Smartwings poprvé nasadily nový Airbus A220, letí do Paříže
Kabina Airbusu A220 Smartwings. Foto: Instagram.com / AdamTheFlyer
Kabina je v konfiguraci jedné cestovní třídy s celkovou kapacitou 149 cestujících.
Kabina je v konfiguraci jedné cestovní třídy s celkovou kapacitou 149 cestujících.
Smartwing, letět s touto společností si budu po zkušenostech hodně rozmýšlet.
klasickej prasečák
a co by byl klasickej “neprasecak”?
Slabota! Je potřeba kabinu předělat na 280 míst, aby byl splněn standard Smart Wings.
Zůstane SW věren i v tomhle novém stroji nepohodlnosti sezení? 149 míst….
Zdendo, myslim si, ze uz vsichni ctenari z teto stranky vedi, ze se Smartwings letat nechcete a ze jimi opovrhujete. Chapu, ze jsou pod Vasi uroven. 🙂
Jardo, nemějte zbytečnou starost….Se SW letam naprosto běžně, např. 4.1. Do LPA….Ale v business class:-)
Tak moc děkujeme za tuto důležitou informaci.
Není zač, za to rýpnutí…
Ono to bude 148, tudiz stejne jako Air France a Air Baltic. O 3 vic nez Swiss, ten ma misto prvni rady vpravo vetsi kuchynku. Jinak to same.
Pro Smartwings group to bude znamenat dost nových letadel v nejbližší době. Kromě 4x A220-300 (OK-EYA, EYB, FYC, FYD) to vypadá že se konečně hnulo s dodávkou těch 3x 737 MAX 8 (OK-SWK, SWL, SWN???) a první z nich již má sériové číslo.
Mě by prosím od uživatelů, kteří dávají mínus zajímal mentální pochod, proč ten mínus dávají. Jen z čistě psychologického hlediska by mě to třeba alespoň od třech zajímalo.
Protože mě zatím žádný důvod nenapadá. A poslední dobou je to tu dost moderní.
Díky.
Jinak bude zajímavé sledovat, jestli po dodávce dalších strojů a současně ztrátě kšeftů od BS pro turecké společnosti bude ještě třeba příští sezónu potřeba vykrývat ACMI od Sunwings.
proste radobyexperti rekli, ze “smarti” jsou fuj, takze u kazdeho prispevku, ktery smarty nehejtuje, se sesypou jako komari hejno a nestihaj se uminusovat 😉
Protože seš debil jardo
Vyzkoušel jsem před měsícem s AF a tichoučké letadlo. Spíš nechápu, že v jeden čas letí 2 malá letadla Smart wings a AF) podle mě ný mělo ekologičtější smysl jedno větší, ale holt business
Ono pokud srovnáváte s B737, tak to asi tišší bude, ale já to měl na přestupu, kdy to byla nejdříve B787 což neurazí, pak super tichá A350-1000 no a pak zklamání v A220. Možná jsem seděl na špatném místě, ale nad křídlem by to nemělo být tak zlé přece.
Asi proto, že QS a AF nemají spolu po odchodu ze sky teamu absolutně nic společného, tudíž těžko budou nasazovat spolelu velké letadlo.
No, tak ono ty vztahy byly dost pocuchané ještě před koncem ČSA. Když jsem letěl OK767 v září, tak tam sice kód AF byl, ale nikdy to na mně ve vyhledavačích nevypadlo. Asi se to prodávalo jenom v situaci, kdy byl večerní let AF vyprodán nebo tak něco. A přes OK lety AF už někdy od roku 2020 nebo 2021 kupovat nešly.
AF prodaval letenku CSA logicky jen v kombinaci s prestupem z vlastniho letu (resp. letu KLM z Amsterodamu)
Ono taky podle fotky to nevypadá, že by bylo uvnitř nějak narváno.
Tak doufám, že mi ho nasadí v lednu do Ománu.
To nevim, jestli to má vůbec tak dlouhý dolet, to bude spíš max 8
Má, Air Baltic s tím létá Dubai Vilnius.
Což je ovšem o cca 300 km kratší vzdálenost.
Podle mě ČSA jako brand nezanikne, naopak SW se postupem času přebarví na ČSA, jen bohužel už bez onoho legendárního OK označení letů. Dává to logiku ČSA má pořád ve východní Evropě a části arabského světa dobré jméno.
Ta značka nezanikla jenom z jediného důvodu. A to finančního. Když vlastníš dvě firmy tak se s tím dá krásně čarovat.( viz změna majitele SW.) Je to jen finanční nástroj… ČSA už ve světe nic neznamená. A v Arabárně už vůbec ne 😉
Vypadá to, že na rozdíl od A220 u Swiss a AirBaltic nemají ty malé obrazovky s informačním systémem.
Taky jsem doufal, že je ty malé displeje budou. Už jen na safety informace a polohu letadla by to bylo fajn …
Obrazovky jsou v letadle už jen pro lidi co přijeli na letiště na dinosaurovi – všem ostatním stačí WiFi a kouknout se když tak na stránce toho letadla.
Air Baltic na tom pouští přestupy a gejty aby se cestující rychleji přemístili.
Swiss taky.
Mě to přijde jako přežitek. U několik let je trend BYOD – cestující se vlastním zařízením připojí k palubní wifi, kde se těch informací dá zobrazit mnohem víc. Vlastně mě spíš překvapilo, že si to Swiss nechali namontovat.
to je ale spise evropsky trend, setrit kde se da a z toho mame pocit, ze “to tak je vsude” a odvykli jsme tomu. bohuzel ale evropske dopravni letectvi dost zdegenerovalo (pokud se budeme bavit o plnotucnych aerolinkach).
trend mimo evropu je ale takovy, ze i v narrowbody economy je plnohodnotny IFE.
No, to není. Kde, v Americe?
V Asii a Latam určitě ne. Jediná Brazílie je výjimečná tím, že téměř všechny lety mají internet, většina i nějak zdarma.
U nás na východě se třeba musí letět legacy carrier typu SIA nebo Cathay.. což ale většinou lidi nelítaj, viď.
Naprostá většina pohybů jsou average airlines nebo (U)LCC a tam žádný IFE nebude.
Pokud lítáš jen tím nejdražším, tak máš zkreslený pohled na trh.
Vzdyt to pro jistotu v puvodnim prispevku zduraznuji – plnotucne aerolinky. Nemluvim o lcc a ulcc.
pokazdy, kdyz sednu v usa do letadla delty, united … air canada a podobne… tak si vzpomenu, kam jsme se to v evrope propadli.
Dobře teda
Avianca – IFE není
Malaysia Airlines – IFE není. Některé 737-800 mají overhead screens.
Thai Airways A320 – IFE není
Takže jo, pokud si zaplatíš 4-6x ceny a poletíš se SIA, bude tam výjimečně IFE v narrowbody… Ale to nepovažuju za místní „trend“ 🙂
Takže si chtěl říct „jen v USA mají IFE“.
China Airlines, Eva Air, Korean …atd atd atd
fakt se mi nechce vyjmenovavat vsechny aerolinky, ktere maj ife v narrow body. bychom tu byli do zitra.
Nemusíš, pleteš si letadla.
EVA: In Economy Class on EVA Air’s 777-300ER and A330-200/300s, the high-resolution touch screens and audio/video on demand..
Na A321 je mají podle fotky první dvě řady.
Korean: https://knaviation.net/korean-air-737-max-8-economy-review/
Ani prd.
Fakt se mi nechce opravovat všechny tvoje chyby, to bychom tu byli do zítra. Já v Asii žiju.
https://knaviation.net/korean-air-a321neo-economy-review/
pridejme do seznamu Cathay … a nemusime jit ani daleko – turkish airlines je dalsim blizkym prikladem ife v narrow body
Eva byl uklik, fotka na airliners byla nakonec odjinud. nevyhoda internetu.
ale to je fuk – realita evropskeho letectvi v porovnani s civilizovanym svetem, je dost tristni. a to i kdyz zahrnem evropske radoby 5* aerolinky.
To si nemyslím, protože pak se civilizovaným světem omezuješ na USA, HK, Singapur a Turky plus něco dalšího.. teda pár top států/společností na světě. Což fakt není většina toho, co se tu skutečně odlítá. Věc názoru, no. Pokud srovnáš průměrnou airline, co létá v EU a Asii, tak je to podle mne celkem na stejno. U obou dvou kontinentů existuje velký tlak na snižování kvality a ceny. U nás se snižuje ještě i legroom 😆 US beru jako samostatný svět, jiný platový podmínky a jiný nároky na službu. To je jasné, že na ně EU nemá, když sama ekonomicky trochu… Číst vice »
a samozrejme muzem pokracovat … ANA, JAL …
Můžem, pořád se ale bavíme o narrowbody?
https://flight-report.com/en/report/67295/ana-nh494-nagoya-ngo-tokyo-nrt/
ANA 737 – overhead screen
Přijde mi, že srovnaváš servis intra-EU letů s tím, co Asie vysílá mimo kontinent.
A že realita lítání uvnitř je trošičku jiná.
(Byť se často zase děje, že i widebody lítají kvůli kapacitě krátké trasy – a maj tak i IFE).
https://knaviation.net/ana-a321neo-economy-review/
V USA je to taky něžné, že si připojíte přes wifi vlastní zařízení. Ne tedy u všech aerolinek a typů letadel.
Nemichejte individualni IFE a spolecne obrazovky. Ty jsou u BT a LX fakt prakticke a nenahradi je zadne BYOD. Uz jen to, ze u kratkeho prestupu ukaze na ktery gate bezet je super.
Docela zajímavý je, že interiér obsahuje závěs na oddělení business class. Tu ovšem s koncem provozu ČSA zrušili. Zajímalo by mě, jestli je s ním nějaký záměr (třeba návrat nějaké formy vyšší třídy), nebo jestli jde prostě o pozůstatek konfigurace ČSA.
Docela mě překvapila přítomnost připojení k internetu, které udělá z letů SmartWings (spolu s možností dokoupení Gourmet Menu) velmi solidní produkt. Opět mě ovšem napadá otázka, jestli nejde pouze o pozůstatek toho, co objednaly ČSA. V takovém případě bychom totiž z dlouhodobého pohledu nemohli očekávat udržení tohoto produktu (třeba po dodání dalších letadel mimo tuto objednávku).
Nemohl si spíše oboje objednat majitel letadla, aby mohl v případě potřeby letadlo lépe využít jinde?
Možné to je. Těžko říct. V leteckém byznysu nepracuji, takže můžu jenom hádat.
Business class sa na niektorých linkách vrátilo, možno sa časom objaví aj v A220
No, to se nevrátilo. Naopak byl zaveden úplně jiný koncept business class na některých linkách. Primární rozdíl je sezení 2+2 (v 737). A na podobný komfort ta A220 prostě není vybavena.
Ja myslim, ze vymontovat par rad sedacek a dat tam velka kresla jako ma treba Delta by urcite slo, ale nemyslim, ze to bude SW resit. Spis se ten zaves bude hodit jestli se ta A220 ukaze treba u Svycaru.
Proč není screenshot s reálnou rychlostí wi-fi?
Proc jste si nekoupil letenku vy screenshote? 📺
protože jsem ho sdílet nechtěl, zaleť si to a klidně si ho udělej tvl
Normální lidi většinou pracují, a na rozdíl od některých rozmazlených zazobaných dětí si jenom tak někam nezaletí pro to aby si změřili rychlost wifi.
tak bez pracovat a nezdrzuj se necim, co te nemusi vubec zajimat kdyz stejne nikam nelitas 😀
Jak je to s podélným vyvážením, pokud je na jedné straně více sedaček?
Neznatelné, neřeší se.
Nijak. vzhledem k vzdalenosti od osy (ktera je minimalni) neni na tom prakticky nic resit.
jo, to kdyby to bylo nekde na urovni koncu kridel, tak by to bylo jine kafe.
Amatérský dotaz: kdysi dávno jsem letěl v nějakém B737, bylo nás tam asi 20 cestujících a letuška dbala na to, abychom seděli tak nějak rovnoměrně. Mě to připadalo, vzhledem k hmotnosti letadla a cestujících celkem zbytečné – ale třeba to zbytečné nebylo??
Pokud je letadlo plně obsazeno, tak vpravo je (beru váhu 50 kg na osobu) o 1,45 tuny více než vlevo. A to už mi tak nezanedbatelné nepřijde. Ale možná se pletu. Já jako modelář řeším každý gram, aby byl trup podélně vyvážený. To samé křidla.
Je to zohlednene pri konstrukci letadla. A letadlo se trimuje behem letu stale aby melo co nejmensi odpor , tim padem co nejmensi spotrebu a prijatelne sily v rizeni.
no, ono neni 1,45 tuny jako 1,45 tuny.
zalezi na sile 🙂 a sila se odviji od delky ramena paky.
tech 1,45 tuny, ktere mate metr od osy, je v porovnani s ostatnimi silami, ktere na letadlo pusobi spise zanedbatelne.
Myslíte, že záleží na momentu a ne síle.
Jo, to bude ono 🙂
Dík.
tohle je ale zase neco jineho 🙂
ve vasem pripade resili vyvazeni letadla na hlavu / na zadek. a tam, pokud je letadlo dlouhe, vysledna sila z tech 20 lidi, sedicich v poslednich dvou radach, nemusi byt zrovna mala a prevazila by treba 40 lidi sesicich v tezisti letadla.
najdete so na webu fotky a videa (a k tomu texty), kdy se dlouha letadla (napr 737-900, ale nejen ta) pri nespravnem vyvazeni, ci nespravnem postupu nastupu/vystupu posadila na pozadi jeste na zemi.
I u A220 je procedura, aby se pri nastupování a vystupování neposadila na zadek.
To při 20 právě není jedno. Ono to poletí, ale nebude to v obálce.
Wi-Fi, je myšleno MyWings, nebo opravdová Wi-Fi prostřednictvím SATCOM, jeho modul je zjevně na letadle?
Podle IG příspěvků je to opravdová wifi a k tomu brandovaná jako „Fly OK Wifi“
Opravdová Wi-Fi
vzdyt to mate v clanku 🙂
Teď ano, ale před aktualizací tam tato část nebyla 😉
Pokud by tady byl někdo, kdo s tím letěl a předtím letěl stejným letadlem AF, docela by mě zajímalo zda zaznamenal nějaký rozdíl. Ne, opravdu teď nemyslím služby jako je net či catering, ale letadlo jako takové resp. komfort z hlediska cestujícího. Děkuji předem.
Z hlediska komfortu u AF předně oceňuji podložku hlavy sedadla v Economy, která umožňuje jak měnit její výšku tak i natočit její konce o téměř 90° umožňujíc tak celkem pohodlné opření hlavy a tudíž i kvalitnější spánek. Z fotek v článku vyplývá, že sedadla A220 SW/ČSA tímto prvkem nejsou vybavena.
Pro srovnání, viz. oficiální prezentace AF kabiny jejich A220: https://wwws.airfrance.cz/cs/information/prepare/nos-avions/a220
Netušíte někdo, jestli třeba zbývající 3 kusy dostanou barvy SW? Vypadalo by to celkem pěkně si myslím.
Osobně si myslím , že to bude v původních barvách tak jak to bylo domluveno v prvopočátku. Nové / jiné livery by stálo prachy. A ostatně to bude asi i důvod proč je to v barvách ČSA. Rozhodně to není z důvodu znovuzrození této ex aerolinky.
Dekuju hm asi pravda…
Byly objednány teprve minulý rok, tou dobou nejspíš už bylo rozhodnuto o osudu AOC ČSA.
Objednany byly tak 4 roky pokud se nepletu.
Ne, ta původní objednávka na 4x A220 a 3x A321XLR byla v insolvenci zrušena a tohle jsou jiný A220 z objednávky ALC.
+ ty zásuvky na USB-C a USB jsou super!
Nevíte, kolik dávají Wattů?
Pěkné! Škoda, že se toho nedožily ČSA.
Opakovaný vtip není vtipem, podívejte se do obchodního rejstříku a pak mudrujte. 😉
Vy jste názorným příkladem toho, že s „placatozemci“ se skutečně diskutovat nedá.
ČSA? 🤣 už po nich zůstalo jen to logo na trupu a smrad v kancelářích.
Hezky interier. To se povedlo 🙂
Pěkně moderní, čisté, elegantní a ty mega okénka… jen je to trochu hlučné, ale to je asi subjektivní.
Já tím letěl před měsícem s AF a ve srovnání s MAXem jsem si připadal, že je dost tiché
Ono se to takhle nedá srovnávat.
Strašně moc záleží, kde jste seděl – Pokud budete sedět v A220 někde za křídlem a za motory, a budete to porovnávat s 737, kde jste seděl třeba v řadě 4, tak vým přijde tišší ta 737.
a naopak 🙂
Já vím předem, že se mnou nebudete souhlasit, ale problém je v tom, že A220 je hlučná již na zemi aniž by byly spuštěné motory, prostě je to americký způsob klimatizace, kdy se nehledá na hlučnost. Velice mne to zklamalo, protože jsem se na svezení s A220 docela těšil a potom po nahození motorů to bylo ještě mnohem horší. Pár týdnů poté jsem letěl low cost Wizzairem v nové A321N a i lidé letectvím zcela nepolíbení nahlas kolem mluvili o tom, že to letadlo je neskutečně tiché a ono opravdu je. Nevím jestli Airbus začal používat nějaké lepší izolační materiály,… Číst vice »
neo je fajn, co jsem ale byl fakt prekvapen byl jak ticho bylo v E2 e-jetu.