Smartwings pokračují v oznamování nových městských destinací, přidávají Bilbao a Toulouse

Boeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings. Foto: ČedokBoeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings. Foto: Čedok

Novinky ukazují na navýšení kapacit do měst se silným potenciálem pro tzv. incomingové pasažéry.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Ještě, tak Amsterdam s otočkou do Brna

J.K.

Škoda že nezkusí trochu Irska, tam není konkurence jako do UK… V zimě jsem byl na služebce přes 800 eur zpáteční ( Ryan), teď 600 (taky Ryan). Minimálně zkusit Cork / Shannon, nakonec byl by tam i incomming, ale bez konkurence legacy dopravce a čtyř lowcostů…

Americano

Přes Shannon do EWR…taková je vize

Tomáš H.

Takže tam chtěj posílat MAXy s Business Class co teď lítá na Kanáry? Akorát by mě zajímala celková doba letu se stopoverem, dohromady tak 11 hodin?

David

Pokud na tyto všechny novinky mají nasazovat A220, bude jich potřeba minimálně 5, spíš 6. Dorazí další, nebo budou případně posílat 737-700?

Americano

Proč by nešlo poslat 738?

Mat

Tohle jsou skvělé zprávy, že má PRG zase domácího dopravce, který bude zlepšovat konektivitu. Ale je velká škoda, že nějak nevyužijí značku ČSA, pro městské destinace by se to nabízelo. Smartwings nemají žádné jméno, pokud ano tak jen negativní a nemyslím si, že moc nalákají zahraniční zákazníky. Navíc když přiletí letadlo v nátěru ČSA, tak by se ta značka měla objevovat i jinde.

AAAA

Řekl bych že SW nechce. Značka už zmizela z časopisů, přepážky na T1 a 2, už není ani nad check-inem jak jsou na těch televizích napsány loga společností (už je tam je Smartwings). Takže já osobně čekám kdy zmizí i brand z letadel nebo bude doplněn Operated by Smartwings.

Mat

Tak to je velmi smutné, i když jsem samozřejmě čekal, že to tak dopadne. Teď už opravdu jen aby přemalovali i ty A220.

Air Traveller

a myslíte snad, že na ČSA nějaké zákazníky nalákají? 🙂

Mat

Dalo by se s tou značkou pracovat, jako ITA pracuje s Alitalií. Mít to jako lepší produkt, leťte nejmodernějším letadlem, nějaké služby jako drobné občerstvení navíc. Využít značku v marketingu. Pořád má svůj zvuk. Smartwings je prostě dovolenkový charterový dopravce, nic co by si člověk vybíral dobrovolně a s radostí.

Tomáš H.

Opravdu jen zvědavost z mé strany, s ITA jsem totiž nikdy neletěl, ale jak konkrétně pracuje se značkou Alitalia kromě toho že na letadle maj sticker “Inspired by Alitalia”? Neberte to jako kritiku toho, co píšete, za mě by taky dávalo smysl se značkou ČSA pracovat trochu jinak, ale … za mě. Provozně by to zase znamenalo aerolinku rozdělit na dvě (posílat jen určitá letadla na určité trasy, na nich nabízet určité služby) a myslím, že to je to poslední do čeho by Smartwings momentálně chtěli investovat nebo by v tom spatřovali potenciál. A taky: pojďme se pobavit kolika procentům… Číst vice »

Mat

Ono úplně stačí, že má ITA logo vycházející z Alitalie a nechali si kód AZ. A to Inspired by Alitalia je málo, ale ukazuje to, že tu značku nepopírají. Občas ji zmíní na sociálních sítích a tak. Smartwings doslova jako by se ČSA báli, ani nijak nepropagují A220, což je naprosto nevídané. Každá jiná aerolinka by se s nimi všude chlubila. Ano, bylo by hodně složité vymyslet řešení, které by fungovalo marketingově i provozně. Ale s největší pravděpodobností se tam o to ani nikdo nepokusil. Uvidíme, ty nové linky jsou už dost komerční riziko a nemyslím si, že budou mít… Číst vice »

Tomáš H.

Ona marketingová komunikace Smartwings je už roky úkaz, zvlášť ve srovnání s konkurencí. Vůbec nikdo to neřeší, asi maj spočítaný že to nepotřebujou, nevim … Marketingovej tým předpokládám tvoří jedna osoba, a pokud jsou moje doměnky správný, neni divu že to vypadá jak to vypadá a řešit tady nějakou strategii značky je vlastně zbytečný. 😀

Martin

Nevěděl by někdo kdy má dorazit poslední A220 OK-FYD?

Pepa

V pátek

Adam H

U těch A220 na tyto linky mě zajímá jedna věc – proč mají první dvě registraci EYA/B a druhé dvě FYC/D. Znáte někdo důvod, proč se nedrží řada a je to takto?

Petr

Je to způsobeno rokem výroby: 2024 je to E, 2025 je F.

cbv

Bilbao fajn !

F. K.

Jo, to je zajímavá destinace… Možná i překonám svůj odpor k tomuto dopravci 🙂

Mat

Není třeba, přímo tam z Prahy létá už dva roky Vueling 🙂

Americano

I hope its gonna be QS1222 to Toulouse.

Marek

Plánují přidat do flotily další A220?

David

Výborné zprávy, rozhodně mají kam se rozšiřovat, ať už i Skandinávie nebo třeba Londýn (Heathrow) a mnoho dalšího…

MartinS.

Heathrow bez potenciálu na přestupy? Myslím, že Heathrow se svými 4-5 lety denně, včetně ranního z PRG a večerního z LHR naprosto opanují BA. Tam bych se asi necpal. A zbytek Londýna? WizzAir 2-3x denně na LTN, Ryanair 2-3x denně na STN a Easyjet 1x denně na GTW a LTN. To je 10-13 letů denně, příliš velká konkurence. Už i teď se stane, že nejlevnější letenku v určité kategorii má BA. Do takové konkurence vstupovat asi není zrovna rozumné.

David Vlcek

Máte pravdu, ono to byl spíše takový sen zase na LHR vidět letadlo v nátěru CSA

Andy

Ok, tak by bylo letadlo v nátěru ČSA na LHR. A jako co?

Apex

GTW Easyjet určitě nelétá… 😂. Na zrušené letiště se létat moc nedá, i když by si to možná v Holešově přáli 😂😂

Air Traveller

tak treba se ti, co porad volaji po sitovem dopravci v praze, dockali 🙂

Jirka

Tak chtělo by to ještě členství v nějaké alianci. Ať ta síť není izolovaná, každopádně já v tom Smartwings fandím.

marty-t

Hmm. Přestupní síť postavená na čtyř letadlech A220-300 a frekvenci 2 letů týdně ? A jak dlouho to má v PRG zvládat konkurovat zavedeným síťařům a P2P lowcostům ? Schválně – jak dlouho to potrvá než Smartwings raději pronajme A220-300 i s posádkami třeba skupině Lufthansa… Do jara nebo do Vánoc… 🙂

Adam H

O pronájmech A220 se tu píše už od dob objednání. První neměly být nikdy dodané, pak teda jo, ale ne v livery ČSA, potom, že teda přijdou, ale okamžitě půjdou na pronájem, a teď teda na jaro nebo na Vánoce jo?

Air Traveller

do švestek 🙂

Air Traveller

kazdy nejak zacinal 🙂

Ondra

Doufám, že se přidají do nějaké aliance. Zjednodušilo by to přestupy na těch letištích, kam plánuji létat.

Air Traveller

tak to, jestli jsou v nejake alianci, s temi prestupy zas tak moc nesouvisi.

a z tech destinaci zrovna moc “prestupnich” neni (a ty dva / tri, co jsou, jsou kazdy z jine aliance – barcelona (one workd), bukurest (ta s otaznikem – ale budiz – sky team) a rim (star alliance).

ale … jo, cokoli, co by litalo do rima a umoznovalo za normalni cenu prestup na jedne rezervaci na ITA … by nebylo spatne 🙂

Andy

Ano, protože Bilbao je taková tranzitní destinace ideálně na cestách do USA… Kam se hrabe třeba Amsterdam.

AAAA

Zkrátka přebrali linky po ČSA, na druhou stranu proč ne, když v tom vidí potencionál. Alespoň už to nebude jen dovolenková (koupácká) aerolinka.

jakub

Myslíte potenciál

AAAA

Jj jasně, pardon mi to tam nějak preskočilo

Y.K.

Je dobré, že pro ty A220 vymýšlejí klasické linky do poměrně zajímavých destinací a nezapadly do charterů jako náhrada 737-700.