Slovensko nabídne Číně zapojení do výstavby či rekonstrukce dopravní infrastruktury

Výstavba slovenské dálnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Zdroj: Národná diaľničná spoločnosťVýstavba slovenské dálnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť

Soukromý kapitál by mohl pomoci vyřešit havarijní stav asi 500 silničních mostů i přetíženou trať z Bratislavy do Komárna.

Odebírat
Upozornit na
guest
90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Skoda ze si slovensky narod zvolil toho populistickeho mafiana. Fixo je privede na pokraj zkazy. Zaproda je cinskym lichvarum a casem se jim muzou zavrit dvere do civilizovane EU.

Joker

Třeba na tom budou bratia profitovat. Přeju jim to. Ale co když pak Sitting-Ping řekne : „Tak, a teď si vás kúpim…všecky !! „

Jano

Trepeš hlúposti!

Jarda

Třeba Slovensko dopadne jako dálnice v Černé Hoře. Dál nic, dluhy obří a v případě tohoto státu ručí pozemky. “ lukrativními“ samozřejmě

Jarda

Některým z Horních Uher to nevysvětlíte, no.

Swariner

No, Hranol neztrácí čas, koukám. Tomu se říká tah na vlastní branku…

vlachjan

Bude ale mít Čína zájem Slovensku půjčit? Domácí relaitní trh se jim hroutí. Tento problém Soudruzi řeší tím, že pumpují kapitál do akcií svých Evergrandů. Bohužel i přes tyto snahy akcie realitních holdingů tvrdošíjně padají a Soudruzi stále místo aby řešili příčinu, pálí peníze snahou o maskování následků. Nabízí se otázka, zda-li nějakému Ficovi budou v situaci, kdy je každý Juan dobrý ochotni půjčit na nějaké ficoviny… Zejména v okamžiku, kdy Slovensko po hříchu nedisponuje žádnými významnými surovinovými zdroji (i to Maďarsko má alespoň ten hliník), jež by šlo výhodně za vzniklý dluh vyměnit. A ani toho „rodiného stříbra“ na… Číst vice »

PeterK

Nebojte sa, nič z toho sa neudeje. Podľa analytika Ondreja Mateja slovenský rozpočet dovoľuje už len jeden veľký PPP projekt a to napríklad dokončenie R4 alebo D1 na ukrajinu.
Ďalej nie je možné predať pozemky pod železnicami/mostamy Číňanom.
Koho táto téma zaujíma môže si tu vypočuť podcast: https://podcasty.sme.sk/c/23307910/pribeh-d1-krstila-ju-claudia-schiffer-fico-sluboval-dokoncenie-v-roku-2010.html

Michal M

Skvělý scénář pro všechny malé balkánské země ovládané mafiány orientovanými na russácko a Čínu. Poslední ať zhasne.

Jarda

Docela mi šokuje, že hlavní trať z Bratislavy do Komárna a dále do Maďarska není dosud dvojkolejná. Slovensko je ze třetiny rovina a zde by se dobře stavěly rychlodráhy, ale Slováci plánují jen tu z Bratislavy k ČR a to ještě pouze na 200 km/h – tedy dost zoufalý plán do budoucna.

vladoca

Trať z BA do Komarna vobec nie je hlavná trať do madarska. Nikdy ani nebola , z BA do Madarska bud Štúrovo alebo cez Rajku.

Bram

Z Bratislavy do Maďarska i přes Komárno, ale je třeba do Komárna jet přes Nové Zámky, kde trať je elektrizovaná z Nových Zámků až do Komáromu. Pro dnešní potřeby by byla naopak ideální elektrizovaná dvoukolejná trať Bratislava – Dunajská Streda – Komárno – Komárom. V Komárně bych si to představoval nějak takto, včetně nového mostu, který by odstraňoval úvrať pro osobní dopravu a spojku od Dunajské Stredy na současný most do Komáromu: https://mapy.cz/s/caterepude

Ovšem v dnešním Slovensku pod opětovnou Hranolovou (nad)vládou to nehrozí ani omylem :-).

Michal M

Trať do Komárna je lokálka podobná Svinov-Opava.
A jaké plány by podle vás měli mít, když z hlavních tratí mají po rekonstrukci jen úsek Bratislava-Žilina a Žilina bude vůbec první zrekonstruovaný uzel, 35 let po listopadu?

janvagala

Hlavní fakt není. Kdyby si se více zajímal jak to tam je, nebudeš v šoku.

Jano

Si úplne mimo!

jkjk

Číňané rádi půjčí a sami postaví, ale Slovensko už moc nemá čím ručit. Snad už jen nějaké ty lesy, ropovody, půlku plynovodů, sázkovou společnost , možná nějaké letiště.

Jaaa

Ale má. Stejně jako v Africe se dostanou do dluhů a pak si s nima Číňan bude dělat co chce.
V Africe nechtějí od Číňanů brát další půjčky, protože vidí, jaká je to past, ale Ficovi to nevadí, on potřebuje penízky pro své mafiány a myslí si, že to ukočíruje (stejně jako si myslí, že ho nechají Rusáci vládnout, když to Ukrajina projede),

Roman

Takový příklad máme v Evropě. Černá Hora dluží nemalé peníze Číňanům za stavbu dálnice která ani není hotová.

Michal M

Oni i řečtí myslitelé prodali Číňanům nějaký přístav…

Robert Pražák

Nějaký? Pireus není nějaký přístav. Pireus je rodinné stříbro.

Jan Sova

No tady si zatím „v malém“ taky hodně nabíhá na čínské produkty. Já vím že vše se vyplatí vyrábět v Číně, ale přece jen ryze čínským výrobkům se spíše vyhýbám, hlavně elektronika apod.

frank

Hm tak to bude asi velmi zajímavé, je vůbec možné, že by Maďarsko nemělo ponětí o tom, že s tímhle už narazili při výstavbě dálnic , asi před 12 roky, Poláci ? Nebo co zažívají Řekové s největším obchodním přístavem v zemi kde už neplatí ani řecké pracovní právo?

Jaaa

Mafii to nevadí, ta se ráda dá uplatit.

Tom

Jsou hodně zoufalí.

Pavel

Hlavní agent pro Východ už na Pražském hradě skončil (bohudík) a tak se našel další agent – jeden je v Budapešti a druhý v Bratislavě … Slovensku by asi osobně pomohlo komplet změna – tam je infrastruktura 100 let za opicemi. Silnice – I. třídy či dokonce E – rozbité, II. a III. třídy raději nehodnotím, mosty – se divím, že kolikrát ještě nespadly. ŽSR jako správce železnice – hlavní trať – Žilina – Košice – stav 21. století – no, leda tak ve snu. Ale na druhou stranu – není chyba jen v infrastruktuře, na Slovensku je nutné vyměnit… Číst vice »

MP22

Slovensku pomůže odliv mladých lidí do velkých měst, tam mají lidi většinou víc rozumu. My děláme machry, ale jediné naše štěstí je, že naše populace je většinově městská/příměstská. Zato slovenská je velmi venkovská a tam je ten rozdíl 10 % pro Babiše/Pelleho v posledních volbách. V těch regionech stejně nikdy nic pořádného nebude, odliv lidí do Bratislavy, Košic nebo Žiliny sice prohloubí problémy v regionech původu, ale Slovensku jako celku to prospěje. Slovensko potřebuje silnou městkou společnost která není tak izolovaná světu. Jen ať se v Bratislavě staví desítky tisíc bytů a ve všech velkých městech další tisíce ročně, to… Číst vice »

Jan

Jen aby ten odliv těch mladých progresivně myslících lidí nebyl spíš do Prahy a do Brna. Teda ne, že by mi Slováci v Česku vadili, to vůbec ne. Ale Slovensku to fakt nepomůže, protože ti, co tam zůstanou, to už nezachrání. Podíl těch, co volí fica, se tím zvýší a důvodů odejít bude jen přibývat.

MP22

Ne všichni chtějí odejít, spousta jich zůstává doma a vždycky zůstanou, já jim rozumím, taky sem stál v 18 před rozhodnutím Praha/Vídeň a zvítězilo srdce namísto rozumu. Oni ti mladí tam nejsou zas tak jiní jako tady, ještě jsou víc ve spojení s vnějším světem a je velmi důležité upíchnout se v nějakém velkém kulturním městě hned při/po studiích. Drtivá většina lidí si vytváří pevný názor na svět a politiku až v dospělém věku, ve škole je to většině fuk a mají jiné starosti. Ve městě navíc nejsou tolik ovlivněni rodiči a můžou si utvářet lépe vlastní názor. Myslím že… Číst vice »

Jaaa

Mladí jdou často dál než do Vídně, Brna nebo Prahy. A to je pro tu zem neštěstí, ze kterého už se nevyhrabe. Ta země propadá se po volbách neuvěřitelnou rychlostí přes Maďarsko někam k Bělorusku. Lidi to cítí (bez ohledu na to, že to “mladí neřeší”) a kdo může, utíká. Ale to Ficovi nevadí, on potřebuje svůj pašalík jako Orbán (který si změnil volební systém tak, že menšina voličů má ústavní většinu v parlamentu), kde na něho nikdo nemůže a on přežije hrozbu kriminálu a ještě si nahrabe. Je naprosto neuvěřitelné, jak jsou lidé schopni věřit naprosto průhledným lžím a… Číst vice »

okk

Docela mě překvapilo, kolik je i pro Slováky vystudované zde byrokracie, když chtějí získat české občanství. Osobně bych jim to dával obratem po předložení žádosti a VŠ diplomu z ČR. (Právě řeší kolega z východního Slovenska. Po vítězství Fica o tom začal mluvit. Pak přestal, když zjistil, co to vše obnáší a když jsem se ptal po Pellegrinim, tak říkal, že na tom pracuje.)

Michal M

Ono to není hned, ale i bez občanství se tady dá úplně v pohodě vegetit.

Herold

Slovenská ekonomika na tom nikdy nebyla mnohem líp než naše, v jakémkoliv ohledu.

Jano

Čo keby ste sa starali o svoje politické strany a na inom kanály? V Česku je všetko ideálne? Každá krajina má svoje problémy, každá krajina si ich aj rieši doma !!!

El Barto

Co kdybyste raději napsal, co pan diskutující Pavel napsal podle vás nesprávně? Nebo vám prostě jen vadí, že kritizuje vládu jiné země, než té své?

Janči

V krajine, kde sú financie v tak katastrofálnom stave, že minister financií musí chodiť na osobné rokovania so švajčiarskymi bankérmi, aby Slovensku požičali, a to ani nie v eure ale vo frankoch, mu na to nikto iný nedá peniaze ako Čína. Fico je závislý od moci aby prežil, konsolidácia je nemožná, nemôže si pohnevať svojich dôchodcov a koaličných partnerov, na ktorých je závislý, tak zapredá radšej krajinu Číňanom. To sa dá nazvať tým čím on titulkuje všetkých naokolo, vlastizradcovia.

likvidátor shotoushků

Takové Montenegro by mohlo vyprávět 🤣 Jak vůbec nakonec dopadlo financování té zbytečné dálnice?

Jenda

Zbytečné dálnice? Proboha řídil jste někdy po Černé Hoře? Vždyť je to něco strašného, miniaturní zemička, ale na její přejetí pořebujete půl dne. Když tam jedete na dovču za zážitky, tak je vám to jedno, ale představte si tam žít.

qěcy

Nevím, v Norsku se také nestaví haldy dálnic. Jsou tam, ale jezdit trasy s trajekty je mnohde vopruz na entou. Všude klikaté silnice a maximálka 80 km/h. A někde dvoupruh se střdovým svodidlem. Všichni jedou 80 a nepředjedete ani neobjedete.
Se s tim smiř. Tak se tam žije.

Jenda

Nechápu, proč máte potřebu dávat příklad z úplně jiné země, kde to vypadá úplně jinak 😀 Ano, v Norsku taky nejsou dálnice, nicméně ty silnice jsou na úrovni 1. třídy. Tu osmdesátku si můžete nastavit na tempomatu a desítky kilometrů se nedotknout pedálu. Zato v Černé Hoře máte průměrnou rychlost okolo 30 km/h, protože silnice jsou uzoučké a prakticky neustále projíždíte serpentinami s prudkým stoupáním či klesáním. Nebavíme se o haldách dálnic, ale doslova o jedné, která by poskytla civilizovanou cestu pro tranzit.

mimochodem

Ono se tam jezdi celkem prijemne, akorat rychlostni limity tam maji nepochopitelne nizko. Sebemensi zatacka = limit 40, nebo v lepsim pripade 60. Pritom bezpecne by to na rade mist slo projet klidne kilem.

Radim

Teoreticky. Ale ta jejich obalovaná obsahuje vápenec, který se ježděním vyhladí. Zkuste projet zatáčku kilem, když ta silnice je z leštěného mramoru…

mimochodem

Diky, takhle uz to dava nejakej smysl.

Filias

Miniaturní chudá zemička co si postavila 40km (nedokončené) dálnice za miliardu dolarů. Na papíře to vypadá hezky.
Že je to ekonomický nesmysl to Čínu a vládní politiky (kterým hezky narostly konta) nezajímalo.

V Polsku kde na to alespoň trochu dohlíželi to dopadlo katastrofálně.

likvidátor shotoushků

V Polsku teďkon hodně staví Turci…

www

v Krakově, který nemá peníze ani na rozšíření tramvajové sítě.

likvidátor shotoushků

A teď si představte, kolik je tam obyvatel, HDP, státní rozpočet a jaký dluh. Třeba si to přepočítejte na české poměry.

jkjk

Veřejný dluh stoupl z 45 % na 91 % HDP. Vláda se snaží přefinancovat čínské dluhy do Evropy. Další pokračování výstavby v dohledné době není moc reálné.

Horizon

Fico už toho nadrístal… To je chodiaca sľubotechna, obzvlásť keď potrebuje niečo prekryť. Trať BA – Komárno je absolútne nepripravená. Potrebujú prejsť procesom EIA a to bude nejakú dobu trvať. Ministerstvo dopravy je spomalené a ŽSR majú kopu roboty s eurofondmi a Plánom obnovy. Len za minulý týždeň stihli títo experti na sľuby narozprávať: 1) skoršie sprevádzkovanie tunela Višňové než 12/2025. Nevadí že v jednej rúre je trhlina, hrozí búranie sekundárneho ostenia. Do druhej rúry dlhej 7,5 kilometra chcú pustiť jednosmernú premávku… 2) Vyhlásenie VO na Zhotoviteľa troch úsekov kysuckej D3 už v máji/júli/septembri tohto roka. Čo na tom, že… Číst vice »

Horizon

A ešte som zabudol na jeden projekt, kde už tiež viac sľubujú, než je reálne: 6) Turany – Hubová. Dlhodobo určité samosprávy majú s tunelom Korbeľka problém, že ovplyvní stav vody v pohorí Veľká Fatra. Dlho trvalo, kým prešla EIA. Posudzovanie vplyvov na vody trvalo snáď 4 roky. Z toho 2 roky trvalo, kým Okresný úrad Žilina vydal rozhodnutie. To bolo vydané možno mesiac dozadu. Obce sa odvolali na Ministerstvo ŽP. Minister však už ohlasuje podanie žiadosti o vydanie územného rozhodnutia, pritom ešte nemajú všetky podklady. To sa ešte dá zožrať. No okrem toho už vytrubuje, že chce vyhlásiť VO.… Číst vice »

Addams

Na toto má putinofašistická koalícia univerzálne riešenie:
kto jej bude robiť problémy, ten z funkcie poletí, zverejnia jeho telefónne číslo a dezinformačný psychopati si o ňom vymyslia aspoň 50 hoaxov …

SYN

A kdo bude protestovat silně, poletí… z okna. 🙁

ČD4ever

A za všechno to zdržení může Fico? Co dělali v předch. 4 letech ti správní? Pohnuli s tím nějak?

peter

Takze nech sa bavime o tom istom. Ty spravni
tu vladli od marca 2020 do maja 2023, to su podla mna len nejake 3 roky. Pokial ste si nevsimli od marca 2020 – do maja 2022 tu bolo nieco take ako pandemiu Covidu. Pre porovnamie Smer tu vladol od 2006 – 2010, 2012 – 2016, 2016 – 2020 a zase 2023 – ??. Takze za poslednych 18 rokov tu smer vladne nejakych 13 rokov,

VTT

Zas na drhou stranu – co dělali ti správní, aby byli znovuzvoleni?
Dovedu si představit, že pro mnoho lidí bylo těžké rozhodování, jestli mafián Fico nebo magor Matovič, bizarní Kollár a podobní.

Horizon

Ja nepíšem, začo všetko môže tá sľubotechna.
Ja píšem, čo všetko ten človek už nasľuboval a skutek utek. Je to obyčajný drístal a nejakého PPP s Číňanmi by som sa moc nebál.
To je celé.

Ak by sme však začali riešiť, čo všetko Smeráci dodžubali, bol by to tiež výdatný príspevok. Ale už je to iba minulosť.
K tým predošlým šašom mám tiež výhrady, avšak mnohé veci sa nakoniec podarilo nasmerovať správne. Ale bolo to veľmi veľmi pomalé.

PvvS

Čína nemusí válčit. Ona si ty země koupí..

Martin

Ona ta Evropa jde tak nějak do kytek, kdo si ještě vzpomene na mobily Nokia, dnes máme Xiaomi, které dokonce vyjelo s elektroautem, dříve anglické MG už je z Číny, léky si sami také nevyrobíme … já tu budoucnost Evropy vidím docela černé a marně přemýšlím kde politbyro v Bruselu udělalo chybu …

mlokXCM

Tak pokud to považujete za chybu, neměl byste se ptát, kde občané EU udělali chybu?

Martin

No já nevím, proč z původní myšlenky volného obchodu a pohybu lidí se stalo cosi, co nám zde reguluje všechno možné. A nedávnému prozření úředníků, že ty elektromobily nebudou až tak eko, jak se původně myslelo by se člověk chtěl zasmát, kdyby to ovšem nestalo automobilky takový majlant. Kdyby misto byrokracie a raději vymysleli, jak podpořit technické vzdělávání …

Jaaa

Jednotný trh vyžaduje jednotnou regulaci. To poznali všude, kde se chce cokoli více sjednocovat. Pohádky o tom, že trh může fungovat bez regulací, vedou pouze ke vzniku oligopolů.

Byť pravda je, že úroveň regulace v EU je zbytečně vysoká, s naší vlastní dotačně nárokovou ekonomikou v ČR se to zdaleka nedá srovnávat. Sami si to děláme 2x horší, než nám EU nařizuje, ale to nikdo z těch národovců nezmiňuje.

Jim prostě vadí, že jim je při kradení vidět pod pazoury, a hlupáci jim to žerou…

Martin

A kdo ji v tom pomaha? Evropa, Amerika,… Vsichni sli s vyrobou do Ciny a pokracovali v tom, i kdyz Cina kopirovala jejich technologie, kopirovali uplne vse, ale vidina obriho trhu pro Evropu a Ameriku to tolerovala… Doslo to tak daleko, ze se vse jiz vyrabi v Cine a Cina hrozi i sankcemi,… Cina proste tuhle obchodni valku s Evropou vyhrala, Evropa neni schopna si chranit sve know-how… Nicmene Cina si zeme nekoupi, koupi si politiky a vliv, ale neni to zadarmo, musite stat na jeji strane v politice, a nejcasteji praci zajistuji jen sami cinane a na oplatku si… Číst vice »

PvvS

Nepotřebuje. Skuste si zjistit, kolik který státy dluží Číně. A to včetně afrických států s nerostnýma surovinama, nebo USA.. POkud bu to chtěla Čína splatit, tak je ekonomika v ……

Martin

A jak myslite, ze ty dluhy vznikaji… 🙂

Jaaa

USA jsou za vodou, drtivou většinu jejich dluhu tvoří vnitřní dluh. A pokud by Čína chtěla po Evropě nebo USA dluhy splatit, nebo zavést sankce, sama spadne do díry první, protože opravdu nemá vnitřní spotřebu takovou, aby reciproční opatření ustála.

TomasH

Já jenom nechápu jednu věc, jak je možné, že takové Polsko například za dvě 7letá období a peníze z evropských fondů obdivuhodně zmodernizovalo a „nově postavilo“ infrastrukturu země a tady teď Slováci, resp. jejich současná politická reprezentace chtějí národní zájmy „hájit“ půjčkou na celkem poměrně základní věci od evidentně nepřátelské Číny…… Ještě štěstí, že tady za temné éry Zemana a jeho kohorty soudruzi z Pekingu nic moc nerozjeli a nepredvedli….

Chápu

Ako je to možné? Jednoducho. Verejná doprava, a železničná zvlášť, je na SVK na manipulačnej (ani nie vedľajšej) koľaji a teda pod rozlišovacou schopnosťou politikov. To čo je nad slnko jasné a funguje všade v civilizovanom svete – tam sa musí objavovať ako Amerika…

mlokXCM

Tak těžké to není, stačí velký příliv finančních prostředků z Bruselu, infrastrukturu postavit jako přední prioritu a mít legislativu, která nikomu moc neumožní se proti záměrům infrastrukturu budovat se bránit.

Filias

Na to ale potřebujete schopné politiky co budou řídit schopné úředníky. Na Slovensku je toto snad ještě horší než u nás.

Ten Ruský nacionalismus a desinfo jedou pro to, aby se tam na tyhle „detaily“ nikdo neptal…

PeDazOl

Protože ty dotační tituly a oblasti stanoví vláda, ministerstva a Regionální úřady. EU to financuje a kontroluje zda je čerpání v souladu s vypsaným programem. Takže máme rozhledny, lyžarské areály, hotely Miura, firemní školící centra a další .okotiny, které shválili regionální úředníci 🙂 🙂 podle ministerských programů. Co z těch peněz země má není věcí EU, nýbrž země samotné, takže když si češi “čerpali na tousťák” tak si nemohli postavit nový most logicky. .-)

Martin

Ale tak to u nas bohuzel je, navic jsme si tech programu dali tolik a s takovymi podminkami, ze je obtizne je pro nekoho ziskat a jeste i financovat casto nejdrive za sve, tak na to dosahnout jen nekteri…
No schvalit rozhlednu, kdyz uz to potrebujete utratit je jednodussi nez zprocesovat a schvalit dalnici ci zeleznici aby ste nemusel penize kvuli terminu vracet..
Popsal jste to uplne presne…

PeDazOl

Není problém stavební řízení a jeho délka, ale to že někdo ten program na poptávku obcí a jiných subjektů zpracoval tak aby silnice, dálnice a železnice problém byly. Proto se tady stavěly ty nesmysly. Dřevěné rozhledny, které už povětšinou uhnily.

qěcy

Jednak zamakali, dodržují to, co slibovali, pracují na tom systematicky a kvalitně. Druhou věcí je, že podle jejich zákonů se s odpůrci a připomínkami neserou, to byste tady mnozí nerozchodili. Ani já ne.
Slovensko se v investicích do dopravní infra nyní nepodobá ani nám ani Polsku.

Aleš M

Jak jste na to přišel, že je Čína evidentně nepřátelská? Jak se to projevuje ve vztahu ke Slovensku nebo České republice? Co je na tom špatně, že by se firmy z Číny mohly podílet na modernizaci dopravní infrastruktury na Slovensku?

***** Petr

Čína má své zájmy a rozhodně není „přátelská“. Ta druhá část otázky je dle dosavadních zkušeností zcela mimo.

Petr David

„Čína má své zájmy a rozhodně není „přátelská“.
Toto je zdůvodnění? Řekl bych, že pouze obecný štěk. Číny se rozhodně nezastávám, ale proč nám nevysvětlíte situaci, netuším.

qěcy

No že strategické čínské firmy jsou řízené tamními komunisty a celá vláda přímo, či nepřímo podporuje krádeže a špionáž úplně všeho. S celým světem si vytírají zadek. Nedodržují žádná mezinárodní práva, když se jim to hodí. Jsou to prostě jezinky. Zbytek ekonomiky Číny je brutální dřevní kapitalismus.
Mezi strategické čínské firmy patří mj. Největší světový výrobce drážních vozidel.

qěcy

Třeba to, že strategické firmy v Číně řídí zásadně KSČíny.

VTT

Jednoduše. Všechny vlády v Polsku měly jako hlavní cíl dlouhodobý rozvoj Polska. A to i když si přitom samozřejmě přikrádaly.
U nás a ještě víc na Slovensku taková vize prostě není.

Pezos

Resp. dá se ten výrok i otočit. I když se v procesu něco ukradlo, výstupem bylo vždy něco hmatatelného pro občany/voliče. Minimálně proto, aby jim moc nekoukal na ruce, cože to za ty peníze dostává.
Na Slovensku ne, tam takové pitomosti neřeší.

Jan

Státní kasa je očividně už úplně prázdná. Není ani na běžný provoz státu natož pak na nějaké investice do infrastuktury. Tak se vláda rozhodla prodat i to poslední co má: kontrolu nad státem samotným. Prostě se nechají kolonizovat a na chvíli bude zase co rozkrádat. A aby se neřeklo, tak se postaví i nějaký ten kilometr dálnice. To populistickým voličům stačí.

Marcel

Hezký napsáno. Lze jen podepsat…..

MP22

Po vzoru afrických zemí třetího světa se i Slovensko vydalo na cestu upsat se ďáblovi. Obzvlášť teď když je na spadnutí válka na Taiwanu, ti chce opravdu fištróna takový plán.

Chápu

Kľud, ani z tohto nič nebude. Než sa to naprojektuje, povolenia vybavia, pozemky vykúpia, tak to prestane aj tých Číňanov zaujímať. Stačí sa pozrieť ako napreduje koridor na Záhorí…

mgr.pavel

Ano, než se to naprojektuje a získá povolení, ze stavby sejde.

Ale dluh vůči Číně už dávno bude realitou..

Jako v Černé Hoře.

X 1

Nebo to budou na Slovensku dělat jako v Číně.
Projekt a hned na to výstavba.
Diskuze s veřejností nebo odvolání je nepřípustné neboť to jen zdržuje.

Karl vB.

Co koridor na Záhorí. Kolik let, desetiletí se medituje o tom, že by se mělo něco udělat s hlavním vlakovým nádražím v hlavním městě.
A to do toho raději ani nemontuju rekonstrukci celého železničního uzlu, protože prachy nejsou ani na tu chalupu.

vladki

V Brně se o nádraží které neexistuje medituje už 100 let. Není kam spěchat.

Jaaa

V Brně to kolejiště aspoň opravili a boudu taky.

Filias

Ale na půjčku z hezkým všimným pro politiky mít můžou. Číně je úplně jedno zda se něco postaví nebo ne.

Horal

Byl bych v klidu. U nás také ukázali, že investice pro ně nejsou důležité. Od Fica potřebuji pouze jako vstupní bránu do Evropské unie. O nic víc jim nepůjde. Jenže Fico, je tak zaslepen mocí, že půjde přesně do tohoto holoportu s Čínou.