Smartwings loni přepravily přes 2,5 milionu cestujících, meziročně třikrát více

Boeing 737 MAX 8. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8. Foto: Smartwings

Z českých letišť Smartwings loni provozovaly letecká spojení do 80 destinací, na Ruzyni byly největším dopravcem.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Prečo Air Traveller tvrdí , že je smutné , že je Smartwings najväčší dopravca? To mi akosi uniká. No a ako prišiel na to , že má Smartwings staré lietadlá. To by som chcel tiež vysvetliť, ak nejaké vysvetlenie existuje. Asi sa v tom slabo orientujem.
… alebo že by sa neorientoval Air Traveller?

Air Traveller

Pár nových Maxu které poslali do Izraele a v ČR se téměř neohreji je dostatečne vysvětlení. Některé 800 jsou staré 15 let, další vysletleni…
Že je ze srdce 💓 nenávidím je další vysvětlení..

Dominik

Bez jakéhokoliv sarkasmu či provokace se zeptám, proč je nemáte rád? Máte s nimi špatnou zkušenost jako cestující, nebo bývalý zaměstnanec? Ptám se zcela upřímně, protože ač jsem Čech, nikdy jsem se Smartwings neletěl. Žiji v zahraničí a když letím do Prahy, tak s jinou aerolinkou. Díky.

Air Traveller

Rozumím, zažil jsem nekolik zážitků se zpožděním nad 5 h s absolutním nezájmem ze strany Travel service.

Air Traveller

A v neposlední řadě mi vadí prezentace v médiích ve stylu „jak se nám to zrovna hodí“ apod. Že to je strategická firma a další úlety.

Anonymus

Bohuzel dokud se nezmeni majitele, nebude snaha neco menit. Naopak.

Air Traveller

Právě… Stačilo aby jim došlo že devadesátky jsou davno pryč.

Jan

Nekolik…?

Jan

Takto-šlo by to nejak detaiilnejšie špecifikovať? Opisať kde a ako? Ináč díval som sa na jednotlivé typy u Smartwings. Nevvzerá to , že by to vybočovalo z normálu. Nové maxi-7x, prečo ich už nie je viac je jasné a NG niečo má 5, niečo 10,niečo 15 rokov. Úplne normálne. Lietadlo nie je auto. Uznávám objektívne , že jedna moja zkúsenosť s interiérom nie je najlepšia. No podstatný je technický stav. Mám pár hodnoverných,ale zprostredkovaných zpráv , źe technika je v „cajku“. Letel som s nimi par krát v posledných rokoch. Pravidelka Ok. Charterové lety s oneskorenim v priemere do hodiny.(zo… Číst vice »

Anonymus

Vzdyt letecky odvetvi na Slovensku nahrazuje prave Smartwings. Dokonce existuje Smartwings Slovakia s vlastnimi zamestnanci .

Jan

Tak existuje tu Air Explorer. GotoSky a samozrejme Smartwings Slovakia.
No ten rozmer služieb na Slovensku je diametrálne menší. Tî prví dvaja to sú ACMI operátory, ale ich efekt prevádzky je pre Slovensko marginálny.
Slovenský Smartwings to su 2 lietadlá.

Ibragim z Bastru

Technika v pořádku, ale litaji na náhodný počet motorů jen aby ušetřili. To fakt chcete….

Jan

No tak tuto historku spupného jednotlivca stále riešiť ako pravidlo u tejto spoločnosti? To je taká bulvárna prezentácia založená na jednotlivej udalosti i keď samozrejme pravdivej.
To je to samé ako hovoriť, že sa u British Airways chlastà. Zdokumentované 2 prípady za posledných 10rokov. U Emirates průsery…..sú to jednoducho pochybne bulvárne argumenty.
Mňa by od znalcov a insajderov na tomto fóre zaujímal ich odborný názor ako je to s úrovňou výcviku u tejto firmy a nie takéto laické žvatlánie. To môžem rovno čítať len bulvár.

zdenek

V roce 2004 jsem s tehdy Travel Service zažil do Burgasu 11 hodin zpoždění, ale loni 4x Kanary a v pohodě včas

Air Traveller

Toto je spíše smutné, už aby to rozjeli Eurowings i s charterama od příští sezony.

Xaver

Aby to neskončilo tak , jako s RA ve FRA :))

Adam H

Nebo v Praze. Ty jejich výkřiky jak stát má nechat krachnout Smartwings a oni je nahradí .. haha

Air Traveller

Dost se tak stava

Air Traveller

Příští rok budou operovat hned několik chartery pro CK.

Jsem zvědav, ale osobně novější a hlavně udržovaná letadla vs Stara 800

Adam H

„Čeští spotřebitelé a cestovní kanceláře nemusí mít příští léto obavy o volná místa na slunci. Buzz vede pokročilá jednání s klíčovými touroperátory a skupinou Ryanair, aby rozšířil své služby z Prahy o další destinace v Řecku, Turecku, Itálii, Španělsku, Portugalsku a severní Africe na léto 2021,“ generální ředitel Buzz Michal Kacmarczyk a poukázal na problémy jiných charterových dopravců.

Lidovky, červen 2020 🙂

Martin Csabo

Jen tak pro zajimavost tak SW má průměrné stáří svých letadel 11,4 let. U EW je to 11,8 takže z tohohle pohledu jste si nasral do huby

Honza

Už mají ten Codeshare co oznamovali na podzim? funguje to?

RHood

Pane redaktore, informace o průměrném SLF a RASK asi nejsou k dispozici u těch pravidelných letech. Děkuji.

Jan Sůra

Ne, to nikdy nezveřejňují.

Karel

Raději volím, když to jde, jiné dopravce. Cítím se s nimi bezpečněji.

Air Traveller

Naprostý souhlas…

Roman osobně

Pocit sucha a bezpečí je u mnoha cestujících na prvním místě.

Honaz

Třeba Ryan nebo Emirates…

Letadlo

No, z prakticky nuly ta čísla vždycky rostou rychle a mocně. ale jsou bohužel celkem nevypovídající.

Mnohem zajímavější a reprezentativnější by bylo porovnání s normálním stavem, čili s rokem 2019.

… takže jakkoli těch 3x více cestujících v porovnání s rokem 2020 vypadá cool, tak v porovnání s rokem 2019 je to stále velký špatný – cca 30% roku 2019 (bylo to něco přes 8 milionů cestujících). a to ještě rok 2019 byl negativně ovlivněn uzemněním maxů.

Tukok

Zajimavé by to možná bylo, nicméně opět nevypovídající, protože ani minulý rok se zdaleka nepřiblížil normálnímu stavu a podmínkám, které byly v roce 2019. Buďte tedy trošku objektivní, prosím…

Ale určitě se shodneme na tom, že je tu jistý rostoucí trend a oživení zájmu o létaní, což je asi nejdůležitější 🙂

Anonymus

Jenze je tu jeste dalsi faktor a to za kolik penez dani cestujici leteli. Jsou tam lidi z voucherama a lidi, kteri si koupili letenku za par stovek. Takze dulezite jsou trzby a zisk, ktery v roce 2021 jisto jiste nebyl.

noerf

Na druhou stranu roky 2018, 2019 patřily v letecké dopravě k těm nejlepším, zajímavé by bylo srovnat hodnoty s roky s nějakým dlouhodobým průměrem.

Y.K.

Ani s rokem 2019 to není příliš dokonalé, i když zajímavé to být může, protože svět se mezi tím změnil. Srovnání s minulým rokem přinejmenším ukazuje vývoj, což je asi přeci jen důležitější než „historie“.

Otansiho

Rozmohlo se tady slovo „nevypovídající“..Srovnávat s nejlepším rokem 2019 nemá smysl, data jsou k r. 2021 a vypadají velmi dobře. Smartwings se umí vyrovnat i s tak těžkou dobou a to je jenom dobře 🙂 Chtělo by přidat data i od dalších dopravců 🙂

Anonymus

Vyrovnat se? Za jakou cenu? Ze dluzi pres miliardu na letenkacg a nevraci nic? CSA a Smarteings to same.

PetrV

Velká část cestujících cestujících s původními letenkami 2020, které nebyly využity, je proletěla v minulém roce. Bylo možné je bez problémů využít na všechny lety ČSA i Smartwings. Proto částka “dluhu” obou dopravců za letenky už musí být výrazně nižší. Odhadovat si netroufám, ale dle informace od některých prodejců, bylo využito i 3/4 původních letenek.

Jana

Nehnevejte se na me ze se Vas ptam, ale prihlasil jste se o dluznou castku v insolvencnim rizeni? V minulych diskuzich jste psal ze Vam dluzi spousty penez. Dekuji

Letadlo

Nejdriv tvrdil, ze slo o csa, a ze to neprihlasil.

Pak zase tvrdil, ze jde o smartwings (tady mu nic nebrani pohledavku vymahat soudne – uz by ji mel zpatky)…

Takze to spis vypada, ze si neco vykonstruoval v hlave (typ „kverulant“) a nebo proste lže.

Anonymus

Mne se libi jak vam prijde normalni neplatit dluhy. Ale ono vzdy na kazdyho dojde, uvidite

Anonymus

Reknete mi, jak cizinci treba v Australii mohli vedet o insolvencnim rizeni? Dekuji

Jana

Nevim jak to mohli cizinci treba v Australii vedet. Vy jste to vedel? Prihlasil jste se o svoje penize? Pry Vam jich spousty dluzi. Dekuji za odpoved

Anonymus

Nevedel. Malokdo to vedel. A tedy odpovezte, jak cizinci mohli byt informovani o insolvenci a jak mohli vedet, ze v cesku zakon znamena,ze jim aerolinka nic vracet nemusi? A vam to prijde v poradku?

Jana

Nevsimla jsem si, ze by zde nejaky cizinec, potazmo australan psal ze mu dluzi spousty penez. Zrejme se to tedy nedozvedeli. Asi jako byste se vy nedozvedel o insolvencnim rizeni nejake mimoevropske letecke spolecnosti ktera Vam v minulosti zrusila let.

Prihlasil jste se tedy do insolvencniho rizeni kdyz Vam dluzi spousty penez? Predpokladam, ze jste se o nutnosti prihlaseni (na rozdil od cizincu) dozvedel, bylo o tom (nejen) zde nekolik clanku. Dekuji

Anonymus

O insolvenci senevedelo, navic musite splnit spoustu povinnosti, coz spousta lidi nedokaze. Ale to je sumak. Navic na vse bylo 60 dni proste podvod na lidi. Ale jak rikam, ono se to vrati. Jak ty, tak tobe. Treba v nemoci nebo lidskem nestesti.

Jana

Vy mi prejete nemoc nebo lidske nestesti? Co si to vubec dovolujete? Jste normalni?

Pepa

Ne, není normální, nízkou úroveň inteligence tu předvádí dlouhodobě. Ale nam to nevadí, každé forum potřebuje svého obecního blázna

Letadlo

Ne, ta data nevypadají vůbec dobře. On je to celkem průšvih i při srovnání s rokem 21 se zbytkem evropy.