Slovenské dráhy chystají nákup akutrolejových jednotek, plánují je pro dvě tratě
Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: Alstom
Dopravce chce jednotky BEMU nasadit i na sklonově náročnou trať Zvolen - Vrútky.
Co lobbing ShAde. Pro Vás mladší. Ex prezident, v době, kdy byl premiérem ( cca 26-22 let zpět) Silně loboval za dovoz motorového skanzenu (i když nového ) za splátky ruského dluhu . Holt cestující museli přežít čtvrt století, aby se dožili nového výběrového řízení na náhradu tohoto šrotu (z Miščiny či odkud to vlastně je )
Marfuši na Slovensko nedovezli, ty skončili v Maďarsku. Takže dlabané ingoty z Mytišči si cestující přežívat nemuseli.
V ČR byla jednotka na zkoušku.
Podle požadavků dopravce má výrobce nabídnout dvousystémové jednotky s kapacitou do 150 míst a maximální rychlostí 160 km/h při jízdě pod trolejí a 120 km/v bateriovém režimu. Dokumentace zatím neřeší například minimální výkon.
—
Skvělé! Už teď je jasné, jaké soupravy tam budou nakonec jezdit. Že ŠT? Miluji tyhle okaté, předem vybrané dohody…
Lobbing škodovky bude úspešný. Na 99% sa súťaž vypíše šitá na mieru.
Lobbing aktuálně ani není potřeba. Škodovka jako jediná vyvíjela BEMU pro CZ/SK trh, který je specifický potřebou dvousystémových jednotek. To zatím žádný jiný výrobce neumí.
Aby si nebol prekvapený, čo vo Vrútkach za dverami vyvíjajú.
Vrútocká pomsta 2 ? Snáď nie, dúfajme, že to vyhrá nejaký spoľahlivý výrobca. Aj keď, pri súčasnej vláde ….
Každý vlak, čo ZSSK kupuje ide cez niektorú ŽOS, proste, bez percenta pre oligarchov by ani Stadler, ani Škoda neuspeli.
Inak ten nápad s BEMU znie rozumne, toto sú trate, kde to dáva zmysel.
Na elektrickú jednotku si doteraz netrúfli, ale je pravda, že keď im ubudla robota s postupne vyraďovanými Gorilami, tak je tu riziko, že sa budú príliš nudiť 😉
No neni to dávno co se zde v diskuzi chvastali chlapi ze Siemensu, že taky dělaji BEMU pro CZ/SK trh….
CZ/SK trh je opravdu specifický! Ale dobrpu pověstí z pohledu Fair-Playe to opravdu nebude… 🤣🤣🤣
Předpokládám využití nějakého dotačního programu nebo bezúročné půjčky. Označení „bezemisní vlaky“ bude fungovat. A komín je jinde.
Tak zrovna Slovensko je na tom relativně dobře, 55 % z jádra a 20 % obnovitelných, přičemž ještě finišují s dalším reaktorem, příští rok by měl jít do provozu.
Takze rozostavane boli 3 a 4 blok Mochoviec. 3 blok Mochoviec nabehol na 100% vykon na jesen minuleho roku. Do 4 bloku Mochoviec by mali zavazat palivo na jar 2025.
BB – Turčianské Teplice, tam dráty přes ty tunely jsou téměř nereálné, navíc ta trať je rychlostně pomalá.
Možná by bylo lepší buďto novostavba nebo se pokusit o novou trať BB – Ružomberok (původně trať do Vrútek měla vést do Ružomberoka)
Ty by si mal ísť za ministra. Máš ešte lepšie nápady ako ten súčastný.
Jedná se o vizi a možnosti. Ale elektrifikovat současno, což bude znamenat investici, trať BB – Turčianské Teplice by bylo neskutečně drahé a je otázka, zda by nevyšla lépe novostavba nebo trať jiným směrem (směrem na RK přes Donovaly).
Přinejmenším BB – Martin jednoho dne stejně budou potřeba dráty, tady to je o návratu přímých Ex do Prahy (nebo minimálně Ostravy). Samozřejmě že je to zároveň úsek nejnáročnější, nicméně opravdu už se někdo seriozně zabýval otázkou těch tunelů z tohoto pohledu? Vždyť mnohé jiné stejně velké tunely dráty mají. Nebo aspoň, zdravíme do Ošelína, „trolejnici“…
Po konverzi Žiliny na 25 kV už bude chybět jeden jediný krok (Dubná Skala), aby nebyla ani potřeba nová napáječka…
Je fascinující sledovat, jak po osekání nepoddajných větví v TV Markíza strom PPF na půdě Slovenska sílí a kvete. Až se obalí ovocem, bude sladké nebo trpké?
Ke? Vlaky od Škodovky tam jezdí už dlouhé roky, vždyť v okolí Košic odstavili Tornáda o hodně dřív než ČD. To mají lidi jezdit ve starých zgarbách, jen aby si náhodou výrobce vozidel nevydělal?
No a prečo si myslíš, že sa PPF podvolilo? Aby jazdili aj ďalšie. Mýto vieš kto u nás vyberá?
Ten důvod je mýto, tam jde o větší peníze a taky fakt, že PPF musí hrát podle pravidel, které jste si vy sami svou volbou nastavili. Házet to na jiné je takové, no typicky východní.
Navíc PPF , jako obchodní korporace, logicky má demokracii v SK někde u pozadí.
Aspoň tu rampu z Martina do Čremošného by mohly zadrátovat, tam žádný tunely jako problém pro elektrizaci nejsou.
Stačí chtít, zadat a zaplatit projekt i následnou realizaci. Okolní obyvatelé to v akci Z (nezrušil někdo robotu?) nepostaví.
Nie. Treba radšej Moldavu.
Celý jižní tah by měl být pod dráty…
Pak bych si za Košický kraj dovedl představit BEMU do Dobšiné a Slavošovic (popřípadě i Medzev). Něco třeba zrychleného v prokladě rychlíků.
Tak jestli by to pomohlo optimalizovat ty baterie tak ano, ale jinak mi to velký smysl nedává, BEMU by tam musely jezdit tak jako tak na všem. Leda že by vznikl navíc nějaký turčianský S-Bahn ze Žiliny do Teplic, kde by pak stačily EMU.
Ano, asi v rámci optimalizace velikosti baterky, aby to z BaBy nahoru na Harmanec mohlo jezdit trochu svižněji.
Ve finále by mohly pro ten S–bahn do Prievidze mít taky nějaké to BEMU.
kolik je aktualni Vmax na beztrolejovych usecich?
ZV-MT a LE-NZ? diky za info
Kuk https://www.openrailwaymap.org/
Martin – Turčianské Teplice 100, Leopoldov – Hlohovec 100, Hlohovec – Šurany 80.
Leopoldov-Surany 80 po novom
Leopoldov – Hlohovec 90
Hlohovec – Šurany 80
A protože to je ZSSK, tak prozřetelně bez 1. třídy, byť jediné spoje Vrútky – Zvolen jsou R Fatran…
Aj Pantery obstarali bez ETCS a teraz im nemôžu jazdiť po core TEN-T koridoroch.
To už ale nenastane
A peniaze na ne im vyrastu na stromoch…
Další ukázka myšlení Slováka. Jsem rád, že jste se trhli 🙂
trosku hnus z vasi strany – u nas v Evrope tomu rikame „pece radneho hospodare“……ale jestli takhle nakupujete hrnce a pujcky tak preju mnoho zdaru 🙂
No ak vam „nerozhadzovat peniaze, ktore po a nemame a po be, keby sme aj mali je na SK zelezniciach milion veci co horia viac“ pride ako nieco negativne… potom fakt neviem co vam povedat.
A víte, že i na Slovensku je rozdíl mezi správcem infrastruktury a dopravcem? Nebo to platí i na silnici, že by dopravci neměli kupovat nové vozy, protože silnice ty peníze potřebují víc? 😉
A vy viete, ze obidve tie spolocnosti su statne, spadajuce pod rovnaky rezort a teda financovane z rovnakeho baliku penazi?
A vy víte, to že ksou státní ještě neznamená, že si mezi sebou mohou přelévat penize jak se jim zlíbí? 😉
Myslím, že pláčete na nesprávném hrobě.
Hlavně by to měl vědět autor textu, titulek článku zní: „Slovenské dráhy chystají nákup…“.
Možná by stálo za zamyšlení, co to vlastně je za firmu.
Z hlediska logického výkladu pojmu DRÁHY jsou koleje, stanice, zkrátka infra.
To, že v Česku máme poněkud pomatené označení státního dopravce „České Dráhy“, je věc jiná.
Já? Asi jste se spletl, ne? Opravdu neschopnost porozumět textu a neznalost realií, či přímo projevy demagogie je chyba autora textu? Ne, spíše autora komentáře? 😉 😁
„A víte, že i na Slovensku je rozdíl mezi správcem infrastruktury a dopravcem?“
To je váš dotaz, ne můj. 🙂
A? Z toho plyne co? Že jste si něco dalšího domyslel? 😉😁
Ale však nech kupujú nové vozy, to nikto nerozporuje.
Ale to čo skutočne potrebujú. Napríklad náhradu za požičané Vectrony, ktoré onedlho nebudú mať k dispozícii a nikto netuší, čím a ako ich nahradia…
No čím? Do Žiliny laminátkou na RR, do Košic 361 místo Prahy. Kusy 383.1 jezdící do Prahy obsadí Vectronem ČD.
A to musíte vědět? Co třeba další zapůjčení? A ne, neexistují jen kedna možnost. 😉
Pindáš podráždene jak baba s PMS… 😉
Ja netvrdím že je len jedna možnosť. Len všetky riešenia si vyžadujú čas…, lebo potom je to iba zúfalé plátanie.
Asi Ti niečo ušlo, ale ZSSK pripravuje vyhlásiť tender na nákup lokomotív. Dobre viem prečo píšem že nikto zatiaľ netuší ako tie Vectrony nahradia…, lebo ZSSK sa tvári, že do roku 2027 vyriešia financovanie, zbehne im VO a ešte aj niekto tie rušne vyrobí.
Áno, potom budú na rýchlo riešiť požičanie rušňov.
Ešte keby sa aj dovybavenie Panterov s ETCS dalo nejako mávnutím čarovného prútika vyriešiť…
To nemá s národností nic společného, to je způsob myšlení, to tu mají mnozí také. 😉
Nebo v EU.
A jak dlouho ještě má na těch meziregionálních Fatranech jezdit brejlovec s vysokopodlažní klasikou částečně pod trolejí, aby se vyplatilo nic nekupovat?
Asi dokud se to nezačne rozpadat za jízdy. Ale to je úroveň Balkánu víc na jih, kde se jezdí na pár tratích a jízdní řád je jako noty na buben.
Nie je ta požiadavka na 120 km/h na trate bez troleja zbytočne prehnaná? Veď na uvedených tratiach sa i tak jazdí 40 – 80 km/h a investovať do ich modernizácie štát nechce.
Otázkou je, jestli to někdy pojede na koridoru při napětové výluce a kolik by se ušetřilo zpomalením na 80 km/h.
Víte se 100% jistotou, že po celou dobu jejich životnosti nebudou z jakéhokoliv důvodu 120 z baterií potřebovat? Tak to klobouk dolů….
Není náhodou z Martina do Turčianských Teplic už dávno stovka? Stejně tak z Nových Zámků na Nitru to jede slušně, ne? Těch 120 km/h je u vozidel nezávislé trakce dneska v podstatě minimum a nevím jakou úsporu by mělo poptávat to pomalejší.
Je.
Ale Nitra – Šurany by mala byť iba 80
U té 80 bych řekl, že je to lenost (zabezpečovačka?, nutnost přechodu do vyššího rychlostního pásma a tím větší nárok na údržbu?)ŽSR to zvednout na něco vyššího, trať moc klikatá není, aby se na ní jezdilo tak pomalu.
Hej, je v stave ako všetky regionálky na Slovensku, t.j. ako za cisára pána.
Na mnohých regionálkach by sa dalo toho dosť urobiť za pomerne málo peňazí.
Nie, ŽSR v zásade rýchlosti na tratiach len znižujú, ako pred nedávnom Hlohovec – Zbehy zo 100 na 80.
Nový polygon pro Škodu?
Nebo Stadler….
Dvojsystémové jednotky s baterií, to ke jistá zakázka pro Škodu, obzvláště s jistým odběrem pouze 10 jednotek.
Co mají slováci poptavat 5 jednotek na střidavinu, pak 5 jednotek na stejnosměr s postupným předělánim na střidavinu?
Nedávno vzail 4x Kiss od Stadlera, ne?
To bol kauf. Zrazu sme moderní….
To nevím, ale v tomto případě nejste za kokoty, co platí za to, aby byli betatesteři Škody Plzeň,