Ficova vláda zdraží dálniční známku na úroveň české. Za téměř třikrát méně dálnic

Křížení D1 a R1 u Trnavy. Zdroj: NDSKřížení D1 a R1 u Trnavy. Zdroj: NDS

Poroste také cena jednodenní známky.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nose Peak

Cena známky je ten nejmenší problém. Třeba někde na Gemeri by ty prachy i dali, ale jaksi není za co….

roman

Kysuce sice mají za co ale nemají tak nějak návaznost na dálniční síť.

Tom

Veď to. Ono akože není problém dať aj kľudne 150€/rok,pokiaľ celá sieť bude hotová, tip top a s plným servisom. Ono tých 12, 50€/mesiac vyhodí človek ani nevie ako a cestovalo by sa na úrovni a nie tieto katastrofy čo sa akože volajú sieť ciest. Stačí ďalší príklad z mnohých v piatok most v BB.

mic

Slovensko má taky mnohem více tunelů, ba i mostů. Tak trochu bych předpokládal, že se správce sítě bude snažit promítnout zvýšené náklady do poplatku za použití. Možná by nebylo od věci porovnat náklady úseku Bytča-Ružomberok s Praha-Hradec Králové či Blava-Piešťany. Podle mě se nákladovost horských úseků do celkové ceny promítne …

Jan M

no, tady vám zase někdo může dát protiargument, že proč tu dálnici na východ země nestavěli jižní cestou Dunajská – Lučenec – Košice. Ale stejně tak k vašemu komentu se dá jen říct – prostě to tak rozhodli a chtěli.

218

Protože by to vedlo přes území s maďarskou menšinou..výsledkem je,že to je do Košic rychlejší přes Budapešť.

Gunduľ neubiješ

A tam žádná maďarská menšina není.

Vlastimil Kocurek

Protože D1 vede přes řadu významných měst, snad je nemusím jmenovat. Třeba Žilina, Poprad, Prešov- 3 největší město Slovenska. Cestu, o které píšete pokryje R7, do Lučence se dnes využívá dálnice do Zvolena a pak po rozestavěném R. Jinak z Bratislavy do košic se dostanete celý úsek po dálnici v Maďarsku.

Michal Tvrdý

Do celkovej ceny sa premieta hlavne tunelovanie štátnych peňazí a EU fondov. Zhodou okolností ten úsek čo píšete sa „kdesi“ vo Váhostave stratilo 120 miliónov na úseku Dubná Skala – Turany, na úseku s tunelom Višňové sa kdesi v Dúhe „stratili“ ďalšie desiatky miliónov za nekvalitnú a nedokončenú robotu, pri RUžomberku sa „kdesi stratili“ ďalšie desiatky miliónov EUR pri výstvabe tunela na dva krát … o tom, koľko stoviek miliónov sa stratilo vďaka inflácii a dlhoročnému meškaniu stavieb radšej nehovoríme … Takže potom je jasné, že tie náklady sú také vysoké … Holt, Váš premiér nepotrebuje na ruke hodinky za… Číst vice »

Nose Peak

Nikde se nic neztratilo. Jenom se kromě dálnice postavila i spousta nových domů, obnovil se vozový park, něčí děti vystudovaly prestižní univerzitu…

libcha

Posuzovat smysluplnost ceny dálniční známky se nedá, a to z důvodu, že samotná dálniční známka je dost nesmyslná. Pochází z doby, kdy nešlo jinak než nalepit vinětu na sklo a kontrolovat její nalepení. Ale blbá je v tom, že finančně naprosto rozdílně zatěžuje řidiče, kteří jezdí denně stovky kilometrů, ty kteří jezdí denně pár kilometrů mezi exity, sváteční řidiče a naprosté exoty kteří jednorázově potřebují popojet 5 km. Podle mě by se měly zpoplatnit dálnice víc proporčně, a pak taky zpoplatnit mnohem více, ve finále vlastně prakticky všechny silnice, protože jejich používání má vždy negativní externality.

Jenda

Tak můžem to udělat mýtem, jako třeba v Itálii nebo v Portugalsku. Turisti a kamiony tady pak budou mít dálnice pro sebe, protože všichni pravidelně dojíždějící budou ucpávat souběžné okresky. Mně upřímně ta naše levná dálnička přijde ve výsledku efektivní – za tu cenu si ji koupí skoro každý bez přemýšlení. Je to něco jako pražská Lítačka. Když to zdražíte na několikanásobek, tak si velká část lidí dvakrát rozmyslí, jestli ji fakt potřebuje – spíš si ji nekoupí.

Al de Baran

Všimněte si, že předpisatel psal „zpoplatnit mnohem více, ve finále vlastně prakticky všechny silnice“ – proč byste pak zpoplatněnou dálnici měl objíždět po zpoplatněné okresce?

peter

Říká se tomu spotřební daň za benzín a naftu. Tímhle jsou snad zdanění všichni za to, jak často používají auto. S nástupem elektra se vytvoří časem další daň..

labem

Za mě jediné smysluplné řešení. Jakékoliv zvýšené zpoplatnění dálnice povede k tomu, že to část populace bude objíždět přes okresky, na což pak akorát doplácí obce podél těch silnic.

Ať se adekvátně zvýší spotřební daň a po dálnici ať jezdí všichni. V Německu to taky funguje.

Josef

Jen si pak nesmite stezovat, ze vas tech 5km vyjde na vic nez ta jednodenni znamka. Vysledkem bude, ze lidi budou jezdit po okreskach jeste vic nez ted s tou znamkou, ktera je realne temer zadarmo.

Michal Tvrdý

Neviem, prečo Vás mínusovali, ale v zásade máte pravdu. Takto totiž služby fungujú vo všeobecnosti (pri lyžovaní si môžete kúpiť sezónku ak to vymetáte každý týždeň, alebo len jednu jazdu lanovkou, ak sa chcete len raz za čas rekreačne spustiť. Osobne sa mi vidí najlepší systém kombinovaný – spoplatnenie úsekov na spôsob mýta (ale nie mýtnice, vyberané elektronicky ako pri nákladných autách) a kto jazdí často, nech si kúpi ročnú známku. Tak budú spokojní všetci …

Tomask

A taky tam žije polovina lidí=poloviční příjem.

mlokXCM

S tím jsou ale také spojené i nižší výdaje.

Jan M

polovina lidí – poloviční vytíženost – poloviční náklady. Nebo na toto se to nevztahuje? Aha, ale pak nesedí 1388 km(+226 rozestavěných) vs 545km (+28,4 rozestavěných).

Samo

Viac asi závisí na hustote siete než na dĺžke. Z diaľnice 500 km odo mňa veľa nemám, a napríklad okolo Bratislavy je tá dialnična sieť lepšia ako niekde okolo Liberca. Problém je samozrejme ten druhý extrém ak niekto žije v nejakej doline kde má k dispozícii 15 km diaľnice a stojí to majland (tak si to potom nikto nekúpi, a všetci zadrbávajú lokálne cesty). Ale zas ani tá Bratislava nie je win, lebo kým niekomu v Košiciach stačí slovenská známka na všetky denné cesty, ja na to aby som mohol jazdiť v okruhu 50 km od domu potrebujem slovenskú, rakúsku… Číst vice »

Otakar

Zrovna porovnávat Liberec a Bratislavu … 😂 Ano, dálnice se koncentrují kolem sídel, ty s větším množstvím obyvatel mají obvykle více dálnic.

Samo

No veď to je ale presne moja pointa 🙂 Preto nemá úplne význam budovať vzťah medzi veľkosťou siete a cenou DZ.

Jirka

Já bych řekl, že rozdíl je v kvalitě. Např. když jedete z Brna do Bratislavy, tak česká D2 je hezká opravená dálnice s novým povrchem. Slovenská vypadá jak 50 let neopravené oraniště.

Michal Tvrdý

Tak tak, napríklad na D1 pri Púchove už cca rok svieti obmedzenie na 100 km/h, lebo nikto nie je schopný vyfrézovať a nanovo vyasfaltovať pár sto metrov vozovky … tak sú tam hrboly ako „ve velbloudím výběhu“ ….

Hans N.

Liberec je u silnic špatný příklad.
V Libereckém kraji se mimo pár km u Příšovic a Svijan na D10, za čtyřproudé silnice dálniční známka neplatí. Těch silnice v parametru dálnic je tu poměrně dost a do všech hlavních směrů (Frýdlantsko se snad taky brzy dočká přeložky).

Jan M

tady jste narazil na problém, který možná neznalý (kór z jiného státu) neví – ne všechny čtyřproudy, které se jeví jako dálnice, jsou dálnice. Přitom Slováci mají rychlostky, tak to by je mělo trošku trknout.

bajcqr

Bratislava vs Liberec 😀 tak to jsem si musel vyscreenovat. Díky za zlepseni nálady. Proč neporovnat rovnou Bratislavu a Šarišské Michalany ? 😀 co se týká infrastruktury a obyvatelstva je to dost podobné.

Samo

Kde som ich „porovnával“? Ja som práve demonštroval rozdiel medzi sídlami 🙂

Petr

Prepocitavat cenu dalnicni znamky na velikost dalnicni site ma stejnej smysl jako prepocitavat cenu obeda v restauraci na pocet stolu.
Zrovna tak je blbost srovnavat samotne ceny dalnicnich znamek v ruznych zemich, protoze v ruznych zemich existuji ruzne dane na porizeni/vlastnictvi/provozovani auta.

mgr.pavel

Vy prosím v restauraci konzumujete stoly? 😀

Pokud chcete analogii z restauračního businessu, pak je přesnější restaurace „all you can eat“. Česká má velkou nabídku, slovenská má třetinovou (a asi i méně kvalitní jídlo).

K daním na pořízení vozidla: mně jako Čechovi je jedno, za kolik si koupím auto na Slovensku. Já si tam auto nekupuji, já tam chci jen jet po dálnici. Mají jich jen pár, ještě v nic moc stavu, ale chtějí za to prachy jako v Česku? Tsss…

mic

Nikdo vás nenutí tam jezdit, když se vám tam nelíbí. já tam taky nepiju jejich pivo, když je dražší a méně chutné :o)
Slováci mají na dálniční síti dost drahých tunelů. Další plánují, tedy mě dražší známka nijak neuráží. Prostě potřebují vybrat peníze. Pořád je to levnější než mýto za každý průjezd dírou…

Paashi

Jenže když se potřebujete „propít“ na druhou stranu Slovenska, tak se asi trošku podíváte na cenu vs. čas. Takže vlastně nakonec musíte uznat, že po dálnici musíte. A že si cestou pobryndáte košili, s tím už se musíte jen smířit (např. boule okolo Ilavy). Toť k hodnotě za peníze.
Ano, je to stále levné. Ostatně by mě zajímalo, jestli podraží i mýto pro nákladní auta. Přeci jen by se to pak mohlo projevit i na cenách za přepravu. Ale oni to určite schovají i do té DPH a do daní z bankovních transakcí.

john334

Proč se porovnává celkový počet dálnic? Já jsem třeba nikdy nejel po dálnicích na Moravě – mám snad možnost koupit si dálniční známku jen na pár krajů v západní části ČR?

ABCD

Je na to několik pohledů. Jeden je, že dálniční známka funguje trochu jako mýtné. Náklady na pořízení a provoz děleno počet uživatelů. Takže z určitého pohledu by to smysl dávalo.
Dálnice jako určitý luxusní statek za úplatu.
Chcete být někde rychle? Zaplaťte!
Mimochodem podobně může být nahlížení např. na cyklostezku ve městě. Nespěchám, jdi pěšky. Spěchášchceš něco nadstandardního? Máme tady něco luxusního pro Tebe. Část roku a když prší je to plonk…
Jako pardon spíš nástřel možností způsobu uvažování.
Je to společenské dohodě. Plus mínus většinový názor rozhoduje.
Je spousta dalších přístupů k tématu.

ABCD

Mimochodem mám podezření, že se vlády chovají dost často značně neefektivně…

známka

Dálniční známku pro západní část ČR si nekupujte, není proto důvod, když jsou zde dálnice bez poplatku 🙂 (D6, D7 a D8 od Řehlovic) – viz mapa výjimek ze zpoplatnění

Jiří

Nápad s krajskými dálničními známkami mají, pokud se nepletu, v Maďarsku. Za mě je to zajímává možnost (nemusím si kupovat celorepublikovou, když budu jezdit jen Brandýs-Ml. Boleslav), ale chtělo by to rozsáhlejší analýzu, jestli se to státu vyplatí.

hroch.obojzivelny

Ono by to bylo jaksi logické. Tam, kde je poplatek spojený s konkrétním provozem a udržováním něčeho, to tak obvykle bývá. Např. u PIDu si koupíte jízdenku jen na dopravní pásma, kam jezdíte. Jako rybář si taky můžete vybrat, jestli si zaplatíte lístek na lov v jednom povodí, nebo celém svazu. Atd. Jenže u dálniční známky tento princip neplatí, ta má totiž s dálnicí společný jen ten název. Jinak je to selektivní daň. To je oficiálně přiznané už od prvního zdražení ze 400 na 800 Kč, které bylo odůvodněné výběrem peněz na povodně. (Doufám, že jsem teď někomu blbě nenapověděl…)

Avoda

Slovákům je to jedno.
Hlavně že mají za premiéra a prezidenta jejich dvě slunce nejjasnější a tím pádem i ráj na zemi.

Oni budou s radostí platit i to oznámené vyšší DPH a daně. Nejdůležitější je, že Šimečka už není místopředsedou parlamentu.
To je to, co všem synům a dcerám Josefa Tisa dává energii do života!

ICE_Laco

Je ich len 35%, ostatní sú normálni, len nemajú koho voliť…..

Avoda

Výmluva.
Někdy vloni na podzim byl nějaký průzkum, podle kterého je většina Slováků přesvědčena, že válku na Ukrajině začali sami Ukrajinci.
A ty parlamentní i prezidentské volby dopadly přesně podle toho.

dizgrafy

65% Slováků jsou tedy rozumní lidé, kteří chtějí volit normální rozumnou stranu? Proč si jí tedy nezaloží?

rodilyslavkovak

dyť maj Progresivné Slovensko, ne? proč ho nevolí?

Pezos

To jako vážně? V době změn v justici, policii, rostoucí zahraničněpolitické izolace (třeba na oslavy SNP nepřišel žádný čelní politik z okolních zemí) protestovali proti čemu? Že ministryně kultury vyhodila šéfku národního divadla!
Dnes se chystá razantní zvednutí DPH, ořezání daňového bonusu na děti, obírání živnostníků při výběrech z bankomatu a oni protestují proti čemu? Zvednutí DPH na knihy!

Už i někteří jejich fanoušci dávají najevo, že takhle ne.

peter

Pozerali ste program PS. Je to lavicova strana ako lusk. Povedal by som ze u vas im zodpovedaju Pirati. Napr. mne osobne napr. vadi ich podpredseda strany. Byvali grinpisak a aj tak hlasuje. Ked sa hlasovalo v EU o zaradeni atomovej elektriny medzi udrzatelne zdroje, tak on hlasoval proti zaradeniu atomovej elektriny medzi udrzatelne zdroje.

Pezos

Podobně jejich mládežnická organizace je poměrně výrazně propalestinská. Do takové míry, že jeden z členů byl podmínečné vyloučen za status, že Izrael je „genocidní projekt kolonialistů“. Za takové výroky by se nemuseli stydět ani bolševici.

peter

Z tych 65% ludi musis odratat 30 percentualnych bodov, to su ty ludia, ktori neboli volit. Ucast na volbach bola necelych 70% volicov. Povedzme si, ze vitaztvo SMER I a SMER II nebolo az take drtive, lebo zo 150 clenneho parlamentu ma koalicia SMER I + SMER || plus SNS 79 kresiel. A na margo zalozenie dalsej strany. V poslednych volbach kandidovalo do parlamentu 25 stran, takze tych stran je dost. Pred 20 rokmi Fico pozral vtedy na lavicovej strane vsetko co sa dalo, takze si zlikvidoval konkurenciu. No opacnej strane by som povedal, ze je vela kohutov s obrovskym… Číst vice »

Jirka

A zbytek, co volil koaliční strany?

Michal Tvrdý

Podľa výsledkov posledných parlamentných volieb je to viac ako 50% …. SmeroHlas, Republika, SNS a ďalší odpad ….

Michal M

Twl to je jako napsat že jsme synové Klementa Gottwalda.

Avoda

Já píšu o slovenských náccích a nacionalistech, pro které je Tiso hrdina, stejně jako Fico a Pellegrini.
Což je nejméně 20% Slováků.
Gottwald je v Česku ikona pro Komunistický svaz mládeže (který měl být dle platných zákonů dávno zakázán, ale Rakušan si o tom myslí něco jiného) a pár starých stalistů z KSČM.
Celkem max 1% voličů.

Zajděte na Kysucách do hospody, začněte Tisa hanit a uvidíte. Doporučuji kvalitní obuv, ať stihnete ve zdraví utéct.

Pezos

V Oščadnici má památnou desku a ve Varíně je po něm pojmenována ulice.

peter

V lete sud rozhodol, ze vo Varine tu ulicu musia premenovat. Maju na to lehotu pol roka.

Jirka z UL

Rakušan má jiný starosti, řeší pokuty za maskovací oblečení….hih.

Dusanh

To jste tak hloupej nebo to někdo napsal za Vás?

Hans N.

Tento zákon platí od roku 1995. Takže justiční novinka vonící tiskařskou černí, že?
V policejní uniformě Vás taky asi nepotkáme.

Jan M

vždyť to je lež a vy to víte. Nic takového se nikdy nestalo. A pokud to plete se stolen valor, tak je mi vás líto 🙂

Michal Tvrdý

To nie je to samé … by si sa čudoval, koľko dementov tu na SVK spomína na staré dobré časy nacistického Slovenského štátu. Inak, tiež máte ako pamiatku rodný dom Klementa Gottwalda, tiež máte na fasádach jeho busty, tiež máte ulice Klementa Gottwalda ? Lebo u nás Tiso áno …

Nose Peak

Gotwalda nevím, ale ulice udavače Zápotockého by se nějaká našla, bohužel…

Pezos

Na Slovensku jsou horší služby za vyšší ceny tak trochu tradice a to i v soukromém sektoru (stačí si porovnat ceny třeba bankovních účtů). O dost více tam funguje mentalita, že sousedovi musím ukázat, že na to mám.

Michal Tvrdý

Asi tak. V lete sme boli týždeň na Lipne. Bolo super a celkom lacno v porovnaní so SLovenskom. Len sme nachápali, prečo všetci miestni hovorili, že je tam strašne draho. Tak som im povedal, nech idú na SVK a frflať prestanú ….

Michal Tvrdý

Máte pravdu. A mali by ste Mečiarovi postaviť pomník, že v 1993 sa Slovensko osamostatnilo. Toto by ste totiž dnes museli živiť …
A ja ďakujem za to, že som sa v 1993 prezieravo rozhodol pre ČR občianstvo … aj keď bývam kúsok od hraníc na SVK strane …. Aj keď ani v ČR to nie je ideálne (stále Vám tam straší ten slovenský štbák Babiš), ale ako národ sa mi zdáte, že v globále viete kde je sever …

218

Nevím,jestli je nějaká logická úměra mezi rozsahem dálniční sítě a cenou dálniční známky..
Pokud by to tak bylo,tak v Německu by ta známka musela stát 50x víc,jak u nás.
Parametr,který by mohl tvořit cenu, je počet vozidel (která mohou dálnice využít) na km sítě, což bude možná u nás a na Slovensku podobné..

Slosor

Taky nechápu ty argumenty, že zdražíme, protože se postavilo x km nových dálnic. Delší síť = více lidí bude mít dálnici v dosahu = více prodaných známek. Jihočecha nezajímá, že se prodloužila D35, D55, Morava zase nic nemá z nových km na D3, D4.

dizgrafy

Trochu nefér porovnání, když nezapočítali slovenské rychlostní cesty. S nimi to vychází přes 850 kilometrů silnic dálničního typu.

Jan Sůra

V ČR je také x kilometrů silnic s parametry rychlostních silnic a nezpoplatněné.

218

Tam je otázka,jestli ty slovenské R nejsou podobne spíš naším povýšeným dálnicím D4, D7 apod., než těm ctyrpruhum, kterým říkáme „silnice pro motorová vozidla“ dneska..

Slosor

Správný postřeh. Slovenské R mají určitě lepší parametry než některé české zpoplatněné „dálnice“, viz. D46, D35 Mohelnice – Olomouc.

El Barto

Tak ony ty „dálnice“ nikdy být dálnicemi neměly, to přeznačení bylo čisté PR.

Josef

Proc ne? Rychlost tam byla stejna, parametry samozrejme horsi. Nekde doslo i ke snizeni rychlosti (treba D7 u Prahy) na 110. Kdyby se tenkrat R nepreznacily na D, tak jsme na nekterych doted jezdili 90, protoze by trvalo vecne je zaradit do kategorie silnice pro motorova vozidla. To by se uzivatelum zcela jiste moc nelibilo. Preznaceni byl podle me krok spravnym smerem, ted holt jeste napravit ty nejvetsi zavady, coz se postupne deje.

Samo

Neviem z akého dátumu pochádza tvoja (a dizgrafy-ova) štatistika, lebo dlhodobo sa na Slovensku ako R-ky označovali plnohodnotné diaľnice, ktoré len nespĺňali nejaké formálne parametre. Napr. R1 je pre všetky účely normálna diaľnica, akurát ma občas ostrejší oblúk a preto kedysi nemohla byť formálnou diaľnicou. Pred pár rokmi sa to reformovalo, R-cesty sa aj formálne preklasifikovali na diaľnice (pri zachovaní R označenia čo do čísla cesty), s tým že R-cesty mali znamenať zhruba to čo v ČR, ale teda výsledkom je že cesty klasifikované ako R dnes na Slovensku takmer neexistujú.

Pozorovatel

Ale část slovenských R-silnic je zpoplatněna. Když už se snažíte porovnávat, měli byste to vztáhnout k délce placených úseků – na Slovensku je to 622 km.

Jméno

Ale zase je tam D1 před Bratislavou, ze které udělali 3+3 pouze barvou a snizenim rychlosti na 110

Jan M

kdyby jsme měli započíst naše „rychlostky“ (čtyřproudy s MÚK) tak to pro Slovensko vychází ještě hůř.

Michal Tvrdý

Až na to, že drvivá väčšina tých SVK rýchlostných ciest je obyčajný dvojpruh, väčšinou nesúvislý, ktoré sa budovali ako obchvaty a kvôli lepšej štatistike sa tam len bachla značka rýchlostnej cesty a obmedzenie rýchlosti na 100 alebo 90 km/h.

Jan

Například ve Švýcarsku stojí už mnoho let roční známka 40 franků tedy cca 1000 Kč. Nevýhodu je že prodávají pouze roční…

Jiří Kocurek

To sem raději ani nepiště, rozbouráte jim sen o zemi, kde s řidiči zatočili a kde kamioňák platí mýtné ze svého, aby si to firma nemohla dát do nákladů.

Petr David

Prosím o jeden jediný příspěvek, kde takto někdo sní. Díky.

rodilyslavkovak

jakákoli argumentuace „ve světě mají XXX“ je zcela irelevnatní.

David

Ano, vědí, že jsou tranzitní zemí a využívají toho.
Nesmíte zapomínat že mají pouze roční tarif a tak i jednodenní stojí 40 CHF. Tedy pro místní levné, pro turisty drahé. Stejně tak fungují SBB, pro místní levné, pro turisty drahé. Je to jen způsob dvojích cen a jsem rád že to u nás v takové míře neděláme. (Teda krom pražské MHD).

Jan

Pro místní směšně levné. Denní menu oběd v Ženevě stál už před mnoha lety 42 CHF…

Alibaba

Však by ta naše měla stát minimálně 3x víc, jenže točvolantová loby úřaduje.

Jiří Kocurek

Chcípání sousedovy kozy tady bylo vždycky v oblibě. Ideálně udat souseda, aby skončil v lágru, že má nebo umí něco navíc.

MP22

Že vy jste si zase nevzal předepsané léky, pane Kocurku!?

Alibaba

Proč by si uživatelé dálnic neměli platit za luxus víc a nechávají si to od celé společnosti hodně dotovat?
To že by se to promítlo do cen zboží je přece z hlediska trhu v pořádku.

Kebab

Dálnice se platí pro luxus? Já myslel, že pro odlehčení obcím.

Alibaba

K odlehčení obcím slouží obchvaty. Dálnice jsou luxus. Do doby než byla dálnice se jezdit dalo po nějaké silnici zpravidla I. třídy.
A proč by se mělo odlehčovat obcím? Protože silniční doprava nám přerostla, svou laciností a neplacením externalit, přes hlavu, protože každý nový úsek má kladnou zpětnou vazbu na provoz, kdy si kdejaký uživatel řekne, že se dotyčným směrem jezdí lépe a začne tudy jezdit, ač třeba v minulosti používal veřejnou dopravu.

Yellowhammer

To je zase teda wow nadpis.. kolik platí Němci v porovnání s námi, za jejich rozsáhlou síť a kvalitu dálnic? Aha.. no ještě bych taky dodal, že ono aut na Slovensku taky bude asi méně než v ČR.

Dan

A kolik zaplatí Italové nebo Chorvati?

Jan Sůra

Text porovnává Slovensko a Česko, čemu nerozumíte?

Gunduľ neubiješ

A my se skutečně chceme srovnávat s tímhle balkánským pašalíkem, ktery je na nejlepší cestě ceste k rozvratu státu a hnědé diktatuře pod něčí kuratelou?

Atom

Reálně dost, protože plátí silniční daň za auto

labem

Nechci vám bořit iluze, ale německá silniční daň na Oktavii 1.4 TSI je nějakých 70€ / rok.

S cenou české známky to už můžete srovnat sám.

VíKo

Němci ale platí daň za auto úplně všichni do jednoho, kdo auto má. To ročně přináší cca 10 mld €. V CZ nemusíte dálniční známku platit vůbec. Je to vaše volba. Dálniční síť je navíc strategická infrastruktura státu.