ZSSK na týden zlevní jízdenky na vlak o polovinu
Nová elektrická jednotka 495.951 pro TEŽ. Foto: Makbedrik dream photo / FB profil ZSSK
Akce má přesvědčit lidi k přesunu z aut do vlaků.
Akce má přesvědčit lidi k přesunu z aut do vlaků.
Vzhledem k tomu, že je jízda autem podstatně dražší než jízda vlakem (mimo spolujízdy, která zase přináší tytéž problémy jako VHD), není snížení ceny ten správný stimul. Lákat cestující do vlaků by mohla pohodlnost (sedadlo, wifi, káva), rychlost a frekvence spojů.
Pohříchu bych s tím ale počkal, dokud bude mít VHD obrovský handicap s povinným přidušováním opičímí ksichty. Sorry, ale za téhle situace akceptuju i dvojnásobnou jízdní dobu.
Pravda, ovšem nahrazováním starých jednotek, dunihlavy a pantery, kde je komfort horší, nerozhodné naopak naženou do aut.
A taky zdražování všeho, co souvisí s MHD v Praze.
Prostě, podle logiky: Čím je to dražší, tím víc to lidé chtějí! 🙂
Hmm…kolik by musel stát roční kupon v Praze, aby ta cena odpovídala realitě?
„V Česku lze očekávat, že během Evropského týdne mobility budou lidé nejvíce řešit průjezdnost Prahy autem.“
Dobře autor! 😀
Na západ od Prahy je běžné, že takto velká města mají dálniční obchvat a tak tranzit nemusí sjíždět na městské komunikace.
Na východ od Prahy je běžné, že je takový obchvat téměř hotový, jemnovitě Varšava, Bratislava, Budapešť, Záhřeb. Bulharský Bělehrad je ve srovnatelném stavu, Rumunská Bukurešť má okruh hotový.
Ministr Dopravy řeší 6km lokálku s jednou zastávkou a vláčkofilové pomstu Praze 6 beztlumičovým Sergejem, že požadují tunelovou variantu dvojkolejné tratě na Kladno, aby si vydupali neprojednataelnou povrchovou.
Bratislavu bych moc nezmiňoval, ta bude mít asi evropský unikát. Obchvat, na který se z nejdůležitější dálnice nepůjde napojit, a to minimálně dalších 5 let.
A Bukurešť bych taky nezmiňoval, ten obchvat je často dvoupruh s úrovňovými křižovatkami, kde se zařadíte do fronty kamionů. Je to možná nejhorší město v EU z hlediska automobilové dopravy. Problém není jen projet městem, ale i ráno někudy z města vyjet ven. Metro je spolehlivé, ale vede jen někam, na konečných se moc nedá parkovat a v centru je tak nacpané, že musíte dvě tři soupravy nechat ujet, než se protlačíte k nástupu.
No vidíte.
A v roce 2060 bude světoví v tom, že nebudeme mít žádné dálnice (a tedy ani žádné dálniční obchvaty).
Doplním: Moskva má okruhů (obchvatů) PĚT. A na každé letiště jezdí vlak!
Jednou společnost dospěje k myšlence Trainsharing. Lidé cestující ve stejný čas si koupí jednotku a objednají trasu. Zbytek kapacity nabídnou ostatním..
Až budu miliardář, koupím si obytný vagon…
Pokud se jezdí systémem náhodných výstřelů, tak ani kdyby lidem platili, je nedostanou z aut do vlaků. Což platí i pro tuzemské marketingové specialisty.
Nevyžádaná rada pro ŽSR; dokud nebudou vlaky jezdit po moderních tratích rychlostí vyšší než je rychlost aut (160 je fakt minimum) tak vám lidi vlakem jezdit nebudou. Ani zadarmo.
Zvlášní je, že ten „žlutý čehnúň“ nemusel jezdit 160 a přesto se znásobil počet cestujících. Ani jinde není potřeba jezdit 160 a přesto jsou vlaky plné.
Ono to bude také stabilním a snadno zapamatovatelným jízdním řádem, přístupem dopravce a přítupem do vlaku (lidi chtějí peron) a nemívat zpoždění. Návazné přípoje dokážou dělat divy. Ale to by na ministerstvu dopravy nesměly bojovat rodinné klany proti sobě, kdo se pomstí tomu druhému ujetím přípoje.
Což se zlutemu cehunovi , tedy nemít zpoždění , ne vždy dařilo a daří , nástupiště nestavěl a jízdní rad v taktu mají ZSSK už dost dlouho.
Nikde píšu, že Jančura ty náspuiště stavěl. Postavila jiná společnost: https://www.zelpage.cz/zpravy/8370?lang=en
Jen chci říct, že to jde jedno s druhým. A že se nedařilo? No za ty srážky na přejezdech fakt nemohl. Bylo jich tolik, že mu došly záložní soupravy.
A bude to příčina zániku vlakového spojení do Chorvatska…
Možná žkuťoch jezdí plnej na komerčních spojích, ale v závazku v ÚK je RJ naprostá katastrofa a cestující spíše odrazuje od cestování vlakem (minimálně mě; uvidíme, jak to bude vypadat po.příchodu nových jednotek). 🙂
Ale tito lidé, kteří začali jezdit kvalitnějšími vlaky (ať už mají barvu jakoukoli) přece už jezdí. Teď jde o ty, kteří na tu vlnu nenastoupili a mají náročnější požadavky. Cena jízdenky mezi těmito požadavky nebude.
Do Dunajské Stredy jezdila 810, někdy s přívěšákem. Pak přišel arciďábel s něměckým šrotem a byly pořeba 4 vozy, kolik jezdilo lidí. Není to jenom cenou.
Je to i vývojem infrastruktury.. tedy i stavebním Boomerang na východ od Presporku ..
Uvidíme, zda se ZSSK podaří zachovat ty objemy, až tam místo naslibovaných moderních vozidel zase začne posílat obvyklý rušňošrot.
Ano. Až bude z Prahy do Dobříše jezdit místo „regionovy“ „pavouk“ nebo „žralok“, bude to hned o něčem jiném.
Vytížené vlaky (asi dva páry) také jezdila 750+2x největší šrot, který v Nových Zámcích našli. Vůbec nevadilo, že se smrad z WC linul přes půlku vozu, protože to mělo mexickou klimatizaci a dveře, které otevřel jen kulturista, hlavně to nebylo žluté.
Levnější jízdenky sice možná pár cestujících přitáhnou, ale rozhodně je nepřesunou z aut.
K tomu je potřeba, aby železnice byla rychlá moderní a spolehlivá. Lidé nejezdí autem kvůli ceně, ale kvůli dostupnosti.
Přesně tak. Nechápu, že i v roce 2021 trvá cesta vlakem z HK do Phy 1h50min s je to 100km nebo do Jihlavy úžasné 3h a víc 🙁 další oblast kde jsme se za 30let nikam neposunuli.
Jak kde. Z Ostravy do Prahy je to o 1,5 hodiny kratší. No a z Prahy do Jihlavy je to stejné od otevření trati přes Vysočinu.
No…v roce 2050 to bude 45 minut…
To ne no…
Ten přesun začne být dramatický až po dostatečném zchátrání D a I…
Příspěvek ŽSR k evropskému týdnu mobility je zavedení PJ 10km/h přes výhybky 23 a 33 v ŽST Bratislava Petržalka, což platí pro všechny vlaky od/do Kittsee.
Železnici třikrát zdar!!
Nebojte, tato pomalá jízda bude jistě již brzy odstraněna a nahrazena trvalým omezením rychlosti.
To dáš, Karle 😉
Na SK sa rekonstruuje koridor, ale ostatne trate sa pomaly rozpadavaju. To som netusil, ze aj na takej frekventovanej ZST BA Petrzalka su pridavane PJ 10 km/hod. PJ sa zmenia na trvale obmedzenia rychlosti 🙁
Škoda že to nedali vědět dřív. Určitě bych to využil.
Nepochopili, že při balkánských jízdních řádech a kovošrotu na kolečkách nepřijdou lidi ani při nulovém jízdném?
Co je to „slovenské dráhy“? Fakticky to není nic a pokud bych si pod tím měl něco představit, tak si spíš představím ŽSR.
Pod pojem „slovenské dráhy“ spadají i veškeré dráhy lanové, tramvajové i trolejbusové …. a rovněž vlečky,
Ano, to je přesná odpověď. Žádná z vyjmenovaných drah ovšem slevu cestujícímu nedá, tu mu dá až DOPRAVCE na dané dráze.
Co je to za neustále křísenou iluzi, že lidi „přesuneme z aut do vlaků“? Ty lidi nejezdí vlakem proto, že jim z různých důvodů nevyhovuje a týdenní zlevnění jízdného na tom nic nezmění. Pokud to někdo s tím přesunem myslí vážně (což stejně nemyslí), musí těm lidem nabídnout to, co chtějí a co je přesvědčí.
Souhlasím. Marketingový blábol, který se v PR a na prezentacích tak krásně vyjímá…
Souhlas. Železnice znamená mobilitu pro (zanedbatelnou) menšinu obyvatelstva.
Důchodce, žactvo…
Jen aby to nedopadlo jako v minulosti, že cestující musel v e-shopu aktivně změnit typ jízdného, jinak mu vypadla jízdenka za plnou cenu 🙂
Žiaľ, je to presne tak ako popisujete, kupujúci bude musieť zvoliť typ zľavy ETM, automaticky ju nedostane. Zdroj: aktuality ZSSK.
Bože, bože…
Regional umí vystavit automaticky, takže se nechce, ne že to nejde. Nebo to dělají schválně.
Ani Regional nedáva automaticky. Keď ju zvlášť nenájdete a nezakliknete, tak vám nedá.
Aha, pardon, spletl jsem to s mobilní aplikací, ta dává Regional automaticky, ale ETM nebyl automaticky ani tam.
Dokud se nezruší roušky či respirátory, tak prostě návrat lidí nebude.
Návrat lidí už dávno nastal. Celé léto zažívám plné, ne-li vyprodané dálkové vlaky. Jde o to, že řada lidí se ještě nevrátila k běžném cestování nebo pravidelným cestám do práce.
Jasně, někdo má třeba s respirátorem fakt velký problém – fyzický nebo mentální – ale prezentovat to jako hlavní faktor je blbost.
Ámen
Ten faktor je pořád necelá pětina (že stále chybí z tohoto důvodu nebo obav).
Ono to má některé důvody. Část lidí díky home office jezdí méně, část zjistila, že auto či spolujízda je pohodlnější, rychlejší a nestojí o tolik více.
A pak je zde otázka, kde reálně chybí cestující (dálková, regionální, příměstská a městská doprava)? A zda-li došlo k přesunům mezi segmenty veřejné dopravy.
Co pozoruji v okolí Brna, tak aut je minimálně stejně, nebo více, než před kovidem. Jestli je to dané větším provozem, nebo dopravníma uzavírkama a husčím provozem to nedokážu posoudit. Ale úbytek cestujících v MHD a příměstských autobusech je dost znatelný. Hlavně se změnila struktura cestujících. Mláděže a seniorů jezdí asi tak stejně, ale ubylo pracujícího lidu. Z části asi větším využíváním homeofficu, nebo jako řada mých kolegů jsme přestaly používat veřejnou dopravu na cesty do práce z důvodů povinosti dusítka na xichtu. Tím veřejná doprava pro nás ztratila výhodu relativní pohodlnosti, kde se dalo číst, pracovat, nebo spát. Používání… Číst vice »
Vážím si vašich názorů Juraji.
Mohu vám dát i svůj. Jde o střední nižší třídu. Tzv. Pololopaty.
Slovensko jsem měli objednané od Ledna. Díky psycho vyšilování a v podstatě uzavření hranic jsme SK zrušili.
Vydali jsme se do Jižních Čech.
Žádná komerce (pára jhmd, apod.)
Vlaky v podstatě prázdné. Jak Jižní expresy, tak Vltavy.
Syn jezdí pravidelně na 270 a taky v létě neměl problém si sednout.
Co je velký problém jsou ranní špičky, pátky a neděle večer.
K návratu rovněž chybí obnovení provozu = znovuobjednání vlaků na řadě tratí ….
Ve Vysokých Tatrách kromě dodávky nových vozidel také modernizace infrastruktury, aby na trase Poprad – Štrbské Pleso mohl být 30 minutový interval …