Smartwings si na víkend pronajmou Airbus A330 pro 436 cestujících, pomůže s posílením kapacit
Smartwings vypomůže Airbus A330. Zdroj: Facebook.com - SmartLynx Airlines
Letadlo obslouží vybrané linky, například z Prahy do Hurghady.
Včera (1.7.) letěla pro Smartwings nějaká A330 na Djerbu.
Koupákům létajícím na dovolenou s cestovkou, neboli se Smrtwings je úplně jedno že je veze dvacet let starý éro, že je veze aerolinka která musí za odbavení vykadit lóóve předem protože je známá tím že neplatí, že na ně bude posádka mluvit např lotyšsky (neuvědomujou si že se v luftě může něco „echt“ pokálet a že to může bejt malér) a že je čas odletu mezi půlnocí a čtvrtou ráno. Zajímá je jediný : kdy už budem mááámo sedět u toho stolu plnýho žrádla, pááč máme přece óóól ynkluzýf !! Řvou až když je sekera větší než X hodin protože… Číst vice »
Kde prosim plati Smartwing za odbaveni pred odletem? Dekuji
S vámi musí být radost komunikovat.
Hlavne, ze zname Vas nazor. Za me je SmartWings celkem slusna charterovka, obcas nejaky problemek, ale kde neni? Mozna je u Vas v hlave?
OMG WTF . Co to melete proboha.
Anonyme Petře, jste asi hodně velký mentální chudák, pokud napíšete takový blábol. Asi ani na ten Egypt nemáte, závist je očividná. Proč sem vlastně píšete ???
Docela by mě zajimalo, jak dlouho trvá nástup do takového stroje, pokud poletí plně obsazen za 2 Maxy. To ten hodinový obrat v Marse taky nemůže dát.
Byla jsem u nástupu této linky, samotný nástup nám zabral 30 minut, nastupovalo se dvěma mosty, ale je fakt, že nebyla úplně plná – letělo 350 lidí.
A co je vlastně příčinou aktuálních problémů Smartwings (zpoždění, poruchy a následný nedostatek záložních letadel)? Je to o kmenových letadlech Smartwings, kde se projevují problémy s údržbou, nebo to je o problémech ACMI letadel, protože není jejich spolehlivost tak vysoká, jak bylo očekáváno a nebo je to o vnějších vlivech (sloty, problémy s řízením letového provozu atd.)?
Malo vlastnich letadel, dost jich pronajali jinam jak se zde muzete docist. Spolehlivost vlastnich a pronajatych letadel je uplne stejna.
Třeba OK-IOO (sice je to ČSA, ale létá pravidnelně nějaký chartery za Smartwings do Egypta) je už minimálně týden mimo provoz
OK-TSM včera asi nějaké vadné čidlo, z letu PRG-SPU se muselo vrátit zpět do PRG
Co je ted OK-IOO?
15.6 závada na C-GFEH z linky PRG-ZTH divertovalo zpět do PRG. Takže ty problémy jsou na vlastních i ACMI letadlech, není se čemu divit, když jsou teď ve vzduchu pomalu nonstop.
Pronajali spoustu vlastních strojů navzdory tomu že je hlavní sezóna
To ale dělají každé léto, v tom to není. Spíš se jim tu sešlo víc výpadků. Ostatně i ty krátkodobé pronájmy wide-body letadel nejsou nic nového.
Myslel jsem to spíš tak, že by mohli mít nějakou rezervu pro tyto případy
Je opravdu jen velmi málo leteckých společností, které mají ledadlo v rezervě. Takto to opravdu nefunguje, letadlo je moc drahá hračka, aby stálo na zemi…
Tak stát na zemi nemusí, ale bylo by dostupnější, než když létá v Německu
Jen bývala ta letadla lepší.
duvod je celkem nabíledni… – nic jako záložní letadlo neexistuje. nemá je žádná aerolinka. – relativne celkem ostrý leťák a relativně krátké časy na výstup/nástup – těžce přetížená letiste v letních destinacích (ale nejen tam, on je v létě obecne dost přetížený celý vzdušný prostor ve většině evropy) , kde jsou půl hodinová, hodinooová zpoždění běžná – no a při takovýmhle provozu a nějakých 50 letadlech se čas od času nějaká porucha taky objeví. no, a pak stačí málo, a jedno zpoždění se pak nese letákem den , dva .. podívejte se ted na zpozdení třeba na heraklionu, v antályi,… Číst vice »
Konkrétně ta HRG je šílená 5 letadel během 1,5h. To už měli dávno udělat. Ideálně pronajmout od Lufthansy A340
Stale se urcite objevi nazor co s tim letadlem potom dal, ze se neuzivi jednou denni otockou do HRG.
To bude asi pravda, ale tehle destinaci kam se hodne leta je vic… AYT, BOJ a mozna par dalsich…
Mozna by to resilo jejich nedostatek letadel… rikam si platit flight crew 5x misto jednou uz je taky nejaky naklad… a tak dale…
„platit flight crew 5x “
Není v ceně i to letadlo samotné?
Je, ale myslim tim naklady na 5×737 versus jedno vetsi letadlo… a nejen tyto naklady ale i dalsi.
To ovšem platí jen když pro něj máte práci 24x7x365. V opačném případě se to nevyplatí a vyplatí se holt letět s tím co je (či si při nedostatku kapacit půjčit widebody na pár frekvencí).
Tak alespon pujcit na par rotaci, neuzivía by se cele leto? Minimalne…
To si musí spočítat aerolinka, nevím. 🙂 Třeba v Polsku některé roky měli A330 na celou sezónu, u nás zatím byly vždy jen ad hoc zápůjčky (ale zase třeba A350 Ethiopinau stála za to).
5x 737 je 5x 180 sedaček. Jedno větší letadlo s 900 sedačkami?
Ikdyby bylo, tak posádka v něm nebude 2+3, ale 2+10 přinejmenším.
Do toho ještě přijde nutnost dvojích typových zkoušek pro piloty… O’Leary to má určitě spočítané líp než já.
To ano, ale beru to tak, ze treba u Jet2 tento model s adhoc 330 funguje jiz leta, tak si jen rikam, proc by nefungoval u nas? I za dve masiny… pri pohledu na tabuli odletu, kde je tolik destinaci nekolikrat denne si proste nemyslim ze by ji cerven-zari neuzivili nonstop.
Na cabin crew je norma 1 steward/ka na 50 sedaček. V 737-800 jsou proto povinně minimálně 4 členové cabin crew.
Tak to by se Lufthansa na těch dvou komicích fakt nežvejkla 😀
Bohužel, pro náš trh je ideál to co se povedlo SW sehnat. Další v řadě by byla A333 od World2fly s 388pax
Zajimave zpestreni… snad ty stojici 737 poslouzi k eliminaci castych zpozdeni.
No to bude supersardinkárna….
To jo, namísto 3+3 na všech SW letech to bude 3+3+3, úplně jiná situace, mnohem méně lidí se bude dělit o uličku a seat pitch stejný, no fuj… 🙂
Když myslíte, a máte pro to svoji argumentaci, patrně spojenou s naklonnosti k SW……
stačí se podávat na seating, oproti B737 SW to nebude změna.
Co napsal J.K. nemá s náklonností ke SW nic společného.. je to tak, 3-3 nebo 3-3-3 není žádný rozdíl. Menší šance okénka, větší šance uličky maximálně. Nepřicházíte o nic z už tak osekaného produktu SW
Jelikož potřebují jedním nahradit 2*189 – tedy potřebují minimálně 378 míst a nejlépe, aby to nebyl finančně velkej provar + začátek plný sezony a sehnat to narychlo, tam asi moc možností nebylo. To si k tomudle i přes to 3-3-3 můžou docela gratulovat. A rekreanti budou mít konečně pořádný velký dálkový letadlo, tak se pro jednou trošku smrsknou.
PS: osobně bych bral přímo v tomdle letadle místa 47-53 A,B a H,J radši než klasickou 737 či A320
Na 4h do Egypta to staci… Kuba by byla horsi… ale zas lepsi nez IL62
Náhodou, IL62 byla zážitková záležitost…😂. A po pravdě, i ta Kuby se dala, bylo nám to tehdy jedno. Ale nikdy nezapomenu na příhodu, když jsem nastupoval a v galley byl velký nápis: Pozor, ledadlo je vybaveno skluzy sovětské výroby! A pod tím drobnějším písmem Proto pozor při používání. Myslím, že to bylo na OK-JBI.
Haha jste me pobavil…
Smart Wings zažívají solidní peklo začátkem sezóny. Velká část letů značné zpoždění, 2 hodiny žádná norma.
U nich celkem standard, ale pro některé je to prostě nejlepší z nejlepšího! 😀
Souhlas, tahle sezona je opravdu slušná. Čas odletu je čistě náhodná veličina u Smart Wings. Nechápu, jak to takhle tlačí na doraz. Ale evidentně to nikomu moc nevadí což mě dost zaráží. Já bych už do jejich letadla nesedl ani zadarmo, ale když chce někdo s cetovkou, prakticky nelze se jim vyhnout. A cetovkám to je asi taky jedno.
Otázka k diskusi je, za kolik těch zpoždění může smartwings a za kolik těch zpoždění můžou externality. koukněte se na aktuální zpoždění na letištích v řecku, turecku .. a nejen tam. hodina zpoždění žádná míra a pak stačí jeden zpožděný odlet třeba z heraklionu, pozdní přílet do práhy, následně ztráta slotu z Prahy někam jinam, a zpoždění nám roste a roste… Např. momentální situace na heraklionu např – v příšžích dvou hodináých je tam plánovaných asi 17 odletů, z toho 11 má zpoždění, většinou kolem 45 – 90 minut. Antálie to samé (a ještě horší) , rhodos dost podobně (jen… Číst vice »
Neomlouvej porad SW…
Smartwings aktuálně nezažívá úplně nejlepší start vrcholné sezóny… 6x 737-800 u Eurowings v Německu, 2x 737 MAX 8 nedodaný od Boeingu, do toho poruchy a zálohy žádný. Za poslední týden bylo zpožděno 46% letů.
Zjevně tohle je snaha, jak situaci trochu zlepšit. Tipuju, že jeden let s tou A330 obslouží vždy dva lety, pro které se původně plánovali bulíci.
A k těm poruchám. Včera třeba premiérový let z Bratislavy do Marsa Matruh musel kvůli počasí divertovat do Káhiry, bylo z toho ve finále dvě hodiny zpoždění, jež se pak přenášelo na další lety, jež to letadlo mělo v plánu,
Snaha se cení, A330 cestující určitě potěší (jen ta konfigurace po Cebu Pacific 3-3-3 asi až tak moc ne). Jen si myslím že poslat 6x 737 na sezónu do Německa nebyl úplně nejlepší nápad.
Tipuji, že jejich finanční oddělení bude asi jiného názoru.
No pokud by platili kompenzace pro celé letadlo x 6 spojů za den, tak by to taky asi nebyla výhra.
To má opravdu 3-3-3? To je v A330 vhodné leda tak pro školní zájezdy… Filipínci se do toho při svých proporcích nacpali, ale v Evropě je to teda dost za čárou. A330 cestuju poměrně dost a nedokážu si to představit.
Planespotters.net uvádí stejný počet sedaček jako u Cebu Pacific. Zde je RP-C3341
(předchozí registrace aktuálního 9H-PTP): https://www.youtube.com/watch?v=rpwttvzXTJA&t=144s
Je to tak, 436 sedaček 3-3-3 v all economy. Strašný:
https://www.seatguru.com/airlines/Cebu_Pacific/Cebu_Pacific_A330-300.php
S Cebu Pacific jsem takhle letěl do/z Manily 4x a úplně v klidu, stačí sí připlatit pár korun za lepší místo a nejlépe do uličky.
Šířku sedačky tím neoblafnete. Ta sedačka navíc v řadě oproti ostatním aerolinkám tam vždy bude znát.
Tak já se nestarám abych oblafl šířku sedačky, ale abych si držel normální tělesné rozměry, co se šířky týče. Když si vedle vás sedne někdo se 150 kily, tak vám žádná economy sedačka nepomůže.
Když si pohodlně sednu do economy sedačky v triple7, ale do této filipínské sardinkárny ne, tak podle vás mám normální tělesné rozměry nebo ne?
A IMHO do JAL economy sedačky v Dreamlineru se 150 kg člověk vejde v pohodě. Takže záleží na aerolince.
Ale až bude konec roku, tak určitě bude vyhlášeno, že jsou jedním z nejspolehlivějších a nejdochvilnějších dopravců 😀
To by mělo létat normálně místo šíleného Maxe
Tak si do toho zkuste sednout v konfiguraci sedaček, popsané Dominicem.
co je na maxu šíleného? .)
Ze padaj, to staci… pri vyrobe se stavel profit nad bezpecnost. To staci ne?
Go Smartwings go!
Go away