Slovenské dráhy chystají nákup akutrolejových jednotek, plánují je pro dvě tratě
Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: Alstom![Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: Alstom](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/08/vms3.jpg)
![Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: Alstom](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/08/vms3.jpg)
Dopravce chce jednotky BEMU nasadit i na sklonově náročnou trať Zvolen - Vrútky.
Přinejmenším BB – Martin jednoho dne stejně budou potřeba dráty, tady to je o návratu přímých Ex do Prahy (nebo minimálně Ostravy). Samozřejmě že je to zároveň úsek nejnáročnější, nicméně opravdu už se někdo seriozně zabýval otázkou těch tunelů z tohoto pohledu? Vždyť mnohé jiné stejně velké tunely dráty mají. Nebo aspoň, zdravíme do Ošelína, „trolejnici“…
Po konverzi Žiliny na 25 kV už bude chybět jeden jediný krok (Dubná Skala), aby nebyla ani potřeba nová napáječka…
Je fascinující sledovat, jak po osekání nepoddajných větví v TV Markíza strom PPF na půdě Slovenska sílí a kvete. Až se obalí ovocem, bude sladké nebo trpké?
Ke? Vlaky od Škodovky tam jezdí už dlouhé roky, vždyť v okolí Košic odstavili Tornáda o hodně dřív než ČD. To mají lidi jezdit ve starých zgarbách, jen aby si náhodou výrobce vozidel nevydělal?
Aspoň tu rampu z Martina do Čremošného by mohly zadrátovat, tam žádný tunely jako problém pro elektrizaci nejsou.
Stačí chtít, zadat a zaplatit projekt i následnou realizaci. Okolní obyvatelé to v akci Z (nezrušil někdo robotu?) nepostaví.
Nie. Treba radšej Moldavu.
Tak jestli by to pomohlo optimalizovat ty baterie tak ano, ale jinak mi to velký smysl nedává, BEMU by tam musely jezdit tak jako tak na všem. Leda že by vznikl navíc nějaký turčianský S-Bahn ze Žiliny do Teplic, kde by pak stačily EMU.
kolik je aktualni Vmax na beztrolejovych usecich?
ZV-MT a LE-NZ? diky za info
Kuk https://www.openrailwaymap.org/
Martin – Turčianské Teplice 100, Leopoldov – Hlohovec 100, Hlohovec – Šurany 80.
Leopoldov-Surany 80 po novom
A protože to je ZSSK, tak prozřetelně bez 1. třídy, byť jediné spoje Vrútky – Zvolen jsou R Fatran…
Aj Pantery obstarali bez ETCS a teraz im nemôžu jazdiť po core TEN-T koridoroch.
To už ale nenastane
A peniaze na ne im vyrastu na stromoch…
Další ukázka myšlení Slováka. Jsem rád, že jste se trhli 🙂
trosku hnus z vasi strany – u nas v Evrope tomu rikame „pece radneho hospodare“……ale jestli takhle nakupujete hrnce a pujcky tak preju mnoho zdaru 🙂
No ak vam „nerozhadzovat peniaze, ktore po a nemame a po be, keby sme aj mali je na SK zelezniciach milion veci co horia viac“ pride ako nieco negativne… potom fakt neviem co vam povedat.
A víte, že i na Slovensku je rozdíl mezi správcem infrastruktury a dopravcem? Nebo to platí i na silnici, že by dopravci neměli kupovat nové vozy, protože silnice ty peníze potřebují víc? 😉
A vy viete, ze obidve tie spolocnosti su statne, spadajuce pod rovnaky rezort a teda financovane z rovnakeho baliku penazi?
A vy víte, to že ksou státní ještě neznamená, že si mezi sebou mohou přelévat penize jak se jim zlíbí? 😉
Myslím, že pláčete na nesprávném hrobě.
Hlavně by to měl vědět autor textu, titulek článku zní: „Slovenské dráhy chystají nákup…“.
Možná by stálo za zamyšlení, co to vlastně je za firmu.
Z hlediska logického výkladu pojmu DRÁHY jsou koleje, stanice, zkrátka infra.
To, že v Česku máme poněkud pomatené označení státního dopravce „České Dráhy“, je věc jiná.
Já? Asi jste se spletl, ne? Opravdu neschopnost porozumět textu a neznalost realií, či přímo projevy demagogie je chyba autora textu? Ne, spíše autora komentáře? 😉 😁
„A víte, že i na Slovensku je rozdíl mezi správcem infrastruktury a dopravcem?“
To je váš dotaz, ne můj. 🙂
Ale však nech kupujú nové vozy, to nikto nerozporuje.
Ale to čo skutočne potrebujú. Napríklad náhradu za požičané Vectrony, ktoré onedlho nebudú mať k dispozícii a nikto netuší, čím a ako ich nahradia…
To nemá s národností nic společného, to je způsob myšlení, to tu mají mnozí také. 😉
Nebo v EU.
A jak dlouho ještě má na těch meziregionálních Fatranech jezdit brejlovec s vysokopodlažní klasikou částečně pod trolejí, aby se vyplatilo nic nekupovat?
Asi dokud se to nezačne rozpadat za jízdy. Ale to je úroveň Balkánu víc na jih, kde se jezdí na pár tratích a jízdní řád je jako noty na buben.
Nie je ta požiadavka na 120 km/h na trate bez troleja zbytočne prehnaná? Veď na uvedených tratiach sa i tak jazdí 40 – 80 km/h a investovať do ich modernizácie štát nechce.
Otázkou je, jestli to někdy pojede na koridoru při napětové výluce a kolik by se ušetřilo zpomalením na 80 km/h.
Víte se 100% jistotou, že po celou dobu jejich životnosti nebudou z jakéhokoliv důvodu 120 z baterií potřebovat? Tak to klobouk dolů….
Není náhodou z Martina do Turčianských Teplic už dávno stovka? Stejně tak z Nových Zámků na Nitru to jede slušně, ne? Těch 120 km/h je u vozidel nezávislé trakce dneska v podstatě minimum a nevím jakou úsporu by mělo poptávat to pomalejší.
Je.
Ale Nitra – Šurany by mala byť iba 80
U té 80 bych řekl, že je to lenost (zabezpečovačka?, nutnost přechodu do vyššího rychlostního pásma a tím větší nárok na údržbu?)ŽSR to zvednout na něco vyššího, trať moc klikatá není, aby se na ní jezdilo tak pomalu.
Hej, je v stave ako všetky regionálky na Slovensku, t.j. ako za cisára pána.
Na mnohých regionálkach by sa dalo toho dosť urobiť za pomerne málo peňazí.
Nový polygon pro Škodu?
Nebo Stadler….
Dvojsystémové jednotky s baterií, to ke jistá zakázka pro Škodu, obzvláště s jistým odběrem pouze 10 jednotek.
Co mají slováci poptavat 5 jednotek na střidavinu, pak 5 jednotek na stejnosměr s postupným předělánim na střidavinu?
Nedávno vzail 4x Kiss od Stadlera, ne?
To bol kauf. Zrazu sme moderní….
To nevím, ale v tomto případě nejste za kokoty, co platí za to, aby byli betatesteři Škody Plzeň,