Slováci investují do nočních vlaků, nejméně deset osobních vozů promění na lehátkové

Lehátkový vůz. Foto: ZSSKLehátkový vůz. Foto: ZSSK

Proměnou projdou východoněmecké vozy Bmeer.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ares

Temelín po slovensku 🙂

arpad

Je to len tunel ako naliať peniaze kamarátom.. nákladné vagóny predali, modernizovať už nie je čo, resp. to by bolo okato drahé.. tak prestavba.. to stojí veľa… posledný nech zhasne..

Boris

Chcel by som veriť tomu, že keď už ide o inštaláciu kompletne nových lehátok, nie len o prečalúnenie, tak budú končne normálneho tvaru, nie ako doteraz stredné lehátko v Bcmh, ktoré pripomína testovací polygón Tatry, alebo ako krivé spodné lehátko v Bcmz…

PeterK

Čítal si článok s porozumením? Vieš o aké vozne ide? To sú štandardné kupéčka (https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bmeer.php )a idú tam kompletne nové lehátka. Ja som sa s týmito vozňami stretol v Expresoch BA – KE a aj v náhradnej súprave REX BA – TN . Ale tie sedačky by si mohli nechať a použiť ich niekde ako náhradné… Sú celkom pohodlné 🙂

Boris

Čítal si môj komentár s porozumením? Ako som písal, práve preto, že tam idú kompletne nové lehátka by som chcel veriť tomu, že to budú konečne normálne rovné lehátka namiesto tých výmyslov v Bcmh a Bcmz, ktoré mali byť akože multifunkčné alebo čo, pričom ale ani jednu funkciu neplnia veľmi dobre a používajú sa iba ako lehátka takže sú nepohodlné úplne zbytočne.

Takže chcel by som veriť tomu, že keď už sa na to ide od základu, tak to bude konečne domyslené, ale pri ZSSK človek nikdy nevie.

alpenflair

No chtělo by to něco koupit i sem. Dle mého názoru by to chtělo Lůžka/lehátka do Paříže, Kodaně, Benátaek a Říma

Boris

ČD prednedávnom zrekonštruovali lôžka WLABmee823 a lehátka Bcmz834.

Michal82

Gdyne a Zurich

Václav

36,5 milionů Kč za 10 vozů?! To asi nebude úplně pravda!

Juraj

Správný postřeh.
Odhad je 36 533 333,00 EUR, což je přes 900 mil. Kč.
A to je za modernizaci 10 ks šílená cena, když si vezmeme, že to je cena nových vozů.

Poslední série novostaveb Ampz/Bmpz dokonce vyšla levněji (necelé 2 miliony eur za kus při sérii 35 ks).

Stráťa

WTF? Já si po přečtení Václavova příspěvku říkal že 36,5 milionu Kč je strašně moc za přestavbu.

Peter Sabol

Ak by to bolo tak, stálo by za to to zverejniť (aj inde než len tu v diskusii).

Boris

To by chcelo porovnať za koľko modernizovali ČD pred ~2 rokmi lehátkové vozne Bcmz834 ak niekto má tú informáciu.

Pravda, tie Bcmz už lehátka boli a ZSSK chce modernizovať klasické vozne, na druhú stranu samotná inštalácia lehátok namiesto sedačiek hádam nemôže robiť až taký rozdiel, hlavne keď sa bavíme o komplexnej rekonštrukcii s výmenou dverí, inštaláciou klimatizácie atď. – presne toto robili aj ČD na Bcmz834 ak sa nemýlim.

Petr

No ono levnejsi asi budou i ty novy rakousky nightjety

Tonda

lol a o par km v Rakousku nove jednotky :d

troglj

Ale za jakou cenu. Jel jsem Usti-Wiennve starém lehátkovém, privat Abtail za 305 EUR. V novém NightJetu může stát cesta i trojnásobek.

Plecháč

Nebo taky nemusí, na vnitrostátní trase Wien – Bregenz se dá koupit cesta novým Nightjetem za slušnou cenu, a dá se to dobře využít třeba pro cestu do Švýcarska. Třeba za týden je to 45€ za lehátko, a máte výběr z klasického lehátka nebo minikabiny.

Daniel Jablonecký

Přes všechny oslňující úspěchy slovenské železnice v posledních letech vidím mezi ZSSK a OBB stále ještě drobný rozdíl.

Petr Frýdlant

A na jaké trase je hodlají uplatnit?

Nose Peak

Je tam jenom jedna, ne?

Pepa

kromě Zemplína ještě Poľana přes Zvolen 🙂

El Barto

Poľana letos už nejezdí.

MaPe

Ale prý jen kvůli výluce na trati 150. Údajně by se měla vrátit. Tak uvidíme

Tomariero

Ještě se jezdilo z Košic spodek přes Plešivec a Roznavu, aktuálně mimo provoz kvůli vylukam .

ICE_Laco

Hodilo by sa šesť nových súprav po osem vozov….

2x Humenné – Košice – Bratislava – Wien
2x Humenné – Košice – Žilina – Praha
2x Košice – Budapešť – Zahreb (v lete s pokračovaním až k moru)

A ešte úplne teoreticky

2x Bratislava – Viedeň – Benátky – Ancona/Bari
2x Bratislava – Budapešť – Varna

Jarda V.

Klidne i do Berlina ci Mnichova/Norinberku. Pripojit lehatko k tem slavnym Baltik expresum do Gdansku.

Daniel Jablonecký

Tyhle projekce nových linek mě vždycky pobaví. Co třeba Rimini? Nebo Terst? Nebo Istanbul?