Slováci finišují s modernizací koridoru k české hranici, přibude nová zastávka
Nová zastávka Svrčinovec. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR

Obnova úseku Svrčinovec - státní hranice má zpoždění.

Obnova úseku Svrčinovec - státní hranice má zpoždění.
Slováci finišují s tím kouskem z hranic do Čadce už několik let. Ta zastávka vypadá, že Svrčinovec je big city.
Z Kútov na hranice je to to samé. 5 roků to dělají. A v Brodském jsou peróny 250 metrů, když tam budou stavět nanejvýš motoráky. A tá zlá únia sype prachy…
Tá titulná fotka vypovedá o Slovensku všetko. Stopené milióny EUR na zastávku, ktorá je absolútne nepotrebná. Mohli tam ešte dať tie lavičky za 7 000,- EUR kus, čo pred desaťročím dávali na námestie v Hnúšti.
Ale samotná zastávka tolik peněz nevyšla. Běžný standart. Vypadá to jako scifi sice to je pravda.
Nejvíc však spolkla přeložka tratě aby se mohlo jezdit plynule 120.
Tím že na SK pokud možno nedělají výtahy. Na údržbu potřebuji kýbl barvu a štětec obrazně řečeno.
Investičně bez výtahu je to dražší. Ve výsledku to však vyjde levněji. Žádné revize výtahů a jeho údržba…
Pokud tam bude alespoň 2hodina protažené S2 do Čadce lidi si to najde.
Na rychlíky spoleh není absolutně.
Ta dráha pro vozíčkáče na úvodním obrázku, to je nádhera. V takovéto situaci tam zcela jasně má být výtah. V kontextu celkových nákladů na dílo by ta položka byla absolutní pakatel.
Ale pak na to správce infrastruktury kašle jako třeba Sž v Benešově, kde byl výtah týdny, možná dokonce měsíce mimo provoz a vozíčkáři měli smůlu. Chvíli to flikovali přes služěbní přechod, ap pak už ani to ne, jezděte si jak chcete.
Tak jestli to slováci plánují takhle, tak je nájezd lepší volba.
Přesně tak. Investičně sice bez výtahů dražší. Ve výsledku levnější. Čeká se i měsíce na opravu viz nedávno ČeskýTěšín. Revize a údržba taky pak něco stojí…
Tohle je přesně důvod proč jsme východní evropa. Ať si tam ten nájezd klidně je taky, jako záloha pro případ poruchy, ale ať je to navržené, ať to nějak vypadá. A ne jako tahle příšernost. A za druhé ať je tam zkratka, která umožňuje se té dráze vyhnout lidem s kočárky, kteří bezproblémů zvládnou větší sklon než normových 8% a nemusí se točit po takto nesmyslné šikaně. Rovněž když už něco takového navrhuji, tak tam snad můžu dát pár stromů, aby ten vozíčkář měl nějaký stín, když už to musí zdolávat aby mi tam v létě neumřel vedrem. Rovněž by… Číst vice »
Aj tak tam nebude nič zastavovať.
Hele, jestli pořád vede dolů do vesnice panelová cesta a v horní části mají už logicky dávno všichni automobily, tak se nebavime o nájezdu pro vozíčkáře, ale nanejvýš pro kolečkové nákupní tašky a zametače na nástupiště.
120 je smutna rychlost – nebylo by lepsi rovnou presvedcit Rakusany at udelaji spojku u Ganserndorf a jezdit po Nordbahn, ktera eventualne bude 200?
Jo, to by šlo, z Ostravy do Žiliny přes Gänserndorf, to dává smysl 😉
Aj na českej strane podobná smutná rýchlosť 110 km/hod. Na úseku je aj veľkévstúpanie, ciže rýchlosť je primeraná (cena/výjon)
Je chyba srovnávat rychlost, resp. ji v takovýchto případech sledovat coby cílový parametr. I když se v projektování opakuje bohužel velmi často. Správný postup je rozmyslet si, jak moc chci dělat přeložky, popř. jak velké terénní úpravy. A pak navrhovat v rámci toho na rychlost co nejvyšší (včetně možnosti „rychlostního cimbuří“, které se zcela neoprávněně považuje za něco apriori špatného). Neboli neuráží mě ani těch našich 95 km/h, holt je to výsledek úvahy „za přeložky to tam nestojí“ a jede se o minutu pomaleji. Kdyby se však přeložky v podobném rozsahu, jako na tom dokončovaném slovenském úseku dělat měly, tak… Číst vice »
Rozjet se na 200 km/h z Čadce, na 3,5 km a v tom stoupáku?
https://mapy.com/s/fujevocuvo
A co Zilina? Ta se nekdy v dohledne budoucnosti dodela, nebo tam ty bagry budou uz navzdycky?
Stav z půlky října je takový, že všechna nástupiště jsou stavebně dokončená, z toho 1 a 2 zatím mimo provoz, ale už se jen dodělávají detaily. Nově v provozu kusé koleje u nástupišť 1, 5 a 6. Dočasné nástupiště U už se nepoužívá. Hlavní podchod plně průchozí, dodělávají se detaily. Nový podchod zatím uzavřen, ale podle všeho velmi blízko dokončení. Kolejiště víceméně hotovo, nová zastávka Žilina predmestie zatím bez obsluhy, ale už zapojena do ZZ. Nový most přes Váh už má dvě koleje, ale úsek se zatím projíždí jednokolejně. Vše působí tak, že někdy na přelomu roku by mělo být… Číst vice »
Proč se vlastně to dočasné nástupiště pojmenovalo zrovna takhle, ví někdo?
Vedle je Uhelná ulice.
U ako Uhoľná 🙂
Díky!
A co koridor z Kútú k české hranici? To už není opravdu normální, aby se tento kousek stavěl 4 roky.
Včera jsem tudy jel a na druhé (ještě nedokončené) koleji sypali štěrk. Tak snad to brzo dodělají a bude na Metropolitany alespoň trochu spoleh..
Nebude. ŽSR totiž začlo modernizaci Zohor-Malacky. A samozřejmě není dokončená modernizace Zohor-DnV. Výhybky ala Jezernice jsou pro pastevce sprosté slovo, NAD pro Os taky, takže nastane totální rozvrat. Nákladní doprava to může zabalit už úplně. Ale co taky čekat ve státě, kde je největší prioritou řešit pohlaví v ústavě. Ještě, že jsme se s těma retardama rozešli.
Haha. Nanejvýš se situace vylepší o cca 5 minut, když vlak zpožděný od BA dosud ještě navíc čeká v Kútech na protisměr. Kromě notorického Zohoru je třeba zmínit výluky kolem Trnovce / Palárikova, kde vznikají pro mě zcela nepochopitelně jakési lehce modernější verze „malých perónků“ (to snad není ani poloperonizace). To je nějaký úkrok stranou od modernizace, nebo je to právě tohle, co pak bude fixovat 140 km/h navždy…? No nic. K tomu každou chvíli Vajnory a okolí. A nemá se někdy (konečně) řešit i most přes Váh u Trnovce? Do toto další úseky od DNV, ne-li i samotná stanice.… Číst vice »
So samotnou DNV sa nič robiť nebude.
Tie peroniky sú v rámci investičnej akcie, kde je zámer spojiť tie dva už opravené úseky. Stojí to 5 miliónov eur.
Inak tuším tam nie je možné dať 140 km/h a bude tam skok v rýchlosti.
https://www.youtube.com/watch?v=7dSMVJyXYHE
Ten už sa dokončuje.
Vzhľadom k problémom s Plaveckým Štvrtkom však by som neočakával dokončenie prác v rozumnom čase. Na niektoré objekty nemajú ani územko, nie to stavebné povolenie.
Trochu mě mate v nadpisu „přibude nová zastávka“ a pak se v textu píše o zastávce Svrčinovec zastávka, která tam byla, jen se akorát přesunula do nové polohy na přeložce.
Přesně tak. Zde na hlavní trati je zastávka s názvem Svrcinovec zastávka. Zastávka nesoucí pouze název Svrcinovec se nachází na sousední trati Čadca – Skalité – Zwardon.
A ještě ta trať má pomoct okolním obcím během dostavby dálnice 😀
Akorát že vůbec. Pouze té horní části Svrčinovce, a jedině až tam začne něco zastavovat.
Dúfam, že sa podarí predĺžiť Os z Ostravy až do Čadce. MSK to chce, ŽSK to chce, len slovenské ministerstvo dopravy si stále vymýšľa debilne výhovorky prečo to nejde.
Protože nejsou cestující.
Cestujici by byli, kdyby se clovek kazdou hodinu dostal z Ostravy do Kosic nebo Bratislavy a zpet. Ne jako dneska, kdyz jezdi vlak co dve hodiny, pokazde zpozdeny, a clovek nikdy nevi jaky vlak chyti. Cekat v Ziline pri ceste do Ostravy 2h neni nic prijemneho.
Expresy medzi Bratislavou a Košicami jazdia v hodinovom takte; Považany medzi Bratislavou a Žilinou to dopĺňajú takt na polhodiny.
Problém je neexistujúci papierový prestup medzi Ostravanmi/Kysučanmi a týmito spojmi (veľakrát sa musia cestujúci doprosovať aby vlaky v Žiline čakali)
no od nového GVD sa to hádam zmení, teraz je v Žiline neprípoj kvôli stavbe i keď je to dosť tristné sledovať ako vchádza na 4.ná nástupište Ostravan/Kysučan a v tej istej minúte odchádza z tretieho nástupišťa Tatran do Košíc…
A pruvodci v Ziline nadava dvema postarsim zenam, ze misto v Tatranu, ktery jim ujel, sedi v Povazanu (jeli z Ceska do Bratislavy na jeden listek). Podle pruvodci si meli zajit na pokladnu pro zpozdenku a nechat si ujet i ten Povazan.
Ked to ZSK chce, tak si to môže zaplatiť. Objednávke legislatíva nebráni. Nemusia čakať na MD SR.
A tie peniaze na to si majú nakresliť?
Toto je typické slovenské “tu máte povinnosti, ale peniaze na ne nedostanete”. To môžeme rovno radšej prejsť na český model objednávania dopravy, namiesto tejto súčasnej paródie.
Môžu…
Na toto môžem dať aj protiotázku…
A MD SR si ich má tiež nakresliť, keď nemá?
Samospráva keď chce, môže si to objednať. Žiaden zákon tomu nebráni. Lenže pýtať od MD SR každú somarinu je ľahšie.
Ja by som si z českého modelu nerobil ilúzie.
Ak si myslíš, že zrazu samosprávny kraj by tie peniaze mal, tak si pomerne slušne naivný.
V ČR dostávají kraje příspěvek na dotace dražších vlakových kilometrů ze státního rozpočtu.
Jelikož oni pak drží kasu, můžou je s místní znalostí alokovat trochu efektivněji než ministerstvo. Kraje, kde nevládnou idioti, dokonce namísto nabagrování molochovi výkony vysoutěží.
Takže těch vlkm by v „českém modelu“ mohli být víc i na Slovensku.
Tak ZSK si môže obstarať tu linku a všetkým to ukázať. Ja proti nie som, MD SR potrebuje nakopnúť.
Nitriansky kraj mal nedávno ideu skúsiť rozbehnúť nejakú lokálku. Tak som zvedavý, čo z toho vyčarujú.
Všetko je to o Tom, ako sa peniaze prerozdelia.
Nemyslim si, že by kraje dostávali viac ako MD SR. Ak by kraje niečo ušetrili, tie peniaze by už nevideli. V ďalšom roku by dostali o toľko menej peňazí.
Štát u nás v poslednom období rád šetrí na samospráve. Potom si to samospráva vyberá od občanov.
Samospráve treba dať peniaze a nechať ju rozhodnúť, na čo ich minie. Český model mi príde omnoho vhodnejší
Je škoda tej úchylky na vysoké nepriehľadné protihlukové steny, z vlaku prakticky nič nevidieť, ani neviete že práve idete po novej estakáde. Snáď to aspoň vyhovuje obyvateľom Svrčinovca.
koukám, že infotabule vyhrabali ze secondhandu
Naopak. Jsou nové. Celodispleje se na slovensku moc nepoužívají.
žiaľ stále 90-tky, lebo dvorná firma. A to menili teraz v Košiciach, nové sú v Humennom, Michalovciach, Žiline a všade tieto už dnes archaické typy…
Předložek je tam dost, přesto jen 120?
Na vyššiu rýchlosť by musel byť tunel.
veľké stúpanie
Sklon jako limit pro traťovou rychlost? Není tato daná spíš poloměrem oblouků?
Sklon je limit pro nákladní vlaky a zkrácením trati by se sklon zvětšil pravděpodobně nad limit této trati.
On je to pomerne krátky úsek a hneď za hranicami v ČR je 100, viac by sa tu nevyplatilo. Skôr opačným smerom bude problém, Čadca – KnK bude pravdepodobne v pôvodnej stope na 80 km/h.
no 3 roky zpátky jsem v pendolinu z košic do prahy tak po očku koukal na tabuli, kolik jedeme a víc než kilo sem tam na slovensku nezahlídnul, takže i tohle bude pokrok…
U Popradu je ted nove modernizovany usek, myslim ze na 160 (vlak nemel verejny rychlomer) a na dalsim useku se tam ted pracuje. Ale jinak je to zoufalost. Paterni trat, lidi jezdi hodne a v takovem stavu… Nechapu, ze na to tolik let nesahli, ted uz to jen tak nedodelaji, kdyz se jim pulka site rozpada.
Je to pripravené na 160, ale zatiaľ sa tam jazdí len 120. Tá zaostalosť je mimo neschopnosti riadenia ŽSR daná aj terénom, všade sú na zvýšenie rýchlosti potrebné veľké preložky, s tunelmi alebo estakádami. Je to podobná trať ako Choceň – Zábřeh na Morave
Z jedné strany stanice, z druhé úsek od hranice na 100 km/h.
Čeho přesně by se tam dosáhlo vyšší traťovou rychlostí?
Tak teď ještě aby se prodloužily osobáky od Ostravy…
Aby se vozil vzduch?
Já nemyslel jen do Svrčinovce. 😉
Tak nech radšej končia v randomnej dedine 2 zastávky od toho, že? 😀
Sice tahle stavba nejde za ním, ale ministr Ráž je jediný schopný člověk v té mafiánské Ficově vládě.
A co tedy „jde za ním“? To je vážně míněná otázka, nikoliv flame 🙂
Ikdyby vlastníma rukama dostavel dálniční síť, tak je to pořád odporný komunista přesvědčením.
To se mýlíte – tam jsou schopní všichni. To není vtip. Někteří (Fico, Kaliňák) jsou zcela naprůměrně schopní technologové moci a megakorupčníci k tomu (viz masivní nákupy výzbroje pro ASR, ovšem za galaktické ceny, příp. okamžitý odklon od předvolebního „ani náboj na Ukrajinu“, jenom se na tu munici dala přirážka a slovenské muničky jedou na tři směny a otevírají nové provozy). Ostatní jsou buď schopní korupčníci menšího rozsahu (ale stále ještě balkánsky neuvěřitelného), příp. schopní herci, kteří dokáží svými výstupy vrtět psem – odklánět pozornost. Nejen ministryně kultury, ale třeba ministr zahraničí, který přijde s nějakým lezením do putinova pozadí… Číst vice »
Pro zn Dusanh:je neuvěřitelné kam až se diskuze k dopravnimu problému dostala.
Vy jste asi aktivista slovenske opozice a proto ten tón.Pro tyto nazory jsou jine platformy né dipravní…zamyslete se nad tím.
Napsal jsem snad nějakou nepravdu?
Ale máte pravdu. A proto věřím, že příspěvky, které nejsou k tématu, či vás nezajímají, snadno přeskočíte.
Ta zelená budova je určená pro zabezpečovací zařízení? Má její umístění na této straně kolejí nějaký důvod? Mě to připadá nešikovné, z hlediska dostupnosti i o něco vyšších nákladů na stavbu opěrné zdi.
Zelená budova je krytá rampa na lávku. Nešikovné to je, podchod by byl lepší.
Rampy na oboch stranách vypadajú byť riešené celkom nešikovne
Aha, děkuji, já si myslel, že tam mají výtah (pravda, když ho nemají ani na straně k vesnici, mohlo mě to napadnout). To je teda opičárna. Snad tam bude časem víc vlaků, protože jinak je to celé k ničemu.
Tak to je slušný úlet.
Tak jsem to našel i tady, stadium výstavby bez zakrytí, čas 8:10
https://www.youtube.com/watch?v=ObAkt4Aoq94
Zastávka už slouží cestujícím, ale strašně málo toho tam zastavuje a též docela v blbé časy
No veď to. A nepredĺžia sa niektoré osobné vlaky až po Čadcu? Lebo aktuálne sa tam bavíme o jednom páre vlaku (ráno SR – ČR a večer späť), čo je ozaj málinko.
A kdo tam bude jezdit jindy.
Rychlíky jezdí taky už co 2 hodiny a v Čadci nastupuje/vystupuje sotva pár lidí.
Autobusy Čadca – Třinec nejezdí většinou nikdo.
A se zastávkou v Svrčinovci to ani nikdo nemohl myslet vážně.
Hranici CZ/SK nás jednoho letošního srpnového pracovního dne před polednem překračovalo v autobusu dobrých 25. Prakticky všichni z Návsí nebo Jablunkova až do Čadce.
S touto „přístupností“ z obce (soudě dle obrázku) asi ne, jinak bych to nevnímal tak nihilisticky…
Svrčinovští jedoucí z/do Čadce to mají blíž k trati uprostřed města, plus jim na těch cca 8 km jede i autobus. Bus jede po opačném břehu řeky než vede železnice a jede souvislou zástavbou.
A tušil bych větší spádovost do Čadce než do ČR.
Jen jeden pár (2900/2915) a na příští rok se neplánuje žádný další, přestože plán dopr. obslužnosti MSK počítá s „výhledovým zavedením 120 min. intervalu“
Bude to už rovnou AC?
Zatím ne, chybí TNS Čadca.
A když už je o tom řeč, proběhne konverze Strelenka – Púchov současně s přepínáním na naší straně?
Dle plánu to vypadá na listopad 2026.