Ja si myslim žeby to mohlo jazdiť z Trstenej do Košíc cez Plaveč Prešov a Humenné, uvratou v Kralovanochje to o 30 min dlhšie a ešte k tomu preprach to je ďalších 30min to na nočnom vlaku neva
Pitrys
2 měsíců
U nás ze stejných vozů také vznikly WLABmee⁸²³, to ale bylo v roce 2000…
Rejpal
2 měsíců
Vychází mi to na cca 93 mil. Kč za vůz. A za tu šílenou cenu bude pouze modernizovaný lehátkový vůz na 160 km/h, který nebude tlakotěsný. Takže pro nasazení za Vídeň či do Německa nepoužitelný. Ale třeba bude mít pozlacené kliky. 😀
Celková cena se uvádí i s opcí a dalšími požadovanými věcmi.
Ares
2 měsíců
Temelín po slovensku 🙂
arpad
2 měsíců
Je to len tunel ako naliať peniaze kamarátom.. nákladné vagóny predali, modernizovať už nie je čo, resp. to by bolo okato drahé.. tak prestavba.. to stojí veľa… posledný nech zhasne..
Vlastnila ich Slovenská republika cez Ministerstvo dopravy a podriadené firmy.
Boris
2 měsíců
Chcel by som veriť tomu, že keď už ide o inštaláciu kompletne nových lehátok, nie len o prečalúnenie, tak budú končne normálneho tvaru, nie ako doteraz stredné lehátko v Bcmh, ktoré pripomína testovací polygón Tatry, alebo ako krivé spodné lehátko v Bcmz…
Čítal si článok s porozumením? Vieš o aké vozne ide? To sú štandardné kupéčka (https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bmeer.php )a idú tam kompletne nové lehátka. Ja som sa s týmito vozňami stretol v Expresoch BA – KE a aj v náhradnej súprave REX BA – TN . Ale tie sedačky by si mohli nechať a použiť ich niekde ako náhradné… Sú celkom pohodlné 🙂
Čítal si môj komentár s porozumením? Ako som písal, práve preto, že tam idú kompletne nové lehátka by som chcel veriť tomu, že to budú konečne normálne rovné lehátka namiesto tých výmyslov v Bcmh a Bcmz, ktoré mali byť akože multifunkčné alebo čo, pričom ale ani jednu funkciu neplnia veľmi dobre a používajú sa iba ako lehátka takže sú nepohodlné úplne zbytočne.
Takže chcel by som veriť tomu, že keď už sa na to ide od základu, tak to bude konečne domyslené, ale pri ZSSK človek nikdy nevie.
alpenflair
2 měsíců
No chtělo by to něco koupit i sem. Dle mého názoru by to chtělo Lůžka/lehátka do Paříže, Kodaně, Benátaek a Říma
Správný postřeh.
Odhad je 36 533 333,00 EUR, což je přes 900 mil. Kč.
A to je za modernizaci 10 ks šílená cena, když si vezmeme, že to je cena nových vozů.
Poslední série novostaveb Ampz/Bmpz dokonce vyšla levněji (necelé 2 miliony eur za kus při sérii 35 ks).
To by chcelo porovnať za koľko modernizovali ČD pred ~2 rokmi lehátkové vozne Bcmz834 ak niekto má tú informáciu.
Pravda, tie Bcmz už lehátka boli a ZSSK chce modernizovať klasické vozne, na druhú stranu samotná inštalácia lehátok namiesto sedačiek hádam nemôže robiť až taký rozdiel, hlavne keď sa bavíme o komplexnej rekonštrukcii s výmenou dverí, inštaláciou klimatizácie atď. – presne toto robili aj ČD na Bcmz834 ak sa nemýlim.
Nevyužité vozne zodpovedajúce požiadavkám a počtu stoja už dlhšiu dobu vo dvore jednej firmy vo Vrútkach, ktorá patrí jednému
bývalému členovi jednej strany Ficovej koalície „s ktorým sa nikto nepozná“.😁😁😁
Nebo taky nemusí, na vnitrostátní trase Wien – Bregenz se dá koupit cesta novým Nightjetem za slušnou cenu, a dá se to dobře využít třeba pro cestu do Švýcarska. Třeba za týden je to 45€ za lehátko, a máte výběr z klasického lehátka nebo minikabiny.
Istanbul nie, príliš dlhá cesta. Terst nie je až taký atraktívny. Ancona alebo Bari boli uvedené ako príklad, niekde do atraktívnej destinácie. Môže byť aj Rimini…
A aby boli súpravy využité, tak v zime by chodili niekam do Álp……
Ja si myslim žeby to mohlo jazdiť z Trstenej do Košíc cez Plaveč Prešov a Humenné, uvratou v Kralovanochje to o 30 min dlhšie a ešte k tomu preprach to je ďalších 30min to na nočnom vlaku neva
U nás ze stejných vozů také vznikly WLABmee⁸²³, to ale bylo v roce 2000…
Vychází mi to na cca 93 mil. Kč za vůz. A za tu šílenou cenu bude pouze modernizovaný lehátkový vůz na 160 km/h, který nebude tlakotěsný. Takže pro nasazení za Vídeň či do Německa nepoužitelný. Ale třeba bude mít pozlacené kliky. 😀
Nebo ty pozlacené kliky bude mít někdo doma. 😞
U nás skôr letia zlaté vane…..
Celková cena se uvádí i s opcí a dalšími požadovanými věcmi.
Temelín po slovensku 🙂
Je to len tunel ako naliať peniaze kamarátom.. nákladné vagóny predali, modernizovať už nie je čo, resp. to by bolo okato drahé.. tak prestavba.. to stojí veľa… posledný nech zhasne..
Odkedy vlastní osobný dopravca nákladné vozne (ak teda nerátame DDm)? 🙂
Vlastnila ich Slovenská republika cez Ministerstvo dopravy a podriadené firmy.
Chcel by som veriť tomu, že keď už ide o inštaláciu kompletne nových lehátok, nie len o prečalúnenie, tak budú končne normálneho tvaru, nie ako doteraz stredné lehátko v Bcmh, ktoré pripomína testovací polygón Tatry, alebo ako krivé spodné lehátko v Bcmz…
Čítal si článok s porozumením? Vieš o aké vozne ide? To sú štandardné kupéčka (https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bmeer.php )a idú tam kompletne nové lehátka. Ja som sa s týmito vozňami stretol v Expresoch BA – KE a aj v náhradnej súprave REX BA – TN . Ale tie sedačky by si mohli nechať a použiť ich niekde ako náhradné… Sú celkom pohodlné 🙂
Čítal si môj komentár s porozumením? Ako som písal, práve preto, že tam idú kompletne nové lehátka by som chcel veriť tomu, že to budú konečne normálne rovné lehátka namiesto tých výmyslov v Bcmh a Bcmz, ktoré mali byť akože multifunkčné alebo čo, pričom ale ani jednu funkciu neplnia veľmi dobre a používajú sa iba ako lehátka takže sú nepohodlné úplne zbytočne.
Takže chcel by som veriť tomu, že keď už sa na to ide od základu, tak to bude konečne domyslené, ale pri ZSSK človek nikdy nevie.
No chtělo by to něco koupit i sem. Dle mého názoru by to chtělo Lůžka/lehátka do Paříže, Kodaně, Benátaek a Říma
ČD prednedávnom zrekonštruovali lôžka WLABmee823 a lehátka Bcmz834.
Gdyne a Zurich
Nejezdí do Gdyne noční linka z Krakova? Stačilo by ji prodloužit na české území
Z Králova by to odjíždělo tak v 8, to znamená v Ostravě tak v 11. To je ještě použitelné, ale dál do Česka už to smysl moc nedává.
Pri max. rýchlosti 160 km/h by to Nemci a Francúzi pustili len cez lokálky , takže by trvala cesta cca 3 dni.
36,5 milionů Kč za 10 vozů?! To asi nebude úplně pravda!
Správný postřeh.
Odhad je 36 533 333,00 EUR, což je přes 900 mil. Kč.
A to je za modernizaci 10 ks šílená cena, když si vezmeme, že to je cena nových vozů.
Poslední série novostaveb Ampz/Bmpz dokonce vyšla levněji (necelé 2 miliony eur za kus při sérii 35 ks).
WTF? Já si po přečtení Václavova příspěvku říkal že 36,5 milionu Kč je strašně moc za přestavbu.
Ak by to bolo tak, stálo by za to to zverejniť (aj inde než len tu v diskusii).
To by chcelo porovnať za koľko modernizovali ČD pred ~2 rokmi lehátkové vozne Bcmz834 ak niekto má tú informáciu.
Pravda, tie Bcmz už lehátka boli a ZSSK chce modernizovať klasické vozne, na druhú stranu samotná inštalácia lehátok namiesto sedačiek hádam nemôže robiť až taký rozdiel, hlavne keď sa bavíme o komplexnej rekonštrukcii s výmenou dverí, inštaláciou klimatizácie atď. – presne toto robili aj ČD na Bcmz834 ak sa nemýlim.
No ono levnejsi asi budou i ty novy rakousky nightjety
Je tam opce, takže ještě děleno dvěma.
Takže tady máme správnou cestu
https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-vyhlasuje-verejne-obstaravanie-na-modernizaciu-voznov-pre-nocne-spoje/
Nevyužité vozne zodpovedajúce požiadavkám a počtu stoja už dlhšiu dobu vo dvore jednej firmy vo Vrútkach, ktorá patrí jednému
bývalému členovi jednej strany Ficovej koalície „s ktorým sa nikto nepozná“.😁😁😁
lol a o par km v Rakousku nove jednotky :d
Ale za jakou cenu. Jel jsem Usti-Wiennve starém lehátkovém, privat Abtail za 305 EUR. V novém NightJetu může stát cesta i trojnásobek.
Nebo taky nemusí, na vnitrostátní trase Wien – Bregenz se dá koupit cesta novým Nightjetem za slušnou cenu, a dá se to dobře využít třeba pro cestu do Švýcarska. Třeba za týden je to 45€ za lehátko, a máte výběr z klasického lehátka nebo minikabiny.
Přes všechny oslňující úspěchy slovenské železnice v posledních letech vidím mezi ZSSK a OBB stále ještě drobný rozdíl.
A na jaké trase je hodlají uplatnit?
Je tam jenom jedna, ne?
kromě Zemplína ještě Poľana přes Zvolen 🙂
Poľana letos už nejezdí.
Ale prý jen kvůli výluce na trati 150. Údajně by se měla vrátit. Tak uvidíme
Ještě se jezdilo z Košic spodek přes Plešivec a Roznavu, aktuálně mimo provoz kvůli vylukam .
Hodilo by sa šesť nových súprav po osem vozov….
2x Humenné – Košice – Bratislava – Wien
2x Humenné – Košice – Žilina – Praha
2x Košice – Budapešť – Zahreb (v lete s pokračovaním až k moru)
A ešte úplne teoreticky
2x Bratislava – Viedeň – Benátky – Ancona/Bari
2x Bratislava – Budapešť – Varna
Klidne i do Berlina ci Mnichova/Norinberku. Pripojit lehatko k tem slavnym Baltik expresum do Gdansku.
Článek je o ZSSK. Baltic expressy nejezdí pod ZSSK. Mimochodem ČD/PKP už o nějakém lůžku do Gdaňsku prý uvažují.
Tyhle projekce nových linek mě vždycky pobaví. Co třeba Rimini? Nebo Terst? Nebo Istanbul?
Istanbul nie, príliš dlhá cesta. Terst nie je až taký atraktívny. Ancona alebo Bari boli uvedené ako príklad, niekde do atraktívnej destinácie. Môže byť aj Rimini…
A aby boli súpravy využité, tak v zime by chodili niekam do Álp……
Košice Budapešť Záhreb o tom som nič nikde nepočul
Budapešť – Záhreb existuje. Nemal by byť problém predĺžiť posledný IC Hornád až do Záhrebu……
S Vmax=160 jedine po Východnej Európe.😁👎