Slováci letos otevřou více kilometrů dálnic než Češi

Nová křižovatka na budovaném obchvatu Bratislavy. Foto: D4R7.skNová křižovatka na budovaném obchvatu Bratislavy. Foto: D4R7.sk

První úsek na Slovensku se má otevírat už v lednu u Žiliny.

196 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
racio

A když odečteme D1 což je rekonstrukce, tak o 40km více…

Honza

Více km dálnic než u nás je ročně snad všude, možná vyjma Ukrajiny či některých afrických zemí…

Leden

Všechno (až na zbytečnou R2) jsou to stavby, které měly stát už před dvaceti lety. Propojení konců D1 v Prešove, to je jako kdyby v ČR letos slavnostně dokončili obchvat Plzně na D5…

roman

R2 určitě není zbytečna, bez dobré dopravní infrastruktury se Gemer a přilehlé regiony nedostanou z bídy ve které momentálně jsou.

Vlastimil Kocurek

Díky za výborný článek, protože sleduji stavbu dálnic na Slovensku, ale často to musím hledat po částech, a vždy je problém s aktuálním stavem.

Daniel

To mě vůbec nepřekvapuje.

Vlastimil Kocurek

Porazit Česko ve stavbě dálnic dokáže každý, možná i Lesotho v Africe.

*h8*

mmch v posledním odstavci: tunel na úseku D1 Litavská Lúčka – Dubná skala se nejmenuje Višňová, nýbrž Višňové !

Jarda Š.

V letošním roce uplyne již 23 let ode dne, kdy Vladimír Mečiar poklepal základní kámen této stavby. Tudíž bude možno dříve oslavit 25 let od zahájení stavby než její zprovoznění.

Vlastimil Kocurek

D3 byla zahájena 1987.

Romino

Česká D3 asi áno, slovenská D3 sa začala stavať až koncom 90-tych rokov na Považí pred Žilinou, súviselo to s Kiou v Žiline. D3 stále nie je dokončená, aj keď pred Vianocami pár dní do zadu otvorili obchvat Čadce, no Kysuce si ešte pár rokov počkajú. Ale to čo píše Jarda Š. je pravda, úsek na D1 s tunelom Višňové sa „klepal“ niekedy 1997/8, to som bol akurát na VŠ v Žiline, teda začínalo sa prieskumnou štôlňou. Som 23 rokov po škole a stále sa nejazdí a bude zázrak, ak to dajú do 12/2023, kedy je to ešte možné prefinancovať… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

V posledním ani v předposledním odstavci žádná chyba není. Je tam úsek :
D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka
Dále navazuje navazuje tunel Višńové, ten pak ústí v lokalitě Dubná Skala.
Dubná Skala se píše s velkými písmeny, a text ji vůbec nezmiňuje.

jal

Jestliže chceme používat titulky o dálnicích a počítat tam i rychlostní silnice, pak by v minulých letech o jen dvou kilometrech mělo být toto počítání použito také. Rázem by z dvou byly desítky.

mirek

Kolik RS se u nás loni postavilo, když ta kategorie už pět let neexistuje? 😀

jal

To, že se něco jinak jmenuje, je přesně ukázka existence podobných titulků a tím ovlivňování mínění.
Samozřejmě, když není kategorie RS, je to jen silnice 1.třídy. Že je postavená v dálničních parametrech, se už tak nikdo nedoví. A mohou být titulky, že se postavilo jen 2 km dálnic za rok.
A stavidla nadávání otevřena…

JanS

Vy jste nějaká rodina s tím slovenským StBákem nebo tou nulou Havlíčkem, že tu neschopnou ANOsektu tak trapně a lživě obhajujete…?

jal

Aha, vy to tu berete podle politického hlediska a ne podle reality.
No tak až vyhraje ta vaše strana, tak třeba v MS kraji může administrativně připsat k svému dobru dalších 25 km dálnic, které byly postaveny před 3-5 lety a jsou jen 1.třída. A dalších 15 km příští rok.

Ladislav

Češi postavili 46,5km dálnic.
Slováci 58 km dálnic.
Podle redaktora jre to o 20 km na Slovensku více.
Zajímavé počty.

Daniel

“Na Slovensku se má letos otevřít zhruba o dvacet kilometrů více dálnic než loni.” Je třeba čisti před tím, než ráčíme komentovati!

Ladislav

Češi otevřou 46,5 km dálnic. Slováci otevřou 58 km dálnic. Ale podle inteligentního redaktora je to cc 20 km. Což je o 11,5 km více. Ne však 20 jak někdo zaokrouhlil. Asi měl ne pětku z matematiky ale já bych mu dal šestku. A navíc u Zvolena je R1 marně jsem hledal druhé dva pruhy když jsem tam projížděl. Mají tam pouze jeden od Zvolena a jeden do Zvolena. V jednom dvojpruhu. Takže příště pište hrušky s hruškama a švestky se švestkama. A ne hrušky se švestkama. To se pak píšou čísla od oka. Je třeba psát pravdu. Ne však… Číst vice »

Lumpy

U zvolena na vychod je R2
A na sever na banskou je R1
A vase pochopeni textu je silene
Doufam ze si nekupujete nic kde je detailne popsan technologicky postup

DJ TRAIN

ale pan vie citat len je troska zakomplexovany… a nepraje inym… mna naopak tesi ked citam o vystavbe zeleznicnej infrastruktury v Cesku a prajem to… detto ma tesi ked vidim postup v dialniciach a R kach na SLovensku ( vzhladom na teren, geologiu atd je to super) detto ma tesi ked vidim ako sa Polsku dari krasne cerpat fondy EU Myslim, ze doba celkovo a zvlast od zaciatku roku 2020 (obavam sa, ze sa to prenesie este par rokov do ekonomiky) je natolko divoka, ze by sme si mali vzajomne vramci Slavkovskeho formatu a V4 (Cesko, Slov, Polsko, Madarsko, Rakusko)… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Sleduji stavbu dálniční sítě na Slovensku stejně jako v Česku, byli jsme jeden stát.
A moc vám přeji každý pokrok v této činnosti. Víte ale V4 neumí sdílet společné zkušenosti, prostě to nefunguje. Když byly velké problémy s tunelem Povážský Chlmec nad Žilinou, řešily to firmy Slovenska, Česka, Německa i Rakouska, tam ta společná činnost byla vidět v trochu jiném složení.
Když už jsme u dopravy na Slovensku: pro mne je totálně nesmyslné vést železniční koridor na východ, a vynechat třetí největší město Slovenska Prešov. Prostě nepochopitelné.

Romino

Čo sa týka toho žel. koridoru, máte aj nemáte pravdu. Áno logické by to bolo to ťahať cez Prešov, ale zasa historicky je tá trať nejako inak a tie varianty sa posudzovali pred pár rokmi (viď stránku reming.sk) a bolo by to vybudovanie úplne novej trate s kopu tunelov a paradoxne do Košíc by sa cesta predĺžila. To je presne ako otázka, prečo hlavná trať Praha – Olomouc nevedie cez Hradec Králové, ale Pardubice. Proste nevedie, tak to niekto niekedy navrhol a Pardubuice sú dnes vďaka železnici veľké mesto a žel. uzol. Kysak je oproti tomu jediná dedina na Slovensku,… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Díky, dost mě to zajímalo.

DJ TRAIN

Trasu Bratislava Presov som absolvovaval vlakovo tydenne niekolkokrat…problem je historicky, ale aj stavebny ale napriklad na rozdiel od Liberca je Kysak – Presov elektrifikovany….. v lokalite mate vodnu nadrz vyznamnu zasobaren pitnej vody, prirodne oblasti a oblasti EU dedicstva… vyskyt realny chranenych rastlin a zivocichov a podobne a plus tam mate chutovku, ktoru sam som zvedaf ako si s nou poradia na trati KE-ZA-BA premostenie cez Ruzin kde sa bude robit spunt a pri zvyseni hladiny sa tam vzdy ide krokom… dasia vec je dopravny prud na severovychod…do danej oblasti je historicky atraktivnejsi prestup z Popradu nie Presova…. a vlaky… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Myslím, že dobrá možnost je přestoupit v Popradě. Na druhé straně, když se to jede přes den, tak nádherná krajina, jako je do Kysaku se hned tak někde nevidí.

Silvestr

40 nebo 50 km…oboje je směšné. Poláci přes MS ve fotbale dokázali v jednom roce otevřít skoro 600 km nových dálnic….

DJ TRAIN

Polsko rovinka a prepracovany system fondov EU, CZ temer rovinka a eko organizacie co vsetko brzdia… SVK narodne parky a parky EU vyznamu takze asi tak…. myslim, ze ako CZ tak SVK sa mozu inspirovat v Polsku na cerpani fondov EU a zase CZ sa moze inspirovat v SVK na zrychleni administracie – aby to tu nebrzdili spekulacie s pozemkami.. iste eko organizacie, co maju pristupom k ekologii a ucte k ludskemu zivotu daleko a podobne asi tak 🙂

Aleš

Trochu mimo téma, ale pro zajimavost. Ke konci roku bylo zprovozněno 51 kilometrů maďarské dalnice M85 do Šoproně ☺️https://www.subterra.cz/news/

Romino

áno maďari idú jak píla, no veď to stavajú všetko na poli :-). Budúci rok bude hotová M30 z Miškolca do Hidashnemeti na SK hranicu, odkiaľ už je R4 do Košíc a tak budú mať slováci diaľnicu z Bratislavy do Košíc dokončenú. Cez Budapešť 😀

Vlastimil Kocurek

Maďaři jsou za vodou, páteřní síť mají.

Jarda Š.

Úsek D1 HP-LL se otvírá s dost velkým zpožděním, protože původně měl být otevřen už v r. 2018. Rozestavěné úseky Lietavslá Lúčka – Dubná Skala a Hubová – Ivachnová nabraly zpoždění ještě větší (ty dle původních harmonogramů výstavby už také měly být v provozu). Na D1 běží podle harmonogramu jen obchvat Prešova.

Vlastimil Kocurek

Dubná Skala – Hubová, myslím, to je ten úsek, jak se celý projektoval znovu, kvůli možnému sesuvu půdy. Noto je pořád lepší než to, co jsme viděli na estakádě u Prackovic na D8.

Romino

Úsek Dubná Skala-Turany je v prevádzke uz niekoľko rokov, je to obchvat Vrútok a Martina v podstate. Ten nasledujúci úsek Turany-Hubová je problematický. Mal sa stavať na estakádach, už sa v roku 2010 robili aj prípravné práce. Potom to nová vláda zastavila a medzitým sa zusunul svah pri Šútove. Je tam problém že to ide cez Veľkú Fatru a je tam chránené územia Natura 2000. Takze sa to cele ide preprojektovať a budú tam dva dlhšie tunely. Nasledujúci úsek Hubova-Ivachnová je vo výstavbe už po roku 2013 ale tiež sa zastavila, nakoľko sa musela zmeniť trasa tunela Korbeľka pri Ružomberku… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Dík za informaci

Romino

Tomu úseku sa hovorilo, že je to najdrahšia korčuliarska dráha :-D. Lebo skončila v poli a križovatka bola súčasťou toho druhého úseku, ktorý stojí. No a NDS akosi „zabudla“ na privádzač, ktorý sa teraz na rýchlo dokončil. Bude napojený provizórne v križovatke Lietavska Lúčka, využije sa len jedna vetva od Žiliny, aby sa dalo dostať z/na diaľnicu.

Slosor

Nutno dodat, že z D1 ve směru od Žiliny na Maďarsko a Rakousko ještě nějaké 3 roky nepůjde sjet na D4 ochvat Bratislavy, takže tranzit pojede dále přes Bratislavu, nebo se napojí na obchvat po staré I/61 přes Ivanku.

Vlastimil Kocurek

Od Žiliny se napojí na Ivanka p.D. -Ketelec – Jarovce. To je vše na D4, to bude ještě 3 roky trvat, nebo uvažuji mylně ??

Romino

Štát nezvládol včas urobiť križovatku Bratislava-Východ D1xD4 v Bratislave na vstupe od Trnavy. No koncesionár D4 musí podliezt D1, to križovanie robi však NDS, nie sukromnik, lebo sa nedohodli na Dodatku k zmluve. Už to mohlo byť. A tie ďalšie vetvy skôr ako za 2 roky nebudú. Teda budú niektoré a postupne. Je to komplikovaná križovatka a dvaja kohúti na smetisku 😀. Takze jediná možnosť ako sa dostať z D1 na D4 a opačne bude zliezť z D1 od Trnavy na križovatke Triblavina, ktorá sa bude otvárať tento rok, cca 3km pred tou D1xD4 a ísť 2 km spojkou, ktorú… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Díky, je to složitější než jsem myslel.

Romino

No čo by u nás mohlo byť jednoduché 😀

Slosor

Bohužel křižovatka D1xD4 nebude dokončena, dokud stát nezvedne současnou dálnici D1, což hned tak nebude. https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/552845-krizovatka-dialnic-d1-a-d4-meska-dokoncenie-potrva-roky/

Luděk S.

Já jim zase záviděl ten systém! Téměř dokonalý. Jen se jim to v poslední době dost prodělalo.

Luděk S.

*Podělalo.
Jako abychom se pak v cele věšeli na teplákové bundě…

PeterC.

Aspon v niecom sme lepsi ako nasi bratia Cesi 🙂

PeterC.

O generalovi Lucanskom sa diskutuje na inych portaloch. Vyber pprtalu zavisi od toho, ktorej

PeterC.

…vyber portalu zavisi od toho, ktorej verzi samovrazdy konkretny citatel veri 🙁 Cas.sk, topky.sk, pravda.sk, sme.sk, dennikn.sk, postoj.sk atd.

Kalanis

Pro všechny obdivovatele slovenského přístupu doporučuji si přečíst sekci o dálnicích na SK wiki a hlavně části „Budúcnosť výstavby“ – ten chlív v přípravě je prakticky stejný a v některých bodech až strašidelný. https://sk.wikipedia.org/wiki/Dia%C4%BEnica_D1_(Slovensko)

Vašek

Opravdu hlavně u té Bratislavy – Slováci budou nejspíš platit za zpoždění výstavby obchvatu nemalé peníze investorovi druhé části obchvatu v modelu PPP.

Vlastimil Kocurek

To není naše starost.

Romino

Nebudu. Všetci sa dohdnú a je to vybavené 😀

Vlastimil Kocurek

Slováci narazili v mnoha místech na geologicky odlišné podmínky na rozdíl od průzkumu, muselo se to řešit dodatečně, ale takto se to někdy řeší.: Projekt a výstavbu dělá jedna firma, a má navíc povoleno měnit technologie výstavby v souvislosti s odchylkami od předpokládaného geologického průzkumu. Nenazýval bych to chlívem. Úplně obyčejný dálniční obchvat okolo Budějovic, kde nejde vůbec o nic, se prodlužuje po rok, kvůli chybě,. která se dala předpokládat.
A připomínám estakádu Prackovice na D8. Měli bycho, uklízet před vlastním prahem.

Kalanis

Chlívem tam nazývám ten chaos během přípravy, ne výstavby. Bezva je tam D3, R1 či R5. A změna geologických podmínek a mizerný základní průzkum známe i tady – D8.

Vlastimil Kocurek

Je to tak, je to věc i mizerného geologického průzkumu. Levný a rychlý základní průzkum se pak vrací jako bumerang, další geologické a jiné inženýrské práce jsou pak několika násobné a vlečou se, z normální stavby se pak stává dokonalý horor, kde už nejde o termín a peníze, ale aby se top vůbec postavilo.

Andy

To že otevřou co dělali X let a okolo jsou v katastrofálím stavu ostatní silnice, tak s SK bych to zrovna nesrovnával.

DJ TRAIN

U Bratislavy bol dlhodoby problem vo financovani ako s PPP (vlady) a tak aj z fondov EU (nejaky ultra inteligent bral Bratislavu na ekonomickej urovni Belgicka a Luxemburska a neslo mu vysvetlit, ze len firmy sidla tam ale funguju inde po SR – spomalenie jedna……. problem od stredu na vychod je geologia, susedstva s prirodnymi parkami a oblastami chraneneho prirodneho dedicstva EU Natura 2000 — co stavby oproti CR vyrazne spomaluje aj z pohladu stavby a aj z pohladu financii…… D1 (smer Kosice) a D3 (smer Kysuce) su krasne rozhybane a postupuju…..Osobne ma , ale ako fandu ekodopravy tesi rohybanie… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Naší lidé nemají představu o tom, kolik procent Slovenska zabírají chráněná území, je to nesrovnatelné s jinými státy. Dále problém okolo Váhu, kde jediné vhodné území pro dopravu bylo zalito přehradami, a doprava vyhnána do tunelů, nebo kličkuje po estakádách okolo Váhu sem a zase tam, atd. Jak jsem psal výše, měli bychom se raději starat o sebe, nicméně doprava na Slovensku je skutečně v mizerném stavu. Poděkujte se také politikům, třeba Portugalsko, má dálnice jako v Německu, ale je prostě více zadlužené. Celý svět jede na dluh, a slovenští politici se bojí jít do většího dluhu. Ale dopravní infrastruktura… Číst vice »

DJ TRAIN

Dialnica je nastastie dobehnuta a dalsia chutovka ..dalsie tunely a mosty su na obzore v podobe zrychlenia a skapacitnenia useku ZA- KE….. a temer rozpadnuty a neelektrifikovany koridor Zvolen Kosice bude tiez dobra chutovka stavebnym riesenim i financna …. bude tunel pod priechodom Soroska

Tomāš

Srovnávat v počtu otevřených kilometrů? To můžeme. Ale také na druhou stranu musíme vzít ohled na to, že Slovensko dosud nemá hotové dálniční spojení západu a východu země, což je ten nejhlavnější tah.

Je to jako bychom my místo rekonstrukce D1 ji ještě neměli ani hotovou (a teď nepočítám Říkovice, dálniční tah od východu na západ je funkční) a na několika desítkách kilometrů museli jezdit po jedničkách přes obce.

Jiří Kocurek

Vyškov Olomuuc se dá za dálnici považovat jen s přimhouřenýma očima a kolem Přerova ještě není hotovo. Co se obchvatu hlavního města týká, mže si Praha s Bratislavou podat ruce a nepřípíjet. Není na co připíjet.

DJ TRAIN

obchvat Bratislavy postupuje rychlejsie….. ostava pohnut uz len s tunelom Karpaty (11 km tunel na uzemi Bratislavy) kde to speje k stavebnemu povoleniu … financovanie sa doriesuje (fondy EU)

Romino

A zasa povedzme si pravdu, ten tunel Karpaty zasa až tak ešte netreba. Keď sa dokončí tá časť obchvatu, ktorá je vo výstavba, výrazne to pomôže a všetok tranzit bude môcť isť dookola, aj ten čo ide z D1 na D2 smer Brno, nielen na Budapešť a D4 Viedeň.

DJ TRAIN

Treba aj netreba. (mozno teraz sa javi potreba ako slabsia, ale musis pocitat s novym sidliskom v podstate v lokalite vychodne, na to navazujucou novovznikajucou stvrtou v lokalite okolo Apola a Niv a podobne a plus planami podnikov vo vychodnej casti BA…tunel Karpaty odlahci pristavny most…+ sa musi pocitat aj s moznou reko mostu SNP a Apola (ktoreho stav sa zhorsuje)… radsej nech sa stavia ako robit z Bratislavy dopravny skanzen ako to predvadza Praha…. kym sa postupuje vyvazene ako posledne roky preco nie?Infrastruktura celostatne zabezpecuje lepsie podmienky pre zamestnanost…

_Pavel_

Ale D1 ještě není hotová…

Tomāš

Není, ale dá se objet po zhruba stejně dlouhém dálničním úseku.

Romino

cez Budapešť 😀

Vlastimil Kocurek

Navíc má místy povrch jako na moři – Ostrava,

Jiří

V tom jak pohanit a pošpinit vlastní národ jsme skuteční mistři… Opět tendenční a zavádějící nadpis, jak sami sebe ukázat v horším světle, než je skutečnost. Slováci mají přesně opačnou povahu. Vychválit se, i z maličkosti vytěžit maximum pozitiva a když se srovnávají v lecčems právě s námi, tak vždy vyjít jako lepší, nebo aspoň stejně dobrý. Na Slovensku žiji a skutečně je úplně hloupé neustále srovnávat, kdo co má lepší a kdo co horší. Jen mně neustále udivuje, proč se ve všem a za každou cenu jen pomlouváme. Dokud tomu tak bude, skepse v našem národě nikdy nezmizí…. Myslíte,… Číst vice »

Původní Pražák

Váše úvaha by možná dávala smysl, kdybychom nestavěli, protože na to nemáme peníze. To se stává. Jenže tady se nestavi kvůli neschopnosti státu nastavit pravidla hry, aby doslova několik málo lidí nemohlo celé roky zdržovat. A to nijak omluvit nejde.

Jiří Kocurek

Například majitele pozemků, které ouřada zapomněl obeslat. A že se jim nelíbí 20 Kč za metr při vyvlastěnní. A podobné věci.
Ouřada, který si přečte 5 řádků z 20 a vypořádá se s tím stylem: V Německu by se to nestalo, nezdržujte.
Obě strany mají máslo na hlavě. Že zadání zakázky na průzkum Praha – Beroun odporuje zákonu? Za to nemůže ani živnostník, ani student, ale zadavatel jménem Správa Železnic.

Jakub (easydrink)

Kdo píše „ouřada“ je dement.

Bertik

A to proč?

Pezos

Nemusíte se bát, sebemrskačství na Slovensku kvete úplně stejně jako zde.

...

Víc.

Romino

Tiež by som povedal, že my sa dokážeme viac podceňovať, než Česi:-D. Ale treba to vidieť celé v kontexte a čase. Nesúťažíme a v podstate v SR aj ČR to ide „zhruba“ rovnakým tempom. Teda rovnako rýchlo a rovnako pomaly ako sa to vezme. Áno, ide to ako v lete na saniach. Otázka znie? Čo robíme vy aj my zle, že to nejde rýchlejšie?

Karl vB.

Nadpis článku pouze konstatuje fakta. Nechápu, proč jsou tady někteří diskutující tak tak emotivní , frustrovaní. Až tady bude článek o dopravních stavbách v Polsku, neměli by některé slabší povahy raději ani číst. Měli bychom si zamést před vlastním prahem a ne být zoufalí, že se jiným okolo nás daří lépe. Chyba je u nás. S momentálně platnou stavební legislativou za chvíli nepostavíme ani psí boudu dřív, jak za 5 let. A je to zhruba 10 let zpět, co jeden slavný ministr dopravy tehdejší vlády ČR zastavil veškeré dopravní stavby – viz link. Plody tohoto vysoce inteligentního rozhodnutí sklízíme se… Číst vice »

Petr

Naštěstí ta jeho strana už dneska asi neexistuje, ale nemělo by se při letošních volbách zapomenout, které strany v té vládě byly a tyhle „úspory“ podporovaly (ba možná přímo vyžadovaly).

mirek

Bárta a VV byl stejný podnikatelský projekt jako později Babiš a ANO. Nebo Okamura a jeho Úsvit/SPD, za kterým stojí také Bárta.

Jiří

Záměr vyvolat v očích českého čtenáře opět skepsi a beznaděj. To je ta „bolavá pátá“ českého novináře, které prezentujeme i vy, pane Sůro. Je to dané povahou člověka a nalajnouvanou vizí, naší novinařiny. Tady na Slovensku se i ten největší bulvární novinář vždy snaží i v marasmu doby, spíše národ povzbudit. V tom špatném najít, naději a nevytváří u čtenářů dojem, jaký zde v Čechách „nic nemám cenu, všechno je špatně, jsme takoví, nic se nezmění,… tečka“… hrdost na sebe sama, to vám českým novinářům chybí… Bohužel

Jiří

Chápu, že se Vám můj názor nemusí líbit. To je ale holt svoboda slova. Pokud můj názor považujete za „prudit“ neberu vám Vaši kritiku…soudě podle vaší „silnější“ reakce jsem dosáhnul aspoň toho , že se zamyslíte.

Vlastimil Kocurek

To je zbytečné psychologizování, každý národ je jiný, a každý člověk je jiný. Nemůžeme popřít sebe sama.

Vojta

Vypadá to, že bývalá trať Kvetoslavov – Šamorín se tímto stala neprůchozí, může někdo potvrdit. Podle snímků to vypadá, že jak těleso tratě, tak nová dálnice vedou po úrovni terénu.

Romino

Áno, je to preč, ale nie pre diaľnicu, ale v Šamoríne sú už dávno pozemky rozparcelované, takže vlak definitívne skončil. Keby sa veľmi chcelo, vždy sa dá ešte postaviť most ponad R7, ale už sa, žiaľ nechce. Podobnú fatálnu chybu sme urobili vytrhaním koľají zo Stupavy do Devínskej Novej Vsi, kde mohol vlak chodiť až do Bratislavy. V ČR sa elektrifikujú lokálky, aby sa tam dostali vlaky z mesta, u nás trháme koľaje. Naše deti nám to raz spočítajú….

Děti Země

Snad tam moc neposkodili zivotni prostredi. Je treba to vzdy poradne prodebatovat a posoudit dopady na zivotni prostredi a ne tam co nejrychleji nalit beton a asfalt a nacpat si do kapsy prachy ze statni pokladny.

Dizgrafyq

Hovoříš mi z duše, Mirku P.
Raději se do toho vlož a když už v tom budeš, tak podej nějakou tu žalobu nebo námitku, ať nevyjdeš ze cviku. A ať si tě užijou i naši bratia spoza Moravy.

Tvé záslužné práci čest!

Romino

To už je pozde. Tzv. „Lužný most“ cez Lužné lesy a Dunaj už stojí, stavba bude končiť v tomto roku. Ale zasa nie je to dramatické, ja som si to prešiel a nemyslím, že by to mal byť problém. Ak by to nemalo EIA, tak sa nestavia….

DJ TRAIN

Nastastie bohudik je stavebna legislativa po probleme ktory sa davno riesil v Povazskej B ( da sa nazvat aj Slov- „Přerov“) troska inak. Nastatsie!

Jojo

To říká někdo, kdo žije z dotací od státu. Jděte do míst, kde slunce nesvítí a už se nevracejte. Podělali jste to všem normálním ekologům.

Původní Pražák

Taky si myslím, že dříve nebo později z toho bude pro skutečnou ochranu přírody Pyrrhovo vítězství.

Jiří Kocurek

To už je teď. Superextrahyperekologický palmový olej jakožto biopalivo nahrazuje nejen ropu, ale také džungli a plochy pro pěstování potravin.

Řepka v ČR zabírá 350.000 hektarů. Představte si to jako silnici 30 metrů širokou a 10.000 km dlouhou. Plocha je to stejná.

Původní Pražák

No myslel jsem spis dopad na schvalovací procesy, ale budiž. A ten váš příměr mi o řád a nějaké drobné nevychází.

Původní Pražák

Tak jen o ty drobné 🙂

mirek

Nepoznáte falešný komentář?

Jojo

To jo, ale je něco z špatně z toho, co jsem na to napsal?

Anti-Ekologist

No super je ta vaše žaloba v ČR na úsek dálnice D3 Dolní Třebonín – Kaplice nádraží. To zase díky VÁM povede do pole, takže předešlé úseky budou úplně k ničemu. A ten váš požadavek aby 8,5 kilometrů tohoto úseku vedlo v tunelu je taky výborná. Tak jim nato nejdřív dejte peníze.

Vlastimil Kocurek

Nejde jen o peníze na dálniční tunel, ale drahý je jeho provoz, kvůli monitorování, kvůli opravám, odvětrávání a všem provozním nákladům. Tunel je navíc méně bezpečný úsek dálnice.

Jaaaa

Samozřejmě. Jiná hodnota než jezdění autem po betonu totiž neexistuje.

cikcak

….. jj, až se prodebatujeme do rakve. Pak už nám to bude jedno.

Georg9

Tendenční článek. Kolik km otevřeli loni. Jinak , když jedete Tatranskou železničí a diváte se kolem, tak máte strach že ty mosty spadnou a svodidla jsou totální zkorodovaný šrot.

Jan Sova

Tak tak, dokud jsem tu jejich „dálniční“ síť a přírůstek v ní nepoznal na vlastní pěst (s odstupem 10 let), tak jsem si z těch různých PR článků snad i myslel, že jsou s dálnicema před náma. Jak bláhový jsem byl….

Michael

Někteří jedinci jsou zde evidentně posílení diskuzemi ve fóru erudovanych webu novinky či blesk.cz..uf to je bolest…

Já, kdo jiný

Jestli ten článek je o tom, jak se na Slovensku budují dálnice ve velkém, tak je to ještě větší zoufalost než v ČR. Největší ubohost je obchvat Žiliny s pokračováním do Martina. Ať žije jízda pod Strečnem. Aspoň, že s tím Ružomberokem něco bude.

QEntity

Když si uvědomíte, že letos jsou parlamentní volby a populisti se určitě hodně snažili, aby ukázali, jak dobře vládnou a ona nás pak v počtu otevřených nových kilometrů dálnic překoná i země s polovinou obyvatelstva než máme my, tak je to fakt trapné. Ale ještě trapnější je to, že připravená rekonstrukce D1, která se začala fyzicky přestavovat již na konci Nečasovy vlády, má 2 leté zpoždění. A úplně nejtrapnější je, že za posledních 8 let se u nás postavilo výrazně méně nových dálnic než v 90 letech minulého století, kdy ekonomika byla daleko slabší a procházela velkou restrukturalizací po rozpadu… Číst vice »

jakub (easydrink)

Počet nově zprovozněných km v každém roce záleží na tom, jak probíhala příprava v minulých letech. Výsledky této vlády tak uvidíte až za alespoň 7 let. Takže vaše úvahy o nějaké souvislosti s parlamentními volbami jsou dost mimo.

MLB

ANO má post ministra dopravy nepřetržitě od ledna 2014, což je shodou okolností akorát těch 7 let. Takže kdo je tady mimo?

Davča

Tahle vláda už je u moci 7 let, tak kde máme ty slíbené kilometry?

Já, kdo jiný

Nechci vypadat jako příznivec ANO, ale chci se na to dívat z nadhledu nad celým politickým spektrem. Myslíte, že vláda ODS, Pirátů a TOP by ve stavbě dálnic byla úspěšnější? Tady by to byla plichta, ikdyž každý naslibuje horydoly. A dále, proč raději nenapíšete, v jakém stavu mají na severu jihovýchodní Evropy, zejména v hlavním městě, železnici? To by bylo teprve porovnávání. To hlavní město mi totiž zanedbanou infrastrukturou připomíná Kyjev. Nebo v jakém stavu mají u našich východních sousedů silnice 1.,2. a 3. třídy? Po návratu z těchto silnic do ČR si libuji, jaké máme pěkné silnice a auto… Číst vice »

MLB

Asi opravdu nebyla, musíme být realisté, ale to nedělá z nesplněného slibu ANO nic lepšího. Jestli v dopravě je to plichta, tak v morální integritě a prožírání finančních prostředků dostává současná vláda těžce na spodní záda…

Kalanis

Je pravda, že některé úseky silnic jsou opravdu zajímavý zážitek. Třeba na Gemeru II/531 z Tisovce nahoru – měl jsem co dělat i se svým starším vozítkem, jiný človíček s novějším (a nižším) strojem měl co dělat ještě více. Nebo I/15 u Nižné Olšavy – to je taky drsný příklad projekčního řešení https://mapy.cz/turisticka?x=21.6549783&y=49.1461825&z=15&l=0&base=ophoto

Otto

Nechci vypadat jako nějaký příznivec stávající koalice, ale skutečně si myslím, že je škoda Ťoka. Když se podívám na plejádu ministrů před ním a po něm, tak je to síla. Ten člověk byl z oboru, trochu to rozhýbal, i když proti molochu MD to asi bylo těžké. Přišel mi taky jako slušný člověk. A odpálila ho taková blbost, jako byl ten zimní kolaps u Větrného Jeníkova, za který primárně asi mohl tragický zhotovitel a i kdyby na ministerském postu byl kdokoliv jiný, tak by dopadl stejně. Lidi si příliš neuvědomují, že stát a jeho úředníci jsou takoví, jací jsou občané.… Číst vice »

Jaaaa

Ne, Ťokův průsmyk byl jen poslední kapka.

Michael

Se slovy ohledně pana Toka velmi souhlasím.

MLB

+ „Dalších 220 km dálnic začneme stavět.“

Na plnění tohohle jsem taky dost zvědav. Aktuálně je ve stavbě cca 120 km, z toho skoro 50 km by mělo být letos ukončeno. Že by se do konce roku zahájilo dalších 150 km? 🙂

Jiří Kocurek

ANO vyhrálo volby v roce 2012. Mezití stihli přinejmenším 10x novelizovat Stavební zákon, aby v tom byl pořádný zmatek a projekty se musely neustále předělávat.

Michael

To jste si nějak popletl pane easydrink..

IQdiot

Kdybych byl voličem Kalouska, tak bych vám i věřil. Jelikož ale naštěstí nejsem a maličko znám situaci v oboru, mohu si udělat obrázek svůj. Od listopadu 89 nebyla lepší příprava staveb jako je v současnosti, to samé platí o výstavbě.
Za dobu Klause, Zemana a Kalouska se promrhaly neskutečné prostředky (cena za km dálnice nejvyšší v Evropě) ty už nikdy nikdo nevrátí. O situaci na ŘSD psár nebudu, svět mimo běžnou realitu.
A to že ODS, ČSSD, KDU-ČSL nebyly schopné opravit za dvacet let dálnici D1 je na trestní oznámení, nejsem ale udavač jako piráti.

Michael

Naprosto přesně. Nebudu sem tahat empatie k tomu či onomu politickému uskupení, ale co týče stavební činnosti na poli dopravních staveb, tak ta je nejvyšší za posledních třicet let. Jediná škoda je složitá a pomala příprava a realizace (kapacita st.firem?) staveb.

Vlastimil Kocurek

Jízda pod Strečnem navíc nemusí vůbec fungovat, nebo jen pro osobní dopravu v době, kdy ze skály padají kameny. A teď se podívejte do mapy, kudy to bude objíždět cisterna. To je fakt horor. 🙂
.

Vlastimil Kocurek

a samozřejmě jen kyvadlově.

Jiří Kaňa

Úžasná převrácená mapa v odkazu na obchvat Prešova. Poprad na pravé straně, Košice vlevo, jih nahoře…

Jakub

Otočte si monitor.

Kodl

Ceska mizerie pokracuje, kdy nas predbihaji vsechny vychodni staty zleva i zprava.

jakub (easydrink)

a nemyslíte, že k takovému srovnání je potřeba trochu více parametrů než jen to, kolik km se otevře letos a příští rok?

MLB

Tak přidejte ty parametry, kde jsme lepší – jistě nás všechny pozitivní zprávy potěší.

Jakub

Best in COVID

Jan Sova

Tak zrovna v dálnicích jsme oproti Slovákům lepší (zobecněle pochopitelně). Máme hustší síť a tolik se nám to nešpuntuje, jako na jejich tahu Žilina – Poprad, který mají dost vlekle nedokončený…..

MLB

Pokud se bavíme obecně, tak asi ano, ale řeč byla konkrétně o letošním roce…

DJ TRAIN

Pozrite sa na rozdiel v terene D1 na Slovensku a v Cesku! Ma Ceska siet nadmorsku vysku, geologiu, susedstvo narodnych parkov a parkov eu prirodneho dedicstva Natura 2000 na tak dlhom useku cca 250 km tolko? NEMA! od Ziliny po Kosice mate same mosty , tunely, viadukty a podobne.. a tam kde je rovinka vam to susedi blizko pasiem vodnych nadrzi a zasobarni vod…. a staviat v takomto terene je projekcne i financne skvela chuťovka… druhe kolo po D1 zacalo … zeleznicny koridor usek Zilina Kosice…

Vlastimil Kocurek

Je to tak, zobrazte si na Internetu turistickou mapu Slovenska, kde jsou všechny CHKO, chráněná pásma, etc. bude to více jasné. Další věc je zalité údolí Váhu kaskádami přehrad, kde zároveň vede D1.

Juraj

D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka má potenciál na nejakú dobu výrazne zhoršiť dopravu v Žiline, pretože a. zatiaľ nikam zmysluplne nepokračuje (tunel Višňové) b. dokonca aj malú časť tranzitu smer Rajec/Prievidza zatiaľ povedie cez mesto Reálne je to teda prínos len pre veľmi malú časť obyvateľov južnej časti Žiliny a tesného okolia, a aj to len pri cestách smer západ, a ešte výmenou za to, že to môže znásobiť tranzit na juhu mesta (Solinky). Pre motoristov, ktorí pokračujú ďalej na východ, je v tejto chvíli stále výhodnejšie nový úsek D1 nepoužiť a pokračovať po D3 a Ľavobrežnej po severnom… Číst vice »

Andrej

Ja osobne si myslím, že najlepšie riešenie by bolo ak by tranzit od Bratislavy na východ naopak novú časť D1 použil, s tým, že na veľkej križovatke u Tesca budú potom odočovať doprava. A naopak tranzit od východu na Bratislavu by mal ísť po Ľavobrežnej a D3, vďaka čomu pri Tescu budú takisto odbočovať doprava. Odstráni sa tak tento špunt, inak obe možnosti vedú po štvorprúdových úsekoch vnútorného obchvatu.

A k tomu už len dúfať, že súťaž na dobudovanie Višňového konečne uzavrú a dostavajú to do 2023.

Juraj

To je veľmi rozumná myšlienka, len sa bojím dvoch vecí:
1. Napojenie tu: https://mapy.cz/s/puzuverejo
2. Kapacita Nemocničnej v špičkách, kde sa v podstate spojí vnútorný okruh mesta s diaľkovým tranzitom (ale tu nechcem až tak špekulovať, dáta nemám)

Andrej

Bod jedna by šiel vyriešiť tým že od Rondla by viedol len jeden (ľavý) pruh, a k nemu by sa plynule pridal druhý od D1. Vlastne len zmena vodorovného značenia. Ako dočasné riešenie na 3 roky.

QEntity

To už tak bývá. Prostě se nedá celá síť postavit najednou.

A postupnou výstavbou vznikají a zanikají nejrůznější lokální problémy….

Juraj

To samozrejme chápem, len občas sa podarí lokálny problém znásobiť. Tento úsek D1 pôvodne nebol plánovaný na samostatné otvorenie – malo sa to realizovať ako celok až po Vrútky, akurát doľahla realita a otvára sa po kusoch – a to ešte veľmi nešťastne.

Pezos

Nebude náhodou dokonce na ten nový úsek zákaz vjezdu pro tranzitní kamionovou dopravu? Někde jsem to zahlédl.

Jose

Na co to vůbec budujeme?
Elektromobily nedojedou ani z jednoho konce republiky na druhý, nikdo je nekupuje, a to co má motor z mixéru taky nikdo nechce. Takže do pěti let tu nebude mít co jezdit a hlavně nebude za co jezdit. Všichni budeme cestovat pěškobusem jako za císaře pána, ale zase po pěkných širokých dálnicích. No hezky to ten tržní kapitalismus pod socialistickou taktovkou Bruselu dopracoval!

Vladimír Bílý

… a mimochodem, doktor Chocholoušek si pro Vás již poslal sanitku se dvěma zřízenci:-)

Jiří Kocurek

To od něj bylo moudré, jeden by by to cestou zpátky neušlapal. (cyklosanitku).

Jan Sova

jako nadsázka dobrý, jinak Vám to tu většina nebaští, protože už teď jezdí s motorem z mixéru 😀

Démon

Až budeme otevírat D4 (32 km) tak to taky naskočí …
Jinak D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je bez tunelu Višňové k ničemu
… a část D4 a R7 je již v provozu viz https://www.d4r7.com/

Démon

Ale závidím jim, že budou mít obchvat hlavního města, už jenom ten tunel pod Karpaty a napojení D4 na dálniční síť Rakouska u Marcheggu a bude to bomba

Romino

Na tunel Karpaty si ešte počkáme :-). A Rakúšania sa s S8 tiež neponáhľajú, aj keď zasa oni keď sa rozhodnú, tak to majú za 2 roky. Je tam pole a nikde nič, takže to pôjde rýchlo. Ale pre nich to nemá veľký význam, keďže tam naozaj nie je husto osídlená oblasť. Skôr bude hotová trať z Viedne po Marcheg, ktorá je súca na 200-250 km/h, lebo je to priamka. A my zasa nie sme schopní ani dať dohromady elektrifikáciu a rekonštrukciu trate Devínska Nová Ves – Marcheg čo je tak asi 5km…Čo k tomu dodať….

DJ TRAIN

napojenie na Marchegg sa prioritne bude riesit po dotiahnuti vlakovych trati a prestavbe uzla Bratislava hl.st.

Tarzan

Dřív otevírali stovky kilometrů železnic a stovky kilometrů silnic za rok proto, že chtěli jezdit a také to řídil nějaký baron či podnikatel. A všechno šlo. Dneska se to nedaří proto, že jsou jim ty úplatky stále málo. Proto všechno stojí a nic se nekoná. Všechny vyházet a rychle zvolit jiný systém. Znáte tu o žábě na prameni. A tam sedí ti naprostí nicmochři, co všechno jen a jen brzdí, dokud jim z toho nic nepoteče. A tak to bude trvat desítky let. Vždycky ti největší partyzáni byli ti, co nejdřív konfiskovali k sobě domů. Jsou tu i dnes.

Milan

Slováci taky jako odměnu za to že přijali Euro dostávají na hlavu několikanásobně víc EUdotací než Česko – o tom se ale taktně mlčí…. Vlastně nejde o dotace, ale o EU úplatky, kterými si unijní elity kupují loajalitu států. Kdo zlobí, tomu dají málo nebo nic, kdo jim poslušně leze do zadnice, dostane hodně. Proto Itálie pod vládou Salvino trpěla a jen co ho sestřelili, byly jí přiklepnuty ohromné dotace…. Špatné je, že se tenhle systém uplácení už vyčerpal a proto si EU bere astronomické půjčky, které nemůže nikdy splatit…. Slováci dočasně profitují, ale jinak jsou na tom ekonomicky mizerně… Číst vice »

Juraj

Bože, to je neskutočná hovadina. Jeden väčší blud než druhý.

Greta

Čim míň víte, tím delší nesmyslné příspěvky píšete. Nebo vás z Piťeru platí za řádek?

Andrej

Taký dlhý príspevok a pritom taká blbosť.

Ondra

Více dálnic-více kamionú -více logiatických center – méňe polí,lesú,zvěře…Jak bylo Čeakoslovensko krásné bez dálnic.Jo a
Každý vyasfaltovaný m.dálnive zvyšuje teplotu klimatu.-suché lesy,mrtvé oceány,méně deště

Tomáš

Krásné by bylo na pohled, třeba na kalendářových fotkách, jen by se tam nedalo žít. Alespoň ne takovým stylem života, jaký si můžeme dopřát a se všemi výdobytky civilizace, jaké máme k dispozici.

Jiří Kocurek

Jasně, déšť se přece rídí tím, jaká je tam les. Proto mají na Faerských ostrovech jenom husté lesy a prší jim tam 330 dní v roce.

Cougar

Na Slovensku jsem byl poslední roky třikrát, nejdále v Popradu. A musím říct, že i když tam dálnice ještě nebyla kompletní, tak to co už je paráda. Dálnice nádherně udělaná, není to ten drncavý humus, co je u nás na opravené D1. Jsou tam krásná odpočívadla. Na to v jakém terénu staví a jaké jsme tam viděli obrovské rozestavěné mosty a hory kamení vyvezenych z ražených tunelů, tak to chce velký respekt a zároveň je to neskutečná ostuda, pro ty naše zoufalce.

Venca

Tak drncají, protože má CB povrch. Slováci prakticky CB povrch neznají. D1 má spíše problém v době, kdy vznikla. V Německu se staré dálnice pomalu mění i tak, že se drobně změní stopa dálnice, kompletně předělá most na jinou nivelitu, nebo dokonce postaví tunel.
Máte pravdu, že na Slovensku je znát, že většina dálnic jsou relativně nové stavby.

Romino

Ja som dodnes nepochopil, prečo sa D1+D2 aj za Českoslovneska stavala betónová na českej strane a za riekou Morava už na slovenskej D2 po Bratislavu to išlo asfaltom. A to sme boli jeden štát, jasné mali to rôzne podniky a aj vtedy sa to delilo nejako závod Bratislava, závod Brno a pod. Ja teda ten betón nemusím, našťastie tá „hrkálka“ Brno-Praha už bude minulosť, lebo to bol fakt des, tam som išil v pravom pruhu aj keď som nepredbiehal, to sa inak nedalo. Ale zasa ste to spravili betónové aj teraz po reko. Viem že je to údajne trvanlivejšie, aj… Číst vice »

Romino

oprava v ľavom pruhu, jasné 😀

DJ TRAIN

Aj na UA sa uz vyuziva CB priklad Dnipro – Resetilovka a dalsie… proste vytazene miesta ( min. rok dali dokopy vyse 6000 km dialnic a ciest typu R)

jakub (easydrink)

Ve státě to je jen takové jako je jeho obyvatelstvo. Takže pokud je to ostuda, tak ne pro ně, ale pro nás.

Pezos

U R2 jsou prý několik měsíců ve skluzu, takže možná ji letos nedokončí. Uvidíme.

Dusanh

Slováci mají v tomhle trochu smůlu – jednak náročný horský terén a dále korupční podhoubí, kterému to naše nasahá asi ani po kolena… Višňové (vyšachování původního vítěze tendru ve prospěch „našich“), Turany-Hubová (zde se měl stavět povrchový variant po estakádách, protože „naši“ potřebovali zaměstnat Doprastav, který uměl hlavně mosty) atd.
Lze jim jen přát, aby se po tom průvanu, co tam teď probíhá, postupně nastavitlo standardní (anebo alespoň standardnější) prostředí. A pro nás je to samozřejmě vykřičník, jak to nedělat.

Romino

nedá sa nič iné len súhlasiť, žiaľ je to tak. Ešteže to aj tá príroda pred rokmi vyriešila pri Šútove a ten svah sa zosunul sám od seba, inak by tie mosty tlačili a stavali doteraz. Hlavne že tam zbytočne vyrúbali les a svahy kde už teraz rastú invázne rastliny a vytlačili pôvodnú flóru. Ja keď vidím tie šialené obrovksy hrubé mosty okolo Žiliny, Vrútok a Ružomberka a hory betónu čo dokáže Váhostav + Doprastav vygenerovať a potom pri Bratislave D4/R7 vidím ako španieli „zmontujú“ prefabrikované štíhle mosty a raz dva to ide a má to tú istú funkciu, tak… Číst vice »

Tomáš

Zrovna úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je sám o sobě dost k ničemu, když na něj nenavazuje tunel Višňové, bude se dál jezdit skrz Žilinu. A jak to tak vypadá, tak ještě roky to tak bude…
Ale každopádně Slovákům palec nahoru za to, jakým způsobem dokáží v posledních letech budovat svou dálniční síť, navíc v daleko obtížnějším terénu. My z Česka můžeme jen závidět…

Fandík

Stojím si za tím,že PPP projekty mají smysl zrovna v době,kdy stát si nemůže dovolit ted rozhazovat penězma. Uměl bych si představit,že by se pod PPP projektem mohla postavit i tzv. VRTka …či dostavět D7,D6 a klidně i zbytek D35. A jelikož by to stavěli soukromníci,tak samozřejmě by stavba byla postavěna rychleji,protože by chtěli od státu peníze co nejrychlejí ve splátkách 🙂

Juraj

No akurát R1, stavaná ako PPP, úplne nie je dobrý príklad výhodnosti. Ale povedzme, že pri diaľniciach to ešte možno dáva ekonomický zmysel, pretože nákladná doprava to za nejaké roky zaplatí.

VRT v našich podmienkach ale nikdy nebudú v pluse len na poplatkoch za DC. Ich ekonomická výhodnosť sa prejavuje až po započítaní externalít, a tak stavba skrz PPP bude vždy akurát predražená oproti projektu z verejného rozpočtu.

Jméno

Neznám ekonomické detaily R1, jelikož je na Slovensku vše řádně cinknuté, je možné že ani váš PPP nebude zcela výhodný. Nicméně pro motoristu je svezení na R1 o řád lepší, než např. na vaší D1. R1 je čistá, upravená kvalitní. Proto s velkým očekáváním sleduju PPP na české D4.

švestka

Bohužel je to jenom díky tomu, že většinou otevírají úseky, které už měli být dávno v provozu, např. úsek u Žiliny o rovné dva roky a zbytek D4/R7 už měl být otevřen loni. Hlavně D1 u Žiliny bych se nechlubil, postavit dálnici do pole se ještě nepovedlo ani nekecáme, makáme. I když vedle blamáží při výstavbě D1 pod Strečnem nebo na obchvatu Ružomberoka to zas takové zdržení není.

Tady na Moravě

A co D11, ta vedla taky do pole

švestka

Tam byl aspoň provizorní sjezd. A když už jsem u toho polo tak ještě Hornouherská D3, ta končila v poli u Skalitýho skoro 20 let.

Andrej

U zilinskej dialnici je zjazd, ktory nie je ani provizorny, ani docasny, ale naopak velkorysy, trvaly a dokonca stvorprudovy.

Bude stale zvadzat dopravu do Ziliny, cize nedojde zatial k dramatickemu zlepseniu, ale o tom nebol Vas prispevok, vsak? Vy si myslite, ze ta dialnica je doslova bez zjazdu, je to tak? V takom pripade sa mylite.

švestka

Proč tedy ta dálnice k Lietavský Lúčke nebyla otevřena už před dvěma roky? Že by proto, že by se tam auta zabořili do pole místo čtyřpruhového sjezdu, na který se tak trochu zapomělo?

Andrej

Ano, ale kvôli tomu sa ani ten úsek diaľnice pred dvomi rokmi nezapočítal medzi dokončené. Započíta sa až teraz. A tak je to v poriadku a správne. Netuším, v čom vidíte problém? Ešte by som doplnil, že pred 2 rokmi nebol dokončený ani hlavný úsek bez privádzača. A defacto doteraz nie je – stále sa robí napr. napojenie na D3 pri Hričove. Takže sa celý úsek vrátane privádzača do Žilina a napojenia na D3 dokončí tento rok, a tento rok sa ako celok započíta medzi dokončené úseky. Nikdy nenastal prípad, že by bola dokončená diaľnica končiaca v poli. A pre… Číst vice »

Romino

No ja by som to trocha upresnil. Už to, že niekto vymyslel, že križovatku Lietavská Lúčka (LL) sa stavebne dá do nasledujúceho úseku, kde bolo jasné, že pri razení 7,5 km tunela je vyššia pravdepodobnosť, že sa niečo pos…e, ako pri tom prvom úseku, bola totálna hovadina. Z toho vidieť absolútnu neschopnosť NDS, pretože mali počítať s tým, že ak by úsek LL-Dubná Skala nebol ešte hotový (čo sa aj stalo), ale Hričovské Podhradie-LL už bude dokončený (čo sa aj stalo), tak by sa to dalo spustiť už v 2018. Len by sa teda nesmelo zabudnúť na privádzač Žilina, že.… Číst vice »

Ketchup1970

Švestko, když oni naklepávají zadek Protektorátu a lennímu území Svaté Římské Říše dolnoUherské dálnice. V přepočtu na obyvatele předání Česko i Maďarsko , abychom byli trochu v 21.století na rozdíl od reinkarnace Horthyho.

Ketchup1970

Pro těch par mínusovačů , v roce 2016 ČR 790km a H 1924. Obyvatel zhruba stejně cca 10mio. Přitom v roce 2000 byl stav 499/448 ve orospěch ČR , a ano mají tam víc roviny, Uhři. Ale dálnici kolem Přerova nebrání žádný terén ani do Vídně z Brna .

RudolfL

Smazáno pro naprosté nesmysly.

Tomáš Poledný

Nelpěla ona chtěla pozemky vyměnit ale stát s ní chtěl vyjebat tak se šprajcla a nakonec ani vyměnit nechtěla. Tady za to mohl čistě stát který se s ní mohl krásně domluvit narozdíl třeba od Bratránků na D3, kteří jsou obyčejní podvodníci.

Greta

Půda by měla být svatá každému, a ne se k ní chovat jak soudruzi.

Nekdo

panebože, já bych snad i obětoval svojí relativní anonymitu, kdybychom zde nemuseli číst vejšpelchty idiotů, bolševických trollů, hejty na EU založené na hoaxech a podobně. vždyť to býval, a možná stále je, jedna z nejlepších a nejslušnějších diskusí na českých internetech…

Herold

Když už jsme u toho…rozumný kompromis mezi anonymitou a registrací by podle mého názoru byla možnost zachovat si po registraci libovolný nick…

Jan Sova

Havránková není černobílá, tak jako i jiné případy. Prostě to hodila do šprajcu, protože právě narazila na celé dekády vyměnitelných a manipulovatelných soudruhů na MD a ŘSD. Navíc to potom po ní převzala část její rodiny, aby to brzdili dál. Ještě žádný z politiků nezahlásal, že před prosazením vyvlastnění „natvrdo“ se podívá na zoubek legislativě a interním postupům ŘSD, včetně jejich kšeftů s projektanty apod.

Jiří Kocurek

Sice se to nemá, ale napíšu to takto: Hitler by se s s ní nemazal. Šla by do Trebilnky i s příbuzenstvem. Veškerý majetek by tak připadl státu.
Tohle možná ani sám nechcete, mohl byste totiž přijít k újmě, až by nějaký ouřada Třtí říše zjistil, že mu překážíte.

Já, kdo jiný

Byl by v rámci stanného práva do 24h zastřelen. Opravdu tohle chcete?

Surio Mario

A předtím D11 vedla do lesa: https://mapy.cz/s/jocuzapevu

Andrej

Diaľnica pri Žilina naozaj nebude mať dramatický význam bez pokračovania v podobe tunela Višnové, ktorý už 2 roky neúspešne stavali Taliani, a v dodatočnej súťaži na dostavbu to zrejme vyhrá Skanska, a samotná diaľnica naozaj končí v „poli“, tak ako každá iná na svete, ktorá nie je kompletne dostavaná, napr. D1 u Přerova z oboch strán, ale ta žilinská nie je bez zjazdu ako by sa z Vášho príspevku dalo predpokladať. Nie je tam nič absurdné. Nadvezuje na ňu práve dokončovaný štvorprúdový privádzač do Žiliny. Pre autá smerujúce od Bratislavy priamo do Žiliny sa bude jednať o mierne zlepšenie, pre… Číst vice »

Já, kdo jiný

Pro nás, co nemusíme do Žiliny a okolo Strečna, se změní hodně.

Romino

No ešte dlho budete musieť do Žiliny a okolo Strečna, pokiaľ pôjdete severom. Jedine žeby ste to vzali dookola cez Trenčín, Prievidzu a Turiec, alebo Donovaly :-D.
Prípadne zo Žiliny cez Zázrivú, ale to už je to cez Strečno aspoň „romantishe strasse“….