lot
Letecké společnosti Letectví

Smartwings obnovily lety k moři, začaly s linkou do Splitu

Boeing 737-700 společnosti Smartwings. Foto: Smartwings
Boeing 737-700 společnosti Smartwings. Foto: Smartwings

Letecká společnost Smartwings obnovila dnes prvním letem do Splitu svůj program letů do přímořských destinací.

Na prvním letu bylo 84 cestujících,“ řekla mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková. Do Splitu bude dopravce létat zatím třikrát týdně, od 24. 6. každý den. Původně slibovanou linku do Dubrovníku nakonec Smartwings provozovat nebudou. Průběh letu je na stránkách Flightradar24.com.

Pro dopravce jde o první linku po pandemii koronaviru, v květnu zahájily provoz České aerolinie. Od července začnou Smartwings létat do Řecka a Bulharska. ČSA už létají do Paříže, Amsterdamu, Bukurešti, Frankfurtu nad Mohanem a Stockholmu, v druhé polovině června obnoví spojení do Keflavíku, Budapešti, Košic a Kyjeva, od 25. června se vrátí po deseti letech na linku na londýnské Heathrow.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda

Mně ty letenky přišly neuvěřitelně napálené a neuměl jsem si představit, kdo by s tím letěl na dovolenou, když s konkurencí (s přestupem) s lepšími službami to jde bez problémů za půlku. Ale pokud měli 84 cestujících, v téhle situaci, tak na to asi nemám co říct a přeju jim úspěch.

Ota Z.

zkuste mi když tak prosím na začátek července najít lepší spojení za lepší cenu, abych nemusel nikde nocovat na letišti nebo trávit na přestupu více jak 4 hod a z celé cesty se nestal celodenní výlet… budu moc rád 🙂 Ano, cena je relativně vysoká, ale než se tam trmácet 10 a více hod autem, proč ne… i když za mne bych si volil asi jinou destinaci, než zrovna Chorvatsko…
P.S. na Skyscanneru to nenajdete 😉

Jenda

Máte pravdu, vidím, že se to „stabilizovalo“. Před týdnem to u QS měli za 6500 a u Lufthansy asi za 3500. Teď tam vidím u QS 5 tisíc a u ostatních jen lehce pod.

GPGP

Až tam od příštího roku bude za hubičku létat Buzz od Ryanair, tak to bude určitě levnější 🙂
Ale jestli u nás rapidně stoupne nezaměstnanost, tak i tradiční koupáci budou mít hluboko do kapsy 🙂

Ota Z.

koukám, že modla jménem Ryanair/Buzz nabírá na síle 😀

Koupák

Aby taky ne!

Dusan

Známým poslali SW email, že jim ruší letenku na Tenerife na konec července, odvolávají se na vládní nařízení. Zvláštní, že otevírají linku do Chorvatska a ruší měsíc dopředu jinou linku. Napsali to v angličtině, asi aby tomu nerozuměli, bez vysvětlení jen odkaz na telefon. Tak kde je ta česká letecká společnost s češtinou na palubě, když komunikují s klienty v angličtině.

Dan

To je divný, zrovna Tenerife SW v červenci neruší žádné…

Dusan

9.6. 2020 jim přišel email s informací o zrušení letu 27.7 Brno – Tenerife. Nebudu ho sem kopirovat ale je to tak.

Ota Z.

tak hold pojedou do Prahy a poletí tradiční linkou z Prahy o den později 😉
Co je na tom k nepochopení? Linka z Brna se dostatečně nenaplnila, tak jde ze systému pryč a bude nabídnuta pravděpodobně alternativa na odletu o den později z Prahy. Být majitelem letadel, taky nepoletím s menším než 50% LF… když to nepokryje náklady, tak proč letět…

Pavel

Je to tak. Let 10.8. Brno – Tenerife taky zrušen. Náhodou letí 10.8. taky Praha – Tenerife. V únoru se dalo pořídit skoro za stejnou cenu, dnes kulantní nabídka s přirážkou + 2.600 Kč na hlavu. Oznámení o zrušení v angličtině.

Ludva

Nedávno jsem byl obviněn ze jsem socka, když jsem napsal, že než vlakem do Chorvatska, to raději autem. No socka nejsem tak já si tu letenku klidně zaplatím. Ta krátká doba cesty mi za to stojí. Ty socky se budou kodrcat patnáct hodin s Jančurou 😀. No když nemají na kafe nic jiného jim nezbyde než si ho dát ve vlaku zadarmo.

Analytik

Já tedy nejsem zrovna fanoušek železnice, ale s Jančurou vlakem na lehátku přes noc v tom nevidím žádný problém. Zejména když má zajištěnou i navazující dopravu do chorvatských letovisek. Přijde mi to lepší nabídka než konkurenční aerolinky.

Ludva

Jel jsi někdy čtrnáct hodin vlakem 😀? A pak odhadem podle toho jaké budou kolony a kam pojedeš ještě tak 3 až 4 hodiny busem? Tak to zkus a uvidíš jak budeš čilej až dorazíš. No jo ale do vlaku se vejde nejvíc paštik 😀.

kakov

jel jsem několikrát 9 hodin vlakem (jednou se to díky sebevrahovi protáhlo cca na 11) a předtím/potom ještě přestu a další 2 h vlakem + něco MHD a žádný problém, jel jsem na lůžku, a byl jsem v poho odpočatý, holt nejsem socka a můžu si dovolit vlak 😀 (mnohdy dražší než letadlo), 14 hodin už není o tolik víc……

Tomas

jasne 😀

Travegoist

Jel jsem vlakem 32 hodin v kuse a byl to jeden z nejhezčích zážitků v životě. Co tam máte dál?

Travegoist

Samozřejmě reakce na trolla Ludvu 🙂

Tomas

To je dobře. každý znak návratu k normálu je vítán. Snad už bude jenom líp 🙂

Ondřej

Za ty jejich ceny doufám, že brzo zkrachují. Místo, aby měli snahu nalákat lidi, tak nejlevnější zpáteční letenka za 6000 se zavazadlem do 8 kg, to ať si nechají. Kdyby měli trochu rozum, tak to dají za 3000 až 3500 a myslím, že dost lidí by i letělo. Dát skoro 25 tisíc pro 4 člennou rodinu je hrůza, za to mám na týden apartmán a cestu autem.
S Ryanem do Zadaru jsem schopný aktuálně pořídit za nějaké 3000 až 3500 včetně zavazadla navíc (konkrétně 25.7. tam a 1.8. zpátky).

Petr

Nikdo Vás s nimi létat nenutí 😉

Analytik

Smartwings se evidentně rozhodli, že nechají cenový boj jen na konkurenci.

Tomas

jaké konkurenci?

Honza

přece na tu, která tady okamžitě zahajuje všechny destinace a má tady nekonečno letadel.

Vy jste si ji nevšiml?

Ota Z.

Do Chorvatska se primárně jezdí autem, ten kdo nechce si může připlatit za letenku. Navíc Vás nikdo nenutí s nimi letět. Pokud pohledáte, o moc levnější letenku nenajdete. Croatia Airlines je fajn, ale za cenu dlouhého přestupu v ZAG. RYan do Zadaru je 1x týdně a cenově to není žádné terno. S malým příručákem cena kolem 5 tis.

Ondřej

S Ryanem sem tam byl loni, 5 lidi a cena letenek dohromady 9000, zavazadlo navíc nám stačilo jedno.

Ota Z.

co bylo loni, není letos ;-)))
ale věřím, že třeba Ryanair nabídne lepší ceny, ale zatím to tak nevypadá 😀

Tomas

a pořád do kolečka – na těhle prázdninových letech do středomoří, kde mají celkem drahé letenky, je to moc netankuje. oni mají velkou část kapacity letadla vyhrazenou pro cestovky (kteří platí poněkud odlišnou cenovku). a těch pár míst, která prodávají za 6K peněz, je pro lidi, kteří to budou v době, kdy už i konkurence bude mít drahé letenky.

a konec konců – nikdo te přeci s nima nenutí létat.

Ondřej

Taky s nimi nepoletim, mně primárně vadí to, že chtějí podporu od státu, platit to budou všichni daňoví poplatníci a ceny jsou hrozné. V téhle době bych očekával od nich nějakou snahu naplnit letadlo a za cenu nižší ceny, už jen kvůli tomu, že to mají zaplacené cestovkami.

Jiri

To ze chci podporu od statu přeci neznamená ze se mam stát charitou. Pokid vědí ze za ty ceny stejně odbyt mit budou tak je z ekonomického hlediska vse v pořádku

Ondřej

Ale pak takovou firmu nechci podporovat ze svých peněz, protože je pro 90% lidí v zemi k ničemu.

Tomas

vy jste v hodinach ekonomie a ekonomie moc pozor nedaval, ze?

Ondřej

Tak pokud je lepší lítat s 50% obsazeností než třeba s 80% i za cenu levnějších letenek (myslím těch 30% navíc), tak jste nedával pozor spíše vy. Pokud by to lítalo s obsazeností 90 až 100%, tak chápu, že není potřeba snižovat cenu. Ale viditelně není, tak velká poptávka a minimálně letos ani nebude, takže snížení ceny by poptávku stoprocentně zvýšilo.

Tomas

Mam obavu, že nyní je situace taková, že letí vesměs jen ti, co musí letět…. takže pokud by dali letenku třeba o polovinu levnější, tak o moc lidí víc nepoletí (ale revenue bude nižší)… ono sice často platí, že lepší letět o 80% plnější, s cenou letenek o 50% nižší … ale taky platí, že je lepší letět zaplněný z 50% s cenou X, než 50% za cenu X-20% 🙂 revenue management smartwingsu bych nepodcenoval – oni fakt nejsou zas tak blbí, jak si tu někteří myslí. a mají to spočítané určitě dobře. ale věřím, že pokud jste takový genius,… Číst vice »

Pe.tr

A budou létat v rámci úspor na jeden motor nebo na oba ?

Tomas

a ta úspora letu na jeden motor spočívá prosím v čem?

letět na jeden motor je totiž dražší, než na dva.

Analytik

Ušetřili za přistávací poplatky, zajištění náhradní dopravy a ubytování v hotelu zajištění stravy, a kompenzaci všem pasažérům. A to ani nemluvím o zajištění opravy na vzdáleném letišti.

Tomas

analytiku, analytiku .. ona nám ta analýza nějak nefunguje.

on se ptá o budoucím létání na jeden motor. ne o minulém.

Pe.tr

Tomas – Z mé strany to byl spíše pokus o hořké pobavení . Ještě po sametu bylo pro mě ČSA standartní , dnes nejvíc využívám WIZZ , výjimečně RYR .Bohužel to je i standart služeb Shitwings . A za ty ceny letenky (jsme 4 ) mám opravdu i ubytko .

atat

To néééééé …. jestli to bylo standarTní a je to pro Vás standarT, tak pak tomu hořkému pobavení asi snad i rozumím ….

skyline

Atate, predbehl jste me … vas komentar me pobavil, na tomto foru jsou vtipne prispevky nadstandarT 🙂

Pavel

Let na 1 motor je marketingový tah! Letecká škola pana plukovnika ing. pak díky akrobacii synátora s koupáky praská ve švech. Každý kadet se chce naučit jak ohrožovat životy 200 lidí, aby mu to stejně prošlo.
Taková luftšule už musí mít setsakra renomée. A papíry z ní jdou na dračku všude po světě.

Roman

Lufthansa ma taky skolu pro kamikadze?

Jiří Kocurek

Mno může vás hřít u srdce, že s tím samým pilotem už nepoletíte. Ikdyby šel pracovat jinam.

Mojmír Novák

Paráda, jen tak dále! Držím palce a brzy také poletíme s rodinou na výlet.

Pe.tr

Tak leť s modrým nebo fialovým a máš to i s ubytováním za stejny prachy. A dětem zmrzlinu

Analytik

Přesně tak, za ceny kde Smartwings cenově začínají, ty můžeš mít komplet dovolenou.

Analytik

Před týdnem říkali, že bez státní garance úvěru do 14-ti dnů skončí. Tak jen jestli ta radost z otevírání linek není předčasná. Mohou to kdykoliv zabalit ze dne na den. Letenky doporučuji platit pouze platební kartou (ne převod na účet nebo cash) jinak o ty peníze může kupující přijít.

Tomas

Děkujeme za hloubkovou a přínosnou analýzu 🙂

Analytik

Mluvte jen za sebe, nebo někoho zastupujete?

Ota Z.

asi je to nějaký bankéř 😀