- Železnice •
- Logistika •
- Nákladní doprava •
- Dopravci •
- Zprávy
Slovinské státní dráhy odsouhlasily prodej poloviny carga českému EP Holdingu
EffiShunter 1000 slovinských drah SŽ Tovorni promet během zkoušek. Pramen: CZ LOKO
Holding Daniela Křetínského ovládne 49 procent slovinského státního dopravce
pro zajímavost: titulek největšího slovinského deníku Delo (Železnice Čehom prodale pol tovornega prometa) jako by naznačoval, že uhlobaron a mediální magnát Křetínský = Češi. čekal bych, že budou kritičtější…
https://www.delo.si/gospodarstvo/novice/zeleznice-cehom-prodale-pol-tovornega-prometa/
To je novinářská zkratka, titulek není nafukovací. Průměrný Slovinec nemá tušení, kdo je nějaký Křetínský.
A proč by měli být kritičtější, když údajně „EP Holding je bil izbran po transparentnem postopku, ki so ga v Slovenskih železnicah z zunanjimi svetovalnimi podjetji vodili od leta 2017.”? Pokud je to pravda, nevidím důvod ke kritice.
Jsem zvědav, jestli budou moci lokomotivy Lokotrainu jezdit po Slovinsku.
To zálezí na tom, kdy se slovincům podaří zrekosntruovat tratě. Strana 28, resp. 26 v novějším dokumentu. Je-li ta mapka správně, tak se jim za rok 2019 moc nepodařilo. Stále mají síť rozdělenou na frcky, kam loko s nápravovým tlakem 22,5 tuny nemůže.
https:// http://www.sž.si/images/infrastruktura/Program_omrezja_2018/2018_ENG/NS_2018_0.pdf
https:// http://www.slo-zeleznice.si/images/infrastruktura/Network_statement/2019/NS_2019_1.pdf
Z Hodoše do Koperu už je to OK.
V úseku Celje – Zidani Most nějakou dost rozsáhlou rekonstrukce v minulých letech dělali, jak s tím pokročili, netuším, ale je to pro ně zjevně hodně důležitá trať patřící k významným evropským nákladním koridorům, tak bych předpokládal, že se asi dost snažili a ve směru na Rakousko ještě i dále snažit budou.
Větší problém vidím v poměrně krátkých stanicích, když povolená délka vlaku tam většinou nedosahuje ani 600 metrů, což při výkonosti současných lokomotiv rozhodně žádné velké „terno“ pro nákladní dopravu není (ani na dvoukolejkách, kde odpadají aspoň křižování).
Právě naopak, C3 představovala konkurenční výhodu pro SŽ, kdyby se letos kvůli opravám na dlouhou dobu nezavřel tunel Karavanky, upgradu na D4 přes Maribor bychom se nejspíš tak brzo nedočkali.
No tak ne že by se o modernizaci železniční sítě nesnažili. Ale ve Slovinsku ještě existuje nějaká politická kultura: https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/slovinsky-premier-cerar-rezignoval-soud-zrusil-vysledek-referenda-o-vladnim_1803142323_haf
Ano, letos se postupně ve dvou etapách dal celý průjezd od Grazu a Hodoše po Koper (resp po Zidani Most, dál to bylo ok) konečně souvisle do Déčka. http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/slovinsko-prujezdne-s-napravovou-hmotnosti-22-5-t
Tak čekám, kdy se objeví Štancl a navrhne, aby Regiojet koupil půlku SŽ Potniški promet. 😀
Vždyť už to tam má dávno Metrans pod kontrolou….. Bedny do přístavu a na moře to je prostě kšeft. Transit jako hrom.
Objevil se přesně za 51 minut.
Ale rozhodně neplácnul takovou blbinu, jakou mu chtěl podsunout „Lemmy“.
A jako obvykle úplně mimo. 🙂
Ano všechno prodat soukromníkům…
včetně nemocnic!
A proč ne? 🙂
a k tomu prodat ještě silnice a železnice.
Věřím, že železnice v soukromých rukou by byly v lepším stavu než nyní 🙂
Po zkušenostech z Velké Británie tomu moc lidí nevěří, gratuluji, jste jedním z nich, z těch věřících. 🙂
V té Británii je třeba nejdřív si říct, co je vlastně míněno tvrzením „železnice v soukromých rukou“. Jednodušším příkladem jsou USA – drtivá většina tratí je v soukromém držení a představují velmi efektivní a výkonný dopravní systém, s podílem nákladní dopravy, o němž si Evropa, se svými národními železnicemi „spolupracujícími v UIC“ může jen zdát. Jasně, není to úplně srovnatelné, podmínky jsou odlišné, ale přinejmenším je to ukázka toho, že podnikatelsky řízená železnice může dost dobře fungovat.
„Jasně, není to úplně srovnatelné, podmínky jsou odlišné, ale přinejmenším je to ukázka toho, že podnikatelsky řízená železnice může dost dobře fungovat.“
Není to NAPROSTO VŮBEC srovnatelné – a chtít srovnávat potřeby a situaci kontinentu a „omrvinky“ velikosti ČR s naprosto jinou hustotou osídlení a strukturou území může jen blázen. Jen ten závěr, že „podnikatelsky řízená železnice může dost dobře fungovat“, platí tam i tam, ale vůbec nic nevypovídá o tom, že by to platilo pouze pro železnici v „soukromých“ rukách!
Předpokládám, že tím předřečník _Pavel_ myslel infrastrukturu (protože zmínil zároveň i silnice).
Jinak bych řekl, že v tý Americe to vypadá tak jak vypadá, je důsledek jejich zákona o drahách, kde třeba byla povinnost pouštět cizí vlaky na svou infrastrukturu zakotvena hodně dávno, na rozdíl od Evropy, takže systém měl možnost se vyladit o hodně delší dobu. A taky tam spoustu tratí zrušili. Souhlasím s dopravákem, že se to nedá úplně srovnávat.
Nemocnice v Berouně a Hořovicích jsou soukromé, obě jsou pěkně opravené, rozšiřují se, mají dostatek personálu a kvalitní péči… Vše bez dotací. Já bych v tom takového strašáka neviděl.
…ano, lepší je nechat to po odborářsku zkrachovat samo.
Tušíte, jaká marná jebka jsou Slovinské železnice?
To se na školení ROH neprobírá.
Ale houby velebnosti tranzit Švýcarsko – Chorvatsko, Srbsko asi Slovince hezky živí.
Jo, to je živí jako blázen, IDS Cargo by jim to mohlo závidět.
Sorry jako, nechápu co tím chtěl autor vlastně říci.🤔
Ano, maji také Pendolino, dokonce jen třívozové, a podnikají s ním ještě marnější cesty než ČD a to je co říct.
SŽ-Tovorni promet žádné Pendolino nemá.
To je asi jedno, tam poslední zhasne…
No tak si taky něco kup a budeš soukromník. Například soukromé vlystnictví bicyklu nebylo nikdy zakázáno.
Marxisti a podobní levičáci rozlišujou soukromé vlastnictví od osobního vlastnictví.