Slovenské ministerstvo dopravy chce zdražit nákladní dopravu po železnici, omezí slevy
Lokomotiva Siemens Vectron v čele nákladního vlaku ZSSK Cargo. Foto: ZSSK Cargo
Podle dopravců dojde k dalšímu přesunu přeprav na silnici.
Omezit slevy už měli dávno
správně a všechno na silnici mezi kaštanx v osobácích! Zrušit železniční nákladní dopravu!
Takhle se likviduje železnice. Proč nezdrží silniční dopravu? Tam by zkasirovali mnohem více.
Nemusí zdražovat, stačí, aby museli uživatelé silniční dopravy platit veškeré náklady. Ale je vidět, že hra na grýndýl je stále jen hra a pro to životní prostředí, klima atd. se dělá jen toi, co někomu soukrommě vyhovuje, z čeho má někdo kšefty. O skutečně potřebné věci v této oblastri se v podstatě nedělá nic, maximálně absurdity v podobě bourání elektráren, likvidace dobytka nebo pojídání hmyzu a další nesmysly. Ale řešit třeba dopravu – tzn. třeba podporu železnice, její modernizace, dostavba, rozvoj, to ani náhodou.
A teď si představte, že by železniční dopravci a zákazníci museli platit všechno na železnici. Železnice se právě státy a EU dotuje brutálně. Zemědělství je emisemi na podobné úrovni jako doprava, výroba energii mnohem víš..
A porovnejte to se situací,kdyby všechno museli platit dopravci a všichni zákazníci v silniční dopravě a kdyby na silniční dopravce byly kladeny stejné požadavky v oblasti bezpečnosti dopravy a finanční způsobilosti.Pak nám sem napište výsledek.
K minulému článku. Pane Sůro, blokujete diskutující za věcné připomínky? Děkuji mockrát za otevřenost názorů.
Beru zpět, chyba byla u mně. Omlouvám se.
😀
Jo za služby se platí! Železnice není pro socky!
Další na řadě bude průmysl. Podle vzoru zaostalých zemí třetího světa, kde by funkční průmyslový komplex člověk pohledal. Funkční vládu nemají, takže se směle mohou rovnat některým africkým státům. Ještě dostane na frak soudnictví, sociálně zdravotnický systém a bude.
Proč taky Slováci jezdí studovat k nám a hledají zde i práci? I paní Čaputová sama řekla, že v tom mafiánském státě je problém něco vybudovat.
je to bohužel smutná pravda
A diskuze není pro de**ly, bohužel tu ale pořád jste 🙁
Jasně, všechno na silnice a vznikne tady ráj…
Kamionový dopravci děkuji prozíravému MD, že dělá vše pro likvidaci železniční nákladní dopravy, která je už tak v …
Na Slovensku, aby bylo jasno.
Jenom na Slovensku???
No, u nás možná taky, ale ne tak okatě.
Skoro to vyoadá, že ŽSCS už bylo vytunelováno tak důkladně, že už tam není už co ukrást a tedy ani není důvod držet ho při životě. A ostatní dopravci ať si trhnou nohou.
Cargo si samé píli konár pod sebou. Súkromníci drzo chodia lobovať na riaditeľstvo a za bakšiš preberajú zákazky, pričom si aj prenajímajú stroje
Ach ta čeština, takže se ta sleva ruší, nebo snižuje?
Upravuje se cena. 🤷🏽♀️🙃
Jak balkánské 🙂
Slovensko náš vzor. A já myslel, že se snažíme dostat na životní úroveň Německa a Rakouska.
Chceme jít kupředu ale vždy se to udělá krokem zpět. Tímto způsobem se nikdy mezi ty co jsou před „námi“ nikdy ani nepřiblížíme.
Jako vždy. Např. hloupí čecháčci. Dohánějí západní platy Němců, a dopracují to tak daleko, že mají nižší platy než v Německu ale dražší jídlo než v Německu.
Většina lidí nebere plat, ale mzdu. Vyšší cena potravin nemusí vůbec znamenat nižší inteligenci, ale spíš to, že Německo je mnohem větší trh a má větší konkurenci, oni mají levnější zboží než i „platy“ srovnatelné země typu Finska nebo Švédska. Další věc která zlevňuje položky o několika korunách a desetikorunách je efektivnější doprava, co přebíjí i vyšší „platy“ a která u takových věcí tvoří značnou část ceny položky, tou dopravou samozřejmě myslíme vyšší průměrnou rychlost kamionů na silnicích a dálnicích, z čehož vám samozřejmě praskne cévka, tak pozor abyste netahal nohu.
Skoro se mi zdá, že z vysokých cen potravin v ČR máte radost.
Skoro se mi zdá, že jste se někdy musel silně praštit do hlavy.
Přitom by stačilo zdražit kamiony desetinásobně a ceny potravin klesnou. každý autobijce přece ví, že kamiony jezdí jen tak zbytečně z plezíru a kamioňáci budou chodit do obchodu jako každý jiný hlavním vchodem a ne přes rampu.
Jaké procento kamionů z toho celkového množství si představujete, že zásobuje obchody potravinami?
Tak do obchodů jezdí i hodně ne kamionových náklaďáků a dodávek.
Dost velké. Akorát nemůžete počítat jen ten kamion, který doveze tu poslední míli k vám do Albertu, ale hlavně zavážení velkoobchodů a skladů napříč celou Evropou. Vždyť se jen podívejte, odkud všechno to zboží v regálech je. Zboží s čistým původem z Česka najdete jen naprosté minimum, o tom které vyrostlo někde v okolí toho obchodu ani nemluvě, to je jen stopové množství.
„Nebil jsem tě. Pomohl jsem ti vstát“ – „Díky, pane, ale já nepotřebuju vaši pomoc!“ Nezdražuje se, upravuje se cena. Na Slovensku je všecko, co nějak souvisí se státem, 20 – 30 let pozpátku: konkurenci z osobní železniční dopravy stát vyhnal. Osobní vlaky, pořád, objednává stát, no a podle toho to taky vypadá: Slovensko není takovým královstvím regionálních tratí, jako my, má jich jenom něco přes dvacet, no ale z těch pravidelně provozuje sedm. Na dráze jsou dva molochy, ZSSK a WGS Košice, jejichž služby jsou nekvalitní, předražené a komplikované. Je až neuvěřitelné, jaký je rozdíl mezi stevardem JLV a… Číst vice »
však regiojet tam pořád jezdí, tak jaké vyhnání konkurence?
Jasné, Slovensko je před volbami, tak je potřeba vytriskat co nejvíce peněz na sliby a úplatky pro důchodce a šičky, což bude hlavní rozhodovací skupina, bohužel, která nejspíš do čela opět dostane mafiána Fica. Pro železniční dopravu velice smutné.
Ovšem věta „nejedná se o zdražení, ale snížení slevy“ je naprosto kouzelná 😂
Jako že ta úřednická vláda chce být zvolena ve volbách? To bude zajímavý úkaz- blbbórdy „Volte úřednickou vládu.“ : – )
To by mě zajímalo, jak to mají vymyšlené. Úřednická vláda odevzdá ty peníze Ficovi, aby mohl vést kampaň na své znovuzvolení? Anebo tu kampaň udělá za něj? Jaké je procento důchodců na Slovensku, že jen a jen oni rozhodnou o výsledku voleb? Nebude to ve skutečnosti třeba tak, že EU přestane štědře podporovat výstavbu dálnic a tak některé státy se snaží urvat ve prospěch silniční dopravy to, co zatím ještě urvat jde?
Nejen důchodci, ale i chudí a hloupí a manipulovatelní lidé, kterých je na Slovensku v součtu tolik, aby mu to v pohodě na výhru stačilo 🙂
Úřednická vláda Pellegrinimu nedá ani € , ale odér po ní zůstane.
Ať už bude výsledek jakýkoliv, toto nemá rozhodovat úŕednická vláda, protože stanovení strategie jaký druh dopravy podporovat může pouze vláda vzešlá z voleb.
Já bych naopak řekl, že každá vláda s důvěrou parlamentu může dělat jak se vejde do mantinelů daných parlamentem. (Pokud ale v odhlasovaném rozpočtu byl nějaký výdaj na údržbu železnice, nemůže vláda bezdůvodně vybrat na poplatcích víc)
Tu měly komunistické, resp. v jinych zemích fašistické vlády taky.
Technická: nynější úřednická vláda nezískala důvěru parlamentu.
Tak slovenští soudruzi ukázkově řeší situaci vytloukáním klínu klínem. Proč ty prachy nevezmou z kamionového mýta? Zdá se, že Slováci budou brzy černou ovcí EU a ostudou celé unie po vzoru proruského Maďarska. Když EU míří ke grendealu a elektrifikaci dopravy, Slováci se vydají přesně opačně.
Bohužel, s ekonomickým myšlením na tom Autoland Czechia není zas o tolik lépe.
EU míří spíše k elektrokamionům a dalšímu růstu spotřeby (dopravu nevyjímaje), jen zapřaženému na jiné energetické zdroje než ty, které mají větší část negativ v místě. To je ta potíž… Jinak by většímu využití železnice pomohla spíše dostatečná infrastruktura než neustálé slevy. Plus nechat větší část nákladů platit i silniční dopravu, i kdyby to mělo znamenat její pokles a vyšší využití bližších zdrojů, místní práce a podobně – což by bylo venkoncem stejně pro životní prostředí nejlepší.
Nějak nevidím ty kolony elektrokamionů.
Protože tam na rozdíl od eletroautobusů lze jen omezeně čerpat dotace. Navíc shánět u různých komunikaci nabíjecí stanice pro kamiony je obtížné.
Kouzelné slůvko „míří“.
Och, ano, to jsem přehlédl. To má být asi něco ve smyslu, lidstvo míří k objevu elixíru nesmrtelnosti. Už více jak 1000 let.
Německo plánuje zatrolejovat většinu svých dálnic.
Hmm. Ale aby kamion nevyjel z pod troleje tak, by se hodily dva vodicí profily a z kol kamionům sundat gumy.
To je tím, že výhled cloní trakční podpěry troleje pro leteckou nákladní dopravu.
Využití bližších zdrojů nastane zanedlouho:
https://www.akademiemobility.cz/aktuality/1569/jak-zavadet-koncept-15minutoveho-mesta
Již brzy do patnáctiminutového města!
No není náhdou na Slovensku otevřeno další kvantum nových předražených silnic? Tak je potřeba vyměstnat dopravu ze železnice na silnice aby se to zaplatilo.
Tu nejsložitejší, nejrozsáhlejší a superutajovanou konspiraci vždycky odhalí obyčený pepík.
Není, Slovenska silniční síť je v podobném stavu jako ta železniční.
Není. Vždyť i dálnice Bratislava-Košice vede přes Maďarsko…
Naopak. Hlavné cesty sú v podobnom stave ako železnica a ďalší presun dopravy zo železnice na cesty ich môže kľudne definitívne pochovať. Dajte si do googla „zatvorený most“…
Za posledné roky už zopár mostov padlo, niektoré sú uzavreté. Napríklad havarijný stav nadjazdu v Seredi a riziko jeho zrútenia spôsobil uzavretie elektrizovanej dvojkoľajky do Galanty. Osobáky sú nahradené autobusmi, náklady odkláňané cez Bratislavu.