Slovenská lesní železnice je o dva kilometry delší, ve skanzenu Vychylovka opravili část trati
Opravený úsek Kysucké lesní železnice. Foto: Žilinská župa
Od příštího roku dojde k propojení Kysucké a Oravské lesní železnice.
Letos jsme se courali po Egeru a pohoří Bukki, lesní železnice byla pěkné zpestření https://www.szilvasvarad.hu/hu/szalajka-volgy/szilvasvaradi-erdei-kisvasut
Kvituji, že konečně použili styky ve stejné úrovni na obou kolejnicových pásech, ty střídavé byla taková místní anomálie, která dosti ztěžovala údržbu… A snad i nové kolejnice, ty původní 14kg/m, sježděné na cca 12kg/m už vypadaly velmi „zajímavě“.
Teď ještě nějaký schopný personál na ta vozidla… jaj – pardón, teraz som sa zasnil…:-)) Tak nič, ideme na borovičku…
Bo Kysuce su region razovity…:-))
A protože vystřídaný styky jsou tak na prd, tak jsou standardem na TEŽ…
Pokud máte kolejnici upevněnou nějakou svěrkou, tak je to v pohodě, prostě demontáž montáž proveditelná. S hřeby je to pakárna, když chcete např. vyndat jedno pole a vyměnit pražce, nebo vybagrovat bláto…
Skanzen Vychylovka včetně lesní železnice je jeden z nejhezčích co jsem měl možnost poznat. Vrácení provozu na další úsek trati je výborná zpráva a pokud se povede plnohodnotné propojení bude to úplně super 👍👍👍
Historická, lesná železnička… A udělají to jako koridor u Poříčan.
Co je to za blbinu?
Asi se jim nechtělo kupovat od ŽSR špinavej vyzískanej štěrk, aby vypadaly autentičtěji.
Jako že by již nové pražce měly být obrostlé mechem?:-)
Podívejte se na staré fotky různých úzkých tratí, třeba před 100 lety, pokud to nebyla nějaká stavba přehrady apod. tak spousta těch tratí opravdu jako koridor vypadala. A nebojte, párkrát tam přes to někdo táhne s traktorem dříví (jak je místním zvykem), a ještě budeme na „koridor“ vzpomínat…
Jaký je tam rozchod? Možná by se dal nějaký materiál a vozidla pro další rozvoj levně nakoupit v Jindřichově Hradci.
Treba za 1-2 CZK?
760 mm.
760 mm jako standart lesních železnic v R+U.
Takže stejný jako JHMD.
Tak to by si mohli v konkursní dražbě odkoupit hašišbedny.
S tohodle hlediska jsem zvědavej na Balog a jejich elektrické jednotky ze Švýcarska.
A JHMD bych přál, aby fungovala dál a nic rozprodávat nemusela. Jakou formou a pod jakým vedením tímto příspěvkem neřeším.
Kysucká Historická lesná úvraťová železnica je jediná svého druhu v Evropě…
Poopravil bych to na „Kysucká Historická lesná úvraťová železnica je jediná dosud existující svého druhu v Evropě…“
V minulosti jich bylo víc – např. lesní železnice vycházející z Lednických Rovní.
A co třeba Nagybörzsöny?
No to je pravda…
Tak spíš „Kysucká Historická lesná úvraťová železnica je jediná dosud existující svého druhu na Slovensku…“
🙂
To je nekalá konkurence, navíc jižně od slovenských hranic:-)
Dík za tip na Nagybörzsöny-Szob. zvláštní že jsme ji neznali. Přitom jsme letos byli na o pár kilometrů vzdálené jiné lesní železnici: Kismaros – Királyrét. Rozhodně všem doporučuji, je krásná, http://www.kiralyreti-erdei-vasut.hu
A skutečné propojení obou tratí, které by nebylo jen teoretické, ale i provozní, se chystá taky? Tuším to dříve nešlo vlivem nějakých osobních animozit…
Já tam byl letos v obou částech a zeptal jsem se. Po propojení má cesta trvat cca 80 minut i s výkladem. Mělo by to být tak že stačí absolvovat jednu cestu a zpět vás hodí minibus. Na obou koncích jsou různé atrakce a zajmovosti ke shlédnutí. Takže se bude jednat o dopravu minibusy v určitém pravidelném intervalu. Je potřeba ještě zejména na Oravské části zkapacitnit část silnice na příjezdu od hlavní silnice. Teď se tam nevyhnou dvě auta. Také parkoviště samozřejmě. Pak to bude opravdu bomba. Prostě nádhera…👍 Samozřejmě bude možnost jet tam i zpět vláčkem kdo má čas.… Číst vice »
Na oravskej strane by bolo riesenim obnovit usek z Tanecnika na Ustrig a nemusite rozsirovat asfaltku a parkovisko. Bola by to krasa, ale zostane to asi le v rovine fantazie.
Tak snad to postavili na pražcích a ne na hranolcích jako posledně….
Bohužel, podle fotek z nějakého článku opět hranolky a navíc neimpregnované. Na to, že jde o nejdeštivější část Slovenska docela dobrý…
Nestačilo by Soto tohle místo cpani nasibne ič peněz do lokálek, kde vozí 810 vzduch?
Co to? 🙃
Šlo by to dešifrovat ?
Súdruh vojak, akú rečú ste terazky na mňa hovorili?
Dúfam, že ně amerykánsky. Vietě, že Amerykáni sú imperyjalisti?
Lebo kebyste vedeli po americky, zatvoril bych vás, až byste boli čierny.
Jakou řečí píšete, prosím?
Tak jsem se na stránkách dočetl drezina a pára mimo provoz v 2022. Snad se pro rok 2023 stav změní.Byl jsem tam před 10 léty tak bych příští rok zajel zas.
Nahoru na Beskyd je možnost se dostat drezínou. Když je v funkční.
https://www.kysuckemuzeum.sk/sk/muzeum-kysuckej-dediny/1283-jazdy-drezinou-na-lesnej-uvraovej-eleznici
Myslím, že teď budou levně k mání hašišbedny.
A ETCS nic?
Leda ve své původní podobě staré více než sto let.
Tehdy ale ta zkratka znamenala něco jiného, byť šlo rovněž o zabezpečovač: Eisenbrod – Tannwald – Cimrman – System…