Slovensko začalo elektrizovat trať do Rakouska, provoz přes Marchegg je zastaven do prosince

Vlak Bratislava - Split. Foto: ZSSKVlak Bratislava - Split. Foto: ZSSK

Součástí akce je rekonstrukce mostu přes řeku Moravu a zvýšení rychlosti.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zahájily modernizaci 2,4 kilometru dlouhého úseku mezi Devínskou Novou Vsí a rakouskou hranicí. Součástí je i elektrizace trati, která je jednou ze dvou tras mezi Vídní a Bratislavou. Na rakouské straně je již elektrizováno.

Zakázku za 10,94 milionu eur získala společnost PORR. Dojde ke kompletní opravě včetně rekonstrukce mostů včetně mostu přes řeku Moravu. Po dokončení bude možné po trati jezdit rychlostí 120 km/h namísto současných 80 km/h.

Kvůli celé akci je zastaven provoz až do prosince, místo vlaků jezdí náhradní autobusy. Na druhé trati do Rakouska přes Petržalku je provoz bez omezení.

Trať bude napájena střídavou soustavou 25 kV, 50 Hz. Elektrizace umožní zavedení přímých elektrických vlaků mezi Bratislavou a Vídní. ŽSR na akci čerpají dotaci z evropského fondu CEF.

 

Tagy Devínská Nová Ves - Marchegg elektrizace tratí Železnice Slovenskej republiky ŽSR
83 komentářů