Dobrý den, je možno řadu 350 ještě spatřit na nějakém výkonu směr Praha. Děkuji za odpověď
Petr
1 měsíc
Tohle byl po bobine a laminatce třetí typ masiny, který se mi po designové stránce líbil 150/350…..
Povazan
1 měsíc
Keď sa začali vyrábať stroje 380, tak som sa tešil, že tie budú ich náhradou a prevezmú ich štafetu. Tiež ich vyrobili len 20. žiaľ ako to dopadlo všetci vieme. Inak nevie niekto, prečo 350 vyrobili len 20 ks ? Nebol záujem o ne mimo Československa ? Lebo napríklad v Juhoslávii žiadne viacsystémové nemali a niečo také by sa hodilo na vlaky v Slovinsku a Chorvátsku.
Jugoslávie zase tak rozvinutou železnic neměla, pár silných vícesystémových mašin by je tam nijak nespasilo.
B.W.B.
1 měsíc
A tak se odstavují nadčasové stroje o výkonu 4MW, zatímco ČDC si ponechává řadu 130 o výkonu polovičním, naprosto neergonomickým stanovištěm, s řadou dalších nedobrých vlastností, a rve do toho ETCS…
Pochopím ještě provoz laminátek, řadu 130 asi nikdy (krom možná nějakého kšeftu s instalací ETCS…).
Mám bohaté zkušenosti s řadou 350 i 130. Řada 130 je univerzální lokomotiva. byla konstruovaná pro osobní i nákladní dopravu. Lokomotivy 350 miluji, ale pro nákladní dopravu prostě nejsou vhodné. Hrbaté v nákladní dopravě odvedou ještě dost práce.
Tak dala by sa na 350 urobiť výmena prevodoviek z tých na 160 na 100–120 (predsa len, rýchle napr. kontajnerové vlaky môžu využiť aj tých 120). Otázka, či by vychádzali dostatočne jemne jazdné stupne, aby to príliš nehrabalo pri rozjazde. U 150 podobná zmena nedáva príliš zmysel pre postupnú konverziu tratí na striedavý prúd a majú aj nižšiu hmotnosť na nápravu, teda viac adhézne obmedzenú ťažnú silu.
To by šlo řešit změnou převodu, viz Jeffer výše. Ale do toho dnes asi těžko někdo půjde, není důvod.
vagonář
1 měsíc
Vzdávám čest padlému stroji!
Jirka
1 měsíc
Děčín 1986 – stojím na prvním nástupišti a chceme s Babi a Dědou a dalšími lidmi přejít na druhou kolej, kde stojí motoráček do Dolního Žlebu. Musíme však počkat….
Zleva (od hranic NDR) se totiž dává směrem na Ústí do pohybu Hungaria a na jejím čele „Gorila“. Je špinavá, oprýskaná, ale její zvuk při rozjezdu je nezaměnitelný. Dívám se na tu ohromnou, úžasnou lokomotivu, na její loukoťová kola a vím jasně – bude ze mě strojvedoucí!
No nakonec to dopadlo jinak, protože se mi zkazily oči, ale tenhle „iniciační“ zážitek s „Gorilou“ nikdy nezapomenu. Fenomenální stroj.
Milý Jirko, v tom roce o kterém píšete jsem již jezdil jako strojvedoucí i když krátce. Měl jsem větší štěstí než vy. A začínal jsem jezdit i na těchto strojích. Máte pravdu je to opravdu fenomenální stroj Gorily i řady 150 151. Úžasné stroje. Děkuji skupině řízené panem Palíkem za ty všechny zážitky které jsem na nich prožil. Jen ten, kdo je někdy řídil , ví co píšu, ví o čem tyto stroje jsou. Měl jsem to štěstí jezdit na všem. Od Bobin až po Pantery a Vektrony. Mohu srovnávat. Řady 350 150 151 jsou opravdové legendy. Jsou to poslední… Číst vice »
Standa
1 měsíc
Nevíte někdo, zda vyjde (nebo už vyšla) nějaká publikace o těch to strojích jako byla např. kniha Elektrické lokomotivy ES499.1 od nakladatelství Krokodýl? Děkuji za případné info.
Kdo má zájem, může si ty lokomotivy koupit, jako teď 001 a 018. Překážkou není ani to, že je lokomotiva dlouhodobě odstavená, jako je tomu v případě 001.
Motýl Emanuel
1 měsíc
Mistrovské dílo pana Františka Palíka a jeho týmu. Nadčasový design, na tehdejší dobu skvělý výkon, legenda…
Presne tak. Je to pekná mašina, ale už sa do nej za uplynulých 20 rokov napchalo kopec peňazí pri modernizáciách (pantografy otočené, podvozky doplnené o tlmiče, niektoré ETCS L1, x náterov), raz to muselo prísť. Ešte si odpracuje 2 roky a možno potom ešte ostatnú 2-3 kusy ako neplánovaný záskok, keď nebude nič po ruke v depe a Vectron „zdochne“, lebo elektronika. Ale netreba zabúdať, že v Česku voziia tesne po roku 2000 niekoľko rokov ako prvá mašina na korideore vlaky 160-tkou, pričom ČD ešte mašiny na 160 nemali, ešte ani 150tky v tom čase neboli prerobené na rad 151.… Číst vice »
No ak treba odviezť vlak a cestujúci čakajú, je dobrá aj laminátka aj gorila. V Čechách tiež 150tky dnes už vozia výkony nehodné ich dlhodobej histórie na diaľkové výkony (osobné vlaky, Sp vlaky do Kolína a pod.), ale radšej odviezť vlak hoci aj pomalšie, ako ho odrieknuť…
Moje obľúbené exotické nasadenie bolo na osobákoch Košice–Hidasnémeti(–Miskolc), kam si zabehli v pauze medzi rýchlikmi 6xx. A úplne najlpešie bolo, keď tento osobák navážal do Hidasnémeti rušeň aj pre večerný IC Hornád. To sa potom objavila súprava z dvoch B a dvoch Es, alebo Esa a Gorily, alebo dokonca dvoch Goríl. Samozrejme, píšem o grafikone tak 2003/2004.
Nechápu proč ho vůbec instalovali, to neumí přemýšlet trochu dopředu?! Buď budou jezdit dál s ETCS nebo ho ani neinstaluju a nechám dojezdit na tratích bez. Lokomotivy pěkné, mají své historické místo, ale doba jde dál.
No a co jako ? Proč do toho motáš CZ, to je jako kdybych já tvrdil, že tady nemůže jezdit jednosystémové ICE-čko:-)) Má to L1 a na koridor Bratislava – Žilina to plně dostačuje.
Tak snáď to majú v ZSSK spočítané koľko rušňov s ETCS bude potreba. Prišli 4 kusy EMU od Stadleru, do rady 361 sa už konečne tiež podarilo dosadiť ETCS mobilku a plánujú si prenajať ďalších 15 Siemensov. Udržať tie Gorily v prevádzke z dôvodu veku a nedostatku náhradných dielov tiež nie je najefektívnejšie a najlacnejšie.
Pri 361-tkách sa čakalo len na schválenie ETCS, resp. ešte čaká na schválenie V ČR.
Ivoš
1 měsíc
Nechme stranou technologii, která je poplatná době svého vzniku v ČSSR tuším v r. 1973. Podle mého je to, co se týče vzhledu, nejhezčí lokomotiva, která naše koleje brázdila. To že její technické vybavení dávno zastaralo nic nemění na nadčasovém pojetí skříně.
Skriňa sa mi páči. V najnovšom nátere možno aj najviac a potom mám vždy miesto v srdci pre modrú so širokým žltým pruhom (a za ňou súpravu Amee/Bmee/BDmee v zelenej so žltým pruhom). Ale čo sa týka nadčasovosti… súčasné TSI rozhodne nesplní podobne, ako by Škoda 120 neprešla testami bezpečnosti. Hlučnosťou na stanovišti asi tiež nebude patriť medzi favoritov a klimatizácia bola tiež doplnená až relatívne nedávno.
Vzhledově s Vámi souhlasím.
Ale to je tak vše. Nemá to pevnost, nemá to prakticky nic, ale ty „krysí“ očíčka, to bych si jen kvůli tomu zaparkoval na zahradu 🙂
Na nových loko TSI požadujú pevný bezpečný priestor pre strojvodcu – hĺbka kabíny by sa „nikdy“ nemala zmenšiť na nulu, aj keď sa celá kabína môže posunúť o pár metrov dozadu.
Jsem rád, že článek je neutrální. Spousta lidí tuhle řadu vydává za lokomotivu světové úrovně. Z čehož nejsem nadšený, lokomotiva byla možná konstrukčně nejlepší ve východním bloku. Vůči vozidlům ze západní Evropy zaostávala. Jeden parametr za všechny, trakční motor na řadě 350 o výkonu 1000 kW vážil 4500 kg. Pro porovnání trakční motor na DB 103 vážil 3500 kg při výkonu 1240 kW.
Zlomený nos (řada BB 22200 SNCF) šel do výroby o rok později. Tyristorová lokomotiva. Příliš moc elektroniky …
FR Wiki k tomu uvádí: En 2022, neuf engins sont affectées au nouveau service „Ouigo Train Classique“ (22238 à 22240, 22323, 22324, 22332, 22335, 22340 et 22347), toutes déjà appartenant à Intercités
S prvn částí souhlas, ale u DC motorů nelze jen řešit výkon a hmotnost, je tam spousta dalších faktorů, které se třeba zohlednit, nebudu to rozepisovat, berte to jako poznámku pro příště:)
Hlavně že u nás na cargu jezdí Bobiny. Jste fakt mimo.
Pezos
1 měsíc
České dopravní podniky i České dráhy jsou žabaři. Loučit se s lokomotivami, za které ani není dodána náhrada a budou pravidelně jezdit ještě další dva, tři roky…
Dobrý den.Jak se dá sehnat ta „bankovka“?
Dobrý den, je možno řadu 350 ještě spatřit na nějakém výkonu směr Praha.
Děkuji všem za odpověď
Pravidelně/turnusově už bohužel ne.
Dobrý den, je možno řadu 350 ještě spatřit na nějakém výkonu směr Praha. Děkuji za odpověď
Tohle byl po bobine a laminatce třetí typ masiny, který se mi po designové stránce líbil 150/350…..
Keď sa začali vyrábať stroje 380, tak som sa tešil, že tie budú ich náhradou a prevezmú ich štafetu. Tiež ich vyrobili len 20. žiaľ ako to dopadlo všetci vieme. Inak nevie niekto, prečo 350 vyrobili len 20 ks ? Nebol záujem o ne mimo Československa ? Lebo napríklad v Juhoslávii žiadne viacsystémové nemali a niečo také by sa hodilo na vlaky v Slovinsku a Chorvátsku.
Jugoši zájem měli, ale cena se jim zdála vysoká.
Jugoslávie zase tak rozvinutou železnic neměla, pár silných vícesystémových mašin by je tam nijak nespasilo.
A tak se odstavují nadčasové stroje o výkonu 4MW, zatímco ČDC si ponechává řadu 130 o výkonu polovičním, naprosto neergonomickým stanovištěm, s řadou dalších nedobrých vlastností, a rve do toho ETCS…
Pochopím ještě provoz laminátek, řadu 130 asi nikdy (krom možná nějakého kšeftu s instalací ETCS…).
Mám bohaté zkušenosti s řadou 350 i 130. Řada 130 je univerzální lokomotiva. byla konstruovaná pro osobní i nákladní dopravu. Lokomotivy 350 miluji, ale pro nákladní dopravu prostě nejsou vhodné. Hrbaté v nákladní dopravě odvedou ještě dost práce.
Obávám se že odvedou. K nevelké radosti personálu.
Tak dala by sa na 350 urobiť výmena prevodoviek z tých na 160 na 100–120 (predsa len, rýchle napr. kontajnerové vlaky môžu využiť aj tých 120). Otázka, či by vychádzali dostatočne jemne jazdné stupne, aby to príliš nehrabalo pri rozjazde. U 150 podobná zmena nedáva príliš zmysel pre postupnú konverziu tratí na striedavý prúd a majú aj nižšiu hmotnosť na nápravu, teda viac adhézne obmedzenú ťažnú silu.
Hlavná otázka ale zostáva: Načo preboha?!
4MW výkon al
*ale trvalu taznu silu 126kN pri tom má 130 trvalú taznu silu 147kN
To by šlo řešit změnou převodu, viz Jeffer výše. Ale do toho dnes asi těžko někdo půjde, není důvod.
Vzdávám čest padlému stroji!
Děčín 1986 – stojím na prvním nástupišti a chceme s Babi a Dědou a dalšími lidmi přejít na druhou kolej, kde stojí motoráček do Dolního Žlebu. Musíme však počkat….
Zleva (od hranic NDR) se totiž dává směrem na Ústí do pohybu Hungaria a na jejím čele „Gorila“. Je špinavá, oprýskaná, ale její zvuk při rozjezdu je nezaměnitelný. Dívám se na tu ohromnou, úžasnou lokomotivu, na její loukoťová kola a vím jasně – bude ze mě strojvedoucí!
No nakonec to dopadlo jinak, protože se mi zkazily oči, ale tenhle „iniciační“ zážitek s „Gorilou“ nikdy nezapomenu. Fenomenální stroj.
Milý Jirko, v tom roce o kterém píšete jsem již jezdil jako strojvedoucí i když krátce. Měl jsem větší štěstí než vy. A začínal jsem jezdit i na těchto strojích. Máte pravdu je to opravdu fenomenální stroj Gorily i řady 150 151. Úžasné stroje. Děkuji skupině řízené panem Palíkem za ty všechny zážitky které jsem na nich prožil. Jen ten, kdo je někdy řídil , ví co píšu, ví o čem tyto stroje jsou. Měl jsem to štěstí jezdit na všem. Od Bobin až po Pantery a Vektrony. Mohu srovnávat. Řady 350 150 151 jsou opravdové legendy. Jsou to poslední… Číst vice »
Nevíte někdo, zda vyjde (nebo už vyšla) nějaká publikace o těch to strojích jako byla např. kniha Elektrické lokomotivy ES499.1 od nakladatelství Krokodýl? Děkuji za případné info.
Vyšla, už dávno: https://www.trhknih.cz/kniha/1bcoib7cba6be
Tak podle první věty jsem nabyl dojem, že na Slovensku končí bodyguardi😅😅😅
Chtělo by to dát do muzea všechny. Není jen Blava, Košice, ale i Plzeň, Chomutov, v Praze by bylo i několik zájemců.
Kdo má zájem, může si ty lokomotivy koupit, jako teď 001 a 018. Překážkou není ani to, že je lokomotiva dlouhodobě odstavená, jako je tomu v případě 001.
Mistrovské dílo pana Františka Palíka a jeho týmu. Nadčasový design, na tehdejší dobu skvělý výkon, legenda…
Máte trochu představu co tehdy jezdilo za hranicemi?
Hoďte příklad já se rád nechàm poučit a vy se poučte co bylo RVHP. 😉
Ehm rychlá dopravu na Slovensku???? To jako fakt?????
Přesně tak,vzhledem ke stavu infrastruktury na slovensku se nedá mluvit o nějaké rychlé dopravě.
Konečně.
Konečne.
Fajn lokomotíva, fajn výkon, výborný dizajn, ale už si zaslúži odpočinok. Svoje si už poctivo odpracovala.
Presne tak. Je to pekná mašina, ale už sa do nej za uplynulých 20 rokov napchalo kopec peňazí pri modernizáciách (pantografy otočené, podvozky doplnené o tlmiče, niektoré ETCS L1, x náterov), raz to muselo prísť. Ešte si odpracuje 2 roky a možno potom ešte ostatnú 2-3 kusy ako neplánovaný záskok, keď nebude nič po ruke v depe a Vectron „zdochne“, lebo elektronika. Ale netreba zabúdať, že v Česku voziia tesne po roku 2000 niekoľko rokov ako prvá mašina na korideore vlaky 160-tkou, pričom ČD ešte mašiny na 160 nemali, ešte ani 150tky v tom čase neboli prerobené na rad 151.… Číst vice »
„zdochne“, lebo elektronika.
Proč je vlastně potřeba záloha i za vozidla bez elektroniky?
No ak treba odviezť vlak a cestujúci čakajú, je dobrá aj laminátka aj gorila. V Čechách tiež 150tky dnes už vozia výkony nehodné ich dlhodobej histórie na diaľkové výkony (osobné vlaky, Sp vlaky do Kolína a pod.), ale radšej odviezť vlak hoci aj pomalšie, ako ho odrieknuť…
Sp do Kolína resp. Kutné Hory brzy přejdou do režie panterů, takže 150.2 přejdou čistě do zálohy.
Kovošrot je u vás zasloužený odpočinek? Ale vlastně máte pravdu, v hrobě si i člověk nejvíc odpočine.
Do šrotu nepůjdou všechny. A všechny opravdu zachránit nejde, stejně jako to nešlo u parních mašin, Karkulí nebo Hurvajzů.
Už som videl Gorily aj na osoba’koch okolo Bratislavy …
Kdyby jen tam, jednou v říjnu 2022 byla jedna (350.013) nasazena na osobáky na Ostravsku.
Zdroj: https://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r350&loko=1308
Moje obľúbené exotické nasadenie bolo na osobákoch Košice–Hidasnémeti(–Miskolc), kam si zabehli v pauze medzi rýchlikmi 6xx. A úplne najlpešie bolo, keď tento osobák navážal do Hidasnémeti rušeň aj pre večerný IC Hornád. To sa potom objavila súprava z dvoch B a dvoch Es, alebo Esa a Gorily, alebo dokonca dvoch Goríl. Samozrejme, píšem o grafikone tak 2003/2004.
Není škoda je vyřazovat když mají některé ETCS?
Nechápu proč ho vůbec instalovali, to neumí přemýšlet trochu dopředu?! Buď budou jezdit dál s ETCS nebo ho ani neinstaluju a nechám dojezdit na tratích bez. Lokomotivy pěkné, mají své historické místo, ale doba jde dál.
To ETCS (L1) majú nainštalované už od roku 2010, keď začali na IC jazdiť 160 km/h
Což nám dává 17 let provozu …
Mají ETCS L1 v CZ nepoužitelný…
No a co jako ? Proč do toho motáš CZ, to je jako kdybych já tvrdil, že tady nemůže jezdit jednosystémové ICE-čko:-)) Má to L1 a na koridor Bratislava – Žilina to plně dostačuje.
Tak snáď to majú v ZSSK spočítané koľko rušňov s ETCS bude potreba. Prišli 4 kusy EMU od Stadleru, do rady 361 sa už konečne tiež podarilo dosadiť ETCS mobilku a plánujú si prenajať ďalších 15 Siemensov. Udržať tie Gorily v prevádzke z dôvodu veku a nedostatku náhradných dielov tiež nie je najefektívnejšie a najlacnejšie.
Pri 361-tkách sa čakalo len na schválenie ETCS, resp. ešte čaká na schválenie V ČR.
Nechme stranou technologii, která je poplatná době svého vzniku v ČSSR tuším v r. 1973. Podle mého je to, co se týče vzhledu, nejhezčí lokomotiva, která naše koleje brázdila. To že její technické vybavení dávno zastaralo nic nemění na nadčasovém pojetí skříně.
Skriňa sa mi páči. V najnovšom nátere možno aj najviac a potom mám vždy miesto v srdci pre modrú so širokým žltým pruhom (a za ňou súpravu Amee/Bmee/BDmee v zelenej so žltým pruhom). Ale čo sa týka nadčasovosti… súčasné TSI rozhodne nesplní podobne, ako by Škoda 120 neprešla testami bezpečnosti. Hlučnosťou na stanovišti asi tiež nebude patriť medzi favoritov a klimatizácia bola tiež doplnená až relatívne nedávno.
Vzhledově s Vámi souhlasím.
Ale to je tak vše. Nemá to pevnost, nemá to prakticky nic, ale ty „krysí“ očíčka, to bych si jen kvůli tomu zaparkoval na zahradu 🙂
Super je hlavně píšťala. 🙂
Fakt to nemá pevnost? Co ta 151, která ohnula spadlou mostovku ve Studénce, zatím co ochránila strojvedoucího ve strojovně?
Protoze tam sel naraz zespodu na ram. Jak dopadla 151 po narazu do vrtne soupravy, kde sen naraz na skrin? Ram je pevny, skrin je jak z papiru.
platí i u nových loko, bez výjimky papír pokud to flákne do nějakýho X tunovýho ingotu
Na nových loko TSI požadujú pevný bezpečný priestor pre strojvodcu – hĺbka kabíny by sa „nikdy“ nemala zmenšiť na nulu, aj keď sa celá kabína môže posunúť o pár metrov dozadu.
Z 20 vyrobených kusov 350 tri zažili nehodu, pri ktorej zahynul rušňovodič (009, 010 a 011)
009: Nové Kopisty 10.11.1989
010: Bratislava hl. st. 28.6.1977
011: Liptovský Mikuláš 23.1.2013
Neví někdo čím je chtějí nahradit?
15x Siemens Vectron na lease
Vectronmi, momentálne beží výberové konanie na 15 kusov, vybavených aj ETCS…..
ETCS L2….
Vectronama, už bylo vyhlášeno VŘ. Nejspíš od RSL, ale to je jen moje spekulace.
A to mají vlastnit nebo pronájem?
Připouští se obě možnosti.
Děkuji za informace 🙂
Najprv budú na leasing s možnosťou neskoršieho odkúpenia (ak bude za čo, čo určite nebude).
Doufám že jednu koupí NTM do Chomutova.
Nespěchal bych, počkal na kus vybavený ETCS, čímž se vyřeší i nostalgické vlaky…
je v nich iba ETCS level 1
Zajímá mě, jestli se to dá koupit elektronický a nechat si to doručit
Do datové schránky.
Jsem rád, že článek je neutrální. Spousta lidí tuhle řadu vydává za lokomotivu světové úrovně. Z čehož nejsem nadšený, lokomotiva byla možná konstrukčně nejlepší ve východním bloku. Vůči vozidlům ze západní Evropy zaostávala. Jeden parametr za všechny, trakční motor na řadě 350 o výkonu 1000 kW vážil 4500 kg. Pro porovnání trakční motor na DB 103 vážil 3500 kg při výkonu 1240 kW.
Zlomený nos (řada BB 22200 SNCF) šel do výroby o rok později. Tyristorová lokomotiva. Příliš moc elektroniky …
FR Wiki k tomu uvádí: En 2022, neuf engins sont affectées au nouveau service „Ouigo Train Classique“ (22238 à 22240, 22323, 22324, 22332, 22335, 22340 et 22347), toutes déjà appartenant à Intercités
Což chápu tak, že v roce 2022 jezdily.
S prvn částí souhlas, ale u DC motorů nelze jen řešit výkon a hmotnost, je tam spousta dalších faktorů, které se třeba zohlednit, nebudu to rozepisovat, berte to jako poznámku pro příště:)
Není potřeba se omezovat jen na DC motory, hodně zjednodušeně je objem elektromotoru úměrný spíš momentu než výkonu (moment krát otáčky).
jak douho se bude bankovka prodávat?
Už je v zásade vypredaná.
Ta bankovka se dá koupit kde?
Jako, že by tu byla investigativni novinarina?
https://www.facebook.com/EuroSouvenirSK/posts/pfbid0C6FfX2WYzQbKMoA8zpYUyesFSNbxeg2gFuQ4oJEbmF1YB3XtuWRPp1RmriUxV2yUl
Konecne! Jsem rad, ze ty sroty jsem uz nejezdi. Do dnesni moderni doby to uz nepatri…
Co však rozhodně patří do dnešní doby, je slovník spisovné češtiny tobě do ruky….
Ne každý česky mluvící člověk má k dispozici českou klávesnici.
To nebude klávesnicí…….
Nejde jen o diakritiku, ale to je fuk. V každém případě ty mašiny udělaly ve své době kus práce.
Škoda, že se nejde tak jednoduše rozloučit s některými hloupými lidmi…
My sme to s jedným urobil, bol dokonca u Vás ako premiér….
Ten odešel dobrovolně.
Neodešel. Podle platného zákona změnil občanství.
Dalšími nás prosím již nezásobujte…
Momentálne Vás zásobujeme normálnymi ľuďmi, ktorí tu nechcú žiť….
Ešte ich zopár na sklade máme 😀
Ale to by sme Vám už neurobili…:-)
Pořád to jsou jedny z nejvýkonnější lokomotiva státních drah
Ten výkon už dnes žádná bomba není. Proto máme už desítky o víc než polovinu výkonnějších a po mnoha stránkách lepších, brzy jich bude stovka.
Hlavně že u nás na cargu jezdí Bobiny. Jste fakt mimo.
České dopravní podniky i České dráhy jsou žabaři. Loučit se s lokomotivami, za které ani není dodána náhrada a budou pravidelně jezdit ještě další dva, tři roky…
Co mají lokomotivy ZSSK společného s ČD?🤣🤦♂️
On si prostě musel rypnout 😉
Nic, ale právě že u ČD by takový hloupý nápad (loučit se s lokomotivami léta před koncem turnusového nasazení) snad neprošel.
Se 749 se loučily ČD opakovaně 🙂
Tam išlo o úplne niečo iné. A síce odovzdanie 001 a 018 ako prvé oficiálne vyradené kusy na múzeálne účely.
Možná by nebylo od věci, kdyby tato informace byla uvedena v článku.
Jinak 001 je, pokud se nemýlím neprovozní, ne?
001 už stojí delší dobu
“ ČD …. jsou žabaři“ a doplním „… oproti ŽSSK“.
ŽSSK totiž dělá rozlučku 10/2024 a na konci článku se dočteme že řada 350 „… dojezdí v roce 2027.“
No tak to berte, jako začátek procesu loučení.
Kdo ví, co bude za tři roky a kdy bude ta definitivní tečka.