud by platili kompenzace pro celé letadlo x 6 spojů za den, tak by to taky asi nebyla výhra.

Průvodce původní Aleš

To má opravdu 3-3-3? To je v A330 vhodné leda tak pro školní zájezdy… Filipínci se do toho při svých proporcích nacpali, ale v Evropě je to teda dost za čárou. A330 cestuju poměrně dost a nedokážu si to představit.

Dominic

Planespotters.net uvádí stejný počet sedaček jako u Cebu Pacific. Zde je RP-C3341
(předchozí registrace aktuálního 9H-PTP): https://www.youtube.com/watch?v=rpwttvzXTJA&t=144s

Průvodce původní Aleš

Je to tak, 436 sedaček 3-3-3 v all economy. Strašný:
https://www.seatguru.com/airlines/Cebu_Pacific/Cebu_Pacific_A330-300.php

Petr

S Cebu Pacific jsem takhle letěl do/z Manily 4x a úplně v klidu, stačí sí připlatit pár korun za lepší místo a nejlépe do uličky.

Průvodce původní Aleš

Šířku sedačky tím neoblafnete. Ta sedačka navíc v řadě oproti ostatním aerolinkám tam vždy bude znát.

Petr

Tak já se nestarám abych oblafl šířku sedačky, ale abych si držel normální tělesné rozměry, co se šířky týče. Když si vedle vás sedne někdo se 150 kily, tak vám žádná economy sedačka nepomůže.

Průvodce původní Aleš

Když si pohodlně sednu do economy sedačky v triple7, ale do této filipínské sardinkárny ne, tak podle vás mám normální tělesné rozměry nebo ne?
A IMHO do JAL economy sedačky v Dreamlineru se 150 kg člověk vejde v pohodě. Takže záleží na aerolince.

Ten Onen

Ale až bude konec roku, tak určitě bude vyhlášeno, že jsou jedním z nejspolehlivějších a nejdochvilnějších dopravců 😀

Radek

To by mělo létat normálně místo šíleného Maxe

Průvodce původní Aleš

Tak si do toho zkuste sednout v konfiguraci sedaček, popsané Dominicem.

Air Traveller

co je na maxu šíleného? .)

David

Ze padaj, to staci… pri vyrobe se stavel profit nad bezpecnost. To staci ne?

Otakar

Go Smartwings go!

David

Go away