kmax

Smartwings se loučí s nejkratšími Boeingy ve flotile, vyřazují 737-700

Boeing 737-700 letecké společnosti Smartwings. Zdroj: SmartwingsBoeing 737-700 letecké společnosti Smartwings. Zdroj: Smartwings

Jde o jedny z nejstarších letadel ve flotile českého dopravce.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
BestPilot

Asi to je tema zmenama ve vedeni…mozna novy LR nechce 700vky

Ondra

Konec leasingu a staří nemá s vedením nic společného. Navíc mají A220 a podobnou kapacitou a nižší spotřebou.

BestPilot

Aha, ja sysel, ze se meni letovy resitel a ten je z Airbusu, tak proto konci 700vky.

Y.K.

A všechny ostatní 737 dál provozují, to zní ohromně logicky (ironie).

Evidentně jsou sedmistovky dolítaný do nějakého velkého checku a jejich kapacitu teď od letoška vhodně suplují A220, tedy není důvod si je nechávat.

Joe

Díky base trainingům v PED a BRQ toho mají naskákáno mnohem víc než zbytek flotily, no budiž jim šroťák lehký.

Jarda79

Ale zase mají Smartwings smysl pro humor a potěší cestující nostalgii i na pořádné štrece, dneska SWT měla Dubai DWC.

Honza

Nie je náhodou HA-LKG staršia ako SWW a SWT? V tom prípade by sa nejednalo o najstaršie lietadlá skupiny po HEU.

MPE

Pokud se to bere v ramci skupiny (tj.vcetne dcerinek v PL/SK/HU), pak je opravdu nejstarsim kouskem ve flotile HA-LKG, cili ex OK-TVB, rok vyroby 2002.

MPE

Ted koukam, ze HA-LKG je dokonce jeste o par mesicu starsi nez OK-HEU…
OK-TVB k Travel Service prislo jako nove v kvetnu 2002, zatimco OK-HEU bylo zarazeno do flotily Air France jako nove (F-GKXF) az v prosinci tehoz roku.

Swaggy

HA-LKG má dokonce ty malé okénka v cockpitu. Je to fakt starý.

jkjk

A po žních k Turkovi! Teda spíš do Afriky nebo přestavba na cargo.

Mir

Hlavně ať létá…♥️

Andy

Ještě jsem neviděl 700 přestavené na cargo…

PepaM
Spaghetti

Půjde zpět k Boeingu na lámací zkoušky

Honza

Vi nekdo jejich osud? Ale predpokladam, ze odlet do St Athan ci Kemble.

DDD

SWW skončilo v Tarbes ve Francii.

Honza

Diky, kazdopadne do srotu.

Petr

Zaplat Pan buh, to byl dobytcak 1.kategorie. Ony ani ty dnesni nejsou o nic lepsi. Lepsi je nastupovat vez „nohou“.

Hofi

…a čím bys chtěl lítat.?…za pár peněz nejlépe 380 a v bussinesu…..Jo,holt český nespokojený člověk se nezapře…..🙈🙈🙈

Zdeněk

Samozřejmě že je to dobytčák kterýkoli jejich letadlo kolena prirazeny na předchozí sedačku třeba 6h do DXB, zdá se ti to normální?

Pav

Rozteč mají mezi sedačkami stejnou, jako jakákoli jiná aerolinka v 737. Nijak nevyčnívají.

V jejich MAXu jsem jednu cestu do Dubaje zažil a nebylo to nic dramatického.

Michael

Dobytčák to je, easyjet, wizz, ryan vždy na čas, tenhle předraženej dobytčák i mimo sezonu přilétl do Malagy pozdě a z Fara musel přistát v Malaze a tankovat. Idioti.

Michael2

To by som si pozrel ako je Wizz, Ryan či Easy vždy načas. Rozteč sedačiek rovnaká ako v hocijakej inej aero. Keď sa vám nepáči, nikto vám nebráni letieť inou aero.

Ondra

A takhle víte ze to byl problém aerolinky ? Za 80% zpoždění nemůže aerolinka, ale jiné okolnosti – počasí na trase, plný koridor, opožděný cestující.

Martin Hanzal

V jejich MAXu jsem si ve na cestě do Chanie ve čtvrté řadě přivodil trombózu, nicméně jsem díky tomu objevil kouzlo exit row.

Don Pepe

Dvě možnosti, zhubnout a nebo do Dubaje letět s jiným dopravcem za úplně jiné peníze.

Michal141

Konkrétně s OK-SWT během covidu do AGP a přislo mi to úplně stejné jako zbytek jejich 737 flotily, jen prostě méně řad 🙂

Jake

Když se tam ti cestující jak dobytek chovají tak si nic jiného nezaslouží. Stačí se podívat v jakém stavu jsou kabiny těch nových 220. Žvýkačky všude, stolečky a sedadla polepené nálepkama protože dětičky se nudí tak jim dáme nálepky ať to lepí po letadle. Tátovi nejde sklopit sedačka protože mačká sklápěcí tlačítko od sedadla vedle, tak to sklopíme silou! Špinavý kufr mrskneme na sedačky, lehneme si na stoleček nebo po něm necháme skákat mimino…. Ale budeme si stěžovat že je to rozbité a dobytčák…

AAAA

Ví někdo jestli se čeká nějaká objednávka na nové Boeingy či Airbusy?

dzejejc

Jako náhrada za 737-700 by se nabízely A220 a byl by to velký krok dopředu.

Mir

To si nemyslím, že krok dopředu. 220 nemůže ani nikam, kde je prašno a písek, kvůli motorům.

Mir

To by mě zajímalo který zasvěcený debatér dává ty mínusy. To s těmi motory je prostě pravda a kvůli tomu nesmí např do Egypta.

DDD

Nesmí do Egypta, ale proto tam s nimi létá např. Air Baltic a i provozoval je x let i samotný Egyptair 😀

Pvl

Oni tam muzou, ale ten, kdo pronajima motory (letadlo), muze mit dolozku, ze lze do prasnych podminek poslat letadlo jen na par cyklu v ramci nejakeho intervalu. Hadam, ze to je stejny pripad i zde.

Jake

Nesmůže tam kde je prašno a písek? Tak mi vysvětlete jak je možné, že s a220 lítá airbaltic do Dubaje, air france do Maroka, vždyť i smartwings s nimi lítají do Tel avivu a Turecka. Lítají s nimi Iraqi airways a air tanzania, to taky nejsou aerolinky ze zrovna neprašných zemí. Jediné co tak jsou v prašném prostředí jejich motory náchylnější a zkracují se tím intervaly povinných revizí. Není ale pravda že a220 do prašna nemůže vůbec.

Mir

Dobře, upravuji, že nemůže vůbec, ale zkrátka z těchto důvodů, nevim jak Baltik, ale tyto konkrétní ČSA „airbusy“ do Egypta nelétají. Že to občas letí do TLV je řekl bych určité maximum, kam se to ještě snese, není to tak typicky vyprahlá země jako HRG nebo RMF. Ale tak třeba se ti, kdo to tvrdí mýlí a mýlím se i já a 220 překvapí a do Egypta bude létat také.

DDD

A220 ČSA nelétá do Egypta hlavně kvůli tomu, že tam běžně nelétají např. ani ty -700. Zkrátka cestovky si na ty svoje chartery objednávají větší mašiny. Myslím, že když by cestovka chtěla menší kapacitu letadla, klidně by tam tu A220 poslali.

Pav

Proč by do Egypta létaly A220? Je to destinace, kam se skrz cestovky denně prodá třeba 5x 737-800. A220 je moc malá.

Už ty minusy teda můžeme dávat?

Radim

Ja letel minule s A220 s nima na Madeiru a hodinu pred dosednutim dosla voda. Takze bez teplych napoju a bez myi rukou. Dal nez do Barcelony bych to ero fakt neposilal

Peter

Odkial ste na tu Madeiru leteli?

Ondra

Letělo to z Prahy

Dominik

Mají celkem dost letadel starých kolem 20 let a jejich nejstarším MAXům už táhne na 10. Ví se, jestli má přijít nějaká nová objednávka na B737 nebo A220?

Rarife

A kolik ty nejstarší MAXe odseděly na zemi? Přišly před COVIDem, ještě než začal, tak je uzemnili a tak dva roky seděly na zemi, ne?

Ondra

Dost letadel kolem 15 let to není žádný věk, létají do Prahy letadla 20+, MAX sedel pár let na zemi.

noerf

Myslel jsem, že Smartwings měli tři letadla 737-700. Nebo ten třetí odstavili již dříve?

MD.

Ne, vzdy mely 700 jen dve

MPE

Nemely. Jeste mely OK-SWX, ale jen velice kratce, necely rok (2012/2013). Dnes leta u 2xcel Airways ve VIP konfiguraci jako G-NEWG

noerf

Děkuji

Hofi

….ne,pouze dvě 700