Smartwings ruší na zimu lety do Londýna. Vysvětlují to brexitem i MAXy

Boeing 737-700 společnosti Smartwings. Foto: SmartwingsBoeing 737-700 společnosti Smartwings. Foto: Smartwings

Letecká společnost Smartwings zruší na téměř celý zimní letový řád své spojení z Prahy na letiště Gatwick v Londýně. Důvodem

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarmil

Tak prý omezují i lety do Tel Avivu, nevíte o tom něco?

Eva

Tak to celé začíná budit dojem, že šílenci s excelovejma tabulkama ze SW už vědí něco, co my zatím ne. Že by třeba nastávala významná změna byznysu – urychlená Grétou s uhlíkovou stopou či např pádem T. Cooka a miliony otravných turistú, kterým se pořád něco nelíbí a už nejdou tak snadno odrbat jako to bylo možné dřív? Viz Miliardář Šimáně nabídne volání s Gorilou, sází na internet nebo Investiční fond Unimex, který ovládají miliardáři Jiří Šimáně a Jaromír Šmejkal, nakupuje obchoďáky v maloměstech nebo v módě jsou teď nemovitosti a rychlý zisk – např. Šimáně a další developeři postaví… Číst vice »

Jen tak

to chce klid :)))

letadel je málo … a lítat londýn asi 3x týdně (což je to, co provozují teď) je úchvatný byznys, kdyz tam kromě tebe líta ryanair, easyjet, baw a wizzair a tobě patří sotva 8% toho trhu.

takze … neprehanet to se sledováním konspiarčních webu 🙂

Eva

No, svět se mění pod rukama pomalu už rychlostí světla, a taky platí, že všechno se vším souvisí. „Hyn sa hukáže. Do roka a do dne“
No, a že dlouhodobé zprávy z byznysu jsou konspirační teorie, je pro mne novinka.

Eva

To nikdo nepopírá ani neřeší, jde spíše o to, které odvētví v daný okamžik generuje vyšší zisky a nižší míru rizik.

Karel

Nejenom Londýn. Birmingham je na zimu také pryč. Už řeším refundaci:(

Hanka

A nevite proc zrusili pres zimu Mallorcu?

Hanka

Vloni jsem se vracela z Mallorcy zacatkem listopadu. V lete jsem si koupila letenky na Mallorku na zacatek Prosince a ted resim s call centrem refundaci.
Nevim jak letali vloni, ale letos to bylo pres zimu v prodeji

Jen tak

zvladaj to rychle … refundace prisla po trech dnech

Novyv

Opravdu? Vy jste měl rezervaci?

Zdeněk

Vyklidit bitevní pole konkurenci a ještě to okecávat brexitem a potížemi s B737MAX – další husarský kousek Smrtwings. Londýn není žádná sezónní dovolenková destinace, tam se létá po celý rok, navíc se jedná o destinaci, o kterou je nejvyšší zájem ze strany cestujících. Chování Smartwings mi připomíná chování hoteliéra, který svůj podnik zavře na hlavní sezónu.

Jen tak

tak ono se neda mluvit o vyklizeni… on tam ani ted smartwings nejak cinny nebyl. tech par letu tydne, co meli doted nic dramatickeho nebylo.

novyv

tak to bude ještě mazec

kanafasik

no k obnovení nedojde, protože 29. března už smartwings existovat nebudou.

Martin R

Díval jsem se na hodnocení Bisnode pro ČSA a Smartwings. Obě firmy jsou na to velice dobře, ČSA hodnocení AAA, Smartwings A. Obě firmy nemají platby po splatnosti, platí svoje závazky včas.

Adam

Smartwings jsou dalším kandidátem na krach, už aby to bylo.

Daniel Novák

Já rozhodně nejsem fanda Travel Servisu, ale přát si krach domácí firmy může jen opravdový dement.

kanafasik

domácí firmy z poloviny vlastněné dříve islandany a ted čínani a firmy, která díky kamrádšoftům s politiky převzala a pomohla rozkrást čsa. skutečnou domácí firmu. tak určitě.

Jen tak

expert promluvil 🙂

Bob S.

A co jsi na tom nepochopil??

Alan Wank

Majoritně je stále v českýc rukou, ale tohle není podstatné – je to pořád firma, která sídlí v ČR, odvádí zde daně, platí zaměstnance…

A prosím o důkaz tvrzení, že za pád ČSA může Travel Servis. To, že ČSA nad hrobem koupil za pár korun bych jim za vinu fakt nedával.

Jen tak

ono je to spíš naopak .. kdyby travel čsa nekoupil, tak už tu čsa nejsou …

Jen tak

na novinkach zakazali diskusi?

Adam

asi ano, když jste tady

Vítek

jako v porovnání s easyjetem nemají ani jeden ceny úplně hrozný ale ani ne uplně nejlevnější. pohybujou se okolo 900 kč.

novyv

smartwings nemá ani jednu letenku za 900kč

Bart

Smartwings měli letenky od 995 Kč a u Easyjetu nejlevnější letenky jsou od 901 Kč. já si myslím, že opravdovou příčinou zrušení letů SW na LGW je silná konkurence easyjetu. SW odlétá z prahy na LGW ve 12:30, easyjet ve 12:25. ezy to má někdy levnější a nemá 2hodinová zpoždění jako SW.

Lukáš

RT letenka PRG – LGW – PRG kupovaná 3 měsíce před odletem – FARE CZK 220 TAX 571CZ TAX 364GB TAX 412UB TOTAL CZK 1567. Věřím OW za 900, proč ne

Nicky

Lžou jako vždy.
MAXy s tím nemají nic společného, letadel i tak mají dost, přes zimu je půjčují běžně do Kanady. Brexit s tím také nesouvisí, protože létat se tam bude tak jako tak. Pravda bude asi v tom, že vzhledem k počtu přepravců a lowcost cenám jim ta linka prostě nevydělává a přes zimu by to bylo s profitabilitou ještě horší, tak to raději zabalí.

Gajda

Jj, hlavní problém bude ten, že cenově konkurují téměř BA, ale lítají na letiště U a ne V Londýně jako všichni ostatní, kteří ovšem mají čtvrtinovou až poloviční cenou oproti SW

Lukas

Ano, letadla pujcuji do zahranici i s posadkama a tim padem nemaji letadla a posadky a proto nektere linky, ktere tak nevydelavaji na zimu rusi, protoze za pronajem dostanou vic a navic jsou to jiz dlouho nasmlouvane kontrakty…

Lukas

Muzete muj koment vyse smazat?

Lukas

Test

Jen tak

ono totiz pujcit letadlo do kanady i s posadkou je podstatne vynosnejsi ´, nez linka do londyna s konkurenci dalsich 4 spolecnosti.

takze ano, maxy s tim maji mnoho. radeji toho co nejvic pujci do kanady a linky budou letat tim, co neudají

Y.K.

Kdo vi jestli náhodou navíc nemají nějaký dlouhodobý deal, který by (pro ně) bylo škoda porušit.

Bob S.

Hm., a nebo se pro změnu to letadlo vrátí po sezoně koupáků do Kanady. Kolik jich u SW létá s kanadskou imatrikulací a posádkou??!

Ulafme

Když už tam tu funkci tiskového lháře mají, tak ta Dufková asi něco plácat musí. Jakoby nestačilo sdělit, že linka prostě nebude provozována. Tečka. Těm jejím lžím stejně snad nikdo nevěří, jen tu firmu ještě více ztrapňuje. A to jsem si myslel, že dna bylo dosaženo.

Jen jsem zvědavý na její další tiskovou zprávu kde oznámí, kam všude na zimní sezónu (jako každoročně) SW svá letadla na wet leasing posílá…

Jackub

Nejistota kolek brexitu? Takže ona se Velká Británie po tom lokálním konci světa opravdu do toho moře propadne??! 😮 😀 😀 Nebo ji obeženou ostatným drátem? 😀 😀 😀 Naprosto nechápu, co toto vyjádření znamená… Pokud to tedy není jen bezobsažná floskule a mlžení…

Samo

Je prirodzene ze v ramci jedneho trhu je dopyt vyssi ako medzi dvomi roznymi trhmi, uz len kvoli vacsej obchodnej vymene, ci volnemu pohybu osob. Takze ano, po Brexite dopyt dole pojde.

Ale v tomto pripade asi tu vyhovoku nezozerie nikto, ked uz pre nic ine tak preto ze status UK po 30.10. este nie je zrejmy.

Jackub

S SW asi moc business klientely nelétá a VB nikdy nebyla v Schengenu, takže pro turisty se nic nezmění. Tím pádem mi vliv brexitu na turistické cesty mezi Prahou a Londýnem přijde naprosto zanedbatelný…

Radek Janata

Gastarbeiteři s nimi létají. Minimálně jednoho znám osobně, co se už vrátil i s přítelkyni.

Janina

U nás ve firmě (dost malá) jsme za poslední rok zaměstnali už 2 navrátilce z Anglie. Brexit dopad má i jinak, přes kurz libry, a taky stažení se z potencionálního obchodu s britskou firmou. (vše osobní zkušenost)

Alan Wank

V Schengeu sice VB nebyla, ale bylo možné díky jejímu členství v EU cestovat na občanku (kterou stejně člověk potřebuje i u intra-schengen letů), při tvrdém Brexitu bude třeba pas. Takže bych neřekl, že se nic nezmění.

Kajman

To není zcela jisté, do různých evropských zemí nám stačí OP, i když jsou mimo Schengen i EU (Srbsko, Bosna a další). Nicméně pro svoji cestu do Londýna na začátku listopadu jsem při koupi letenky pro jistotu číslo pasu zadal.

Bob S.

To záleží na mezistátní dohodě. V každém případě se do Chorvatska doporučuje pas.

Samo

Pisal som o volnom pohybe osob (ten ma vyznamny dopad napr. na spominanych gastarbeiterov), nie o Schengene.

Bob S.

GB sice nebyla v Schengenu, ale platili pro ní stejná pravidla jako pro ostatní nečlenské integrované EU (viz.např. Švajc).

Y.K.

Koukáte na to příliš zúženě, protože zákaznici zcela určitě nejsou jen z ČR. Britové už rozhodně v cestování propadli (a bude to jeden z faktorů který potopil Thomas cook), když lidi neví přesně jaká situace nastane (no deal Brexit), tak první co omezí bude postradatelné či odložitelné výletování. Ono se to pak zase zkoriguje, ale kolem Brexitu lze čekat vyšší míru opatrnictví. Z české strany asi zvláštní změna v cestování nebude.

V případě SW to může znamenat potenciální převis nabídky proti Easyjetu a dalším, konkurence je tu dost silná. Možná už z průběhu prodejů letenek nějaký obrázek mají.