Slovensko zavede od srpna jednodenní dálniční známku, přijde na 5,40 eura
Slovenská rychlostní silnice R1. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR
Ceny zbylých známek Slovensko letos nemění. Současně ale od srpna přestane nabízet vinětu na kalendářní rok.
Minulý týden jsem jel na východ. Bída a utrpení. Kvůli koloně pod Strečnem (klasika) (jediná a dálnice končí ve středu města + pod Strečnem padá skála) jsem jel až do Ružomberka po staré. Trasa dlouhá 550 km bezmála 8 hodin jízdy. V neděli jsem jel Brno -Stuttgart 700km 5,5 hodiny.
Je zajímavé jak si Slováci vyzobli z té EU směrnice jen něco co se jim hodí. Kromě ceny 1-denní známky v max. výši 9% z ceny roční také směrnice stanovuje max. cenu 10-denní na 12% a měsíční 19% z ceny roční. Za 10-denní chtějí stále 12eur (20% z ceny roční) a za měsíční 17eur (28,3%), přitom by podle směrnice měla stát max. 7,2eur za 10 dní a 11,4eur za měsíc !!! U nás byl doposud taky tento nevhodný poměr 10d/1m/rok 310/440/1500 (jak mají na Slovensku), ale na jaře se upravily ceny podle směrnice komplet (200/270/430/2300), stejně tak to má i… Číst vice »
Proto jsem se vydal tento rok na dovolenou přes Rakousko a Slovinsko. Zaplatil jsem víc, ale aspoň jsem to nedal podržtaškám.
V SK mediach bolo, ze existujuce znamky maju vynimku do 2030.
Ta platnost do půlnoci je pěkně idiotská. Proč to nejde 24 hodin, když v MHD jsou čtyřiadvacetihodinové jízdenky zcela běžné?
Slováci…
To sme okopirovali od Vas Cechov. Vasa jednodnova znamka tak isto neplati 24 hodin ale len do polnoci daneho dna.
A u nás je to jak? Stejně. Co si to přečíst pořádně?
My a ostatní státy máme to stejné, pokud se nemýlím.
Například proto, že ty systémy (pro prodej el. dálničních známek), když byly vyvíjeny, nepočítaly s idiotským časovým rozlišením platnosti známky na hodiny (přesněji hodiny, minuty a sekundy), ale dny? Kde taková změna ovlivňuje účetnictví a veškeré finance, validace dat a další, a vede tak k přepisu celého systému. Na což jistě daňový poplatník rád a bez keců přispěje.
Změna data na datum s časem není na přepis celého systému
Ale zadarmo to není. V lepším případě změním jeden typ a překonpiluju, tester mi to třeba neomlátí o hlavu. Ale to se stává málokdy, věcí co to ovlivní je víc.
Otázka je, či by zavedenie 24-hodinových známok neznamenalo nárast počtu otačajúcich sa áut na diaľnici, keďže v súčasnosti (minimálne na Slovensku), ak niekto omylom vyjde na diaľnicu, tak si ešte stíha kúpiť do polnoci daného dňa
Nevadí mi to, dálnice stejně pořádně nemají
Mam rocni. Cesta Skalite-Jarovce je uplne v pohode, chybi jen kousek Cadca-Zilina, mimo spolicku minimalni zdrzeni. Na jih jezdim parkrat do roka. Bohuzel cestovani do Tater je utrapeni 🙁
„mimo spicku“
To je nekřesťanská suma. Budu muset platit, když pojedu s autem s veteránským číslem?
Na veterána a jeho údržbu máte ale na nějakých 150 korun za známku už ne?
král Jelimán
A co benzín? Nechcete taky slevu?
Veteránem na dálnici? Doufám nějaký sporťák, jinak třeba u Trabanta je škoda vařit ho 80 na rovině.
Kdo to v tom ČTK překládá? „Vykonávací nařízení“ je česky prováděcí vyhláška.
Vyhláška je vyhláška a nařízení je nařízení. V tomto případě je to nařízení, takže máte pravdu jen napůl:-)
Z hlediska doktrinálního je nařízení vlády i vyhláška nařízení.
Z hlediska doktrinálního ano. Z hlediska ústavního ne.