Slováci odklánějí dopravu z měst, téměř čtvrtina obchvatů už je bez poplatku

R4 Prešov, severní obchvat, 1. etapa. Zdroj: Národná diaľničná spoločnosťR4 Prešov, severní obchvat, 1. etapa. Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť

Osvobození od dálniční známky se týká i obchvatů Bratislavy, Nitry, Košic, Prešova, Popradu, Čadce a Žiliny.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Slováci odklánějí dopravu z měst
Tak to odklání celá Evropa, jen tady k té problematice bylo mnoho článků, ale my jdeme naopak.

jirka

Platit by se obecne melo za prujezd mestem/vesnici a obchvat by mel byt bud zadarmo nebo levnejsi. At uz je to silnice nebo dalnice.

Petr

A v Otrokovicích půlka obchvatu bez poplatku (SV) a druhá půlka (JV) s poplatkem. Asi tudy jezdí víc lidí denně z a do práce, tak je potřeba jim to znepříjemnit poddimenzovanou hlavní křižovatkou v Otrokovicích.

218

Jestli mají 190 km bez poplatku, nemají víc sítě bez poplatku než s poplatkem?

Jiří z Poděbrad

Tak se třeba ministr Kupka inspiruje a nechá od poplatku osvobodit Hradec Králové a hlavně Poděbrady, kde tranzit objíždí dálnici přímo přes náměstí v lázeňské zóně.

Petr

To u nás se udělá bez poplatku jen kousek, aby tranzit stejně skončil alespoň na chvilku v zástavbě. Viz Beroun od zabitého do Králováku bez poplatku, ale pak to vezmeme via Levín a přes celé Zdice, ať si lidi užijou a taky aby se přes kopec propálilo trochu víc PHM. 😀

Vladimír

Po tecb cca 500km jejich dalnic mohou jezdit po celych usecich zadarmo. Ze me je Slovensko dopravni silenost, ktere nepumuze nic jineho nez brutalne urychlena vystavba. Oni zapomneli na obchvaty a prutahy mest. Porad vas kazda cesta vede stredem mesta. Jsme rad, ze u nas tomu takle je v podstate vyjimecne.

Jaaa

Pche, až se tady z toho politickýho marasmu za dvacet let otřepou, nebudou mít dědictví měst oddělených od svýho okolí nepřekonatelnejma pásama asfaltu a betonovejch zdí a budou moct začít řešit dopravu lépe.

Peter Sabol

Slováci odkláňajú dopravu z miest a preč zo Slovenska, keď to bude postupovať takto diverzantsky, tak sa veľa ľudí odkloní od Slovenska natrvalo…

Petr

Zatím se o to snažíme v Česku. Nebýt D5 a tratě do Drážďan, tak po nás neštěkne ani pes. Stačí připomenout Ťokův průsmyk.

Pezos

Čadce se to netýká. Ministerstvo chybně informovalo, že ano, ale později to korigovali (a v grafice taky chybí).

Pavel

A ja uz se radoval. Je to jediny usek, ktery bych obcas vyuzil. Jezdim za znamymi na Oravu a kvuli 8km nebo kolika si znamku kupovat nechci…

František Plášek

Ono projet přes Čadcu není zas tak velký problém. Ale pokud jezdíte na Oravu, znáte to. Vyzkoušeno předloni právě cestou z Oravy a letos do Terchovej.

Pezos

Jak vymizela z města většina kamionů (všechny ne, ADR do tunela nesmí), tak je to mnohem lepší, než to bývalo.

Frantisek X

Ještě tak, kdyby jich část zmizela raději na železnici než jen na silnici o kousek dále.

Pavel

Mate pravdu, projel jsem vzdy bez problemu. Jen je skoda, ze jsem tranzit a projizdim zbytecne obci.

Ic540

Zdravím. K té Čadci.
Není to náhodou tak na půl.
Že ze směru Žilina se jede zadarmo.
A do směru Žilina od Svrčinovce za Éčka?
Aspoň tak nějak jsem to zaznamenal.
No můžu se mýlit samozřejmě…

Ale po výjezdu z tunelu je to tam docela dramatické. Kdo to nezná rázem skončí na obchvatu…

Já tak jezdím často.
Tam skrze Čadcu.
Zpět po obchvatu.
Zatím mi nic nepřišlo jako pokuta.
No samotného mě to zajímá…👍

P_V

Nedávno se psalo o budoucí D4, že tam bude extra mýto, protože kdo se chce vyhnout Blavě, ať si připlatí. Je to trochu nekonzistentní přístup.

M19

Mýto a elektronická známka jsou dvě odlišné věci. 😉

P_V

ale k zapuzení šetřivých řidičů z dálnice funguje stejně

Romino

Najprv ten 11 km tunel Karpaty musia postaviť a to v Dunaji pretečie ešte veľa vody, takže je kooopec času riešiť, či to bude cez známku alebo sólo mýtne za prejazd…

Navodar

Tam ale podla mna islo o tunel Karpaty ktory sa mal tymto extra mytom splatit.

Jaaa

Populistická vláda za chvíli zruší dálničnî poplatky úplně, ne?

Radúz Dostal

Nebylo to už jednou na stole?

Stráťa

Aspoň něco dobrého by udělali. Dálnice už dávno není nadstandard a nemá smysl vyhánět z ní dopravu do obcí kde způsobuje větší problémy.

MajsterN

Někde je úplně normální platit třeba 100 korun za každý jednotlivý vjezd. To není o nadstadardu. Prostě služba. Kupodivu není výstavba a provoz zdarma. A možná proto mají v takovém státě nižší daně a hotový okruh kolem hlavniho města a dálniční síť místo státu, kde se jenom bere a kecá?

Naopak asi čekat, že vše půjde z daní a bude to zdarma je blíž komunistickému přesvědčení.

Pokud jim to dělá takový problém, tak vidím, že spíš mají něco špatně v tom, jak je nastavené mýtné a to teď řeší.

Jaaa

Dálnice už možná pro běžnýho Frantu z ulice není nadstandard, ale nadstandardně drahá stavba (včetně umořování dluhu za něj) a mimořádně nadstandardně drahá údržba (už teď požírá značnou část rozpočtu na silnice a furt to roste) je to jaksi furt.

Prostě opět chcete jen vysoce drahou službu zadarmo. Nebudete mít nic, protože zadarmo ani kuře nehrabe – to byste i svým selským rozumem měl kapírovat – protože daně si zvedat nechcete, zato důchody jo.

Honza D

Píšete o obchvatu Žiliny. On je snad už tunel Višňové v provozu? Dominantní tranzit je totiž z/na východ po I/18 okolo Strečna.

Metro

Ano, stejně jako celá dálnice do Košic je c provozu od roku 2010:

https://www.sme.sk/c/3392421/jul-2007-fico-trva-na-dialnici-do-kosic-rok-2010.html

Martin

Možná tak u někoho ve snu, ze Žiliny do Vrútek se jezdí pořád kolem Strečna a z Krpeľan do Liptovské Teplé se jezdí stále městem přes Ružomberok.

Gunduľ neubiješ

To řekl pan Fico a ten nikdy nelže. Tudíž lžete Vy. Nadto jsou to protistátní lži a určitě už Vás teď mají v hledáčku slovenské služby.

Jarek

A nejhorší je, že toho zmrda si Slováci zvolili znovu premiérem.

Martin

Není v provozu

Juraj

Na obchvate Žiliny sú hotové tunely Ovčiarsko, Žilina a tunel Považský Chlmec. Aspoň čiastočne odľahčujú dopravu v meste.