Slovenská vláda schválila zrušení dálničních známek

Slovenská dálnice D1 u Trnavy. Autor: Cereus – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16115585Slovenská dálnice D1 u Trnavy. Autor: Cereus – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16115585

Končící slovenská vláda premiéra Petera Pellegriniho (Smer-SD) dnes schválila návrh na zrušení dálničních známek. Návrh by měl projít zrychleným legislativním

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nowas

A u nás zase měříme medvěda, teda zlevňujeme pivo. Populisti vsech zemí, vyližte si …

jan

Ono celkově zpoplatňovat dálnice je ne moc dobrý nápad. Výhánět auta do měst, vesnic k chodcům.. Navíc to nerozlišuje, kdo jede ekologicky, kdo ne. Dovedl bych si představit radši vyšší spotřební daň. Ale tam je problém, že když to udělá jeden stát jako Itálie a tak masivně, všichni tankují okolo. B) je to politicky obtížné – protože to co chtějí státy za km dálnice.. Dát do benzínu.. Takhle se to přilepí jako nová daň. Možná bych si dovedl představit nějaké zpoplatnění na základě průměrné rychlosti. Aby to bylo aspoň trochu ekologické.

Alexandr Mikulka

Město nebo vesnice je alternativa k dálnici? Jako že místo jízdy Brno – Ostrava si dám sedm koleček přes Brno?

Bazo

To je inspirace pro Bureše 🙂 Příští volby jsou tu coby dup 🙂 Auta s pivem dostanou výjimku, ty budou moci jezdit bez známky. Pomoc hospodám na prvním místě :))

Jiří Kocurek

Bureš spíš zavede dálniční polatek podle toho, jaké pivo se veze. A nedejbože aby na jednom kamionu byly desítky, dvanáctky, černé a dokonce Birell. Trooper Bier. Celá paleta. Na to nemáme zákonnou sazbu, to se musí zabavit.

Erik Ziak

Jedno slovo: voľby. Typický totálne nesystémový, nepremyslený krok, pri ktorom sa nezabudne „kopnúť“ do znepriatelenej prezidentky. Totálny cirkus a hanba, navyše urážka inteligencie voličov. Politici zjavne dávajú najavo, čo si o nich myslia. Teda tí, čo toto presadzujú. Na to im môžu skočiť iba naozaj menej bystrí spoluobčania, ktorí tie diaľnice aj tak nevyužívajú lebo nemajú ani na auto. Ale je to zadarmo, tak je to dobré. Ako vlaky zadarmo, príklad ďalšej voloviny.

Gejza

Hoci problém je, že tých menej bystrých spoluobčanov je vatsina…

Kopr51

A vy, pán Gejza, patríte ku ktorým?

Medvěd

Nejsou hloupí, auta nebudu objíždět placené úseky silnic a devastovat jim silnice. U nás kdyby Policie vážila už 20 let kamiony, tak to tak nedopadlo ! Nebyly by tak rozlámané.

Jiří Kocurek

Takže z Brna do Pardubic se má jezdit po Jižní spojce a nedevastovat místní kominukaci ve Svitavách.

Cestovatel

Dálnični známka v takové podobě jako ji známe u nás je absolutně diskriminační pro regiony, kde neexistuje ani metr dálnice. To uz by bylo spravedvější mýto, kde zaplatím za km které skutečne ujedu. Jistý smysl by měla také známka víkendová nebo jednodenní.

Flinta

Asi jsem pomaleji chápající, ale v čem dálniční známka v dnešní podobě diskriminuje regiony, kde neexistuje ani metr dálnice?

Miky

Diskriminací měl Cestovatel zřejmě na mysli situaci, že když on vyrazí na objevitelskou expedici do regionu, kde dálnice jsou, tak si „musí“ koupit jednorázově známku za 310 Kč. Pokud by během roku podnikl více expedic, neboť neprozkoumaných dálnicních regionů máme v Zemích koruny české více, pak dokonce 1500 Kč. Naproti tomu nějaký šťatný parchant za těch samých 1500,- najezdí tisíce klidných a spokojených dálničních kilometrů např. po D1.

Niekto

Slovakistan svojou genialitou opäť nesklamal. Och Bože. Je toto možné?

Kopr51

Místo vzdechů organizujte nábor českých učitelů na zaostalé Slovensko, když myslíte že je to s inteligencí slovenských obyvatel na pováženou. Za První republiky byli vysíláni čeští učitelé na Podkarpatskou Rus (nyní zvanou Zakarpatská), kde vykonali mezi mládeží mnoho záslužné práce. I když to po odtržení této části po 2.svět. válce od ČSR mělo de facto neblahé následky. Vzdělanějších obyvatel se bál totalitní Sovětský svaz a zakarpatskou inteligenci posílal do Gulagů, kde ji týral potažmo likvidoval – velmi smutné!

simeon

Před sjednocením Německa se ujal termín „občané NDR volí nohama“

EC104

A Slováci jsou zase před námi…

V. K.

V politické kultuře rozhodně. Tam se lže a krade ještě víc než u nás a to je co říct.

Daniel Mach

No ale když Slováci (tedy alespoň ten jeden) kradou i u nás, tak co s tím?

Paja

Deportovat 🙂

Kopr51

Pokud myslíte, že jsou před námi směrem na Východ, tak to bezesporu. Pokud myslíte empatiemi s lidem prostým, tak to dvojnásob. Ale máme Andreje a my to Slovensko nejen doženeme, ale i předeženeme! (V této souvislosti připomínám vtip ze socíku, kdy plamenný řečník z tribuny volal: Soudruzi, my ten Západ nejen doženeme, ale i předeženeme!! Jeden soudruh v davu však špitl námitku: dohnat, to jo, ale předehnat, to raději ne! Okolostojící kovaní soudruzi se na něj obořili: Jak to myslíš soudruhu?? No jak to myslím soudruzi. Nepředhánět, aby nám nebyly vidět ty holé zadnice…)

Mirda

Ja ze to je april!, ale tady se vraci k socialismu, tak az bude vida zadarmo a elektrika za 50h tak se tam prestehuju👍👍

Mirda

Voda

Kopr51

Voda za 0,14 Kčs/m3, když už. Šalina byla za padoš, možná za 45 halířů, kdo si to má pamatovat.

Jiří Kocurek

Hlavně ale nevzpomínat na to, že 11.000 hrubého neměl nikdo.

Petr

Tak dálniční známky na osobní automobily jsou hlavně úlitbou, pro silniční nákladní dopravce. V době zavádění známek, to tak aspoň zdůvodňovali některé insideři z MD. Nebylo prostě průchozí zpoplatnit tehdy , v té době preferovanou kamionovou dopravu, a nezpoplatnit i osobní automobily.

Petr

Dobrý den,
Chtěl bych jse zeptat, zda budou podle návrhu zproštění poplatků obyvatelé EU, stejně jako u vlaků.
Děkuji za odpověd Petr

Kopr51

Jasně, Češi (nejen) si to po slovenských dálnicích pofrčí free. Ovšem otázkou je, jestli vůbec tenhle zákon vejde v platnost (viz avizované obstrukce prezidentky). No a jestli v platnost vstoupí a sem vtrhne Covid-19 a skutečně 2/3 obyvatel usmrtí, tak si toho ani tak Slováci ani ostatní obyvatelé EU moc asi neužijí. Pěkný černý scénář, co říkáte?

Xyz

to je čistá predvolebná kampaň vládneho SMER, ktorú vie že za 17 dní vo voľbách skončil, tak si chce takto kupovať voličov

dúfam že to prezidentka nepodpíše a nebude sa s tým nepodpisom ponáhľať, už sa ostatne vyjadrila že sa tieto veci nemôžu riešiť v skratenom konaní, takže už nebudú mať čas ju prehlasovat s touto predvolebnou hovadinou

Jen tak tak

Máte naprostou pravdu. Na druhou stranu, aspoň dělají něco pro pracující lid, co ty daně generuje, namísto důchodců, jak to vychytrale dělá Bureš.

Flinta

CVo dělají pro pracující lid? Takto těch 70 milionů Euro zaplatí ti, kteří po dálnicích jezdí. Pokud toto opatření projde, budou se na ně ze svých daní skládat všichni, kteří daně platí. A to nemluvím o tom, že by těch 70 milionů Euro bylo možné použít na něco jiného.

1a1=11

Myslím, že je to správný krok. Cena dálniční známky nezohledňuje její celoroční využití.

Vít Jůza

Jenže oni to nenahrazují poplatkem podle využití!

Ondra

A toto je co za nesmysl ?

ČD4ever

No tak zvýší spotřební daně na paliva, aby měli na stavbu dálnic. Někde ty peníze vzít musí.

1a1=11

V základu je to dobrá myšlenka, ovšem jak k tomu přijde řidič, který celoročně pendluje pouze mezi Horní a Dolní po rozbité okresce, na kterou už z rozpočtu nevyšly peníze.

666

Naprosto stejně jako teď, když platí spotřební daň a silnice se opraví v jiném kraji. Dalniční známka je stejná populistická věc jako stravenky.

Petr

Horší to bude, až bude stoupat počet elektromobilů. Tam už jsou jen dvě možnosti buď spotřební daň na elektřinu, nebo zpoplatnění jízdy po všech komunikacích, tedy pořádně mastná silniční daň. 🙁

EM*

Dnešní auta shromažďují tolik informací, že nebude problém dodanit každý jeden spotřebovaný kWh energie.

Petr

Ano, to je možné, jen to nikdo těm co se těší na levný provoz elektromobilu, nevysvětlí. Prostě nejen, že je drahý elektromobil, ale ještě bude sakra drahý provoz. Hlavně ať neudělají auto na vodu, lidi už takhle nadávají že voda stojí kolem 100 Kč za kubík. Co by říkali až by byla za 30 tisíc kubík. 🙁

xyz

„Pokud odmítne, pak budu s velkým zájmem naslouchat jejímu zdůvodnění, proč slovenským dětem bere z peněženek 25 eur“

Podle této „logiky“ těm dětem tuto částku „bral“ po celá ta léta i SMER předtím, než nyní toto navýšení přídavků schválil.

Mimochodem, jde-li o děti do 18 let, tak peníze stejně dostanou „do svých peněženek“ rodiče a ne samy děti; a nikde není záruka, že ty peníze půjdou do výdajů určeným pro ty děti a ne např. na alkohol/cigarety pro „sociálně slabé“ rodiče.

Filias

Volby na Slovensku se kvapem blíží. Počkejte co se bude dít před volbami tady.

Martin V.

No, zatím jsem si myslel, že největší hrozbou pro stabilitu rozpočtu je ministryně Venezuela Maláčová, ale jak na to koukám…
Pokud se před volbami začnou s Babišem trumfovat v podobném stylu jako teď na Slovensku, tak to vážně nevím, kde to skončí.

súdružka Kolesárová

No, kde podobné rozhazování skončí, to víme nebo tušíme tak nějak všichni – v ( ! ) Výsledkem bude, že sice dálnici/jízdu vlakem/MHD budeme mít zadarmo, ale dálnice bude rozbitá, tratě zanedbané a vozidla MHD zastaralá. Nepamatuji jedinou věc, která by byla „zdarma“ a přitom bezvadně moderně fungující.

Josef Žižkovský

…..smrt…… 😉

Jiří Kocurek

Tu zaplatí na daní pozůstalí, je-li co dědit. A ani ten pohřeb není zadarmo.

Šalinář

Populisti… a to nehledě na fakt, že vybírat za dálnice na Slovensku je trochu drzost…

Rosťa

Na Slovensku drzost? Tak u nás je to zločin za který by se mělo jit do teplaků.

Pavel P.

Vybírat za dálnice je blbost obecně. Dálnice se staví proto, aby odvedly dopravu z měst a výrazně zvýšily bezpečnost provozu tím, že je oddělený protisměr. Vybírat peníze za dálnice je možné jen díky tomu, že lidem ten ušetřený čas za to stojí. Stát by měl všechny motivovat k využití dálnic, tam kde to jen trochu jde, ne je za to trestat …

náhodný kolemjdoucí

Až sem dobrý, naprostý souhlas. Na druhou stranu není spravedlivé, že pokud ten poplatek zrušíme, „rozpustí“ se mezi všechny daňové poplatníky.
Řešením by mohl být silniční poplatek zahrnutý v platbě povinného ručení.

Jakub

Sice výhradně preferuji hromadnou dopravu ale Vámi prezentovaný argument musí zohledňovat i to, že motoristé z daní platí za optimalizaci železničních tratí po kterých taktéž nikdy sami nejezdí.

Vít Jůza

Chybou je, že se vůbec železniční tratě „optimaluzují“.

a8n

To už se ale nebavíme o Slovensku, protože tam zmíněné tvrzení neplatí.

David

A za dálnici bude platit poté úplně každý v povinném ručení, i když to má k nejbližší dálnici 50 km a třeba ani za celý rok nevyužije? To by nebylo asi moc spravedlivé, ne? Já osobně to mám na dálnici 50 km z Jičína (mám to i 30 km směr Liberec, ale ta je stejně neplacená už teď).

Pišta

Budete mít D35 možná, někdy 😀

Jiří Kocurek

Jo jasně. A pepek, co jezdí jenom do města bude platit 1500 Kč navíc, protože z Prahy do Brna vede parkoviště (nebo schodiště?), na které to má Pepek z Jemnice dvě hodiny cesty.

Vít Jůza

Blbost je vybírat JEN za dálnice a vybrané silnice 1. třídy, a to méně než za použití železniční dopravní cesty.

Pavel P.

Souhlasím, nemám problém platit reálné náklady za použití dopravní cesty, jak silniční, tak železniční. Ale abych si to mohl dovolit, tak mi stát nesmí každý měsíc ukrást půlku výplaty a další pětinu z toho zbytku při každém nákupu.
Uvědomte si, že když si koupíte nové auto jako soukromá osoba, tak jenom tím přispějete +- 100.000 Kč do státní kasy.

Jen tak

Hmm.. kdy jsi jel naposledy na české dálnici? .)

Xyz

sú v rozhodne lepšom stave ako české

Petr

Pokud by se vybíralo pouze za silnice, které vyhoví jako dálnice, tak by se dalo po republice docela slušně jezdit i bez dálniční známky.