Smartwings řeší, co se zaměstnanci v zimě. Budou potřebovat jen 20 letadel

První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště PrahaPrvní přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha

Krize kolem uzemněných letadel Boeing 737 MAX 8 výrazně ovlivní i personál letecké společnosti Smartwings. Firma v dopise vyzvala zejména

Krize kolem uzemněných letadel Boeing 737 MAX 8 výrazně ovlivní i personál letecké společnosti Smartwings. Firma v dopise vyzvala zejména palubní personál, aby zvážil půlroční neplacené volno nebo přechod na poloviční úvazek. O propouštění společnost zatím nemluví.

„Ačkoliv se pro letní sezónu plánuje flotila až 45 letadel, přes veškeré vynaložené úsilí našich zaměstnanců bude pro zimní sezónu společnost Smartwings schopna provozovat jen 20 letadel, z čehož pouze 13 bude obsazováno posádkami palubního personálu,“ uvedla firma v dopise, který má redakce k dispozici.

Mluvčí firmy Vladimíra Dufková jeho existenci potvrdila, upozornila současně, že zatím není rozhodnuto o žádném propouštění lidí. Část flotily opět Smartwings pronajmou přes zimu do zahraničí, zejména do Kanady. V případě sedmi letadel ale půjde o pronájem pouze s piloty, nikoliv i s letuškami a stevardy.

Uzemněný Boeing 737 MAX na Letišti Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Uzemněný Boeing 737 MAX na Letišti Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vzhledem k pokračujícímu odsouvání termínu nasazení letadel Boeing 737 MAX do provozu a snaze Smartwings o udržení všech pracovních míst, nabídla společnost letovému personálu v zimním období možnost dočasného přechodu na zkrácený pracovní úvazek, případně neplacené volno,“ uvedla Dufková. Podle ní jde o preventivní opatření, které umožní zachovat pracovní místa pro provoz v létě.

Mluvčí neupřesnila, jak velkého počtu zaměstnanců se možné omezení týká. Smartwings mají na letní sezónu pravidelně část palubního personálu na dohodu o provedení práce. „Chceme vás ujistit, že zachování všech pracovních míst je pro nás důležité,“ uvedl v dopise člen představenstva Jiří Juráň. Jediné propouštění nastalo ve Francii, kde firma zrušila svoji základnu v Lille. Letadlo zde využívala hlavně pro lety pro zkrachovalou cestovní kancelář Thomas Cook.

Podle dopisu se chce firma v příštích týdnech definitivně rozhodnout, zda bude příští léto počítat s nasazením Boeingů 737 MAX.

Tagy smartwings Top uzemnění letadel 737 MAX
94 komentářů