Slovenské lince RegioJetu prudce přibyli cestující, ministr žádá dvoupodlažní vlaky
Výrazný skok v počtu cestujících zaznamenala loni společnost RegioJet na vlakové lince Bratislava – Komárno. Vlaků RegioJetu využilo 3,8 milionu
Výrazný skok v počtu cestujících zaznamenala loni společnost RegioJet na vlakové lince Bratislava – Komárno. Vlaků RegioJetu využilo 3,8 milionu cestujících, což je meziročně o milion více. Linka se tak začala potýkat s kapacitními problémy.
Důvodem nárůstu je především zaintegrování linky do dopravního systému Bratislavského kraje, takže cestující z předměstských oblastí Bratislavy mohli začít využívat vlaky na své předplacené jízdenky místo MHD. Podle RegioJetu cestující do vlaku nahnala i řada uzavírek na silnicích v okolí metropole.
Nejvytíženějším úsek je Kvetoslavov – Bratislava, potažmo Dunajská Streda – Bratislava, kde vlak musí ve špičce pobrat až 700 cestujících. To je na hranici současné kapacity, ministerstvo dopravy jako objednatel linky proto volá po navýšení kapacity v podobě nasazení dvoupodlažních vlaků.
„Jednáme s ministerstvem o více variantách, jednou z nich je pronájem vlaků od ZSSK,“ uvedl RegioJet v tiskové zprávě. Výslovně zmiňuje jednotky push-pull ZSSK (řada 951 + 051), což jsou jediné dvoupodlažní jednotky schválené na Slovensku pro dieselovou trakci.
Ministr Arpád Érsek vidí jako jednu z možností i pronájem či nákup dvoupodlažních jednotek v zahraničí. „Vyzval jsem soukromého dopravce, aby pro trať zajistil poschoďová vozidla. Jen tak lze zásadním způsobem zvýšit kapacitu. Jsme připraveni urychlit schvalovací proces těchto vozidel na Drážním úřadu, aby mohla začít jezdit co nejdříve,“ citoval Érseka slovenský list SME. RegioJet nicméně upozorňuje na nedostatek volných vlaků v Evropě.
RegioJet převzal provoz na jihoslovenské lince v roce 2012. Rok předtím tam ZSSK přepravila 800 tisíc cestujících. RegioJet zde provozuje 15 jednotek (Desiro, Talent, 628). Ve špičkách jezdí tři spojené Talenty s kapacitou 480 sedících cestujících, řada jich tak musí stát.