Složitá rekonstrukce klíčové ulice na Praze 5 skončí výrazně dříve. Vrátí se auta a brzy i trolejbusy
Finišující rekonstrukce Peroutkovy ulice na Praze 5. Foto: TSK

Od příštího týdne se na Peroutkovu vrátí i původní autobusové linky.
Rozumí někdo tomu, proč trolej vede i z kopce dolů (ulice Na Václavce)? Myslel jsem, že s bateriovými trolejbusy se staví troleje jen do kopců. Ještě bych chápal dlouhý úsek roviny v ulici Peroutkova – myslel jsem, že někdo spočetl, že by tam baterie nestačila, i když je mi to divné. Ale proč z prudkého kopce dolů? To neumí trolejbus rekuperovat do baterie?
Karlovarská byla hotová v předstihu? Vždyť ještě dnes (po měsíci a půl) není na Bílé hoře otevřená zastávka autobusu. Nic se tam neděje, ale je stále zapáskovaná.
No jsem na to zvědavej, razantně nám tu ubylo parkovacích míst, tak snad nebudeme muset stát až na Zličíně. Zátkové BUS zastávky je taky pěkná lotrovina, kolony budou až do Jinonic.
Žiju na Farkani a stavba se nás dennodenně dotýká. Každý den kolem chodíme a to co je napsáno je totální výsměch realitě. Co se týče délky, důkaz je na každém označníku autobusu, kde je délka omezení vymezena slovy na neurčito, s poznámkou pravděpodobně do července 2025. Ještě do neděle bude tento důkaz k přečtení. Když kolem každý den chodíte a vidíte ten zmar v koordinaci, kdy několikrát bagrem roztrhli už jednou položenou trubku a zahrabanou, aby kolem znovu hrabal jiný bagr, kdy investor rezignoval na stavební dozor a stavební firma(y) reálně rozdělila obyvatele a na stavbě se odehrávaly absurdní scény,… Číst vice »
A líbí se Vám rekonstruovaná ulice po těchto snad již brzy minulých porodních bolestech?
Ale tam k zadne rekonstrukci silnice nedochazi. Tam se stavi trolejove vedeni. Osobne jsem cekal, ze polozi v cele delce novy asfaltovy povrch, kdyz uz je vyloucena doprava tak dlouho
Kdyz vidim ty stozary, dlazbu.. netusi nekdo, prosim, jak se to ma zpresunen stozaru na Vaclavaku? Byka z toho vetsi kauza a nejak utichlo. Dekuji
Ona z toho byla „kauza“ ale protože to není nic důležitého tak to lidi přestalo zajímat hned jakmile přišla jiná „kauza“
Projektanti (po tlaku veřejnosti a tedy i politiků) nakonec dokázali vymyslet jiné řešení, stožáry se přesunou.
Jelikož datum otevření nové trati je až v létě 2027, tak bych dřív žádný pohyb nečekal.
V předstihu? Proč tedy DPP původně avizoval, že se autobusy na Peroutkovu vrátí už v červenci?
Trolejbusy dobré, ale to nezatrolejování kruháku u hasičárny je fakt (pražská) úchylárna. Je nějaká šance že se tam ty troleje ještě dodělají?
Téměř nulová. Překáží tam opěrná zeď nesoucí zahradu se 47 majetkovými podíly. Bylo by to naprosto zbytečné. Nejpozději po vymření současné generace manažerů v tradičních trolejbusových provozech trolejbusy bez baterií z provozu úplně zmizí a podobná řešení začnou objevovat i v jiných městech.
Trolej na druhé straně začne až někde u Santošky a trolejbusy budou na druhé straně vyjíždět z Knížecí offsite, takže analogie na druhém konci. Spíš bych zadratovaní kruhače vnímal jako zbytečnou investici
Troleje v kruhacich byvaji problematicke kvuli polomeru oblouku. Proc by si investor komplikoval zivot, jinde to taky jde bez troleje.
A co by to přineslo? Troleje nad kruhovými objezdy jsou obzvláště „krásné“ a zasahovalo by to do hlavní Jinonické ulice. Sice by trolejbus nemusel shazovat klacky, ale baterka tento kousek nepocítí a i při opatrném průjezdu kruháčem by je občas nedopatřením shodil stejně.
Byl jsem nedávno v Miláně. Používají tam pevné trolejbusové vedení velmi archaického vzhledu, nácestná smyčka v kruháčku je každou chvíli, jezdí tam jak ďasové a vypadnutí klacků jsem tam nezažil.