Díky za projev lítosti, ale pokud rád cestujete s jejich letadly s koleny málem na bradě několik hodin, budiž, někomu takové trápení dělá dobře. O zasti nemůže být řeč, jen jsem konstatoval fakta na základě osobních zkušeností
Tak milý Zdeňku poraďte nám menej zdatným znalcom , ktorá charterovka , alebo klasická aerolinka v economy ma odvezie pohodlnejšie. Posledne som absolvoval v economy Air Canadu 9 hodin a bolo to zufalstvo. Chce to priplatit a odveziete sa i na Kanáry v biznise ako král.
Tak dobře. A která letecká společnost Vám vyhovuje? Já měřím 193 cm. SmartWings mi přijdou stejně „pohodlné“ jako jiné společnosti. Ryan, Wizz, Lufthansa, TAP, Austrian… možná i ti Emirates, ale s těmi jsem letěl už před 3 lety a to už nemám tak v živé paměti. Prostě všude se sedí naprd. Proto zrovna SmartWing zase nejsou nijak horší, než ostatní. Navíc těch pár hodin letu po EU, nebo max do Egypta, se dá v klidu vydržet.
Předpokládám, že čísla jsou za všechny společnosti holdingu. I když by bylo zajímavé samostatně srovnat počty cestujících v pravidelné a charterové dopravě v obdobích 2019 a 2022.
Překvapilo mě, když jsem četl o ČSA, že v prvních snad 10 letech si nevydělaly na sebe víc, než 1 % z provozu (nebo takový podobný údaj), to mi přišlo vlastně šílené z pohledu to ufinancovat. Každopádně pro nový stát to bylo prestižní mít aerolinku a tak se to ufinancovalo. Dnes už by to stát neudělal.
To by mě zajímalo, jak by jste byl překvapený z toho, že mladé Československo platilo mnohamiliónové dotace francouzským aeroliniím, aby přistávali v Praze, i když tady museli přistávat, jelikož měli problémy s německými letišti.
Jiná doba, ale zjevně to ufinancovat šlo, když stát vyplácel dotace i soukromé ČLS, a to někdy i více, než státnímu ČSA. Spojení s okolním světem (Evropou) bylo pro mladou republiku důležité. A jak správně uvádí i Peeetr, dotována byla i francouzská společnost.
Před 105 lety to bylo maximálně zbožné přání a plno očekávání, dnes už spíš jen sen o přežití bez vize „čehosi“. Alespoň že letiště relativně funguje. U mě se už , možná i díky SW, vytrácí i takový ten nadstandartní pocit sounáležitosti s nimi ale alespoň si jedou za své a kéž se z toho vyhrabou
Kvantita možná, ale kvalita dopravy stejně otresna v dobytcacich jako každý rok
Neni problem letet necim prestiznejsim. Priplatit se ale nikomu nechce, takze se ze 189Y stal standard.
Prestiznejsim bych rad, třeba i byznysem, ale třeba na Kanary mají fakticky tyhle machři monopol….
Stačí letět z Vídně nebo z Berlína.
Letos 2 lety a vše v naprostém pořádku. Je mi Vás Zdeňku líto, taková zbytečná zášť.
Díky za projev lítosti, ale pokud rád cestujete s jejich letadly s koleny málem na bradě několik hodin, budiž, někomu takové trápení dělá dobře. O zasti nemůže být řeč, jen jsem konstatoval fakta na základě osobních zkušeností
Tak milý Zdeňku poraďte nám menej zdatným znalcom , ktorá charterovka , alebo klasická aerolinka v economy ma odvezie pohodlnejšie. Posledne som absolvoval v economy Air Canadu 9 hodin a bolo to zufalstvo. Chce to priplatit a odveziete sa i na Kanáry v biznise ako král.
Do Milana to můžete vzít přes Dubaj. Klidně. Do Paříže taky. Trvá to dyl, ale ta prestiž a catering. Volbu máte. 😉
Dík za hrabeci radu:-(
Tak dobře. A která letecká společnost Vám vyhovuje? Já měřím 193 cm. SmartWings mi přijdou stejně „pohodlné“ jako jiné společnosti. Ryan, Wizz, Lufthansa, TAP, Austrian… možná i ti Emirates, ale s těmi jsem letěl už před 3 lety a to už nemám tak v živé paměti. Prostě všude se sedí naprd. Proto zrovna SmartWing zase nejsou nijak horší, než ostatní. Navíc těch pár hodin letu po EU, nebo max do Egypta, se dá v klidu vydržet.
Přesně tak. Pokud je někdo kolohnát, musí letět ve dvou vládním speciálem.
a co ČSA? 🙂
Předpokládám, že čísla jsou za všechny společnosti holdingu. I když by bylo zajímavé samostatně srovnat počty cestujících v pravidelné a charterové dopravě v obdobích 2019 a 2022.
Letos by snad už měly být hmatatelně pozitivní zprávy.
Vzhledem k dlouhé historii ČSA se jistě i tam vrátili k číslům před pandemií, jen může jít o trochu delší čas, no. 🙂
Tak hlavně aby se nevrátili k číslům před stopěti lety 🙂
Pred 105 lety je ale zase cekala zarna budoucnost 🙂
Překvapilo mě, když jsem četl o ČSA, že v prvních snad 10 letech si nevydělaly na sebe víc, než 1 % z provozu (nebo takový podobný údaj), to mi přišlo vlastně šílené z pohledu to ufinancovat. Každopádně pro nový stát to bylo prestižní mít aerolinku a tak se to ufinancovalo. Dnes už by to stát neudělal.
To by mě zajímalo, jak by jste byl překvapený z toho, že mladé Československo platilo mnohamiliónové dotace francouzským aeroliniím, aby přistávali v Praze, i když tady museli přistávat, jelikož měli problémy s německými letišti.
Jiná doba, ale zjevně to ufinancovat šlo, když stát vyplácel dotace i soukromé ČLS, a to někdy i více, než státnímu ČSA. Spojení s okolním světem (Evropou) bylo pro mladou republiku důležité. A jak správně uvádí i Peeetr, dotována byla i francouzská společnost.
Prave ze rada zemi furt dotuje ztratovy letecky dopravce. A v Cesku treba Ceske drahy…
Před 105 lety to bylo maximálně zbožné přání a plno očekávání, dnes už spíš jen sen o přežití bez vize „čehosi“. Alespoň že letiště relativně funguje. U mě se už , možná i díky SW, vytrácí i takový ten nadstandartní pocit sounáležitosti s nimi ale alespoň si jedou za své a kéž se z toho vyhrabou
Jak muzou CSA s jednim letadlem a jednou nebo dvema destinacema jit do vyssich hodnot?