Slovensko se loučí s Gorilami. Půlstoletí provozu připomene i bankovka

Lokomotiva řady 350. Foto: ZSSKLokomotiva řady 350. Foto: ZSSK

Všechny lokomotivy ZSSK vyřadí do konce roku 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Okoloidúci

Konečne.

Fajn lokomotíva, fajn výkon, výborný dizajn, ale už si zaslúži odpočinok. Svoje si už poctivo odpracovala.

Patrik vlak

Není škoda je vyřazovat když mají některé ETCS?

Jan Z.

Nechápu proč ho vůbec instalovali, to neumí přemýšlet trochu dopředu?! Buď budou jezdit dál s ETCS nebo ho ani neinstaluju a nechám dojezdit na tratích bez. Lokomotivy pěkné, mají své historické místo, ale doba jde dál.

Patrick

To ETCS (L1) majú nainštalované už od roku 2010, keď začali na IC jazdiť 160 km/h

Petr Šimral

Mají ETCS L1 v CZ nepoužitelný…

Ivoš

Nechme stranou technologii, která je poplatná době svého vzniku v ČSSR tuším v r. 1973. Podle mého je to, co se týče vzhledu, nejhezčí lokomotiva, která naše koleje brázdila. To že její technické vybavení dávno zastaralo nic nemění na nadčasovém pojetí skříně.

Jeffer

Skriňa sa mi páči. V najnovšom nátere možno aj najviac a potom mám vždy miesto v srdci pre modrú so širokým žltým pruhom (a za ňou súpravu Amee/Bmee/BDmee v zelenej so žltým pruhom). Ale čo sa týka nadčasovosti… súčasné TSI rozhodne nesplní podobne, ako by Škoda 120 neprešla testami bezpečnosti. Hlučnosťou na stanovišti asi tiež nebude patriť medzi favoritov a klimatizácia bola tiež doplnená až relatívne nedávno.

Petr Šimral

Vzhledově s Vámi souhlasím.
Ale to je tak vše. Nemá to pevnost, nemá to prakticky nic, ale ty „krysí“ očíčka, to bych si jen kvůli tomu zaparkoval na zahradu 🙂

Tomáš Záruba

Super je hlavně píšťala. 🙂

Dfg

Neví někdo čím je chtějí nahradit?

Stočený elektromotor

15x Siemens Vectron na lease

ICE_Laco

Vectronmi, momentálne beží výberové konanie na 15 kusov, vybavených aj ETCS…..

Petr Šimral

ETCS L2….

Kubrt

Vectronama, už bylo vyhlášeno VŘ. Nejspíš od RSL, ale to je jen moje spekulace.

Dfg

A to mají vlastnit nebo pronájem?

Kubrt

Připouští se obě možnosti.

Dfg

Děkuji za informace 🙂

Edudant

Doufám že jednu koupí NTM do Chomutova.

Jiří Kocurek

Nespěchal bych, počkal na kus vybavený ETCS, čímž se vyřeší i nostalgické vlaky…

Stočený elektromotor

je v nich iba ETCS level 1

Mirek

Zajímá mě, jestli se to dá koupit elektronický a nechat si to doručit

tarten

Do datové schránky.

Os5600

Jsem rád, že článek je neutrální. Spousta lidí tuhle řadu vydává za lokomotivu světové úrovně. Z čehož nejsem nadšený, lokomotiva byla možná konstrukčně nejlepší ve východním bloku. Vůči vozidlům ze západní Evropy zaostávala. Jeden parametr za všechny, trakční motor na řadě 350 o výkonu 1000 kW vážil 4500 kg. Pro porovnání trakční motor na DB 103 vážil 3500 kg při výkonu 1240 kW.

Jiří Kocurek

Zlomený nos (řada BB 22200 SNCF) šel do výroby o rok později. Tyristorová lokomotiva. Příliš moc elektroniky …

FR Wiki k tomu uvádí: En 2022, neuf engins sont affectées au nouveau service „Ouigo Train Classique“ (22238 à 22240, 22323, 22324, 22332, 22335, 22340 et 22347), toutes déjà appartenant à Intercités

Což chápu tak, že v roce 2022 jezdily.

Martin

S prvn částí souhlas, ale u DC motorů nelze jen řešit výkon a hmotnost, je tam spousta dalších faktorů, které se třeba zohlednit, nebudu to rozepisovat, berte to jako poznámku pro příště:)

tm2

jak douho se bude bankovka prodávat?

Mates

Už je v zásade vypredaná.

Geralt

Ta bankovka se dá koupit kde?

Cupra

Jako, že by tu byla investigativni novinarina?

Rudolf

Konecne! Jsem rad, ze ty sroty jsem uz nejezdi. Do dnesni moderni doby to uz nepatri…

Jan

Co však rozhodně patří do dnešní doby, je slovník spisovné češtiny tobě do ruky….

Jiří Kocurek

Ne každý česky mluvící člověk má k dispozici českou klávesnici.

tarten

Nejde jen o diakritiku, ale to je fuk. V každém případě ty mašiny udělaly ve své době kus práce.

Bóbika

Škoda, že se nejde tak jednoduše rozloučit s některými hloupými lidmi…

ICE_Laco

My sme to s jedným urobil, bol dokonca u Vás ako premiér….

Kubrt

Ten odešel dobrovolně.

tarten

Dalšími nás prosím již nezásobujte…

Pezos

České dopravní podniky i České dráhy jsou žabaři. Loučit se s lokomotivami, za které ani není dodána náhrada a budou pravidelně jezdit ještě další dva, tři roky…

Jan

Co mají lokomotivy ZSSK společného s ČD?🤣🤦‍♂️

Martin

On si prostě musel rypnout 😉

Pezos

Nic, ale právě že u ČD by takový hloupý nápad (loučit se s lokomotivami léta před koncem turnusového nasazení) snad neprošel.

Kubrt

Se 749 se loučily ČD opakovaně 🙂

Mates

Tam išlo o úplne niečo iné. A síce odovzdanie 001 a 018 ako prvé oficiálne vyradené kusy na múzeálne účely.

Jiří Kocurek

“ ČD …. jsou žabaři“ a doplním „… oproti ŽSSK“.

ŽSSK totiž dělá rozlučku 10/2024 a na konci článku se dočteme že řada 350 „… dojezdí v roce 2027.“