Smartwings budou po dohodě se státem financovat všichni akcionáři
Odstavené Boeingy 737 MAX 8 Smartwings. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.com
Do financování záchrany letecké skupiny Smartwings se v případě dohody se státem zapojí všichni akcionáři společnosti. Dnes se na tom
Ale proč? Proč by měl stát vložit jedinou korunu do zadlužené aerolonie, ve které se tuneluje, která z půlky patří Číňanům, z půlky miliardářům, která je vedená kolotočářem Vikem, která není strategická a měla problémy ještě před koronavirem, a která vykořisťuje své zaměstnance a neumí se chovat ke svým zaměstnancům? Také je vtipné, jak na svých stránkách píší, že by oni taky měli dostat peníze, když je dostali taky, ale nepíší o tom, že ty aerolinie, které dostaly podporu, jsou (alespoň částečně) státní, nepatří Číně a miliardářům, a že ten Ryanair, kterého tam zmiňují, žádnou státní podporu nedostal.
Omlouvám se, chtěl jsem napsat, že se neumí chovat ke svým zákazníkům, i když to, že se neumí chovat ke svým zaměstnancům je taky pravda.
Bagr … Máte tam chybu. Stát totiž nic nevkládá peníze nikam, neboť stát žádné peníze navíc nemá. Co stát někam „vloží“, tak následně vybere od nás = ode mě, od mé rodiny, od Vás a Vaší rodiny, od mého souseda, atd. Tj. rozhoduje se o penězích z mé kapsy, z Vaší kapsy, z kapsy Vašeho souseda. P.S. Mě nejvíc štve, že když z mé peněženky mě stát vezme peníze, které použije např. pro Smartwings tak naprosto nechápu, že stát se VŮBEC nesnažil aby si opasky utáhli ti kteří spotřebují peníze z mých daní použité ve firmě Smartwings, tj. proč stát… Číst vice »
Můžete prosím napsat jak velká část dluhů to je a komu všemu dluží?
Nemůžu odpovědět přesně,neboť kompletní a detailní informace jsou utajovány firmou Smartwings.
Dílčí informac signalizující velké částky nynějších dluhů Smartwings: viz poslední zveřejněná účetní závěrka skupiny Smartwings a.s. = konsolidovaná účetní závěrka za období 2018. Pro leasingové splátky viz strana č. 61. Pro bankovní úvěry strana 58 a následující.
Plus vyjádření pana Šimáně z představenstva, který se vyjadřoval k některým aktuálním neuhrazeným závazkům firma Smartwings – vyjádření je v rozhovoru s panem JUDr. Šimáně na tomto webu 3.6.2020
rhttps://www.lidovky.cz/byznys/doprava/zname-plan-zachrany-smartwings-stat-by-dal-necelou-miliardu-zbytek-doplati-majitele.A200605_122942_ln-doprava_pave…… Takže Tvrdík bude u státní „záchrany“soukromých aerolinek .Pamatuji si dobu, kdy přišel do fungujících státních aerolinek jak to dopadlo? A máme tu toho pána zase a u státních peněz. Koukám že hoši furt jedou devadesátky na plné pecky.
Oni od té chystané zlodějiny prostě nechtějí uhnout. Co to je zase za výzvu? Pokud nejsou stávající akcionáři (navíc z části reálně nedohledatelní?) schopni nebo ochotni nad rámec svých slavnostně deklarovaných investičních aktivit dát spolu do kupy o blbé dvě miliardy v českých víc – tak co je to pak za spolek? Je to jen snaha tahat prachy z eráru a jakmile jim vyjde tahle první etapa, tak je jasné, že salámovou metodou přijdou další – hele, 2 mld už jste dali, přece je neodepíšete, dejte další…. Nebo kupte… Nebo převezměte… A tunel bude dříve nebo později dokonán celý. To… Číst vice »
Havlíček od dubna 2020 mohl udělat kus práce pro záchranu Smartwings a aby se zbytečně neplýtvalo penězi z našich daní na záchranu Smartwings zmenšené např. na polovinu. Mohl toho udělat hodně, ale reálně jsem si nevšiml žádného prospěšného kroku pana Havlíčka.
!!! DEMISI !!!
Tak tomu říkám VYDÍRÁNÍ. Když nám dá stát, my majitelé také něco přidáme. Hlavně zisky pak pošleme i se státní pomocí do daňového ráje.
Pro petr 5: Odhaduji (nevím to), že nejde o jakési zisky.
Ale spíše jde o to, aby Smartwings vrátila svým akcionářům co nejvíc půjček z minulosti. A možná také někteří pronajímatelé letadel pro Smartwings jsou nějak propopojeni s akcionáři Smartwings…. Václav Fischer to uspořádal: „Vše pod jednou střechou“ – vlastnil cestovku, aerolinky i leasingovkou společnost pronajímající jeho aerolinkám letadla.
A na to taky pan Fischer dojel. Kde je mu teď konec?
Pro František – jestli je pravdou, že pronajímatelé (lessoři) letadel pro Smartwings jsou nějak propojeni s akcionáři Smartwings, tak začíná dávat smysl, proč dosud neproběhnul ten nejdůležitější (a logický) krok – proč dosud je úplné „ticho po pěšině“ o zahájení jednání s věřiteli firmy Smartwings, jak velkou část dluhů odpustí firmě Smartwings, pokud z našich daní dostane Smartwings dar (dotaci) ve výši xyz Kč.
A jak by podle Vás ti lessoři mohli být propojeni s akcionáři QS? O jakém dluhu to mluvíte? Vy neustále opakujete, že mají faktury za miliardy které jsou po splatnosti. Ale zdroj jste neuvedl. Takže si vymýšlíte a jen dokola lžete?
Nikde jsem netvrdil, že Smartwings dluží po splatnosti. Možná opravdu dluží po splatnosti, možná ne. Nevím to, neboť Smartwings utajuje tyto klíčové, nejdůležitější informace!!! Ovšem velké zadlužení skupiny Smartwings v minulosti je uvedeno v účetní závěrce Smartwings na konci roku 2018. Jen ohledně splátek nájemného/leasingu vyčíslila skupina Smartwings, že bude muset platit více než 18 miliard. Myslíte, že od 1.1:2019 se povedlo Smartwings splatit všechny dřívější závazky, takže k dnešku Smartwings dluží pouze těch ?pár set milionů Kč? o které Smartwings přišla v březnu 2020, kdy nemohla podnikat kvůli rozhodnutí české vlády? Na těch pár set milionů za ekonomickou škodu… Číst vice »
Ale vždyť jste psal, že náš zaměstnanec ministr Havlíček již dávno o podpoře rozhodnul. Tak proč se domáháte ať se počká? Vždyť už je dle Vašich informací dávno rozhodnuto. Tak proč opakovaně lžete?
Pro František – chápu, že jste placen/zamilován do Smartwings. Aha, takže firma Smartwings nemá kvůli dluhům peníze na provoz? Aha, takže pan ministr Havlíček netvrdil na začátku května: „Odmítám to, že nejlepší variantou je nechat ji zkrachovat. Myslím, že národní aerolinie by neměly skončit tímto způsobem,“ https://zdopravy.cz/smartwings-miri-ke-statni-podpore-jsou-do-urcite-miry-vizitkou-ceska-mini-ministr-havlicek-48435/ Pročtěte si rozhovor s panem Šimáně, který, tvrdil, že, nyní v červnu, je pozdě aby kdokoliv začal zkoumat ekonomickou situaci Smartwings, tj. pan ministr Havlíček do začátku června nezačal shánět detailní informace o Smartwings. Pan Havlíček = Kocourkov!!! Zopakuji – z pohledu nás daňových poplatníků – která z variant řešení způsobí že z… Číst vice »
Já nejsem nikým placen a nejsem zamilován do Smartwings. Jen se Vás ptám proč si vymýšlíte a lžete. Bohužel evidentně se od Vás odpověď nedozvím. Pravdepodobně jste placený troll
Já jsem uvedl zdroj informací. Víc nemám čím bych vyvrátil Váš nepravdivý názor, že si vymýšlím, když cituji ze zveřejněných dokumentů a vyjádření Smartwings.
Holt se pane František budete muset smířit, že pravda se nedá vynuti násilím, pravda buď je nebo není. A tím, že mě budete osočovat a nepravdivně obviňovat ze lhaní, tak nic nezměníte na tom, že cituji pravdu, která Vám je silně nepříjemná.
Já se Vás akorát ptám na to, kde berete aktuální informaci že mají faktury po splatnosti v řádech miliard korun
Vzhledem k tomu, že čerpáte z nějakých svých doměnek jsem přesvedčen že jste placený troll a notorický lhář
Pro František – znovu opakuji, že to Vy mi vkládáte do textu něco, co já nenapsal. Jestli někde vidíte,že já psal že vím o dluzích Smartwings, které jsou po splatnosti, tak kde to vidíte? Fakt, kde vidíte, že já bych psal o dluzích po splatnosti? Insolvence nastává nejen v okamžiku platební neschopnosti, ale také v okamžiku předlužení. No, a na tohle nepamatují ty notičky, které Vám dali ve Smartwings, že? Nikde jsem netvrdil, že Smartwings dluží po splatnosti. Možná opravdu dluží po splatnosti, možná ne. Nevím to, neboť Smartwings utajuje tyto klíčové, nejdůležitější informace!!! Ovšem velké zadlužení skupiny Smartwings v… Číst vice »
Žádné naše peníze pro SW, konec diskuse. To pořád, handrkování, jak na trhu.
Az vas k té diskusi nekdo prizve muzete se vyjádřit. Do te doby vam nezbude nic jineho nez spamovat na fóru
Pro Karel: ano, ta diskuze se jmenuje volby. Po tom naprosto amatérském výkonu pana Havlíčka (a paní Schillerové) si můžete být jist, že využiji svoje právo hlasovat. Nic kloudného neudělali, jenom žvanili kecy o „národním dopravci“. Namísto toho aby obcházely věřitele s výzvou k prominutí částí dluhů firmě Smartwings výměnou za příslib následné dotace do Smartwings. A měli spojovat všechny zúčastněné ve Smartwings (akcionáře, zaměstnance, věřitele), ať táhnout za jeden provaz plus příslib menší dotační podpory. Teď, pod tlakem, to vypadá, že Havlíček udělil bianco šek firmě Smartwings s prakticky nekonečně vysokou dotační podporou (salámová metoda). Takže z peněženky každého… Číst vice »
Uz zase ty vase dluhy které nemate cim doložit? A jednání ktera probíhají mate očividně take dost zmáknuta. Ze vy tam sedite jako zapisovatelka? Protože to co se dostane do médií je opravdu jen zlomek pravdy a reality.
Vždyť si volte koho chcete. Proto se to nazývá svobodné volby.
Pokud Vám nestačí vyjádření členů vedení (členů představenstva) Smartwings o nedostatku provozních peněz a pokud Vám nestačí informace z Leteckého rejstříku (=několik desítek letadel si Smartwings najímá, a dosud nájem neukončil), tak co dalšího dodat. Jasně, že Smartwings má dluhy. Jak přesně velké jsou to samozřejmě nevím a budeme to vědět buď brzy, až Smartwings odtajní detaily, když nyní Smartwings žebrá o tisíce Kč z našich kapes. Anebo detaily o dluzích Smartwings zjistíme, pokud se firmě Smartwings nepovede přesvědčit své věřitele, aby odpustili velkou část dluhů firmě Smartwings… no tak začne insolvence firmy Smartwings. P.S. Podobně velkopanské řeči jako máte… Číst vice »
K volbám můžeš až od 18ti 🙂
Kdykoliv nekdo strka spinave pracky do me kapsy, tak se ozvu. Jestli to Vy mate jinak, klidne si na hithitu zalozte kampan na podporu QS, nebo treba zacnete sbirat vicka…
Smartwings zamrzly někde v 90-kách. Myslím, že to nezvládnou ani se státem garantovaným úvěrem. Ten jejich obchodní model pořádně nefungoval ani když měli faktický monopol. Nedokázali obsloužit ani regionální letiště, ani vytvořit z Prahy HUB. A teď nemají prakticky na čem vydělávat. Ta firma bude dál jen dělat dluhy, které bude stát ze své garance platit. 1) Pronájem letadel do zahraničí – nebude poptávka, na trhu je a bude přetlak letadel po zkrachovalých aerolinkách 2) Běžné linky – konkurence je zpravidla levnější a má lepší služby. Viz např. linka na Heathrow (ČSA cca 5.300 Kč, BA 1.800 Kč, RT). 3)… Číst vice »
vzdyt ten model do unora fungoval perfektne…
Pro Tomas – neznáme údaje o únorové (a ani o dnešní) ekonomické situaci Smartwings. Z jakého zdroje vycházíte, když tvdíte: „fungoval perfektně“?
Z toho mála co víme, tak v průběhu roku 2019 akcionář poskytnul půjčku firmě Smartwings a dokonce i banka vyžadovala dozajištění (aspoň tak já chápu tvrzení pana Šimáně, že už z loňska byla část akciíí Smartwings použita jako tehdejší garance bankovního úvěru).
Aby ta otázka na Vás nezapadla: Z jakého zdroje vycházíte, když tvrdíte: „fungoval perfektně“?
Z jakého zdroje vycházíte když tvrdíte že SW/OK má faktury v řádech miliard po splatnosti? Komu tedy dluží ty miliardy?
Pro František – já nepsal nic o dluzích po splatnosti. Nemůžu je potvrdit a ani vyloučit, neboť prakticky všechny údaje o svých dluzích jsou utajovány firmou Smartwings. Což je zákeřný postup Smartwings a zejména je to velmi, velmi, velmi nezodpovědné od pana ministra Havlíčka, když hrozí, že stát zvedne o desítky tisíc Kč daně mojí rodině, jen aby tyto peníze „zahučely“ ve Smartwings bez jakkéhokoliv cíle – myslím to tak, že zcela chybí na co peníze budou použity a jestli je ekonomická situace Smartwings taková, že miliardy z našich daní umožní přežít firmě Smartwings v podobě zmenšené například na polovinu.… Číst vice »
Budu off topic: daně se zvednou i bez pomoci, nebo s pomocí. Optimistický schodek 500mld pro letošek a dle pana ekonoma Bartoně to bude víc. Takže bych byl klidný v tomhle ohledu. V tomhle státě se děje víc a dražších prasáren, než toto. Btw: je to OT koment, ne obhajoba pomoci
Souhlas, ale zapomínáte na to, že hrozí že dotace pro Smartwings bude mimořádně nehospodárná. Tahle firmá si naprostou většinu letadel pronajala. Pronajímatelé jsou vesměs zahraniční firmy. Tj. když si utáhnem opasky o těch pár tisíc Kč kvůli Smartwings, tak o to blahobytnější budou tyto zahraniční pronajímatelé. A to není fér!!! Ať si zahraniční pronajímatelé také utáhnout opasky!!!!!
Omlouvám se, ale to už můžeme vytáhnout dražší jablka, pomeranče a cokoli, co je dovážené. A potom my, přímo z našich peněz, ne z daní, ale mezd a platů udržujeme blahobyt dovozců z ostatních částí evropy/světa, když přišli o zisky. Tedy, měli bychom teda my všichni volat a žádat tyto společnosti, aby si utáhly opasky ať je nedotujeme? Omlouvám se za off topic.
Pro UzNechci – promiňte, ale je obrovský rozdíl jestli si můžu vybrat za co utratím své peníze. Když si člověk musí vybrat jestli dá peníze na pomeranče 75 Kč/kg,letecká dovolená NEBO jestli bude mít na zaplacení vody a elektřiny, tak ať si každý vybere. Někteří, bohatší mají peníze na oboje. Ale jsou i méně bohatí: například rodiny s malými dětmi, rodiny které se starají o své nemohoucí rodiče – kteří s bídou mají jen na jedno – tj. buď předražené pomeranče/leteckou dovolenou nebo voda/elektřina Způsob utrácení téměř nekonečného množství peněz v utajovaných transakcích jako je tato trasnakce pana Havlíčka/Babiše se… Číst vice »
Myslim to tak, že dotujeme půl světa a nikdo a nic s tím nedělá a nenadělá, naše daně jdou do nejdražších silnic a dálnic atp.. Proto jsem reagoval na utahování leasingovek a zvyšování daní tímto příměrem 🙂 a proto jen OT 🙂
V jedné větě napíšete, že to nemůžete potvrdit ani vyvrátit. A v druhé větě tvrdošíjně opakujete že dluhy zatajují. Proč takhle lžete? Lžete takhle i v normálním životě?
Pro František – to je omyl ve Vaší hlavě, že si slovo dluh překládáte jako dluh po splatnosti. a) Důkaz o tom, že firma Smartwings BYLA obrovsky zadlužená v minulosti je popsáno v účetní závěrce za rok 2018. Jsou uvedeny konkrétní výše dluhů, tak prosím, si každý může sám přesvědčit b) Důkaz o tom, že firma Smartwings JE NYNÍ zadlužená tak moc, že nemá na provoz, se můžete přesvědčit například z vyjádření členů vedení (představenstva) Smartwings, když vysvětlují, že žebrají z našich kapes o několik miliard, ale současně se titíž lidé zuby nehty brání, aby se zaručili, že dotace ve… Číst vice »
Já nikoho naslepo obdarovávat nechci. Mě by jen zajímalo proč v diskuzi neustále lžete vymýšlíte si. Vy si tak moc vymýšlíte až se v tom sám ztrácíte. V každé diskuzi píšete protichůdné věci
Já jsem uvedl odkud jsem čerpal svoje tvrzení. Jestliže tedy zdroj informací – účetní závěrku firmy Smartwings – považujete za lživou, tak o čem se tady my 2 vlastně bavíme. Vy jako fanoušek firmy Smartwings klidně posílejte SVOJE peníze do Smartwings, napřímo, z Vaší peněženky.
Ale do mé peněženky prosím nezkoušejte strkat prsty, aby přes zvýšené daně mi sebral peníze pro Smartwings. Děkuji.
Já žádný fanoušek Smartwings nejsem. Jen nechápu proč si neustále vymýšlíte a lžete.
Já jsem uvedl zdroj informací. Víc nemám čím bych vyvrátil Váš nepravdivý názor, že si vymýšlím, když cituji ze zveřejněných dokumentů a vyjádření Smartwings.
Holt se pane František budete muset smířit, že pravda se nedá vynuti násilím, pravda buď je nebo není. A tím, že mě budete osočovat a nepravdivně obviňovat ze lhaní, tak nic nezměníte na tom, že cituji pravdu, která Vám je silně nepříjemná.
On myslel samozřejmě, že perfektně fungoval pro Vika, Šimáněho a spol. Rozhodně ne pro zákazníky, zaměstnance a teď státní kasu.
a na to jste přišel jak, že fungoval perfektně?
no tak to je jasné, ne? tisíce spokojených zákazníků, skvělé a konsistentní služby, velmi málo zpoždění nebo ztracené batožiny, žádné prodlevy ve vyplácení kompenzací, vynikající komunikace se zákazníky, vzkvétající business, hromady peněz na účtech pro případné horší doby, pravidelný vysoký zisk rozdělovaný transparentně formou dividend, nákop nových vlastních letadel, a vůbec…
Tak perfektně že vlastně přišli o skoro všechny „dálkovky“ (jestli je to pro koupáka lepší, asi jak do které destinace) …. Kdo ví jestli na ně nezačala tlačit například Itaka po tom co třeba dostala nabídku od Buzz, pro příští rok a najednou se ten perfektně fungující domeček z karet začíná pomalu houpat… No a minimálně ta část bussinesu pod OK kódem zas tak perfektně nefungovala, spíš se hodně rušilo, teda bylo potřeba optimalizovat linky z důvodu uzemněných MAXů 🙂
Jiste, a z nej jste mel taky vyplatu. No a ted fugovat nebude a Vy si najdete noveho zamestnavatele. Preji Vam hodne uspechu pri hledani nove prace. At se Vam v ni pak libi a mate i vyssi mzdu. Moc Vam to preji. Dokonce mozna poznate firmu se slusnou firemni kulturou…
Nějak mi tam chybí info, jestli čínský spoluakcionář opravdu změnil názor. Původně mluvčí SW tvrdil, že s nimi čínská strana vůbec nekomunikuje. No a superministrovi pro všechno asi nikdo nedokáže vysvětlit, co je to strategická firma -:(
Superministr pro všechno, včetně inovací, sám žije v roce 2000. Pak to tady taky vypadá tak, jak to vypadá.
Nutně potřebujeme odborníky s dlouhodobější zahraniční zkušeností, náš inovační rybník zase začíná zahnívat…
Hlavní problém pana superministra spočívá v jeho velké hubě a malé pracovitosti. Smartwings mají řadu problémů k řešení. Možná řešitelné jsou, možná ne. Ale pan ministr Havlíček raději furt mlel pantem, namísto toho aby si vyhrnul rukávy a pustil se dopráce. Oslovit jednotlivé akcionáře, oslovit zaměstnance, oslovit věřitele – jestli všichni SPOLU potáhnou za jeden provaz, utáhnou si opasky za podmínky když z našich kapes dostane Smartwings ve výši xyz Kč a ani o korunu navíc. Pokud se všichni zúčastnění (akcionáři, zaměstnanci, věřitelé) nedohodnou, tak ať přijde standartní řešení = insolvence. A případnou dotaci udělit až po ukončení insolvence, až… Číst vice »
Jakou „pracovitost“ chcete proboha po burešovo člověku!? Ten je na svém místě proto, aby plnil zadání šéfa, ne aby dělal něco pro český stát. Když mu kápo nařídí: „Plácni do médií tohle nebo tohle, a pak uvidíme jestli se lidi ozvou nebo ne. Když se kolem toho bude moc mrmlat, já to s velkou slávou zatrhnu a uděláme to znovu, jen to zase nějak jinak zaobalíme.“ Jednou je česká republika jeho cca 238-má nepřátelsky převzatá firma, tak dokud z ní jde ještě něco vydojit, tak to vydojí, až v ní nic nezbyde jako ve spoustě dalších, tak jí zahodí a… Číst vice »
Od kdy je ministr ministrant pro soukromou společnost miliardáře, to si ho platí on nebo my z našich daní?
S těma dotacema bych byl opatrný, doporučuji jejich zastáncům zalovit ve své kapse a věnovat na tento bohulibý účel svoje peníze. Dělat charitu a rozhazovat miliardy z peněz druhých je ale také způsob, jak se dostat do problémů.
Tak, pokud by SW byly ve zdravé finanční kondici, nenutily by šéfpilota letět na jediný motor, namísto ochrany zdraví, životů crew i Koupáků a PR a nezdechly by jedinou long haul linku a jediné wide body letadlo! Jak výše uvedenou kondici a prohnilost kamuflují prostřednictvím kreativního účetnictví a vyvádění zisků např. za odkloněnými business jety a dodavateli i cestovkami, nehraje roli. Fakta hovoří jasně: Kdyby byly skupina SW fit, nelétala by na jeden motor a Soul i další výstavní destinace i služby pro stát a export by si SW hýčkala jako oko v hlavě. V jejich Kreativním účetnictví to těžko… Číst vice »
kdo toho pilota nutil letet na jeden motor?
Letěl? Letěl! Pro ostudu sebe a pantáty plk. ing. a jejich soukromé pilotní školy to nejspíš nebylo!
To bohužel odpovídá velice nízké firemní kultuře, která je budována právě takovými lidmi.
Vsak i ANA mam velice nizkou firemní kulturu
Vas pan majitel… a jeste prispechejte s pohadkou o 61999 letech na oba motory a sousedove chciple koze…
Pomoc státu? Máme program COVID III. Nesplňujete podmínky? Tak je to váš problém, stejně jako všech dalších firem, které skončí v pekle.
Covid III pro firmy do 500 zamestnancu a max 50mil? Jako fakt?
Z článku na Lidovkách:
Už loni vložili čeští akcionáři do firmy kapitál ve výši 750 milionů korun a totéž očekávali také od státní společnosti CITIC, jíž patří bezmála polovina firmy zajišťující linkové i charterové lety. K příslibu čínské strany došlo až v úterý.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/smartwings-potrebuji-od-statu-pujcku-az-2-miliardy-korun-valna-hromada-schvalila-financovani-do-roku.A200604_193800_ln-doprava_rkj
Takže Šimáně už má podle tohoto textu zaplaceno.
A na iDnes, „Dvě miliardy, nebo jsme dolétali, říká šéf Smartwings Šimáně“
To zní jako “ Chci mít dvě v českých na stole“
Super, takže problem vyřešen, Číňan to zatáhne a my můžeme zase v klidu sledovat TV Barrandov a číst Blesk.
Tak od tud pramení vaše znalosti. Ko leccos to vysvetluje
Tak předlužení předpokládám nejsou, jinak by měli povinnost podat na sebe insolvenční návrh.
Podle účetních uzávěrek a celkově hospodaření nevykazují nějaké známky „nezdravé firmy“. Troufl bych si říct, že víc nezdravá je i Lufthansa a Air France/KLM.
Pro Adam H – To Vašeho hodnocení jste myslel dle kritérií zda firma je/není v insolventní ve smyslu § 3 Insolvenční zákona (zahrnuje insolvenci z důvodu „platební neschopnosti“ a také insolvenci z důvodu „předlužení“).
To nevím, ale podle záverky v roce 2018 dlužily na dlouhodobých úvěrech 4,2 miliardy, rok před tím „jen“ 2,7 miliardy. A to ještě před maxy, takže to není zcela aktuální. K tomu v roce 2018 ještě krátkodobé úvěry za 41 ´,1 miliardy, proti 2018 také velký růst.Tak nevím, jestli rostoucí dluh, ještě před maxy je „zdravý“. U maxů lze pouze spkulovat, ví se, jen že bylo firmě potřeba půjčit další hotovost, nečekal bych tedy, že zadluženost klesla, spíše naopak.
Dovolím si spekulovat… Ale předpokladdám že vedou účetnictví podle IFRS a ne podel CAS. Tj. jako dluh se počítá i operativní leasing. Logicky, jestli rostu, tak mám víc letadel na leasing a všechny budoucí splátky podle smlouvy se počítaj jako dluh, jsou-li splatné více jak za rok, tak jako dluh dlouhodobý. To ale neni nic divného nebo nezdravého. Problém by spíš byl, kdyby jim klesala hotovost, nebo měli závazky po splatnosti…..
Pro Jirka – reagujete na to, jestli firma Smartwings možná je/možná bude v insolvenční situaci? Tj. jestli Smartwings jsou platebně neschopní nebo jestli jsou předlužení?
Úvěrové moratorium platí i pro velké firmy, tedy to co nebylo k 23.3. 30 dnů po splatnosti, dá se posouvat až do 31.10. Ostatně Leo Express by mohl vyprávět…
Díky za konkrétní informaci.
Vztahy Andreje Babiše a Románka Vika s Jirkou Šimáně se rapidně zhoršily 🙂
Proč tak soudíte?
nezhoršily. jsou to pézétkaři a možná i agenti-neagenti. přímý morální ekvivalent veksláků a skořápkářů. ani jeden z nich nebude mít rozpaky kvůli penězům (ať už přímo, nebo ve formě voličských preferencí) tomu druhému vrazit kudlu do zad. veřejně. a ještě pokvedlat, ať to hezky stříká. i když si předtím byli na svatbě. taky jde jen a pouze o moc a peníze. a proto nesmíme být zticha, kdykoliv se pokouší sahat na naše peníze. povedlo se to z mýtem, snad se to povede i teď. a nejlépe i v dalších volbách!
A kde jsou peníze od Boeingu? Kompenzace za Max. Tam to bude také slušná suma, že by ani toto divadlo nebylo třeba…
A co má Smartwings (jako nájemník letadel) společného náhradou škody od dodavatele 737 MAX?
Prošel jsem v leteckém rejstříku většinu letadel provozovaných firmou Smartwings. Ani jedno letadlo není v majetku firmy Smartwings. Tedy Smartwings je nájemníkem letadel od pronajímatelů (vesměs firmy s cizokrajnými názvy a cizokrajnou právní formou, tj. asi jde o firmy mimo ČR)
Vždyť to Šimáně v rozhovoru říkal, že část půjde za lessory (40%) a část za SW (60%). Protože lessor máš škodu a zároveň SW má neletuschopností MAXů vícenáklady.
A v majetku dle něj mají 1x A319, 4 předplacené Airbusy, které se spláceli už od dob Tvrdíka, 2 předplacené MAXe nedodané a jednoho dodaného (OK-SWF).
Pro Adam H – zopakuji, že není jasné z jakého důvodu má Smartwings nárok, aby Boeing platil přímo do Smartwings? Já bych chápal, že Boeing pokud uzná nárokovanou škodu (nebo pokud Boeing bude soudem odsouzen k placení náhrady škody),tak že Boeing zaplatí pronajímateli (a je možné, že od pronajímatele dostanou peníze jejich nájemce, tj. firma Smartwings).
Háček je v tom, co když pronajímatel skončí v insolvenci? Dostane Smartwings vše co měl dostat pronajímatele nebo bude Smartwings v pozici věřitele, který dostane z insolvence pronajímatele, proplacenu jen část dluhů?
Jdi už s těma tvýma insolvencema do háje. Vás ve škole naučili nový slovo?
Smartwings by samozřejmě byl v roli věřitele, který by dostal marginální část dluhu.
Ach jo.
Pro Tomas – jo, jsem nervozní, protože reálně to vypadá, že mojí rodině se zvýší daně o desítky tisíc Kč, které zahučí ve Smartwings = z daru od státu (z naších daní) Smartwings poplatí část dluhů svým věřitelům a za pár měsíců opět začne manipulativně lhát a žebrat o desítky miliard Kč z našich daní, čili další desítky tisíc daní které bude muset platit moje rodina.
Takže, pane Tomas, když jste placen firmou Smartwings, k její obhajobě, tak aspoň předstírejte dodržování dekoru, když tak dotíravě žebráte o nás „z hudby do ruky“. Děkuji
Už to nepij, chlapče.
Tak přestaň dotíravě a manipulativně mě zkoušet sebrat desítky tisíc Kč z kapes mojí a mé rodiny. Děkuji.
A Vy zalezte do svého kanclu na ústředí QS, a užijte si posledních pár týdnů, než Vás věřitelé vykopnout z toho baráku pryč…
a ty to už nehul !
Tyhle arogantni kecy, pohrdani ostatnimi, tykani neznamym lidem, sahani na cizi penize, svevolna „interpretace“ faktu, proc mne to tak moc pripomina firemni kulturu QS?
Axel SW ma na odskodne od boeinga narok, protoze je PROVOZOVATEL maxu (stejna jako jakakoliv jina spolecnost) a vzniklo mu tim dost skody (prime i neprime), v letovem provozu mate dost veci jinak a spousta z nich se vyjima klasickemu podnikani. Chtelo by to si o tom neco zjistit. Provozovat leteckou spolecnost neni jako otevrit si hospodu. (a to taky neni jednoducha vec) Ty veci proste stoji miliardy, vsechno to kvuli certifikacim a schvalovacim procesum trva priserne dlouho. At chcete nebo ne 20 let se tu neco budovalo, a nepostavi se to ze dne na den (ackoliv si pulka z… Číst vice »
tak pokud se domníváte, že o provozování letecké společnosti něco víte jenom proto, že Vás zrovna jedna zaměstnává, tak vás můžu ujistit, že tato vaše implikace je falešná 😀
me letecka spolecnost uz nejakou dobu nezamestnava, nicmene priznam ze zamestnavala – a tak mozna o litani neco malo vim.
Vy jste delal ve ktere jestli se muzu zeptat? 🙂
Pro Poletucha. Ale diskuze není o tom, jestli zboží od Boeingu (737MAX) způsobil škodu firmě Smartwings. Diskuze je o tom, od koho má Smartwings dostat odškodnění, když si zboží koupil někdo jiný (pronajímatel-leasingová společnost). Smartwings si pronajímá letadlo od pronajímatele. Takže nerozumím tomu, proč by firma Boeing měla platit náhradu škodu přímo do firmy Smartwings. To nedává smysl. Zopakuji, že háček by mohl být v tom, že sice Boeing zaplatí pronajímateli-leasingové firmě náhradu škody, ale pronajímatel skončí v insolvenci a Smartwings nedostane ani korunu. Pokud by se stala tato nepříjemná situace, tak potom začne Smartwings opět žebrat, aby ode mne,od… Číst vice »
Takhle jak jste si to tady vybájil to rozhodně nefunguje. Je vidět, že jste notorický lhář
On neji ani tak lhář jako nekdo kdo o tom nic neví ale ma potrebu o tom plamene diskutovat.
Takze Frantisek hraje zleho policajta a Karel hodneho. Je videt, panove od QS, ze uz to „verejne mineni“ predstirate lepe nez na zacatku zebranu. Ale pirad neni tak tezke Vas odhalit 😉
Pro František – zopakuji: má Smartwings smlouvu s firmou Boeing o dodávce letadel? Má Smartwings smlouvu s pronajímatelem (leasingovou společností) na půjčení letadel?
Tj. Podle toho s kým má Smartwing smlouvu, tak ten má odpovědnost za náhradu škody. A předpokládám, že pokud leasingová společnost zaplatí náhradu škody firmě Smartwings, tak tatáž leasingová společnost bude náhradu škody od Boeingu.
Pane František – když vám v záruce přestane fungovat Vaše Dacia, tak u koho chce opravit závadu? U rumunské fabriky Dacia, nebo u českého autosalonu, u kterého jste Dacii koupil?
To Vaše srovnávání s opravou Dacie dosti pokulhává. Je opravdu vidět, že o tom absolutně nic nevíte a jen si v jednom kuse vymýšlíte a sprostě lžete. Už Vám to bylo několikrát vysvětleno jak to s lessorem funguje nejen u Smartwings.
Jste prostě jen placený troll a obyčejný sprostý lhář
Pro František – fajn, myslíte si, že jsem na omylu. Tak to vysvětlete Vy: z jakého právního titulu (např. ze zákona xyz nebo ze smlouvy xyz) má Smartwings právo na náhradu škody od firmy Boeing? Prosím konkrétně ocitujte, jak „to s lessorem funguje“. Fakt – kde to je vysvěleno, já to nikde nečetl, akorát výkřiky do tmy, že Smartwings o čemsi prý jedná s Boeingem. Já tvrdím, že jestli problémové 737MAX patří pronajímateli (např. z Irska) a tyto 737MAX si Smartwings najal od tohoto pronajímatele, tak neexistuje žádný právní vztah Smartwings a Boeing ze kterého vyplývá právo Smartwings na náhradu… Číst vice »
Nez ti neco zdlouhavě vysvětlovat pomohu si zkratkou.
GOL vetsina MAX patří leasingovce. Southwest vsechny MAX patří leasingovce. Od Boeingu dostali kompenzace za ušlý zisk.
Pro Jiri – dostali peníze od Boeingu prostřednictvím pronajímatele nebo přímo do Boeingu?
A jak přesně získal pronajímatel 737MAX do svého majetku? Koupil pronajímatel přímo od Boeingu nebo letadla si koupila aerolinka a po čase je prodala leasingovce od které si tato aerolinka pronajala koupená letadla (=“zpětný leasing“)?
Jaká z uvedených variant platí pro Smartwings?
Dostali penize primo od Boeingu. Stejna varianta plati i pro Smartwings. Staci si o tom neco precist
Pro Honza – díky za konkrétní informaci.
Proto jsem ale zminoval ze letecka doprava je uplne jiny druh podnikani nez na ktery jste zvykly. Napr. Pravni vztah mezi sw a boeingem je dany uz jen tim ze SW musi provozovat letadla podle postupu boeingu (coz i delalo). A i kdyz neudelalo nic spatne muselo ty letadla uzemnit, stejne jako spousty jinych leteckych spolecnosti ktere jsou ve stejne pozici. Na tomto zaklade vznikly temto spolecnostem nemale skody, ze ktere nese odpovednost boeing. Lessor je v tomto pripade akorat prostrednik ktere letadlo koupil (protoze stoji opravdu hodne penez a velice malo lidi si muze koupit letadlo za hotovost), a… Číst vice »
Pro poletucha15 – děkuji za věcnou reakci. Zeptám se na úplně primitivní věc: Ohrozí šanci, že Smartwings dostane odškodnění za nefunkční 737MAX, pokud nastane platební neschopnost vlastníka těch konkrétních 737MAX, což jsou například firmy z Irska?
Tj. pokud zkrachuje jakási (mě neznámá firma) se kterou se dříve dohodnul Smartwings, že si od ní půjčí 737MAX, tak přijde Smartwings o peníze, se kterými Smartwings počítá že dostane za nefuknční 737MAX?
Ptám se proto, že předpokládám, že kdyby Smartwings nedostal odškodnění za 737MAX, se kterými počítá, tak OPĚT bude Smartwings žádat o DALŠÍ miliardy z kapes nás daňových poplatníků.
Ne neohrozí. Už Vám tady na tuto otázku přišlo několik odpovědí
Dobrý den, pane František – Vás jsem se neptal, neboť Vy nic nevíte, pouze papouškujete pár frází, pořád dokola. Chápu – když tomu kdo Vás platí, zatím vychází ten podfuk, kdy z peněženky mé a mojí rodiny chce sebrat několik tisíc Kč formou zvýšení daní
Ale klidně mě přesvědčte, že opravdu za pár týdnů/měsíců opět nezačne Smartwings tahat peníze z mé kapsy prostřednictví „kývače“ pana Havlíčka. Se zdůvodněním, že PŘEKVAPIVĚ žádné miliardy za nefunkční 737MAX nedorazili do Smartwings. Přesvědčte mě fakty, ne žvásty. Děkuji.
No … má s tím toho celkem dost. Kdo říká, že musí chtít kompenzaci po Boeingu? Může ji chtít také po pronajímatelích / leasingovkách.
Znáte snad smlouvy leasingovek a smartwingsu, že tu hrajete chytrého? .)
Ale oni jsou uživatel. Ale vam to nema cenu vysvětlovat
Smartwing vlastní asi 4 ks, pokud vím. Nicméně náhradu škody dostanou oni jakožto provozovatel, neboť oni platěj leasing i za ty odstavený MAXy, teda platili do COVIDu. Předpokládám, že majitel letadla negarantuje to, že budou mít povolení k letu. Což je u finančního leasingu celkem pochopitelné.
Pro Jirka – dostanou Smartwings náhradu škody od dodavatele letadel (Boeing) nebo od pronajímatele letadel?
Jde o to, že jestli pronajímatel letadel bude mít ekonomické problémy a skončí v insolvenci, tak Smartwings,asi nedostanou zaplaceno vše na co mají nárok kvůli problému 737MAX.
Dostane je od Boeingu. Vite vy co. Nez zacnete o necem diskutovat zjistěte si fakta. Křičením a fabulacemi pravdu nevykonstuujete
Pro Jiri- v čem spočívá má fabulace, když (s výjimkou 2 letadel) si Smartwings všechna problémová 737 MAX najal od pronajímatele (leasingové společnosti)? Vždyť je to fakt – namátkově jsem ověřoval v leteckém rejstříku a u žádného z prohlížených letadel Smartwings nejde o majetek Smartwings.
Příklad: Když přijdete do autopůjčovny a půjčíte si auto na cestu. A z ničeho nic Vám auto začne shořet a shoří Vám Vaše osobní věci,které jste vezl s sebou v autě… tak od koho budete chtít náhradu za spálené věci o které jste přišel? Od výrobce auta nebo od autopůjčovny?
Za Vaše spálené věci Vám náhradu uhradí Vaše pojišťovna. S tím nemá autopůjčovna, natož výrobce auta vůbec nic společného.
Přestaňte si laskavě vymýšlet a sprostě lhát
Pro František – to předpokládáte existenci pojistky které kryje riziko požáru. Tzv. povinné ručení takové riziko nekryje. Havarijní pojištění také nekryje riziko, že auto samo od sebe začne hořet.
Máte informaci, že Smartwings si uzavřel „pojistku“ která kryje riziko, že letadlo z půjčovny nefunguje? Smartwings nic takového netvrdí. Ale Smartwings z jakéhosi záhadného chce jednat s výrobcem letadla, jakoby Smartwings byl vlastníkem letadla (je zvláštní, že Smartwings nechce náhradu škody od půjčovny letadel).
Úhradu Vašich spálených věcí v žádném případě nekryje povinné ručení. Uhradu za ně dostanete z Vaší osobní pojistky.
Přestaňte si už vymýšlet a sprostě lhát o věcech o kterých absolutně nic nevíte.
Pro František: Dobrý den, když nyní (=dopoledne) prohlásím, že venku je denní světlo a že už dávno skončila noční tma, tak předpokládám, že opět se dozvím pane Františku, že píšu nepravdu -:). Zajímavé. Ve spoustě se prý podle Vás pletu. Když doložím odkud jsem citoval, tak Vás to nezajímá. Stačí si zopakovat tu otázku, když Smartwings tvrdí, že od Boeingu možná už brzy dostane několik miliard Kč odškodnění za problémy s 737MAX, tak je legitimní má otázka, proč by odškodnění měl přímo od Boeingu dostat uživatel letadla, namísto vlastníka letadla (půjčovny letadel od které si Smartwings letadla pronajal). Příklad: Když… Číst vice »
Už Vám to tady několik lidí vysvětlilo. To že to nejste stále schopen pochopit je čistě Váš problém.
Přestaňte si prosím vymýšlet a lhát. Sám jste přece psal, že náš zaměstnanec pan ministr Havlíček dávno rozhodnul. Vy to bohužel nezvrátíte ani když si budete vymýšlet a lhát sebevíc. Zkuste to změnit v přístích volbách
Chápu, že když mám přijít o tisíce Kč kvůli Havlíčkovu rozhodnutí (rozhodnul už před týdny) o strkání peněz do Smartwings, tak by měly být odtajněny utajované informace = informace ze kterých vyplyne jestli je pravda co tvrdí Smartwings např. že ve Smartwings doufají že brzy dostanou několik miliard Kč přímo od firmy Boeing se kterou Smartwings jedná. Mě ta informace Smartwings připadá krajně podezřelá, neboť Smartwings není vlastníkem letadel – vlastníkem je půjčovna která půjčila nefunkční letadla do Smartwings. PŘÍKLAD: Když přijdu do půjčovny aut a půjčím si osobní auto pro cestu na dovolenou. Ovšem z ničeho nic auto přestane… Číst vice »
Docela se divim, ze mas tu bozskou trpelivost s temito trolliky od QS cas a naladu ves diskusi a argumentovat. Fandim Ti, mne to uz pred par dny prestalo bavit, uz jen proto, kolik jich tady pak chdi minusovat slusne a vecne prispevky a naopak podporpvat ty jejich blabolive vymysly a lzi, pripadne pohadky o kpt. Veselem, 61999 letech co byli OK a podobne….
no, nevlastní. bizjety vyvedli do jiných firem a jediný a poslední dopravní letoun, který QS vlastnil již dávno zastavili. dále nevlastní ani barák vedení, ani pozemek, ani vůbec nic. prázdná skořápka a černá díra na peníze…
To jste asi nepatral uplne dobre, protoze firma je vlastnikem nekolika kusu letadel, vcetne modelu MAX.
Pro uznemuzu: Díky za opravu. Konkrétně které letadla jsou v majetku Smartwings (a jeho dceřinných společností jako ČSA)?
OK-REQ
OK-SWF
2ks 737-8 MAX, které půjdou do majetku jsou předplacené
4ks Airbus (nespecifikované, původně A320neo), které platí už od dob Tvrdíky a nejsou dodané půjdou taky do majetku
Pro Adam H – co to znamená „předplacené“? Je garance, že Smartwings by dostal vráceno co zaplatil, kdyby jeho dodavatel letadla měl ekonomické problémy?
Ano, na tohle se vztahuje pojistka.
Co to je „pojistka“. Neznám pojistku proti insolvenci obchodního partnera kvůli případné platební neschopnosti.
Znám zástavu na majetek obchodního partnera, že mi obchodní partner zaplatí. Znám že se někdo bonitní (=má peníze k zaplacení, není bez peněz) zaručí za mého obchodního partnera.
Ale vůbec netuším co by to mohlo být pojistka proti platební neschopnosti obchodního partnera. Co to je? To je něco jako pojistka proti placení pokut za špatné parkování nebo nějaká podobná ptákovina?
To že něco nechápete, nebo neznáte ještě vůbec neznamená že něco takového neexistuje.
Zkuste si o tom nejprve něco zjistit (stačí použít Google) než si tady budete vymýšlet a všem lhát
Pro František- položil jsem konkrétní otázku. Když neznáte odpověd, tak proč mi radíte, abych si odpověď našel? Já to zkoušel a fakt jsem nenašel „pojistku proti insolvenci obchodního partnera kvůli případné platební neschopnosti“. Vy takovou pojistku znáte? Která pojišťovna takovou pojistku nabízí, a jak se ta pojistka jmenuje?
Tyto pojistky nabízí např Lloyds. Po korporátní klientelu se jmenuje např Supplier failure Insurance. U některých pojištoven pod stejným názvem najdete třeba cestovní pojištění pro běžné lidi tak nezaměnovat.
Pro Karel: Díky, to jsem nevěděl. Ovšem napsal jste to správně? Na webu lloyds.com mi vyhledávání nedalo žádný výsledek, ale je možné že chyba je na mé straně.
V každém případě – pokud opravdu takové pojištění platební schopnosti existuje, a pokud takové pojištění má Smartwings, tak to je výborná zpráva a doufám, že to pomůže přežít firmě Smartwings.
Tohle normálně na strankach nenajdete je to produkt který se poskytuje velkym firmam a korporacím. Poptávají se individuálně a pojišťovna vzdy velmi zkoumá oba subjekty. Jednu takovou pojistku jsme pred rokem poptavali pro jednu ceskou velkou firmu která mela zajem o jistou akvizici a banka ji vyzadovala jako záruku.
Pro Karel – promiňte, ale po Vašem upřesnění to spíše vypadá jako klasická bankovní záruka. V čem je rozdíl mezi „Supplier failure Insurance“ a mezi bankovní zárukou?
Tak někdo kdo se v tom pohybuje a vyzná se v tom Vám to vysvětlí a vy si stejně vymýšlíte dalsí fabulace. Přestantě si prosím vymýšlet a sprostě lhát
V čem je rozdíl mezi „Supplier failure Insurance“ a mezi bankovní zárukou? Když Smartwings zaplatili zálohu na získání (?nájem?) letadel, tak zaplatil si Smartwings taky za bankovní záruku, že při platební neschopnosti dodavatele/půjčovny letadel nepřijde Smartwings o zaplacenou zálohu?
No to bylo breku a skemrani a ovlivnivani lidi na internetu….😀…nakonec to zvladli! Gratulace😀. Myslim ze Simane to mohl zatáhnout i sam cele…ma na to😀.
Těch Smartwingsu se asi ještě jen tak nezbavíme 🙂
No hurá, ale s tím měli přijít už na začátku. Dvě silné finanční skupiny a chtějí aby to celé zatáhnul stát. Tak a teď mi ještě mohli snížit požadovanou částku na skutečnou škodu, která jim vznikla a bude o čem jednat. Sami řákají že je to za celou cca 500-600 milionů, takže nechtít podojit stát o 2 miliardy ale jen o to, co e skutečně spojené s koronavirem.
Pro Foriney – musím se v jednom bodě zastat Smartwings. Ta firma má nárok dostat náhradu škody za to, že v březnu 2020 nemohl provozovat leteckou dopravu z/do ČR také kvůli rozhodnutí české vlády. Ty peníze by měli dostat od nás, stejně jako každá jiná firma, která utrpěla škody v důsledku protičínskovirové epidemickým opatřením naší vlády. Ale přece nijak s rozhodnutí naší vlády nesouvisí nynější (květen, červen) situace, že spoustat bývalých zákazníků aerolinek nechce opět začít využívat služby aerolinek. Proč bychom měli mít povinnost platit firmě Smartwings za ten projev čínského viru? Jestli opravdu jde o virus z čínské státní… Číst vice »
Tak to co mělo být samozřejmostí je tu vytrubováno jako úspěch. No tak to hurá.
Aby to nebylo tak, ze ted jim Baba zavolal, sorry kluci, Mara rikal, ze 2.5 mld by prilis poskodilo predvolebni preference, tak to koukejte nejak zaonacit a ja Vam dam na zacatek miliardu a zbytek pak nasmeckujeme nejak jinak… No a protoze si Simane a Vik pitrebuji rychle vytahnout sve pujcky, tak na to kyvnou, vytahnou penize a pak se bude cekat, jak se bude vyvijet trh s letenkami…
Musel jsem si článek přečíst 5x. Je tedy pravdou, že všichni akcionáři, kteří vlastní akciový podíl v QS se budou podílet na záchraně za podmínky, že jim stát poskytne záruku. To myslí jako vážně ? Oni kladou podmínku našemu státu, aby se vůbec zúčastnili pomoci vlastní společnosti. To se mi asi zdá. To, co jsou za majitelé ? Pane redaktore, to je fakt, je to napsané správně ?
Je to zpráva ČTK
Bezte se uklidnit…. stejne vsichni uz vime, ze jedine co umite je bojkotovat pomoc Smartwings….
clanek rika pouze to, co chtel i stat… aby se na pomoci podileli i vsichni akcionari…
já jako jedna (maličká část) státu si na PRVNÍM místě přeji, aby byla uzavřena dohoda s věřiteli o odpuštění (větší) části dluhů za podmínky, že z našich daní dostane Smartwings dotaci xyz Kč. A poté může začít vyjednávání o případné dotaci. Z mého pohledu je jakási dohoda akcionářů asi téměř bezcenná. Insolveční řízení je snadný lék pokud se hádají vlastníci firmy, která je ekonomicky zraněná. Takže pan ministr Havlíček buďto dementuje tuhle polovičatou bláznovinu a napíše smysluplné kroky, které už udělal aby Smartwings pokud možno přežil a aby to nestálo desítky miliard z našich daní. Pokud ne, tak pane ministře:… Číst vice »
ozrejmite konecne jake dluhy by meli jaci veritele odpustit? 🙂
Vaše pokyny co a jak psát jsou asi dost omezené, že? 😀
Jsme každý na jiné straně řeky, a to je dobře. Nemusíme mýt stejný názor a po těch příspěvcích, které tady píšete a jak někdy nízce reagujete o tu názorovou jednotnost s vámi ani nestojím.
Ale vůbec ne, nikdo pomoc SW nebojkotuje, každý se může na ústředí SW (dokud tam někdo je) zastavit a nasypat jim do kasičky s nálepkou „Na pomoc SW“. Pozvi si k tomu TV a rozhlas, přijeď na invalidním vozíku a budeš ve večerních zprávách! A třeba se pak národ ustrne a složí na SW, jak na Národní divadlo, to by byla krása!
Na Bělehrad!
Ale nebuďme tak překvapení, takhle to jel oligarcha Šimáně a spol. do médií už od začátku dubna..Přes média přece diktovali podmínky, za kterých by jim měl stát pomáhat. Kdo na tohle z jiných firem má? Asi jen ten, kdo má telefon na Andreje.. To je neskutečné, jak si dělají pr.el, pardon legraci z daňových poplatníků..
Už aby se CK domluvily s Ryanairem.
Je velmi pravdepodobne, ze se vsichni velci hraci krome Canarie s Ryanairem dohodnou od teto zimni sezony.
Bude tak konec vecnemu odrbavani zakazniku a nekonecnym zpozdenim. Jen houst a vetsi kapky
Cestovky, ty velke, do Raynairu nepujdou, pokud Smartwings prezije. Preci maji vuci Smartwings platne smlouvy, ne?
Smlouvy se uzaviraji (prodluzuji) vzdy pred zacatkem kazde sezony. Tudiz pro zimni sezonu si mohou uzavrit smlouvu s Ryanairem. Co na tom nechapete?
A proto cestovky uzavírají se smarwingsem smlouvy třeba na tři roky … ach jo. Proč tu vykládáte bludy?
Nejsem znalý problematiky, tak se ptám: rámcová smlouva vylučuje uzavření smluvního vztahu s jinou leteckou společností? Nebo definuje objemy (finanční, kapacitní), které je třeba plnit dílčími smlouvami?
Nee, rámcový se dělají na 3 roky.
Myslim, ze rozumna CK si rozmysli, zda podepise smlouvu s malym lokalnim hracem, ktery balancuje na hrane krachu a muze jim tim odpalit treba pul sezony, nebo velkou firmou, ktera ma i ted dost penez nejmene na rok dalsi cinnosti…
takmtomuhle se rika prani otcem myslenky 🙂
ja se s vami klidne vsadim, ze za rok ani za dva tady zadny chartery ryanairu nebudou.
Každopádně pokud bude pomoc státu stále netransparentní, plánzáchrany vytvořen tajnou skupinou, tak je možné napadnout usnesení vlády a také zažalovat stát. Drobná paralela by tu byla..
Nechápu co vám osobně Smartwings provedli, že jim naprosto iracionálně přejete krach. Doufám, že se akcionáři domluví mezi sebou, celé to dofinancují a vyřešeno i bez státu, to je ideální. Přát jim z čisté zášti krach? Proč?
Navíc je to soukromá společnost se soukromými vlastníky, a pokud si to celé budou platit z vlastní kapsy, jak to vypadá, tak je vám po tom putna.
Pro Foriney… to by byla dobrá zpráva, že, kromě odškodnění za březnové ekonomické škody, z našich daní neuvidí firma Smartwings ani korunu.
Akorát potom nedává smysl zdejší – včera zveřejněný – rozhovor s panem Šimáně, který jsem jednoznačně pochopil, že chce miliardy (nebo možná desítky miliard) z našich daní.
Tak to by mu měl někdo vysvětlit, že divoké devadesátky jsou už dávno pryč. A jestli chce využít příležitosti a přátelství s premiérem, tak doufám, že ho poženou svinským krokem.
Vždyť zneužívá situace, škody 600 milionů a chce 2 miliardy. To je neskutečné, například v programu covid pro všechny pražské firmy bylo dohromady 1.4 miliardy, a pak tu máte miliardáře, který má škodu 600 milionů a chce na to 2 miliardy, kesště víc, než dostaly všechny firmy v Praze.
Mě vadí, že pan ministr Havlíček zveřejňuje samé nepodstatné věci. Ale to klíčové = jaký bude strop dotací pro Smartwings a jak prozkoumal že peníze ve výši xyz umožní přežít firmě Smartwings.
Prostě a jednoduše – doposud nikdo detailně neposlal jaký konkrétní efekt budou mít ty miliardy (?desítky miliard?) dotací z našich daní.
Aby se šlo rozhodnout jestli není levnější pro nás daňové poplatníky, pokud pro Smartwings bude použito standartní řešení = insolvence formou reorganizace.
takhle o vypadá, že reorganizace nebude nutná, akcionáři spolu začínají mluvit a veřím, že se domluví a celé si to vyřeší sami.Třeba tak, že dorovanjí vklad od českých majielů a od státu už nebudou nic chtít. Navíc sám pan Šimáně tady v rozhovoru říkal, že mají škody 100-150 milionů a už jim 600 milionů půjčil sám. Když to čínané dorovnají, tak má firma peníze na dalších 6 měsíců koronakrize, akorát už se začíná lítat, takže ještě na déle. Věřím, že si to vyřeší a nestoudný nápad využít příležitosti a vytáhnout se státu co nejvíce opustí.
Bylo by super pokud by několik roků přežil Smartwings ořezaný např. na 40% linek (tj. zejména linky ČSA). Chápal bych dotaci, ale za podmínky, že věřitelé odpustí dřívější dluhy firmě Smartwings.
asi mate problem s chapanim psaneho textu.
a to nejen u vcerejsiho clanku, ale i u starsich, ze kterych jste uz stihl vydedukovat, ze stat uz smsrtwingsum miliardy schvalil 🙂
a proč potom, proboha, natahuje své pracky do našich kapes?
Haha 😀 to se nestane 😉
Taky si myslím. Už vidím jak dělají cenu pro cestovky 🙂
Ták tady máte Praha-Zadar za 950 Kč, k tomu místenka aby rodina seděla pohromadě +250, příručák +300 a odbavený kufr +1000. Za zpáteční to bude 5000. Přistávat budeme v Udbině, kde mají nízké poplatky. A pokud nebude plné letadlo a kraj nedá dotaci tak ani nepoletíme. 😀
Tak jestli vás zajímá Zadar, můžete se na SW začít skládat :)))
Je videt ze vubec nemate poneti jak se sestavuji ceny pro cestovni kancelare. Tak jak jste to popsal to funguje maximalne v nejake deskove hre. Akorat jste se zde pekne zesmesnil
Vážně si tu nikdo nemůže udělat srandu z cenotvorby Ryanu? Škoda 🙁 Samozřejmě že ceny pro cestovky fungují jinak.
Přesně! Z Pardubic už nelétají prej mají málo letadel…nebo nedůležitá destinace …
ale,prosím tě, pravidelka a charter jsou rozdílné věci..
S Wizz Airem!
A co ta pojistovna,ktera take vlastni akcie?
No vzhledem k tomu, že Šimáně vystupuje jako Smartwings Group, kde jsou akcionáři Unimex a Citic (nebo nějaká jejich odnož), tak je Česká pojišťovna nejspíš ze hry, ta vlastní jen podíl 2,265% v ČSA.
Nikdo nepodniká aby dlouhodobě prodělával! Buďto se zaručí stát nebo pošlou firmu do konkurzu(např.) Ale rozhodně nechci aby mě na dovolenou vozil nějaký Ryinairem, kde mi cpou nějaké parfémy a jiné služby a to ještě v angličtině….(pravda pořád lepší než maďarština, i když teď kupuji „H“ Aero Vodochody si pomalu musíme zvykat…)
Pro Petr – insolvence nemusí být formou konkurzu. Ale také je možnost insolvence formou reorganizace (=něco jako osobní bankrot)
no mámo, asi nepoletíte tím hnusným cizáckým rajnérem, kde nemluví česky, nemají řízky ani to naše české pívo! mámo, rychle sbal lančmíty, hoď sem ponožky, kde mám sandále? jedeme na mácháč!
Tak tohle nekteri nerozdejchaji …
Ja myslim, ze je to naopak pozitivni… dle clanku to vypada, ze se konecne Cinane rozhybali….
Je to pozitivní, aspoň je vidět, že té firmě věří a navíc to jsou pro majitele docela „drobně“ takže by mohli dodat i zbytek a bude to vzřešen i bez státu. V tomhle jim fandím a doufám, že si to vyřeší sami a co nejdříve.
Spis Tvrdik se rozhybal. U neho naladu ovlivnuji i vysledky Slavie…
js ti tez vnimam pozitivne, je to rozumny kompromis.
ale mam na mysli mistni diskutery alex, beija a dalsi …
Jo oni by někteří nejraději viděli krachnout Smartwings, ČSA, Škodu Transportation, ČD přijít o všechny tratě v závazku …
Stejně je to od Michaela O’Learyho celkem prasárna jak vystupuje proti Smartwings. Sám vyjednal pro Ryanair půjčku ve výši 600 milionů liber a pak začně ‚bojovat‘ proti záchraně ostatních …
Srovnávejme srovnatelné.
kdyby pan Šimáně se (stejně, jako pan O’Leary) ucházel o půjčku z OBECNÉHO a VEŘEJNÉHO programu vlády, který nikdo rozumný neřekne ani popel.
Že si ale pan Šimáně vymezuje zcela SPECIÁLNÍ a INDIVIDUÁLNÍ podmínky té půjčky, na které nikdo jiný nedosáhne, to považuji s prominutím za prasárnu.
Tak on měl dvě možnosti. Buďto to udělat takto nebo zažalovat stát, který na základě krizového zákona musí uhradit škody které způsobil. Jenže to by musel přes soud a jestli by něco vysoudil, tak v ten moment by nejspíše Smartwings už neexistovali a Šimáně možná ani nežil…
A to, že zakázal občanům opouštět ČR a cizincům jezdit sem a zavřel všechna letiště krom PRG, to splňuje to, že jim udělal překážku v podnikání, protože to jsou přesně ty dvě podmínky volného pohybu a otevřených hranic, které jsou základem podnikání v letecké přepravě…
Já nijak nerozporuji možnost žalovat stát o náhradu škody na základu Krizového zákona, od tohoto kroku odrazují jiní páni a dámy. Dále může využít x dalších programů, které naše státní správa tak rychle a vstřícně vyřizuje.
A právě proto toto individuální a neprůhledné vyjednávání o půjčce považuji za prasárnu.
Pro AdamH – ne, to je omyl. Mícháte do sebe 2 záležitosti které spolu VŮBEC nesouvisí. 1. Náhrada škody pro Smartwings za škodu, že v březnu 2020 nemohl podnikat – ANO, ty ?stovky? milionů Kč Smartwings má dostat z našich daní. 2. Dotace pro Smartwings v neučité výši – možná celkově jde o desítky miliard Kč – MOŽNÁ. Podle toho jestli ekonomický propočet ukáže, že dotace ve výši xyz Kč zajistí přežití Smartwings po jejím zmenšení na polovinu (zmenší myslím např. v oblasti charterů). Dokáže někdo kvalifikovaně udělat takový ekonomický propočet? Ne, nedokáže, neboť Smartwings a ministr Havlíček utajují klíčové… Číst vice »
A že žalovat stát, to pan Šimáně umí. To už jsme viděli v minulosti, že???
Ryanair je mi vcelku ukradený, protože ať ta cizí firma udělá téměř jakkokoliv blbost, tak to neznamená že z našich daní zahučí v aerolinkách tisíce Kč/osobu včetně kojenců.
Musím se vám dopředu omluvit, ale vy jste asi choromyslný. Co to tady píšete za nesmysly. Víte kdo je jediným akcionářem Škoda Transportation ?
PPF Beer Topholdco B.V.
1077XX Amsterdam, Strawinskylaan 933, Nizozemské království
Petr vám tady nenechá ani korunu.
V čem je ten příspěvek nesmyslný? Že by si někteří zdejší diskutéři od srdce přáli krach plzeňské Škody? O platbě daní tam nepíšu a mezi řádky to fakt není. Petr tu nenechá ani korunu? A soc. zdrav. platí kde? Jeho zaměstnanci platí daně z příjmu taky v Nizozemí?
No, upřesněme to.
Zdrav/soc tu neplatí firmy, ale její zaměstnanci. Papírově část z těchto plateb sice hradí zaměstnavatel, ale svojí prací pro firmu prostě musím tyto peníze firmě vydělat úplně stejně, jako bych je platil také já.
A bylo by velmi zajímavé, kdyby zaměstnanci dostávali celou superhrubou mzdu na svůj účet a daně, sociální i zdravotní by odcházelo z jejich účtu.
Co mohu z vnějšku soudit, tak „nizozemský“ vlastník se o firmu stará výrazně lépe, než ten předchozí „kyperský“.
Rozumím steskům, že 380 asi nemá nástupce (resp. neslyšel jsem, že by mít měla), ale tramvaje a jednotky zjevně „jedou“ a nevypadá to, že by byla firma byla ždímána.
Ano, musí šlapat a dlouhodobě vydělávat peníze, ale z venku nevidím, že by nový vlastník do ní neinvestoval.
Bože pletete hrušky a jablka.
ČSA je dávno v prde**, je z něj mrzák pod taktovkou SW, které uplatilo lidi a ti ho tenkrát úmyslně poslali do prde**, aby tu TVS, potažmo SW mělo monopol…
Jediný řešení by bylo, kdyby stát pomohl ČSA jako značce a našel se nějaký rozumný vlastník
Nebo aby proběhla fůze ČSA a ČSAt a vlastnil to zase stát. Škoda Transportion jeden dobře vlastní ji Kellner.
MOL nic nevyjednal. To bylo rozhodnutí vlády Velké Británie.
Proč bychom to nerozdýchali. Vás jako zaměstnance SWG a rovněž Petrs chápu, bojujete o to, jestli budete mít práci, nebo si ji budete muset hledat. Ale prosím, můžete mi vysvětlit, jak mám tedy chápat tu celou transakci. Pan Vik dá peníze, Canaria Travel dá peníze, UNIMEX GROUP dá peníze, možná vy a Peters a další dají peníze a CITIC dá peníze jenom za podmínky, že se stát zaručí za úvěr ve výši 1,7 – 2 Mld ? Takže ten gap, který je mezi původně požadovanými 2,5 Mld a 1,7 Mld je ta finanční pomoc všech akcionářů, tedy částka mezi 0,5… Číst vice »
Chápete to zcela správně. Jen s malinkou opravou, doufám že pravdivou, že těch 68 až 80% bude normální komerční úvěr,(garantovaný státem) který se milí akcionáři zaváží splácet.
Jakákoliv přímá investice státu postrádá logiku, protože Smartwings není ochoten nabídnout odpovídající akcionářský podíl.
Tak smartwings celkem dlouhodobě opakuje, že jim jde hlavně o garanci .. nikoli o přímou podporu.
Ale to některým lidem tady člověk nevysvětlí. ti vidí rudě sotva vidí SW … a končí u titulků. Pokud ho dočtou aspoň do konce.
Pro Tomas = nevidím příliš velký rozdíl mezi dotací nebo mezi garancí za půjčku/úvěr pro Smartwings. V obou případech je zhruba stejně reálné, že peníze z našich daní skončí ve Smartwings.
Jojo … s tvým scénářem ano (mám na mysli to neustálé vnucování insolvence ) ….
Vsadíte do zástavy svůj byt nebo dům za půjčku osobě, ke které vás nic neváže ? Tak kolik by jste vy osobně přispěl na záchranu SWG, kolik ?
Ty už jsi viděl smlouvu mezi smartwingsem a státem, za jakých podmínek ta garance bude poskytnuta?
asi to bude překvápko, ale ono to fakt nefunguje tak, že si havlíček sedne se šimáněm a pošlou si qr kód na 2 miliardy.
Pro Tomas – pokud takhle lehkovážně nakládáte se svým vlastním živobytím, tak proč jste už dávno neobdaroval Smartwings sám, ze své kapsy? Proč neustále manipulativně zkoušíte vytáhnout peníze z kapse nás daňových poplatníků? Proč nám daňovým poplatníkům jsou utajovány ty nejvíc podstatné informace o Smartwings? Např. – jaká je AKTUÁLNÍ výše dluhů firmy Smartwings?
Pořád čekám na vaše vysvětlení. Nebo se musíte někoho zeptat, jak to tedy fakticky je.
Tak čekat můžeš. V tom ti nikdo nebrání.
Došli vám argumenty. A nejste jako zaměstnanec SWG ani schopen slušně odpovědět na otázku. Mě nevadí a ani vás nezahanbí když napíšete, že nevíte odpovědět, nebo nechcete odpovědět.
já jen čekám, co se ještě dozvím ohledně toho, kde pracuju 😀
Pokud se stydíte přiznat, že jste zaměstnanec SWG, tak to myslím o té firmě hodně vypovídá…