Slováci chtějí přivést další dálnici na hranice s Českem, plánují dostavět R6 od Púchova
Slovenská rychlostní silnice R6. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR
O dostavbu R6 mají sousedé zájem kvůli očekávanému nárůstu intenzity nákladní dopravy po napojení D49 z české strany.
Zustavam ledove klidny. (D)49 bude nepochybne ten poslední projekt z paterni dalnicni site, který bude dokoncen (mozna ještě I/73). Takze to, ze ted Slovaci zacali něco planovat znamena, ze se na hranicich potkáme tak za 15-20 let. Kdyby byla aspon dalnice nekam po Vizovice… Bohuzel, skodna je v tomto regionu mimoradne aktivni. Na druhou stranu, nikdo tady není vecne…
Babiš je horší
Snad se u nás proberou a postaví čtyři pruhy taky
jak vas komentar souvisi s dopravni problematikou, o niz je clanek nad touto diskusi?
za ten off topic si prosim jednu vrazte
Fico je horší.
Co bude dřív?
R6
D49
D52
D55
D0
Osídlení Měsíce a potvrzení existence mimozemského života.
Teď to vypadá tak, že R6 bude dřív, než D49
Asi R6, tam to brzdí jen peníze. Není tam ptačí oblast, Pálava, Patrici, ani hustě zastavěná oblast.
S dovolením bych přidal železnici Vizovice – Val. Polanka.
pozdě. Ve Vizovicích se na telěse trati staví 3m široká cyklostezka. Je to cca od nádraží po hranice Vizovice-Lutonina.
Nerealizovatelné projekty v seznamu nemají co dělat …
To Vám tu nedovolí, chtějí co nejvíce co nejširších silnic a pokud možno minimum kolejí…
Že vy jste si nevzal po ránu zase tabletku?
Optimisti, táhnout čtyřpruh k hranicím byrokratického mordoru.
Z hlediska stavení infrastruktury je ten byrokratický Mordor pred Slovenskem pořád o desítky let napřed..
O desítky asi ne, ale o deset asi ano
Teď jsou na tom tak jako my,když jsme měli poprvé rozkopané koridory a nebyla dálnice do Ovy, takže +- 2000-2005
Tak hlavně kdyby ten prorusskej protekční spratek objasnil jak se možné že jeho fotr není po ujetí od způsobené nehody z ničeho obviněn.
Tak můžeme vyhlásit sázky kdo bude na hranicích dřív? Dálnice ČR, SR nebo šnek vypuštěný dnes v Plzni směrem na Půchov?
No nedalo mi to, musel jsem si to vyhledat. Snek zahradni vyvine rychlost 0.048 km/h, takze solidnich 1152 metru za den. Na cca 450 km Plzen-Puchov by mu stacilo neco pres rok, kdyby nespal a furt se plazil touhle maximalkou. Takze snek jasne vitezi.
Rychlost šneka je o řád nižší, tedy 0,005 km/h, čili 5 metrů za hodinu.
Že Google na prvním místě ukáže nesmysl a tu to ještě nikdo nepozná, se dost divím.
ChatGPT mi řekl, že je to 3,6 až 10,8 metrů za hodinu, takže to cca odpovídá těm 5m/h. Karel by se měl příště zeptat na více místech 🙂
Člověk taky vyvine 5-8 km/h chůzí. Jenže se to nedá počítat tak, že člověk ujde 200 km za 35-40 hodin, to možná tak Werhmacht na pervitinu.
Na tohle už musíte jít denním průměrem.
No, tak to nedá za rok, ale za 10 let, pořád to bude rychlejší než to dostavíme my nebo Slováci. Ten šnek už tam bude čekat:-)
Nojo, mate pravdu. Prislo mi to trochu rychle, ale vic jsem to nezkoumal. A taky jsem uvazoval matematickeho snecka, co leze porad konstantni rychlosti.
Správně je b) nebo c). V ČR se od Vizovic počítá už jen s 2+1.
Tak jak se to vyvíjí, budem směrem na Slovensko stavět spíš řopíky než dálnice…
tak na této hranici bunkry po dědáčkoch nemáme, ale za to nám stačí obnovit hraniční pevnosti jako Brumov nebo Šance u Mostů u J.
Ten rusáček se evidentně učil u Babiše – nikdo vám nedá tolik dálnic, kolik jich Ráž slíbí.
Fico sľúboval postaviť diaľnicu Bratislava – Košice do roku 2010. Je rok 2024 a na úseku Turany-Hubová nie je ani územné rozhodnutie. Takže kľud, skôr budú na Slovensku žiť kengury, ako bude nejaká diaľnica. A to nie je žart, na Liptove už behajú po vonku dve kengury. 🙂
Lžete! Co pan Fico slíbí to vždy dodrží. Dálnice je tedy hotová už od konce roku 2014. A Vaše protistátní příspěvky v žoldu Szöröse a nepřátel svrchované a svojstojné Starôslovenské respubliky jistě neuzniknou bystrému oko jejich orgánů!
tady to má ale Ficův brácha se svojí stavební firmou od Topo’lčan blíž, tak to bude zajímavější. Snad tentokrát aspoň zaplatí prvododavatelům a ne jako když dělali obchvat Bánovec a pak dlužili klukům z okolních vesnic 2 roky peníze
Tak dlouho Rakušáci vyvěšují cedule No kangaroos in Austria, až se jich dočkají u sousedů 😉
Dálnice Blava- kce je v provozu. Přes Miskolc
A kolik jich bylo slíbeno před Babišem? Neměly už být dávno všechny postavené? Nezačala jejich výstavba ve větším rozsahu právě až za Babiše?
Mezi Fryštákem a hranicí se SR nebude napojení tak cca 50-100 let 🤣
Optimisti si myslí, že mezi Vizovicemi a hranicí se SR bude napojení už tak za 25 let. Toho bych se mohl ještě dožít
Moc nechápu tato politická rozhodnutí, aneb proč má Slovensko zájem zrovna o tuhle trasu. Když o kus výše máme dálnici v polovičním profilu až k hranicím (I/68), a tam by jim stačilo dostavět necelé 2 kilometry. Eventuální dobudování druhé poloviny u nás bude hádám také snazší, než výstavba úplně nové trasy skrz Beskydy.
Okolo 3nce je to zajížďka, spojení někudy jižněji by nebylo od věči.
PS: Beskydy jsou kus na sever až u I/35, od Zlína po Střelnou jsou to Vizovické vrchy a dál pak Javorníky.
Tak v plánu je obojí
To je fakt, máš pravdu. Tak proč stavět D35 když hned vedle vede I/35 🤦🤦
Protože D49 v ČR a R6 v SR je součástí západovýchodního propojení ČR a SR a patří do hlavní „core“ sítě TEN-T, tudíž na to budou moci čerpat nemalé peníze z rozpočtu EU i příští programovacím období.
Pro směr od jihu Brna nepoužitelné…
Navíc přes Frýdek asi o 60km delší.
Slováci chtějí spoustu věcí přitom nemají dokončenou ani jednu klíčovou dálnici.
Oni neumí ani dálniční křižovatku
… dostavět celou. Bohužel. Někomu může imponovat, že kraje tam nekecají do objednávky osobních vlaků a IDS se na železnici neroztahuje. Ale jinak … mladí ze slovenska utíkají dlouhodobě.
Jsem strašně zvědavý na návrh nového slovenského grafikonu. Ale nějak cítím, že když tam nebude tlak z ministerstva, tak se aspoň částečně vrátí ten bordel s několikahodinovými dírami a prostoji vozidel.
D49 je, ať se nám to líbí nebo ne, objektivně největší ostuda ze všech dálnic v ČR. Máme různé průšvihy typu chybějící D0, dostavby D11 a D35, ale na tohle nic nemá. Výstavba trvá asi tak 16 let, aktuálně rozhodnutím soudu zastavená, nestaví se nic. V provozu celkem 0 km, trasování na části trasy je neznámé. Pokud to Slováci na hranici stihnou dřív, a jako že v tom nejsou vůbec úplně bez šance, tak to bude další „vyznamenání“.
Pochybuju, že Slovensko bude mít hotovou R2 dřív než D35 v ČR. D1 nemají hotovou dodneška.
Česká D49 je v pořadí priorit někde mezi „bylo by to hezké“ a „když bude hotové tamto“. Vyšší priority jsou „teď je potřeba toto“, „sice pozdě, ale už se alespoň staví“.
Jsou absolutně bez šance, na Slovensku jsou mnohem důležitější úseky které nejsou dokončené. PS D35 je skoro celá ve výstavbě nebo v provozu.
Já bych tady Slováky úplně nepodceňoval, teda spíš nepřeceňoval bych naši výchozí situaci. Jednak náš úsek D49 je 2x tak dlouhý, než jejich R6. Druhak, my opravdu na části nemáme ani tu trasu. A do třetice, máme pana Patrika. Rád bych se mýlil, ale tahle kombinace je prostě velká koule na noze. Jinak, „skoro celá“ D35 znamená, že 40 km se ještě nestaví 🙂
Což je „skoro celá“, vezměte si délku D35, těch 40km je fakt už „kousíček“
Největší ostuda je dálniční spojení z Brna na Vídeň a z Prahy na Berlín.
Z Prahy na Berlín jako největší ostuda? I vy jeden vtipálku.
Mnooo, vsiml jste si nedavneho „uspechu“ Deti Zeme (snad?) s jejich 106kou na stav kolaudace useku vedeneho Stredohorim, potazmo takoveho nepatrneho naznaku, ze sice jako mame provozovanou dalnici, u niz lze vyvijet tlak na jeji uzavreni, protoze nejsou papiry?
Potencial na prvotridni ostudu to rozhodne ma.
Chlapče, řekněte, kudy byste jel z Prahy do Berlína? Co takhle použít D8 na Drážďany? Nebo víte o lepší variantě?
Hmmmm.
Před pár desítkami let byla D49 kousíčkem dálnice D1. A ta se stavěla a staví jako první v pořadí. V Česku i na Slovensku. Takže tato páteř bývalého Československa je z valné většiny v provozu. Že není doposud Zlín obchvácen, je nemilé, to však takové Budějce také nejsou. Ani Praha.
Tak to aby si pospíšili, my už s tou D49 vlastně finišujeme…
Finiš do kopřiv u Fryšáku 🤣
Lhotsko už má obchvat hotový: https://mapy.cz/s/davuhugohu a zas tak kritické to od Zlína na východ není, ve srovnání s nehotovou Slovenskou D1
Navigace nabízí z Brna do Žiliny nejrychlejší cestu přes Hradiště 211km za 2h32, hned druhá je trasa přes Zlín, za cca stejných km za 2h40 s provozem a skoro po rovině. D49 vedoucí z Hulína přímo k Lípě a to samé z Vizovic na Střelnou bez závleku na Polanku, by tu trasu oproti stávající I/49 měla ještě o něco zkrátit, tipuji o tak 15-20 km.
Pokud ji budeš měřit od Jižáku v Praze, tak ano. 😛