Slovenské dráhy chystají nákup akutrolejových jednotek, plánují je pro dvě tratě

Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: AlstomNová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: Alstom

Dopravce chce jednotky BEMU nasadit i na sklonově náročnou trať Zvolen - Vrútky.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) je dalším dopravcem, který začíná řešit pořízení dvouzdrojových jednotek, které kombinují pohon elektromotoru z troleje a baterie (BEMU). Zahájila takzvané předběžné tržní konzultace, které mají ukázat dopravci, jaká je nabídka na trhu v tomto segmentu.

O zahájení konzultací informoval jako první server Railpage.net, veškeré podklady jsou na profilu zadavatele.

ZSSK chce podle dokumentace koupit až třicet jednotek (závazně 10-20, opce na dalších 10). Jezdit mají na tratích Trnava – Leopoldov – Nitra – Nové Zámky (z 88 kilometrů 60 kilometrů mimo trolej) a po trati ze Žiliny do Zvolena přes Martin a Banskou Bystricu (ze 117 kilometrů 67 kilometrů mimo trolej, sklonově velmi náročná trať).

Jde o tratě, kde dosud tyto výkony jezdí motorové jednotky řady 861 nebo klasické soupravy osobních vozů tažených motorovou lokomotivou.

Podle požadavků dopravce má výrobce nabídnout dvousystémové jednotky s kapacitou do 150 míst a maximální rychlostí 160 km/h při jízdě pod trolejí a 120 km/v bateriovém režimu. Dokumentace zatím neřeší například minimální výkon.

Tagy BEMU Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
42 komentářů