Slovensko ohlásilo plán na dvě nové železniční tratě u Bratislavy
Bratislava hlavná stanica. Foto: ŽSR
Důvodem plánů na nové tratě je rychlý nárůst počtu obyvatel okolo Bratislavy.
Důvodem plánů na nové tratě je rychlý nárůst počtu obyvatel okolo Bratislavy.
Ať si opravy tratě a dodělání rozestavěné úseky potom mohou uvažovat o nových tratích
Všimněme si rozdíl snu Rakousko staví tunely Pod Alpami, v Čechách děláme už asi 10. studii na zrychlení jednokolejka Přerov Brno ci trati Praha Kladno na Slovensku s ní o nové příměstské železnici. Kdyby většina čitateli tudila Už o pomalu předválečných plánech tunelu pod Tatrami. Nějak máme malé ambice. A zjevně velké zkušenosti s jejich neplněním
BTW část tratě Praha-Kladno se zrovna staví
Uvedené dve nové trate sú najväčšie sci-fi na Slovensku. Ale to už bolo x-krát napísané. Veď koľko pomalých a havarijných úsekov je na tratiach ŽSR spomínaných v liste od SŽ pre ŽSR a nič sa zo strany ŽSR neopraví. Tragédia celé ŽSR….
Trochu si zafantaziruju. Ten slovensky grob by mel smysl jako vlakotramvaj – napojit na konecnou zlaté piesky. Případné vlakotramvaje z jinych směrů (jak tu někdo navrhoval Modru) odklonit misto Hl.st. na filialku a tam propojit na tramvajovou trat (trnavské mýto).
Komárno elektrizovat a zdvojkolejnit aspoň po DS.
Lozornu by stačila spojka v zohoru a elektrifikace. (Na způsob Boskovicke spojky)
Stupava jako vlakotramvaj do dubravky.
A mozny by se na Hl.st. vyplatilo oživit ty kusé koleje (puvodni nadrazi) jako nástupiště pro osobaky směr Kúty a Vídeň.
Tá prestavba a elektrifikácia BA – KN by stála asi tak 500 miliónov eur. Ale slovenský expremiér Matovič chce radšej vyhodiť 2 miliardy eur za účasť vo voľbách…..
Samotná elektrifikace jednokolejky byla před rozjezdem inflace na úrovni 7-8 milionů Kč/km, teď možná dvojnásobek, takže až do Komárna maximálně 60 M€. Zdvojkolejnění je dražší, ale nad 5 M€/km by to být nemělo (je to rovina, žádné zářezy, náspy a tunely), takže do DS snad 200 M€. Celkem tedy čtvrt miliardy €.
Je to rekonštrukcia na 140km/h, menej ani neuvažujme….
BA – DS 250 miliónov eur, DS – KN ďalších 250 miliónov…..
Tam může být všude (kromě průjezdů DS a VM) i 160 km/h, ale většina tratě je v přímé a je tam zapotřebí jen zvětšit poloměry řady oblouků, takže v nové stopě toho moc nebude.
Plus je to tam jeden přejezd za druhým a většina z nich v zástavbě.
Bezproblémový by byl nadjezd na I/63 u Bodzy. Dvojkolejka na 100+ km/h a silnice I. třídy by se úrovňově křížit neměly.
Len doplním, že podľa slovenskej legislatívy sa vyžaduje zrušenie priecestí pri modernizácii trate na rýchlosť nad 120 km/h alebo ak ide o TEN-T trať, tak bez ohľadu na rýchlosť
Nad 140 km/h a nie nad 120 km/h ! Vid modernizovany usek ZA – Krasno nad Kysucou (TEN-T) s urovnovymi priecestiami ci plan na rekonstrukciu BA – NZ – Sturovo, oba Vmax 140 km/h.
Napočítal jsem jich 35. Zrušit by šly tak možná 3 a bezproblémové by byly jen ty u stanic, kde se stejně zastavuje (DS, VM) a snížení rychlosti tam nevadí. Jinak z toho asi vyplývá na většinu trati max 120 km/h. Naštěstí to není v TEN-T.
120km/h je pomalé, ideálne je 140km/h v celej dĺžke. Treba uvažovať aj nad tým, že by tam nechodili len osobáky, ale aj REx vlaky Komárno – Veľký Meder – Dunajská Streda – Kvetoslavov/Šamorín – Podunajské Biskupice – BA Nové Mesto – BA Hlavná Stanica….
A to som nezarátal nákladnú dopravu od Metransu….
Lozornu by spojka stačila, ale třítisícová obec nikdy nemůže rozumně naplnit ani malý vlak, aby to bylo ekonomicky únosné, a na takovém ramenu z Blavy už nic jiného není, protože DNV je obsloužena spoji z Malacek. Prostě kolejová doprava do Lozorna nemůže ekonomicky vyjít. Něco jiného je třináctitisícová Stupava. Tam by protažení tramvaje z Dúbravky smysl mohlo mít. A kusé koleje na hl.st. pro vlaky od Kútů a Vídně jsou ložené pro každého, kdo mydlí hlavou. Ale ti odpovědní myslitelé tam snad plánují vybudovat železniční muzeum. Jako by tam nebylo už teď!
Jenže spojka bude mimo Zohor a tedy pro spojení Zohor-Lozorno pojede autobus. Při nasazení jednotky by ta úvrať byla snesitelná, ovšem pak by ten vlak měl dojet alespoň do Kuchyně, k letišti. Jenže zas Pernek, nepostavili ho u trati, protože ve 14. století nevěděli, kudy železnice povede. Přeložka by to řešila, jenže to by nebyly palcové titulky v novinách.
PS: Protáhnout tramvaj okolo Nemocnice Bory a přes Záhorskou Bystricu až do Stupavy by smysl dávalo, ikdyž bude proti vlaku pomalá. Čemuž by pomohla vlaková zastávka Bory s přestupem. Jenže ani tohle není na palcové titulky.
Komici 😀
Aby tam to příměsto pak končilo na předměstí, protože na Hlavnou stanicu se to nebude mít kudy dostat. Ty tunely by to chtělo pro 4 koleje a ne pro dvě. (Praha to tak už má)
ŽSR nezvládá základní údržbu. Představa, že by začali stavět nové tratě je naprosto směšná.
A co dříve plánovaná Šaľa – Nitra? Z BA do Nitry to bude asi už navždy jedině s přestupem…
To bylo první, co mě napadlo při čtení článku: (Šaľa) Trnovec nad Váhom — Nitra.
To jsou větší sny jak u nás
Abychom se nedivili.
Rozvoj nových tratí je pozitivní, ale vzhledem ke stavu tratí na Slovensku, plánovanému dokončení oprav na tratích Bratislava – Košice, Bratislava – Kúty, vcelku nutném zdvojkolejneni a elektrifikaci tratí Bratislava – Dunajská Streda si nemyslím, že na to v průběhu deseti let bude mít tamější provozovatel železniční sítě finanční prostředky.
Ešte v časoch stavby koňky Modrania (väčšinou luteráni) odmietli železnicu, lebo si mysleli, že im do mesta prinesie hriechy a neresti. Zlé jazyky hovoria, že nechceli otvárať každému vlaku mestskú bránu…
Neskôr si búchali hlavy a navrhovali stavbu trate Smolenice – Modra – Šenkvice – Senec -Šamorín.
A vláčik do Modry pořád nic…
U toho návrhu tratě na Slovenský Grob a Pezinok by to bylo naprosto logické prodloužení, ale to už byste asi chtěl(a) moc!
Nesmíme věřit slovům písně Vymyšlená od Elánu ..:-) v Pelhřimově taky není krematorium
No právě…
Dokud nebude šestikilometrový železniční tunel pod Malými Karpatami z Lamače na Vinohrady, tak budou veškeré úvahy o zlepšení železničního spojení v Bratislavě jen mlácením prázdné slámy. Současná žst. Bratislava – hlavná ostuda s dvousetmetrovými peróny v oblouku může být výborným terminálem pro příměsto, ale nemůže současně sloužit i dálkové osobní a tranzitní nákladní dopravě.
Ale přesto se tam jezdí s náklady líp než z Třebové na Prahu. Teda za normálního stavu. A ty desítky trvající měsíce jsou opravdu na hlavu.
To nerozporuji. Vyjadřoval jsem se k Bratislavě, nikoliv ke kvalitě práce Správných Železničářů z Dlážděné.
To spíš tunel DNV – HLST (nebo ještě lépe do centra a na Filiálku), ne? Aby to pro náklady bylo rovně a pro osobku bez zpomalování. Lamač nechat tak pro tu Stupavu…
Nemyslel jsem žz. Lamač, ale čtvrť Lamač, tzn. začátek/odpojení z dnešní tratě u OC Bory před začátkem oblouku. Ale tunel na hl.n. nebo na filiálku? To snad nemyslíte vážně! Tam není dost místa na peróny ani na dost velké oblouky.
Toto je síce v princípe správna úvaha, ale úplne odtrhnutá od reality. Aj keď vezmeme do úvahy, že na nové projekty sa lepšie čerpajú dotácie než na opravy, bratislavský uzol na nové trate ani nie je pripravený.
Jednak sú tu stále úzke miesta, jednak hlavná stanica má veľmi obmedzenú kapacitu a je situovaná nešťastne. Bratislava dodnes na žiadnej trati nemá rozumnú prímestskú dopravu, a už vôbec nie na trati BA – DS – Komárno, kde by to potrebovala najviac.
K tomu doplníme fakt, že ŽSR dodnes neboli schopné ani začať modernizáciu DNV-Kúty, takže je namiesto krotiť očakávania.
presne tak, ostane to ako vždy len na papieri (ak vôbec), zabije sa čas a vyhodia peniaze na projekty do šuflíka (viď TGV z Paríža tunelom pod Dunaj na Filíálku) a nakoľko Bratislava má problém čerpať EU prostriedky, nakoľko je „príliš bohatá“, tak toto nikto v štáte nezaplatí, keď vidíme v akom stave sú trate na celom SK…Ale snívajme ďalejy….
Snívajú o nových tratiach, kým tie súčasné sa rozpadávajú. Minulý týždeň som stretol pochôdzkara ŽSR v stanici Devínska Nová Ves. Opýtal som sa ho, ako dlho ešte bude nová srdcovka ležať v koľajisku, čakajúc na výmenu. Už mesiace je na onej výhybke rýchlosť 10 km/h. Odpoveď: Nie sú ruky. Zjavne nemajú zamestnancov.
Pokiaľ nebude úsek HLST – DNV trojkoľajný, tak môžu zabudnúť na nejaké ďalšie vlaky. Nákladná doprava by si zaslúžila „obchvat“, aby sa nepchala spolu s osobnou cez preťaženú HLST.
Není tím nákladním obchvatem Blavy trať Kúty – Trnava – Galanta? Využívá se? Samozřejmě, řešila by jen tranzit, nikoli přepravy v Blavě vznikající.
nevyužíva, teda primárne len na osobnú, lebo je sklonovo a smerovo dosť náročná (preto sa jej aj hovorí „Hrbatá“), i keď sa pôvodne v 80.tych práve preto elektrifikovala, vrátane úseku Kúty-Holíč-Hodonín, tam ale pravdeobodbne skôr pre tranzitné expresy z vých. Nemecka až na Balkán a pri mimoriadnostiach…
Občas asi využívá, třeba na Velikonoce jsem potkal dlouhý cargo projíždějící Senicí na Trnavu… Navíc lehkým vlakům ta trasa může vyhovovat lépe, než poposkakování za hustým příměstem (teoreticky).
To by musela být dvojkolejka. A přechod přes Malé Karpaty Jablonica–Smolenice taky nic moc.
Jablonica-Smolenice je to sklonově bez problému. Obráceně je tam pár km pro těžké vlaky moc strmého stoupání.
Ideme staviať v okolí BA nové trate, aj keď nevieme efektívne využiť tie súčasné. Nech žije Slovakistan.
Vzhledem k plíživému tempu ŽSR bych viděl reálný termín realizace po roce 2060.
Věřil bych tomu, kdyby to bylo podle Islámského kalendáře. Podle křesťanského kalendáře je to po roce 2645. 🙂 🙂
2060 dle islámského je 2620 gregoriánského
Tak co? U nás zase rušíme jak o život.
a co se u nás ruší ?
Všechno. Doprava, železnice, český národní průmysl, české značky, české malé a střední zemědělství, produkce zdravého masa a zeleniny, strojírny, železárny, cukrovary a další provozy.
Hovno se ruší, výjimkou jsou pobočky České pošty…
zalez rusáckej komunisto.
Todlecto jsme si na schůzi straníků nedomluvili soudruhu. Odborářský poplatky neplatíš, normu nepřekračuješ. Abychom tě taky nezkádrovali znovu.
Nebo rovnou do vězení. Už jste toho bolševici zkazili dost. Ale pravda se trestá, že?
Dopravní výkon na železnici i počet cestujících rok od roku roste.
Český průmysl je na tom nejlíp v historii.
Malé a střední zemědělství funguje tak, jak mu to český hypermarketový spotřebitel dovolí.
Tak kde je problém?
To že zemědělci vůbec s řetězci spolupracují. To nezvládnou prodat sami přímo spotřebitelům?
A spousta původně českých firem je prodaná do zahraničí, To je v pořádku? To je jako prodat vlastní barák číňanům.
Jono, proč takoví doktoři operují v nemocnicích? Neříkejte mi, že by to nezvládli u pacientů doma!
Sorry jako, ale proč si ŽDAS nenajímá externí firmu na prodej svých výrobků, proč TOS varnsdorf také ne? A proč Třinecké železárny a Liberty nepřeprodávají železo přes nenažraný obchodníky? Zalez s těma blbounskýma nápadama někam.
spotrebitele jsou ,, lenoši,, . vse pod jednou strechou v ohromnem , zbytecnem nadbytku. to spotrebitel chce . to ze obcas na farmarskem trhu koupi jogurt za 40kc je jen nevyznamny spotrebitelsky vystrelek. maloktery spotrebitel chce denne jezdit do obchodu pro mleko , ktere je za dva dny kysele , i kdyz cena je srovnatelna s tou bilou ridkou vodou v krabici. pohodli narizuje beznemu nakupujicimu jak se chovat. a penize . az budou producenti mit vlastni , treba druzstevni prodejnu bez marzi rabatu a buhvi ceho ruznych prekupniku , treba to lidl s polskonemeckymi nahrazkami jidla zabali. nebo penny… Číst vice »
Už tě vidím, jak obrážíž 15 různých obchodů, aby sis nakoupil, protože každá firma má vlastní obchod. A to i obchod se solí.
Ale prosím, nikdo vám přece nebrání kupovat horší kvalitu, za vysoké peníze, s dovozem přes půl světa.
Taktéž pokud něco prodáváte na bazoši, tak se domlouváte z prostředníkem, který si za sjednání prodeje přirazí 10tis?
V tom, že někdo prostě neumí pracovat s informacemi, a proto postuje jenom ničím nepodložené výkřiky.
A co se řeší posledního půl roku? Ceny potravin. Takže prosím podložte svůj agresivní ničím nepodložený výkřik. Jestli jsou vysoké ceny vše v pořádku, tak já jsem Alláh.
Od soukromého farmáře majícího doma tři krávy si koupíte litr mléka za pár (deset – patnáct Kč) a je v něm i dost smetany. Ale musíte si jej převarit, aby Vám vydrželo, takže většina lidí si koupí v obchodě mléko již pasterizované a když je v akci, tak ty 48 l, protože to za měsíc rodina spotřebuje.
Podobně je to I s masem a dalšími produkty. Většina lidí místo na farmu jde do marketu.
A musíte na tu farmu dojet. Ne do desíti večer jak do Alberta, ale v jejich pracovní době.
Tady na vsi farma po sedmi letech končí. Nezlomila ji ani Babišova EET, ani Covid, ale až Fialova drahota. Lidi z okolí jezději do Penny a doma lemtaji láhvový.
Jaká Fialova drahota????
Jako současná vláda pokonila všelicos, ale:
– inflace se odstartovala ještě dřív než vyhráli volby
– za inflacia její krocení primárně odpovídá ČNB, což je milášek vašeho miláška Zemanobabiše
Ale pozor! K tomu farmáří nesmíte jet autem, jinak vás umlátí vláčkaři s Halou D v čele: Musíte tam vlakem.
V hlavách bolševiků.
státní správa nefunguje . to bude zásadní překážka . po každých volbách se otočí priority , každých deset let krize bo kecy o dohledu nad bankami končí okamžikem kdy se hdp zvedne nad 1%, plácání makroekonomů v nerv jak se máme lépe než ve španělsku je dobrý porovnat s peněženkou běžného- rozuměj ne vedoucího – zaměstnance , přezaměstnanost nevýkonného byrokratického , neexistující jednotný software státních úřadů z toho plynoucí nefunkčnost vzájemných interakcí( čest vyjímkám- crm např) , klientelismus , . no a jak roste počet cestujících je možné vidět na vlastní oči. před 10 lety č brod kolín v šest… Číst vice »
Problém není ve výkonech, nýbrž ve – pokud je mi známo – stagnujícím nízkém podílu kolejí. Nerostou výkony na silnici náhodou rychleji? Celkový růst dopravních výkonů je navíc problémem sám o sobě, vzato do důsledků. Utěšovat se tím, že i vlaky na tom urvou svůj malý podíl, je dost krátkozraké.
A je taky málo léků, hlavně těch na nervy!
A ještě nezapomeňte, že škodovenku jsme prodali cizákům!
no a nepatří vw?
Na Baťovu rodinu namířili kvéry, buď potáhne do ha**u nebo ho popraví jak nácek židy. Ale bylo líp, skvěle se o průmysl starali. Ignác Lorenz nikdy neioexistoval a děcka Josef Sousedíka mohly být rády že neskončily v uranových dolech.
Tady ale zrušili původní trať do Stupavy, Lozorno nejsou schopni napojit objezdem bez úvratě a Šamorín chtějí namísto obnovy tratě řešit lodí. Petržalka – Filiálka místo (byť jen tramvajových) kolejí široká silnice. Ale budou malovat paralelní tratě, aniž by zefektivnili využití těch stávajících (spřahovat kratší osobní vlaky už teoreticky umíme) a zachovali co nejvíce síťových vazeb.
A co Vrakuňa – Zlaté Klasy – Jelka – Galanta?
To je nereálne…
Fantasmagorie. Nebylo by lepší peronizovat DNV, vybudovat tam kapacitní P+R a nabídnout alespoň půlhodinový takt směr hl.st. ?
Rekonstruovat tunely na hl.st., aby se tam vlaky neploužily třicítkou a nakoupit moderní soupravy od Stadler v počtu větším než 4, aby neodpadaly vlaky z důvodu neschopnosti HV?
Samozjreme, že by bolo, vyššie píšem presne ako by sa to malo urobiť. No ale my zasa ideme vymýšať fantazmagórie za obrovské peniaze projekty do šuflíka, ktoré sa nidky nezrealizujú, než opraviť, dobudovať za menšie peniaze a zfunkčniť to čo to bolo a je a stavať na tom…..Žiaľ to sme my, Slováci…..Holub na streche je vždy bližšší, než vrabec v hrsti….Smutné…
Devínska Nová Ves potřebuje místo nesmírně nákladné peronizace nádraží (staniční budova je na úrovni rozpletu bratislavského zhlaví) udělat zastávku s vnějšími nástupišti asi 1km jižněji, blíže k obci, kde je na rozdíl od současné stanice i dost místa na P+R.
Tá celá trať okolo Devínskej Novej Vsi je na násype, takže by bolo možné vybudovať ostrovné nástupište v lokalite ako si spomínal. Prístup na nástupište by bol zabezpečený z podchodu. Treba však brať do úvahy aj fakt, že úsek DNV – Hlavná Stanica je potrebné ztrojkoľajniť….
Čo sa týka Stupavy, úplne by stačilo obnoviť trať v pôvodnej stope, samozrejme plne elektrifikovanú.
Skôr by bolo vhodné začať s prestavbou trate do Komárna na rýchlosť 140km/h, samozrejme plne elektrifikovanú. Po dokončení oboch tratí by mohla vzniknúť nová S-Bahn linka Komárno – Bratislava – Stupava s poschodovými 4-vozňovými vlakmi. Pre tých ktorí sa pýtajú načo, odpoviem jednoducho – ušetrila by sa jedna hrana na Hlavnej Stanici – vlaky z KN a Stupavy by tam nestáli zbytočne 20 minút, ale max 4 minúty….
Pôvodná trať znamenala zachádzku cez DNV. Autobus je rýchlejší, navyše obslúži aj Patrónku, kde kopa ľudí prestupuje.
Aj pri rýchlosti 160km/h (do Devínskeho Jazera) a 140km/h – do Stupavy by bol autobus pomalší? Plus nasadenie poschodových súprav od Stadleru….
*vlak pomalší, nie autobus
Víte, jakou vzdálenost potřebuje vlak na rozjezd do 160 km/h a poté na zastavení?
2 km.
jak dlouha je zabrzdna vzdalenost mezi navestidly na koridoru kde je rychlostnik 160km/h? 1750 nebo 1350 m ? nevim , ptam se . ale urcite to nebudou 2km .
A budete do zastávek brzdit nouzově, nebo eletrodynamicky?
V tom druhém případě je rozjezd a zastavení na stejné vzdálenosti.
Srandista. Pri stave infraštruktúry ŽSR na území Bratislavy? Pri tej hustote nákladov na trati č. 100/110? Miesto 160 km/h sú realitou rozpadnuté výhybky (rýchlostné obmedzenie 10 km/h) so super geometriou (40 km/h do odbočky, ak je všetko akože OK).
Myslím že kým sa začne akákoľvek novostavba v okolí Bratislavy, tak už 100/110 budú zrekonštruované. A okrem toho mesto možno by aj niečo chcelo, ale na výstavbu sú potrebné peniaze a tie nemá a mať nebude….
No v zápche na diaľnici je vlak naokolo rýchlejší, zažívam denne, viem o čom hovorím. Navyše by nabral ľúdí a o to ide. 10 min navyše vo vlaku je vždy menej ako hodina v zápche mdzi Stupavou a Bratislavou. Navyše na Patrónke sa tiež plánuje zastávka, jedna tam aj je na Červenom moste, hneď vedľa začínajú trolejbusy. Čiže ono všetko je vymyslené, len to realizovať. My sme v plánoch na papieri hviezdni, ale v realizácii totálne zlyhávame…
Jáj áno, plánuje sa zastávka na Patrónke. Niečo som k tomu videl. Peší presun k autobusom a trolejbusom nič moc teda. Alebo sa jednu zastávku budú ľudia voziť, aby mohli potom bariérovo podliezať širokánsku cestu, lebo z vlaku budú prestupovať skôr smer do mesta než smer z mesta. Slovíčko „plánuje“ je tiež super. Aká že je kapacita tej trate? Akými rýchlosťami sa tam bežne jazdí? Koľko vlakov by tam mohlo zastavovať? Pre mňa je zázrak že sa vôbec buduje zastávka Bory. Stupave by oveľa viac pomohla tramvaj, ktorá by obslúžila aj Záhorskú Bystricu a Lamač s tým, že by išla… Číst vice »
Výstavba novej trate by bola asi takmer nemožná, pretože okolie vedľa D2 je zastavané. Jediné riešenie by bolo – zapustiť trať pod zem pri Lamačskom cintoríne, na povrch by sa vrátila za predajňou OBI – dĺžka tunelu by bola asi tak 1km. Ďalej by pokračovala popri diaľnici až do Lozorna. Všetky zastávky by boli na okraji Záhorskej Bystrice, Stupavy a Lozorna, takže každá z týchto obcí by musela mať autobus, ktorý by zbieral ľudí a vozil ich na zastávku. A nie každý má auto, aby sa odviezol na P&R parkovisko….
A co nad povrch? To je celkem bezne…
Z priestorového hľadiska skôr nemožné, to už radšej ten tunel…..
Zo Záhorskej, ktorá je súčasťou Bratislavy, chodí do BA MHD, tá nepotrebuje vlak.
A zo Stupavy žiadne autobusy nechodia??? Predstav si, že na nich platia tie isté lístky ako v tých autobusoch MHD. Dokonca môžeš prestupovať!
Do Záhorskej Bystrice chodí MHD v špičke až 5x za hodinu a sú obsluhované luxusnými Tureckými autobusmi….
Ja to hovorím roky, že vytrhať koľaje v roku 2013 zo Stupavy po Devínsku Novú Ves, keď sa robilo vyrovnanie oblúku pri Devínskom jazere na asi 160 km/h (dodnes sa tam jazdí max 120), bolo na úrovni vlastizrady, keďže už každému bolo vtedy jasné, že ten vlak sa raz musí vrátiť, nakoľkovýstvavba v Stupave a okolí bola enormná a je jedno, že tá trať ide cez Devínsku a Lamač dookola do Bratislavy. To je práve super, pretože s prestupom v DNV na REX smer Marcheg a Viedeň to celá dáva zmysel, navyše by nabral ľúdí z DNV (mala sa urobiť… Číst vice »
Ja si myslim, ze riesila a myslim si to celu tu dobu odkedy zupan BSK informoval o zruseni tej trati.
Ak by popri trati v okoli dialnice zacali riesit prestupny uzol pre 15 rokmi dnes by mozno uz stal (po 5 – 10 studiach 🙂 ) Ten uzol mohol mat velke parkovacie plochy / mozno parkovacie domy a prichadzajuci zo zahoria mohli nechat auta tam a priviest sa na hľ stanicu, alebo do Lamaca-Razsachy kde mohli chodit trojclankove trolejbusy a bola by aj spristupnena buduca nemocnica
Fajn, takže železnice nově hlavně pro lidi s auty…
Zato by přímo obsloužila tu Stupavu (plánovaná trať povede počítám jen okolo, protože kudy by šla skrz) a nabídla i jiné vazby než jen do Bratislavy.
Zajímavé a chvályhodné, nové místní železnice se dnes ani na západě moc nestaví. I když tohle bude mít asi víc charakter příměstské tramvaje než železnice, a ty se na západě naopak staví.
Kromě ČR tam se nestaví ani příměstské tramvaje.
„Na západě“ mám na mysli na západ od železné opony, nikoliv na západ od Bratislavy. Tedy ČR k západu nepočítám.
Tady se staví příměstské trolejbusové tratě pro parciální trolejbusy, aniž by se někdo zaobíral myšlenkou, zda-li by prostý elektrobus nevyšel ekonomicky lépe.
A co byste s takovym prostym elektrobusem po dvou kolečkách dělal?
Dvě vynechaná kolečka nabíjel. Co jiného?
Takže potřeba jednou tolik vozidel. A co třeba vliv na odpisy?
Metro D ignorujte, šalinu do Kampusu otvíral už soudruh Jakeš. A kdo tvrdí že ne, tomu bude vyhrožováno ztrátou zaměstnání.
Chvályhodné by bylo především oživit a optimalizovat ty mezitím opuštěné a zlikvidované – a plánovat spojení použitelné i zcela bez auta, ne naopak. Zachovat i síťové vazby, namísto izolovaného řešení jednoho problému na úkor dalších.
Zvlastni, uz i u slovaku vidim naznak reseni primesta zeleznici u ucpanych silnic…
U nas rozsirujeme v okoli Prahy silnice…
To je u nas to mysleni tak zakrnele v 50-60 letech?
v bratislavě už ale silniční skorookruh dokončili (desetikilometrový tunel pod Bílými Karpaty je z říše snů….)
železnici brzdí tři zásadní místa – stav hlavnej stanice, průjezd lamačskými tunely a nevhodné umístění malých stanic a zastávek po bratislavě samotné
Kde máte 10 km tunel pod Bílými Karpaty? To je opravdu jen sen.
U Bratislavy jsou jiné
Právěže je zatím jen naplánovaný. Rača – Stupava.
A jste si jisty ,ze to naplánovali zrovna v Bílých Karpatech? Tam dole u Prespurku jsou “ MALÉ“ , ale koho by zajímal zeměpis, jak je vidět z hodnocení
železnici na Slovensku brzdí hlavně její rozpočet, ketrý je bratru cca 12x menší než rozpočet český Správy železnic, a s tim se opravdu nikam nepohnou ani kdyby moc chtěli. Je to škoda.
Pod Bielymi Karpatami určite. 🙂
10 km diaľničný tunel bude pod pohorím Malé Karpaty.
jo popletl jsem ty hory ale měl jsem na mysli severní propojení D4
Dovolím si nesouhlasit, řada staveb kolem Prahy je v nějaký fázi projekční (a někdy dokonce i stavební) přípravy.
Namátkou: Praha-Kladno, modernizace Praha – Čakovice – Neratovice (- Mělník), Všejanská spojka, VRTky Polabí/Podřipsko, nová trať Praha – Vel. Popovice – Benešov, Berounský tunel a návazně modernizace směr Rakovník/Příbram… Studie ŽUP…
Té práce je opravdu hodně, a rozhodně více než tyto dva prešpurský „výkřiky.“
Čakovice Neratovice je stejný výkřik už posledních 40 let, Kladno se řeší posledních 50 let scénáři od vytrhat po zdvojkolejnění elektrifikaci, ostatní bohužel dopadne stejně neslavně
Bohužel. Green Deal holt budeme řešit emisními poplatky.
A nemluvite tahkle nahodou o rekonstrukci stavajicich? V te Bratislave to maji byt nove trate…
Omg, čtěte to nejdřív celý. Co jsou VRTky, Berounskej tunel, Všejany, nová trať na Benešov, Metro S?
VRT pro příměstskou dopravu a využití jedině v kombinaci s autem, z velké části ignorující možnosti a parametry zbytku sítě, no…
Při potřebě navařit jedu je tohle taky jenom oprava stáré Hrabovky – jednokolejky s 30 km/h max.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Stavba_estak%C3%A1dy_Nov%C3%A9_spojen%C3%AD.jpg
Co je to proti Brnu, tam už plánují přesun nádraží 100 let (a doufejme, že ještě 100 let budou).
Hlavně, ať na to nevážou ten diametr, který by hlavnímu ulevil. Ten až postaví, Vídeňská pobere frekvenci ze západu Brna a z Bystrce a na hlavním budou díky osobky v tunelu 2 hrany volné. Odsun bude zbytečný.
To by ale bylo moc jednoduché a levné. To v Brně nemůže projít, protože je to Brno!
A příměstská železnice nahradí dálniční obchvat Prahy jak? Přímesto je radiální směr, obchvatem jezdí tangenciální směr, ktarý do Prahy kolikrát ani nejede.
Na Slovensku plánují rozšíření D1 u Bratislavy na osmipruh, kategorie D41. O tom se v Česku nikde neuvažuje a dlouho ani uvažovat nebude. Tak jen tak ohledně silničních/železničních priorit.
A není právě lepší to nasypat do kolejí, než do takových megalomanských dálníc?