Smartwings hrozí zrušením letů do Turecka. Stěžují si na tamní dispečery, zpoždění se zhoršují
Letiště Antalya. Foto: Antalya Airport
I v neděli bylo v oblasti turecké Antalye zpožděno všech 30 letů Smartwings. Dopravce vyzývá, aby Eurocontrol problém s Turky řešil.
Za mě ještě více přiškrtit! Teď nemyslím jen SW. Letecká doprava je jeden z nejhorších znečišťovatelů planety! Hlavně, že se budou vypínat uhelné elektrárny, ale letecká doprava bude neustále růst! Trochu postavené na hlavu! Vrátit letectví na úroveň covidu. To bylo pro planetu jakžtakž únosné. A neschopna EU by měla více tlačit na vybudování balkánských VRTek! Pokud to snížením emisí myslí vážně.
A to jste načerpal kde, že letecká doprava je jeden z nejhorších znečišťovatelů planety? Na Facebooku? Přišlo to mailem? Uhelné elektrárny vám přijdou okrajové? Ona to totiž vůbec není pravda, že by letecká doprava byla největší. Vůbec ne celkově, dokonce ani jen v segmentu dopravy (kde 3/4 má pozemní doprava).
Protože letecká doprava má největší vliv na počasí. Krásná ukázka byla za covidu. Aspoň u nás.
Hmm, tak to už tuším odkud vítr fouká.
A jak přesně a čím „počasí“ ovlivňuje? A jak se to u nás projevilo? Já si totiž na žádné výrazné změny nepamatuji.
Turky nepodporovat! nelítat tam, nevozit tam peníze!
Ja tam lítám a lítat budu. Nebudu trávit svoji dovolenou v ČR.
Po letech odmítání jsem byl minulý rok na koupačce v Turecku. Obával jsem se po čtení různých diskuzí a chytrolínů na internetu.
Na místě? Infrastruktura v turistických oblastech perfektní. Jídlo vynikající, služby a ochota personálu až na minimální výjimky ukázkové.
Přitom za polovinu ceny co by mě něco takového vyšlo o pár km vedle v Řecku.
Za mě spokojenost, fakt nebylo co vytknout.
Co vám Turci udělali? Lítám tam každý rok a nikdy jsem s nikým žádný problém neměla.
To by mě zajímalo, jak Uršula může vyřešit nedostatečnost řídících v Turecku. Pošle tam nějaké ze Švýcarska nebo to půjde řídit sama?
Ze Švýcarska Ursula určitě nikoho neposle. Oni nejsou v EU.
No jo a jindy v létè vše klapalo jak po drátkách ? Smartwingsové prostě pronajali 6 letadel i s posádkama Eurowingsu do Kolína s vidinou zisku a teď jim vyšlo, že by víc vydělali, kdyby si 2-3 letadla nechali jako vatu pro tyto výpadky… No zpoždění z Antalye se jim přelívá do natěsno nahuštěného plánu holt i na jiné lety a koupáci a CK jsou s nimi logicky nespokojení.
Presne, vidime jak pro tohoto “strategicky duleziteho dopravce” je dulezity cesky zakaznik nad tim nemeckym. Ale na druhou strany snaha vydelat je pozitivni, to se uprit neda. Jen to letos dost prepiskli.
dobře, smartwings si za to můžou, protože s vidinou zisku pronajali šest letadel do rajchu (ponechávám stranou, že když to čtu, tak se mi vybavují filomvé týdeníky z padesátých let).
kde udělaly chybu ostatní charterovky, které lítaj (nejen) antálii , a i jim se to zpoždění přenáší do dalších letů? vlastně už vím, zapoměli se zeptat v internetových diskusích, jak se to má dělat.
kdepak – problém je v tom, že se zapomněli jako před každým důležitým rozhodnutím poradit s Air Travellerem … 🙂
asi jste si spletl komentar, na ktery reagujete
Ja tady ostatni aerolinky za jejich cinnost nekritizuju, takze … proc by se me mely na neco ptat?
Nespletl, u tebe fakt ne 😉
Leteckým společnostem se to zřejmé začíná prodražovat a to i vzhledem k tomu, že čím dál víc lidí má pojištěné letecké asistence a uplatňují nároky za zpožděné a zrušené lety.
V Antalyi zpoždění mají vše letadla, nejenom Smartwings z důvodu velkého množství letů a cestujících a nedostatočne kapacity letiště v Antalyi. Letěli jsme tureckymi avialinkami a také měli zpoždění, a příbuzné letěli z Německa německým dopravcem a měli zpoždění ještě větší, než my z Prahy.
Jo, a pak po příletu s několikahodinovým zpožděním ještě zjistite, že kufry zůstaly na odletu (v noci ze soboty na neděli 29./30.6. to byly desítky kufrů téměř každého letu). Že prý jim v Turecku nefungovaly pásy a některé vozíky zkrátka nenaložili).
V Turecku mimochodem v posledních letech strašně narostla domestic doprava. Když se kouknete na některá letiště v regionech, tak to z nich do Istanbulu létá pomalu jako MHD. Letadla z Izmiru na SAW běžně stráví více času kroužením nad letištěm než samotným letem.
To fakt nejsou dispečeři, ale řídící letovýho provozu. Nikdo z nich to letadlo nedispatchuje a Smartwing má dispečery (myšleno provozní dispečink) v Praze..
Me cela tahle logika letectvi prijde zvracena. Jako uzivatel nechci resit, pres koho si muzu a nemuzu koupit letenky abych v tom letadle mel opravdu misto. Kdyz si koupim listek na autobus (a je jedno, zda normalni nebo okridleny) tak ocekavam, ze v dany cas bude na danem miste stat plechova piksla (a je mi jedno jaka) ktera me v danem (predem dohodnutem) case odveze tam kam ma. Nic vic ani nic min. Koupe letenky je uzavreni dohody. Podminky v ni by mely byt urcitym zpusobem zavazne. Asi by se nemelo stat, ze prijdu na letiste a nekdo me oznami,… Číst vice »
malinko v tom plavete. a i ten primer k busum mate spatne.
tady jde o charterovy let – cili let, ktery sice leti letecka spolecnost, ale letenky na nej prodava (a seating organizuje) cestovka.
pokud pojedete na zajezd s autobusovou dopravou, funguje to stejne. cestovka si najme autobus s ridicem, ale odbaveni, prideleni mist, resi cestovka.
Záleží na tom – bus a cestovka, to je jasné, ale charterový let sice je na objednání cestovek, ale často (třeba zrovna Smartwings) na ten samý let prodává letenky i letecká společnost, tedy jako linku a let je uveden v jejím leteckém řádu a mě pak jako cestujícího zajímá, zda se do daného místa dostanu včas nebo ne.
Ne… pokud je to pravidelná linka, tak na to Smartwings prodávají letenky, s tím, že část si koupí cestovky a může jich být i více. Na charter si letenku volně v prodeji nekoupíte, jedině u cestovky, když Vám jí prodá.
Overbooking je jev, který aerolinky dělají již minimálně několik desetiletí, není to tím, že by ve vedení seděli tupci, ale tím, že umí počítat a využívají každé volné místo. To, že se to někdy cestujícímu stane člověka naštve, ale to je tak vše co stím může dělat. Příště raději volte ten autobus, než letadlo.
Mě připadá, že reagujete zcela mimo téma a ještě dost podivně. Fakt se vám stává že zůstanete na letišti, protože je letadlo přebookované o 100 míst a není pro vás místo? Když už se to stane a to fakt nebude na charterovém letu, kde cestovky vozí konkrétní lidi pro konkrétní místa v ubytováních, tak aerolinky většinou vyjednávají přebookování na další let s tím, že se cestujícím podbízí nějakou kompenzací. Povinnost to akceptovat není, ale jsou lidi co nespěchají (třeba by čekali na přestupu jinde) a rádi si nechají nějakou tu kompenzaci. Osobně jsem takovou nabídku zažil jen jednou u Lufthansy… Číst vice »
Mne se to stalo asi pred 3 lety u Aegean, nabizeli nam (dvojici) kazdemu po 500 € za prebookovani na let ze soboty na pondeli.
Nikdy jsem nechápal lidi, kteří v čase kdy je v Česku 30-35 st.C letí dobrovolně někam kde je 35 – 45 st. C, v době kdy na stejná místa cestuje masa dalších horkachtivých. Notabene když jsou permanentně nasraní při odletu tam a stejně tak při návratu s obvyklou sezónní leteckou sekerou… Řečeno slovy Aleny Vránové Co vás k tomu pudí? 🤣
hlavně pak sousta lidí tam leží u bazénu… asi ten pocit, že mají tu dovolenou někde daleko 😉
A přitom do bazénu mohli jet 17 do Podolí.😆
Neumím si představit, kam bych jel v CZ na 14 dní na dovolenou, to radši např. do Řecka. Navíc tu nemáme moře, to je pro mnohé hlavní důvod. Navíc pokud máte děti, tak jinou možnost než letět o prázdninách nemáte.
Ano, jedinej rozdíl je ten mořskej vzduch, popř. voda.
Což jě někdy (např pro astmatiky) rozdíl dost podstatný.
No vidíte a já myslel, že pro astmatiky je dobrej horskej vzduch.
znám lidi, co mají děti (škola) a klidně létají červen nebo září. Má to fakt spousta výhod. Sice děti zameškají pár dní školu, ale na druhou stranu, to zase takový životní prů*r není 😉
Je sice hezký, že něco ušetří mimo sezónu, ale ty děti pořád mají prázdniny přes léto. Takže hlavně ušetřit a pak je hodit prarodičům?
to je mnoho faktorů, jak to řešit, ale když cesty ba jih, tak jsou prostě lepší v září, člověk si prodlouží léto 😉
Já si teda umím představit 14 dní v ČR úplně stejně jako 14 dní u moře a nebo 14 dní na horách. Pořád je někde co objevovat a pořád jsou místa, kam by se člověk rád podíval, a to klidně i „pár kroků“ za barákem.
Pokud znáte pouze ČR a Řecko, tak je to jasná volba. .-)
Mám děti a lítáme mimo červenec a srpen…
Děti mají prázdniny. Myslím, že bez toho by tohle dvouměsíční období extrémních cen, extrémní obsazenosti a extrémního diskomfortu bylo mnohem více rozložené cca od konce dubna do konce září. Ale velká část populace nemá na výběr. Což je koneckonců fajn pro nás, kdo ten výběr máme 🙂
Řešení je jasné. Zrušit dětem prázdniny a vrátit na léto dětskou práci. Stejně se ti spratkové flákají a aspoň by poznali cenu peněz 😉
Je to i o ceně, rodinná dovolená na Lipenské přehradě vyjde při stravování v restauracích dráž než týden v 4* hotelu s all-inclusive v Turecku. A počasí je jistější, voda čistší…
to je dost pravda, že dovolená u nás není vůbec levná, pokud nespíte pod širákem ve stanu, vaříte v ešusu a pijete ze studánky. Ono jet třeba na vodu (např. Vltavu, půjčit loď, kemp, jídlo) bude dražší než Turecko letadlem 😉
at si kazdy dela co chce … ale ciste soukromne tu touhu varit se v cervenci u more v egypte, dubaji, recku, turecku taky tak uplne nechapu.
v tom vedru uz cloveka nebavi ani to valeni u more , natoz jakakoli jina aktivita …
Povinnost vybrat si dovolenou a dětský prázdniny? Těch 40 stupňů je pak pořád trochu lepší než to trávit na pobřeží Norska
No pro mě díky Bohu za Norsko nebo Balt. 🙂
Presne tak. V lete sa oplatí sever a tieto prímorské destinácie skôr na jar alebo jeseň. Na prelome septembra a októbra je tam oveľa krajšie počasie a oveľa väčšia pohoda keďže davy sú už preč.
Že by doba dovolených? Šokující, že.
Doba dovolených? To je od kdy do kdy? .)
Že by se většinou shodovala s dobou prázdnin?
Odlet měl být 30.6.24 v 19:10,zpoždění 3hod. a odlet ve 22hod .Po příletu do Antalye bylo sděleno cca 180 cestujícím,že kufry všech zůstaly v Praze. To už je sakra problém .Na hotely jsme se dostali kolem 6hod.ranni 1.7.24.Kdo bude řešit naše kufry v Praze nikdo neví. Nezájem cokoliv řešit ze strany letiště i delegátky.Ale aspoň nám popřáli krásnou dovolenou
a co by na vasich kufrech v praze melo resit letiste v antalyii?
tohle je pruser dopravce.
Když vám, třeba v Paříži, nevyjede kufr, tak se obrátíte na koho? Na reklamační přepážku v Paříži nebo v Praze? Hlavně netvrďte, že vám se to nikdy nestalo nebo nemůže stát, protože Air Traveller 😀
Letiste v antalyii (resp handling, ktery tam handluje kufry smartwingsu) vam na prepazce zaregistruje ztraceny kufr a vyda zaznam o jeho registraci s papirem s kodem pro jeho sledovani.
vic to neni jeho starost, protoze jeho moznosti cokoli v tomto resit jsou nulove.
az pote, co smartwings ty kufry do ayt doveze, tak je pak handlingovka rozveze na adresu uvedenou pri reklamaci.
co vic chcete s letistem resit?
Mě to vysvětlovat nemusíte. Jen jsem reagoval na to vaše chytré: co je do vašich kufrů letišti v Antalyii? 😀
Samozřejmě že se mu to nestalo. Sedí doma a nonstop tu zapleveluje svými výkřiky diskusi.
Absolutní nepřipravenost společnosti na sezónu!! nedostatek letadel, nedostatek posádek.. takže výmluva na silný provoz se určitě hodí.
Chcete rict, ze celemu letadlu nenalozili kufry a nikomu, hlavne pilotum neprislo divne, ze vsichni leti do koupaci destinace jen s plavkami a rucnikem v ruksacku nad hlavou?
stat se to muze. pokud handling v praze nestihal (nebo meli treba poruchu), a letadlo by cekanim ztratilo slot (pokud ho melo) nebo by jednoduse nabralo velkou sekeru, tak se odleti bez kufru umyslne. kufry tam dostanou dalsim letem a lidi to par hodin bez kufru vydrzi. to se stane i v lepsi spolecnosti – letos na jare v nice meli problem v tridirne a pilot to lidem rekl jasne – muzeme cekat 15 minut, pak letime bez ohledu na kufry (tady nebyl problem slot, ale hodne prestupujicich). nakonec jsme odleteli s (dle jeho slov) polovinou kufru. bylo to nakonec… Číst vice »
Pravda, timto zpusobem jsem nad tim nepremyslel. Existuji nejaka zavazna pravidla na odskodneni / kompenzaci v pripade zpozdeni / ztraty?
Ja si vzdycky do prirucky zabalim nakolik veci tak, aby se s nimi dalo v cilove lokalite den, mozna dva neco delat dle jeji charaktery (turistiika, vylety…). Nikdy jsem ale nevymyslel, co bych delal v pripade, kdyz letim za ucelem jachtingu a zpozdeni bagaze je rovno ztrate.
vzdycky si ten odbaveny a zpozdeny kufr muzete nechat poslat zpatky do cech …
To piloti fakt neřeší. Nám se to stalo předloni při návratu z Kréty. Eurocontrol nestíhal už od božího rána, v důsledku toho na HER zpožděné úplně všechno. Nastupovali jsme do letadla pěší chůzí po ploše, v „garáži“ u výlezu z budovy stojí čtyři vozíky navalené kuframa, ještě jsem si dělal srandu, že to jsou ty naše. Nevím, jestli tamní handling nestíhal nebo to bylo rozhodnutí kapitána, aby zkrátil zpoždění, ale po příletu na Ruzyň cedule, že z technických důvodů kufry nenaložili, a příjemné dvě hodinky ve frontě na registraci. Kufry přiletěly druhý den ráno. A ještě zpestřeno tím, že mi… Číst vice »
dovolím si jen malou technickou – Eurocontrol sám služby řízení letového provozu neposkytuje. To je jen zastřešující instituce, jejimiž členy jsou evropské služby řízení letového provozu.
Ten, kdo nestihal, bylo řecké řízení letového provozu 🙂
Víceméně máte pravdu, ale je tu jedna drobná oblastní výjimka MaastrichtUAC
Jo, mate pravdu 🙂 diky.
QS2913 – puvodni odlet 22:45 30.6., novy odlet v 9:50 1.7., RIP 🙁
Jedinkrat jsem se s nimi potreboval priblizit na transatlanticky let a samozrejme to skoncilo nakupem nove adhoc letenky za par desitek tisic. Takze jen v nouzi nejvyssi…
Stejne jako Kiwi, ktere se propadlo z polopouzitelne sluzby v roce 2014 do absolutniho scam centra v roce 2024. Prodejci hrncu a pidvodnici s kryptem blednou zavisti.
tak kdyz si na TATL nekoupite “jednu rezervaci” ale samostatne letenky… 🤦
Asi byly levne, jen se nejak dokodrcat do hubu…. Nakonec neusetril 😃😅
Přímé lety z Prahy jsou na charterech kromě Antalye a Izmiru také do Bodrumu a Dalamánu, tam se létá také z Brna. Do Turecka míří letadla ze všech šesti českých letišť, tedy i z Karlových Varů a Pardubic.
Největší český aeroklub se chopil příležitosti, protože pro jednou není příčinou jejich katastrofální dochvilnosti pouze vlastní operační slepota, ale i nějaký externí faktor.
Abych byl trochu fér, Antalya má dneska zpožděno 69 % letů a průměrné zpoždění je 68 minut, což už nebude úplně náhoda, takže jejich rozhořčení chápu. Ale 24/7 utilizace a 45min obraty tomu jdou dost naproti.
Otázka, jestli by se v případě Antalya nestálo za to, změnit obraty tak, aby letadla přecházela Antalya/Antalya a nepřenášela se tolik zpoždění na další relace a tu nešťastnou Antalyi nechat na pospas osudu a točit letadla jen tam nějaký přiletí, nějaký zase odletí.
To by nefungovalo, potřebujete plánovat posádky apod. Spíše jen alokovat jednu mašinu (nebo víc) ať se točí jenom tam a nepřenáší zpoždění do sítě SW, kde mají taky jinch zpoždění zapříčiněných hlavně vlastní vinou dost.
Ono to není jen Tureckem, kde je to samozřejmě extrém. Problémy jsou i Itálie a Řecko, lety Ryanair tam také nabírají zpoždění.
Pokud jste pilot a víte jak funguje řízení v Kanálii (Antalyi) tak víte, že Itálie a Řecko jsou systémem řízení asi o tisíc levelů výše.
Je otázka, zda je turecké řízení tak „špatné“, nebo zda náhodou nemají společnosti nerealistické požadavky na kapacitu, i s ohledem na okolnosti (počasí + uzavřená řady vzdušných prostorů ve východní Evropě a na Blízkém Východě. Pokud je skutečně plánovaých 30 letů denně jen mezi LKAA a AYT, tak jestli holt nestálo zato včas tam naplánovat větší letadla. Jasně, bylo by riziko, že se nenaplní (=nižší zisk pro SW), ale zase by tam byl větší polštář pro mimořádnosti. Pokud je kapacita plánovaná nadoraz, tak se to při podobných okolnostech sype jak domek z karet ze všech stran a je trochu chucpe… Číst vice »
Zítra prý přiletí na výpomoc znova 9H-PTP
Uz aby meli poradnou masinu ve svojej flotile… a ne to porad lepit bulikama… ale to by ty dva dedove asi museli do duchodku uz konecne
jinymi slovy si za to muzou vsechny evropske aerolinky, ktere litaji do AYT, peotoze vsechny tam zapasi se zpozdeni.
protoze ti asi nepomohlo, tak zopakuji svuj predchozi prispevek – za dnesek melomv ayt zpoudeni pres 400 letu. prumerna doba zpozdeni je hodina
ale muze si za to smartwings sam … ach jo.
Ty jsi opravdu pripad, jako SW.
To tady ťukancům nevysvetlíš, prostě SW je špatně a basta.
Vaše náklonnost k tomuto oblíbenému takřka monopolnimu dopravci je na tomto fóru zřejmá, ale lze ji pochopit, poskytuje-li vám obživu…
ne, to jsou jen fakta a snaha mistnim “vsechno vime, vsechno zname, smartwings muze tedy za vsechno” vysvetlit, kde to funguje a jaka je realita.
ne, smartwings ani zadna jina letecka spolecnost ci instituce me opravdu nezivi.
Milý AT, dvakrát si přešlápni a pak si přečti můj příspěvek ještě jednou – píše se tam o společnosTECH. To je tzv. „množné číslo“, takže je asi zřejmé, že se nejedná o jednu společnost (SW), ale o všechny, co se tam cpou, a zejména o ty, co se tam, cpou s desítkama bulíků denně. O SW se píše jako o příkladu z domova. Rudo před očima je špatný rádce :-O.
kdyz vy si to predstavujete, jako hurvinek valku – naplanujte vetsi letadla.
onomv tom obyvaku, v klidu u televize, vzdy vypada strasne jednoduse 🙂
Proslycha se, ze Turci maji „tichou“ stavku. Oni totiz nesmeji podle tureckych zakonu stavkovat, takze to delaji takhle pokoutne. Zakulisni informace doporucuji pilotum na letech do Turecka brat velke extra palivo, protoze nejsou neobvykla dlouha vyckavani a to i bez zjevneho duvodu.
Ohledne letistni kapacity – k zabraneni prekroceni kapacity letiste slouzi letistni sloty. O ty si dopravce zada predem a tak ma letiste moznost regulace. Bud slot nevyda a nebo ho da na jiny cas. Dopravce pak muze let naplanovat az po ziskani letistniho slotu. Z pohledu dopravce je pak frustrujici, kdyz o letistni slot pozada, naplanuje podle nej let a pak par hodin pred samotnym odletem dostane nekolikahodinovy tratovy slot z duvodu kapacity letiste. K cemu pak jsou ty letistni sloty? Problemem je, ze letiste ani rizeni letoveho provozu neresi nasledky takoveho spatneho planovani – to dopadne temer vzdy na… Číst vice »
Takhle to nefunguje…. Kapacita se dohaduje na tzv. slotových konferencích, které se konají dost dloujo dopředu a pokud byly sloty povoleny (což se stanovuje i na typ letadla), tak letecká společnost nemá důvod uvažovat o změně typu (byť kde o zcela teoretickou možnost, pokud ve flotile tyto typy nemá). To si měli uvědomit v Turecku, jakou kapacitu jsou schopni zvládat.
Tak u charterů by to nebyl nižší zisk pro aerolinku, ale pro cestovku. A ono to větší letadlo také není všespásné. Potřebujete více času na obrat, všechno bude pomalejší, výstup, nástup, vykládka i nakládka zavazadel. Ono, kdyby to bylo takové terno, tak to snad aerolinky s většími letadly udělají, ale na AYT jsou to z 95 % B737 a A320. Větší letadla zpravidla jen z Ruska, ale tam to zase kompenzují malé Suchoje.
1, Lítáte do Ruska, tak se nedivte.
2, Jak přesně si ta „okamžitá opatření“ pánové Šimámě a Vik předtavují?
treba ze zacnou makat a prestanou stavkovat?
media pisou o tom, ze tam maj “skrytou stavku” ve forme “pracujeme presne dle predpisu”.
Aha. A to teda riešenie má byť, že nebudú pracovať podľa predpisov?
tohle je oblibeny natlakovy prostredek.
pouzili ho v minulosti treba i piloti csa.
neni to o tom, ze by normalne snad predpisy porusovali na ukor bezpecnoati, ale o tom, ze dusledne do puntiku dodrzuji napr. ustanoveni ve svych smlouvach apod.
To je hezké, ale kde je to řešení?
Že von der Leyen sedne do letadla a poletí tam dispečerům domluvat, aby byli hodní a nezlobili?
A to je špatně, pracovat přesně podle předpisu?
to sice nie je, ale ked to po desatrociach tolerancie zacne robit kazdy, tak zrovna v CR a na Slovensku skolabuje vsetko od zdravotnictva cez zeleznice az hoci po restauracne sluzby.
Je to skutocne oblubeny natlakovy prostriedok, uz pred cosi viac ako 30 rokmi sme si na vojne vykseftili nejake vychadzky za to, ze sa nebudeme vrtat v predpisoch na pocet sprch v kasarnach a podobne 🙂
Kdo lítá do Ruska? Čedok ani Smartwing ne.
Jste si tim jist?
celkem jo. vy mate nejaky dukaz o opaku?
Turecko je druhé Rusko. Za dnešek jsem napočítal jen do AYT z Ruska 95 letů.
Lítat dobrovolně mezi ty ruské koupáky může snad jen nějaký ChciMír.
Jenomže do Turecka jezdí cca 90 % ruských k***v na dovolenou, protože tu svoloč jinde prostě nechtějí. Do Evropské unie se běžný russký turista rozumně nemá jak dostat. Díkybohu za to.
Maji, prave pres to Turecko a taky to vyuzivaji.
Jen abychom predesli vykrikum, ze to jsou vymluvy smartwingsu…
statistika antalye za dnesek (odlety): zpozdeno 400 letu (77% celkoveho poctu dnesnich letu), prumerna doba zpozdeni hodina
na priletech podobna cisla
Dostavil sa “vysledok” dlhorocneho tlaku zastupcov leteckych spolocnosti (A4E,IATA a dalsi) na europsku komisiu….neustale prijimanie legislativy a pravidiel skrtiacich poskytovatelov navigacnych sluzieb sposobil vyrazne spomalenie technickeho rozvoja a taktiez personalneho, lebo “costs…”, zle ukazovatele vo vyrocnych spravach, upozornenia Europskej komisie, rovnako tlak na Eurocontrol na znizenie jeho nakladov na fungovanie a pod….toto sa nemohlo skoncit inak ako problemom snad vsetkych poskytovatelov ANS v Europe s kapacitou a dalsimi problemami, ktore sa teraz leteckym spolocnostiam vracaju v tejto forme. Samozrejme aj zavrete nebo nad Ukrajinou a Ruskom sposobili problemy navyse. Tentorocny odhad objemu prevadzky je vyrazne nad rokom 2019, ktory sa… Číst vice »
zacal a skoncil bych tim, ze toto nema s eurocontrolem nic moc spolecneho.
asi tak!
Otazka spise pro pani Pavlikovou z Cedoku: muze si dopravce jen tak zrusit nasmlouvane lety, ze tam nabira zpozdeni? Uprimne mi to prijde jako zvast bez uvazovani dopredu, ale treba se pletu.
prostě ty lidi místo středozemního moře pošleš na Mácháč, Slapy, Vranov a je to vyřešeno..
A co se nevejde na Vranov, pobere Velké Dářko.
tak jasne, ze to jsou vyhruzky … ale pokud je to situace takova, ze ti to soustavne boura letak, protoze hodinove zpozdeni na priletu z turecka muze znamenat ztratu slotu na naslednem letu do recka a tim padem zpozdeni treba 4 hodiny, tak to resit musis…
Určitě bude ve smlouvě nějaká poznámka, která to umožní. Prostě vyšší moc, ono tedy mimochodem je to údajně stávka, ale ilegální, takže nevyhlášená.
Každopádně by to byl obrovskej průser, pokud by ty lety zrušili. Na druhou stranu by si možná lidi uvědomili, že je lepší lítat na dovolenou do civilizovanejch zemí, než ušetřit pár šušňů.
Jasne, SW se tak rozhodne a necha tam tisice klientu CK? To se mi nejak nezda…
Já myslím, že to „zrušení“ berou tak, že zruší 1 let ze 2 a ten který poletí bude obsluhován něčím větším (třeba pronajatým A330 9H-PTP)
Kdyz vedeli, ze je o lety do AYT takovy zajem, tak mohli tam na cele leto nasmlouvat rovnou A330 a ne v jeden cas posilat 2x 737.
Nechci vám kazit dobrý nápad, ale s jedním půjčeným specifickým letadlem by to bylo ještě horší, když se to tam takto systematicky zpožďuje. Tam by prostě neexistovala možnost jak to zpoždění nějak dorovnávat a to by jen narůstalo. Se 737 mají částečně možnost je prohazovat mezi frekvencemi, tak alespoň něco eliminovat i když ani to evidetně nestačí.
Smlouva popisuje různé situace, kdy může dopravce, ale i CK, nasmlouvané lety změnit nebo zrušit, ale jsou nastavené lhůty a další podmínky. V destinaci máme klienty a potřebujeme je pochopitelně přivézt zase domů. Zpoždění netěší nikoho a tenhle víkend je jeden z nejvytíženějších z celého roku, tak snad se to brzy stabilizuje.
Dekuji za odpoved a drzime palce.