Slováci finišují s modernizací koridoru k české hranici, přibude nová zastávka
Nová zastávka Svrčinovec. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR

Obnova úseku Svrčinovec - státní hranice má zpoždění.

Obnova úseku Svrčinovec - státní hranice má zpoždění.
120 je smutna rychlost – nebylo by lepsi rovnou presvedcit Rakusany at udelaji spojku u Ganserndorf a jezdit po Nordbahn, ktera eventualne bude 200?
Jo, to by šlo, z Ostravy do Žiliny přes Gänserndorf, to dává smysl 😉
A co Zilina? Ta se nekdy v dohledne budoucnosti dodela, nebo tam ty bagry budou uz navzdycky?
A co koridor z Kútú k české hranici? To už není opravdu normální, aby se tento kousek stavěl 4 roky.
Včera jsem tudy jel a na druhé (ještě nedokončené) koleji sypali štěrk. Tak snad to brzo dodělají a bude na Metropolitany alespoň trochu spoleh..
Nebude. ŽSR totiž začlo modernizaci Zohor-Malacky. A samozřejmě není dokončená modernizace Zohor-DnV. Výhybky ala Jezernice jsou pro pastevce sprosté slovo, NAD pro Os taky, takže nastane totální rozvrat. Nákladní doprava to může zabalit už úplně. Ale co taky čekat ve státě, kde je největší prioritou řešit pohlaví v ústavě. Ještě, že jsme se s těma retardama rozešli.
Haha. Nanejvýš se situace vylepší o cca 5 minut, když vlak zpožděný od BA dosud ještě navíc čeká v Kútech na protisměr. Kromě notorického Zohoru je třeba zmínit výluky kolem Trnovce / Palárikova, kde vznikají pro mě zcela nepochopitelně jakési lehce modernější verze „malých perónků“ (to snad není ani poloperonizace). To je nějaký úkrok stranou od modernizace, nebo je to právě tohle, co pak bude fixovat 140 km/h navždy…? No nic. K tomu každou chvíli Vajnory a okolí. A nemá se někdy (konečně) řešit i most přes Váh u Trnovce? Do toto další úseky od DNV, ne-li i samotná stanice.… Číst vice »
So samotnou DNV sa nič robiť nebude.
Tie peroniky sú v rámci investičnej akcie, kde je zámer spojiť tie dva už opravené úseky. Stojí to 5 miliónov eur.
Inak tuším tam nie je možné dať 140 km/h a bude tam skok v rýchlosti.
https://www.youtube.com/watch?v=7dSMVJyXYHE
Trochu mě mate v nadpisu „přibude nová zastávka“ a pak se v textu píše o zastávce Svrčinovec zastávka, která tam byla, jen se akorát přesunula do nové polohy na přeložce.
Přesně tak. Zde na hlavní trati je zastávka s názvem Svrcinovec zastávka. Zastávka nesoucí pouze název Svrcinovec se nachází na sousední trati Čadca – Skalité – Zwardon.
Dúfam, že sa podarí predĺžiť Os z Ostravy až do Čadce. MSK to chce, ŽSK to chce, len slovenské ministerstvo dopravy si stále vymýšľa debilne výhovorky prečo to nejde.
Protože nejsou cestující.
Cestujici by byli, kdyby se clovek kazdou hodinu dostal z Ostravy do Kosic nebo Bratislavy a zpet. Ne jako dneska, kdyz jezdi vlak co dve hodiny, pokazde zpozdeny, a clovek nikdy nevi jaky vlak chyti. Cekat v Ziline pri ceste do Ostravy 2h neni nic prijemneho.
A pruvodci v Ziline nadava dvema postarsim zenam, ze misto v Tatranu, ktery jim ujel, sedi v Povazanu (jeli z Ceska do Bratislavy na jeden listek). Podle pruvodci si meli zajit na pokladnu pro zpozdenku a nechat si ujet i ten Povazan.
Ked to ZSK chce, tak si to môže zaplatiť. Objednávke legislatíva nebráni. Nemusia čakať na MD SR.
Je škoda tej úchylky na vysoké nepriehľadné protihlukové steny, z vlaku prakticky nič nevidieť, ani neviete že práve idete po novej estakáde. Snáď to aspoň vyhovuje obyvateľom Svrčinovca.
koukám, že infotabule vyhrabali ze secondhandu
Naopak. Jsou nové. Celodispleje se na slovensku moc nepoužívají.
Předložek je tam dost, přesto jen 120?
Na vyššiu rýchlosť by musel byť tunel.
veľké stúpanie
Sklon jako limit pro traťovou rychlost? Není tato daná spíš poloměrem oblouků?
Sklon je limit pro nákladní vlaky a zkrácením trati by se sklon zvětšil pravděpodobně nad limit této trati.
On je to pomerne krátky úsek a hneď za hranicami v ČR je 100, viac by sa tu nevyplatilo. Skôr opačným smerom bude problém, Čadca – KnK bude pravdepodobne v pôvodnej stope na 80 km/h.
no 3 roky zpátky jsem v pendolinu z košic do prahy tak po očku koukal na tabuli, kolik jedeme a víc než kilo sem tam na slovensku nezahlídnul, takže i tohle bude pokrok…
U Popradu je ted nove modernizovany usek, myslim ze na 160 (vlak nemel verejny rychlomer) a na dalsim useku se tam ted pracuje. Ale jinak je to zoufalost. Paterni trat, lidi jezdi hodne a v takovem stavu… Nechapu, ze na to tolik let nesahli, ted uz to jen tak nedodelaji, kdyz se jim pulka site rozpada.
Tak teď ještě aby se prodloužily osobáky od Ostravy…
Aby se vozil vzduch?
Já nemyslel jen do Svrčinovce. 😉
Tak nech radšej končia v randomnej dedine 2 zastávky od toho, že? 😀
Sice tahle stavba nejde za ním, ale ministr Ráž je jediný schopný člověk v té mafiánské Ficově vládě.
A co tedy „jde za ním“? To je vážně míněná otázka, nikoliv flame 🙂
Ikdyby vlastníma rukama dostavel dálniční síť, tak je to pořád odporný komunista přesvědčením.
To se mýlíte – tam jsou schopní všichni. To není vtip. Někteří (Fico, Kaliňák) jsou zcela naprůměrně schopní technologové moci a megakorupčníci k tomu (viz masivní nákupy výzbroje pro ASR, ovšem za galaktické ceny, příp. okamžitý odklon od předvolebního „ani náboj na Ukrajinu“, jenom se na tu munici dala přirážka a slovenské muničky jedou na tři směny a otevírají nové provozy). Ostatní jsou buď schopní korupčníci menšího rozsahu (ale stále ještě balkánsky neuvěřitelného), příp. schopní herci, kteří dokáží svými výstupy vrtět psem – odklánět pozornost. Nejen ministryně kultury, ale třeba ministr zahraničí, který přijde s nějakým lezením do putinova pozadí… Číst vice »
Ta zelená budova je určená pro zabezpečovací zařízení? Má její umístění na této straně kolejí nějaký důvod? Mě to připadá nešikovné, z hlediska dostupnosti i o něco vyšších nákladů na stavbu opěrné zdi.
Zelená budova je krytá rampa na lávku. Nešikovné to je, podchod by byl lepší.
Rampy na oboch stranách vypadajú byť riešené celkom nešikovne
Aha, děkuji, já si myslel, že tam mají výtah (pravda, když ho nemají ani na straně k vesnici, mohlo mě to napadnout). To je teda opičárna. Snad tam bude časem víc vlaků, protože jinak je to celé k ničemu.
Zastávka už slouží cestujícím, ale strašně málo toho tam zastavuje a též docela v blbé časy
No veď to. A nepredĺžia sa niektoré osobné vlaky až po Čadcu? Lebo aktuálne sa tam bavíme o jednom páre vlaku (ráno SR – ČR a večer späť), čo je ozaj málinko.
A kdo tam bude jezdit jindy.
Rychlíky jezdí taky už co 2 hodiny a v Čadci nastupuje/vystupuje sotva pár lidí.
Autobusy Čadca – Třinec nejezdí většinou nikdo.
A se zastávkou v Svrčinovci to ani nikdo nemohl myslet vážně.
Hranici CZ/SK nás jednoho letošního srpnového pracovního dne před polednem překračovalo v autobusu dobrých 25. Prakticky všichni z Návsí nebo Jablunkova až do Čadce.
S touto „přístupností“ z obce (soudě dle obrázku) asi ne, jinak bych to nevnímal tak nihilisticky…
Jen jeden pár (2900/2915) a na příští rok se neplánuje žádný další, přestože plán dopr. obslužnosti MSK počítá s „výhledovým zavedením 120 min. intervalu“
Bude to už rovnou AC?
Zatím ne, chybí TNS Čadca.
A když už je o tom řeč, proběhne konverze Strelenka – Púchov současně s přepínáním na naší straně?
Dle plánu to vypadá na listopad 2026.