LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Slovenské strele vrátíme její původní odstín i zlatou střechu

Postup prací na Slovenské strele. Foto: J. StřechaPostup prací na Slovenské strele. Foto: J. Střecha

Jiří Střecha dohlíží jako odborník na historická kolejová vozidla na opravu Slovenské strely, která začala v září ve společnosti ČMŽO.

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Zajímavé informace, ale popisky k obrázkům jsou v asi polovině případů nepatřičné = „nesedí“ – bylo by vhodné je opravit.

Štěpán Moučka

Vhodné do soupravy se Stříbrným šípem

Alibaba

Řekl bych naopak nevhodné. Jak je zmíněno níže, tak motorový vůz nemá normální spřáhlo, a nevím zda má normálně vyvedené hadice na brzdu.
A kolik vlastně bude mít po opravě Slovenská strela rychlost?

Jiří Střecha

Pracujeme na tom, aby to mohlo být její Vmax 130 km/h. 😉

Alibaba

Tak to je výborný.
A ještě čistě teoretický dotaz, zda bude moci jezdit podle horních rychlostníků, nebo jste o tom zatím ještě ani nepřemýšleli, a nediskutovali se SŽDC a DÚ?

Jiří Střecha

Takové debaty jsou prozatím vedeny pouze v tajných anarchistických klubech ve Slezsku 😀 – ne prozatím jsme to neřešili, oficiální jednání s DÚ a SŽDC na podobná témata budou teprve probíhat.

HerFuhrer

Tyhle debaty si myslim jsou vcelku i jasné. Ta střela v původním stavu prostě nesplní podmínky pro provoz nad 100 km/h…Dál se není očem bavit, infrastruktira zní jasně a těžko si to někdo veme na hrb. Jsou tady nějaké zákony. Vyjímku tvoří okruh v Cerhenicích a nebo prostě načerno to vypálit nad 100 a děj se vůle boží, aby se něco neposralo.

AAA

Budou zase Fajčiari / Nefajčiari? Když už rekonstrukce tak přesná, že 🙂

Jiri Strecha

Budou 🙂

petr.r

….ten první kousek je kde? na blavu jezdily dva. Škoda, že není podrobnější fotka té převodovky a abych pochopil jak to je přiděláno k rámu.

Kubrt

O 001 se píše, že shořela – už jako neprovozní – v roce 1960 ve Vagónce Studénka. V tomto roce v tomto podniku propukl velký požár, při němž shořely i poslední vyráběné M 262.0. Nemám pro to žádný důkaz, ale zřejmě se jedná o ten samý požár, co zlikvidoval i M 290.001.

luba

Dotaz na odborníky:
Jestli dobře koukám na fotky, tak stroj nemá šroubovku. Jak se tedy dal odvést třeba při neschopnosti z trati?

petr.r

je tam oko.

ApolloXI.

Kéž by se těch historických exponátů podařilo zprovoznit co nejvíce, např. ze sbírek NTM. A kéž by bylo více takových článků. Vše dobré v tom dalším roce.