Slovenská vláda schválila smlouvu s Leo Expressem pro trať Bratislava – Komárno
Jednotka Alstom Lint. Foto: Leo Express
Dopravce nasadí na trať 21 jednotek Alstom Lint 41.
Dopravce nasadí na trať 21 jednotek Alstom Lint 41.
840 ZSSK se vrátí zpátky do Popradu?
zvládnou to? Mají na to nvozidla?
Vy si vážně myslíte, že železniční firma jako jsou španělské státní dráhy jsou nějací nazdárci,co podepíšou smlouvu,a nejsou při tom schopny zajistit vozidla a provoz? Jo,režijka tam platit nebude.
Co máš proti rezijkam?
Jen houšť.
Mají,ale jen do švestek. Pak se zastaví provoz nejen v Podunají, ale i na celém Pyrenejském poloostrově.
On někde nějaký dopravce drží (moderní) vozidla „v kopřivách“ kdyby někde náhodou něco „vyhrál“?
Na Orlicku dle mého nejezdí úplně špatně, na to že záložní jednotku mají rozbitou o kamion.
Neni už opravena? Stal dlouho u Paroubka v Kutné hoře ale už nějakou dobu tam stojí jen ten Lint od arrivy
Linty jsou z těch motorových ojetin co se tu za poslední roky vyrojily asi nejlepší. Jsou tiché, bez vibrací, mají klimu, rychle se rozjíždí a brzdí.
bude kapacita souprav dostatečná?
Pri devatnastich jednotkach predpokladam, ze budu v spickach zdvojovat az strojovat.
Podle všeho jednotky ztrojovat nelze
Arriva to zkoušela a funguji jen 2
Záleží na software.
V DE už jsem tři Linty viděl.
München Hbf – Holzkirchen – Bayerischzell/Tegernsee/Lenggries jezdî dokonce 4 spojené (2+1+1 pro relace výše)
Ještě bych pochválil Desira, ta mají krom všeho zmíněného dle mého hezčí interiér. Když teda nepočítám zabordelenou Arrivu.
V čem si vlastně proti RJ pomohli?
Není žlutý 😱
„Tie žlté vlaky musia preč!“
Andrej Danko
Regiojet sa do tejto súťaže pokiaľ viem nezapojil.
myslím proti původní zakázce
Pôvodná zákazka jednoducho ubehla. Kontrakty na dopravnú obslužnosť sa vždy podpisujú na stanovený počet rokov.
Regiojet jezdil s Desiry a Talenty. Po růstu cestujících nasadil tři spojené jednotky 628 a poté patrové vagóny na nejvytíženější vlaky s kapacitou 600 míst, což nyni ZSSK/ÖBB nasazuje menší kapacitu.
Jednotky Lint jsou dobré, ale podstatné budou dvě věci. O kolik jednotek přijdou vlivem nehod na přejezdech, byla doba, kdy na této trati byla nehoda každý měsíc. A v plánu bylo zdvojkolejnění a elektrifikace trati Dunajská Streda – Bratislava, což by znamenalo výluky.
Tak ta otázka nestojí, jestli si někdo měl pomoct proti RJ nebo ne. Z této tratě RJ znechuceně odešel po tom posledním „výběrku“ a tudíž bylo potřeba volit znovu a lépe, kdy už RJ neměl zájem.
RJ měl zájem, ale nakonec nabídku nepodal
Že by Linty odtud???
https://mobile.twitter.com/honzalb/status/1595722585647595521
Myslel jsem, že to jsou Linty, které chtějí ČD. 🙂
To jsem nevěděl, že ČD chtějí Linty. Vzpomenul bych roztříštěnost vozového parku. Ale zas pokud budou za dobrou cenu…
Buď jak buď, byly by fajn.
On si někdo vážně myslí, že tu zanedbanou pomalou trať zachrání s Lintem a porazí konkurenci a novou dálnici?
No chtělo by to rekonstrukci aspoň na 120km/h, byla by alternativa ke „koridoru“, i když jednokolejná…
Ono se stačí podívat na trať Bratislava-Nové Zámky, kde to do moderního koridoru má furt daleko.
Proto jsem tam dal ty uvozovky 😉
Nj, to je typické. Napřed postavíme dálnici, abychom ji následně museli železnicí dohánět. Místo toho, aby třeba ta železnice prošla výraznou rekonstrukcí, třeba i elektrifikací nebo částečným zdvojkolejněním, tak aby se soupravy míjely na širé trati a ne aby se při křižování přenášelo zpoždění a byla tak časově rychlejší a při správném nastavení JŘ a kvality vlaků i lidmi preferovanější to ne. To raději hlavní město ucpat dalšími auty a pak si lámat hlavu co s tím.
A co Dunaj? Zasypat, jinak nebude po železnici jezdit uhlí?
Dálnice je k ničemu, když není kde zaparkovat.
Uplynulých 12 let ukázalo, že lepší vlaky v hustším intervalu atraktivní jsou, takže proč ne?
To nebyla ještě dálnice, ZSSK vozila cestující v 810, takže i nové přístřešky na zastávkách – dodnes s logem RJ – udělaly velkou parádu. Dnes to chce něco víc a ne návrat k začátkům RJ, aby to mohlo fungovat a konkurovat. Třeba mít všude peróny 550 mm, parkoviště P+R, traťovou rychlost vyšší než aktuálních 80. Dvě traťové koleje a elektrizace patří bohužel do říše snů.
Pri zastaveniach každých 5km ti zvýšenie traťovej rýchlosti nad 80km/h prinesie minimálne časové úspory.
Ale i spěšňáky tam jezdí.
Super, takže zakonzervujeme nevyhovující stav na dalších 50 let. Ok. To se vyplatí, Horste.
Traťová rýchlosť na tejto trati nie je až taký rozhodujúci problém. Ako tu už bolo spomenuté hlavným problémom je nedostatok kapacity a ten sa na jednokoľajke s veľkým počtom križujúcich vlakov s častým zastavovaním dá riešiť hlavne zdvojkoľajnením niektorých úsekov alebo celej trate. Rýchlosť a elektrifikácia sú už čerešnička na torte.
Kéž by toto věděli už před stavbou. Takhle akorát zatlačí na vznik dalších parkovišť a bude „vyřešeno“. Ovšem, lepším vozidlům by měla optimálně předcházet i lepší trať – což je tady, pokud si dobře vzpomínám, tak napůl. A Šamorín místo obnovené odbočky stejně řeší silnicí a vodou…
Dálnice má snad přínos i tehdy, když zrovna neslouží na denní dojíždění, ne?
Do Prahy taky vede dálnice z každé strany, a přesto je provoz a parkování v centru šílený – a ne, nemá to řešení kromě snížení počtu aut.
Dálnice a příměstská železnice se nijak nevylučují. Železnice BA-DS by jen potřebovala víc kapacity.
Jsem sledoval konferenci… Platby mobilem přetěžují datacentra. Mobil má totiž skoro každý, už to není výjimečnost pro boháče.
Až poesem beze špetky ironie. Teď už ano: Nemá to řešení kromě snížení počtu mobilů.
Jak to chcete provést? Pošelete policajty, aby ty aby ty auta/mobily vytahali lidem z garáží/kapes? A nebo uvrhnout společnost do chudoby, kdy si to bude moct dovolit jen vládnou kasta?
A kde ty linty a personál mají nyni?
Na cestě 🙂
Spíš tak odstavené v Mukranu a počmárané sprejery. A strojvedoucí přijedou že španělska či odkud?
Strojveducich zoberu Zlocineckej. Vzhladom na to, co som pocul o tamojsej firemnej kulture to nebude nic tazkeho.
Zalezi od toho, kam idete. Ak do centra, dialnica vas dovedie pod Pristavny most a dalej sa mozete priskokmi na jednotke posuvat v kolone a dufat, ze ked doskacete do ciela, podari sa vam zaparkovat…