Slovenský vynálezce představil nové létající auto, absolvoval nejdelší let
Auto/letadlo vynálezce Štefana Kleina. Pramen: Klein Vision
Vynálezce v doprovodu dalších dvou letadel absolvoval s AirCarem let z jihoslovenské Nitry do Bratislavy.
Nejspíš stihne osud většíny univerzálních věcí. Umí ledacos, obvykle ale nic pořádně. A tady je to o to horší, že za 12 melounů si koupím normání letadlo, slušný automobil a ještě mi zbyde na taxík a další věci.
Nitra ja skor zadoslovenske mesto. Napr. Nove Zamky su juhoslovenske mesto. To autolietadlo je zaujimave, ale aktualna trasa nebola az taka dlha.
Hm, maximálka 175 km/h, to nebude cestovní rychlost nic moc.
Ještě to vybavit zásobníky s héliem a už nemusíte řešit parkování. Stačí to přivázat k lampě, nebo třeba k hrušce 😉
Další kravál do krajiny. Netušíte někdo , jak vysoko je na mojim pozemkem prostor můj ? 10 m ? 100 m?
Nijak. To není stanoveno, máme jen 2D katastr.
Každopádně souhlasím. Silnice jsme si zacpali, hurá otravovat lidi ze vzduchu.
Tohle auto bude stát dvojnásobek toho co srovnatelné konvenční letadlo a desetinásobek toho co nejlevnější ultralight, ale že bude trpět životní prostředí se bojíte až u tohohle vozidla. Proč? Máte pocit, že už teď slyšíte permanentně hluk nějakého letadla?
Prostor nad pozemkem nevlastníte, je to záležitost plochy (ne prostorového tělesa). Nicméně existují přespisová omezní minimální letové výšky nad zástavbou.
Úžasné. Vlastně takový novodobý Fantomas.
Tomu se říká posedlost. .-) Výsledek vždy bude příliš velký kompromis, ani dobré a spolehlivé letadlo ani dobrý sporťák. Na druhou stranu ten zápal je obdivuhodný a třeba najdou pár podivínů, co budou chtít něco neobvyklého bez ohledu na vlastnosti.
Pro někoho kdo bydlí relativně blízko k letišti, rád létá, není extra vybíravý a má přitom dost peněz to může být ideální kompromis. Hlavní je, že se ušetří za hangárování a přitom je ten stroj kdykoliv k dispozici.
Což ale nic nemění na tom, že to má potenciál spíše v americe a i tam jen pro velmi malý okruh majitelů.
Tohle bude vždycky kusová výroba, stejně jako třeba supersporty. Když by jich vyrobil a prodal okolo 70 ročně, tak by to byl slušný business. Nicméně to bude ještě trvat, jen certifikace na každém trhu bude stát spoustu peněz a času a tady se navíc bude muset dělat 2x, jednou jako autora pak ještě jako letadlo.
70 ks ročně už v leteckém průmyslu není zrovna kusová výroba. Některých typů se 70 ks nevyrobí ani za celou dobu existence.
Já bych byl pesimističtější, pokud se mu podaří prodat 20 ks během deseti let, tedy průměrně 2 ks ročně, bude to úspěch.
V segmentu malých sportovních aut (letadel), kam takhle věc míří (ono to bude vždy více jezdit než létat), to kusová výroba je.
Hezká technická hračka, kterou si určitě pár nadšenců a sběratelů koupí zejména v USA. Praktické využití je omezené, ale tady se stejně asi žádné velké nepředpokládá.
Označení jezdící letadlo už tak sexy není, co? Snaží se skloubit „výhody“ dvou rozdílných výrobky do jednoho. Technicky proveditelné, ale obchodně noc moc. Něco jako dálník. Naprosto nepochopili, co zákazníci chtějí. Byť věřím tomu, že pár zájemců o jezdící letadlo se určitě najde.
Největší problém je v ceně povinných kontrol s servisu. Ty jsou u letadla předepsané po určitém počtu hodin provozu, které se zde spotřebovávají při obyčejné jízdě po silnici. Přitom jejich četnost je řádově v kratší čas než u auta. Projedu se na chalupu a zpátky a mohu jít opět do leteckého servisu.
To muselo dát příšernou práci….
A přitom taková blbost… 🤭
Ok, to uz mohl letet o kousek vedle, do Vidne na letiste. To by rakusaci cumeli,co to roluje po draze. Jestli ten prototyp ma vsechny nalezitosti pro leteckou dopravu… 🙂
No vypadá to nepochybně hezky, ale do dnešní doby se to nehodí. Trendem je zbavovat se spalovacích motorů, ale baterie tak-tak stačí pro auto co jezdí po zemi, aby mělo nějaký rozumný dojezd, ale pro létající aparát který má spotřebu energie výrazně větší už stačit nebudou.
Tak zaprvé bateriové letadla normálně existují. Není jich moc a netvrdím, že to je perspektivní směr, ale existují.
Zadruhé typ motoru u tohohle stroje opravdu není to klíčové. Přestavět ho na baterie by v případě poptávky nebyl až tak zásadní problém. Je to jen otázka peněz.
Nejde o to, že by nebylo možné tam zastavět elektromotor. Jde o to, že zákaznicí asi nebudou mít zájem o stroj, který udělá 50 km skok vzduchem a pak se bude muset nabíjet, i kdyby jen hodinu (reálně déle).
To já souhlasím, a co? Stejně jako u aut si zákazníci koupí to, co chtějí, tak kde je problém? Alarmismus petrolheadů že jim někdo vnutí nenáviděná elektroauta nechápu. Stejně jako ale nechápu přehnaný odpor k čemukoliv elektrickému, který neplyne z toho, že by ta technologie byla špatná, ale z toho, že někdo má pocit.
A jak jinak byste nazval to, že někdo z politických důvodů zakáže prodej aut se spalovacími motory než jako vnucování elektromobilů?
A opravdu věříte tomu, že někdo zakáže prodej spalováků? Jasně, do kampaně si to teď dává kde kdo, ale zrealizovat to? Já sice jsem zastánce elektromobility, ale pokud byste při současné úrovni techniky zakázal cokoliv kromě elektromobilů, položíte tím ekonomiku státu. Nejde o běžné dojíždějící. Ti můžou jet elektromobilem nebo (elektro)busem. Ale o nákladní dopravu a logistiku. No a koneckonců ti politici co by to měli prosadit budou taky chtít jezdít. Něco jiného by bylo, kdyby přišel technologický skok v technologii elektromobilů, který by je srovnal na úroveň ICE aut, ale pak by po spalovácích tesknilo opravdu už jen nejtvrdší… Číst vice »
Podle toho jak vypadají chystané emisní normy už nové osobní auto pouze se spalovacím motorem nekoupíte. Takže ano, nezakážou se spalovací motory, pouze se znemožní je vyrábět. A protože trh funguje, jen se zvýší poptávka a tím i cena po ojetých autech.
Myslím, že cílová skupina tohoto výrobku nejsou lidé, kteří tím budou jezdit do práce…
Trendem dnešní doby je obviňovat Froda z toho, že nevymyslel polovodičovou regulaci výkonu a Li-Ion baterie už v roce 1905 a tak zhatil nástup elektromobilů sériovoou výrobou modelu T.
Fordovi by to bylo jedno, klidně by vyráběl eletromobily, kdyby měl k dispozici dnešní technoilogie před 110 léty. Jo, elektrický Mustang fakt existuje.