Slovensko jedná s Leo Expressem, aby jezdil společně se ZSSK už od letošního prosince

Jednotka Alstom Lint. Foto: Leo ExpressJednotka Alstom Lint. Foto: Leo Express

Slovenské ministerstvo o posunu jednalo i se španělskými majiteli Leo Expressu.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peter

Na tejto trati uy LoExpres neurobi ziadnu velku dopravu, ako urobil RJ. Je už postavena D4/R7, nie je problem rýchlo dochadzat do BA autom alebo zrýchlenými autobusmi. O zdvojkolajneni a elektrifikacii tejto trate mozeme akurat snivat vo vlhkých snoch…..

Daniel Jablonecký

Udělají to, co po nich stát bude požadovat a co jim zaplatí. To je vše.

Erik85

Nemá někdo odhad, kolik těch lintů bude potřeba?

Avlaky

Minimálně 17

Ale nevím jak vyřeší špičky, protože linty můžou byt max po 3

Roman Svacina

Já Vám nevím. Na trati Bratislava-Komarno jsem vyzkoušel RegioJet i ZSSK s ÖBB a teda žádný zázrak. S výjimkou vozu ZSSK to byl do ÖBB a RegioJetu jen jedoucí šrot. To jsem si liberalizaci dopravy představoval jinak. No v ČR je to úplně stejné. Ojeté šroty z Německa.

Kubrt

Jestli budou vozy nové, či ojeté, závisí na tom, co si objednavatel objedná a zaplatí. A je (v tomto konkrétním aspektu), zda si službu objedná u státního monopolu, nebo „alternativního“ dopravce.

Kubrt

A je jedno…

***** Petr

RJ tam nasazoval šrot a proto jsme se těmi desiry, talenty a nakonec i těmi patry, které nasazoval kvůli kapacitě cestujících, i rádi vozili. Navíc dělají ty stroje parádu u ARR někde u Liberce nebo Ústí a určitě neodpuzují lidi jako jiný opěvovaný šrot. Po odchodu RJ tam asi platí režijky a ač kvalita šla zpět tak je to cajk

Juraj

Když RJ začínal, bylo to naprosto v pohodě – nasazovali tam tříčlánkové Talenty ve velmi dobrém stavu. Ostatně to nemalou mírou přispělo k rozježdění téhle skomírající trati.

Pak se jim několik talentů rozbilo při střetech s kamiony a objednavatel navyšoval výkony, takže se musely přibrat ještě Desira, 628 a ojeté patráky. Tím kvalita i konzistence produktu samozřejmě šla dolů.

Bratislava-Komárno je nicméně liberalizační success story. Stačí se podívat na počty cestujících 2011 a 2019.

Erik85

Tak je potřeba říci, že tam došlo k dalším několika věcem:

– trať byla před příchodem RJ spravena (takže výluky za ZSSK)
– objednatel si objednal podstatně větší počet spojů
– byla zavedena doprava zdarma
– byly zrušeny souběžné autobusy
– v té oblasti probíhá velká výstavba = víc lidí v daném místě

Juraj

To se nevylučuje.
Kdyby tam dále jezdila sólo 812 nebo 812+011, byť v půlhodinovém intervalu, tak by to zdaleka takový efekt nemělo.
Ta oprava jinak spočívala pouze v nahrazení samovratů, jinak by tam nový koncept ani nešel vyjezdit.

A jinak ta objednávka se zvyšovala právě na podnět RJ. ZSSK do té doby nejevila žádnou iniciativu.
Bylo to sice velmi nestandardní, ale výsledky to přineslo.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Ta trať potřebuje elektrifikaci a ideálně i druhou kolej.

Mojmír

Takových na Slovensku je…

Paolo

Ta trať dostane pokud bude ministrem financí zmetek Matovic druhou kolej max po Kvetoslavov

ICE_Laco

Ako rakúšania na budúci rok dokončia trať trať Wien – Marchegg až po rieku Morava na rýchlosť 200km/h. Slováci zatiaľ nič, ani len nepohli prstom. Momentálne sa rieši aká varianta rekonštrukcie sa vyberie… Už vidím, ako to provizórne a narýchlo elektrifikujú, aby sa vlaky akotak dostali na Slovensko a nemuselo by sa prestupovať na hraniciach. A to tu niekto si myslí, že by sa mohla rekonštruovať trať BA – KN? Niekde som čítal, že náklady na rekonštrukciu trate Komárno – Bratislava by boli okolo 440 miliónov eur.Táto suma zahŕňa zdvojkoľajnenie, elektrifikácia a výstavbu niekoľkých kilometrov zábradlia. Toľko peňazí na to… Číst vice »

Vtvt

Můžu se zeptat, proč modernizace Kúty-Devínska Nová Ves se nedělá celá a to zhruba 4 roky, ale postupně = rozdělená na 2 poloviny, každou půlku dělat 4 roky, čili 8 let dohromady?

https://zdopravy.cz/misto-koridoru-opravy-kritickych-mist-zsr-maji-konecne-harmonogram-investic-na-nasledujicich-deset-let-98908/

Johnny Cash

Nepotřebuje. Elektrizovat je potřeba především Marchegg – DNV. To je ta pravá ostuda.

Kubrt

Ano, ale přece to nestojí – která jedna jediná trať na Slovensku hoří nejvíce – a všechny ostatní „nepotřebují“.

Pinďa

Budou Linty kapacitne stacit? Regiojet taky zacinal s Desirama, ty pozdeji nestacili, tak nasadil Talenty a ty, take nestacili, tak nasadil patrove vozy.

Michal82

No bude je třeba zdvojovat či ztrojovat.

Avlaky

Regiojet začal s Talentama a měnil je za desira v poměru 1:2

Granja

Takže po odchodu Regiojetu, po pauze, nastoupí Leoš. Ona přece jenom ta konkurence má něco do sebe a tak ji opatrně zase pustíme. Já naiva po přečtení titulku si nejprve myslel, že půjde o libovolné tratě. Je zvláštní, proč se Slováci tak bojí, aby jim ty tratě nějací soukromníci nerozjezdili, když na řadě z nich osobka nejezdí a jiné mají JŘ jak noty na buben.

Samo

Čo to splietate? Akýkoľvek dopravca môže vstúpiť na každú trať na Slovensko. Ak sa zajtra Regiojet rozhodne jazdiť do Utekáča, nikto mu v tom brániť nebude.

Daniel Jablonecký

Jasně. Ovšem bez objednávky.

Samo

Samozrejme. Ale problém nie je dopravca, problém je neochota dotovať viac vlakov. Nerozumiem ako by to zmena dopravcu vyriešila – ak raz štát vlaky do Muráňa nechce (z veľmi dobrých dôvodov), tak prečo by ich pri inom dopravcovi chcieť mal?

David

To není tak úplně pravda. Dopravce musí mít licenci a je možné, že mu ji nevydají aby nekonkuroval státním vlakům, jak se běžně děje u autobusů. Za druhé by neměl rovné podmínky, jednak proto, že všechny vlaky ZSSK krom IC jsou na Slovensku dotované a jednak protože studenti a důchodci na Slovensku jezdí v státem dotovaných vlacích zdarma, u soukromníka by museli platit. Do takového prostředí žádný soudný soukromník vstupovat nebude. Navíc v momentě, kdy vás stát vyloženě na kolejích nechce a když už se rozhodnete na komerční riziko jezdit trasu Bratislava – Košice, tak prostřednictvím ZSSK vytvtoří novou katergorii… Číst vice »

Jiří Kocurek

A tak to má bejt, to je sen každého drážního nacionalisty. Raději státní dobytčák, cokoliv lepšího zlikvidovat. A pak brečet, jak slovákům ubližují.

Pezos

Viz památná věta kapitána, totiž desátníka Danka: „tie žlté vlaky musia ísť preč“…

Mojmír

Kdyby jen Slovákům ono to úplně stejně funguje i na západě. Tam by většina státních molochů potřebovala Jančuru v plné formě před 10 lety jako prase drbání. Mají plnou hubu ekologie a podpory veřejné dopravy, ale cestující si tam nepřipadá jako zákazník, ale jako sardinka nebo obtížný hmyz, když už zo vúbec jede.

Samo

1. Žiadnemu dopravcovi nikdy nebolo zakázané jazdiť na Slovensku kvôli súbehu s dotovanymi vlakmi, ani som si nie istý či to legislatíva vôbec umožňuje. Existuje niekoľko komerčných liniek rôznych dopravcov ktoré jazdia v súbehu s (vašimi slovami) „štátnymi vlakmi“.
2. Predpokladám že normálny dopravca nežije zo študentov a dôchodcov.
3. Nemyslím si že dnes by bola taká situácia že by štát chcel iným dopravcom hádzať polená pod nohy. Inak by sa neriešil LE na Komárno, že… Btw, IC neboli „nová kategória“, existovali už za čias ŽSR.