Slovenská lesní železnice je o dva kilometry delší, ve skanzenu Vychylovka opravili část trati

Opravený úsek Kysucké lesní železnice. Foto: Žilinská župaOpravený úsek Kysucké lesní železnice. Foto: Žilinská župa

Od příštího roku dojde k propojení Kysucké a Oravské lesní železnice.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš Beneš

Letos jsme se courali po Egeru a pohoří Bukki, lesní železnice byla pěkné zpestření https://www.szilvasvarad.hu/hu/szalajka-volgy/szilvasvaradi-erdei-kisvasut

Potulný traťmistr

Kvituji, že konečně použili styky ve stejné úrovni na obou kolejnicových pásech, ty střídavé byla taková místní anomálie, která dosti ztěžovala údržbu… A snad i nové kolejnice, ty původní 14kg/m, sježděné na cca 12kg/m už vypadaly velmi „zajímavě“.
Teď ještě nějaký schopný personál na ta vozidla… jaj – pardón, teraz som sa zasnil…:-)) Tak nič, ideme na borovičku…
Bo Kysuce su region razovity…:-))

Stykovaná kolej

A protože vystřídaný styky jsou tak na prd, tak jsou standardem na TEŽ…

Potulný traťmistr

Pokud máte kolejnici upevněnou nějakou svěrkou, tak je to v pohodě, prostě demontáž montáž proveditelná. S hřeby je to pakárna, když chcete např. vyndat jedno pole a vyměnit pražce, nebo vybagrovat bláto…

Martin H.

Skanzen Vychylovka včetně lesní železnice je jeden z nejhezčích co jsem měl možnost poznat. Vrácení provozu na další úsek trati je výborná zpráva a pokud se povede plnohodnotné propojení bude to úplně super 👍👍👍

Neznamy Jarek

Historická, lesná železnička… A udělají to jako koridor u Poříčan.

Martin H.

Co je to za blbinu?

Alibaba

Asi se jim nechtělo kupovat od ŽSR špinavej vyzískanej štěrk, aby vypadaly autentičtěji.

Potulný traťmistr

Jako že by již nové pražce měly být obrostlé mechem?:-)
Podívejte se na staré fotky různých úzkých tratí, třeba před 100 lety, pokud to nebyla nějaká stavba přehrady apod. tak spousta těch tratí opravdu jako koridor vypadala. A nebojte, párkrát tam přes to někdo táhne s traktorem dříví (jak je místním zvykem), a ještě budeme na „koridor“ vzpomínat…

Martin

Jaký je tam rozchod? Možná by se dal nějaký materiál a vozidla pro další rozvoj levně nakoupit v Jindřichově Hradci.

David

Treba za 1-2 CZK?

Rychloběžka

760 mm.

Alibaba

760 mm jako standart lesních železnic v R+U.

Robert Pražák

Takže stejný jako JHMD.

Jarda Š.

Tak to by si mohli v konkursní dražbě odkoupit hašišbedny.

Alibaba

S tohodle hlediska jsem zvědavej na Balog a jejich elektrické jednotky ze Švýcarska.

A JHMD bych přál, aby fungovala dál a nic rozprodávat nemusela. Jakou formou a pod jakým vedením tímto příspěvkem neřeším.

Rabín

Kysucká Historická lesná úvraťová železnica je jediná svého druhu v Evropě…
Poopravil bych to na „Kysucká Historická lesná úvraťová železnica je jediná dosud existující svého druhu v Evropě…“
V minulosti jich bylo víc – např. lesní železnice vycházející z Lednických Rovní.

Boro

A co třeba Nagybörzsöny?

Rabín

No to je pravda…
Tak spíš „Kysucká Historická lesná úvraťová železnica je jediná dosud existující svého druhu na Slovensku…“
🙂

B.W.B.

To je nekalá konkurence, navíc jižně od slovenských hranic:-)

Petr77

Dík za tip na Nagybörzsöny-Szob. zvláštní že jsme ji neznali. Přitom jsme letos byli na o pár kilometrů vzdálené jiné lesní železnici: Kismaros – Királyrét. Rozhodně všem doporučuji, je krásná, http://www.kiralyreti-erdei-vasut.hu

Libcha

A skutečné propojení obou tratí, které by nebylo jen teoretické, ale i provozní, se chystá taky? Tuším to dříve nešlo vlivem nějakých osobních animozit…

Ic540

Já tam byl letos v obou částech a zeptal jsem se. Po propojení má cesta trvat cca 80 minut i s výkladem. Mělo by to být tak že stačí absolvovat jednu cestu a zpět vás hodí minibus. Na obou koncích jsou různé atrakce a zajmovosti ke shlédnutí. Takže se bude jednat o dopravu minibusy v určitém pravidelném intervalu. Je potřeba ještě zejména na Oravské části zkapacitnit část silnice na příjezdu od hlavní silnice. Teď se tam nevyhnou dvě auta. Také parkoviště samozřejmě. Pak to bude opravdu bomba. Prostě nádhera…👍 Samozřejmě bude možnost jet tam i zpět vláčkem kdo má čas.… Číst vice »

Milo

Na oravskej strane by bolo riesenim obnovit usek z Tanecnika na Ustrig a nemusite rozsirovat asfaltku a parkovisko. Bola by to krasa, ale zostane to asi le v rovine fantazie.

BND30

Tak snad to postavili na pražcích a ne na hranolcích jako posledně….

Myšodlak

Bohužel, podle fotek z nějakého článku opět hranolky a navíc neimpregnované. Na to, že jde o nejdeštivější část Slovenska docela dobrý…

David

Nestačilo by Soto tohle místo cpani nasibne ič peněz do lokálek, kde vozí 810 vzduch?

Pája

Co to? 🙃

PvvS

Šlo by to dešifrovat ?

Karl vB.

Súdruh vojak, akú rečú ste terazky na mňa hovorili?

Robert Pražák

Dúfam, že ně amerykánsky. Vietě, že Amerykáni sú imperyjalisti?

Granja

Lebo kebyste vedeli po americky, zatvoril bych vás, až byste boli čierny.

Vašek

Jakou řečí píšete, prosím?

Jarek

Tak jsem se na stránkách dočetl drezina a pára mimo provoz v 2022. Snad se pro rok 2023 stav změní.Byl jsem tam před 10 léty tak bych příští rok zajel zas.

jal

Nahoru na Beskyd je možnost se dostat drezínou. Když je v funkční.
https://www.kysuckemuzeum.sk/sk/muzeum-kysuckej-dediny/1283-jazdy-drezinou-na-lesnej-uvraovej-eleznici

Robert Pražák

Myslím, že teď budou levně k mání hašišbedny.

asdfasdfasdf

A ETCS nic?

Hajnej

Leda ve své původní podobě staré více než sto let.
Tehdy ale ta zkratka znamenala něco jiného, byť šlo rovněž o zabezpečovač: Eisenbrod – Tannwald – Cimrman – System…