Slovenská vláda schválila smlouvu s Leo Expressem pro trať Bratislava – Komárno

Jednotka Alstom Lint. Foto: Leo ExpressJednotka Alstom Lint. Foto: Leo Express

Dopravce nasadí na trať 21 jednotek Alstom Lint 41.

Zpět na článek
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chleba Nakup

840 ZSSK se vrátí zpátky do Popradu?

král j

zvládnou to? Mají na to nvozidla?

Chronosphere

Vy si vážně myslíte, že železniční firma jako jsou španělské státní dráhy jsou nějací nazdárci,co podepíšou smlouvu,a nejsou při tom schopny zajistit vozidla a provoz? Jo,režijka tam platit nebude.

Bertik

Co máš proti rezijkam?

PvvS

Jen houšť.

Původní Aleš

Mají,ale jen do švestek. Pak se zastaví provoz nejen v Podunají, ale i na celém Pyrenejském poloostrově.

Beny

On někde nějaký dopravce drží (moderní) vozidla „v kopřivách“ kdyby někde náhodou něco „vyhrál“?

Na Orlicku dle mého nejezdí úplně špatně, na to že záložní jednotku mají rozbitou o kamion.

Avlaky

Neni už opravena? Stal dlouho u Paroubka v Kutné hoře ale už nějakou dobu tam stojí jen ten Lint od arrivy

Vrabec na střeše

Linty jsou z těch motorových ojetin co se tu za poslední roky vyrojily asi nejlepší. Jsou tiché, bez vibrací, mají klimu, rychle se rozjíždí a brzdí.

Michal82

bude kapacita souprav dostatečná?

slsp

Pri devatnastich jednotkach predpokladam, ze budu v spickach zdvojovat az strojovat.

Avlaky

Podle všeho jednotky ztrojovat nelze

Arriva to zkoušela a funguji jen 2

X 1

Záleží na software.
V DE už jsem tři Linty viděl.

Petr

München Hbf – Holzkirchen – Bayerischzell/Tegernsee/Lenggries jezdî dokonce 4 spojené (2+1+1 pro relace výše)

Beny

Ještě bych pochválil Desira, ta mají krom všeho zmíněného dle mého hezčí interiér. Když teda nepočítám zabordelenou Arrivu.

ABC

V čem si vlastně proti RJ pomohli?

***** Petr

Není žlutý 😱

Pezos

„Tie žlté vlaky musia preč!“
Andrej Danko

Samo

Regiojet sa do tejto súťaže pokiaľ viem nezapojil.

ABC

myslím proti původní zakázce

Samo

Pôvodná zákazka jednoducho ubehla. Kontrakty na dopravnú obslužnosť sa vždy podpisujú na stanovený počet rokov.

noerf

Regiojet jezdil s Desiry a Talenty. Po růstu cestujících nasadil tři spojené jednotky 628 a poté patrové vagóny na nejvytíženější vlaky s kapacitou 600 míst, což nyni ZSSK/ÖBB nasazuje menší kapacitu.
Jednotky Lint jsou dobré, ale podstatné budou dvě věci. O kolik jednotek přijdou vlivem nehod na přejezdech, byla doba, kdy na této trati byla nehoda každý měsíc. A v plánu bylo zdvojkolejnění a elektrifikace trati Dunajská Streda – Bratislava, což by znamenalo výluky.

Twix

Tak ta otázka nestojí, jestli si někdo měl pomoct proti RJ nebo ne. Z této tratě RJ znechuceně odešel po tom posledním „výběrku“ a tudíž bylo potřeba volit znovu a lépe, kdy už RJ neměl zájem.

Avlaky

RJ měl zájem, ale nakonec nabídku nepodal

Beny
Jan

Myslel jsem, že to jsou Linty, které chtějí ČD. 🙂

Beny

To jsem nevěděl, že ČD chtějí Linty. Vzpomenul bych roztříštěnost vozového parku. Ale zas pokud budou za dobrou cenu…

Buď jak buď, byly by fajn.

Johnny Cash

On si někdo vážně myslí, že tu zanedbanou pomalou trať zachrání s Lintem a porazí konkurenci a novou dálnici?

Radim

No chtělo by to rekonstrukci aspoň na 120km/h, byla by alternativa ke „koridoru“, i když jednokolejná…

Johnny Cash

Ono se stačí podívat na trať Bratislava-Nové Zámky, kde to do moderního koridoru má furt daleko.

Radim

Proto jsem tam dal ty uvozovky 😉

mirek

Nj, to je typické. Napřed postavíme dálnici, abychom ji následně museli železnicí dohánět. Místo toho, aby třeba ta železnice prošla výraznou rekonstrukcí, třeba i elektrifikací nebo částečným zdvojkolejněním, tak aby se soupravy míjely na širé trati a ne aby se při křižování přenášelo zpoždění a byla tak časově rychlejší a při správném nastavení JŘ a kvality vlaků i lidmi preferovanější to ne. To raději hlavní město ucpat dalšími auty a pak si lámat hlavu co s tím.

Jiří Kocurek

A co Dunaj? Zasypat, jinak nebude po železnici jezdit uhlí?

Juraj

Dálnice je k ničemu, když není kde zaparkovat.
Uplynulých 12 let ukázalo, že lepší vlaky v hustším intervalu atraktivní jsou, takže proč ne?

Johnny Cash

To nebyla ještě dálnice, ZSSK vozila cestující v 810, takže i nové přístřešky na zastávkách – dodnes s logem RJ – udělaly velkou parádu. Dnes to chce něco víc a ne návrat k začátkům RJ, aby to mohlo fungovat a konkurovat. Třeba mít všude peróny 550 mm, parkoviště P+R, traťovou rychlost vyšší než aktuálních 80. Dvě traťové koleje a elektrizace patří bohužel do říše snů.

nexak

Pri zastaveniach každých 5km ti zvýšenie traťovej rýchlosti nad 80km/h prinesie minimálne časové úspory.

Alibaba

Ale i spěšňáky tam jezdí.

Anonymní alkoholik

Super, takže zakonzervujeme nevyhovující stav na dalších 50 let. Ok. To se vyplatí, Horste.

nexak

Traťová rýchlosť na tejto trati nie je až taký rozhodujúci problém. Ako tu už bolo spomenuté hlavným problémom je nedostatok kapacity a ten sa na jednokoľajke s veľkým počtom križujúcich vlakov s častým zastavovaním dá riešiť hlavne zdvojkoľajnením niektorých úsekov alebo celej trate. Rýchlosť a elektrifikácia sú už čerešnička na torte.

Frantisek

Kéž by toto věděli už před stavbou. Takhle akorát zatlačí na vznik dalších parkovišť a bude „vyřešeno“. Ovšem, lepším vozidlům by měla optimálně předcházet i lepší trať – což je tady, pokud si dobře vzpomínám, tak napůl. A Šamorín místo obnovené odbočky stejně řeší silnicí a vodou…

Juraj

Dálnice má snad přínos i tehdy, když zrovna neslouží na denní dojíždění, ne?

Do Prahy taky vede dálnice z každé strany, a přesto je provoz a parkování v centru šílený – a ne, nemá to řešení kromě snížení počtu aut.

Dálnice a příměstská železnice se nijak nevylučují. Železnice BA-DS by jen potřebovala víc kapacity.

Jiří Kocurek

Jsem sledoval konferenci… Platby mobilem přetěžují datacentra. Mobil má totiž skoro každý, už to není výjimečnost pro boháče.

Až poesem beze špetky ironie. Teď už ano: Nemá to řešení kromě snížení počtu mobilů.

Jak to chcete provést? Pošelete policajty, aby ty aby ty auta/mobily vytahali lidem z garáží/kapes? A nebo uvrhnout společnost do chudoby, kdy si to bude moct dovolit jen vládnou kasta?

Bertik

A kde ty linty a personál mají nyni?

Gajda

Na cestě 🙂

Bertik

Spíš tak odstavené v Mukranu a počmárané sprejery. A strojvedoucí přijedou že španělska či odkud?

slsp

Strojveducich zoberu Zlocineckej. Vzhladom na to, co som pocul o tamojsej firemnej kulture to nebude nic tazkeho.

slsp

Zalezi od toho, kam idete. Ak do centra, dialnica vas dovedie pod Pristavny most a dalej sa mozete priskokmi na jednotke posuvat v kolone a dufat, ze ked doskacete do ciela, podari sa vam zaparkovat…