Slovenské vlaky pojedou přes léto bez omezení. Ministr zatrhl plánované škrty ZSSK
obronivský viadukt se nachází na trase Zvolen - Dudince - Štúrovo, která také patřila mezi letní linky ZSSK. Zdroj: ZSSK

Podle ministra by naštvala redukce příliš mnoho lidí.
Ona ta redukce přijde sama. Je konec června, takže na to, aby nepřišla, by se ve velkém musely rušit schválené dovolené. Sowieso se bude jezdit jen to, na co budou lidi.
Když před měsícem požádali ZSSK o seškrtání vlaků během prázdnin, myslel jsem si, že slovenské vládě došly peníze na dotace a tak v tichosti požádali ZSSK ať to vezme na sebe.
Ale jak se zdá, ZSSK v květnu opravdu zjistila, že nemá na dobu prázdnin lidi. Což mi přijde naprosto absurdní.
V době poklesu carga by snad se strojvedoucími neměl být problém a než propouštět, ať přes léto jezdí na osobní.
Ono to není tak jednoduché. To by museli osobka a Cargo fungovat v jednom holdingu, aby si v případě výkyvů mohli půjčovat jak personál, tak případně i lokomotivy. Bohužel na Slovensku (ale v podstatě i u nás) jsou Cargo a osobka dvě samostatné firmy.
K tomu je třeba podotknout, že ty dvě firmy mají každá svoje předpisy (např. i o tom jak brzdit a podobně!), takže přeškolení strojvůdce by z předpisů trvalo možná déle než z rozdílných vozidel… Prostě každý dopravce si dopravu provozuje trochu jinak, a v značné části činností se to dost odlišuje.
Takhle to prý ale má být…:-)
Nejlepší bylo tiskové prohlášení dopravce, že škrtnutím někde až poloviny regionálních vlaků (mluvilo se o omezení na víkendový grafikon) se nijak nesníží komfort cestujících. Zdá se, že jejich neschopnost už převyšuje jen jejich arogance.
Nebo jen vi, kolik jich tam jezdi platících
Nie je to celkom tak, masívna redukcia navrhovaná ZSSK síce neprešla, ale došlo k nejakým čiastočným úpravám, napr. zrušeniu posledného vlaku z Košíc do Bratislavy a ranného v opačnom smere (niekomu asi moc vadilo že sa dá dostať z druhého do najväčšieho mesta v normálnom čase ešte aj vlakom).
Je škoda, že sa z/do hlavného mesta nedá dostať aj v noci. V oboch smeroch je tam takmer 6-hodinová medzera počas noci.
Tak podívejme se, jaká mezera je i u nás mezi Prahou a Ostravou, přes noc cca 7 – 8 hodin nic nejede …
Jinak si neumím představit, jak se již vydané jízdní řády dokážou tak rychle změnit, když jsou naplánované směny lidí, oběhy vozidel … Nezávidím ten chaos zaměstnancům ZSSK.
A byl takový noční vlak plný?
A čo R Zemplín?
Nuž, odchod z Bratislavy 03:27 h veľmi „normálny“ teda nie je.
Posledného Ex z Košíc je však škoda.