Smartwings mají novou zakázku, do konce května létají ze šesti rakouských letišť
Boeing 737-800 společnosti Smartwings odlétá z Prahy. Foto: Letiště Praha
Smartwings zajišťují pro rakouského klienta lety do Řecka a Španělska.
Přiznám se, že pod hezkým článkem je mi až smutno z této diskuze…
Podle plusu a mínusů to vypadá, že zaměstnanci QS opět dostali interní email, aby sem šli do diskuse a „diskutovali“. A kdepak máme Laděnku, atat-a a další hvězdy? A bude tam létat i kpt. Veselý?
Je vidět ze Smárti umí jen chartery a ACMI. V překladu mít prachy na účtu ještě než se letí. Asi tomu není co vytknout. Jenže vůbec neumí a nikdy neuměli pravidelnou dopravu, síťový efekt, věrnostní program, klientský servis, budování si jména mezi pravidelnými dopravci, činnost v alianci leteckých dopravců. Proto musí vyzobávat u brokerů poptávky po pronájmech, chartery pro cestovky….. v celé západní Evropě se už lítá ostošest, jen tady pořad chcípá pes a čeká se na hlavní sezónu letů do Bojkovic, Hurgády na kuře v resortu z friťáku, Řecka a v září zase konec. Kdyby Vik nezničil ČSA, nerozdrbal… Číst vice »
svaty slova…bohuzel…
Fakt si myslíte, že ČSA s Korejcema by přežily covid lépe? A dálkový letadla poslední dva roky k čemu to? Dopadlo by to stejně nebo ještě hůře. Nevidím jediný důvod, proč by to mělo dopadnout lépe. Mezi převzetím ČSA Smartwings a covidem byl jen jediný rok. Mě nějak připadá, že lidi naprosto ignorují ekonomickou realitu letectví během pandemie a že silné aerolinky to přežili jen díky tučné pomoci států a ekonomicky silní lowcosti protože prudce osekali náklady na kost (rozuměj obratem propustili svůj ne moc dobře placený personál). ČSA nebylo ani jedno z toho. A teď ještě do toho tradiční… Číst vice »
A víte proč byla česká nálada ve společnosti taková, že když byla na přetřesu pomoc státu, tak nikdo nebyl pro a politici vyslyšeli názor lidu? Protože každý normální člověk v Německu, Rakousku, Nizozemí, Francii atd. neměl problém podpořit svoji národní aerolinku, protože to byly podniky s minoritní účastí státu, národních investičních fondů atd., nikoliv soukromý podnik miliardáře, co přišel ke svému jmění v divokých devadesátkách a pak za pomoci hradní galérky prodal podíl čínským komunistům (opět s vidinou svého prospěchu), avšak smluvně nastaveného tak, že Číňan nalije do firmy peníze, za ty se koupí Maxové, ale do reálného řízení vstupovat… Číst vice »
Aha…
No asi nemám potřebu ztrácet čas reakcí.
Člověče ten váš komentář to muselo dát práce a přitom taková blbost.
No můj ty bože. A já debil jsem se přinutil to dočíst do konce. Ale jo, moje blbost.
A ještě k té ekonomice za „komárů“ jak pravíte. Víte kolik stály zahraniční letenky, že jo? Trochu rozdíl oproti současnosti, kdy lidi letenku za 5 litrů (šestinu platu) považují za předraženou.
Lze snad úplně se vším souhlasit, tak to bohužel je.
Podobná situace byla před lety v Maďarsku, podívejte se co je tam nyní.
Ano, je to lowcost, ale má jistou důležitost ve formě dopravní oblužnosti a nejenom pár charterů do koupáckých destinací a občas vypůjčení letadla ČSA, jak se to hodí.
Souhlasím s Vámi až po větu „Kdyby Vik nezničil ČSA..“ ČSA si zničili sami zaměstnanci, tím jako hospodaří a s jejich pracovní morálkou
To jako technik letadla? Pilot? Sekretářka? Nebo snad kantýnská? A určitě nejvíce má špatnou morálku uklizečka z Ukrajiny.
Především lidi z managementu a kanceláří, celé oddělení a armády lidí, které nemají co na práci. Souhlasit se mnou nemusíte, ale viděl jsem to a stále vidím každý den.
Zaměstnanci ČSA byli ti, co to ještě jakžtakž drželi, když vedení soustavně se snažilo poslat ČSA ke dnu.
Prosim, pripomente mi… Nebylo jednim z hlavnich argumentu pro statni pomoc pro Smartwings, ze budou letat z ceskych letist a podporovat preziti ceskych letist a ceskeho letectvi? Nur so eine Frage…
Ano byl. Ale co je spatneho na tom, kdyz si sezenou takovy kseft mimo sezonu?
Pokud vím , SW přes letní sezónu léta z Brna , Ostravy a tuším, že ještě z Pardubic. To je Vám málo?? Zejména z Brna je vcelku dost letů. Nehledě na to , problémy a keců okolo státní podpory bylo více, než dost. Nebýt schopnosti a umu zaměstnanců firmy SW hledat kšefty a využití pro letadla, dávno se nelétá.
Myslím že narážka je na to že dopravní obslužnost státu se zaměňuje za lety do Burgasu apod. Pravidelné linky skoro nejsou.
Jenže žádný závazek dělat „obslužnost státu“ nemají. A chartery jsou také doprava, navíc hlavní byznys Smartwings, tak to není nic překvapivého.
A to je právě ta pointa, jelikož žádný takový závazek nemají, neopravňuje je to žádat podporu, jako se stalo, neoprávněně. Pokud se nepletu pak Vik si stěžoval na to, že stát jim nedal ani korunu. Proč by také měl?
Neexistuje nic jako žádat neoprávněně, každý může požádat, otázka je jestli bude vyslyšen.
Pokud vím, tak nikdy takovou státní půjčku nedostali. Nakonec se dostali ke státní garanci komerční půjčky a u té jde hlavně o to udržet schopnost ji bance splácet, tedy kšefty, jakékoliv. To je největší zájem garanta, aby nedošlo na vyplácení záruk. Což platí hlavně pro zimu a jaro zhruba do začátku června, kdy se od nás moc charterů nelétá a jsou to pro dovolenkové aerolinky obecně hubené měsíce.
a oni snad z ceskych letist neletaji?
chapes , ze i diky temhle kseftum muzou litat i v cechach?
nejdrive myslet, pak se ptat…
Ano, jejich podnikání je založené na touze létat z českých letišť. Jejich podnikání je létat z letišť, kde se to vyplatí.
Dobrý vtip
Tak to je snad ucelem podnikani, ne? Prece nebudou letat nekam, kam se to nevyplati (pokud to neni jakkoliv dotovano)
Asi jste nepochopila narážku na uživatele AirTraveller.
co to meleš?
Jaký smysl má létat odněkud odkud se to nevyplatí? A kdo to zaplatí, když se to nevyplatí?
Ano. Ta firma nestojí na pravidelných linkách, nebo se chlubit, že létají prázdný odnikud nikam. Ale to zde někteří nechtějí pochopit. Prostě když se řekne Smartwings- musí se najít důvody proč kopnout. Bejk také útočí za každou cenu na červený hadr. Musí: je to v jeho povaze a je tak nastavený. Tak jak někteří zde.
Docela zvláštní termín, do května, pro Řecko a Španělsko, každopádně před charterovou sezónou určitě takový kontrakt bodne.
Nemci ale aj rakusania (hlavne dochodci) radi jazdia do typicky letnych destinacii pred sezonou a plnkou. Vacsinou hraju v kasine, prechadzaju sa atd. ..spokojny dochodok 🙂
Nemci ale aj rakusania (hlavne dochodci) radi jazdia do typicky letnych destinacii pred sezonou a plnkou. Vacsinou hraju v kasine, prechadzaju sa atd. ..spokojny dochodok 🙂
Viva Roman! 🙂
A o nove lince CSA do Egypta nic?
Nebylo to spíše jen letadlo ČSA na lince Smartwings?
Na webu CSA je to jako let OK240/241
Aha díky. Na webu ČSA jsem to nenašel.
Na webu CSA to normalne je
Bude to spíše obráceně: letadlo Smartwings na lince ČSA.
Je vidět, ze to je velmi nekompetentní firma dle místních komentátorů…super práce!
slušná práce 🙂